( en nog mooier.. Bonnie ging helemaal niet zo lekker de afgelopen dagen.. en ze vond het zo leuk vandaag wandelen met pixel!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kai is thuis.. en Pixie ook! *trots!
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Re: Kai is thuis.. en Pixie ook! * eerste wandeling voor Pix
Leuk he!
( en nog mooier.. Bonnie ging helemaal niet zo lekker de afgelopen dagen.. en ze vond het zo leuk vandaag wandelen met pixel!
)
- Ri@nne
- Zeer actief
WE HEBBEN GEWANDELD!
Tuigje omdoen ging wel onder protest, hij vond het heel eng,en moest toch wel even piepen ( optillen vindt hij heel eng )
Maar we zijn samen met Bonnie naar Pixie gewandeld, en hij is meteen lekker gaan spelen.. Denk dat het met het trauma wel mee valt
Wnadelen was spannend, maar niet heel erg eng!
Ben trots op mn manneke!
Tuigje omdoen ging wel onder protest, hij vond het heel eng,en moest toch wel even piepen ( optillen vindt hij heel eng )
Maar we zijn samen met Bonnie naar Pixie gewandeld, en hij is meteen lekker gaan spelen.. Denk dat het met het trauma wel mee valt
Ben trots op mn manneke!
- Feather__
- Zeer actief
Met hele kleine babystapjes red je het wel!
Wat een verschil tussen hem en z'n zusje he? Hij is echt heel bang voor zo'n jong hondje
Maar dit is wel echt top!

Wat een verschil tussen hem en z'n zusje he? Hij is echt heel bang voor zo'n jong hondje
Maar dit is wel echt top!

