Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Re: Deze keer was ik de klos.
Allemachtig Gonnie, dat is niet zomaar een hond, dat is een kalf. Sterkte en beterschap.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Jee wat een nare ervaring Gonnie... beterschap !~
-
Gijsstabij
Nou als ik jou was zou ik behoorlijk boos zijn, dit is toch niet normaal!
Die hond bijt blijkbaar zonder reden..,.
In ieder geval heel veel sterkte en beterschap!
Zou zeker aangifte doen, dan heb je het zwart op wit, en dan de kosten op haar verhalen
Die hond bijt blijkbaar zonder reden..,.
In ieder geval heel veel sterkte en beterschap!
Zou zeker aangifte doen, dan heb je het zwart op wit, en dan de kosten op haar verhalen
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
beterschap gonnie. Prijzenswaardig hoe je het oppakt, vind ik erg knap. Ik hoop dat de verwondingen meevallen en dat mevrouw haar hond op zn minst muilkorft en kort houdt..
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik ben het er wel mee eens dat Gonnie hier prima eigenschappen laat zien.
Ik vind ook dat je naar de mens achter een incident moet kijken, helemaal mee eens.
Maar, deze mens achter het incident, heeft met vorige incidenten niet echt veel lering getroffen.
Bovendien bestaat ze het om eerst nog te zeggen dat Gonnie door haar eigen hond gebeten is.
Vervolgens vraagt ze of Gonnie kwaad is.
Ik ben een gematigd mens, ook altijd bereid om mee te denken en op zich ook best meegaand, maar er is wel een grens. Als de mens achter het incident verantwoordelijkheid had getoond, hoor je mij niet blaffen, maar omdat ze dat niet deed kan Gonnie een tijdlang rondstrompelen, artsen bezoeken en maar afwachten wat de persoon achter het incident beliefd te ondernemen om te zorgen dat allerlei zaken goed afgehandeld worden.
Het had eigenlijk al zo moeten zijn , dat deze mevrouw, kort na het incident Gonnie hierin zekerheid had gegeven.
Een beetje initiatief in deze had niet misstaan.
Zo'n hond hoeft van mij niet dood hoor, maar herplaatsen bij een verantwoordelijk iemand is een goeie optie, persoonlijk zou ik hem toch wel graag uit mijn omgeving willen. En korven is mooi, maar zelf verwacht ik zo maar dat iemand die weinig leert, dat korven best wel eens vergeten kan of na verloop van tijd niet meer zo serieus neemt.
Ze zou de eerste niet zijn.
Ik vind ook dat je naar de mens achter een incident moet kijken, helemaal mee eens.
Maar, deze mens achter het incident, heeft met vorige incidenten niet echt veel lering getroffen.
Bovendien bestaat ze het om eerst nog te zeggen dat Gonnie door haar eigen hond gebeten is.
Vervolgens vraagt ze of Gonnie kwaad is.
Ik ben een gematigd mens, ook altijd bereid om mee te denken en op zich ook best meegaand, maar er is wel een grens. Als de mens achter het incident verantwoordelijkheid had getoond, hoor je mij niet blaffen, maar omdat ze dat niet deed kan Gonnie een tijdlang rondstrompelen, artsen bezoeken en maar afwachten wat de persoon achter het incident beliefd te ondernemen om te zorgen dat allerlei zaken goed afgehandeld worden.
Het had eigenlijk al zo moeten zijn , dat deze mevrouw, kort na het incident Gonnie hierin zekerheid had gegeven.
Een beetje initiatief in deze had niet misstaan.
Zo'n hond hoeft van mij niet dood hoor, maar herplaatsen bij een verantwoordelijk iemand is een goeie optie, persoonlijk zou ik hem toch wel graag uit mijn omgeving willen. En korven is mooi, maar zelf verwacht ik zo maar dat iemand die weinig leert, dat korven best wel eens vergeten kan of na verloop van tijd niet meer zo serieus neemt.
Ze zou de eerste niet zijn.
- Maltezers
- Zeer actief
Hoe gaat het nu met je Gonnie? Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en dat het goed komt met je ziektekosten. Over die hond ga ik niet veel zeggen maar ik denk wel dat een aantal reactie`s heel anders geweest zouden zijn als het een kind had geweest. In het bijzonder de reactie van Wolfsblut
vind ik persoonlijk erg dom, kortzichtig en totaal ongepast. Maar hij schiet wel meer ongenuanceerd uit de bocht ( zal de aard van het beestje wel zijn ) Kortom beterschap en er moet in ieder geval iets met die hond/vrouw combi gebeuren anders wordt het alleen naar erger.Wolfsblut schreef:Hebben ze de Duitse dog al laten inslapen?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ellendig! Hoop dat je er niet al teveel last van hebt.
