Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is jouw buurt?
Moderator: moderatorteam
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
- Aantal honden: 1
Re: Hoe is jouw buurt?
Heel veel groen en uitlaatplekken
ik heb zelden last van andere honden. Er wonen een stafford en pitbull bij mij in de flat die altijd los lopen, maar die doen niets dus daar heb ik geen moeite mee. Wel een agressieve JR die ook altijd losloopt en Daya al een keer heeft aangevallen. Eerstvolgende keer krijgt die een optater met m'n ballenwerper
Voor de rest is het hier heerlijk rustig en kan ik lekker wandelen. Midden in de woonwijk is een soort park waar Daya lekker los kan, ook daar altijd vriendelijke honden en vriendelijke baasjes.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik heb hier weinig klagen. Lopen gelukkig best veel nadenkende hondenbezitters. Op een paar uitzonderingen na wordt er best rekening gehouden met, door even te wachten of elkaar aan te geven welke richting je op wilt. Ook n paar die t vaste rondje doen en daar niet van af wijken. Of ineens omkeren om niet t hele rondje te hoeven doen
En n paar kinders met hond die ik liever ontwijk.
En n paar kinders met hond die ik liever ontwijk.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hier heb je echt van alles rondlopen. Is ook best leuk zo zie je veel rassen die niet alledaags zijn. Heel veel hondenpoep, nergens vuilnisbakken of poepzakjes. Ontzettend veel loslopende honden, ook veel honden die alleen de tuin uit getrapt worden zodat ze zichzelf kunnen uitlaten onder toeziend oog van buurman met zijn blikje pils, shag en sokken in slippers.
Er zijn hier ook heel veel engelse staffords. Gaat nooit mis. Misschien dat daarom mensen ook vinden dat ze met mij geen rekening hoeven te houden. "Ga maar lekker spelen Poekie!" "Nee mevrouw dat klopt niet de mensen op het hondenforum zeggen dat jij bang voor mijn honden moet zijn." "Oh nou, Poekie kom dan maar hier hoor als die stoute hondjes niet willen spelen."
Er zijn hier ook heel veel engelse staffords. Gaat nooit mis. Misschien dat daarom mensen ook vinden dat ze met mij geen rekening hoeven te houden. "Ga maar lekker spelen Poekie!" "Nee mevrouw dat klopt niet de mensen op het hondenforum zeggen dat jij bang voor mijn honden moet zijn." "Oh nou, Poekie kom dan maar hier hoor als die stoute hondjes niet willen spelen."
-
lets have fun
Ik woon in het buitengebied en heb eigenlijk alleen maar te maken met erfhonden. Misschien dat daar 1 of 2 tussen zitten die ik niet vertrouw en waarvan ik bang ben wat er gebeurt als die een keer over het (lage) hek springen. De rest is alleen maar veel lawaai zonder daden. In het losloopgebied zie ik wel steeds meer klapkaken en altijd bij onverantwoordelijke bazen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
In mijn wijk lopen overwegend kleine tot middelgrote honden. Poedels, een Teckel, Dwergschnautzer, Wawa's, Boomertjes en meer van dat leuke spul. De meesten aangelijnd. De niet aangelijnden luisteren goed.
De aangrenzende tokkenwijk is overbevolkt met klapkaken en ander onbetrouwbaar spul die ook in het park binnen onze wijk komen. Overwegend loslopend, waarna de eigen bewoners zo snel als mogelijk vertrekken. Dan is het gedaan met de pret. Puur uit angst omdat al een aantal kleine hondjes dood gebeten zijn of zwaar verminkt werden. Nu dat het slechter weer is zie je ze nauwelijks. Mooi weer wandelaars dus. Alleen jammer dat ze elk jaar opnieuw hun honden in de nieuw aangeplante boompjes laten bijten tot ze afbreken.
De aangrenzende tokkenwijk is overbevolkt met klapkaken en ander onbetrouwbaar spul die ook in het park binnen onze wijk komen. Overwegend loslopend, waarna de eigen bewoners zo snel als mogelijk vertrekken. Dan is het gedaan met de pret. Puur uit angst omdat al een aantal kleine hondjes dood gebeten zijn of zwaar verminkt werden. Nu dat het slechter weer is zie je ze nauwelijks. Mooi weer wandelaars dus. Alleen jammer dat ze elk jaar opnieuw hun honden in de nieuw aangeplante boompjes laten bijten tot ze afbreken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Safari
Hier in de wijk lopen zelden honden los, mag ook niet en bijna iedereen houdt zich daar ook aan. Langs het water is een stuk waar de honden ook niet los mogen maar wat door bijna iedereen als losloopgebied wordt gebruikt. Incidenten zijn er, voor zover mij bekend, niet geweest. Er loopt hier vanalles, JR en JH, een paar luisterende labjes, twee Goldens, een bobtail, een berner, een enkele staf en AB en 1 knul met twee prachtige red nose pittbuls. Hij heeft ze altijd aangelijnd en weet ook wat hij aan de lijn heeft. Het zijn twee hele vriendelijke honden en ik liep wel eens een stukje met hem op, mijn honden liepen dan los.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
In het dorp loopt van alles, van sociale honden tot hond- en mensagressieve. Een paar jaar terug was de enige 'bedreiging' voor Luna een gefrustreerde BC die altijd los loopt (ook alleen), op katten jaagt en een hekel heeft aan Luna. Maar dat kleine ding is makkelijk weg te brullen en bovendien niet echt gevaarlijk
Inmiddels zijn daar bij gekomen; een stafford die Luna gegrepen heeft, een stafford die ik niet vertrouw, maar de baas doet dat ook niet dus die blijft netjes aan de lijn, en stafford die alleen 's nachts uitgelaten wordt, 3 keer raden wat daar de reden van is
, een rottweilerteef met grote issues (kostte ons ook een ritje dierenarts
), een hond -en mensagressieve spaanse zwerver die inmiddels een muilkorfplicht heeft.
