Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Ongelezen bericht door M@scha »

marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt.

Dat is feitelijk onjuist

Dat geloof ik niet. Nooit. Dat zit niet in genen, de genen vertellen namelijk iets heel anders. Een hond is een sociaal wezen. Dat zit in de genen. Hondenagressie niet. Dat kunnen zelfs wij, oh zo, briljante mensen er niet in fokken.

nogmaals: Dat is feitelijk onjuist

We kunnen echter wel het karakter beïnvloeden en deze zo verpesten dat er hondenagressie ontwikkeld.

Klopt!

Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft.. Wellicht zijn ze geselecteerd op een minder hoge drempel naar agressie, dat zou ik dan nog wel aan kunnen nemen. Maar agressie jegens soortgenoten kan je niet in een dier fokken. Hoe graag je dat ook wilt geloven.
Ik ken ze wel. en veel ook. en met 90% van die honden is nog nooit zelfs maar een incident geweest en allemaal hebben deze honden zéér gedreven eigenaren waarvan een groot deel ook nog instructeur is.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit.
dan heb je niet zoveel ervaring ;)
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hutsje schreef:
marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit.
Hij is net aan z'n eerste hond begonnen, die nu 11 maandjes oud is. Dat verklaart een hoop :wink: Het naïeve gaat er nog wel vanaf (hopelijk :ugh:).
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tamara/Bayko schreef:
Hutsje schreef:
Hij is net aan z'n eerste hond begonnen, die nu 11 maandjes oud is. Dat verklaart een hoop :wink: Het naïeve gaat er nog wel vanaf (hopelijk :ugh:).
Anders wordt het vanzelf zo'n "Hè, nou, dat doet-ie normaal nooit."-gevalletje. Echt Marsol, pas er mee op. Er is 100-en jaren aan agressie in gefokt. Net als een windhond achter konijnen aan gaat en een Labrador het water in wil. Je hebt uitzonderingen, maar de meeste Staffs en aanverwanten zijn gewoon geen ik-huppel-met-hondjes-in-de-wei-zonder-problemen-hondjes.

Je kunt wel degelijk agressie erin fokken, net zoals je bijna elke andere eigenschap erin fokt. Je begint gewoon met een paar honden met een kronkel in de kop qua soortgenoten te kruisen, in dat nest heeft misschien de helft al moeite met andere honden en zo ga je door. Vervolgens gaan ze de vechtring in, worden ze opgehitst. Honden die niet knokken worden afgemaakt, honden die knokken worden voor de fok ingezet (da's zo'n beetje de geschiedenis van klapkaken in een nutshell).

Net zoals je kunt fokken op leuke kleurtjes, kun je dus wel degelijk fokken op bepaalde karakter-eigenschappen.

Oh! Maar ze zijn natuurlijk ook hartstikke geweldig verder :D Zolang je weet wat je hebt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lemuria schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Hutsje schreef:
Anders wordt het vanzelf zo'n "Hè, nou, dat doet-ie normaal nooit."-gevalletje. Echt Marsol, pas er mee op. Er is 100-en jaren aan agressie in gefokt. Net als een windhond achter konijnen aan gaat en een Labrador het water in wil. Je hebt uitzonderingen, maar de meeste Staffs en aanverwanten zijn gewoon geen ik-huppel-met-hondjes-in-de-wei-zonder-problemen-hondjes.

Je kunt wel degelijk agressie erin fokken, net zoals je bijna elke andere eigenschap erin fokt. Je begint gewoon met een paar honden met een kronkel in de kop qua soortgenoten te kruisen, in dat nest heeft misschien de helft al moeite met andere honden en zo ga je door. Vervolgens gaan ze de vechtring in, worden ze opgehitst. Honden die niet knokken worden afgemaakt, honden die knokken worden voor de fok ingezet (da's zo'n beetje de geschiedenis van klapkaken in een nutshell).

Net zoals je kunt fokken op leuke kleurtjes, kun je dus wel degelijk fokken op bepaalde karakter-eigenschappen.

Oh! Maar ze zijn natuurlijk ook hartstikke geweldig verder :D Zolang je weet wat je hebt.
:lol1:
Afbeelding
Lemuria

Alleen voor de connaisseur dus :mann:

Niet dat ik weet wat ik doe.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Lemuria schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Hutsje schreef:

Precies.
Als je geen specifieke karakters in een ras kan fokken, waarom zijn er dan zoveel verschillende rassen?
Echt niet alleen vanwege het uiterlijk.

