Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef steriliseren... ineens twijfels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Teef steriliseren... ineens twijfels

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Bij mijn meisje ben ik er ook nog niet uit. Vind het echt een moeilijke beslissing. Al die voors en tegens. En als ik het wil laten doen, dan zou ik er vreselijk tegen opzien. Ik ben wat Lotje betreft echt een mietjemuts. Alleen al het idee dat ze daar dan in een vreemde ruimte is, bij vreemde mensen, bang is en onder narcose moet vind ik een heel naar idee. Voor anderen is het misschien gewoon, maar ik vind het best een ingrijpende ingreep. En ik weet wel dat het meestal gewoon goed gaat en dat je er gezondheidsproblemen mee kan voorkomen. Maar ik vraag me af of de keerzijde van een andere hormoonhuishouding goed onderzocht is. Ik kan hier maar weinig over vinden. In mijn omgeving heb ik twee teefjes na castratie toch echt zien veranderen qua karakter. Ze zijn feller en gaan moeilijker samen met andere honden.
Als er een medische reden voor is of als Lot er bijv. ernstige stemmingswisselingen van krijgt met bijv. angst, dan laat ik het wel doen. Ze is nog jong, lijkt maar eens in de 8 maanden loops te worden. Ik wil eerst graag kijken hoe ze zich ontwikkeld en nog meer info verzamelen voor ik een beslissing neem. Dus ik lees ook even mee in je topic! :ok:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Gollum schreef:Misschien dat het verschil maakt qua incontinentie hoe de castratie word uitgevoerd? Gollum is laparoscopisch gecastreerd (baarmoeder bleef zitten, eierstokken weg) en niet incontinent geworden.
Denk ik niet. Suus is mijn 3e teef, alledrie gecastreerd via standaard operatie, geen van drieen incontinent. Ook niet te dik geworden trouwens.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Renee1966 schreef:
Gollum schreef:Misschien dat het verschil maakt qua incontinentie hoe de castratie word uitgevoerd? Gollum is laparoscopisch gecastreerd (baarmoeder bleef zitten, eierstokken weg) en niet incontinent geworden.
Denk ik niet. Suus is mijn 3e teef, alledrie gecastreerd via standaard operatie, geen van drieen incontinent. Ook niet te dik geworden trouwens.
Mickey ook niet, normale castratie toen ze jong was, niet incontinent geworden en zelfs nu met ruim 13 een sterke blaas. Haar vacht bleef ook goed (tot ze op oudere leeftijd de ziekte van cushing kreeg maar dat is een ander verhaal).
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Mijn teefjes hebben behoorlijk last van hun hormonen. Een maand voor de loopsheid begint het gedonder, feller naar honden buiten, en ook in huis een veel korter lontje. Dan 3 weken loopsheid, dat is lastig, maar met wat opletten prima te doen. Maar dan nog zeker 2 maanden een schijnzwangere muts. Geen plezier in het leven, hangerig, slecht eten en last van die melkpaketten. En dan van de ene op de andere dag schudden ze zich even flink uit en zijn ze weer zichzelf. En dat dan x 3, want ze zijn meestal ongeveer gelijk loops. Als er bij mij in huis ruzie is kan ik ervan op aan dat er ergens hormonen in het spel zijn.

Ik laat ze dan ook zodra ze hun laatste nest hebben gehad steriliseren. Terwijl het wel handig is, als er eentje een nest heeft kan de rest helpen met voeden als het nodig mocht zijn.

Na de castratie geen onzindelijkheid, geen veranderingen van vacht. Wel wat in karakter. In die zin, dat het gejojo van die hormonen wegvalt en ze veel stabieler worden. Ook vaak wat minder fel naar andere honden. Ik hoor vaak dat teven feller worden, maar bij mijn teven is het eigenlijk juist tegenovergesteld. Misschien dat dit bij andere rassen anders is, maar bij schapendoezen hoor ik dit toch wel vaker.