Er loopt hier ook nog een dobermann die echt zwaar reu-agressief is, maar daar heeft Luna natuurlijk geen last van. Nou ja, inmiddels loop ik echt wel om me heen te kijken als ik Luna uitlaat, een paar jaar terug was dat niet nodig.
Er lopen hier verder nog wat brompotjes rond, maar dat schaar ik onder normaal, die doen geen vlieg kwaad. Ongeleide projectielen hebben we ook, mét flexlijn uiteraard
. Heel veel russels en hussels en dan gelukkig ook nog heel veel sociale honden, of honden die gewoon goed onder appel staan. Een rottwielerreu met aandoenelijk scheve smoel, een rottweilerteefje met de naam Wodan
, een wetter waar Luna smoor op is, een duitse staande draadhaar, berners, sharpei, franse bull, mixjes, labjes, een visla, bordeauxdoggen, herders, een whippet en dan vergeet ik vast nog wat.
In het bos(je) loop ik meestal op tijden dat er weinig volk is, behalve als het op een zon- of feestdag ineens prachtig weer is, dan komen de mooi-weer-mensen-met-hun-honden-die-normaal-gesproken-nooit-in wat-voor-bos-dan-ook-komen weet ik het waar vandaan. Vooralsnog daar geen grote problemen tegen gekomen, het lijkt hier in de buurt een ongeschreven regel dat je in dat bos alleen met sociale honden loopt.
Inmiddels zijn daar bij gekomen; een stafford die Luna gegrepen heeft, een stafford die ik niet vertrouw, maar de baas doet dat ook niet dus die blijft netjes aan de lijn, en stafford die alleen 's nachts uitgelaten wordt, 3 keer raden wat daar de reden van is
Er loopt hier ook nog een dobermann die echt zwaar reu-agressief is, maar daar heeft Luna natuurlijk geen last van. Nou ja, inmiddels loop ik echt wel om me heen te kijken als ik Luna uitlaat, een paar jaar terug was dat niet nodig.
Er lopen hier verder nog wat brompotjes rond, maar dat schaar ik onder normaal, die doen geen vlieg kwaad. Ongeleide projectielen hebben we ook, mét flexlijn uiteraard
In het bos(je) loop ik meestal op tijden dat er weinig volk is, behalve als het op een zon- of feestdag ineens prachtig weer is, dan komen de mooi-weer-mensen-met-hun-honden-die-normaal-gesproken-nooit-in wat-voor-bos-dan-ook-komen weet ik het waar vandaan. Vooralsnog daar geen grote problemen tegen gekomen, het lijkt hier in de buurt een ongeschreven regel dat je in dat bos alleen met sociale honden loopt.

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
In mijn buurt staan veel mensen open in hoe het anders kan.
We hebben zelfs een facebookgroep voor losloopgebieden in onze gemeente.
Bijna iedereen die in onze gemeente en in onze buurt een hond heeft zit er op.
Veel dingen worden gedeeld, over hoe iets anders kan.
Zoals kalmerings signalen, vers voeding, vacinaties.
Maar ook als er een hond ziek is, of er is een hond vergiftigd word het meteen met elkaar gedeeld.
Opzich wel fijn, want je weet wat je aan elkaar heb.
En onstaan er weinig ruzies tussen de honden ook.
Als we van elkaar weten dat de honden het onder elkaar niet leuk vinden, dan houden we afstand van elkaar.
Maar ook kom je eigenaars tegen die het niet zo nauw nemen met de regels, maar gelukkig valt het mee met dat soort lui.
We hebben zelfs een facebookgroep voor losloopgebieden in onze gemeente.
Bijna iedereen die in onze gemeente en in onze buurt een hond heeft zit er op.
Veel dingen worden gedeeld, over hoe iets anders kan.
Zoals kalmerings signalen, vers voeding, vacinaties.
Maar ook als er een hond ziek is, of er is een hond vergiftigd word het meteen met elkaar gedeeld.
Opzich wel fijn, want je weet wat je aan elkaar heb.
