Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat als 1 van je 2 honden niet welkom is?
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat als 1 van je 2 honden niet welkom is?
Heb zelf toen wij net Esperanza hadden hetzelfde gehad met mijn vader, al was zijn insteek anders, hij vond dat ik er geen 2e hond bij moest nemen en was pissig dat ik dat wel gedaan had.
Mijn honden waren niet welkom en ik stiekum eigenlijk ook niet maar daar heb ik wel korte metten meegemaakt... tuurlijk liet ik de honden zoveel mogelijk thuis als ik even een bakkie ging doen maar soms als ik iets voor mijn moeder moest doen en ik ook nog moest werken die dag kwamen ze gewoon mee.
Heb toen wel tegen mijn moeder gezegd dat als mijn honden niet welkom waren ik ook niet meer kwam buiten de verjaardagen om en als ze mij wilde zien dat ze maar naar mij komen moesten komen .. tja dat ging moeder wel een beetje tever... het gedoe was daarna rap afgelopen.
Ik vind dus niet dat je je aanstelt... je kan je ouders dus ook zeggen dat als je zonder honden komt dat je korter blijft ivm de honden en dat jij je niet prettig voelt als ze lang alleen zijn en dat dat de consequentie is.
Mijn honden waren niet welkom en ik stiekum eigenlijk ook niet maar daar heb ik wel korte metten meegemaakt... tuurlijk liet ik de honden zoveel mogelijk thuis als ik even een bakkie ging doen maar soms als ik iets voor mijn moeder moest doen en ik ook nog moest werken die dag kwamen ze gewoon mee.
Heb toen wel tegen mijn moeder gezegd dat als mijn honden niet welkom waren ik ook niet meer kwam buiten de verjaardagen om en als ze mij wilde zien dat ze maar naar mij komen moesten komen .. tja dat ging moeder wel een beetje tever... het gedoe was daarna rap afgelopen.
Ik vind dus niet dat je je aanstelt... je kan je ouders dus ook zeggen dat als je zonder honden komt dat je korter blijft ivm de honden en dat jij je niet prettig voelt als ze lang alleen zijn en dat dat de consequentie is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Leuk om je ouders dan te gaan manipuleren om een hond. Zou er dan gelijk voor bedanken als ouder zijnde.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Leuk om je ouders dan te gaan manipuleren om een hond. Zou er dan gelijk voor bedanken als ouder zijnde.
Je moet dat soort dingen niet op jezelf gaan betrekken. Zij hebben niets met honden, laat het dan lekker.
Lijkt mij vanuit je ouders ook helemaal niet gezellig. Jullie zijn daar tenslotte voor hen.
Neem je ze (aangezien het contact zo stroef verloopt) niet mee om wat anders om handen te hebben/je achter ze te verstoppen?
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn berner is bijna nergens welkom. en dat heeft inderdaad te maken met haar formaat. Mijn moeder, die zelf wel altijd haar poedel meeneemt is bang dat Jorla het parket beschadigt met haar nagels. Bij mijn oudste zus zitten teveel wawa's en een schat van een herderteef, die niet met andere grote honden kan. Verder heb ik nog vrienden die niet op de b.g. wonen en ze kan de trap niet meer op. Bij onze ex-buren mag ze wel mee, daar is de dominante teef overleden. En daar gaat ze ook heen als mijn oudste zus hier op bezoek komt, want die is nooit meer over haar angst voor mijn hond heen gekomen.
Ik ben er eigenlijk aan gewend dat ze niet meegaat. En ik regel oppas voor haar als ik verwacht lang weg te blijven, of ik kort bezoekjes in als ik het voor haar te belastend vindt omdat ze al alleen heeft gezeten op een dag. En soms ga ik helemaal niet weg en vraag mensen bij mij te komen omdat mijn hond teveel alleen heeft gezeten de laatste dagen.
Niet teveel een punt van maken.
Twee honden mee en een kindje is toch wel veel voor sommige mensen en twee honden samen thuis laten is beter te verdragen voor ze dan alleen.
