Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog University (en andere oefeningen vanaf p6)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Dog University

Ongelezen bericht door Evertje »

Oh wat leuk! Evert moet zn basisschool diploma al wel kunnen halen. Freek kent iets minder trucjes, afgelopen jaar iets te druk geweest met zn normale opvoeding en mn werk om allemaal extra dingetjes aan te leren :ugh: Maar goed, het kan alsnog wel.

Maar ik moet denk ook even terug naar school, want hoe maak ik van 18 losse filmpjes dan 1 filmpje? iemand ergens een makkelijk programma en uitleg? Ik heb qua camera alleen een iPhone 6. Of ik zou moeten vragen of ik de Canon van mn vader mag lenen, is zo'n grote met verschillende lenzen en kan ook op het statief. Maar dan nog weet ik niet hoe daar 1 film van te monteren haha. :oohja:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Als je vader een spiegelreflexamera heeft, dan kan er waarschijnlijk niet mee gefilmd worden. Maar met de iPhone kan prima filmpjes gemaakt worden en je kan ze met bijvoorbeeld windows movie maker aan elkaar plakken en tegenwoordig schijnt het zelfs in youtube te kunnen. (apple zal er vast ook een gratis programma voor hebben).
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Evertje schreef: Maar ik moet denk ook even terug naar school, want hoe maak ik van 18 losse filmpjes dan 1 filmpje? iemand ergens een makkelijk programma en uitleg? Ik heb qua camera alleen een iPhone 6. Of ik zou moeten vragen of ik de Canon van mn vader mag lenen, is zo'n grote met verschillende lenzen en kan ook op het statief. Maar dan nog weet ik niet hoe daar 1 film van te monteren haha. :oohja:
Ik gebruik zelf Movie Maker, ik weet niet of je dat hebt? Al je filmpjes daarin openen en dan kan je stukjes uitknippen.

@Lothian, leuk filmpje! Ik vind het juist wel leuk om alletwee je honden te zien, kan je gelijk zien dat ze zich niet door elkaar laten afleiden. Oh en ik vind dat je vaker foto's moet plaatsen, je hebt echt twee hele leuke honden :I:
Evertje
Zeer actief

Oke, ben donderdag en vrijdag vrij dus zal dan wat filmpjes van wat ze al kunnen gaan maken en eens verdiepen in moviemaker! Ik heb zelf nog een HP laptop waar gewoon windows op zit. Vast dat er ook wat op de iMac zit, maar zoals ik al zei ik plak en knip nooit filmpjes dus heb echt geen idee.

Net even geoefend en zowel Freek en Evert kunnen al heel wat oefeningen. Als Hilde donderdag even wat filmpjes bij de behendigheid wil maken hebben we er al weer twee sowieso (tunnel en sprong gaan al helemaal op commando, band heeft nog wat hulp van een speeltje nodig)

Ander vraagje, je mag geen fysieke en verbale correcties gebruiken (verbaal zal wel een 'nee' of 'uh' zijn?) Maar mag een clicker wel gebruikt worden? Evert kent deze namelijk al en Freek ben ik het aan het leren, maar die vond het geluid doodeng. Nu gebruik ik het bij trucjes die hij al kent en beloon met de clicker en dan nog een klein koekje als beloning. Wonderlijk hoe snel de clicker minder eng wordt haha.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Evertje schreef:Ander vraagje, je mag geen fysieke en verbale correcties gebruiken (verbaal zal wel een 'nee' of 'uh' zijn?) Maar mag een clicker wel gebruikt worden? Evert kent deze namelijk al en Freek ben ik het aan het leren, maar die vond het geluid doodeng. Nu gebruik ik het bij trucjes die hij al kent en beloon met de clicker en dan nog een klein koekje als beloning. Wonderlijk hoe snel de clicker minder eng wordt haha.
Lijkt mij wel hoor. Je clicker is onderdeel van je (positieve) beloningsritueel, dus dat lijkt me prima. Mocht je de clicker als correctiemiddel in gaan zetten dan mag het niet :tongue: .
Evertje
Zeer actief

Ehm nee Zamunda dan heb ik toch wat fout gedaan als het een correctiemiddel wordt haha
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dan moeten we wel een tunnel in de les hebben natuurlijk :engel: Haha, nee, komt goed, die staat wel gewoon op de planning meen ik. Woensdag leg ik je nog wel even wat uit over filmpjes achter elkaar plakken en donderdag filmen we wat!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Evertje schreef:Ehm nee Zamunda dan heb ik toch wat fout gedaan als het een correctiemiddel wordt haha
Dan zou je op een zeer slechte hondenschool met zeer slechte instructrice les hebben en we weten allebei dat dat niet het geval is :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Hilde schreef:
Evertje schreef:Ehm nee Zamunda dan heb ik toch wat fout gedaan als het een correctiemiddel wordt haha
Dan zou je op een zeer slechte hondenschool met zeer slechte instructrice les hebben en we weten allebei dat dat niet het geval is :pffff: :mrgreen:
Nee daarom haha, fijn dat je even wil helpen!
Zamunda
Zeer actief