En onstaan er weinig ruzies tussen de honden ook.
Als we van elkaar weten dat de honden het onder elkaar niet leuk vinden, dan houden we afstand van elkaar.
Maar ook kom je eigenaars tegen die het niet zo nauw nemen met de regels, maar gelukkig valt het mee met dat soort lui.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
precies mijn verhaal! Hier kom je ook zelden tot nooit honden tegen. Als ik het bos in ga, heel soms een verdwaalde toerist, maar dat was het dan ook. HéérlijkYara schreef:Ik kom nooit een hond tegen hier. Woon buiten. De buren hier in de straat hebben allemaal een hond maar die blijven op het erf op een stabij na die elke dag zelf een rondje loopt zonder baas. Ik loop meerdere keren per dag door de weilanden hier met mijn honden en dat vinden ze geweldig. Ze rennen en spelen heel wat af. Ze lopen nooit aan een riem. Het enige wat we hier tegen komen zijn een kudde schapen en wat paarden maar daar kijken ze verder niet naar. Dus heerlijk relaxt wandelen hier. Ik zou in een rijtjeshuis ook niet aan 3 herders begonnen zijn overigens. Als ik alles hier zo lees ben ik erg blij zoals ik woon!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Eigenlijk wonen de meeste mensen dus best prettig. Opvallend ook wel hoeveel mensen welopgevoede klapkaken in de buurt hebben. Ik vroeg me al af of mijn buurt nou zo'n uitzondering was daarin maar helemaal niet dus, het zijn eerder de tokkenwijken die de uitzondering zijn. Wel ellendig als je daar woont trouwens, het lijkt me heel naar om bang te moeten zijn dat je hond een keer gegrepen wordt. 
In de losloopgebieden in de omgeving (Geestmerambacht, Heilooërbos) kom ik trouwens ook al nooit problemen tegen. Allemaal leuke sociale honden en vaak nog aardige baasjes ook. Aparte rassen zie ik dan weer nauwelijks. Twee Barzoi, een Amerikaanse Akita en een Laekense ben ik allemaal één keer tegengekomen maar verder is het meest exotische hier de Hollandse herder.
In de losloopgebieden in de omgeving (Geestmerambacht, Heilooërbos) kom ik trouwens ook al nooit problemen tegen. Allemaal leuke sociale honden en vaak nog aardige baasjes ook. Aparte rassen zie ik dan weer nauwelijks. Twee Barzoi, een Amerikaanse Akita en een Laekense ben ik allemaal één keer tegengekomen maar verder is het meest exotische hier de Hollandse herder.

-
Manu
Toch wel veel overlast van hondenpoep lees ik.
In mijn gemeente betaal je geen hondenbelasting en ik woon naast (op 2m lopen) een losloop- en aanlijngebied, een van de weinige plekken waar je echt lekker met je hond kan lopen in onze gemeente en ik ben nog maar één verdwaalde drol tegengekomen. Iedereen ruimt keurig op. Overal staan dan ook wel palen met poepzakjes en prullenbakken. Echt ideaal.
We hebben wel een Stabij-explosie. Allemaal jonge honden en een aantal eigenaren heeft niet zo door dat hun reu wat omslaat. Die zijn niet zo lief meer naar andere reuen. Niet allemaal hoor en als je aanlijnt krijg je ook geen commentaar. De meeste staan hier ook open voor advies trouwens, en ik ook. Iedereen helpt elkaar een handje.
Toen Manu 2 sloten over zwom en in de bollenvelden achter een haas aan schoot stonden we met 3 man te roepen: Kijkuss?!
In mijn gemeente betaal je geen hondenbelasting en ik woon naast (op 2m lopen) een losloop- en aanlijngebied, een van de weinige plekken waar je echt lekker met je hond kan lopen in onze gemeente en ik ben nog maar één verdwaalde drol tegengekomen. Iedereen ruimt keurig op. Overal staan dan ook wel palen met poepzakjes en prullenbakken. Echt ideaal.
We hebben wel een Stabij-explosie. Allemaal jonge honden en een aantal eigenaren heeft niet zo door dat hun reu wat omslaat. Die zijn niet zo lief meer naar andere reuen. Niet allemaal hoor en als je aanlijnt krijg je ook geen commentaar. De meeste staan hier ook open voor advies trouwens, en ik ook. Iedereen helpt elkaar een handje.
Toen Manu 2 sloten over zwom en in de bollenvelden achter een haas aan schoot stonden we met 3 man te roepen: Kijkuss?!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Het valt hier nog mee maar de klapkaken schieten als padenstoelen uit de grond en dan zeggen ze nog vaak,dat moslims geen honden mogen, nou dat gaat hier niet op.
Ik ontwijk die zo veel mogelijk kunnen ze honderd keer zeggen ze doen niks, maar als ik er drie zie hangen in 1 hand aan een paar kettinkjes denk ik zal best maar wil het risico toch niet nemen.