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Heerlijk!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh mens geweldig! Op deze weg doorgaan en het komt helemaal goed met Kai!Ri@nne schreef:WE HEBBEN GEWANDELD!
Maar we zijn samen met Bonnie naar Pixie gewandeld, en hij is meteen lekker gaan spelen.. Denk dat het met het trauma wel mee valt![]()
Ben trots op mn manneke!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Super! 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Heel dit topic gemist, wat doen jullie het goed samen 
- Ri@nne
- Zeer actief
Wat lief, al die leuke reacties!
Drama drama drama vandaag met het tuigje. Heb het gisteren af moeten doen omdat het niet goed zat, maar meneer werd ook hysterisch toen ik met Bonnie ging wandelen zonder hem... dus dan moet je wat.
We zijn naar het bos geweest, en dat vond hij heel erg leuk.
In de auto ging redelijk op schoot, maar dat optillen is drama. morgen de loopplank mee en kijken hoe dat gaat.
Op het moment wil hij niks van me weten, ik ben eng.
( kan dan wel janken, maar het komt wel goed... )
Het is zo'n lief manneke
Drama drama drama vandaag met het tuigje. Heb het gisteren af moeten doen omdat het niet goed zat, maar meneer werd ook hysterisch toen ik met Bonnie ging wandelen zonder hem... dus dan moet je wat.
We zijn naar het bos geweest, en dat vond hij heel erg leuk.
In de auto ging redelijk op schoot, maar dat optillen is drama. morgen de loopplank mee en kijken hoe dat gaat.
Op het moment wil hij niks van me weten, ik ben eng.
( kan dan wel janken, maar het komt wel goed... )
Het is zo'n lief manneke
- Ri@nne
- Zeer actief
Re: Kai is thuis.. en Pixie ook! *Hoe gaat het nu?
Hoe gaat het nu, na iets meer dan 2 maanden met Kai?
Daar kan ik alleen maar op zeggen: Super.
Kai vertrouwt me nu bijna helemaal.
Wandelen is het leukste wat er is, met de auto mee ook.
Optillen is niet een van zijn hobby's, maar dat oefenen we wel elke dag eventjes. Het is wel handig als het kan.
We zijn voor een check naar de DA geweest, en ook dat is heel goed gegaan. Zolang ik bij hem ben is het goed. Hij is bang, maar zoekt steun bij me, en dat is prima.
Hij is helemaal gezond, alleen moeten zijn melktandjes eruit. Dit gaat morgenochtend gebeuren...
Langzaamaan gaan we steeds meer dingen samen ondernemen. Ik wil hem leren overal gezellig mee naar toe te gaan als dat kan, en vandaag is hij, voor het eerst, mee geweest naar iemand anders thuis.
Een verjaardag ook nog meteen.
Eventjes was het spannend, maar toen hij door had dat ik bleef is hij lekker naast mijn stoel gaan liggen slapen.
Helemaal trots op m'n kleine man.
Enige 'probleem' is zijn hondenangst. Als honden van hem weglopen is het allemaal interessant, komen ze zijn richting op is het paniek, krijsen en vluchten.
