Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Altijd hetzelfde ras?
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Altijd hetzelfde ras?
Tot nu toe altijd border collies gehad, maar gezien de gezondheid van het ras tegenwoordig durf ik daar nog maar moeilijk een pup van te nemen. Dat zou dan dus eerder een herplaatser worden en dan bij voorkeur eentje waarvan ik de achtergrond enigszins ken of kan achterhalen. In praktisch opzicht zou een klein hondje nu veel beter passen dan een middelgroot exemplaar, echter denk ik eigenlijk dat het voor mij helemaal niet meer mogelijk zal zijn om na Cyntha nog aan een andere hond te beginnen.
-
- Zeer actief
Redelijk rasgebonden. Voorkeur voor een aantal Terriër soorten en Schnautzers. Bij toeval heb ik nu een dwergteckeltje erbij. Grappig en lief hondje. Ik heb altijd lieve en vriendelijke honden gehad, ook naar andere honden en mensen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- *Silvia*
- Zeer actief
Ja al bijna 18 jaar bulterriërs maar na anderhalf jaar geleden toen we sam lieten inslapen zeiden we nemen er geen meer ivm dat we niet echt heel veel geluk met ze hebben kwa leeftijd enzo, wilde dus graag gaan kijken voor een ruwharige teckel…maarja toen zagen we Reeva en keken elkaar en toch weer een Bullterrier in huis 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Misschien ooit nog een ander klein jachthondje erbij, maar een labrador zal er altijd blijven.
Wel eentje met pit/passie en geen vloerkleedje
Wel eentje met pit/passie en geen vloerkleedje

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
heb verschillende rassen en niet rassen gehad en nu 3 poedels , Laekense en bouvier.
Maar een Ierse wolfshond, Peek, pommetje , ruwharige foxs, of een kleine rommelige ruwharige multibastaard sluit ik ook niet uit.
Maar een Ierse wolfshond, Peek, pommetje , ruwharige foxs, of een kleine rommelige ruwharige multibastaard sluit ik ook niet uit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
heb verschillende rassen en niet rassen gehad en nu 3 poedels , Laekense en bouvier.

-
- Zeer actief

-
- Zeer actief
Bij grote voorkeur molossers, maar Sneeuw heeft ook haar charmes, en ik denk dat ik na een periode wennen zo ongeveer met iedere hond wel uit kom
ze hebben allemaal hun voort en tegens, maar mijn hart slaat sneller van die grote bijna blote spierbundels
met hun lange lont, hun humor, hun geduld en hun bijna menselijke trekken en loyaliteit.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je beschrijft Gollumsbientje schreef:gewoon, er zit weinig inGollum schreef:Wat zit er weinig in?sbientje schreef:ik sluit niet uit dat ik ooit ga wisselen. Ik vind wel meer rassen leuk, maar eigenlijk ben ik erg tevreden met de labrador. Ze zijn vriendelijk en sociaal, kunnen (meestal) goed loslopen, trainbaar, zijn geen piepers/lastige eters/bangerikken, qua vacht vind ik ze ook best ideaal, en ze hebben weinig nadelen voor mij. Het enige dat ik een nadeel vind is dat in sommige lijnen/honden wel erg weinig inzit. Maar goed, dan maar wat beter zoeken
Ik weet het nog niet, ik voel me op een of andere manier altijd wel magisch aangetrokken door Labradors. Wanneer ik ze tegenkom wil ik ook eigenlijk altijd even met ze knuffen. Ik ben alleen bang dat ik teveel op zoek ga naar een tweede Gollum. Als de fokker nou iets beter haar best deed had ik daar zo nog een hond gehaald, maar ja.
Als tweede hondje zal er altijd wel een wat kleinere mixfrummel rondlopen denk ik. Twee Labradors lijkt me wel veel hond op een of andere manier maar je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Voorlopig hoop ik dat ik daar nog even niet over hoef na te denken.Weinig pit, passie, drive, weinig karakter eigenlijk. Dan zijn het van die honden die alles wel prima vinden alleen maar altijd lief en braaf zijn, zonder enig vuur oid. Daar houd ik niet van. Ik hoef ook geen knetterdwarse bokker, maar ik vind dat een beetje eigen initiatief hoort bij een jachthond, net als passie. En dat hoeft niet gillend tegen de muren omhoog, maar als het allemaal maar voortkabbelt vind ik dat minder. Zo ben ik zelf al, dus voor de hond graag wat meer pit hahaha..
en twee labradors veel ja? Oh dat lijkt mij wel meevallen! Pom slaapt sowieso altijd