Maar over het algemeen weinig problemen hier we hebben ook een enorm wandelgebied ik woon in da stad rand dorp met veel tuinders en platte land.
Alleen is er 1 klein zwart teefje waar baasje het nog niet van snapt dat een onderdanig hondje niet graag aangevallen wordt ze laat het mini monster nog gaan volgende keer doe ik het in mijn binnenzak.
Ik ontwijk die zo veel mogelijk kunnen ze honderd keer zeggen ze doen niks, maar als ik er drie zie hangen in 1 hand aan een paar kettinkjes denk ik zal best maar wil het risico toch niet nemen.
Maar over het algemeen weinig problemen hier we hebben ook een enorm wandelgebied ik woon in da stad rand dorp met veel tuinders en platte land.
Alleen is er 1 klein zwart teefje waar baasje het nog niet van snapt dat een onderdanig hondje niet graag aangevallen wordt ze laat het mini monster nog gaan volgende keer doe ik het in mijn binnenzak.
-
Luna87
- Zeer actief
Luna staat hier trouwens wel bekend als het vrolijkste en liefste hondje. Dat is wel weer heel leuk, echt iedereen kent haar, ze is heel populair. Dat ze al 2 keer gegrepen is, tja, daar spreken ze hier schande van. Kom je aan Luna, dan kom je aan het halve dorp

-
Manu
Haha leuk is dat!Luna87 schreef:Luna staat hier trouwens wel bekend als het vrolijkste en liefste hondje. Dat is wel weer heel leuk, echt iedereen kent haar, ze is heel populair. Dat ze al 2 keer gegrepen is, tja, daar spreken ze hier schande van. Kom je aan Luna, dan kom je aan het halve dorp![]()
Manu is ook heel populair. Laatst was hij mee naar de stad (ik woon in een dorp op 15 km afstand), werd er vanuit de Bodyshop geroepen: Hey Manu!
Toen hij gebeten was heeft iedereen heel erg met hem meegeleefd en elke dag werd er wel 10 keer gevraagd hoe het met zijn pootje ging.
-
Luna87
- Zeer actief
Haha, ja, zo gaat het bij Luna dus ookManu schreef:Haha leuk is dat!Luna87 schreef:Luna staat hier trouwens wel bekend als het vrolijkste en liefste hondje. Dat is wel weer heel leuk, echt iedereen kent haar, ze is heel populair. Dat ze al 2 keer gegrepen is, tja, daar spreken ze hier schande van. Kom je aan Luna, dan kom je aan het halve dorp![]()
Manu is ook heel populair. Laatst was hij mee naar de stad (ik woon in een dorp op 15 km afstand), werd er vanuit de Bodyshop geroepen: Hey Manu!Er worden zelfs foto's van hem gemaakt tijdens het wandelen, door wildvreemden. Hier is een Husky dan ook wel een zeldzame verschijning en hij doet het er wel om. Rondparaderen en als iemand naar hem lacht teruglachen en een geluidje maken. Echt een slet.
Toen hij gebeten was heeft iedereen heel erg met hem meegeleefd en elke dag werd er wel 10 keer gevraagd hoe het met zijn pootje ging.

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Woon hier prima. Gemoedelijk en ik kan hier zo de stad uit lopen het groen in. Heel veel honden in de buurt, een heel gevarieerd gezelschap
Het valt me vooral op dat de meeste mensen een beetje verliefd zijn op hun hond.
We kunnen er eindeloos over praten, die beesten
Vaak weet je wel de namen van de honden, maar niet de namen van de mensen, ook al spreek je ze regelmatig. De mensen namen probeer ik nu wel ook te onthouden. Ik zie ze graag, de honden van de buurt. Vind de meesten zo ontzettend leuk. Lotje heeft zo haar moods. De ene keer vind ze al die honden geweldig en de andere keer is het haar allemaal snel teveel en negeert ze de anderen / doet niet mee. Het hangt dus van haar stemming af of ik omloop of niet. Als haar emmer al wat vol is lukt het prima andere honden te ontwijken. Over het algemeen houden mensen gewoon rekening met elkaar en is het juist vaak feest voor de honden als je elkaar tegen komt. Het woord 'klapkaak' heb ik hier op het forum geleerd
Daar heb ik in mijn buurt eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. Lieve vrolijke beesten met wijze mensen d'r bij.
Wel 1 keer een incident gehad met een herder toen Lot nog een pup was. Het was maar 1 keer, maar heeft wel veel indruk op mij en Lot gemaakt (schrik je erg van). Gelukkig heeft de baas van de herder zijn hond wel direct bij zijn kraag gegrepen, ons gelijk me de auto naar de dierenarts gebracht, de kosten betaald en daarna nog een paar keer gebeld of het echt wel goed ging met Lotje. Hij vond het geloof ik net zo erg wat er gebeurd was als ik. Ik kan daar dan ook niet boos om zijn.