Nu ik hem kan optillen gaat het wat beter, als ik een hond zie pak ik hem op voor hij in paniek schiet, loop voorbij en zet hem neer. Nu hij dat door heeft gaat het wat beter, hij begint bescherming bij mij te zoeken ipv weg te vluchten. ( soms. vaak is het nog te eng, maar dat komt wel ) Of we gaan samen op afstand zitten kijken.
Hij hoeft niet sociaal te gaan spelen, maar ipv vluchten naar mij toe komen is toch wel wenselijk. Komt allemaal goed, kost wat tijd.
Zusje Pixie doet het ook heel goed.
Heeft een oorontsteking / oormijt achter de rug, is nu weer helemaal beter en is dol op haar baasje.
Komt regelmatig lekker spelen en wandelt erg graag.
Het is echt een tutje die sinds gisteren ontdekt heeft dat ze op schoot zitten toch stiekem wel kan waarderen..
Kortom.. het gaat goed met de kruimels!
Daar kan ik alleen maar op zeggen: Super.
Kai vertrouwt me nu bijna helemaal.
Wandelen is het leukste wat er is, met de auto mee ook.
Optillen is niet een van zijn hobby's, maar dat oefenen we wel elke dag eventjes. Het is wel handig als het kan.
We zijn voor een check naar de DA geweest, en ook dat is heel goed gegaan. Zolang ik bij hem ben is het goed. Hij is bang, maar zoekt steun bij me, en dat is prima.
Hij is helemaal gezond, alleen moeten zijn melktandjes eruit. Dit gaat morgenochtend gebeuren...
Langzaamaan gaan we steeds meer dingen samen ondernemen. Ik wil hem leren overal gezellig mee naar toe te gaan als dat kan, en vandaag is hij, voor het eerst, mee geweest naar iemand anders thuis.
Een verjaardag ook nog meteen.
Eventjes was het spannend, maar toen hij door had dat ik bleef is hij lekker naast mijn stoel gaan liggen slapen.
Helemaal trots op m'n kleine man.
Enige 'probleem' is zijn hondenangst. Als honden van hem weglopen is het allemaal interessant, komen ze zijn richting op is het paniek, krijsen en vluchten.
Nu ik hem kan optillen gaat het wat beter, als ik een hond zie pak ik hem op voor hij in paniek schiet, loop voorbij en zet hem neer. Nu hij dat door heeft gaat het wat beter, hij begint bescherming bij mij te zoeken ipv weg te vluchten. ( soms. vaak is het nog te eng, maar dat komt wel ) Of we gaan samen op afstand zitten kijken.
Hij hoeft niet sociaal te gaan spelen, maar ipv vluchten naar mij toe komen is toch wel wenselijk. Komt allemaal goed, kost wat tijd.
Zusje Pixie doet het ook heel goed.
Heeft een oorontsteking / oormijt achter de rug, is nu weer helemaal beter en is dol op haar baasje.
Komt regelmatig lekker spelen en wandelt erg graag.
Het is echt een tutje die sinds gisteren ontdekt heeft dat ze op schoot zitten toch stiekem wel kan waarderen..
Kortom.. het gaat goed met de kruimels!
- Ri@nne
- Zeer actief
Re: Kai is thuis.. en Pixie ook! * Hoe gaat het nu?

