veertje schreef:Joris heeft s nachts eens zo'n hoge nood gehad dat hij in de bloempot op de eettafel heeft gepoeptdas toch een soort van buiten met al die aarde denk ik, maar om daar nu eerst voor op de stoel en dan de tafel te klimmen..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat doet 'ie anders nooit
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Dat doet 'ie anders nooit
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Finn rende eens heel enthousiast richting een vrouw op strand. Iets wat me al verbaasde want normaliter deed hij dat niet. De vrouw schrok uiteraard, maar helemaal toen hij aan de Nordick walkstick begon te sjorren, het zag er niet uit, maar echt een momentje "dat doet hij anders nooit".
En Bluf schoot er eens vandoor richting iemand die rustig de heg aan het sproeien was. De man schrok zich rot en deed de handen in de lucht, maar hield de slang vast. Iets wat Bluf helemaal geweldig vond, dus die jumpte vrolijk boven die man uit om de tuit van de slang te pakken te krijgen
En Bluf schoot er eens vandoor richting iemand die rustig de heg aan het sproeien was. De man schrok zich rot en deed de handen in de lucht, maar hield de slang vast. Iets wat Bluf helemaal geweldig vond, dus die jumpte vrolijk boven die man uit om de tuit van de slang te pakken te krijgen
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh dat is toch superschattig van Joris, dat hij op zo'n klein stukje 'buiten' poepte.veertje schreef:Joris heeft s nachts eens zo'n hoge nood gehad dat hij in de bloempot op de eettafel heeft gepoeptdas toch een soort van buiten met al die aarde denk ik, maar om daar nu eerst voor op de stoel en dan de tafel te klimmen..
Finn kan ik me regelmatig voor schamen, maar kan dan nooit zeggen dat dat nooit gebeurd, want hij is een clown. Ik ben niet meer verbaasd
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Pupje Indy van krap 9 weken oud liep los met ons in het park te wandelen toen er om de bocht een hardloper aan kwam. Indy wilde even gezellig kennis maken en waggelde erop af. Arme man raakte compleet in paniek, begon in het wilde weg te schoppen en te slaan en viel daarna op de grond. Pupje indy vond dit gedrag maar machtig interessant.
En onze vorige hond bij mijn ouders heeft ooit toen wij weg waren haar bench geopend, de deur naar de keuken geopend en is vervolgens op het aanrecht geklommen. Om daar de deksel van de grote pan met daarin vlees en saus te halen. Deze helemaal leeg te eten. De groente had ze voor ons laten staan.
En onze vorige hond bij mijn ouders heeft ooit toen wij weg waren haar bench geopend, de deur naar de keuken geopend en is vervolgens op het aanrecht geklommen. Om daar de deksel van de grote pan met daarin vlees en saus te halen. Deze helemaal leeg te eten. De groente had ze voor ons laten staan.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dit vind ik echt super asociaal. Je roept je honden toch terug als je ziet dat er een groep asielzoekers onrustig worden van je honden.Wolfsblut schreef:Afgelopen winter hebben Lut en Fleurtje met vijf Somaliërs gespeeld. Althans dat dacht ik in eerste instantie. We liepen in een regionaal bos waar een asielzoekers centrum is. In het bos liepen ons 5 Somaliërs tegemoet. Mijn honden deden niets, alleen begon Fleurtje te blaffen. Hierop begonnen die mannen te lachen en te gillen tegen Fleurtje. Dat vonden ze schijnbaar leuk, want ze begonnen ook allemaal gekke bewegingen met hun armen en benen te maken. Lut begon toen ook te blaffen. Toen renden de mannen weg en begonnen in hun handen te klappen met de honden achter zich aan. Ik schreeuwde nog dat ze niet moesten weg rennen. Maar dat begrepen ze niet. Uiteindelijk kreeg ik Lut te pakken, dat konden ze ook zien maar de mannen renden met Fleurtje achter zich aan gewoon verder. Vervolgens sprongen ze een beek in om aan de overkant te komen. Een misverstand, maar wel lullig natuurlijk in die winterse kou. Van de andere kant laat je je toch ook niet met 5 man sterk door een Dwergteckeltje het water in jagen.
In dat soort landen zijn honden valse, ziekteverspreidende teringleiers.