Laatst was ik met Lot de stad uit gefietst, mijn fiets aan het hek van een brug vastgemaakt. Kwam ik met Lot terug van de wandeling, was mijn fiets in de sloot gegooid. Het lukte me zelf niet om deze weer over het hek te tillen (bleef haken). Al snel stonden er zo'n 6 mensen om me heen, allemaal te helpen, ik hoefde niks meer te doen. Werd zelfs nog wat droog geveegd en rechtgebogen
Ach, dat vind ik dan weer zo lief van die mensen. Die zijn gelukkig echt wel in de meerderheid.
Wel 1 keer een incident gehad met een herder toen Lot nog een pup was. Het was maar 1 keer, maar heeft wel veel indruk op mij en Lot gemaakt (schrik je erg van). Gelukkig heeft de baas van de herder zijn hond wel direct bij zijn kraag gegrepen, ons gelijk me de auto naar de dierenarts gebracht, de kosten betaald en daarna nog een paar keer gebeld of het echt wel goed ging met Lotje. Hij vond het geloof ik net zo erg wat er gebeurd was als ik. Ik kan daar dan ook niet boos om zijn.
Laatst was ik met Lot de stad uit gefietst, mijn fiets aan het hek van een brug vastgemaakt. Kwam ik met Lot terug van de wandeling, was mijn fiets in de sloot gegooid. Het lukte me zelf niet om deze weer over het hek te tillen (bleef haken). Al snel stonden er zo'n 6 mensen om me heen, allemaal te helpen, ik hoefde niks meer te doen. Werd zelfs nog wat droog geveegd en rechtgebogen

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier net zo. Iedereen is erg makkelijk/gezellig, en heb je sociale honden gaat het allemaal meer dan prima.Apple schreef:Met een sociale hond heb je het hier prima.
Alles loopt vrijwel overal los, je loopt ook zo een losloop'parkje' in met veel ingangen in de hele buurt.
Veel boomertjes, BCs en labradors.
Maar, met een hond agressieve hond is het geen feest. Omdat alles op veel ongebruikelijke plekken losloopt, loop je eigenlijk nergens echt veilig. Blij dus dat Apple in de regel hartstikke sociaal is, dus hier zelden problemen.
Ik hou er zelf ook wel van, een beetje relaxte sfeer.
Alleen de rassen zijn hier vooral: stabij's/stabij x labrador, labradors, boomers, boerenfox.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik kom nooit zulke honden tegen en Vinou loopt echt 99% van de tijd los
Nou ja, wel een paar honden die uit hun plaat gaan aan de riem, maar bij die honden pak ik Vinou even beet of laat haar naast me lopen danwel zitten. Bij onbekende honden gaat ze aan de lijn.
Ook in het bos is er hier nooit gedoe
Moet wel zeggen dat Vinou bijna nooit op andere honden af rent.
Met enige uitzondering haar 3 hondenvriendjes, een bruin Labrador teefje, een Flatcoat reu en een Border Collie reu.
Oh... en ze rent keihard naar de postbode.... want die voert haar altijd snoepjes
Nou ja, wel een paar honden die uit hun plaat gaan aan de riem, maar bij die honden pak ik Vinou even beet of laat haar naast me lopen danwel zitten. Bij onbekende honden gaat ze aan de lijn.
Ook in het bos is er hier nooit gedoe
Moet wel zeggen dat Vinou bijna nooit op andere honden af rent.
Met enige uitzondering haar 3 hondenvriendjes, een bruin Labrador teefje, een Flatcoat reu en een Border Collie reu.
Oh... en ze rent keihard naar de postbode.... want die voert haar altijd snoepjes
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
bijna nooit. alleen een bejaarde doos hierachter die elke ochtend stiekem haar kuttelikker uitlaat in mijn brandgang. zodra ik weet hoe laat ongeveer, sta ik haar een keer op te wachten met poepzakjes
we hebben hier heel veel loslaatgebied, en iedereen kent elkaar, loopt met elkaar mee, laat de honden op elkaar afrennen, enz. alleen als de galgo-dames er zijn, is iedereen verdwenen, want die dames zijn net zo onopgevoed als hun honden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier eigenlijk nooit problemen met honden uit de buurt.
Er woont van alles van maltzers tot staffords; labjes en herders.
Achter ons woont 1 Lhasa apso die behoorlijk fel is maar die zit altijd aan de riem.
Djenna heeft sinds kort een hekel aan een labje van verderop (die hond greep djenna) en volgens de eigenaren is dat labje zo lief.0 en doet nooit wat3.
Kibo .is niet makkelijk buiten dus meestal steek ik even naar de overkant.
Een aantal honden die we al veel vaker tegen zijn gekomen reageert hij nu rustig op en veel eigenaren weten dat ik kibo aan de lijn heb en lopen rustig door.
Er woont van alles van maltzers tot staffords; labjes en herders.
Achter ons woont 1 Lhasa apso die behoorlijk fel is maar die zit altijd aan de riem.