Het enige vuur wat ik bij Gol zie is wanneer ze een poes ziet, zo dan is ze stoer! Totdat de poes op haar afkomt

Ik zou er best nog zo een willen hebben, erg he. Ik ben een nep-retriever fan

Als ik twee Labradors wil hebben moet ik een grotere bank. Nu passen we er net aan op met z'n vieren omdat Mika zich wel in elk onmogelijk hoekje weet te vouwen

- Gimmick
- Zeer actief
Nee absoluut niet.
Er loopt nu een amstaff en een teckel.
Nu zijn ze beiden nog erg jong en zit nog zat werk aan.
Dus voordat we over nog een hond na gaan denken zijn we jaaaaaren verder.
Veel rassen wekken mijn interesse op. De american hairless terrier staat daarbij wel op 1.
Maar ook een klein gezelschapshondje erbij lijkt me wel leuk.
Maar nu eerst maar niks en wie weet blijft het wel bij 2 honden.
Er loopt nu een amstaff en een teckel.
Nu zijn ze beiden nog erg jong en zit nog zat werk aan.
Dus voordat we over nog een hond na gaan denken zijn we jaaaaaren verder.
Veel rassen wekken mijn interesse op. De american hairless terrier staat daarbij wel op 1.
Maar ook een klein gezelschapshondje erbij lijkt me wel leuk.
Maar nu eerst maar niks en wie weet blijft het wel bij 2 honden.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Actief
heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.
De fousek bevalt buitengewoon goed. Fijne hond voor de jacht. Hij wordt volgend jaar alweer 9 jaar dus dan zijn we ook weer toe aan opvolging, wordt ook weer een cesky fousek
De fousek bevalt buitengewoon goed. Fijne hond voor de jacht. Hij wordt volgend jaar alweer 9 jaar dus dan zijn we ook weer toe aan opvolging, wordt ook weer een cesky fousek

- Gollum
- Zeer actief
Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dan kun je beter vragen of het nou een Duitse staande of een Cesky isGollum schreef:Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
Ja zoiets had ik ook al bedacht, meneer is dit een Duitse of Hongaarse hond?marian* schreef:Dan kun je beter vragen of het nou een Duitse staande of een Cesky isGollum schreef:Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.

Maar meneer was aan het trainen met de hond dus ik ben maar gewoon gepasseerd met de mijne.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik ben vooral rasgroepgebonden. Ik houd van collies, zowel de 'Lassie' types als verwanten hiervan (border, sheltie, kruisingen).
-
- Zeer actief
Of deze.!Gollum schreef:Ja zoiets had ik ook al bedacht, meneer is dit een Duitse of Hongaarse hond?marian* schreef:Dan kun je beter vragen of het nou een Duitse staande of een Cesky isGollum schreef:Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.
De fousek bevalt buitengewoon goed. Fijne hond voor de jacht. Hij wordt volgend jaar alweer 9 jaar dus dan zijn we ook weer toe aan opvolging, wordt ook weer een cesky fousek![]()
Maar meneer was aan het trainen met de hond dus ik ben maar gewoon gepasseerd met de mijne.

http://www.griffonkorthals.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Alle drie prachtige honden! Dat zou ik ook nog wel eens willen!bouvierpoedel schreef:Of deze.!Gollum schreef:Ja zoiets had ik ook al bedacht, meneer is dit een Duitse of Hongaarse hond?marian* schreef:Dan kun je beter vragen of het nou een Duitse staande of een Cesky isGollum schreef: Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennis![]()
Maar meneer was aan het trainen met de hond dus ik ben maar gewoon gepasseerd met de mijne.![]()
http://www.griffonkorthals.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Tsjechisch, niet HongaarsGollum schreef:Ja zoiets had ik ook al bedacht, meneer is dit een Duitse of Hongaarse hond?marian* schreef:Dan kun je beter vragen of het nou een Duitse staande of een Cesky isGollum schreef:Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.
De fousek bevalt buitengewoon goed. Fijne hond voor de jacht. Hij wordt volgend jaar alweer 9 jaar dus dan zijn we ook weer toe aan opvolging, wordt ook weer een cesky fousek![]()