En het risico op een BMO is toch grote als ze eenmaal een nest hebben gehad, dus voor mij zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Oké, een dierenarts die ik ken vertelde dat. Dat was zijn ervaring, hij heeft veel fokkers in zijn praktijk. Hij gaf aan dat hij de teefjes liever castreert als ze nog gezond zijn, omdat hij ze anders toch heel vaak na hun 10e terugziet met een BMO. En dan met name de teefjes die een nest gehad hebben.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik opereer alleen met medische redenen... Xena is dus 13 en nog intact. Dusty was om medische redenen gecastreerd wat een ramp. Ze werd dik van lucht (nee dat ligt dus niet aan de baas maar aan t ontbreken van hormonen), ze werd incontinent en dr vacht was ontploft...
Nee hoor wat een ellende...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier 3 gecastreerde dames, 1 na de 2de loopsheid en beide andere ruim volwassen (6 en 8) en na er mee gefokt te hebben.
De jongste dame is als enige incontinent geworden. Bij alle 3 geen problemen met vacht of dik worden.

Lolly wordt na haar huidige nest ook gecastreerd. Hoop dat ze dan weer terug kan de groep op het terrein in, haar daaruit moeten halen ivm knokpartijen rond/tijdens de loopsheid
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

jvanringen schreef:
Paisley schreef:Ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan. Mijn hond was een scharminkel. Altijd gemier met eten, voerbeloningen hoefde ik niet mee aan te komen, en de lekkerste hapjes draaide ze haar neus voor om.
Hier was ze ruim anderhalf en er was dagelijks wel iemand die me op straat toeriep dat ik mijn hond meer moest voeren
Afbeelding

Zelfs mijn verhuurder vond het nodig om zich ermee te bemoeien want hij dacht dat ik geen geld had voor goed voer :blauwoog:

Na de castratie is ze eindelijk gaan eten. Nog steeds geen grote eter, maar ze is niet meer mager.
Die van ons precies zo. Verder niks gemerkt, niet in gedrag, niet in vacht. Dus heel blij dat we het gedaan hebben.
Ik snap best dat jullie dit te dun vinden. Alleen is deze hond dus gewoon perfect op gewicht voor 1,5 jaar en een typisch voorbeeld van een teefje dat laat uit zal zwaren. Ik vind het altijd best wel vreemd dat mensen een hond die voldoende eet en die van zichzelf heel slank is perse dikker willen krijgen. Er zijn ook mensen die heel slank zijn van zichzelf. Daar is niks mis mee. Mijn laekense herder was ook heel erg mager op die leeftijd. En die werd mooi toen ze vanzelf wat zwaarder werd met 3 jaar. Echt een hond die eruit zag alsof ze haar hele leven aan sport deed. Super mooi.

Afbeelding

Een hond met zo'n lichaam dat later uit gaat zwaren heeft daar haar hele leven profijt van. Super athletisch, geen gewicht op de gewrichten en gewoon een heel gebalanceerde groei. Niks te mager. Prachtig!

Ik vind die stabij dus voor een teef van 1,5 helemaal prima. Wij mensen vinden het gewoon beter als er vlees op de hond zit. Je had mij moeten zien op 18 jaar. Ik leek wel een anatomie-skelet. Een paar vrienden van mij waren toen al vrij fors en gespierd. Die zijn nu veel te dik... :engel:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als ik ergens geen spijt van heb is het de castratie van Sita. Heerlijk stabiel hondje geworden, geen gedoe meer met die gedragswisselingen en ze is nog steeds keurig op gewicht en de vacht glimt je tegemoet. Volgende teefjes zullen ook zeker gecastreerd worden en dan gewoon op de normale manier. Nadat de narcose was uitgewerkt, vond ze dat ze alweer kon rennen en springen. Iedereen zijn eigen keuze, het is jouw hond en jouw beslissing.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Kells schreef:
blacky schreef:
Kells schreef:Heel even hoor, laat je bij jezelf je baarmoeder en eierstokken verwijderen vanwege de maandelijkse besognes en het risico op baarmoederhalskanker? Ik denk van niet. Waarom bij een hond dan wel? :wink:
Als het zou mogen ging gisteren mijn baarmoeder er nog uit.
Maar dat is dan omdat je er echt last van heb neem ik aan?