Ik ben er eigenlijk aan gewend dat ze niet meegaat. En ik regel oppas voor haar als ik verwacht lang weg te blijven, of ik kort bezoekjes in als ik het voor haar te belastend vindt omdat ze al alleen heeft gezeten op een dag. En soms ga ik helemaal niet weg en vraag mensen bij mij te komen omdat mijn hond teveel alleen heeft gezeten de laatste dagen.
Niet teveel een punt van maken.
Twee honden mee en een kindje is toch wel veel voor sommige mensen en twee honden samen thuis laten is beter te verdragen voor ze dan alleen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Bedenk met net dat ik Noah toch best vaak mee neem. Sowieso naar mijn ouders, maar daar heeft ze haar eerste 6 jaar ook gewoond
Ze gaat op haar mat liggen en dan hoor of zie je haar niet. Zelfs mijn schoonouders zijn om. Voorheen moest ze op de gang ivm vloerbedekking maar net was ze met mijn vriend mee en lag Noah gewoon in de woonkamer op vloerbedekking.
Als Noah mee gaat naar mijn zus, moet ze in de bench. Zij heeft Tuana en Tiborh rondlopen, 2 Duitse Herders. Dat klinkt niet geheel met Noah, dus dan maar in de bench. Vind ik ook niet erg, heb een hekel aan druk gedoe qua honden in huis.
Soms ben ik wel eens op visite bij andere waar dan andere visite hun hond hebben meegenomen. Bloedirritant als die de hele tijd op de bank af de bank, over je schoot , onder je benen door willen lopen. Ga gewoon liggen
Als Noah mee gaat naar mijn zus, moet ze in de bench. Zij heeft Tuana en Tiborh rondlopen, 2 Duitse Herders. Dat klinkt niet geheel met Noah, dus dan maar in de bench. Vind ik ook niet erg, heb een hekel aan druk gedoe qua honden in huis.
Soms ben ik wel eens op visite bij andere waar dan andere visite hun hond hebben meegenomen. Bloedirritant als die de hele tijd op de bank af de bank, over je schoot , onder je benen door willen lopen. Ga gewoon liggen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik neem zelden of nooit alle 6 de honden mee. ik denk dat mijn ouders helemaal gek worden als ze er alle 6 zijn. je breekt bij tijd en wijle je nek over ze. als dan ook mijn broer en schoonzus komen met hun (nu nog) 2 teckels is het huis helemaal vol. soms neem ik er 1 mee en soms geen.
ellen
ellen
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Omdat ze bijna nooit bij jullie langskomen. Misschien de bezoeksituatie omdraaien en je ouders vaker bij jullie uitnodigen?M@rleen schreef:Niet altijd, maar je kan daar heerlijk wandelen en Elyna is altijd blij om haar opa en oma te zien. Als ik niet daarheen ga, ziet ze ze alleen met een verjaardag.Cleva schreef:Vind je het zelf eigenlijk leuk om langs te gaan?Als ik hem op iets aanspreek, is zijn reactie 9 van de 10 keer dat hij het gewoon niet wil, daarom.
Laatst gewijzigd door sypke op 28 feb 2015 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Ik neem de honden nooit mee op visite, veel te druk en onrustig voor ze.
Laatst wel toen ik voer ging halen bij Blondie, toen had ik Sookie mee, doen we ook niet zo snel meer hahaha die 2braken het huis af .
Laatst wel toen ik voer ging halen bij Blondie, toen had ik Sookie mee, doen we ook niet zo snel meer hahaha die 2braken het huis af .
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja hier blijkt maar weer eens hoe de relatie met sommige ouders is.
