Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse Bulldog vanavond in Radar.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JoyJip
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Franse Bulldog vanavond in Radar.

Ongelezen bericht door JoyJip »

Nanna schreef:Die trut van de Raad :80:
" je mag gewoon een zieke hond fokken hoor"

Niet te geloven.....
En daarna weer het mantra herhalen over gezondheid. Bezopen.
Zo die was raar he die vrouw.."Als raad van beheer vind gezondheid en welzijn altijd vooraan moeten staan bla bla" alsof ze de tekst van een briefje las..

verder vind ik het zielig zijn veel bulldogjes last te hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
Pepie schreef:Ik heb er totaal geen verstand van hoor,maar er zullen toch wel rashonden zijn waar het nog wel goed zit.
Tulijk. Dat zou ook helemaal wat wezen zeg.
Er zijn best rassen waarvan ik me een pup zou aanschaffen zonder het idee te hebben me in een gezondheidstechnisch mijnenveld te begeven.
En er zijn genoeg kruisingen waar ik heel graag een pup van wil, of stamboomloze honden van een gezond ras. In een draadje over stamboom in dit forum ben ik een keer verzeild geraakt in een discussie over gezondheid, waar toen iemand met engelse bulldogs mij probeerde te overtuigen dat het wel een groot risico was dat ik een hond wil kopen waar geen gezondheidstesten bij de ouders zijn gedaan :kotz:
100x liever een stamboomloze hond van een gezond ras dan een stamboom pup van een krakkemikkig ras. :cheer: Van al onze honden vanuit ouderlijk huis had er maar 1 stamboom en laat precies die hond de enige zijn waar we uberhaupt ooit mee naar de dierenarts hebben gemoeten. Rottweiler van geteste ouders, met HD en huidproblemen.

Nu kunnen we wel allemaal naar de Raad wijzen en naar de rasverenigingen, maar het recht lullen wat krom is, is hier ook aardig ingeburgerd. En dat valt juist de mensen die niet uit het hondenwereldje komen op. Die kijken nog lekker nuchter en open naar de stand van zaken.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik weet niet beter dan dat die gezondheidstesten belangrijk zijn,het was haast de eerste vraag die hier gesteld werd als iemand zei dat zijn pup ziek was en die bij een huis tuin en keuken fokker had gehaald.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik heb het eerlijk gezegd ook nog nooit meegemaakt dat een pup niet zelf kon drinken, omdat de kop plat is en ze daarom de tepel niet konden vasthouden.
En ik kan het mij ook nauwelijks voorstellen dat een fokker uit voorzorg de pups met sondevoeding grootbrengt. Er kleven immers allerlei risico`s aan het geven van sondevoeding .

Het enige wat ik weet is dat sommige fokkers het niet ( meer ) aandurven om te kijken of de teef misschien zelf kan bevallen en zodra ze zien dat ze gaat bevallen , naar de dierenarts gaan voor een keizersnee.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat lijkt me al rede genoeg om te stoppen met fokken er zijn zoveel andere rassen dan maar een paar minder
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Het maakt toch niet uit hoeveel het er precies zijn? De één zal a zeggen de ander b dat zag je ook in het filmpje.
Zolang de zieke en gebrekkige dieren maar worden uitgesloten voor de fok. En dan zou het fijn zijn als de regels ook voor niet-rashonden gaan gelden. Maar elke stap in de goede richting is er één.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ach ja... als de mensen het maar kopen he?
en broodfok is wellicht anders maar ja das ook niet zuiver en vriendelijk
alsof die zo lekker met de beestjes omgaan
als ik een dier had dat zo moest slapen kreeg het een hele dikke spuit.
het moet wel leuk blijven. als die mafkezen zelf zo benauwd zijn bellen ze 112 en willen ze er direct vanaf.
eigenlijk zou je ze dan lekker zo moeten laten en roepen: achgossie wat schattig...
maar dat is natuurlijk niet aardig.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wij hebben vier chihuahua's te logeren gehad die ook niet zuiver ademhalen, niet zo erg als de gemiddelde Franse bull maar constant zo'n licht gerochel en gesnurk en mijn jongste zus die niets met dieren heeft wist oprecht niet wat dat geluid betekende. Ze vond het niet grappig maar ze had ook niet door dat een hond die op die manier ademt daar last van ondervindt. Mijn ervaring is dat veel mensen die beweren dat hun hond geen moeilijkheden om te ademen heeft simpelweg niet weten dat ademen normaal niet met een waaier aan geluiden gepaard gaat.
-Saskia-
Zeer actief

