Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yindi en haar nederlandse leven - 1 maand bij ons
Moderator: moderatorteam
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Re: Ze is er! *foto*
Wat een ontzettend leuke hond en ik ben blij voor je dat het ook zo goed gaat met de katten!
Geniet er maar lekker van!
Geniet er maar lekker van!

- Feather__
- Zeer actief
En mevrouw heeft haar eigen knuffel(s). Eentje is een soort van kussen en die ligt boven bij d'r. Daar gaat ze soms op liggen slapen.
En dit is de ander

En dit is de ander

- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Wat een schat. Volgde alles op de voet.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Wat leuk om te lezen.
Wat is ze prachtig zeg!
Geniet van jullie prinsesje!
Wat is ze prachtig zeg!
Geniet van jullie prinsesje!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heerlijk dat ze het zo goed doet, vooral met de katten, perfect joh!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Feather__
- Zeer actief
Vanavond was er een aanvaring tussen de honden. Ik weet niet zo goed of het nou vechten was of niet. Ze beet hem eerst zachtjes en toen liep snoopy weg. Daarop volgde ze hem en beet hem. Hij gromde en toen hebben we meteen ingegrepen. Hij is nu weer banger voor dr. Ze hebben ondertussen ook al naast elkaar gestaan maar hij ontwijkt dr. Ze kijkt wel constant naar hem.