Enne... niet té lief zijn voor haar hoor! Ze zou hem eens goed moeten voelen. Politie over de vloer, muilkorfplicht en in haar portemonnee.
Het is gewoon levensgevaarlijk als je zo'n hond, die het op mensen heeft voorzien, niet kan houden.
Enne... niet té lief zijn voor haar hoor! Ze zou hem eens goed moeten voelen. Politie over de vloer, muilkorfplicht en in haar portemonnee.
Het is gewoon levensgevaarlijk als je zo'n hond, die het op mensen heeft voorzien, niet kan houden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zo wat zijn er een hoop reacties.
Ik denk wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen want die stond achter dat been.
Heb de eigenaresse gesproken, ze is gelukkig verzekerd.
Ze vroeg of ik boos op haar was maar dat ben ik niet, was een ongeluk ze kan hem soms niet houden en de twee keer hier voor heeft hij Jarah gegrepen, het gaat hem volgens mij echt om Jarah.
Misschien komt dat wel omdat Jarah een vernauwde aorta heeft en hij vind dat ze dood moet of zo, toen Jarah een pup was werd ze ook steeds aangevallen door een Jack Russel.
Al heeft een buurvrouw al een paar keer aangifte gedaan.
De politieagente zei gisteren dat er een onderzoek komt naar de hond dat doen ze altijd zei ze als een hond een mens bijt.
Hoorde net van een andere buurvrouw dat de partner de hond vanochtend uitgelaten heeft.
Ik weet niet hoor of ik aangifte ga doen, ik kan me zo goed voorstellen hoe ze zich voelt. Ze houdt toch van die hond. Ik denk dat ik maar bepaalde tijden ga afspreken met haar zodat we elkaar kunnen vermijden.
Zij heeft vannacht ook geen oog dicht gedaan van de schrik.
Ik trouwens ook niet. Maar komt vast weer goed.
Ik denk wel dat hij eigenlijk Jarah wilde grijpen want die stond achter dat been.
Heb de eigenaresse gesproken, ze is gelukkig verzekerd.
Ze vroeg of ik boos op haar was maar dat ben ik niet, was een ongeluk ze kan hem soms niet houden en de twee keer hier voor heeft hij Jarah gegrepen, het gaat hem volgens mij echt om Jarah.
Misschien komt dat wel omdat Jarah een vernauwde aorta heeft en hij vind dat ze dood moet of zo, toen Jarah een pup was werd ze ook steeds aangevallen door een Jack Russel.
Al heeft een buurvrouw al een paar keer aangifte gedaan.
De politieagente zei gisteren dat er een onderzoek komt naar de hond dat doen ze altijd zei ze als een hond een mens bijt.
Hoorde net van een andere buurvrouw dat de partner de hond vanochtend uitgelaten heeft.
Ik weet niet hoor of ik aangifte ga doen, ik kan me zo goed voorstellen hoe ze zich voelt. Ze houdt toch van die hond. Ik denk dat ik maar bepaalde tijden ga afspreken met haar zodat we elkaar kunnen vermijden.
Zij heeft vannacht ook geen oog dicht gedaan van de schrik.
Ik trouwens ook niet. Maar komt vast weer goed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Daisy@
- Zeer actief
Je vergoeilijkt het Gonnie. (en dat bedoel ik niet vervelend, maar je bent wél gebeten!)
Het kan dat het op je hond gericht is. Maar ook die hoeft NIET gebeten te worden. Jij niet, je hond niet, niemand niet.
Dit is toch gewoon een gevaar.
Natuurlijk houdt ze van die hond. Maar als de veiligheid van mij en mijn honden op het spel staat dat vecht ik daarvoor.
Dan heb ik even geen boodschap hoe zij daarin staan. Je moet toch veilig, met je honden, over straat kunnen.
Het kan dat het op je hond gericht is. Maar ook die hoeft NIET gebeten te worden. Jij niet, je hond niet, niemand niet.
Dit is toch gewoon een gevaar.
Natuurlijk houdt ze van die hond. Maar als de veiligheid van mij en mijn honden op het spel staat dat vecht ik daarvoor.