Ik heb ze ook gezien in Damascus en Beiroet en vind het achteraf nog bijzonder dat ik hondenliefhebber ben.
Die mensen hebben een reden om bang te zijn voor honden.

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat zijn toch geweldig leuke honden.Lieke87 schreef:Pupje Indy van krap 9 weken oud liep los met ons in het park te wandelen toen er om de bocht een hardloper aan kwam. Indy wilde even gezellig kennis maken en waggelde erop af. Arme man raakte compleet in paniek, begon in het wilde weg te schoppen en te slaan en viel daarna op de grond. Pupje indy vond dit gedrag maar machtig interessant.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Bonnie is ooit op het strand meters terug gerend, naar een meneer met een tas, om die tas open te maken, zijn broodje eruit te halen en heel hard terug naar mij te komen rennen, met de meneer "mein brot! Mein Brot" schreeuwend erachteraan...
- Hanneke2
- Zeer actief
En dan moeten ze misschien iets sneller inburgeren. Of misschien niet meteen in een park gaan lopen waar honden los lopen. Hallo zeg, Wolfsblut lijnde hond 1 al aan en zijn teckeltje werd extra opgefokt. Een TECKELTJE. Als je met gevaar voor eigen leven die enorme reis kan maken in bootjes en vrachtauto's en door bossen met niks te vreten en angst voor politie en weet ik wat mot je toch ook wel je mannetje kunnen staan tegen een vrolijke teckel.Paisley schreef:Dit vind ik echt super asociaal. Je roept je honden toch terug als je ziet dat er een groep asielzoekers onrustig worden van je honden.Wolfsblut schreef:Afgelopen winter hebben Lut en Fleurtje met vijf Somaliërs gespeeld. Althans dat dacht ik in eerste instantie. We liepen in een regionaal bos waar een asielzoekers centrum is. In het bos liepen ons 5 Somaliërs tegemoet. Mijn honden deden niets, alleen begon Fleurtje te blaffen. Hierop begonnen die mannen te lachen en te gillen tegen Fleurtje. Dat vonden ze schijnbaar leuk, want ze begonnen ook allemaal gekke bewegingen met hun armen en benen te maken. Lut begon toen ook te blaffen. Toen renden de mannen weg en begonnen in hun handen te klappen met de honden achter zich aan. Ik schreeuwde nog dat ze niet moesten weg rennen. Maar dat begrepen ze niet. Uiteindelijk kreeg ik Lut te pakken, dat konden ze ook zien maar de mannen renden met Fleurtje achter zich aan gewoon verder. Vervolgens sprongen ze een beek in om aan de overkant te komen. Een misverstand, maar wel lullig natuurlijk in die winterse kou. Van de andere kant laat je je toch ook niet met 5 man sterk door een Dwergteckeltje het water in jagen.
Ik heb ze ook gezien in Damascus en Beiroet en vind het achteraf nog bijzonder dat ik hondenliefhebber ben.
Mijn Toto zou ook enthousiast achter een groep rennende lachende gillende in hun handen klappende mensen aan rennen, ze geven immers niet aan dat ze hem niet blieven. Goed dat ik geen asielzoekerscentrum in de buurt heb, want dan lagen ze hier massaal in de sloot.
En ik heb echt mijn twijfels bij die valse ziektenverspreidende teringlijers die je noemt. Ik heb een kat uit Beiroet en ken een van die organisaties daar dus een beetje, en daar lopen ook zat prima leuke honden waar niks mis mee is.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ri@nne schreef:Bonnie is ooit op het strand meters terug gerend, naar een meneer met een tas, om die tas open te maken, zijn broodje eruit te halen en heel hard terug naar mij te komen rennen, met de meneer "mein brot! Mein Brot" schreeuwend erachteraan...
Ik zou misschien iets terug hebben geroepen over de fiets van mijn opa in 40-45.