Mensen kiezen "als het goed is" voor een ras in eerste instantie vanwege het karakter, daarna voor het uiterlijk.

Maar echt.....als ik dit soort reacties lees, denk ik alleen maar: Weer zo één die fijn helpt om te zorgen dat er nieuwe wetten komen wat betreft de "vechthonden".
En dat duurt vast niet zo lang meer. :ugh:
Afbeelding
Lemuria

GrethavW schreef: Maar echt.....als ik dit soort reacties lees, denk ik alleen maar: Weer zo één die fijn helpt om te zorgen dat er nieuwe wetten komen wat betreft de "vechthonden".
Hoeft niet ;) Ik ben ook op Izzy gevallen voor d'r oogjes zonder écht te weten waar ik aan begon. Je kunt de mazzel hebben dat het goed uitpakt. Zolang je je verantwoordelijkheden maar neemt en op blijft letten.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi kon tot anderhalf ook met alle honden.. what did I do wrong :jank:
Gelukkig wist ik wel wat ik in huis haalde en kwam ik niet voor een verassing te staan toen Xavi reuen ineens niet zo leuk meer vond. :wink:

Wat ga jij doen, Marsol, als ze tóch hondagressie gaat vertonen? Hopelijk ben je een verantwoordelijke eigenaar die zulke dingen niet gaat lopen ontkennen tot het eens "per ongeluk doet ze nooit" escaleerd en fout afloopt. Je zult de eerste helaas niet zijn..
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
GrethavW schreef: Maar echt.....als ik dit soort reacties lees, denk ik alleen maar: Weer zo één die fijn helpt om te zorgen dat er nieuwe wetten komen wat betreft de "vechthonden".
Hoeft niet ;) Ik ben ook op Izzy gevallen voor d'r oogjes zonder écht te weten waar ik aan begon. Je kunt de mazzel hebben dat het goed uitpakt. Zolang je je verantwoordelijkheden maar neemt en op blijft letten.
:ok:

Dat weet je ook niet écht, tot het wel zo is. Ik had al eerder een minder makkelijke hond gehad, maar agressie met de intensiteit van een stafford x is wel even een ander verhaal.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
Nou dit dus...
Wat dom dan dat honden jarenlang op bepaalde eigenschappen gefokt worden dat hoeft dua niet. Oke we laten een labrador dan hondengevechten doen, een pitbull laten we in meutes jagen en een jachthond gaan we knpv mee trainen... want al die jaren fokken op eigenschappen doet er niet toe
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
Nou dit dus...
Wat dom dan dat honden jarenlang op bepaalde eigenschappen gefokt worden dat hoeft dua niet. Oke we laten een labrador dan hondengevechten doen, een pitbull laten we in meutes jagen en een jachthond gaan we knpv mee trainen... want al die jaren fokken op eigenschappen doet er niet toe

:engel: Kom wel een pakwerk lesje bij je nemen met Charlie :LOL:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:
Hutsje schreef:
Nou dit dus...
tja...
toen ik Sky aan de ARF overdroeg en het uitlegde zei de dame: ja dat is rastypisch gaan we ook niet proberen te veranderen maar in banen leiden... :oohja:
maak mij niet wijs dat dat soort stichtingen etc het ook niet weten.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:
:ok:

Dat weet je ook niet écht, tot het wel zo is. Ik had al eerder een minder makkelijke hond gehad, maar agressie met de intensiteit van een stafford x is wel even een ander verhaal.
Ik wist ook heel erg goed waar ik aan begon, tenminste.....dat dacht ik.
Het heeft 20 jaar geduurd voordat ik eindelijk mijn eigen (herplaats)Staff had.
Heb me zeker goed geïnformeerd, ook over de moeilijke delen van hun karakter.
En in de tussentijd ook minder makkelijke honden gehad (dan heb ik het uiteraard niet over de Newfs in mijn onderschrift). Beschouw mezelf, arrogant genoeg, best wel als iemand die wel wat aankan.

