Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De hond die niet bestaat?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nog geen 1 ras wil een labrador en een huskyachtige of poolhondachtige. Je snapt wel wat ik bedoel
Re: De hond die niet bestaat?
Nogmaals leuke info over de husky dat je haren overal gaat vinden. Goed dat ik dit al wist. Ben er dus nog steeds over na aan het denken. Een beestje dat niet verhaard ik dacht dat een doodle niet verhaarde of zijn ze hetzelfde als cavias dat ze iets bijzich dragen waarvan mensen niet allergische voor zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien een soft coated weaten terrier.?
leuke kindervriend ,stoer ,verhaard niet erg , enthousiast , trainbaar in sport .
Moet je wel de ier nemen en niet de wollige amerikaan.
leuke kindervriend ,stoer ,verhaard niet erg , enthousiast , trainbaar in sport .
Moet je wel de ier nemen en niet de wollige amerikaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
- Aantal honden: 1
Als ik het goed heb moet je bij de Cairn voornamelijk opletten voor Leverbot en een huidaandoening.Saschesfloor schreef:De Westie zal ik niet snel doen wat betreft de gezondheid. Dan zal ik eerder voor de Cairn Terrier gaan, qua uiterlijk en karakter bijna hetzelfde, alleen een stuk gezonder. Er zal misschien wat werk zitten in het hond - cavia verhaal, maar de meeste Cairns is het prima te leren dat ze van eigen dieren af moeten blijven.
Ik zie ze best in het plaatje passen, enkel de cavia's baren me zorgen. Cairns hebben een echt jachtinstinct. Hier zijn menig mollen, ratten, muizen, konijnen (wilde) en kippen gesneuveld.
edit: vond een topic op het forum over hun karakter http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=211687

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb ook een hond die aan al je eisen voldoet, behalve het verharen.
Wel begrijp ik het 'met rust laten van je man' niet zo.
Een hond is er nou eenmaal en zal niet zo maar een gezinslid compleet negeren. Het komt een beetje over alsof je man er eigenlijk totaal geen behoefte aan heeft.
Wel begrijp ik het 'met rust laten van je man' niet zo.
Een hond is er nou eenmaal en zal niet zo maar een gezinslid compleet negeren. Het komt een beetje over alsof je man er eigenlijk totaal geen behoefte aan heeft.
-
- Zeer actief
Om heel eerlijk te zijn zou ik er een cavia bij nemen.
Gezien je man al een aversie heeft tegen losse haren vraag ik me af hoe hij reageert als het hondje binnen plast, poept, braakt of onder de modder op je bankstel springt.
Je man vind ik volkomen ongeschikt. Jammer voor de rest van het gezin. Maar beter voor het hondje.
Gezien je man al een aversie heeft tegen losse haren vraag ik me af hoe hij reageert als het hondje binnen plast, poept, braakt of onder de modder op je bankstel springt.
Je man vind ik volkomen ongeschikt. Jammer voor de rest van het gezin. Maar beter voor het hondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Als de hond vervolgens binnen een paar maanden weer weg moet omdat papa anders de koffers pakt, heeft het wel gevolgen voor een hond, denk ik zo
en het zal heus niet de eerste zijn.