Célie schreef:Maar je ademt zelf toch ook niet met een bijgeluid ?
Nee, dat snap ik, maar sommige mensen denken daar blijkbaar niet verder over na.
Net zoals mijn zus waarschijnlijk niet zou snappen wat er mis is met de huidplooien van een sharpei of het bakkes van een shih-tzu, zij gaat (of ging liever) ervan uit dat als het echt zo erg zou zijn zulke rassen fokken al lang verboden zou zijn.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

twinkeltje schreef:Dat lijkt me al rede genoeg om te stoppen met fokken er zijn zoveel andere rassen dan maar een paar minder
Denk dat het toch wel een aflopende zaak is met die bullen. Er zijn vroeger mensen uit de rasvereniging gezet die bullen met iets meer snuit fokten omdat ze zich niet aan de rasstandaard hielden. Als dat altijd je insteek is geweest zie ik dat helemaal niet zo snel veranderen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Heavy schreef: Wat zou dit betekenen voor honden met haar voor hun ogen? Allemaal een staartje in verplicht?
Of afknippen. Zo'n moderne scheve pony :LOL:
Een ouderwets downkapsel :lol1: , gaan ze weer lopen zieken over een gen meer of minder. :roll:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:weer zo lekker dubbel geformuleerd : ' Ook mogen de dieren geen last meer hebben van extreme uiterlijke kenmerken'. ze mogen ze nog wel hebben dus, maar ze mogen er geen last van hebben :oeps: :oeps: .
het is idd wat krukkerig geformuleerd.
Maar je moet het meer zien als "ik wil geen last hebben van vlooien". Dat wil niet zeggen dat ze er wel mogen zijn maar dat ik geen last van ze wil hebben, néé, ze dienen totaal afwezig te zijn :lol1:
Wat zou dit betekenen voor honden met haar voor hun ogen? Allemaal een staartje in verplicht?
nou, alhoewel dit van een andere orde is, dan dichte neusgaten, vind ik dit ( mijn mening dus, heb nog geen antwoord van een hond gehad) inderdaad niet leuk voor de hond. wij fokken ze zo, dus wij hebben maar te zorgen dat we het weer afknippen/ bijhouden, of staartje in.
onze dwergpoedel en dwergschnauzer vroeger, haddenen gewoon kort haar rond de ogen. even bijknippen dus. vind ik voor de hond prettiger, maar zou graag ook de ogen van mijn hond willen zien.
als we onze eigen haar maar gewoon laten groeien, heb ik toch geen mens gezien die dagenlang met het haar over de ogen blijft lopen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Emma schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:weer zo lekker dubbel geformuleerd : ' Ook mogen de dieren geen last meer hebben van extreme uiterlijke kenmerken'. ze mogen ze nog wel hebben dus, maar ze mogen er geen last van hebben :oeps: :oeps: .
het is idd wat krukkerig geformuleerd.
Maar je moet het meer zien als "ik wil geen last hebben van vlooien". Dat wil niet zeggen dat ze er wel mogen zijn maar dat ik geen last van ze wil hebben, néé, ze dienen totaal afwezig te zijn :lol1:
Wat zou dit betekenen voor honden met haar voor hun ogen? Allemaal een staartje in verplicht?
nou, alhoewel dit van een andere orde is, dan dichte neusgaten, vind ik dit ( mijn mening dus, heb nog geen antwoord van een hond gehad) inderdaad niet leuk voor de hond. wij fokken ze zo, dus wij hebben maar te zorgen dat we het weer afknippen/ bijhouden, of staartje in.
onze dwergpoedel en dwergschnauzer vroeger, haddenen gewoon kort haar rond de ogen. even bijknippen dus. vind ik voor de hond prettiger, maar zou graag ook de ogen van mijn hond willen zien.
als we onze eigen haar maar gewoon laten groeien, heb ik toch geen mens gezien die dagenlang met het haar over de ogen blijft lopen.
Is heel modieus tegenwoordig om de haren voor je ogen te hebben. :pffff:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Inge O schreef:
-Saskia- schreef:Wij hebben vier chihuahua's te logeren gehad die ook niet zuiver ademhalen, niet zo erg als de gemiddelde Franse bull maar constant zo'n licht gerochel en gesnurk en mijn jongste zus die niets met dieren heeft wist oprecht niet wat dat geluid betekende. Ze vond het niet grappig maar ze had ook niet door dat een hond die op die manier ademt daar last van ondervindt. Mijn ervaring is dat veel mensen die beweren dat hun hond geen moeilijkheden om te ademen heeft simpelweg niet weten dat ademen normaal niet met een waaier aan geluiden gepaard gaat.
en toch begrijp ik dat niet want diezelfde mensen zouden het meteen horen als hun brommertje of auto of wasmachine een abnormaal geluid maakt.