- Hanneke2
- Zeer actief
Oh lastig joh! Ik gok dat dit ook wel een teefje is met een flinke kop erop. Ik zou denk ik het stel veel in situaties brengen die voor je reutje heel vertrouwd en ontspannen zijn en voor haar helemaal nieuw en spannend. Dan mot ze wel naar je reutje kijken om het goeie voorbeeld te kunnen volgen en krijgt ze wellicht wat meer respect voor hem. Ze is nog veel te jong en onervaren om de baas te mogen spelen, dus ik zou nog even met hem mee grommen, misschien zelfs een keer fors naar haar uitvallen als ze akelig naar hem doet, en heel erg vaak - ook onverwachts- de hemel inprijzen en er lekkers in douwen als ze zich gewoon een beetje netjes gedraagt. Ze moet nog heel veel leren, en hoe leuker dat leren is, hoe braver ze gaat worden.Feather__ schreef:Vanavond was er een aanvaring tussen de honden. Ik weet niet zo goed of het nou vechten was of niet. Ze beet hem eerst zachtjes en toen liep snoopy weg. Daarop volgde ze hem en beet hem. Hij gromde en toen hebben we meteen ingegrepen. Hij is nu weer banger voor dr. Ze hebben ondertussen ook al naast elkaar gestaan maar hij ontwijkt dr. Ze kijkt wel constant naar hem.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Feather__
- Zeer actief
Ja. Ik denk dat we het probleem ook vonden ze was erna heel druk. Ze sprong in 1x over de bank! En rende maar rondjes. Vriend is buiten even met dr gaan spelen en toen bleef ze ook rennen. Ze heeft heel veel geslapen de eerste dagen en ik denk dat dat er net uitkwam. Die tip is wel een goede.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vond het altijd prima als de volwassen hond even gromde naar een kleine in jeugdige overmoedFeather__ schreef:Vanavond was er een aanvaring tussen de honden. Ik weet niet zo goed of het nou vechten was of niet. Ze beet hem eerst zachtjes en toen liep snoopy weg. Daarop volgde ze hem en beet hem. Hij gromde en toen hebben we meteen ingegrepen. Hij is nu weer banger voor dr. Ze hebben ondertussen ook al naast elkaar gestaan maar hij ontwijkt dr. Ze kijkt wel constant naar hem.
In huis mag ze best even van hem op haar donder krijgen als ze te gek doet.
Rana kreeg als pup twee keer binnen twee dagen ongelofelijk op haar duvel van mijn volwassen teckel.
Geen schrammetje te zien, maar ze gilde alsof ze vermoord werd.
Ik heb de teckel laten merken dat hij gelijk had en daar was hij tevreden mee.
Daarna had ze wel begrepen dat hij niet gediend was van dat gedonder.
Als hij haar nu ontwijkt zou het kunnen zijn dat hij het idee heeft gekregen dat zij mag en dat hij het maar heeft te accepteren.
En dat ...... hoeft dus echt niet.
Even met hem meegrommen helpt dan beter
Bescherm hem eventueel een beetje tegen dat gedoe.
- Feather__
- Zeer actief
Gistermiddag zijn we wezen lopen met vrienden van ons, zij hebben een Mechelse herder en hun zijn ons 'oppas'adres. Ze vond hem nogal eng maar hij lag gewoon lief op de grond. Ze bewees een angstbijtertje te zijn en na een hap uit zijn vacht te hebben genomen
zijn we snel gaan lopen. Tijdens het lopen snuffelde ze wel aan hem en was het redelijk goed. Maar hondsociaal is ze niet echt. Daar moeten we dus aan werken.
'S avonds was er dat akkefietje met de honden. Ze was daarna aan het gooien met d'r knuffel, racede door het huis, sprong over de bank. Echt alle energie kwam eruit van de afgelopen dagen
Nu denk ik dus ook dat het gewoon een speel iets was wat ze deed maar onze hond vond haar eng. Ze probeerde hem te bijten (volgens mij in z'n oren) en ik denk dat het óf nog spanning was van die middag óf het was spelen.
Ondertussen heeft mevrouw vannacht in d;r bench geslapen MET het deurtjes dicht zonder gepiep
Ze gaf het ook netjes aan toen ze vannacht opeens moest plassen. Dus prima.
Vanochtend toen Snoopy beneden kwam (die lag langer te slapen dan mevrouw) werd ze wel even druk, wilde weer met die grote poten op z'n kop slaan maar dat mocht ze niet van ons. Ze lopen al weer heel de dag gemoedelijk in huis, hebben samen in de tuin gescharreld zonder problemen en ook eten gaat gewoon naast elkaar.
Dus, tips? Alleen buiten spelen, niet binnen. Als ze heel druk gaat doen even met d'r spelen in de tuin en dan met een kong de bench is. Dat is wat ik nu bedacht heb.
'S avonds was er dat akkefietje met de honden. Ze was daarna aan het gooien met d'r knuffel, racede door het huis, sprong over de bank. Echt alle energie kwam eruit van de afgelopen dagen
Nu denk ik dus ook dat het gewoon een speel iets was wat ze deed maar onze hond vond haar eng. Ze probeerde hem te bijten (volgens mij in z'n oren) en ik denk dat het óf nog spanning was van die middag óf het was spelen.
Ondertussen heeft mevrouw vannacht in d;r bench geslapen MET het deurtjes dicht zonder gepiep
Vanochtend toen Snoopy beneden kwam (die lag langer te slapen dan mevrouw) werd ze wel even druk, wilde weer met die grote poten op z'n kop slaan maar dat mocht ze niet van ons. Ze lopen al weer heel de dag gemoedelijk in huis, hebben samen in de tuin gescharreld zonder problemen en ook eten gaat gewoon naast elkaar.
Dus, tips? Alleen buiten spelen, niet binnen. Als ze heel druk gaat doen even met d'r spelen in de tuin en dan met een kong de bench is. Dat is wat ik nu bedacht heb.

- ranetje
- Zeer actief
Re: Ze is er! Pag 3: Aanvaring tussen de honden, tips?
Pups hebben van tijd tot tijd de puppykolder.Als ze heel druk gaat doen even met d'r spelen in de tuin en dan met een kong de bench is. Dat is wat ik nu bedacht heb.
Dat hoort er een beetje bij.
Maar grenzen aangeven is dan wel verstandig.
Dus buiten even uitrazen en dan rust in de tent (hondje even met kong in de bench) lijkt me een goede oplossing.
Wees niet te bang voor een correctie door Snoopy.
Kijk de kunst maar af.
Honden zijn daar veel duidelijker in dan wij
- Feather__
- Zeer actief
Het rotte is dat we niet weten wie er nou gromde. En hij probeerde meteen weg te komen. Hij wil buiten iedere mannetjeshond aanvallen als die de kans krijgt maar als er een vrouwtje maar tegen hem gromt geeft die op en rent die het liefst weg. Is ook zo bij mijn moeders hond.