Dan heb ik even geen boodschap hoe zij daarin staan. Je moet toch veilig, met je honden, over straat kunnen.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Gonnie, ik vind jou aanpakwijze heel lovend. Het is niet niks wat er is gebeurd en hoe jij hier mee om gaat... knap hoor!
Denk ook aan jezelf en ik wens je dan ook heel veel beterschap!
Denk ook aan jezelf en ik wens je dan ook heel veel beterschap!
-
blondie
- Zeer actief
Jeetje Gonnie wat een schrik en wat zal je stijf zijn. Je bent wel heel lief vind ik voor de mevrouw. Hoop dat de mevrouw andersom naar jou toe ook wel toont dat ze het verschrikkelijk vindt wat er is gebeurd. Op zijn minst kan ze zelf voorstellen of bedenken dat de hond aan een muilkorf uitlaten een begin is, en de hond langere lijn geven op plekken waar dat kan en er overzicht is.
Nu ben jij gebeten, maar als jouw been er niet voor had gestaan en de hond had haar of zijn daadwerkelijke prooi gepakt had er misschien heel wat aan de hand kunnen zijn met je lieve meisje(s).
Hoe vervelend ook ik ben zelf ook niet van het snel melding maken van iets, maar als er al meerdere malen een incident gebeurd met verwondingen, dan moeten die eigenaren toch wel beseffen dat ze maatregelen moeten nemen.
Daar kan dan de politie wellicht een wat dwingendere rol in spelen.
Beterschap met de verwondingen en bijkomen van de schrik.

Nu ben jij gebeten, maar als jouw been er niet voor had gestaan en de hond had haar of zijn daadwerkelijke prooi gepakt had er misschien heel wat aan de hand kunnen zijn met je lieve meisje(s).
Hoe vervelend ook ik ben zelf ook niet van het snel melding maken van iets, maar als er al meerdere malen een incident gebeurd met verwondingen, dan moeten die eigenaren toch wel beseffen dat ze maatregelen moeten nemen.
Daar kan dan de politie wellicht een wat dwingendere rol in spelen.
Beterschap met de verwondingen en bijkomen van de schrik.
-
gonnie
- Zeer actief
Het gaat trouwens best wel goed, een paar paracetamolletjes doen wonderen.
Ik ben ook niet naar haar toe geweest ik kwam haar tegen toen ik uit de kelder kwam.
Ze zag er echt beroerd uit.
Ik weet ook niet hoe het komt dat ik niet kwaad ben ligt misschien niet in mijn aard. en ik denk dat het met de agressie van die hond op zich wel meevalt. Toen ik viel heeft hij me toch niet weer gepakt, al was ik daar op dat moment wel bang voor toen ik die grote kop boven me zag.
Ik kijk het nog even aan. Aan een kant vind ik het wel een rot idee dat als ik geen aangifte doe er een kans is dat hij een kind grijpt, maar aan de andere kant die hond ging niet aan me staan schudden of zo, het was een flinke knauw en klaar.
Al deed ik het op dat moment wel zowat in mijn broek. Hahaha.
En ik denk dat ik toch op mijn hoede ben als ik haar tegen kom met de hond ook al heb ik geen honden bij me.
Er komt veel vocht uit de wonden en mijn been is bont en blauw. Maar dat had de dokter al gezegd, ik had vandaag een afspraak waar ik ik veel moest lopen en dat mocht ook gewoon maar het lopen zou er wel voor zorgen dat er veel vocht uit zou komen, nou ja dat is denk ik alleen maar goed komt alle troep eruit.
Ik ben ook niet naar haar toe geweest ik kwam haar tegen toen ik uit de kelder kwam.
Ze zag er echt beroerd uit.
Ik weet ook niet hoe het komt dat ik niet kwaad ben ligt misschien niet in mijn aard. en ik denk dat het met de agressie van die hond op zich wel meevalt. Toen ik viel heeft hij me toch niet weer gepakt, al was ik daar op dat moment wel bang voor toen ik die grote kop boven me zag.
Ik kijk het nog even aan. Aan een kant vind ik het wel een rot idee dat als ik geen aangifte doe er een kans is dat hij een kind grijpt, maar aan de andere kant die hond ging niet aan me staan schudden of zo, het was een flinke knauw en klaar.
Al deed ik het op dat moment wel zowat in mijn broek. Hahaha.