Maar ik vind het een superactie van Bonnie, heerlijk, dat soort boevenstreken.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Nee, ik vond dat niet asociaal. Ze wekten nl de indruk dat ze met de honden wilden spelen. Toen ik in de gaten kreeg dat ze het niet leuk vonden greep ik in. En terug roepen, dat is heel erg moeilijk als ze eerst je honden opfokken tot spelgedrag. Lut had ik al snel te pakken zoals ik al aangaf. Als ik Fleurtje ook nog moest vangen dan moest ik Lut weer loslaten en dan was ik nog verder van huis want die zwemt de beek over en gaat verder. En aangezien Fleurtje niet van water houdt was op dat moment Lut vangen het belangrijkste. Ik heb zelfs nog een schoen die in de modder was blijven steken naar de overkant gegooid. Het zou asociaal zijn als ik dat niet had gedaan want het was voor hen nog ruim 2 km lopen.Paisley schreef:Dit vind ik echt super asociaal. Je roept je honden toch terug als je ziet dat er een groep asielzoekers onrustig worden van je honden.Wolfsblut schreef:Afgelopen winter hebben Lut en Fleurtje met vijf Somaliërs gespeeld. Althans dat dacht ik in eerste instantie. We liepen in een regionaal bos waar een asielzoekers centrum is. In het bos liepen ons 5 Somaliërs tegemoet. Mijn honden deden niets, alleen begon Fleurtje te blaffen. Hierop begonnen die mannen te lachen en te gillen tegen Fleurtje. Dat vonden ze schijnbaar leuk, want ze begonnen ook allemaal gekke bewegingen met hun armen en benen te maken. Lut begon toen ook te blaffen. Toen renden de mannen weg en begonnen in hun handen te klappen met de honden achter zich aan. Ik schreeuwde nog dat ze niet moesten weg rennen. Maar dat begrepen ze niet. Uiteindelijk kreeg ik Lut te pakken, dat konden ze ook zien maar de mannen renden met Fleurtje achter zich aan gewoon verder. Vervolgens sprongen ze een beek in om aan de overkant te komen. Een misverstand, maar wel lullig natuurlijk in die winterse kou. Van de andere kant laat je je toch ook niet met 5 man sterk door een Dwergteckeltje het water in jagen.
Maar deze Somaliërs kwamen toch echt uit Somalië hoor en niet uit Damascus of Beiroet. Misschien kennen ze in Somalië geen Dwergteckels en vandaar de angst. Wellicht heb ik als Nederlander de Somaliërs verkeerd gelezen. Zoals ik al aangaf, ik dacht dat ze wilden spelen. En als ze dat niet willen moeten ze gewoon wat duidelijker zijn.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 12 jun 2015 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Je hebt gewoon een slecht luisterende hond(en) kun je makkelijker zeggen. WB.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat valt best mee hoor. Ze was toen pas anderhalf jaar. Nu is ze twee. En het gaat steeds beter.nyckle schreef:Je hebt gewoon een slecht luisterende hond(en) kun je makkelijker zeggen. WB.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha, heerlijke verhalen
.
Ik had Laissah net een maand of twee en we gingen naar een dierenwinkel. Ik goed opletten dat ze al het lekkers in de schappen zou laten liggen, komt er een medewerker op ons afgelopen en.... springt ze pontificaal tegen hem op
(en de jongeman was not amused
) . Ik was zo perplex dat ik helemaal vergat om me te verexcuseren
. Doet ze anders nooit (bij vreemden)
.
Ik heb het idee dat ze hem op haar tweede baas vond lijken (lange man), daar was ze helemaal gek op en sprong ze enthousiast tegenop. Het opspringen bij ons had ik er net uit trouwens.
Ik had Laissah net een maand of twee en we gingen naar een dierenwinkel. Ik goed opletten dat ze al het lekkers in de schappen zou laten liggen, komt er een medewerker op ons afgelopen en.... springt ze pontificaal tegen hem op
Ik heb het idee dat ze hem op haar tweede baas vond lijken (lange man), daar was ze helemaal gek op en sprong ze enthousiast tegenop. Het opspringen bij ons had ik er net uit trouwens.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
30 jaar geleden een keer gehad in het stadspark waar een grote traditionele turkse familie met pofbroeken en hoofddoekjes zaten te eten en de kinderen aan het voelballen waren.Wolfsblut schreef:Dat valt best mee hoor. Ze was toen pas anderhalf jaar. Nu is ze twee. En het gaat steeds beter.nyckle schreef:Je hebt gewoon een slecht luisterende hond(en) kun je makkelijker zeggen. WB.