voor het eerst mee naar de stad!

zonnen met Bonnie

of met Moortje

in de auto

op verjaardag

als baasje blijft is het goed!

broer en zus
- Hanneke2
- Zeer actief
Fijn dat het zo goed gaat en wat een leuke foto's!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Sterre
Wat lief. Hij is nog kleiner dan de poes. Fijn dat het steeds beter gaat.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat een leukerd.
Fijn dat het zo goed gaat.
Fijn dat het zo goed gaat.
- Ri@nne
- Zeer actief
Moor is wel erg groot hoor. ( en te dik. staat op dieet.. )Sterre schreef:Wat lief. Hij is nog kleiner dan de poes. Fijn dat het steeds beter gaat.
hij weegt 8.7 kg en Kaitje weegt er 4.4
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Wat een vooruitgang...super 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een aandoenlijk verhaal en wat boft hij met zo'n baasje.
Denk er wel om dat hij je niet gaat bespelen.
Bij zo'n schattig hondje met een dergelijk "rugzakje" is de lijn tussen steun zoeken en afdwingen erg dun.
Voor je het beseft heeft hij jou helemaal gedresseerd.
Maar al met al....het is een poeppie

Denk er wel om dat hij je niet gaat bespelen.
Bij zo'n schattig hondje met een dergelijk "rugzakje" is de lijn tussen steun zoeken en afdwingen erg dun.
Voor je het beseft heeft hij jou helemaal gedresseerd.
Maar al met al....het is een poeppie
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje wat maakt hij fijne stapjes zeg.. goed hoor!
- Ri@nne
- Zeer actief
en we zijn weer thuis van de DA.
4 tandjes armer, beetje dizzy.. maar prima gedaan!
4 tandjes armer, beetje dizzy.. maar prima gedaan!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Topic gelezen, wat ontzettend leuk zeg en fijn, dat het zo goed gaat.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wat een schatje! Fijn dat het zo vooruit gaat!
4.4 kilo toch maar, ik had hem even groot geschat als Finn en die is 7 kilo ongeveer.
Je woont ook helemaal niet zo ver zie ik, als Kai hondjes wat minder eng vindt kunnen we misschien wel eens wandelen? Finn weet zich vaak prima aan te passen naar het type hond dat hij voor zich heeft.
4.4 kilo toch maar, ik had hem even groot geschat als Finn en die is 7 kilo ongeveer.
Je woont ook helemaal niet zo ver zie ik, als Kai hondjes wat minder eng vindt kunnen we misschien wel eens wandelen? Finn weet zich vaak prima aan te passen naar het type hond dat hij voor zich heeft.
- Ri@nne
- Zeer actief
Dat lijkt me heel erg leuk!veertje schreef:Wat een schatje! Fijn dat het zo vooruit gaat!![]()
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ri@nne schreef:Dat lijkt me heel erg leuk!veertje schreef:Wat een schatje! Fijn dat het zo vooruit gaat!![]()
- Ri@nne
- Zeer actief
M'n kleine wijsneusje.
Vorige week kwam er iemand van de stichting even langs om te kijken hoe het met Kai en Pixie ging. Gewoon, voor de leuk.
Kai, die normaal bezoek echt heel vriendelijk begroet, "hoi, wie ben jij? " hij wil niet aangehaald worden door vreemden, maar gaat na de begroeting of zijn eigen ding doen, of naast mij liggen..
Ik zeg nog toen ze binnen kwamen: Kijk maar even niet naar hem, ga maar gewoon zitten, dan komt hij vanzelf wel!
Ik kan alleen maar zeggen dat dat echt gebeurde, ze kwamen binnen, gingen lekker zitten, Bonnie kreeg een knuffel.. Pixie kijkt en keft even van een afstandje, zoals altijd.. Kai reageerde al wat raar.. achter mij wegkruipen..
Moortje, de kat, komt binnen, even kijken wie er nu weer in huis is... Mevrouw laat heel rustig haar hand naast de stoel hangen om Moor te laten snuffen... Kai, die aan het andere eind van de kamer staat.. gaat COMPLEET over de zeik. KRIJSEN, plassen, KRIJSEN.. schiet achter de stoel en komt er niet meer achteruit.
Was ook niks meer te beginnen, wilde niet meer dit, wilde niet meer dat, ging alleen als een hoopje ellende liggen beven.
Dezelfde reactie kreeg ik tijdens de wandeling toen er een bestelbus langs de kant van de weg stond.. Ik zie een patroon.. de mevrouw van de stichting was bij het transport, het transport was met een bestelbusje...
Inmiddels kunnen we weer gewoon doorlopen als er een busje staat hoor, dan is het alleen een blik naar mij. " eng he?" ja ventje. dood eng. loop maar gewoon door. En dat doet hij dan ook.
Verder gaat het prima, meneer is een beetje grenzen aan het zoeken, zij het wat twijfelachtig..
Brommen naar Bonnie als ze bij me komt, Katten nazitten, gewoon, omdat het kan..
Tijd om de teugels wat aan te trekken dus.
Inmiddels is een "Ik waarschuw je." meer dan voldoende. Er volgt een diepe zucht op. " ik mag ook NIKS hier."
Wandelen gaat ook prima, aangelijnde honden zijn geen reden meer tot paniek, 7 van de 10 keer kunnen we ontspannen voorbij lopen. Bij loslopende honden die ik niet vertrouw til ik hem op, en dat gaat prima. 2 meter verder weer neerzetten en doorlopen. Ik ben tevreden.
Ik merk echt heel veel verschil na het trekken van zijn tandjes. Hij is me na die dag veel meer gaan vertrouwen. Waar het door komt weet ik niet, misschien dat ik erbij gebleven ben toen hij ging slapen en toen hij wakker werd, heel fijn!
Ik heb altijd gezegd: " zo'n hondje als Bonnie krijg ik nooit meer..!" Maar.. ik geloof dat ik er 1 gevonden heb. Ik had me geen beter hondje kunnen wensen. Ik heb de 2 leukste hondjes van de wereld!