- iones
- Zeer actief
Ruwharige Jack russel. Heel speels en ondernemend.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Tsja, niet mijn idee om daar zo simpel over te doen.Cleva schreef:Als je er een nette plek voor zoekt zit ik daar ook niet mee.Apple schreef:Als de hond vervolgens binnen een paar maanden weer weg moet omdat papa anders de koffers pakt, heeft het wel gevolgen voor een hond, denk ik zoen het zal heus niet de eerste zijn.
Hé, Hein?
Ik zou in ieder geval wel twee keer nadenken voordat ik een pup ergens zet waarbij niet iedereen echt wil.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach mijn man stond absoluut niet achter mijn keus voor een chihuahua (al zou hij wel gewoon mee helpen met het zindelijk maken etc. als ik op mijn werk zat en hij thuis) en nu ligt diezelfde chihuahua elke avond bij mijn man op schoot :')
Dus zo kan het ook nog eindigen haha
Zolang je man wel meehelpt wanneer jij niet kan door werk zou het mij zelf niet zoveel uitmaken wat hij van het ras vind, die haren kan ik wel begrijpen vind dat zelf ook 10x niks, mijn man wil het liefst vandaag een grote hond erbij (wat we niet verstandig vinden aangezien hij even werkloos is en we een nogal drukke peuter hebben) en wil allerlei rassen die of niet hond sociaal zijn (buitenbeentjes hou je altijd) of enorm kwijlen met hangwangen of verharen als de ziekte ja daahaag . Aangezien ik parttime werk en eigenlijk complete huishouden doe en die hond het meest zou moeten uitlaten ben ik het daar dus niet mee eens. En begrijp dat vanuit je man ook wel
Dus zo kan het ook nog eindigen haha
Zolang je man wel meehelpt wanneer jij niet kan door werk zou het mij zelf niet zoveel uitmaken wat hij van het ras vind, die haren kan ik wel begrijpen vind dat zelf ook 10x niks, mijn man wil het liefst vandaag een grote hond erbij (wat we niet verstandig vinden aangezien hij even werkloos is en we een nogal drukke peuter hebben) en wil allerlei rassen die of niet hond sociaal zijn (buitenbeentjes hou je altijd) of enorm kwijlen met hangwangen of verharen als de ziekte ja daahaag . Aangezien ik parttime werk en eigenlijk complete huishouden doe en die hond het meest zou moeten uitlaten ben ik het daar dus niet mee eens. En begrijp dat vanuit je man ook wel

- Ovile
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is natuurlijk prima dat je vooraf je huiswerk goed doet maar je bekijkt het alleen van jullie uit.
Je zoekt een hond voor de kinderen maar wat zijn eigenlijk de behoeftes van de hond en per ras? Er bestaat geen modelhond die precies aan de behoeftes van elk gezinslid voldoet, iemand zal concessies moeten doen. Ik zou de keuze niet laten vallen op wat bij de kinderen past maar bij de ouders want uiteindelijk zijn het de ouders die de zorg voor de hond over moeten nemen en die de verantwoording hebben dat de juiste keus wordt gemaakt voor jullie gezin.
Je zoekt een hond voor de kinderen maar wat zijn eigenlijk de behoeftes van de hond en per ras? Er bestaat geen modelhond die precies aan de behoeftes van elk gezinslid voldoet, iemand zal concessies moeten doen. Ik zou de keuze niet laten vallen op wat bij de kinderen past maar bij de ouders want uiteindelijk zijn het de ouders die de zorg voor de hond over moeten nemen en die de verantwoording hebben dat de juiste keus wordt gemaakt voor jullie gezin.
- iones
- Zeer actief
Ze zijn eigenwijs, maar niet zo vreselijk eigenwijs als een tekkel. Lekker energiek, super speels, willen graag met baasje iets doen als agility. Een jr is nog best trainbaar. En super trouw.Cleva schreef:Nee, niet met kinderen. Daar moet consequent mee omgegaan worden.iones schreef:Ruwharige Jack russel. Heel speels en ondernemend.
Ik was vroeger helemaal niet van de jack russels. Maar ik kan niet meer om het karakter heen.
Ruwharige vachten ruien over het algemeen minder, dus dat zou ook een pre zijn.
Zelf pleit ik voor de poedel. Dat is de ideale hond die aan alles voldoet. Alleen knappen mensen af op het gemaakte uiterlijk van een poedel. En een poedel hóeft helemaal niet dat gemaakte kapsel te hebben!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nou inderdaad.Tara schreef:Wat is nou eigenlijk het probleem? Er worden gewoon dingen gemeld die dit gezin fijne eigenschappen vinden in een hond.
Geef ze eens ongelijk, er zijn rassen zát te vinden, maar als je die rassen allemaal niet kent weet je toch ook niet waar je het zoeken moet? Ik vind het echt bespottelijk om iemand nu al gelijk af te serveren als ongeschikt op basis van het feit dat er vragen gesteld worden, en omdat een gezinslid aan heeft gegeven er niet een bak werk aan te willen hebben.
Trouwens, mijn vader heeft mijn hond 2x geaaid. Hij wil er niks van weten en als ik werk zit mijn hond bij mijn ouders. Manu wist dat al heel snel. Bij mijn vader hoeft hij geen speeltje te brengen, als mijn vader thuis komt staat hij niet eens op. En toch is hij dol op hem hoor, en ondanks dat mijn vader alleen nog het woord "plaats" heeft uitgesproken tegen hem heeft hij heel veel respect voor mijn vader.
De knuffels en spelletjes kan de hond dan toch weer bij de rest halen? En ook zonder die knuffels heeft een hond een prima leventje.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Ik neem aan dat TS ook wel zelf kan inschatten in hoeverre haar man het met de hond zal kunnen vinden. Mijn vader wou ook geen hond, m'n zus, moeder en ik hebben hem moeten meeslepen naar de fokker
Maar nu vindt hij Pippa stiekem toch wel een heel leuk hondje. En sinds m'n zus en ik het huis uit zijn (en Pippa thuis is blijven wonen want "ze is het nu zo gewend hier" en "er is altijd iemand thuis, jullie werken en dat is zielig"
) wisselt hij de wandelingen netjes af met mijn moeder. Op Facebook krijg ik foto's te zien van haar en verhaaltjes over hoe ze op vakantie bij hen in bed slaapt maar toch zoooo knap is dat ze thuis gewoon op de bank slaapt (onder 3 fleecedekentjes). Dit dus van een man die géén hond wou en die vond dat een hond nooit op de bank mag en je hele gezin overneemt als je niet oplet. Zit ie daar te stoeien met de teckel 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Briard
Kijk ook eens naar de ras eigenschappen van een Braird !
Ook veel you tube filmpjes over, er is een Briard die zijn voeten veegt als ie binnen komt, zelf de deur weer dicht doet en na het drinken zijn snuit afveegt aan een doek ! Wellicht kun je ze zelfs leren stofzuigen, ze zijn extreem slim !
Heb zelf een halve Briard van 9 weken die zijn eigen speeltjes s'avonds allemaal opruimt !!
Ook veel you tube filmpjes over, er is een Briard die zijn voeten veegt als ie binnen komt, zelf de deur weer dicht doet en na het drinken zijn snuit afveegt aan een doek ! Wellicht kun je ze zelfs leren stofzuigen, ze zijn extreem slim !