Maar man, man, man, wat een power, doorzettingsvermogen en drive hebben deze honden.
Daar kun je je van te voren met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen.
En koe van 400 kg aan het touw is makkelijker te hanteren dan een Staff die iets in zijn kop heeft zitten!
Afbeelding
marsol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier x sharpei kruising

Ongelezen bericht door marsol »

Oke oke, ik snap het er zijn meer mensen met dezelfde instelling geweest. Ik ken dat, van het kippenforum. Ook daar zijn mensen die dan gelijk beginnen te snauwen en te happen, net als een staff, zodat de ander gelijk maar zijn mond houdt. Ik ben niet van plan dat te laten gebeuren. Ik ga dan ook niet op antwoorden in waarvan ik vind dat men denkt alles goed te weten en niet open staat om dit op een normaal sociale manier te delen.. Jammer hoor. Maar we kunnen discussie voeren of elkaar af bekken en dat laatste heb ik niet zoveel behoefte aan..

Ik hoor in het park ook wel soort gelijke geluiden. Vooral van de mensen die angstig zijn voor staffs. Echter de mensen die al 20, 30, 40 jaar honden hebben geloof hier niet in! Ook zij zijn net als ik van mening dat je deze eigenschap niet in een hond kan fokken.. Het mag dan mijn eerste hond zijn, maar niet mijn eerste ervaringen met honden!
GrethavW schreef:
Maar man, man, man, wat een power, doorzettingsvermogen en drive hebben deze honden.
Daar kun je je van te voren met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen.
En koe van 400 kg aan het touw is makkelijker te hanteren dan een Staff die iets in zijn kop heeft zitten!
Absoluut mee eens! Staffs hebben een hele sterke eigen wil. Maar zo zijn er wel meer :D
Hylos schreef:
Wat ga jij doen, Marsol, als ze tóch hondagressie gaat vertonen? Hopelijk ben je een verantwoordelijke eigenaar die zulke dingen niet gaat lopen ontkennen tot het eens "per ongeluk doet ze nooit" escaleerd en fout afloopt. Je zult de eerste helaas niet zijn..
Uiteraard ga ik daar verantwoordelijkheid voor nemen! :flower: Ik ga dan wel bij mijzelf na hoe dit gedrag is ontstaan, wat mijn aandeel daar in is geweest. En wat voor situatie ervoor plaats vond. Ik vind ook dat een knokpartij toch wel het risico is dat je neemt als je een hond, welke dan ook, los laat lopen tussen andere honden. Ze moeten elkaar maar net allemaal accepteren en leuk vinden. Als zij hondenagressie ontwikkeld dan ga ik in therapie. Want dan doe ik dus iets fout. Ze heeft ook weleens uitgehaald als een andere hond haar zeer deed. Laatst speelde ze met een sint bernard en een rottweiler. Welke van de twee het was heb ik niet gezien. Maar we hoorde wat gerommel, draaide ons om en zagen dus dat ze de rottweiler en de sint bernard afblafte en wat hapte. Corrigerend gedrag zeg maar. Beide dieren accepteerde het. Maar ze heeft nog wel twee dagen gemankt.

Ik ben een groot fan van het boekje kalmerende signalen! Ontzettend mooi geschreven! Het fijne van je hond laten opgroeien in een groep, is dat je zelf ook in zo'n groep je kan ontwikkelen. Ik was al heel erg bekend met hondensignalen, maar na het lezen van enkele boeken en daarbij dus praktische ervaringen en tips uit de groep heb ik hondentaal al wel een heel stuk eigen gemaakt. Er is vast nog veeel en veeel meer te leren. Wat we in de groep vaak doen is op het moment dat er een spanning is tussen twee honden een van ons daar tussen door loopt en de "felste" hond een stukje opzij drijven. En dit gedrag zien we ook heel vaak bij de honden onderling. Uiteraard is er weleens een incident geweest. Dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar er zijn ook al heel veel voorkomen. Een wandeling moet in harmonie gaan. Is er spanning dan moet dat gelijk opgelost worden, niet nadat er een knokkerij is geweest.. Dat moet ten aller tijden voorkomen worden, maar gebeurd het dan zal ik dus altijd verantwoordelijkheid nemen.