En ik denk dat ik toch op mijn hoede ben als ik haar tegen kom met de hond ook al heb ik geen honden bij me.
Er komt veel vocht uit de wonden en mijn been is bont en blauw. Maar dat had de dokter al gezegd, ik had vandaag een afspraak waar ik ik veel moest lopen en dat mocht ook gewoon maar het lopen zou er wel voor zorgen dat er veel vocht uit zou komen, nou ja dat is denk ik alleen maar goed komt alle troep eruit.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Weet je ik kan het me gewoon heel goed voorstellen omdat mijn honden ook geen lieverdjes zijn, het blaffen van ze naar die hond lokt het ook wel een beetje uit, nou blaft die hond ook naar hen maar goed.
Als mijn honden een kat zien moet ik ook alle mogelijke moeite doen om ervoor te zorgen dat de honden de riemen niet uit mijn hand trekken dus snap echt wel hoe ze zich voelt en die hond hoeft van mij niet dood, heb de hond ook geen trap of zoiets gegeven, gaat trouwens moeilijk als je op de grond ligt.
Als mijn honden een kat zien moet ik ook alle mogelijke moeite doen om ervoor te zorgen dat de honden de riemen niet uit mijn hand trekken dus snap echt wel hoe ze zich voelt en die hond hoeft van mij niet dood, heb de hond ook geen trap of zoiets gegeven, gaat trouwens moeilijk als je op de grond ligt.
Groetjes Gonnie.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit dus! BeterschapMarjoleine schreef:Ik vind het typisch Gonnie, dat begrip en ik vind het een van haar mooiste eigenschappen
En ik weet ook behoorlijk zeker dat ze er achteraan gaat wat verzekering betreft, en als daarvoor aangifte nodig is gebeurt dat heus wel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Je bent een te goede buurvrouw Gonnie,(daar bestaat een spreekwoord voor).
Je buurvrouw is gerustgesteld, jij past je aan, alles is geregeld en de politie hoeft zich ook niet al te zeer in te spannen. Ik denk maarzo dat ze vanacht weer goed slaapt en overgaat tot de orde van de dag. PFF gelukkig viel het allemaal mee.
Dit is overigens niet negatief naar jou bedoelt hoor, je blijft jezelf en handelt daar naar.
Ik hoop dat je snel herstelt en dat je niet meer in zulke nare situaties gebracht wordt.
Je buurvrouw is gerustgesteld, jij past je aan, alles is geregeld en de politie hoeft zich ook niet al te zeer in te spannen. Ik denk maarzo dat ze vanacht weer goed slaapt en overgaat tot de orde van de dag. PFF gelukkig viel het allemaal mee.
Dit is overigens niet negatief naar jou bedoelt hoor, je blijft jezelf en handelt daar naar.
Ik hoop dat je snel herstelt en dat je niet meer in zulke nare situaties gebracht wordt.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik ben laatst afgevoerd met de ambulance, kreeg een rekening van 480,-- euro daar wordt je niet blij van.

-
gonnie
- Zeer actief
Zal vast wel, ik kan namelijk nogal eigenwijs zijn.
En doe soms vreemde dingen, zoals met schoenen van een skateboard helling afglijden, zodat mijn benen onder me uitslaan en ik met mijn hoofd op de grond sla.
En doe soms vreemde dingen, zoals met schoenen van een skateboard helling afglijden, zodat mijn benen onder me uitslaan en ik met mijn hoofd op de grond sla.
Groetjes Gonnie.
-
blondie
- Zeer actief
Dat vind ik ook.j.werkman schreef:Je bent een te goede buurvrouw Gonnie,(daar bestaat een spreekwoord voor).
Maar misschien Gonnie kun je vragen of ze de hond in ieder geval in de buurt van de flat gemuilkorfd uit willen laten. Het tegen elkaar blaffen is niet leuk, maar als de honden zo sterk reageren en er 1 eigenaar een hond niet kan houden dan vind ik dat na een derde keer je best dit mag vragen.
En ook al maak jij geen melding, er is van gisteren een rapport opgemaakt door de politie. Je zegt zelf dat meerdere mensen eerder al meldingen hebben gemaakt. Ik denk dat de politie er toch wel induikt nu. Wellicht hebben andere mensen nu ook wel weer geklaagd over de hond.
Het is een rotsituatie in ieder geval, maar denk ook aan jezelf en je eigen honden
- Liesbeth
- Zeer actief
Jeetje Gonnie, zo'n beet is niet niks
.