Djenna heeft sinds kort een hekel aan een labje van verderop (die hond greep djenna) en volgens de eigenaren is dat labje zo lief.0 en doet nooit wat3.
Kibo .is niet makkelijk buiten dus meestal steek ik even naar de overkant.
Een aantal honden die we al veel vaker tegen zijn gekomen reageert hij nu rustig op en veel eigenaren weten dat ik kibo aan de lijn heb en lopen rustig door.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Arnhem noord, sociale woningbouw: in de directe omgeving 1 Amstaff of zo, 1 swiffer, wat Yorkies, Jack Hussels en een Kiki. Kortgeleden is een jonge Bullterrier ingeslapen wegens hond- en mensagressie. Er is hier heel veel groen waar veel gebruik van wordt gemaakt ( losloopvelden) maar waar ik niet vaak kom vanwege de rommel die er ligt. Iets verderop wonen DH's, een enkele Boerboel, een paar swiffers en dat is het wel denk ik. In de rest van de wijk woont vanalles maar een jachthond is toch wel een uitzondering.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier in de buurt moet ik goed mijn ogen open houden als ik met de honden op pad ga. Niet zo zeer voor de staffords, bulldoggen en enkele pitbull, die meestal aangelijnd worden uitgelaten. Ik ontloop ze trouwens wel altijd. Maar wel voor de altijd loslopende franse bulldogje en engelse bulldog, beiden teefjes, Mowgli en vooral het franse bulldogje hebben een hekel aan elkaar en kunnen elkaars bloed wel drinken. Er woont hier een stel net als ik met de achterkant van hun huis grenzend aan de bosrand, met twee ook altijd los aan de bosrand rond scharrelende border collies. Die kwamen altijd met elkaar op Mowgli afgestormd waarop het stel riep (als ze al buiten waren), ze doen niets hoor!! Nee, hun honden misschien niet, maar ik heb grote moeite om Mowgli die altijd aangelijnd is in bedwang te houden, gelukkig heb ik die honden al een tijdje niet meer los gezien.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik ontloop hiet alles , mensen en honden dus kom niet veel tegen met de honden. Zie wel dat er hier veel verschillende soorten en rassen wonen en ook klapkaken.
Hier tegenover heb je een uiitlaatroute in de uiterwaarde van de rijn en dat zijn smalle kutpaadjes waar bij de 1 in het gras in de stront moet stappen om de ander te laten passeren. Meer stront dan gras zeg maar terwijl je hier fink hondenbelasting betaald en je altijd poepzakjes nij je moet hebben anders een bon.
Tussen de paden liggen weilanden en als er geen schapen lopen dan gaan de mensen meestal wel zo'n weiland op om daar hun hond los te gooien. Want hier zijn geen lopsloopveldjes binnen de bebouwde kom. Ook wel lastig is als de rijn tehoog staat en de uiterwaarden/weilanden ook dat de paden van de hondenuitlaatroute ook onder water staan.
Hier tegenover heb je een uiitlaatroute in de uiterwaarde van de rijn en dat zijn smalle kutpaadjes waar bij de 1 in het gras in de stront moet stappen om de ander te laten passeren. Meer stront dan gras zeg maar terwijl je hier fink hondenbelasting betaald en je altijd poepzakjes nij je moet hebben anders een bon.
Tussen de paden liggen weilanden en als er geen schapen lopen dan gaan de mensen meestal wel zo'n weiland op om daar hun hond los te gooien. Want hier zijn geen lopsloopveldjes binnen de bebouwde kom. Ook wel lastig is als de rijn tehoog staat en de uiterwaarden/weilanden ook dat de paden van de hondenuitlaatroute ook onder water staan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
De meeste mensen hier laten hun hond niet uit, dus die kom ik sporadisch tegen op het veldje s avonds laat. Dan loop ik wel om, want Lola wenst niet besprongen te worden door een hysterische stuiterbal die nooit soortgenoten ziet.
Heel af en toe kom ik andere honden tegen en eigenlijk gaat dat altijd in harmonie. Mensen houden hun hond bij zich, draaien om of het klikt gewoon. Ik heb één keer gedoe gehad in drie jaar dus dat valt wel mee denk ik?
Wel erg vervelend zijn een paar loslopen de erfhonden hier. Ik ken ze nu, maar het blijft wel spannend altijd.
Heel af en toe kom ik andere honden tegen en eigenlijk gaat dat altijd in harmonie. Mensen houden hun hond bij zich, draaien om of het klikt gewoon. Ik heb één keer gedoe gehad in drie jaar dus dat valt wel mee denk ik?
Wel erg vervelend zijn een paar loslopen de erfhonden hier. Ik ken ze nu, maar het blijft wel spannend altijd.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hier houd men rekening met elkaar. Honden die elkaar niet kunnen luchten of zien, word door 1 van de eigenaren omgedraaid of een zijpad genomen.
Hier heb je wat klein grut, jachthonden, rottweiler, wat kruisingen een muis
Duitse herders, mechelaars en labradors. Oh en een aantal leonbergers
In het bos word er ook wel opgelet.