Mijn 3 bouviers die altijd goed luisterde kregen die bal in het vizier en toen was en totale chaos en paniek. Gillende en in paniek rondhollende mensen ,kinderen over e zeik en mijn honden die daardoor steeds meer schik en pret kregen.
En ik maar schreeuwen blijf dan ook gewoon staan en houd je schreeuwsmoel .
Gelukkig kreeg ik die bal te pakken en mijn honden weer onder commando.Terwijl ik wegliep wel boze mannen en vrouwen die mij volgens mij van alles toewenste in het turks.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Manu
Ik heb ook een dingetje maar dat is geen doet-ie-anders-nooit.
Manu blaft naar mensen met wandelstokken, krukken, die mank lopen of een andere handicap hebben die opvalt in het uiterlijk. Hij vindt ze eigenlijk eng, gaat staan borstelen en blaft als een Terriër. Hij blaft echt nooooit. Ook wel gênant.
En pas in de duinen waren er mensen aan het sporten, meisjes aan het schoppen tegen een man met zo'n enorm groot kussen in zijn handen. Dan kruipt stoere Manu er langs, verstoppend achter mijn benen, om vervolgens ook te gaan krijsen. Het meisje dacht dat hij haar wilde beschermen, maar deze grote held op sokken stond met enorm grote ogen, al zijn haar overeind bijna in zijn harige broek te piesen
Manu blaft naar mensen met wandelstokken, krukken, die mank lopen of een andere handicap hebben die opvalt in het uiterlijk. Hij vindt ze eigenlijk eng, gaat staan borstelen en blaft als een Terriër. Hij blaft echt nooooit. Ook wel gênant.
En pas in de duinen waren er mensen aan het sporten, meisjes aan het schoppen tegen een man met zo'n enorm groot kussen in zijn handen. Dan kruipt stoere Manu er langs, verstoppend achter mijn benen, om vervolgens ook te gaan krijsen. Het meisje dacht dat hij haar wilde beschermen, maar deze grote held op sokken stond met enorm grote ogen, al zijn haar overeind bijna in zijn harige broek te piesen
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vond het wel een vorm van extreme zindelijkheidHanneke2 schreef:Oh dat is toch superschattig van Joris, dat hij op zo'n klein stukje 'buiten' poepte.veertje schreef:Joris heeft s nachts eens zo'n hoge nood gehad dat hij in de bloempot op de eettafel heeft gepoeptdas toch een soort van buiten met al die aarde denk ik, maar om daar nu eerst voor op de stoel en dan de tafel te klimmen..
Finn kan ik me regelmatig voor schamen, maar kan dan nooit zeggen dat dat nooit gebeurd, want hij is een clown. Ik ben niet meer verbaasd
Wat een watje die Manu. Weet je ook weer dat je van hem niks hoeft te verwachten mocht iemand je ooit belagen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik was met Happy mijn Maltezer op de camping bij mij ouders in het bos en liet haar los.
Toen kwam de grote witte haan , net zo groot als Happy langs buurten en ik was me van geen kwaad bewust je kon haar bij hamsters vogels alles rustig samen laten.
Nou niet dus ze dook op de haan af en die ging rennen, Happy er achter aan ze luisterde ineens echt niet meer.
Ik er dus ook achter aan tot de baas van de haan haar van de grond pakte.
Dee ze anders nooit
Toen kwam de grote witte haan , net zo groot als Happy langs buurten en ik was me van geen kwaad bewust je kon haar bij hamsters vogels alles rustig samen laten.
Nou niet dus ze dook op de haan af en die ging rennen, Happy er achter aan ze luisterde ineens echt niet meer.
Ik er dus ook achter aan tot de baas van de haan haar van de grond pakte.
Dee ze anders nooit
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Boris tegenwoordig gelukkig steeds minder naar afwijkende mensen. Maar vroeger konden we aan hem zien of iemand die langs liep of op bezoek was een geestelijke afwijking had (lichamelijk ook, maar die vielen ons ook wel op). Vriendin van mij die later met borderline gediagnostiseerd is kon altijd op een blafconcert rekenen (en die kwam dagelijks over de vloer), vriendjes van mijn broertje met autisme was ook altijd raak (hij had er 2, waarvan de ene 2-3x per week kwam spelen). En we woonden bij een dagactiviteitencentrum op het blok. Die kwamen ook wel eens langs *kuch*. Hondje aaien mocht nooit, we waren al lang blij als we hem zijn snavel konden laten houden. Ik heb het gelukkig later wel kunnen laten doen met de geiten en het paard (het laten aaien).