Ik snap jouw insteek wel. Zelf denk ik er (vaak) ook zo over, zeker zoals je het gebeuren uitlegt.
Je zou eens met de politie kunnen bellen over wat je zou kunnen of moeten doen. Ze waren erbij, hebben een rapport opgemaakt en zullen (als het goed is) e.e.a. uit gaan zoeken m.b.t. de hond.
Schrijf wel alle kosten, die je nav dit ongeluk maakt, op. Zelfs de kilometers die je naar (huis)arts moet rijden. De verzekering van de buurvrouw behoort dat allemaal te vergoeden.
Sterkte met je been en alle ongemak
.
Ik snap jouw insteek wel. Zelf denk ik er (vaak) ook zo over, zeker zoals je het gebeuren uitlegt.
Je zou eens met de politie kunnen bellen over wat je zou kunnen of moeten doen. Ze waren erbij, hebben een rapport opgemaakt en zullen (als het goed is) e.e.a. uit gaan zoeken m.b.t. de hond.
Schrijf wel alle kosten, die je nav dit ongeluk maakt, op. Zelfs de kilometers die je naar (huis)arts moet rijden. De verzekering van de buurvrouw behoort dat allemaal te vergoeden.
Sterkte met je been en alle ongemak
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik ben gewoon wat realistischer Maltezer. Deze hond heeft al een aantal malen gebeten. Moet er eerst een kind gedood of ernstig verminkt worden om dan alsnog dat dier te laten inslapen? Ik ben meer het type dat de put doet dempen om te voorkomen dat het kalf kan verdrinken.Maltezers schreef:Hoe gaat het nu met je Gonnie? Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en dat het goed komt met je ziektekosten. Over die hond ga ik niet veel zeggen maar ik denk wel dat een aantal reactie`s heel anders geweest zouden zijn als het een kind had geweest. In het bijzonder de reactie van Wolfsblutvind ik persoonlijk erg dom, kortzichtig en totaal ongepast. Maar hij schiet wel meer ongenuanceerd uit de bocht ( zal de aard van het beestje wel zijn ) Kortom beterschap en er moet in ieder geval iets met die hond/vrouw combi gebeuren anders wordt het alleen naar erger.Wolfsblut schreef:Hebben ze de Duitse dog al laten inslapen?
Honden die er een sport van maken om mensen te bijten horen niet in de maatschappij thuis. Gevaarlijke menselijke psychopaten worden opgeborgen. Psychopathische bijtgrage honden mogen gelukkig opgeruimd worden. En dat is maar goed ook. Je zou met je kind maar argeloos over straat wandelen en dan komt er zo'n bakbeest op je kind afgestormd en die bijt je kind dood.
Dan kun jij mijn uitspraken wel dom en kortzichtig vinden. Sterker nog, als zo'n agressieve bijter, die vanwege hun bijtgedrag, over het algemeen wel bekend zijn in de wijk, zich in mij of mijn honden vastbijt om vervolgens niet meer los te laten, dan euthanaseer ik ter plekke. En dat is dan binnen 5 seconden gepiept. En daar vraag ik echt geen toestemming voor aan het baasje of vrouwtje. Ik steek mijn kop niet in het zand, ook niet voor eventuele juridische gevolgen.
In de buitengebieden kom je dit soort monsters veel tegen op afgelegen boerderijen. Daar weet je gewoon dat je bij de poort moet wachten tot iemand eerst de hond veilig stelt.
Maar zo'n bijtend monster in de stad en zeker op een flat. Nee, daar horen ze absoluut niet thuis.
Het welzijn van een mens staat bij mij hoger aangeschreven dan dat van een agressieve bijter waar mensen constant bang voor zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Lemuria
Jeetje wat een verhaal. Sterkte met de afhandeling, maar wat mij betreft is 3x scheepsrecht. Mevrouw mag hier best eens op aangepakt worden, anders kun je wachten tot het weer fout gaat. En dan is je hond waarschijnlijk écht aan de beurt. Denk dus eerst aan jezelf en je honden, dán pas aan die vrouw.
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:dat verklaart een hoopgonnie schreef:Zal vast wel, ik kan namelijk nogal eigenwijs zijn.
Hahaha, zeker ik ben gewoon een gek mens.