Als die al niet goed, dan kan je niks van ze hebben. Ik heb een prima band met zowel ouders als mijn schoonouders. Kay namen we altijd mee. In die tijd konden alle honden ook nog met elkaar. Tja dat is verandert. Mijn vader vond voorheen de honden al niet leuk, dus ik ga hem zeker ook niet to the limit drijven en niet wachten tot de maat vol is. Ik neem zelden de honden mee. Soms wel eens, dan ga ik er op fiets of wandelend heen ofzo. Ik neem hun hond ook wel eens mee te wandelen. Met Kay kon ik ook bij mijn schoonouders komen, alhoewel die vooraf heel sceptisch waren over een border collie (ze kennen een stomme bij hun in de buurt). Met heel veel logee honden was het ook geen probleem. Hun hond nam ik ook mee op wandeling. Zelfs toen terror jack russel kwam kon ik Kay nog wel meenemen. Nu doe ik mijn Kay er geen plezier mee en met Norah is het sowieso geen optie meer.... Tja dan niet toch? Sommige lijken wel kleine kinderen, hun leven bij hun ouders door de neus moeten boren, moeten hun honden accepteren. Rare relatie met je ouders heb je gewoon als je niet met elkaar kan over communiceren en dan stampvoetend het ouderlijk huis moet verlaten. Dan ben je echt niet verder dan het niveau van een Neanderthaler gekomen
Echt wat maakt het nu oud dat ze de vorige hond nog wel accepteerde en de nieuwe niet meer. Het kon altijd. Ja nu niet meer. Is hun goed recht zeg. Daarnaast is er gewoon een verschil met twee honden, maar er is ook nog een kind bij. Ze worden ouder en een mens verandert ook wel eens.
Echt wat maakt het nu oud dat ze de vorige hond nog wel accepteerde en de nieuwe niet meer. Het kon altijd. Ja nu niet meer. Is hun goed recht zeg. Daarnaast is er gewoon een verschil met twee honden, maar er is ook nog een kind bij. Ze worden ouder en een mens verandert ook wel eens.

-
blondie
- Zeer actief
Als het kan neem ik ze mee. Maar herken wel het verhaal van TS. Finn alleen was nooit een probleem. En toen kreeg ik Bluf erbij. Die was een tikkie onstuimiger en moest nog veel leren. De eerste kennismaking bij mijn ouders verliep niet vlekkeloos en ik was welkom met Finn alleen, maar niet met Bluf erbij.
Dat is later bijgetrokken omdat als ik langs ging ma wel vroeg naar Bluf, zij zat dan meestal in de auto. Dat vond ze dan weer zielig, en naarmate Bluf wat langer bij me was en zich beter ging gedragen ging het allemaal beter.
Nu met Aki gaan we wat minder, want hij kan ook erg druk zijn binnen bij mijn ouders. Bij de moeder van mijn vriend is hij weer wat rustiger, omdat hij daar al wat vaker geweest is gok ik zo maar.
Dat is later bijgetrokken omdat als ik langs ging ma wel vroeg naar Bluf, zij zat dan meestal in de auto. Dat vond ze dan weer zielig, en naarmate Bluf wat langer bij me was en zich beter ging gedragen ging het allemaal beter.
Nu met Aki gaan we wat minder, want hij kan ook erg druk zijn binnen bij mijn ouders. Bij de moeder van mijn vriend is hij weer wat rustiger, omdat hij daar al wat vaker geweest is gok ik zo maar.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Mwah, een relatie is altijd een wisselwerking en die relatie bestond natuurlijk al en er zullen dingen vooraf zijn gegaan die de relatie bepalen.
Als er een goede relatie is met de ouders, zal er meer van elkaar geaccepteerd worden. Als er geen goed relatie is zal dat minder zijn.
Hoe het gebracht wordt, maakt ook nog uit. Ik geloof dat er in dit geval redenen worden aangegeven die gewoon niet kloppen. Dat manier van spelen zielig is voor de andere hond etc. en als er dan niet geluisterd wordt, kan ik me voorstellen dat dat frustreert.
Maar het blijft natuurlijk wel het huis van de ouders dus die kunnen aangeven dat ze iets liever niet willen.
Neemt niet weg dat de relatie (waar beide partijen aan bijgedragen hebben) en de manier waarop het gebracht wordt, het verschil maakt in hoe iets overkomt.
Ik zou als één van de hond niet meer welkom is, beide thuislaten. Fijner voor de honden en dan geef je meteen aan dat er voor jou geen onderscheid is. Dat je dan eerder naar huis moet, hoort erbij.
Bij mijn ouders en schoonouders is de hond gelukkig welkom. Schoonmoeder vindt het wat minder, maar vanwege de afstand blijven we daar meestal een weekend dus ze weet ook wel dat het lastiger zou zijn als de hond niet mee mocht. De rest van de schoonfamilie vindt Vita wel helemaal geweldig.
Wel of niet meenemen met visite laat ik meestal afhangen of de hond ook nog een beetje hond mag zijn.