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik wil nog heel veel hondenrassen uitproberen.
Maar helaas zit het er niet in dat ik meerdere honden kan houden tegenwoordig.
En er zal sowieso hier altijd een Bouvier blijven.
Dus ja, ik blijf naar alle waarschijnlijkheid altijd bij hetzelfde ras.
Ben bij toeval bij een Bouvier uitgekomen.
Ik wilde een Golden Retriever, pa een Bouvier.
Kwamen we bij de 'fokker' van Bouviers, bleek die ook een nestje Goldens te hebben liggen.
Dus van ieder nestje een hondje uitgezocht en apart naar buiten meegenomen.
Bleef het Golden pupje bibberend zitten zonder zich te verroeren en de Bouvierpup liep vrolijk rond te neuzen.
Dus die keus was toen snel gemaakt.
Later bleek dat mijn pa de Bouvier een zetje had gegeven en dat de Golden pupjes ach germ nog nooit buiten waren geweest.
Achteraf overigens nooit spijt gehad van mijn keuze voor een Bouvier.
Maar dat was ook zo geweest als ik toen voor de Golden was gegaan
Maar helaas zit het er niet in dat ik meerdere honden kan houden tegenwoordig.
En er zal sowieso hier altijd een Bouvier blijven.
Dus ja, ik blijf naar alle waarschijnlijkheid altijd bij hetzelfde ras.
Ben bij toeval bij een Bouvier uitgekomen.
Ik wilde een Golden Retriever, pa een Bouvier.
Kwamen we bij de 'fokker' van Bouviers, bleek die ook een nestje Goldens te hebben liggen.
Dus van ieder nestje een hondje uitgezocht en apart naar buiten meegenomen.
Bleef het Golden pupje bibberend zitten zonder zich te verroeren en de Bouvierpup liep vrolijk rond te neuzen.
Dus die keus was toen snel gemaakt.
Later bleek dat mijn pa de Bouvier een zetje had gegeven en dat de Golden pupjes ach germ nog nooit buiten waren geweest.
Achteraf overigens nooit spijt gehad van mijn keuze voor een Bouvier.
Maar dat was ook zo geweest als ik toen voor de Golden was gegaan

Laatst gewijzigd door Frederique op 16 nov 2014 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog iets anders komt, maar niet in de nabije toekomst. De Toller past gewoon erg goed bij me. Energiek, werklustig, gehoorzaam maar niet slaafs. En verder gewoon stabiel en voldoende sociaal maar geen allemansvriendjes, dat vind ik ook erg belangrijk.
Er zijn veel rassen die me ook aanspreken, heel uiteenlopende rassen ook. De Cardigan Welsh Corgi, Kerry Blue Terrier, Chesapeake Bay Retriever bijvoorbeeld. Maar tot op heden heb ik nog geen doorslaggevende reden gevonden om te switchen naar één van deze rassen. De volgende wordt toch weer een Toller.
Er zijn veel rassen die me ook aanspreken, heel uiteenlopende rassen ook. De Cardigan Welsh Corgi, Kerry Blue Terrier, Chesapeake Bay Retriever bijvoorbeeld. Maar tot op heden heb ik nog geen doorslaggevende reden gevonden om te switchen naar één van deze rassen. De volgende wordt toch weer een Toller.
-
- Actief
senna werd laatst nog voor een bouvier aangezienGollum schreef:Ik vind het een prachtige hond! Ik zag er laatst een in 't twiske dacht ik, ik durfde niet te vragen of het een cesky fouseks was. Straks krijg je als antwoord dat het een vullisbakkie is en daar sta je dan met je hondenforumkennisjeanine schreef:heb nu ervaring met 2 parson russell terriërs en 1 cesky fouseks. de terriërs hebben hun werk altijd bijzonder goed gedaan, maar wel altijd lastig in omgang met andere honden. Als chicka dood gaat geen andere terriërs meer.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
In zekere zin ben ik wel rasvast, er zal hier waarschijnlijk altijd wel een mengelmoesje of vuilnisbakkie rondlopen
ik vind mixjes toch bijna altijd het leukst. Maar er zal hier vast ook wel een keer een rashond komen, als er ergens een leuk tweedehandsje zit.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Zolang het niet idioot groot is, kortharig, liefst een teef, niet agressief naar mensen/honden, niet jaagt (dat is een beetje mislukt met de prinses nu
) en zowel houdt van uren rondsjouwen als uren slapen is het hier wel goed. Daar passen allerlei honden bij gelukkig, al zijn er best wel rassen (tollers, whippets) die ik érg leuk vind.

- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou ik heb genoeg andere rassen in mijn hoofd die ik er graag bij wil, maar een berner is wel ook echt mijn type hond, dus ja ik denk dat ik wel op zijn minst 1 berner blijf houden.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ik heb helemaal niks met een bepaald ras. Ik val op asbakkies maar vooral op uitstraling.

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
De Grand is ook heul leuk...nathalie schreef:Thuis hebben we duitse herders gehad, bouvier x mechelaar, collie x husky, lab, kelpie en bouvier.
De collie x husky (Bowie) en kelpie (Pasha) zijn mee gegaan toen ik samen ging wonen en toen waren vriend en ik er al snel over uit dat de volgende een Weimaraner zou worden. Nu hebben we een Kelpie en 2 Weimen. Er zullen hier nu wel altijd Weimen blijven lopen, met iets anders erbij. Als Pasha er niet meer is, en laat dat nog heel lang duren aub, dan komt er een ruwhaar dwergteckel of een petit basset griffon vendeen.

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik ben niet rasvast. Ik heb nu 2 uitersten en hierna zal ik weer wat totaal anders willen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nee
van bouvier naar zwarte Russische terrier en nu de Kaukaas en daar tussendoor een Lakeland en nu ook weer een Lakeland, de volgende wordt denk ik een vreselijke terrier maar wel klein ik wordt ook wat ouder 

- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
opgegroeid met herders later staffords en pitbulls en nu ook een fila brasileiro
Ik heb ook nog een boerenfox x pit gehad en een dogo argentino die tijdens de RAD naar Belgie is gegaan, omdat hij geen stamboom had.
Opvang bull terrier gehad die zwaar gestoord was, heel erg mens agresssief.
Ik heb een grote liefde voor duitse en mechelse herders, alleeen ben ik bang ze te vergelijken met mijn oude toppers...Ook een goede duitse herder te vinden zoals ik ze gewend ben is ook moeilijk.
Ik ben ook gek op corgi's hahaha geniale hondjes vind ik dat! of teckels! als ik oud en bejaard word zal het zoiets worden denk ik, voor nu blijf ik bij de staffies,pitties en me grote knuffelbeer rotje de Fila.
Ik heb ook nog een boerenfox x pit gehad en een dogo argentino die tijdens de RAD naar Belgie is gegaan, omdat hij geen stamboom had.
Opvang bull terrier gehad die zwaar gestoord was, heel erg mens agresssief.
Ik heb een grote liefde voor duitse en mechelse herders, alleeen ben ik bang ze te vergelijken met mijn oude toppers...Ook een goede duitse herder te vinden zoals ik ze gewend ben is ook moeilijk.
Ik ben ook gek op corgi's hahaha geniale hondjes vind ik dat! of teckels! als ik oud en bejaard word zal het zoiets worden denk ik, voor nu blijf ik bij de staffies,pitties en me grote knuffelbeer rotje de Fila.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Nee daarvoor vind ik teveel rassen te leuk en ik houd wel van uiteenlopende karakters bij elkaar.
Hoewel kruisingen/mengelmoesjes wel een plekje in mijn hart hebben veroverd en zeker de retrievermixjes, daar zal er wel altijd één van rond blijven lopen
Maar we zullen zien wat de toekomst brengt
Hoewel kruisingen/mengelmoesjes wel een plekje in mijn hart hebben veroverd en zeker de retrievermixjes, daar zal er wel altijd één van rond blijven lopen

Maar we zullen zien wat de toekomst brengt

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014