- ranetje
- Zeer actief
Hoe bedoel je dat?Feather__ schreef:Het rotte is dat we niet weten wie er nou gromde. En hij probeerde meteen weg te komen. Hij wil buiten iedere mannetjeshond aanvallen als die de kans krijgt maar als er een vrouwtje maar tegen hem gromt geeft die op en rent die het liefst weg. Is ook zo bij mijn moeders hond.
Feather__ schreef:Vanavond was er een aanvaring tussen de honden. Ik weet niet zo goed of het nou vechten was of niet. Ze beet hem eerst zachtjes en toen liep snoopy weg. Daarop volgde ze hem en beet hem. Hij gromde en toen hebben we meteen ingegrepen. Hij is nu weer banger voor dr. Ze hebben ondertussen ook al naast elkaar gestaan maar hij ontwijkt dr. Ze kijkt wel constant naar hem.
- Feather__
- Zeer actief
Oh. We dachten dat hij gromde. Aangezien zij hem beet. Maar het ging zo snel dat we dat niet eens zeker weten.
Tot nu toe gaat het wel goed. Ze stonden net weer te snuffelen.
Tot nu toe gaat het wel goed. Ze stonden net weer te snuffelen.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou ze gewoon wat tijd geven en ze niet met elkaar laten klooien. Of je doet normaal of je gaat in de hoek.
- Feather__
- Zeer actief
Dat deden we inderdaad al. Ze mag ook niet druk doen met de katten of TE erg snuffelen (onder de buik en daarbij de halve kat optillen
) en dat snapt ze ook prima. Als ze toch te ver gaat is een 'uhuh' genoeg.
Ze moeten ook gewoon normaal en rustig doen en dan gaat het ook gewoon prima.
Toch fijn te horen dat we het goed doen. Eerste keer een pup opvoeden dus twijfelen we soms nogal eens.
Ze moeten ook gewoon normaal en rustig doen en dan gaat het ook gewoon prima.
Toch fijn te horen dat we het goed doen. Eerste keer een pup opvoeden dus twijfelen we soms nogal eens.

- Valerie
- Zeer actief
Probeer eens wat hersenwerk
je hebt een actieve hond en ik denk ook dat ze zich begint te vervelen
- Feather__
- Zeer actief
Ja we hebben een kong, is dat ook hersenwerk eigenlijk? En we zijn nu wc rolletjes aan het sparen. Ook heb ik zo'n karlie hersenwerk ding. Mijn oudere hond snapte er niks van maar zij waarschijnlijk wel ja.
We hebben net langer gelopen met d'r (20 minuten) ipv de kleine rondjes van 10min die we elke keer deden op aanraden van de stichting en nu ligt ze ook knock out op de grond. Vanaf nu elke dag sowieso die ronden doen van 20 minuten en die dan beetje bij beetje gaan uitbreiden.
We hebben net langer gelopen met d'r (20 minuten) ipv de kleine rondjes van 10min die we elke keer deden op aanraden van de stichting en nu ligt ze ook knock out op de grond. Vanaf nu elke dag sowieso die ronden doen van 20 minuten en die dan beetje bij beetje gaan uitbreiden.