Als ik haar in een keurslijf moet proppen om het goed te laten verlopen, heb ik er eigenlijk geen zin meer in en dan worden er andere mogelijkheden gezocht.
Wat een beetje hond zijn is, heb ik mijn eigen ideeën over. Dat zal voor iedereen weer verschillen.
Als er een goede relatie is met de ouders, zal er meer van elkaar geaccepteerd worden. Als er geen goed relatie is zal dat minder zijn.
Hoe het gebracht wordt, maakt ook nog uit. Ik geloof dat er in dit geval redenen worden aangegeven die gewoon niet kloppen. Dat manier van spelen zielig is voor de andere hond etc. en als er dan niet geluisterd wordt, kan ik me voorstellen dat dat frustreert.
Maar het blijft natuurlijk wel het huis van de ouders dus die kunnen aangeven dat ze iets liever niet willen.
Neemt niet weg dat de relatie (waar beide partijen aan bijgedragen hebben) en de manier waarop het gebracht wordt, het verschil maakt in hoe iets overkomt.
Ik zou als één van de hond niet meer welkom is, beide thuislaten. Fijner voor de honden en dan geef je meteen aan dat er voor jou geen onderscheid is. Dat je dan eerder naar huis moet, hoort erbij.
Bij mijn ouders en schoonouders is de hond gelukkig welkom. Schoonmoeder vindt het wat minder, maar vanwege de afstand blijven we daar meestal een weekend dus ze weet ook wel dat het lastiger zou zijn als de hond niet mee mocht. De rest van de schoonfamilie vindt Vita wel helemaal geweldig.
Wel of niet meenemen met visite laat ik meestal afhangen of de hond ook nog een beetje hond mag zijn.
Als ik haar in een keurslijf moet proppen om het goed te laten verlopen, heb ik er eigenlijk geen zin meer in en dan worden er andere mogelijkheden gezocht.
Wat een beetje hond zijn is, heb ik mijn eigen ideeën over. Dat zal voor iedereen weer verschillen.
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Bij ons hangt het er heel erg vanaf. Mijn ouders zijn gek op hem en daar mag hij altijd mee naar binnen.
Mijn schoonouders houden helemaal niet van honden en zijn ook nog eens zuinig op hun huis.. tjah daar blijft hij dus in de auto. Je kunt daar mooi wandelen, dus dan matten we hem lekker af en kan hij mooi een paar uur in de auto slapen.
Ook op de boerderij bij mijn oma, daar gaat hij ook in de auto, hij is de tractor etc allemaal niet gewend en oma loopt met de rollator, tot hij wat rustiger is en echt plaats kent blijft hij dus mooi in de auto.
Bij de rest van de familie mocht hij als pup overal mee naar binnen. Nu hij groter begint te worden is het een beetje zoeken, ze hebben niks tegen honden, maar t huis is ook niet hond-proof, en Kalev is natuurlijk wel een lekkere beer dus daarin kijken we met z'n allen hoe het loopt.
Consequentie is wel dat we op feestjes of momenten wanneer hij niet mee naar binnen kan minder lang blijven en dat mijn schoonouders nu vooral bij ons op bezoek komen. Dan heeft Kalev sneller de rust en ze hoeven zich geen zorgen te maken om hun spullen.
Maar ik kan me de irritatie wel voorstellen, mijn schoonmoeder heeft ook even de houding gehad van "nou dan laat je hem toch thuis" en "waarom komen jullie niet meer" en "ik moet hem niet", dat schoot bij mij ook even verkeerd want tjah zo simpel is het nou ook weer niet. Hij is nu wel een deel van mijn "gezin" en kan nou eenmaal niet heel lang alleen blijven.
Mijn schoonouders houden helemaal niet van honden en zijn ook nog eens zuinig op hun huis.. tjah daar blijft hij dus in de auto. Je kunt daar mooi wandelen, dus dan matten we hem lekker af en kan hij mooi een paar uur in de auto slapen.
Ook op de boerderij bij mijn oma, daar gaat hij ook in de auto, hij is de tractor etc allemaal niet gewend en oma loopt met de rollator, tot hij wat rustiger is en echt plaats kent blijft hij dus mooi in de auto.