Maar goed, "dat doet 'ie anders nooit" is niet helemaal van toepassing, ik riep gewoon "sorry!" als hij het erg bont had gemaakt of iemand heel erg geschrokken was.
Maar goed, "dat doet 'ie anders nooit" is niet helemaal van toepassing, ik riep gewoon "sorry!" als hij het erg bont had gemaakt of iemand heel erg geschrokken was.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
DeDiana schreef: En in de Intratuin, toen Mila heel enthousiast in één van de vijvers sprong terwijl ik even niet oplette - alle vissen daar een hartverzakking bezorgde en ik ook nog eens met een kletsnatte Mila de winkel door moest.
Ik was laatst ergens aan het wandelen toen ik ineens besefte dat ik Luna al een tijdje niet gezien had
Verder vind Luna het geweldig om mensen te laten schrikken. Ik snap het wel hoor, als je met je zusje schelpjes aan het verzamelen bent en een wit gevaarte 'besluipt' jullie van achteren en laat ineens een stok tussen jullie invallen. Of als je ineens een koude neus tegen je wang gedrukt krijgt terwijl je zit te mediteren om het strand. Of als je lekker in korte broek ergens aan het wandelen bent, als de dood voor honden bent en er ineens een enge pitbull langs je heen stuift en onderwijl stiekem een lik over je benen geeft. In sommige gevallen doe ik maar gewoon alsof ik het niet gezien heb

- Paisley
- Zeer actief
Ook teckelstjes kunnen in Somalië rabies hebben.
En de angst wegnemen voor de meest voorkomende zoönose hoort niet tot de standaard inburgering lijkt me.
En de angst wegnemen voor de meest voorkomende zoönose hoort niet tot de standaard inburgering lijkt me.

- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
@ Hanneke: het asielzoekerscentrum ligt midden in het losloopbos, dus veel keus hebben ze niet. Ja, altijd binnen blijven.Hanneke2 schreef:En dan moeten ze misschien iets sneller inburgeren. Of misschien niet meteen in een park gaan lopen waar honden los lopen. Hallo zeg, Wolfsblut lijnde hond 1 al aan en zijn teckeltje werd extra opgefokt. Een TECKELTJE. Als je met gevaar voor eigen leven die enorme reis kan maken in bootjes en vrachtauto's en door bossen met niks te vreten en angst voor politie en weet ik wat mot je toch ook wel je mannetje kunnen staan tegen een vrolijke teckel.Paisley schreef:Dit vind ik echt super asociaal. Je roept je honden toch terug als je ziet dat er een groep asielzoekers onrustig worden van je honden.Wolfsblut schreef:Afgelopen winter hebben Lut en Fleurtje met vijf Somaliërs gespeeld. Althans dat dacht ik in eerste instantie. We liepen in een regionaal bos waar een asielzoekers centrum is. In het bos liepen ons 5 Somaliërs tegemoet. Mijn honden deden niets, alleen begon Fleurtje te blaffen. Hierop begonnen die mannen te lachen en te gillen tegen Fleurtje. Dat vonden ze schijnbaar leuk, want ze begonnen ook allemaal gekke bewegingen met hun armen en benen te maken. Lut begon toen ook te blaffen. Toen renden de mannen weg en begonnen in hun handen te klappen met de honden achter zich aan. Ik schreeuwde nog dat ze niet moesten weg rennen. Maar dat begrepen ze niet. Uiteindelijk kreeg ik Lut te pakken, dat konden ze ook zien maar de mannen renden met Fleurtje achter zich aan gewoon verder. Vervolgens sprongen ze een beek in om aan de overkant te komen. Een misverstand, maar wel lullig natuurlijk in die winterse kou. Van de andere kant laat je je toch ook niet met 5 man sterk door een Dwergteckeltje het water in jagen.
Mijn Toto zou ook enthousiast achter een groep rennende lachende gillende in hun handen klappende mensen aan rennen, ze geven immers niet aan dat ze hem niet blieven. Goed dat ik geen asielzoekerscentrum in de buurt heb, want dan lagen ze hier massaal in de sloot.