Waar ik op doelde was dat er bij honden vaak erg makkelijk over gedaan wordt. Redenen die ik vaak hoor zijn; geen zin om te dweilen, omdat hij niet luistert, da vind het beter etc.
nee hoor maar ik vind dat maandelijkse gezeul wel mooi geweest. Ik heb twee volwassenkinderen dus voor het krijgen van kinderen heb ik hem niet meer nodig.
Afbeelding
gevni havanezers
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik heb Bo niet laten steriliseren. Waarom niet? Simpelweg omdat ze maar 1x per jaar loops is, in haar gedrag superstabiel is en tijdens haar loopsheid alleen 2 weken wat lui is en ik verder niets aan haar merk. Geen schijnzwangerschap, geen ellenlange aanloop tot de loopsheid, niets van dat alles.

Die 2 weken per jaar dat ze een beetje rondsjokt vinden mijn ouders en ik niet opwegen tegen het risico van een narcose/dik worden/veranderende vacht. Daarnaast laat ik uit principe liever niet in een gezonde hond snijden.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

laeken schreef:
jvanringen schreef:
Paisley schreef:Ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan. Mijn hond was een scharminkel. Altijd gemier met eten, voerbeloningen hoefde ik niet mee aan te komen, en de lekkerste hapjes draaide ze haar neus voor om.
Zelfs mijn verhuurder vond het nodig om zich ermee te bemoeien want hij dacht dat ik geen geld had voor goed voer :blauwoog:

Na de castratie is ze eindelijk gaan eten. Nog steeds geen grote eter, maar ze is niet meer mager.
Die van ons precies zo. Verder niks gemerkt, niet in gedrag, niet in vacht. Dus heel blij dat we het gedaan hebben.
Ik snap best dat jullie dit te dun vinden. Alleen is deze hond dus gewoon perfect op gewicht voor 1,5 jaar en een typisch voorbeeld van een teefje dat laat uit zal zwaren. Ik vind het altijd best wel vreemd dat mensen een hond die voldoende eet en die van zichzelf heel slank is perse dikker willen krijgen. Er zijn ook mensen die heel slank zijn van zichzelf. Daar is niks mis mee. Mijn laekense herder was ook heel erg mager op die leeftijd. En die werd mooi toen ze vanzelf wat zwaarder werd met 3 jaar. Echt een hond die eruit zag alsof ze haar hele leven aan sport deed. Super mooi.

Een hond met zo'n lichaam dat later uit gaat zwaren heeft daar haar hele leven profijt van. Super athletisch, geen gewicht op de gewrichten en gewoon een heel gebalanceerde groei. Niks te mager. Prachtig!

Ik vind die stabij dus voor een teef van 1,5 helemaal prima. Wij mensen vinden het gewoon beter als er vlees op de hond zit. Je had mij moeten zien op 18 jaar. Ik leek wel een anatomie-skelet. Een paar vrienden van mij waren toen al vrij fors en gespierd. Die zijn nu veel te dik... :engel:
Ben het met je eens, hoor. Ik hoor heel vaak dat mensen hun hond te mager vinden; en dan zijn het gewoon jong-volwassen, actieve dieren. Ik heb zeer zelden dat ik het er mee eens ben, en snap ook echt niet dat er dan ineens meer voer in moet bij zo'n dier...En al helemaal niet dat een buitenstaander zich geroepen voelt dit te adviseren. Ik was zelf ook bepaald niet dik als jong-volwassene, en dat wordt vaak bij mensen wel herkend als zijnde horende bij de leeftijd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf was niet gesteriliseerd en Jol ook niet. Ik had bij Bluf ook een intacte reu lopen maar ze waren prima te scheiden als het moest. Nu heb ik een jonge reu, dus het is nog even afwachten hoe dat gaat als Jol loops wordt. Zolang het medisch niet nodig is laat ik alles intact. De oudere reu kreeg op het eind van zijn leven last van zijn prostaat, castreren had toen geen zin meer.