Bij de rest van de familie mocht hij als pup overal mee naar binnen. Nu hij groter begint te worden is het een beetje zoeken, ze hebben niks tegen honden, maar t huis is ook niet hond-proof, en Kalev is natuurlijk wel een lekkere beer dus daarin kijken we met z'n allen hoe het loopt.
Consequentie is wel dat we op feestjes of momenten wanneer hij niet mee naar binnen kan minder lang blijven en dat mijn schoonouders nu vooral bij ons op bezoek komen. Dan heeft Kalev sneller de rust en ze hoeven zich geen zorgen te maken om hun spullen.
Maar ik kan me de irritatie wel voorstellen, mijn schoonmoeder heeft ook even de houding gehad van "nou dan laat je hem toch thuis" en "waarom komen jullie niet meer" en "ik moet hem niet", dat schoot bij mij ook even verkeerd want tjah zo simpel is het nou ook weer niet. Hij is nu wel een deel van mijn "gezin" en kan nou eenmaal niet heel lang alleen blijven.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik nam en neem nooit mijn honden mee op bezoek.
Voor een goede verstandhouding is het beter om geen honden mee naar mij toe te nemen. Ik vond het namelijk vervelend dat ik met gekrulde tenen zat te kijken hoe andermans hond mijn Frans eiken parket van diepe krassen voorzag.
Ook die hond van 80 kilo die bijna mijn pup molde en daarna naar buiten moest waar hij even mijn pas geschilderde achterdeur en kozijn van boven tot onder molde. Over de onherstelbare krassen in het glas zwijg ik maar.
Voor een goede verstandhouding is het beter om geen honden mee naar mij toe te nemen. Ik vond het namelijk vervelend dat ik met gekrulde tenen zat te kijken hoe andermans hond mijn Frans eiken parket van diepe krassen voorzag.
Ook die hond van 80 kilo die bijna mijn pup molde en daarna naar buiten moest waar hij even mijn pas geschilderde achterdeur en kozijn van boven tot onder molde. Over de onherstelbare krassen in het glas zwijg ik maar.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Jeroen19
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Briard
Ik weet van mijn familie en vrienden wel waar je wel of beter niet langs kan gaan met een pup.
Waar het niet gewenst is neem ik hem ook niet mee !
Gevolg is dan wel dat ik bij diegene komende tijd minder vaak en korter langs kom.
Ik vind sobieso dat mijn hond niet tot last mag zijn tot mensen die niks om honden geven !
Waar het niet gewenst is neem ik hem ook niet mee !
Gevolg is dan wel dat ik bij diegene komende tijd minder vaak en korter langs kom.
Ik vind sobieso dat mijn hond niet tot last mag zijn tot mensen die niks om honden geven !
-
_Jules_
- Zeer actief
Ik hoef mijn honden of zelfs 1 hond ook niet mee te nemen naar mijn ouders dus dat doe ik gewoon niet. Vind het nogal onzin om daarover te gaan zeuren.. Ik laat ze als het niet warm is gewoon in de auto zitten als ze wel mee gaan;)

-
lets have fun
Het zou niet in mij op komen om mijn honden mee te nemen naar iemand die daar niet op zit te wachten.
-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
ik ook niet.lets have fun schreef:Het zou niet in mij op komen om mijn honden mee te nemen naar iemand die daar niet op zit te wachten.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Contacteer:
Ik heb ook schoonouders waar mijn honden niet welkom zijn. Hun eigen hond leefde tot voor kort nog, maar die mocht ook alleen maar naar binnen op het kleedje. Verder leefde hij in de tuin en het tuinhuis. Dat is hun keus en die respecteer ik ook. De consequentie is wel dat ik daar dus niet vaak kom. Het is 2 1/2 uur rijden, in totaal dus 5 uur reistijd. Ik kan ze dan meenemen en in de auto laten zitten, maar dat moet wel een straat verderop op de parkeerplaats. Dat doe ik dus niet.
En voor 5 honden een oppas vinden is niet makkelijk, en dat is mijn keus. Ik heb gekozen voor zoveel honden, en ik weet dat je daar niet makkelijk mee op visite kan komen. Bij mijn moeder zijn ze welkom, plus nog de 2 van mijn zus erbij, maar verder kan ik maar bij weinig mensen terecht. Ik laat ze rustig een paar uur alleen, maar geen hele dag.