je moet je ook iets wíllen afvragen natuurlijk.
denk dat die mensen een hond toch meer als "ding" zien. :19:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

"we accepteren hem toch zoals hij is!"

Ofzo.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge O schreef:
Volgens een trotse eigenares van een op 30 afstand te horen zijnde rochelaar hóórt het er gewoon bij en is er niks aan de hand. Ik ben maar snel doorgelopen toen ik haar vorig jaar sprak.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

marian* schreef:
Inge O schreef:
Volgens een trotse eigenares van een op 30 afstand te horen zijnde rochelaar hóórt het er gewoon bij en is er niks aan de hand. Ik ben maar snel doorgelopen toen ik haar vorig jaar sprak.
Heel eerlijk, dat is zo ongeveer het gemiddelde niveau van de hedendaagse bullen eigenaar. De laatste keer dat ik echt bij de Franse Bulldoggen op een show ben wezen kijken, was het eerste wat ik dacht: hier wil ik niet bijhoren. Ze denken dat het zo gewoon allemaal hoort, of je krijgt te horen, maar ik ZORG er graag voor. Ja daag, ik zorg ook graag voor mijn hond, maar niet om medische redenen.
-Saskia-
Zeer actief

Inge O schreef:en toch begrijp ik dat niet want diezelfde mensen zouden het meteen horen als hun brommertje of auto of wasmachine een abnormaal geluid maakt.

Ik snap er ook de ballen van en ik ben ervan overtuigd dat het inderdaad deels desinteresse is.
Maar goed, dat is net zoiets bizars als mensen die trots met hun pup pronken op de site van een broodfokker, ik snap een heleboel dingen niet wat betreft menselijk handelen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Nanna schreef:Nog even een giller. Bij een aantal rassen moeten de keurmeesters na het keuren een RSI formulier invullen (verplicht).
Rasspecifieke instructies. Dat gaat erover hoe vaak hij/zij bepaalde foute kenmerken in het gekeurde ras is tegengekomen.