Heb zelf een halve Briard van 9 weken die zijn eigen speeltjes s'avonds allemaal opruimt !!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Die is alleen wel een heel stukkie groter dan 45 cmJeroen19 schreef:Kijk ook eens naar de ras eigenschappen van een Braird !
Ook veel you tube filmpjes over, er is een Briard die zijn voeten veegt als ie binnen komt, zelf de deur weer dicht doet en na het drinken zijn snuit afveegt aan een doek ! Wellicht kun je ze zelfs leren stofzuigen, ze zijn extreem slim !![]()

-
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat ze ongeschikt is of vreemde eisen heeft hoor.
Weet alleen wel dat honden die genomen worden zonder dat iedereen het er mee eens is, soms tot veel frustraties en ruzies kunnen leiden In gezinnen. Dus ook als hond een keer de bank sloopt of op je favoriete kleed zn ontlasting laat lopen.
Sommigen draaien ook wel helemaal bij en zijn ook dol op de hond, maar dat gebeurd dus niet altijd.
Weet alleen wel dat honden die genomen worden zonder dat iedereen het er mee eens is, soms tot veel frustraties en ruzies kunnen leiden In gezinnen. Dus ook als hond een keer de bank sloopt of op je favoriete kleed zn ontlasting laat lopen.
Sommigen draaien ook wel helemaal bij en zijn ook dol op de hond, maar dat gebeurd dus niet altijd.
-
- Zeer actief
Apple schreef:Ik zeg nergens dat ze ongeschikt is of vreemde eisen heeft hoor.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Een ruwharige Jack Russell kan heel goed met kinderen, alleen niet te jonge kinderen. Zo onder de 6 jaar liever nietZe zijn eigenwijs, maar niet zo vreselijk eigenwijs als een tekkel. Lekker energiek, super speels, willen graag met baasje iets doen als agility. Een jr is nog best trainbaar. En super trouw.
Ik was vroeger helemaal niet van de jack russels. Maar ik kan niet meer om het karakter heen.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Is de westie tegenwoordig zo ongezond?Saschesfloor schreef:De Westie zal ik niet snel doen wat betreft de gezondheid. Dan zal ik eerder voor de Cairn Terrier gaan, qua uiterlijk en karakter bijna hetzelfde, alleen een stuk gezonder. Er zal misschien wat werk zitten in het hond - cavia verhaal, maar de meeste Cairns is het prima te leren dat ze van eigen dieren af moeten blijven.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Briard
Die is alleen wel een heel stukkie groter dan 45 cm
[/quote]
Ik zou liever een iets grotere hond hebben die stofzuigd etc dan een kleintje die de hele dag op zijn rug ligt en in zijn neus peutert !