En dan is het geen kwestie van manipuleren, maar van keuzen maken. Ik ben niet welkom met honden, ik wil mijn honden geen 8 uur of meer alleen laten dus ik blijf thuis met de honden als mijn man naar zijn ouders gaat. Ze vinden het jammer, maar hebben ook respect voor mijn keus.
En voor 5 honden een oppas vinden is niet makkelijk, en dat is mijn keus. Ik heb gekozen voor zoveel honden, en ik weet dat je daar niet makkelijk mee op visite kan komen. Bij mijn moeder zijn ze welkom, plus nog de 2 van mijn zus erbij, maar verder kan ik maar bij weinig mensen terecht. Ik laat ze rustig een paar uur alleen, maar geen hele dag.
En dan is het geen kwestie van manipuleren, maar van keuzen maken. Ik ben niet welkom met honden, ik wil mijn honden geen 8 uur of meer alleen laten dus ik blijf thuis met de honden als mijn man naar zijn ouders gaat. Ze vinden het jammer, maar hebben ook respect voor mijn keus.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik ook niet.lets have fun schreef:Het zou niet in mij op komen om mijn honden mee te nemen naar iemand die daar niet op zit te wachten.
Heb het ook weleens gehad dat mensen hun hond mee wilden nemen hiernaartoe. Op zich geen probleem, als het even overlegd is.
Maar zo ineens met een hond onaangekondigd op de stoep staan vind ik niet zo'n succes. Zonder hond al niet, maar met helemaal niet. Mijn meiden zijn niet zo moeilijk, maar willen bij de meeste honden toch wel even laten weten dat dit hún huis is. Meestal gaat het gewoon goed hoor, maar ik wil er wel op voorbereid zijn. Dus als je je hond mee neemt, laat het dan even weten. Dit was ook iemand waarvan ik weet dat haar hond behoorlijk angstig is naar andere honden, dus sowieso al niet zo handig. Heb ook gezegd dat ze buiten kon blijven, want dat ik het haar hond niet aan wilde doen om tussen die 2 van mij te gooien. En ja, ik kan die van mij wegsluiten, maar daar had ik op dat moment geen zin in. Ben al geen fan van onverwacht bezoek, en al helemaal niet met een vreemde hond erbij.
Mijn honden blijven gewoon thuis als ik ergens heen ga, ze slapen toch wel. Bleza en Jade kan ik ook gerust meenemen als ik naar Mark ga, of naar mijn moeder. En bij een aantal vrienden zijn ze ook gewoon welkom. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze steeds meeneem. Ze in de auto laten vind ik ook niks, tenzij het niet anders kan, maar in principe blijven ze gewoon thuis als ze niet welkom zijn.
Af en toe neem ik er eentje mee naar Mark of naar mijn moeder, soms kunnen ze allebei mee. En anders blijven ze gewoon allebei thuis.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Marion.
Precies. Honden over de vloer is bij ons geen enkel probleem, maar intacte reuen als mijn meiden loops zijn, is wat minder handig natuurlijk. Hadden we ook een keer. Schone zus (enige met een hond) was net verhuisd naar een nieuw appartement, en vroeg ons de honden niet meer mee te nemen naar haar verjaardag. Uiteraard doen we dat dan niet (aangezien het 4 uur reistijd is, is dus wel onze tijd aan bezoek flink verkort).moosje schreef:Ik ook niet.lets have fun schreef:Het zou niet in mij op komen om mijn honden mee te nemen naar iemand die daar niet op zit te wachten.
Heb het ook weleens gehad dat mensen hun hond mee wilden nemen hiernaartoe. Op zich geen probleem, als het even overlegd is.