Groetjes Gonnie.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik snap je reactie wel Gonnie. Ik zou ook niet lang boos kunnen blijven denk ik, zeker als je duidelijk kan merken dat ze er zelf ook van ondersteboven is. Op het volgende wilde ik wel even reageren
Sterkte met de situatie
Je hebt ongelukken en ongelukken natuurlijk. Dit is een ongeluk dat voorkomen had kunnen worden en dus niet echt de term ongeluk waard is. Het ongeluk hierin was was dat jouw been ertussen zat. Anders was het ook gebeurd en dan had hij Jarah te pakken gehad. Geen ongeluk, maar onvoorzichtigheid wat zeker voorkomen had kunnen worden. Je zegt t zelf al, ze kan hem niet houden. Als je weet dat je hond andere honden wil pakken, dan zorg je dat dat niet kan gebeuren. Zeker als deze een maatje te groot voor je is en je hem in die situaties niet kan houden. Ik zou dus, hoe goed je t ook met de buurvrouw voor hebt, wel een gesprek aangaan, zodat dit niet nog eens gebeurd. Een muilkorf is zoals al genoemd is een goede eerste optie. Misschien kan ze een cursus met hem gaan volgen of zoals je zelf ook zegt andere tijden gaan wandelen (maar dan zijn er nog tig andere honden op straat die hij kan pakken natuurlijk).gonnie schreef:..., was een ongeluk ze kan hem soms niet houden en de twee keer hier voor heeft hij Jarah gegrepen,...
Sterkte met de situatie
-
gonnie
- Zeer actief
Heb nog nooit gezien dat hij bij anderen honden zo reageert als op mijn honden en ik denk dat hij het echt op Jarah heeft voorzien, toen ik de andere keren met drie honden liep koos hij ook telkens Jarah.veertje schreef:Ik snap je reactie wel Gonnie. Ik zou ook niet lang boos kunnen blijven denk ik, zeker als je duidelijk kan merken dat ze er zelf ook van ondersteboven is. Op het volgende wilde ik wel even reageren
Je hebt ongelukken en ongelukken natuurlijk. Dit is een ongeluk dat voorkomen had kunnen worden en dus niet echt de term ongeluk waard is. Het ongeluk hierin was was dat jouw been ertussen zat. Anders was het ook gebeurd en dan had hij Jarah te pakken gehad. Geen ongeluk, maar onvoorzichtigheid wat zeker voorkomen had kunnen worden. Je zegt t zelf al, ze kan hem niet houden. Als je weet dat je hond andere honden wil pakken, dan zorg je dat dat niet kan gebeuren. Zeker als deze een maatje te groot voor je is en je hem in die situaties niet kan houden. Ik zou dus, hoe goed je t ook met de buurvrouw voor hebt, wel een gesprek aangaan, zodat dit niet nog eens gebeurd. Een muilkorf is zoals al genoemd is een goede eerste optie. Misschien kan ze een cursus met hem gaan volgen of zoals je zelf ook zegt andere tijden gaan wandelen (maar dan zijn er nog tig andere honden op straat die hij kan pakken natuurlijk).gonnie schreef:..., was een ongeluk ze kan hem soms niet houden en de twee keer hier voor heeft hij Jarah gegrepen,...
Sterkte met de situatie
Ik liet Jarah de laatste keer los, nou ja nu dus de een na laatste keer, en toen ging hij echt achter haar aan terwijl die andere twee toen dichtbij hem stonden.
Groetjes Gonnie.
- Daisy@
- Zeer actief
Vind het vaak erg zwart/wit wat je schrijft. Maar met dit verhaal ben ik het absoluut eens.Wolfsblut schreef:Ik ben gewoon wat realistischer Maltezer. Deze hond heeft al een aantal malen gebeten. Moet er eerst een kind gedood of ernstig verminkt worden om dan alsnog dat dier te laten inslapen? Ik ben meer het type dat de put doet dempen om te voorkomen dat het kalf kan verdrinken.Maltezers schreef:Hoe gaat het nu met je Gonnie? Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en dat het goed komt met je ziektekosten. Over die hond ga ik niet veel zeggen maar ik denk wel dat een aantal reactie`s heel anders geweest zouden zijn als het een kind had geweest. In het bijzonder de reactie van Wolfsblutvind ik persoonlijk erg dom, kortzichtig en totaal ongepast. Maar hij schiet wel meer ongenuanceerd uit de bocht ( zal de aard van het beestje wel zijn ) Kortom beterschap en er moet in ieder geval iets met die hond/vrouw combi gebeuren anders wordt het alleen naar erger.Wolfsblut schreef:Hebben ze de Duitse dog al laten inslapen?