En ik heb echt mijn twijfels bij die valse ziektenverspreidende teringlijers die je noemt. Ik heb een kat uit Beiroet en ken een van die organisaties daar dus een beetje, en daar lopen ook zat prima leuke honden waar niks mis mee is.
En ik weet niet wat je je bij zo'n centrum voorstelt, maar 'sneller inburgeren'? Ze zitten daar in een klooster met zijn allen en hebben niks te doen, ze wachten op een verblijfsvergunning. Hoe moeten ze dan inburgeren? Ze zitten een heel eind van de bewoonde wereld af, en om daar te komen moeten ze dus door het losloopbos.
Mijn honden zouden misschien ook wel achter gillende mensen aan zijn gelopen toen ze nog jong waren, maar om dan maar te zeggen dat 'ze sneller moeten inburgeren' gaat wel wat ver in mijn ogen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als de meesten wel weten waar er geld ,goederen of hulp te halen is en ze meestal bewust Nederland aandoen kunnen ze ook even opzoeken hoe men hier met honden omgaat.Paisley schreef:Ook teckelstjes kunnen in Somalië rabies hebben.
Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn hoor.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is natuurlijk wel zo.nyckle schreef:Je hebt gewoon een slecht luisterende hond(en) kun je makkelijker zeggen. WB.
Maar een teckel opfokken (waarschijnlijk onbewust) maakt het knap lastig om hem daarna weer luisterend te krijgen
Zeker als het nog een jonge teckel is.
Je honden helemaal niet naar asielzoekers laten gaan is waarschijnlijk het handigste.
Ook al zouden ze misschien kunnen weten dat honden hier iets anders betekenen dan in hun geboorteland, een eerste instinctieve afweer reactie valt wel te verwachten.
- Paisley
- Zeer actief
Wat een onbegrip en arrogantie. Alsof mensen, ontzet en ontheemd, niet wat beters aan hun hoofd heb.bouvierpoedel schreef:Als de meesten wel weten waar er geld ,goederen of hulp te halen is en ze meestal bewust Nederland aandoen kunnen ze ook even opzoeken hoe men hier met honden omgaat.Paisley schreef:Ook teckelstjes kunnen in Somalië rabies hebben.
Hij heeft die schreeuwtekkel maar bij zich te houden. En als hij ze moet 'vangen' kan er maar beter een hondencursusje achteraan, ipv een inburgeringscursusje.

-
Anneke & Timka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Schiet me nog een streek van mijn vorige Franse Bulldog "Gina" te binnen.
We stonden op de camping en achter ons stond een Belgisch stel in een camper. Elke avond ging Gina naar die mensen toe en kreeg ze een knuffel en een koekje.
Op een dag vertrokken deze mensen en het toeval wilde dat er weer een camper op die plek kwam te staan.
's Avonds dacht Gina even een knuffel en koekje te gaan halen bij de buren. Toen er niemand buiten zat stuiterde ze zo de camper binnen. Die lui schrokken zich een slag in de rondte en gilden en schreeuwden dat het een lieve lust was. Toen ik het door had en aan kwam rennen zat Gina vol verbazing naar die lui te kijken. Die blik vergeet ik nooit meer.
We stonden op de camping en achter ons stond een Belgisch stel in een camper. Elke avond ging Gina naar die mensen toe en kreeg ze een knuffel en een koekje.
Op een dag vertrokken deze mensen en het toeval wilde dat er weer een camper op die plek kwam te staan.
's Avonds dacht Gina even een knuffel en koekje te gaan halen bij de buren. Toen er niemand buiten zat stuiterde ze zo de camper binnen. Die lui schrokken zich een slag in de rondte en gilden en schreeuwden dat het een lieve lust was. Toen ik het door had en aan kwam rennen zat Gina vol verbazing naar die lui te kijken. Die blik vergeet ik nooit meer.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hoe jij ze wegzet is natuurlijk heel gewoon. Kom op zeg de meesten weten donders goed hoe de regeltjes werken en waar ze in welk land terecht komen met de beste optie's en kunnen keuzes maken.Paisley schreef:Wat een onbegrip en arrogantie. Alsof mensen, ontzet en ontheemd, niet wat beters aan hun hoofd heb.bouvierpoedel schreef:Als de meesten wel weten waar er geld ,goederen of hulp te halen is en ze meestal bewust Nederland aandoen kunnen ze ook even opzoeken hoe men hier met honden omgaat.Paisley schreef:Ook teckelstjes kunnen in Somalië rabies hebben.