Maar goed. Paar maanden later was ik jarig. Meiden waren loops, maar ik dacht dat schone zus toch wel zonder hond zou komen. Omdat honden bij haar ook niet meer welkom waren. Maar nee, Robin kwam mee. Ja, lekker dan. Kan ik mijn honden binnen in huis houden
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dat soort dingen inderdaad.Marion. schreef:Precies. Honden over de vloer is bij ons geen enkel probleem, maar intacte reuen als mijn meiden loops zijn, is wat minder handig natuurlijk. Hadden we ook een keer. Schone zus (enige met een hond) was net verhuisd naar een nieuw appartement, en vroeg ons de honden niet meer mee te nemen naar haar verjaardag. Uiteraard doen we dat dan niet (aangezien het 4 uur reistijd is, is dus wel onze tijd aan bezoek flink verkort).moosje schreef:Ik ook niet.lets have fun schreef:Het zou niet in mij op komen om mijn honden mee te nemen naar iemand die daar niet op zit te wachten.
Maar goed. Paar maanden later was ik jarig. Meiden waren loops, maar ik dacht dat schone zus toch wel zonder hond zou komen. Omdat honden bij haar ook niet meer welkom waren. Maar nee, Robin kwam mee. Ja, lekker dan. Kan ik mijn honden binnen in huis houden

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ik neem mijn honden ook zelden mee. Alleen met Kerst wanneer manlief en ik allebei moeten opdraven, dan vind ik het te lang voor de honden om ze alleen te laten. Broer en zus nemen ook hun hond mee, dus een gezellige boel met 5 honden! Ma is erg netjes en zuinig op haar spullen, maar ze tolereert het wel en haalt zelfs een botje voor je
Gelukkig zijn ze alle 5 redelijk rustig...
Gelukkig zijn ze alle 5 redelijk rustig...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Manu
Jouw vader kan handje schudden met die van mij
Manu kon hij nog wel aan maar nu Uma er bij is wil hij liever dat ik ze thuis laat. Hij heeft er opzich geen last van hoor maar het loopt rond en iedereen in huis reageert er op dus het is drukker. En daar houdt hij niet van. Hij antwoordt mij ook met: ik wil het niet, dáárom.
Mijn honden zijn toch echt wel rustig en een normaal mens zou er geen last van ervaren. Hij heeft gewoon een grafhekel aan honden.
Mijn broer en zus wonen nog thuis en zij vinden het juist heel leuk als de honden komen. Als ik dan langskom laat ik hen maar uitvechten of de honden wel of niet welkom zijn. Maar ik ga niet eentje wel meenemen en de ander niet.
Eerder nam ik het altijd persoonlijk. Ik ben zo dol op die hond(en) en hoe kan hij nou niet zien hoe leuk ze zijn?
Het hele feit dat ik af en toe de honden naar hun plaats moet sturen vindt hij zelfs al storend. Ik wil wel eens zien hoe hij kleinkinderen gaat vinden
Maar ja, inmiddels weet ik dat ze best groot zijn, haar verliezen, soms kwijlen, plots geluid maken, rondlopen met die irritante nagels, ineens een neus tegen je arm zetten terwijl je zit te eten etc. De kleine dingetjes kunnen best irritant zijn als je er niets mee hebt.
Ik vind zijn harde muziek afschuwelijk. Als hij dat in mijn huis op zou zetten zou ik ook vragen of hij dat kan laten.
Daar vergelijk ik het maar een beetje mee.
Manu kon hij nog wel aan maar nu Uma er bij is wil hij liever dat ik ze thuis laat. Hij heeft er opzich geen last van hoor maar het loopt rond en iedereen in huis reageert er op dus het is drukker. En daar houdt hij niet van. Hij antwoordt mij ook met: ik wil het niet, dáárom.
Mijn honden zijn toch echt wel rustig en een normaal mens zou er geen last van ervaren. Hij heeft gewoon een grafhekel aan honden.
Mijn broer en zus wonen nog thuis en zij vinden het juist heel leuk als de honden komen. Als ik dan langskom laat ik hen maar uitvechten of de honden wel of niet welkom zijn. Maar ik ga niet eentje wel meenemen en de ander niet.
Eerder nam ik het altijd persoonlijk. Ik ben zo dol op die hond(en) en hoe kan hij nou niet zien hoe leuk ze zijn?
Het hele feit dat ik af en toe de honden naar hun plaats moet sturen vindt hij zelfs al storend. Ik wil wel eens zien hoe hij kleinkinderen gaat vinden
Maar ja, inmiddels weet ik dat ze best groot zijn, haar verliezen, soms kwijlen, plots geluid maken, rondlopen met die irritante nagels, ineens een neus tegen je arm zetten terwijl je zit te eten etc. De kleine dingetjes kunnen best irritant zijn als je er niets mee hebt.