Ik ben trouwens heel erg voor een wet om hondeneigenaren een verplichte cursus te laten volgen en een theorie examen te laten afnemen en dat soort dingen! Vooral onderdeel lichaamstaal vind ik zeer belangrijk.. Gisteren kwam ik een meneer tegen met een chihuahua, hondje was dood en doodsbang voor Bella. Begon haar achterna te lopen en luid te keffen. Bella reageert daar met kalmerende signalen op. snuffelen, wegkijken, gapen. Wat zegt die meneer? Hij wil graag spelen.. :scratch: Enige dat ik zei was, doet hij dan wel op een aparte manier.. :19: Ik vind namelijk dat mensen veel te makkelijk een hond nemen! De kosten daarvan hoeven niet extreem te zijn. Maar wel verplicht. Net als een rijbewijs! :E:
:engel: People who judge on appearance, are the people who are unknown to the beauty that lies beneath :engel:

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind ook dat mensen te makkelijk een hond nemen, maar ook dat veel te veel mensen geloven dat socialisatie alles oplost. Je kan door trainen enzovoorts wel een karaktereigenschap beheersbaar maken, maar er niet uit krijgen.

Hoezo denk jij dan dat ze zo'n eigenschap niet in een hond kan fokken en andere eigenschappen wel? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Lemuria

Ja hoor, alle honden kunnen ruzie maken en dat gebeurt ook allemaal wel eens. Maar er is een lévensgroot verschil tussen een beet van, laten we zeggen, een Bouvier en die van een Stafford.
Dus waar de beet van een andere hond te overzien is qua schade (ook niet gewenst natuurlijk) is een goed-geplaatste beet van een Staff/Pitbull gewoon NOT DONE. Nooit niet. Want ze zetten zich vast en beginnen te scheuren. Daar kun je je geen fout in veroorloven.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 09 mei 2015 14:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

TessaThomas schreef:Hoezo denk jij dan dat ze zo'n eigenschap niet in een hond kan fokken en andere eigenschappen wel? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Ja, want dat is natuurlijk nog steeds je reinste onzin, zoals hierboven ook al in diverse berichten duidelijk gemaakt is. Maar ja, hear-say in het lokale hondenpark...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

marsol schreef:Ik hoor in het park ook wel soort gelijke geluiden. Vooral van de mensen die angstig zijn voor staffs. Echter de mensen die al 20, 30, 40 jaar honden hebben geloof hier niet in! Ook zij zijn net als ik van mening dat je deze eigenschap niet in een hond kan fokken.. Het mag dan mijn eerste hond zijn, maar niet mijn eerste ervaringen met honden!
De mensen die al tig jaar honden hebben gelover er niet in? Wat een kul. Er zit hier op het forum heel erg veel ervaring en veel mensen die al meer dan twintig jaar ervaring hebben met honden en die jouw mening niet zullen onderschrijven.

Edit: oh ik zie nu dat het gaat om de mensen in het park gaat. Okee, ja dat zou best kunnen dat die er niet in geloven. Prima, blijf maar lekker met z'n allen in dat park dan. Heet dat park toevallig 'Hof van Eden'?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marsol schreef:Oke oke, ik snap het er zijn meer mensen met dezelfde instelling geweest. Ik ken dat, van het kippenforum. Ook daar zijn mensen die dan gelijk beginnen te snauwen en te happen, net als een staff, zodat de ander gelijk maar zijn mond houdt. Ik ben niet van plan dat te laten gebeuren. Ik ga dan ook niet op antwoorden in waarvan ik vind dat men denkt alles goed te weten en niet open staat om dit op een normaal sociale manier te delen.. Jammer hoor. Maar we kunnen discussie voeren of elkaar af bekken en dat laatste heb ik niet zoveel behoefte aan..