Honden die er een sport van maken om mensen te bijten horen niet in de maatschappij thuis. Gevaarlijke menselijke psychopaten worden opgeborgen. Psychopathische bijtgrage honden mogen gelukkig opgeruimd worden. En dat is maar goed ook. Je zou met je kind maar argeloos over straat wandelen en dan komt er zo'n bakbeest op je kind afgestormd en die bijt je kind dood.
Dan kun jij mijn uitspraken wel dom en kortzichtig vinden. Sterker nog, als zo'n agressieve bijter, die vanwege hun bijtgedrag, over het algemeen wel bekend zijn in de wijk, zich in mij of mijn honden vastbijt om vervolgens niet meer los te laten, dan euthanaseer ik ter plekke. En dat is dan binnen 5 seconden gepiept. En daar vraag ik echt geen toestemming voor aan het baasje of vrouwtje. Ik steek mijn kop niet in het zand, ook niet voor eventuele juridische gevolgen.
In de buitengebieden kom je dit soort monsters veel tegen op afgelegen boerderijen. Daar weet je gewoon dat je bij de poort moet wachten tot iemand eerst de hond veilig stelt.
Maar zo'n bijtend monster in de stad en zeker op een flat. Nee, daar horen ze absoluut niet thuis.
Het welzijn van een mens staat bij mij hoger aangeschreven dan dat van een agressieve bijter waar mensen constant bang voor zijn.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, ik zou zelf denk ik mijn hond ook in laten slapen. Of in ieder geval muilkorven.
Groetjes Gonnie.
-
Neeltje
Je kunt bij je ziektekosten verzekering aangeven dat de gemaakte kosten zijn gekomen door een ongeval en dan gaan ze de kosten bij de tegenpartij verhalen. Ook zij betalen liever niet als het niet hun verantwoording is.gonnie schreef:Zal vast wel, ik kan namelijk nogal eigenwijs zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het typisch iets voor jou om begrip te hebben voor die mevrouw, Gonnie
En ik vind dat ontzettend lief.
Maar jij bent degene die gebeten is en ik krijg nu een beetje het gevoeld dat de zaken omgedraaid worden.
Het lijkt wel of die mevrouw nu het slachtoffer is.
Heb je een tetanus injectie gehad Gon?
En ik zou wel aangifte doen.
Ook al had die hond het waarschijnlijk op Jarah voorzien, dat wil niet zeggen dat het logisch is dat hij jouw been door je broek heen zo beschadigd. Hij hield bepaald niet in toen hij voelde dat hij Jarah niet te pakken had.
En ik zou niet vragen of mevrouw die hond een muilkorf om doet, ik zou het eisen.
Ze kan die hond niet houden.
Dus er MOET een muilkorf om en bij voorkeur moet iemand die hond uitlaten die het beest wel kan houden.
Beterschap
En ik vind dat ontzettend lief.
Maar jij bent degene die gebeten is en ik krijg nu een beetje het gevoeld dat de zaken omgedraaid worden.
Het lijkt wel of die mevrouw nu het slachtoffer is.
Heb je een tetanus injectie gehad Gon?
En ik zou wel aangifte doen.
Ook al had die hond het waarschijnlijk op Jarah voorzien, dat wil niet zeggen dat het logisch is dat hij jouw been door je broek heen zo beschadigd. Hij hield bepaald niet in toen hij voelde dat hij Jarah niet te pakken had.
En ik zou niet vragen of mevrouw die hond een muilkorf om doet, ik zou het eisen.
Ze kan die hond niet houden.
Dus er MOET een muilkorf om en bij voorkeur moet iemand die hond uitlaten die het beest wel kan houden.
Beterschap
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Jeetje Gonnie, wat een nare ervaring, van harte beterschap hoor
! Verder denk ik toch dat je wel een muilkorf èn uitlaten aan een korte lijn mag eisen. Ik ben bang dat als het volgende incident zich voordoet (en dat zal heus wel gebeuren denk ik omdat er al meerdere klachten zijn over deze hond), dat jij dan spijt krijgt dat je zo aardig bent geweest. Begrijp me goed hoor mensen zoals jij daar zouden er veel meer van moeten zijn, maar je kan ook te gek zijn hè.