Hij heeft die schreeuwtekkel maar bij zich te houden. En als hij ze moet 'vangen' kan er maar beter een hondencursusje achteraan, ipv een inburgeringscursusje.
Niet allemaal dom ongeletterd zielig volk hoor ook al hebben ze wat meegemaakt.

-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Mensen van buitenlandse afkomst en honden blijft nou eenmaal een dingetje.
Hier in de buurt wonen wat mensen van Turkse afkomst en die zijn allemaal als de dood voor Ted, ookal is ze het braafste hondje uit de straat. Laatst stond ik voor de deur met iemand te kletsen en Ted snuffelde een beetje rond, komt er een troepje kindertjes langslopen die beginnen te gillen zodra ze Ted in het vizier krijgen. Op eentje na, een klein meisje die vroeg of ze ging bijten, dus ik zeg natuurlijk niet, wil je haar even aaien? Teddy is gek op kids dus ik laat haar even zitten en het meisje begint achter haar oren te kroelen, terwijl haar oudere broertjes doodsbenauwd van een afstandje staan te kijken. Net op het moment dat ik zeg dat het dus allemaal wel meevalt en wat is ze lief etc springt Ted op en begint vervaarlijk te blaffen tegen een meneer met donkere huidskleur die komt langslopen.
Ik kan met recht zeggen dat ze dat echt nog nooit heeft gedaan. Kinderen weer scarred for life natuurlijk, die wisten niet hoe snel ze weg moesten komen.
Hier in de buurt wonen wat mensen van Turkse afkomst en die zijn allemaal als de dood voor Ted, ookal is ze het braafste hondje uit de straat. Laatst stond ik voor de deur met iemand te kletsen en Ted snuffelde een beetje rond, komt er een troepje kindertjes langslopen die beginnen te gillen zodra ze Ted in het vizier krijgen. Op eentje na, een klein meisje die vroeg of ze ging bijten, dus ik zeg natuurlijk niet, wil je haar even aaien? Teddy is gek op kids dus ik laat haar even zitten en het meisje begint achter haar oren te kroelen, terwijl haar oudere broertjes doodsbenauwd van een afstandje staan te kijken. Net op het moment dat ik zeg dat het dus allemaal wel meevalt en wat is ze lief etc springt Ted op en begint vervaarlijk te blaffen tegen een meneer met donkere huidskleur die komt langslopen.
Ik kan met recht zeggen dat ze dat echt nog nooit heeft gedaan. Kinderen weer scarred for life natuurlijk, die wisten niet hoe snel ze weg moesten komen.

- Paisley
- Zeer actief
Nee laat die schreeuw tekkel er dan maar achteraan tetteren. En loslopende hond die een aangelijnde hond benaderd, daar staat hier op het forum zowat de doodstraf op. Maar een stel mensen de sloot in jagen moet maar kunnen.bouvierpoedel schreef: Niet allemaal dom ongeletterd zielig volk hoor ook al hebben ze wat meegemaakt.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Stel je niet aan , heb je het verhaal wel goed gelezen.Paisley schreef:Nee laat die schreeuw tekkel er dan maar achteraan tetteren. En loslopende hond die een aangelijnde hond benaderd, daar staat hier op het forum zowat de doodstraf op. Maar een stel mensen de sloot in jagen moet maar kunnen.bouvierpoedel schreef: Niet allemaal dom ongeletterd zielig volk hoor ook al hebben ze wat meegemaakt.

-
Manu
Dit topic was bedoeld om elkaar er even niet continue op te wijzen dat we allemaal maar perfecte hondenbazen moeten zijn met perfect luisterende honden.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, de bedoeling van het topic was om er even om te kunnen lachen en niet weer elkaar in de haren te vliegen.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, de bedoeling van het topic was om er even om te kunnen lachen en niet weer elkaar in de haren te vliegen.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15