Ik hoor in het park ook wel soort gelijke geluiden. Vooral van de mensen die angstig zijn voor staffs. Echter de mensen die al 20, 30, 40 jaar honden hebben geloof hier niet in! Ook zij zijn net als ik van mening dat je deze eigenschap niet in een hond kan fokken.. Het mag dan mijn eerste hond zijn, maar niet mijn eerste ervaringen met honden!
GrethavW schreef:
Absoluut mee eens! Staffs hebben een hele sterke eigen wil. Maar zo zijn er wel meer :D
Hylos schreef:
Uiteraard ga ik daar verantwoordelijkheid voor nemen! :flower: Ik ga dan wel bij mijzelf na hoe dit gedrag is ontstaan, wat mijn aandeel daar in is geweest. En wat voor situatie ervoor plaats vond. Ik vind ook dat een knokpartij toch wel het risico is dat je neemt als je een hond, welke dan ook, los laat lopen tussen andere honden. Ze moeten elkaar maar net allemaal accepteren en leuk vinden. Als zij hondenagressie ontwikkeld dan ga ik in therapie. Want dan doe ik dus iets fout. Ze heeft ook weleens uitgehaald als een andere hond haar zeer deed. Laatst speelde ze met een sint bernard en een rottweiler. Welke van de twee het was heb ik niet gezien. Maar we hoorde wat gerommel, draaide ons om en zagen dus dat ze de rottweiler en de sint bernard afblafte en wat hapte. Corrigerend gedrag zeg maar. Beide dieren accepteerde het. Maar ze heeft nog wel twee dagen gemankt.

Ik ben een groot fan van het boekje kalmerende signalen! Ontzettend mooi geschreven! Het fijne van je hond laten opgroeien in een groep, is dat je zelf ook in zo'n groep je kan ontwikkelen. Ik was al heel erg bekend met hondensignalen, maar na het lezen van enkele boeken en daarbij dus praktische ervaringen en tips uit de groep heb ik hondentaal al wel een heel stuk eigen gemaakt. Er is vast nog veeel en veeel meer te leren. Wat we in de groep vaak doen is op het moment dat er een spanning is tussen twee honden een van ons daar tussen door loopt en de "felste" hond een stukje opzij drijven. En dit gedrag zien we ook heel vaak bij de honden onderling. Uiteraard is er weleens een incident geweest. Dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar er zijn ook al heel veel voorkomen. Een wandeling moet in harmonie gaan. Is er spanning dan moet dat gelijk opgelost worden, niet nadat er een knokkerij is geweest.. Dat moet ten aller tijden voorkomen worden, maar gebeurd het dan zal ik dus altijd verantwoordelijkheid nemen.

Ik ben trouwens heel erg voor een wet om hondeneigenaren een verplichte cursus te laten volgen en een theorie examen te laten afnemen en dat soort dingen! Vooral onderdeel lichaamstaal vind ik zeer belangrijk.. Gisteren kwam ik een meneer tegen met een chihuahua, hondje was dood en doodsbang voor Bella. Begon haar achterna te lopen en luid te keffen. Bella reageert daar met kalmerende signalen op. snuffelen, wegkijken, gapen. Wat zegt die meneer? Hij wil graag spelen.. :scratch: Enige dat ik zei was, doet hij dan wel op een aparte manier.. :19: Ik vind namelijk dat mensen veel te makkelijk een hond nemen! De kosten daarvan hoeven niet extreem te zijn. Maar wel verplicht. Net als een rijbewijs! :E:
Hmm ik heb al zo'n 20 jaar honden en juist DAAROM weet ik dat genen zo enorm grote rol spelen. Waarom zou ik anders mh uit werklijnen nemen voor mijn hobby als de lab van de buren t ook makkelijk kan?
Reinste onzin dus... je selecteert jaren op een bepaald karakter bij de klapkaken dus op knokken dat krijg je de komende eeuw er niet uitgefokt zo simpel is t.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat is er volgens jou precies mis gegaan bij de opvoeding van mijn hond?
Mijn eerste staffteef (herplaatser) was wél sociaal. Mijn huidige staffteef niet. Mijn Akita reu weer wel.
Waar gaat het mis?
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

marsol schreef:Ook zij zijn net als ik van mening dat je deze eigenschap niet in een hond kan fokken..
Men heeft rassen zo gefokt dat ze instinctief vee bijeen willen drijven, een slee willen voorttrekken, ratten opvreten of een boef willen vangen maar het fokken op hondagressie zou onmogelijk zijn? :denken:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Goh ik heb ook al ruim 40 jaar honden, lijkt erop dat ik al die tijd niets geleerd heb.
Jammer, gemiste kans blijkbaar. :U:

Maar het is niet echt interessant hoe lang iemand honden heeft (gehad).
Een flinke dosis gezond verstand en die plaat beton voor je hoofd weg halen lijkt me nuttiger.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

GrethavW schreef:Goh ik heb ook al ruim 40 jaar honden, lijkt erop dat ik al die tijd niets geleerd heb.
Jammer, gemiste kans blijkbaar. :U:

Maar het is niet echt interessant hoe lang iemand honden heeft (gehad).
Een flinke dosis gezond verstand en die plaat beton voor je hoofd weg halen lijkt me nuttiger.