Het lijkt me wel makkelijker als een teef gesteriliseerd is, maar als je niet beter weet dat je een paar keer in het jaar op moet letten dan is dat verder ook geen probleem is mijn ervaring althans.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

laeken schreef: Ik snap best dat jullie dit te dun vinden. Alleen is deze hond dus gewoon perfect op gewicht voor 1,5 jaar en een typisch voorbeeld van een teefje dat laat uit zal zwaren.

..

Ik vind die stabij dus voor een teef van 1,5 helemaal prima.
Nou dan heb je bijzondere opvattingen want iedereen die ik tegen kwam en die ik inschatte op stand van zaken, vond haar veel te mager. Die pup groeide slecht, at regelmatig dagenlang niet en heb ik op advies van de dierenarts bijgevoerd met geitenmelk.
Haar ruggengraat stak helemaal uit en kijk eens naar die heupbotten... En vergelijk dat eens met die herder - die is veel meer gevuld.
Ze had totaal geen reserves en toen ze een virus kreeg en daarbij dus weer twee weken lang niet at, was het een scharminkel want van de spieren bleef ook niets over. Van de dierenarts mocht ik in de herstelweken haar niet meer veel laten bewegen, goed warm houden en zoveel mogelijk laten eten. Ik heb er met hangen en wurgen weer een kilo aan gekregen met slagroom en leverworst.

Ik houd ook van slanke honden en mijn hond is dat nog steeds, maar ze heeft nu tenminste reserves en een normaal model. Geen hoek-kont en veel minder uitstekende ruggengraat.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind haar op die foto van toen ze 1,5 jaar was ook echt te mager eerlijk gezegd.
Zelfs met die vacht zie je de heupbeenderen uitsteken.

Deze nieuwe foto toont een mooi slank hondje :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

bij twijfel niet doen.

Ik heb heel lang getwijfeld om mijn teckel te castreren.
En zolang ik nog echt twijfelde heb ik het niet laten doen.
Nu ben ik er wel over uit dat ik haar ga laten castreren.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Paisley, je kunt het voller zijn geworden natuurlijk wel op het conto schrijven van de castratie van je teef, maar je zult dat nooit met zekerheid kunnen zeggen. Want als je niet had laten castreren zou ze ongetwijfeld ook nog zijn uitgezwaard, dat hoort gewoon bij het proces van ouder worden
Mijn honden waren stuk voor stuk tot een jaar of anderhalf a 2 erg slank, en zijn zonder gecastreerd te worden mooi uitgezwaard zonder dik te worden daarna.

Wat betreft het al dan niet groter worden van het risico op een bmo heb ik 1 hond die na 2 x pups op latere leeftijd een bmo gekregen heeft en ik alsnog heb moeten laten castreren, en 1 teef die 3 nesten heeft gehad en tot ik haar besloot te laten castreren toen ze een jaar of 8 was geen bmo heeft gekregen. Mijn jongste teef is gecastreerd toen ze 5 was, zij heeft geen nesten gehad en ook geen bmo.
Geen van mijn gecastreerde teven is dikker geworden, vachten zijn niet veranderd en qua karakter zijn ze niet verslechterd, ze zijn eerder wat meer gelijkgestemd en dus wat voorspelbaarder geworden.