Hier heb je wat klein grut, jachthonden, rottweiler, wat kruisingen een muis
In het bos word er ook wel opgelet.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik maak nooit wat mee. Loop zelf met de vervelendste denk ik wel eens, want Dalí schreeuwt aan de lijn naar grote zelfvezekerde honden graag dat hij heus niet bang voor ze is. Die honden reageren meestal niet en zijn sowieso altijd aangelijnd (in de wijk in ieder geval, in de uiterwaarden loopt vrijwel alles los, maar is alles ook braaf). Er loopt een nogal aanwezige Rottweiler met een vrouw die haar niet super kan mannen maar ook dat gaat goed. Oh ja, laatst kwam er opeens een Labrador aangestormd over straat om kennis te maken met mijn duo met een jochie van 10 er achteraan. Dan gebruik ik Zorro als bliksemgeleider en kan ik gelijk met Dalí oefenen op zijn Sociale Vaardigheden Deel 1.
Vandaag in het bos kwam ik (te paard, met Zorro los mee) een hele loslopende roedel mee met onder andere een pitbull-achtige hond tegen. Zorro heeft ze allemaal vriendelijk begroet, behalve de pit, want die interesseerde zich nul voor die vreemde ongecastreerde reu in zijn/haar roedel maar wilde wel heel graag aan de achterkant van het paard ruiken. Slecht plan dus ik heb paardje in één beweging rechtsomkeert gezet en toen was opeens alle interesse weg, haha. Nou ja, veel heftiger wordt het meestal niet in mijn leventje.
Nee wacht, Zorro is één keer achterna gezeten door een roedel agressieve whippets notabene en dat was niet tof. De 'aanvoerende' whippet kreeg daarna een afranseling van zijn baas, dat was ook niet erg tof. Maar dat was een dorp verderop, niet echt in mijn buurt.
Vandaag in het bos kwam ik (te paard, met Zorro los mee) een hele loslopende roedel mee met onder andere een pitbull-achtige hond tegen. Zorro heeft ze allemaal vriendelijk begroet, behalve de pit, want die interesseerde zich nul voor die vreemde ongecastreerde reu in zijn/haar roedel maar wilde wel heel graag aan de achterkant van het paard ruiken. Slecht plan dus ik heb paardje in één beweging rechtsomkeert gezet en toen was opeens alle interesse weg, haha. Nou ja, veel heftiger wordt het meestal niet in mijn leventje.
Nee wacht, Zorro is één keer achterna gezeten door een roedel agressieve whippets notabene en dat was niet tof. De 'aanvoerende' whippet kreeg daarna een afranseling van zijn baas, dat was ook niet erg tof. Maar dat was een dorp verderop, niet echt in mijn buurt.
- iones
- Zeer actief
Ik woon op het platteland. In de APV staat dat honden aangelijnd moeten zijn. Er zijn geen loslaatgebieden dus er zijn geen alternatieven. Dus het loslaten van de hond wordt gedoogd. Ik zorg ervoor dat mensen altijd kunnen passeren. Als een fietser, auto of voetganger aan komt, dan ga ik van het fietspad af, ga aan de kant staan en roep tegen de honden `aan de kant`, en komen ze bij me staan en laat ik de ander passeren. Niemand heeft dus last.
Toch hoor ik via via dat er klachten zijn. Waarom? Dat weet ik dus niet.
Toch hoor ik via via dat er klachten zijn. Waarom? Dat weet ik dus niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Zelden. En als ik ze tegen kom, zijn het vrijwel altijd toeristen. Ik kan me geen vervelende situatie herinneren met mensen uit de buurt. Het enige is dat ik af en toe wat honden op straat vind. De demente tekkel van een paar huizen verderop glipt nog wel eens ongezien de straat op, maar laat zich makkelijk optillen en thuis brengen. De stabijna van de mensen er naast is wat lastiger, maar Luna weet hem altijd heel effectief naar huis te brengenDaniBanani schreef:
Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?
Loslopen mag hier geloof ik formeel buiten de bebouwde kom. Ik smokkel wel eens wat tegenwoordig, maar dat veroorzaakt nooit problemen. Zou dat wel het geval zijn, dan zou ik het niet doen.
Tot een jaar geleden hadden we trouwens een hondagressieve Duitse dog in de straat. Ikzelf heb daar ook zelden vervelende situaties van meegemaakt. Hun hond was trouwens vrijwel altijd aangelijnd
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik kom weinig problemen tegen gelukkig. Geen klapkaken in de buurt en ook in het buitengebied kom ik die eigenlijk zelden tegen. In andere wijken van de stad zijn ze wel vertegenwoordigd, maar daar woon ik dan weer niet
Verder ga ik liefst lopen in gebieden waar ik niemand tegen kom. Niet omdat mijn honden zo moeilijk zijn, maar omdat ik het relaxed vind niet steeds op te hoeven letten op andermans honden. Werkt perfect
Enige ergernis hier in de buurt zijn twee wawa's waarvan het vrouwtje nog nooit heeft gehoord van een lijn en van opvoeding. Die van mij zitten aan de lijn in de buurt als ik andere honden van verre aan zie komen, dus ze zullen de wawa's niet opvreten, maar ik krijg wel eens de neiging er een los te laten alleen maar voor de schrik
Poep ligt hier wel, maar alleen op het gras. Paar nare witte herders zijn er ook, maar die zijn aangelijnd en hebben verantwoordelijke eigenaren.