Die kennen we ja. De (ongevraagde )adviezen die ik met m'n pup heb gehad van "ikhebal172jaarhondendusikweethetbeter" types, om te janken.
Laten we het er op houden dat er hondenmensen en mensen met honden bestaan.
Lemuria

En de "Waarom wil je je pup honden leren negeren? Mijn hond (van 55kg) wil duidelijk spelen met je pup en ik ga mijn zin doordrijven en ondertussen je pup nog helemaal opjutten ook, want dit is een openbaar bos en ik doe wat ik wíl. En het is niet meer dan normaal dat mijn hond jouw pup opjaagt hoor, want dan doen ze nou eenmaal he! Laat ze maar lekker even gaan. Waarom word je nou chagrijnig? Je pup rolt toch elke keer lekker door als mijn hond er keihard op inbeukt?"-types.
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: "laat haar maar snauwen hoor, misschien leert hij (= strontvervelende reu met bezem in z'n reet loopje) er nog wat van!"
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

marsol schreef:Oké, ik heb mezelf misschien verkeerd geuit. Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen enkele hond hebt die uit zichzelf hondenagressie ontwikkelt. Dat geloof ik niet. Nooit. Dat zit niet in genen, de genen vertellen namelijk iets heel anders. Een hond is een sociaal wezen. Dat zit in de genen. Hondenagressie niet. Dat kunnen zelfs wij, oh zo, briljante mensen er niet in fokken. We kunnen echter wel het karakter beïnvloeden en deze zo verpesten dat er hondenagressie ontwikkeld. Ik heb nog nooit een hond ontmoet met een "normaal" goede opvoeding die honden agressie heeft.. Wellicht zijn ze geselecteerd op een minder hoge drempel naar agressie, dat zou ik dan nog wel aan kunnen nemen. Maar agressie jegens soortgenoten kan je niet in een dier fokken. Hoe graag je dat ook wilt geloven.
en de wereld bestaat alleen uit rainbows and butterflies en mc Donalds en chocolate maken ook heus echt waar niet dik hoor :blah:
stap maar gauw van je wolkje af want agressie zit wel degelijk in de genen en in bloedlijnen.
Ik heb een teef gehad van waar het hele nest verpest was en ik heb dit uiteindelijk toch heel ver kunnen terug vinden in de bloedlijn.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ooh jee.

Een idealist. Prima, indien ook realist. Ben bang dat dat op dit moment een beetje mist.

Staffs zijn supergaaf om te zien. Prima naar mensen. Maar zoals een border collie de neiging kan hebben om te drijven (ook als het niet aangeleerd is) en kleine terriërs de neiging om ratten te vangen en te mollen (ja ratten mollen ja) zo zit er ook in staffs een bepaalde eigenschap ingefokt.
Een border eigenaar houdt rekening met het stukje ingefokt karakter van zijn hond. (hoop ik) een terriër eigenaar beseft zich dat zijn hond graag muizen pakt (hoop ik) een goede staff eigenaar weet wat hij aan de lijn heeft en houdt daar rekening mee (hoop ik nog net iets harder dan bij die andere 2 voorbeelden)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:denken: wat is verpest?
Lemuria

dagmar88 schreef::mrgreen: "laat haar maar snauwen hoor, misschien leert hij (= strontvervelende reu met bezem in z'n reet loopje) er nog wat van!"
"Is jouw hond ook 3 maanden? Nou, die van mij is maar 1 maandje ouder. Dus ze kunnen prima samen spelen. HAHA, ik denk dat mijn hond jouw hond voor een konijntje aan ziet!"
(Izzy'tje van 11 kg, Bordeauxdog-pup van een kilo of 35 en volwassen BD-reu van ong. 80kg)

Zit nog een boel opgekropte boosheid in me :mrgreen: Als ik die man met z'n honden tegenkom, loop ik resoluut een andere kant op want die honden kijken nog steeds nergens naar en Izzy is nog steeds gillend bang voor ze.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”