Zelf zou ik behalve wanneer er een medische noodzaak was niet castreren voor de hond een jaar of 3 oud is en helemaal volwassen en geestelijk uitgegroeid.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

laeken schreef:[Ik vind die stabij dus voor een teef van 1,5 helemaal prima. Wij mensen vinden het gewoon beter als er vlees op de hond zit. Je had mij moeten zien op 18 jaar. Ik leek wel een anatomie-skelet. Een paar vrienden van mij waren toen al vrij fors en gespierd. Die zijn nu veel te dik... :engel:
Ik dacht hetzelfde als wat jij gezegd hebt.
Ik vind die stabij er dus ook juist goed uitzien.
De meeste honden die ik zie zijn gewoon te dik.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Paisley
Zeer actief

LongFields schreef:Paisley, je kunt het voller zijn geworden natuurlijk wel op het conto schrijven van de castratie van je teef, maar je zult dat nooit met zekerheid kunnen zeggen.
Haar eetlust is wel in diezelfde week ineens bijgetrokken. Sinds de castratie is ze geen 1 dag meer in hongerstaking geweest.
Ik kan nog steeds gerust haar voerbeurt overslaan zonder dat ze om eten vraagt maar als ik eten geef dan eet ze ervan.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Kells schreef:
Cash schreef:
laeken schreef:[Ik vind die stabij dus voor een teef van 1,5 helemaal prima. Wij mensen vinden het gewoon beter als er vlees op de hond zit. Je had mij moeten zien op 18 jaar. Ik leek wel een anatomie-skelet. Een paar vrienden van mij waren toen al vrij fors en gespierd. Die zijn nu veel te dik... :engel:
Ik dacht hetzelfde als wat jij gezegd hebt.
Ik vind die stabij er dus ook juist goed uitzien.
De meeste honden die ik zie zijn gewoon te dik.
Eens hoor, het hoort gewoon bij de leeftijd. Onze Aislinn is nu 15 maanden maar je ziet haar ribben terwijl ze heel goed eet.
Dat zie je bij Setters toch vaker dan bij Stabij's vind ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef: Dat zie je bij Setters toch vaker dan bij Stabij's vind ik.

:wink: look a like he.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mijn reu is bijna 2 en ook nog een sprietje :schrik: Niet tegenaan te voeren.

Tessa hebben we uiteindelijk wel gecastreerd, maar daar hebben we ook enorm lang over getwijfeld. En eerlijk? Ik heb er wel een beetje spijt van. Ze is qua gewicht wel eindelijk normaal ipv een scharminkel en de enorme schommelingen in gedrag zijn er uit. Maar het is wel een kreng geworden. Ze was tussen de loopsheden/schijnzwangerschappen in veel fijner qua gedrag dan dat ze nu is. Maar goed, dat was op het laatst net aan 2 maanden oid voordat de schommelingen weer begonnen.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef: Dat zie je bij Setters toch vaker dan bij Stabij's vind ik.
:wink: look a like he.
Dat is het zelfde :F:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple was ook een scharminkel, mieperig ook vaak met eten. (maar at dus normaliter 500gr Lotgering per dag, en dat voor een hond van toen 9kg)
Nu is ze 4 jaar en is ze nog slank, maar geen scharminkel meer. Ook eet ze een stuk beter.
Ze is dus niet gecastreerd. Dus wat dat betreft is zo'n omslag niet gek na een bepaalde leeftijd.
laeken
Zeer actief

Het langzaam of zelfs bijna niet uitzwaren heeft niet zozeer met ras alswel met individu te maken en voer. Als jij er voor kiest om je hond op zware brok te zetten en je gaat vanaf 8 weken heel veel voeren krijg je makkelijker een wat forsere hond op jonge leeftijd. En ga je op bv vers vlees of kvv een hond groot brengen of voer je niet onbeperkt dan kan je indien de genetische aanleg dat toestaat een hele magere jonge hond krijgen. Ongeacht ras.
Ik had een pointer waar de heupen en rug uit staken. Kern gezond dier. Is later uitgezwaard maar wij kregen ook te horen, voer die hond en doe wat. Idem bij Eva. Die was gewoon een spin. Klein lijfje, lange poten. Maar wat kon ze bewegen. Wat wilde ze rennen en ravotten met Dapper en Cleo. Daar was geen rem op te krijgen. Kerngezond dus.