Hilde schreef:
:mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hilde schreef:
Oei, dat ziet er zo wel heel arrogant van me uit. Evertje zit in de les bij een goede vriendin/collega van me en ik bemoei me hoogstens met die lessen :mrgreen: . Ik commandeer alleen puppengroepen :tongue: Even ter verduidelijking, haha.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Mijn spiegelreflex kan ook prima filmen. Dat gaat dan niet via de spiegels maar geeft wel goede kwaliteit video. Ik heb zelf dit filmpje opgenomen met mjn smartphone en een app gedownload om de filmpjes aan elkaar te zetten.
Punzel schreef:@Lothian, leuk filmpje! Ik vind het juist wel leuk om alletwee je honden te zien, kan je gelijk zien dat ze zich niet door elkaar laten afleiden. Oh en ik vind dat je vaker foto's moet plaatsen, je hebt echt twee hele leuke honden :I:
Dank je wel! Ik zou mijn camera inderdaad eens vaker mee moeten nemen...
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Even kijken of ik m'n moeder over kan halen om mij en Alfy te filmen vanavond... Zitten op 19 trucjes die hij kan dus dat moet goed komen. Alles natuurlijk met het gebruikelijke enthousiasme van Alfy :ok: :bounce:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Tallie schreef:Nou, we zijn geslaagd :cheer: Krijg volgende week het diploma met de post. Tal is de eerste, hihi.
Gefeliciteerd. En nu de anderen voor blijven :mrgreen:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik kan de 2e ook zo opnemen, maar da's ook zo wat :mann:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ah Zorro :I: moest wel even lachen bij het eerste zoeken. Allemaal netjes in een lijntje en Zorro gaat daar de hele omgeving af :mrgreen:

Ik zal van Finn eens proberen te filmen wat we nu kunnen, dat zijn er nog lang geen 18, maar dan is er uiteindelijk wat progressie te zien. Nouja dat hoop ik dan toch :engel:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben (as we speak) aan het monteren. Wordt wel een lang filmpje!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Lothian
Zeer actief

Leuk Eilfy!

Ja, Zorro's reukvermogen heeft betere tijden gekend, misschien blijft hij daarom soms zo in zijn snuffelen hangen :mrgreen:
Evertje
Zeer actief

Ik denk dat er wel meer honden hier op het forum zo de eerste 2 diploma's kunnen halen. Evert zou het eerste diploma ook zo kunnen, even oefenen op die dans-stukjes. Dat vind ik zelf vaak niet zulke leuke onderdelen, dus zit er nog niet heel goed in. En ik geval gemerkt dat ik zelf rustig moet blijven anders doet Evert al z'n trucjes achter elkaar en draait helemaal door hahaha
Zamunda
Zeer actief

Tallie schreef:Ik kan de 2e ook zo opnemen, maar da's ook zo wat :mann:
Nah, gewoon doen :ok: . Je gaat je toch niet in zitten houden voor ons :hmmm: ? Bovendien inspireert ons dat weer om ook ons stinkende best te doen.

Hilde schreef:
Zamunda schreef:
Hilde schreef:
Oei, dat ziet er zo wel heel arrogant van me uit. Evertje zit in de les bij een goede vriendin/collega van me en ik bemoei me hoogstens met die lessen :mrgreen: . Ik commandeer alleen puppengroepen :tongue: Even ter verduidelijking, haha.
Klinkt alsof jullie lekker lol hebben op die school :ok: .
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Evertje schreef:Ik denk dat er wel meer honden hier op het forum zo de eerste 2 diploma's kunnen halen.
Dat denk ik ook! Dat vind ik ook het leuke aan die verschillende categorieën, elke hond kan uitblinken in één of meer categorieën en wat minder goed lukt daar pik je er maar eentje uit.

Zamunda schreef:Nah, gewoon doen :ok: . Je gaat je toch niet in zitten houden voor ons :hmmm: ? Bovendien inspireert ons dat weer om ook ons stinkende best te doen.
Ik zal 'm wel opnemen, maar voordat ik 'm instuur vind ik het leuker als er eerst nog meer slagen voor de Basisschool. Inzenden dus allemaal! :S:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Tallie schreef:Ik zal 'm wel opnemen, maar voordat ik 'm instuur vind ik het leuker als er eerst nog meer slagen voor de Basisschool. Inzenden dus allemaal! :S:
Die van Alfy is nu aan het uploaden. Duurt alleen een kleine 3 uur... stomme youtube. Daarna stuur ik hem in :ok: Alfy is vereerd met zijn plaatsje naast Tallie in de eregallerij
Hilde
Zeer actief

Tallie schreef:Ik zal 'm wel opnemen, maar voordat ik 'm instuur vind ik het leuker als er eerst nog meer slagen voor de Basisschool. Inzenden dus allemaal! :S:
Ik ga de mijne deze week maken :D
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Uploaden duurde even, maar dan heb je ook wat! Alfy's examen basisschool:

Ik dacht: we doen het de dag na de wedstrijd. Dan is hij nog wat moe en wat rustiger... Alfy dacht: ik heb een hele nacht en ochtend geslapen, in de middag lekker geluierd. Ik ben er weer! :Q: :bounce: :Q: Dus soms een beetje weinig controle of een beetje veel enthousiasme. Het is net hoe je het bekijkt!

Aanvraag diploma ga ik ook wegdoen, nu eerst :slaap2:
Evertje
Zeer actief

Leuk filmpje eilfy!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Doen jullie knap, goed gedaan! :ok:
Lothian
Zeer actief

Heel leuk zeg, wat is Alfy een blije kwispelaar!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Heel leuk zeg, wat is Alfy een blije kwispelaar!
Z'n bijnaam is ook kwispeltje (en zo heten onze drie 'stoere' reuen dus kwispeltje, knorretje en kruimeltje :mann: ). Alfy kwispelt echt letterlijk zelfs in z'n slaap. Heerlijk ventje is het :I: al mag het soms wel een klein tikje minder qua enthousiasme en energie :bounce:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een leuk filmpje! Zo enthousiast :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Volgens mij kan Luca ook al voor 2 examens op. En Csiva voor 1. Ik heb alleen zo verrekte weinig zin om te filmen :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”