Ik zou liever een iets grotere hond hebben die stofzuigd etc dan een kleintje die de hele dag op zijn rug ligt en in zijn neus peutert !

-
- Zeer actief
Jammer dat de man zelf niet aan het woord komt.Tara schreef:Wat is nou eigenlijk het probleem? Er worden gewoon dingen gemeld die dit gezin fijne eigenschappen vinden in een hond.
Geef ze eens ongelijk, er zijn rassen zát te vinden, maar als je die rassen allemaal niet kent weet je toch ook niet waar je het zoeken moet? Ik vind het echt bespottelijk om iemand nu al gelijk af te serveren als ongeschikt op basis van het feit dat er vragen gesteld worden, en omdat een gezinslid aan heeft gegeven er niet een bak werk aan te willen hebben.

Maar z'n keus is wel een ras, waar je actief mee aan de gang kan.
Wellicht ziet hij het praktische probleem, dat dit ook tijd kost.
Op dit moment: te veel tijd misschien.
Gok, dat er wellicht wel een hond gaat komen en meneer er het beste van gaat maken.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik denk dat veel rassen wel passen. Vraag je zelf ook af, wil je een pup of herplaatser?
Wanneer je man echt een niet verharen ras wil, dan zijn er al veel suggesties genoemd. Ik denk bijv. aan trimrassen zoals (middenslag) schnautzer of welsh terrier.
Maar als je man een 'normaal verharende' hond geen probleem vindt, is de keuze in rassen echt enorm wat past.
Dan ook veel rassen in de groep spaniels. Je noemde al de welsh springer spaniel, field spaniel, cocker spaniel, maar ook een kooikerhondje zal denk ik prima passen.
Als je naar bijv. De website van de raad van beheer gaat, kun je alle rassen per rasgroep vinden.
Wanneer je man echt een niet verharen ras wil, dan zijn er al veel suggesties genoemd. Ik denk bijv. aan trimrassen zoals (middenslag) schnautzer of welsh terrier.
Maar als je man een 'normaal verharende' hond geen probleem vindt, is de keuze in rassen echt enorm wat past.
Dan ook veel rassen in de groep spaniels. Je noemde al de welsh springer spaniel, field spaniel, cocker spaniel, maar ook een kooikerhondje zal denk ik prima passen.
Als je naar bijv. De website van de raad van beheer gaat, kun je alle rassen per rasgroep vinden.
-
- Vaste gebruiker
Ohhh briljant! Precies mijn man!Cleva schreef: Oh nee! Haha!
Daar zou je aan mij een slechte hebben. Jij wil een hond, je had al een baan en ik heb van tevoren gezegd dat ik er niets aan vind.
Zoek het maar uit, ik ben vandaag vrij en ik ga...modelbouwen.
Jij hoeft ook niet door te schilderen aan mijn miniatuurhelikopter als ik aan het werk ben.
Zoek maar een oppas.

Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat hij inderdaad dadelijk degene is die het meest gek is op het beest. Hij zit niet te wachten op meer werk, maar ik hoor aan de manier waarop hij tegen honden praat dat hij er een zacht plekje voor heeft. Dus ik hoef alleen maar te zorgen voor een onweerstaanbaar exemplaar....

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
als je een altijd blije en vrolijke hond wilt zou ik voor de cocker gaan. dat is erg aanstekelijk. die staarten staan nooit stil en ze zijn erg innemend. ook kun je er veel mee doen qua sport.

-
- Vaste gebruiker
Precies. Een border collie kost nu gewoon te veel tijd. Dus die wil hij pas als de kinderen het huis uit zijn. En honden die minder tijd kosten zijn....tja, geen border colliekorthaar schreef: z'n keus is wel een ras, waar je actief mee aan de gang kan.
Gok, dat er wellicht wel een hond gaat komen en meneer er het beste van gaat maken.