Een hond die speels, vrolijk en actief is en die gewoon voldoende eten krijgt is eigenlijk gewoon nooit TE mager.

Ik vind dat omdat als ik er nu uit zag zoals ik er op 18 jaar uit zag mensen zouden zeggen dat ik anorexia zou hebben. Ik zou zelf ook nooit meer zo mager willen zijn. 1,86 meter en ik woog 63 kilo. Ik at als een bootwerker, deed aan sport, ging uit en studeerde. Ik was dus echt niet TE mager. Blijkbaar hoort dat gewoon zo. Nu weeg ik bijna 90 kilo. Gewoon uitgezwaard.

Dus als ziet een hond eruit als een graatmagere straathond, dan nog kan dat het perfecte gewicht zijn voor die leeftijd.

Gezien het aantal topics op dit forum over dit onderwerp en het advies om vet, gehaktballen, weet ik wat in die honden te mikken en tel daarbij op dat al die honden achteraf niet ziek waren, maakt dat ik gewoon elke keer zal zeggen dat die hond met rust gelaten moet worden. Niet zijn spijsvertering overhoop gooien met Satin balls of hoe dat ook heet. Niet een jong volwassen hond dwingen kilo's aan te zetten.

Want als je wacht krijg je hoe dan ook wat je wil. En als je je hond op 1 jaar al gaat vetmesten krijg je dingen die je dus niet wil.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

:engel:

Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Dank voor je college maar ik luister toch liever naar mijn dierenarts
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

En naar de portemonee van de DA blijkbaar. In deze moet je gewoon zelf een keuze maken en daar denken we allemaal verschillend over. Ik luister zéker niet altijd naar mijn DA.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Paisley
Zeer actief

mim schreef:En naar de portemonee van de DA blijkbaar. In deze moet je gewoon zelf een keuze maken en daar denken we allemaal verschillend over. Ik luister zéker niet altijd naar mijn DA.
Wat verdient mijn DA eraan als ze zegt dat mijn pup/puber veel te mager was?

Wat een vertrouwen weer.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Paisley schreef:Dank voor je college maar ik luister toch liever naar mijn dierenarts
Graag gedaan. En wat ben jij een oen zeg. :lol1: Mij een beetje afbekken en denken dat een dierenarts jou een oprecht advies geeft als jij je hond te mager vindt.... Ja, castreer haar want dan is ze straks helemaal gezond en prima op gewicht?????, en dan mag je meteen 360 euro achterlaten. Als ze straks te vet is krijg je weer een heel goed advies van dezelfde dierenarts. Koop zijn dieetbrokken..... :E:

Als je hond ziek is geef ik je groot gelijk. Ga naar je dierenarts. Als jij je perfect op gewicht zijnde teef van 1,5 gaat castreren op zijn advies omdat ze zo mager is ben je echt te dom voor woorden. Want ze was er zo slecht aan toe door haar eierstokken en baarmoeder begrijp ik? Je hond was eigenlijk ziek omdat ze intact was en jij hebt je aan laten praten dat ze weer een perfecte spijsvertering en gezondheid krijgt door haar eierstokken te verwijderen. Grotere kul bestaat er toch niet schat? Als je hond ziekelijk mager is is ze ziek. Niet intact.... :oohja: Die hond was dus prima. Die dierenarts dacht, weet je wat, laat ik vanavond eens lekker met mijn vrouw uit eten gaan en die domme doos dat laten betalen... :oohja: :smile2:

Dus als je hond straks weer te dik is adviseer ik je direct naar de dierenarts te gaan. Dat is nl net zo medisch noodzakelijk als die castratie die je hebt laten doen.

En begrijp me niet verkeerd. Die castratie is niks mis mee. De reden is echter totale kul en geldklopperij. Aan jou wat jij doet hoor. Mijn geld is het niet :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”