Ik mag niet klagen dus
Verder ga ik liefst lopen in gebieden waar ik niemand tegen kom. Niet omdat mijn honden zo moeilijk zijn, maar omdat ik het relaxed vind niet steeds op te hoeven letten op andermans honden. Werkt perfect
Enige ergernis hier in de buurt zijn twee wawa's waarvan het vrouwtje nog nooit heeft gehoord van een lijn en van opvoeding. Die van mij zitten aan de lijn in de buurt als ik andere honden van verre aan zie komen, dus ze zullen de wawa's niet opvreten, maar ik krijg wel eens de neiging er een los te laten alleen maar voor de schrik
Ik mag niet klagen dus
- runninggirl
- Zeer actief
Hier in de wijk heb ik vrijwel nergens last van. Honden moeten aangelijnd en dat zijn de meesten ook. Het meeste zijn herders, witte herders, husky's en kruisingen. En een boel wawa's.
Wel een paar keer vervelende aanvaringen gehad. Maar de meeste vervelende honden kunnen we prima ontlopen.
Een cane corso teef met slechte heupen die altijd losloopt wil wel eens voor de zekerheid in de aanval gaan, maar die ontlopen we uiteraard. Baasjes gaan haar namelijk niet aanlijnen en letten ook niet echt op haar.
En een stafford teef die ineens een huis uit kwam vliegen zo naar Jura haar strot. Gelukkig wist Jura haar snel te corrigeren en was die hond toen onder de indruk en was de baas er snel bij. Maar dat is een incident. Die hond zit normaal netjes aan de lijn.
De kleine keffers die niet worden opgevoed en wel los rennend op ons af stormen.... dan roep ik wel wat naar de baas uiteraard. Jura kan klein grut prima negeren maar ik vind het gewoon kutgedrag als je weet dat je hondje zo doet en niet wil aanlijnen in de wijk. Maar daarnaast heeft ze toch best wel wat vriendjes hier in de buurt wonen, er zijn best veel sociale honden ook hier.
Verder is mijn eigen hond niet sociaal naar alles toe, teefjes die wel een staarwedstrijdje willen, of een potje willen knokken daar wil ze wel op reageren met heel hard blaffen. Angstige hondjes kan ze ook niet goed mee, pas na regelmatig zien op een afstandje kan ze rustig negeren. Dus dan houden we maar wat afstand van honden in de wijk die we niet kennen. Gelukkig zijn we ook snel de stad uit, dat wandelt toch fijner waar ze ruimte hebben en los kunnen lopen. Maar ook daar wisselt het, er loopt van alles wel wat, en moet ik ook regelmatig aanlijnen omdat Jura gewoon een etterbak kan zijn.
Wel een paar keer vervelende aanvaringen gehad. Maar de meeste vervelende honden kunnen we prima ontlopen.
Een cane corso teef met slechte heupen die altijd losloopt wil wel eens voor de zekerheid in de aanval gaan, maar die ontlopen we uiteraard. Baasjes gaan haar namelijk niet aanlijnen en letten ook niet echt op haar.
En een stafford teef die ineens een huis uit kwam vliegen zo naar Jura haar strot. Gelukkig wist Jura haar snel te corrigeren en was die hond toen onder de indruk en was de baas er snel bij. Maar dat is een incident. Die hond zit normaal netjes aan de lijn.
De kleine keffers die niet worden opgevoed en wel los rennend op ons af stormen.... dan roep ik wel wat naar de baas uiteraard. Jura kan klein grut prima negeren maar ik vind het gewoon kutgedrag als je weet dat je hondje zo doet en niet wil aanlijnen in de wijk. Maar daarnaast heeft ze toch best wel wat vriendjes hier in de buurt wonen, er zijn best veel sociale honden ook hier.
Verder is mijn eigen hond niet sociaal naar alles toe, teefjes die wel een staarwedstrijdje willen, of een potje willen knokken daar wil ze wel op reageren met heel hard blaffen. Angstige hondjes kan ze ook niet goed mee, pas na regelmatig zien op een afstandje kan ze rustig negeren. Dus dan houden we maar wat afstand van honden in de wijk die we niet kennen. Gelukkig zijn we ook snel de stad uit, dat wandelt toch fijner waar ze ruimte hebben en los kunnen lopen. Maar ook daar wisselt het, er loopt van alles wel wat, en moet ik ook regelmatig aanlijnen omdat Jura gewoon een etterbak kan zijn.

[/url]