- Valerie
- Zeer actief
https://www.facebook.com/groups/hersenw ... ts&fref=ts
Een kong vind ik niet echt hersenwerk, meer een bezigheid.
Een kong vind ik niet echt hersenwerk, meer een bezigheid.
- Feather__
- Zeer actief
Ik heb de site opgeslagen. Sommige kunnen we snel al mee beginnen.
Vanavond komen schoonmoeder met vriend eten dus zal ze ook wel weer heel veel indrukken op doen.
En dan morgen eens beginnen of vanavond al als ze wil
Vanavond komen schoonmoeder met vriend eten dus zal ze ook wel weer heel veel indrukken op doen.
En dan morgen eens beginnen of vanavond al als ze wil

- Feather__
- Zeer actief
Re: Yindi en haar nederlandse leven
Potverdikke, wat is zij slim zeg. Hoe mijn andere hondje 10 minuten voor het hersenwerkje van Karlie zat heeft zij er nog geen 20 seconden over gedaan. Ook een handdoek oprollen met snoepjes erin had ze in no time door.
Snoopy is meer van het 'vrouwtje ik geef jou een pootje, jij geeft mij een snoepje.' En Yindi is van het 'Yay! Snoepjes! Spelen! Ik ruik ze, ohhh zoo werkt het
'
Ook de kong vind ze helemaal leuk. Snoopy kreeg net een boterham en mevrouw kreeg hem in haar kong.

Snoopy is meer van het 'vrouwtje ik geef jou een pootje, jij geeft mij een snoepje.' En Yindi is van het 'Yay! Snoepjes! Spelen! Ik ruik ze, ohhh zoo werkt het
Ook de kong vind ze helemaal leuk. Snoopy kreeg net een boterham en mevrouw kreeg hem in haar kong.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is wel een beetje een lastige combi. Je reu is agressief en wil elke reu aanvallen en is bang voor teven. Daar zet je een jonge teef bij en die is ook al niet sociaal en gedraagt zich pittig. Denk dat je er nog een hele klus aan gaat krijgen. Zeker omdat je reu haar op straat geen goed voorbeeld gaat geven en ze het onderling ook nog niet zo goed geregeld hebben.
Ik zou in elk geval niet zo snel ingrijpen. Je reu gewoon laten grommen en je pup ook haar gang laten gaan met hem. Zodra je merkt dat ze te lullig gaan doen pas ingrijpen. Je reu lijkt me al wat ouder, kleiner en zwakker dan zij. Hij heeft 1 manier om zijn lijf in ere te houden en dat is grommen en hondentaal. Dat moet je hem niet afnemen tenzij het escaleert.
Ik zou in elk geval niet zo snel ingrijpen. Je reu gewoon laten grommen en je pup ook haar gang laten gaan met hem. Zodra je merkt dat ze te lullig gaan doen pas ingrijpen. Je reu lijkt me al wat ouder, kleiner en zwakker dan zij. Hij heeft 1 manier om zijn lijf in ere te houden en dat is grommen en hondentaal. Dat moet je hem niet afnemen tenzij het escaleert.
- Feather__
- Zeer actief
Normaal is Snoopy helemaal niet bang hoor. Als ze lelijk doen loopt hij gewoon weg en buiten gaat het eigenlijk altijd wel goed met teefjes. Hij is alleen bang voor mijn moeders hond en Yindi nu dan. Maar alleen maar wanneer ze heel druk wordt of met haar grote poten tegen zijn kop gaat slaan. Dat is hij niet gewend en wil dan weg. Hij heeft een nekhernia dus ze mag ook gewoon niet met d'r poten op z'n kop slaan.
Mijn hond negeert tegenwoordig honden prima, daar zijn we al een hele tijd op aan het oefenen en hij valt alleen nog uit wanneer de honden te dichtbij komen (wat we dus altijd proberen te voorkomen) en wanneer de honden zelf gaan blaffen en grommen. Maar dat hij geen perfect voorbeeld is klopt. Daarom wil ik ook regelmatig gaan lopen met de Mechelse herder van vrienden van ons. Die is heel sociaal en dan kan ze ook zien hoe het moet.
Voor nu moet ze gewoon nog steeds vertrouwen krijgen in alles dat het niet eng is. Het waait hard en dat vind ze ook eng. Dus stappen we gewoon flink door en dan zie je d'r regelmatig naar Snoopy gaan en na een tijdje gaat het gewoon ontspannen.
Mijn hond negeert tegenwoordig honden prima, daar zijn we al een hele tijd op aan het oefenen en hij valt alleen nog uit wanneer de honden te dichtbij komen (wat we dus altijd proberen te voorkomen) en wanneer de honden zelf gaan blaffen en grommen. Maar dat hij geen perfect voorbeeld is klopt. Daarom wil ik ook regelmatig gaan lopen met de Mechelse herder van vrienden van ons. Die is heel sociaal en dan kan ze ook zien hoe het moet.
Voor nu moet ze gewoon nog steeds vertrouwen krijgen in alles dat het niet eng is. Het waait hard en dat vind ze ook eng. Dus stappen we gewoon flink door en dan zie je d'r regelmatig naar Snoopy gaan en na een tijdje gaat het gewoon ontspannen.