Vorige week kwam er iemand van de stichting even langs om te kijken hoe het met Kai en Pixie ging. Gewoon, voor de leuk.
Kai, die normaal bezoek echt heel vriendelijk begroet, "hoi, wie ben jij? " hij wil niet aangehaald worden door vreemden, maar gaat na de begroeting of zijn eigen ding doen, of naast mij liggen..
Ik zeg nog toen ze binnen kwamen: Kijk maar even niet naar hem, ga maar gewoon zitten, dan komt hij vanzelf wel!
Ik kan alleen maar zeggen dat dat echt gebeurde, ze kwamen binnen, gingen lekker zitten, Bonnie kreeg een knuffel.. Pixie kijkt en keft even van een afstandje, zoals altijd.. Kai reageerde al wat raar.. achter mij wegkruipen..
Moortje, de kat, komt binnen, even kijken wie er nu weer in huis is... Mevrouw laat heel rustig haar hand naast de stoel hangen om Moor te laten snuffen... Kai, die aan het andere eind van de kamer staat.. gaat COMPLEET over de zeik. KRIJSEN, plassen, KRIJSEN.. schiet achter de stoel en komt er niet meer achteruit.
Was ook niks meer te beginnen, wilde niet meer dit, wilde niet meer dat, ging alleen als een hoopje ellende liggen beven.
Dezelfde reactie kreeg ik tijdens de wandeling toen er een bestelbus langs de kant van de weg stond.. Ik zie een patroon.. de mevrouw van de stichting was bij het transport, het transport was met een bestelbusje...
Inmiddels kunnen we weer gewoon doorlopen als er een busje staat hoor, dan is het alleen een blik naar mij. " eng he?" ja ventje. dood eng. loop maar gewoon door. En dat doet hij dan ook.
Verder gaat het prima, meneer is een beetje grenzen aan het zoeken, zij het wat twijfelachtig..
Brommen naar Bonnie als ze bij me komt, Katten nazitten, gewoon, omdat het kan..
Inmiddels is een "Ik waarschuw je." meer dan voldoende. Er volgt een diepe zucht op. " ik mag ook NIKS hier."
Wandelen gaat ook prima, aangelijnde honden zijn geen reden meer tot paniek, 7 van de 10 keer kunnen we ontspannen voorbij lopen. Bij loslopende honden die ik niet vertrouw til ik hem op, en dat gaat prima. 2 meter verder weer neerzetten en doorlopen. Ik ben tevreden.
Ik merk echt heel veel verschil na het trekken van zijn tandjes. Hij is me na die dag veel meer gaan vertrouwen. Waar het door komt weet ik niet, misschien dat ik erbij gebleven ben toen hij ging slapen en toen hij wakker werd, heel fijn!
Ik heb altijd gezegd: " zo'n hondje als Bonnie krijg ik nooit meer..!" Maar.. ik geloof dat ik er 1 gevonden heb. Ik had me geen beter hondje kunnen wensen. Ik heb de 2 leukste hondjes van de wereld!
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ri@nne schreef:M'n kleine wijsneusje.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat goed om te lezen. Ik herken veel in je verhaal en ook in je aanpak.
Izzie deed exact hetzelfde (het over de zeik gaan), alleen dan met alle bezoek. Zij is nu 6 weken hier en komt uit Turkije.
Hier heeft het bezoek koekjes in de handen. En bij de eerste signalen van onrust worden die gestrooid. Dat helpt. Als afleiding maar ook dat dan niemand meer "op haar inloopt". Dat maakt het minder spannned. Iz blijft vaak wel alert dus ik houd het blijvend in de gaten maar tot nu gaat het elke keer beter.
Ik blijf je updates volgen!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Kai is thuis.. en Pixie ook! * drama!!
Fijn
Dan mag je het woordje "drama" wel uit de topictitel halen
Dan mag je het woordje "drama" wel uit de topictitel halen
- Ri@nne
- Zeer actief
Haha die koekjes aanpak had ik ook bedacht.. Ware het niet dat dan al het bezoek drama is.. Hij is waarschijnlijk gevangen door te lokken met eten. Mensen die door de knieën gaan, mensen met koekjes in de hand, t is allemaal reden tot achterdocht. Hij pakt ook alleen wAt aan van mij. ( das makkelijk!) zusje pixie durft ook alleen te eten als ze alleen in de kamer is..
Ach, zolang het alleen bij de stichting mevrouw is..
Hahah! Ik had er een heel verhaal in gezet maar m'n titel was vol..
Ach, zolang het alleen bij de stichting mevrouw is..
Hahah! Ik had er een heel verhaal in gezet maar m'n titel was vol..
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Leuk en boeiend zo'n verslag van een nieuw opvanghondje!
Vind het ook een heel leuk hondje. Veel plezier nog samen!

Vind het ook een heel leuk hondje. Veel plezier nog samen!
- Ri@nne
- Zeer actief

Hij is ook leuk... En dat weet hij ook!!

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ah wat een lief koppie en wat een super gave knuffel heeft Kai!
Ik wil ook wel een keer samen op wandelen met Evert hoor. Rustige al iets oudere heer die hondjes met rust laat en zich af en toe laat verleiden door de ander tot een spelletje. Maar als de andere hond niks wil, doet hij ook niks met de andere hond en snuffelt en wandelt vrolijk zn eigen gangetje. En dan blijft wildebras Freek een keertje thuis!
Ik wil ook wel een keer samen op wandelen met Evert hoor. Rustige al iets oudere heer die hondjes met rust laat en zich af en toe laat verleiden door de ander tot een spelletje. Maar als de andere hond niks wil, doet hij ook niks met de andere hond en snuffelt en wandelt vrolijk zn eigen gangetje. En dan blijft wildebras Freek een keertje thuis!
- Ri@nne
- Zeer actief
Dat lijkt me super leuk evertje!!
Waar woon je?
Waar woon je?