De Franse Bull schijnt volgens de rv zó gezond te zijn dat die van die lijst is afgehaald :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Idioot trouwens dat een rv daar het laatste woord in heeft. :80: :piew:

Toch weer even een staaltje van struisvogelpolitiek en heftige ontkenning van de club van zo'n beetje het meest verrotte ras dat er bestaat :mrgreen:
Ik zag het ja.
Maar wat kan een RV nog doen? Bij de RV van de shar-pei zijn de regels inmiddels blijkbaar zo streng dat fokkers zich daar niet aan hielden, geroyeerd werden of voor het zover kwam snel opstapten en blijft er bijna niets over. De geroyeerde/opgestapte fokkers fokken vrolijk door bij de RVB die gewoon stambomen blijft uitgeven...
Zo voegt een RV dus steeds minder toe?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

M'n hart breekt voor dit ras. Branco heb ik als herplaatser in huis genomen. Ergens in Brabant geboren, geen stamboom. Zit daadwerkelijk een snuitje op en een kort staartje (stompstaart noem ik hem). Heerlijk beest. Weinig ademhalingsproblemen, snurkt soms in diepe slaap, rochelt eigenlijk niet of het moet extreem zijn. Voor zover ik het kan zien valt het met de benauwdheid mee maar ik vind hem ook zeker niet perfect ademhalen als ik het vergelijk met Rhodi. Verder is hij hoger op de poten en groter dan de gemiddelde bull, de rug is ook langer. Toen hij zes jaar was heeft hij verlamming van de achterkant gehad, vanaf ongeveer de helft van de rug, gepaard met urine-incontinentie. Goddank is hij er weer bovenop gekomen.

Het is niet te zeggen of Branco uberhaupt een volle Franse bulldog is.
Ik vind het een schat. Vertederend koppie, heerlijk karakter. Eigenwijs als 'ie groot is en toch zo liefhebbend. Voor wat aandacht en een knuffel doet hij alles, zelfs dan dat eeuwige gevraagde ''zit'' of ''poot''.

Ik zou dolgraag weer ''een hondje als hij'' hebben.

Maar de meeste Fransjes zijn geen ''Branco's''. Ze zijn anders gebouwd. De snuitjes zijn korter. Ze rochelen en proesten en snurken. Bij sommigen word ik al benauwd als ik ernaar luister.

Ik ben dol op dit ras... maar ik zou de eerste zijn die ze flink zou willen veranderen. Kruis ze maar met andere rassen als er daarmee nog wat te redden valt. En als de problemen al dusdanig zijn dat er niets meer aan te doen is... laat het ras dan verloren gaan. Want ze zijn geweldig... en juist daarom wil je ze niet zien lijden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

In de populatie Labrador Retrievers zijn aandoeningen aan de extremiteiten
het meest voorkomend (156/1.000 aangeboden dieren) met een risk difference ten opzichte van
kruisingen van 78/1.000 aangeboden dieren
Wat wordt er hier bedoeld met extremiteiten? :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
In de populatie Labrador Retrievers zijn aandoeningen aan de extremiteiten
het meest voorkomend (156/1.000 aangeboden dieren) met een risk difference ten opzichte van
kruisingen van 78/1.000 aangeboden dieren
Wat wordt er hier bedoeld met extremiteiten? :oeps:
Poten
Dank u :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Tony schreef:Tja, als ik al hoor (van familie van Franse Bull fokker) dat 'hun' pups al met een week bij de moeder weg gehaald worden en vervolgens met sonde gevoed worden zodat de moeder minder te lijden heeft (!?), én het 'makkelijker' zou zijn, en bevallingen veelal keizersnede is omdat op natuurlijke weg niet mogelijk is, daarbij ook zonder uitzondering alle honden die ik daar meegemaakt heb problemen met ademhaling hebben (zelfs bij eentje tot bij iedere 'uitademing' toe je gezicht volspetterd), dan zeg ik meteen en permanent fokverbod !
Btw, worden Bullen nu echt 'staartloos' geboren (volgens horen zeggen) aangezien ik daar nog geen bull met staart gezien heb (max 1 á 2 cm lengte) ?