Ik vind zijn harde muziek afschuwelijk. Als hij dat in mijn huis op zou zetten zou ik ook vragen of hij dat kan laten.
Daar vergelijk ik het maar een beetje mee.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
naar 1 zus gaat Runar altijd mee. Naar de rest van het gezin niet, die zijn niet zo'n liefhebbers
Ds neem ik nooit mee, ook niet als we op familieweekend gaan (1 keer gedaan en het leverde mij te veel kosten op
).
Ds neem ik nooit mee, ook niet als we op familieweekend gaan (1 keer gedaan en het leverde mij te veel kosten op
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
ik nam in de zomer Kita/Jänta of Darko wel eens mee, maar dan zaten we buiten en had schoonmoeders nog geen katten
Kita vind de katten interessant meer niet, Jänta geen idee
nu Darko er niet meer is, neem ik geen 1 meer mee anders blijft er 1tje achter (hier zitten ze per 2, Kita en Jänta samen en Guapa en Zena samen)
Zena neem ik eigenlijk nooit mee, omdat die nogal eens kan uitvallen als het te druk word en Guapa al helemaal niet omdat die mijn schoonvader rauw lust
de volgende pup zal waarschijnlijk in het begin wel weer mee gaan, puur omdat daar veel volk is en wij dan ook wel eens op de manège zitten en dat ook ineens socialisatie is (hebben we met Kita ook gedaan)
naar mijn ouders gaat nooit geen 1 mee, gezien wij daar niet komen
Kita vind de katten interessant meer niet, Jänta geen idee
nu Darko er niet meer is, neem ik geen 1 meer mee anders blijft er 1tje achter (hier zitten ze per 2, Kita en Jänta samen en Guapa en Zena samen)
Zena neem ik eigenlijk nooit mee, omdat die nogal eens kan uitvallen als het te druk word en Guapa al helemaal niet omdat die mijn schoonvader rauw lust
de volgende pup zal waarschijnlijk in het begin wel weer mee gaan, puur omdat daar veel volk is en wij dan ook wel eens op de manège zitten en dat ook ineens socialisatie is (hebben we met Kita ook gedaan)
naar mijn ouders gaat nooit geen 1 mee, gezien wij daar niet komen
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
De grote honden nemen wij nooit mee, ik verwacht ook echt niet dat mensen dat accepteren. Hun huis, hun regels. Pebbles gaat wel bijna overal mee naartoe. Ze is heel klein en goed opgevoed, dus niemand vindt het eigenlijk een probleem.
Mijn schoonmoeder is geen hondenmens maar ze weet hoe dol ik op Pebbles ben en ze ziet ons graag komen, dus ze vindt het prima als ze mee komt, ze verwent haar dan zelfs. Mijn schoonzusje heeft niets met dieren en heeft een verschrikkelijk schoon huis, maar toe ik vroeg of Pebbles mee mocht komen, vond ze dat goed. Achteraf zei ze dat ze niet verwacht had dat het zo'n makkelijk hondje was en ze was voortaan van harte welkom.
Mensen mogen hun hond ook best mee nemen naar ons toe, maar dan wil ik dat graag van tevoren weten, dan hou ik onze grote honden weg, ik durf het niet aan om een 'vreemde' hond in de roedel te zetten.
Mijn schoonmoeder is geen hondenmens maar ze weet hoe dol ik op Pebbles ben en ze ziet ons graag komen, dus ze vindt het prima als ze mee komt, ze verwent haar dan zelfs. Mijn schoonzusje heeft niets met dieren en heeft een verschrikkelijk schoon huis, maar toe ik vroeg of Pebbles mee mocht komen, vond ze dat goed. Achteraf zei ze dat ze niet verwacht had dat het zo'n makkelijk hondje was en ze was voortaan van harte welkom.
Mensen mogen hun hond ook best mee nemen naar ons toe, maar dan wil ik dat graag van tevoren weten, dan hou ik onze grote honden weg, ik durf het niet aan om een 'vreemde' hond in de roedel te zetten.