- dagmar88
- Zeer actief
Dromer schreef:Precies. Een border collie kost nu gewoon te veel tijd. Dus die wil hij pas als de kinderen het huis uit zijn. En honden die minder tijd kosten zijn....tja, geen border colliekorthaar schreef: z'n keus is wel een ras, waar je actief mee aan de gang kan.
Gok, dat er wellicht wel een hond gaat komen en meneer er het beste van gaat maken.Hier in de buurt wonen 2 bordercollies. Heerlijke beesten. Maar die eigenaren hebben ons ook geadviseerd te beginnen met een kleinere hond, omdat het met drie kinderen en een border collie wel heel druk wordt in huis.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn kleintje (42 cm) is niks rustiger dan een border collie 
Maat zegt heel weinig. Mijn grootste hond (die maar 58 cm is) is verreweg de rustigste hier in huis. Een totaal ander karakter

Maat zegt heel weinig. Mijn grootste hond (die maar 58 cm is) is verreweg de rustigste hier in huis. Een totaal ander karakter

-
- Vaste gebruiker
De cavalier king charles, maar die valt om gezondheidsredenen zowiezo af. Als er gezonde cavaliers bestonden wist ik het wel. Lief koppie, mooi maatje, buiten lekker vrolijk en binnen lekker rustig, kan overal mee naartoe.....Cleva schreef:Wat vind je zelf eigenlijk het leukst, dromer?
Vorig jaar op vakantie was er een stel op de camping die hun cavalier Willem hadden meegenomen. Echt zo'n fantastisch beest! Eeuwig sund dat dat ras kapot is gefokt.
De cocker komt er het dichtst bij in de buurt denk ik. Hoewel ik nu ook lees over allerlei gezondheidsproblemen bij de cocker.....

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Haha, even off topic hoor, maar is Luca maar 58 cm? Ik had altijd het idee dat hij een stuk groter wasMachie schreef:Mijn kleintje (42 cm) is niks rustiger dan een border collie

- dagmar88
- Zeer actief
Je zou kunnen kijken naar hondjes die in de opvang zitten bij kinderen.
http://www.sos-strays.nl/nederlands/grifa.html
GRIFA is een lieve, vrolijke kwispel! Ze is een flinke dame met een heerlijke knuffelberenvacht. Ze is verschrikkelijk blij wanneer je bij haar bent en heel gelukkig als je haar aandacht geeft. Ze doet heel erg haar best voor je. GRIFA is eigenlijk lief voor alles en iedereen.
GRIFA houdt van lekker stoeien en spelen, maar vindt ook haar rust. Ze is altijd in voor een wandeling of een spelletje, maar ze kan zich ook prima zelf vermaken. Ze is af een toe wat klunzig.
GRIFA loopt keurig aan de lijn. Ze is zindelijk. En ze is een makkelijke eter, nu krijgt ze brokken en droogvoer. Ze heeft geen voernijd.
Ze is lief en rustig met kinderen. Ze kijkt niet om naar de konijnen, dus geen jachtinstinct. Ze is wel waaks, maar zeker geen herriemaakster.

http://www.sos-strays.nl/nederlands/grifa.html
GRIFA is een lieve, vrolijke kwispel! Ze is een flinke dame met een heerlijke knuffelberenvacht. Ze is verschrikkelijk blij wanneer je bij haar bent en heel gelukkig als je haar aandacht geeft. Ze doet heel erg haar best voor je. GRIFA is eigenlijk lief voor alles en iedereen.
GRIFA houdt van lekker stoeien en spelen, maar vindt ook haar rust. Ze is altijd in voor een wandeling of een spelletje, maar ze kan zich ook prima zelf vermaken. Ze is af een toe wat klunzig.
GRIFA loopt keurig aan de lijn. Ze is zindelijk. En ze is een makkelijke eter, nu krijgt ze brokken en droogvoer. Ze heeft geen voernijd.
Ze is lief en rustig met kinderen. Ze kijkt niet om naar de konijnen, dus geen jachtinstinct. Ze is wel waaks, maar zeker geen herriemaakster.