Relativerend: Het is wel de enige Bull fokker die ik ken dus weet niet hoe het met andere fokkers/Bullen gesteld is al ben ik er nog geen tegen gekomen die normaal lucht haalde (kruisingen wel, echter geen stamboom).
als dit soort fokkers nou eens zouden stoppen met fokken met dit soort honden, zijn we al een stuk de goede kant op
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

hier geen rochelende snurkende bullen, je hoort ze niet . PUNT

maar goed, ik ben dan ook die Fokker die uit de rasvereniging is gezet

mijn bullen hebben alle kleuren van de regenboog, maar bovenal, ze hebben neus, nek en rug

en ja Celine, natuurlijk zet je in eerste instantie je outcross terug op de franse bulldog, want dat is toch wat je wilt fokken, en gezonde franse bulldog
dat ik daarbij de mogelijkheid heb om er wat leuke kleurtjes doorheen te krijgen maakt het voor mij alleen maar spannender

Ik heb nu weer een 4e generatie nest te liggen, en hoop dat ze net zo gezond uitgroeien als de rest van mijn 4e en 5e generatie pups
Weet dat mijn pupkopers super blij zijn met hun bullen met net dat beetje meer ;-)

hieronder enkele van mijn gefokte pups
de bonte teef en blauwe reu zijn broer en zus, en van beide liggen er momenteel 4e generaties pups

3e generatie
Afbeelding

3e generatie
Afbeelding

3e generatie
Afbeelding

4e generatie's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5e generatie's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

die je begaan hebt...
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Prachtige bullen fransoos
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ziet er inderdaad veel en veel en véél beter uit :ok: .

wat heb je erin gekruist?
de outcross was een 4 kilo zware "Chihuahua" lookalike, samengesteld uit de volgende rassen:

ibizian hound
Engelse bulldog
Chihuahua
whippet
Manchester terrier

( getest via wisdom, die engelse bulldog was een complete verassing)
de eerste outcross was een ongeluk bij een "klant" van me, dus dit was geen bewuste keus, maar ben er daarna wel bewust mee verder gegaan en heb uit dit nest 1 reu aangehouden en deze terug gezet op 2 van mijn teven
uit deze 2 teefjes heb ik nu dus de nakomelingen te lopen in de 3e en 4e generatie
Afbeelding

die je begaan hebt...
bouvierpoedel
Zeer actief

fransoos schreef:
Inge O schreef:ziet er inderdaad veel en veel en véél beter uit :ok: .

wat heb je erin gekruist?
de outcross was een 4 kilo zware "Chihuahua" lookalike, samengesteld uit de volgende rassen:

ibizian hound
Engelse bulldog
Chihuahua
whippet
Manchester terrier

( getest via wisdom, die engelse bulldog was een complete verassing)
de eerste outcross was een ongeluk bij een "klant" van me, dus dit was geen bewuste keus, maar ben er daarna wel bewust mee verder gegaan en heb uit dit nest 1 reu aangehouden en deze terug gezet op 2 van mijn teven
uit deze 2 teefjes heb ik nu dus de nakomelingen te lopen in de 3e en 4e generatie
Mooi. :ok: Oogt ook gelijk een stuk gezonder.
Alleen door je outcross ben je uit de club gezet.?
Ooit eens een fokker gesproken die uit de club was gezet omdat hij FB's fokten die al 4 of 5 generatie's zelfbevallend maar minder typiesch , dus met iest neus en minder dikke ronde koppen,minder breed in voorhand.
Zou zo een pup bij je gaan halen . :cool2: .
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

fransoos :E: :E: :E:
-Saskia-
Zeer actief

De omgekeerde wereld toch, uit de rasvereniging gezet worden omdat je iets gezonders probeert te fokken :piew:
Als dit soort Fransjes wél kilometers kunnen rennen zonder ademproblemen, ook tijdens de zomer, dan juich ik dat alleen maar toe.
ranetje
Zeer actief

-Saskia- schreef:De omgekeerde wereld toch, uit de rasvereniging gezet worden omdat je iets gezonders probeert te fokken :piew:
Als dit soort Fransjes wél kilometers kunnen rennen zonder ademproblemen, ook tijdens de zomer, dan juich ik dat alleen maar toe.
En eerlijk gezegd vind ik ze er ook veel beter uitzien :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”