- Ytje
- Zeer actief
Dat gaat vanzelf goed komen! Als ze gewend is aan jullie ritme en ze zal vast en zeker je nog op alle manieren uittesten en uitvogelen wat wel en niet mag. Pup gaat nou eenmaal tijd in zitten maar als ze net zo mooi als de moeder word... hihi
- Feather__
- Zeer actief
Net weer wezen lopen met Dieseltje (mechelse herder), ze vond hem in het begin eng toen die voor de deur stond. Hoe durft die
Maar niet mutsen en gewoon meelopen. We liepen naar een losloopveld maar daar was iemand dus zijn we door gelopen en op de terugweg was hij leeg. Dus hup erin met z'n 4e. Ze had een lange lijn meegenomen voor Yindi en deed haar daar aan. Omdat ik Snoopy gewend ben die echt aanvalt liet ik haar Yindi vast houden.
Diesel begon meteen met blaffen en spelbuigingen en dat vond ze een beetje eng. Maar ze viel niet uit en we gingen het expres een beetje testen. Diesel laten liggen en dan langs lopen. Af en toe een snelle snuffel. Toen diesel los gegeven en die kwam een paar keer voorbij zoeven. In het begin vond ze dit ook eng maar later stond ze met het staartje en oortjes omhoog te kijken naar wat die gek aan het doen was
Echt spelen wilde ze nog niet maar onderweg naar huis liepen ze wel naast elkaar en mocht hij zelfs aan haar snuffelen zonder dat ze dat eng vond. Enorme stap vooruit dus sinds een paar dagen geleden. Nog een paar keer dan durft ze wel denk ik
Maar niet mutsen en gewoon meelopen. We liepen naar een losloopveld maar daar was iemand dus zijn we door gelopen en op de terugweg was hij leeg. Dus hup erin met z'n 4e. Ze had een lange lijn meegenomen voor Yindi en deed haar daar aan. Omdat ik Snoopy gewend ben die echt aanvalt liet ik haar Yindi vast houden.
Diesel begon meteen met blaffen en spelbuigingen en dat vond ze een beetje eng. Maar ze viel niet uit en we gingen het expres een beetje testen. Diesel laten liggen en dan langs lopen. Af en toe een snelle snuffel. Toen diesel los gegeven en die kwam een paar keer voorbij zoeven. In het begin vond ze dit ook eng maar later stond ze met het staartje en oortjes omhoog te kijken naar wat die gek aan het doen was
Echt spelen wilde ze nog niet maar onderweg naar huis liepen ze wel naast elkaar en mocht hij zelfs aan haar snuffelen zonder dat ze dat eng vond. Enorme stap vooruit dus sinds een paar dagen geleden. Nog een paar keer dan durft ze wel denk ik

- Ytje
- Zeer actief
Mooi!! Kleine stapjes. Dat kleintje heeft al zoveel gezien in haar kleine leventje. Goed dat je er een stabiele hond bij hebt die haar beetje kan sturen.
- Feather__
- Zeer actief
- Ytje
- Zeer actief
Denkje dat de oortjes nog zullen gaan staan? Ze zijn wel heel lief zo
- Feather__
- Zeer actief
Geen idee. Denk het niet ze staan ook nooit per ongeluk rechtop ofzo. Ze heeft gewoon flaporen xD

- Valerie
- Zeer actief

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15