Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Wacht. Ik zou uit dit soort discussies blijven *flies away*
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je met een op je af stormende pitbull
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat doe je met een op je af stormende pitbull
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Maar vielen je honden elke bezoeker dan standaard aan? Of viel elke bezoeker je honden standaard aan?blondie schreef:Maar soms ontkom je daar niet aan omdat een baas heel wat verderop het allemaal best vind. Mij werd ook vaak gezegd dat ik te veel van de honden eiste en dat mensen makkelijker werden omdat ik mijn honden toch wel onder controle hield. Toch had ik geen zin in grauw en snauw partijen en een risico dat 2 herders een punt wilden maken naar een opdringerige lompe of aanvallende hond (welk formaat dan ook).Jaap* schreef:Dat snap ik wel, maar ik vind het altijd zo oneerlijk om van een hond te verwachten dat die zich niet mag verroeren terwijl er een af andere opdringerige langskomt. Dan richt ik me liever even tot die bezoeker, zegmaar.Lemuria schreef:Ze heeft er nu een handje van om super-enthousiast op alles af te duiken wat beweegt en nú is het nog fun and games. Maar als ze straks 27kg weegt en -mogelijk- niet meer hondvriendelijk is, is dat niet grappig meer. Dus ik wil haar leren om zich geen zak aan te trekken van anderen. Zolang ik d'r koekjes induw gaat het verdomd goed. Maar het moet niet te lang duren. En dat snappen die andere eigenaren dan weer niet.Jaap* schreef:[Niet om het een of ander, maar waarom vraag je dat op zo'n moment in vredesnaam van je hond?
Ik ga trouwens ook echt nooit eten in zo'n soort situatie brengen. Het creëert beide vaak zo'n spanning vind ik.
Maar dit even terzijde allemaal
Misschien ben ik onder een bijzonder gesternte geboren, maar ik kan van de afgelopen 11 jaar de keren dat een ontmoeting escaleerde op één hand tellen.
En in slechts één geval leidde dat tot twee gaatjes
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik bedoel, ik loop ook niet de hele dag met een helm rond omdat er een kans bestaat dat er iets op mijn hoofd valt 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nee ze vielen niet aan, maar lieten merken er niet van gediend te zijn en dat was vaak al voor mensen heel eng want die van mij legde de honden direct op de rug, en dat gaat met veel gegil van de andere hond gepaard. Dus besloot ik dat het voor alle partijen beter was als ik dan zelf maar het lijntje eraan klikte en de honden aflegde en tot kalmte maande, of weg te lopen van het gedoe en als ik het echt zat was de aanstormende hond weg te brullen. Hopend dat het baasje het eindelijk na tien keer eens zou gaan begrijpen dat ik er klaar mee was.
En helaas werden ze vaak niet leuk benaderd, geen normale kennismakingen in ieder geval in de directe omgeving bij mijn huis.
Wonden in een achterpoot door loslopende hond op straat, gebeten in de bekken door de kleinere keffers etc. ook via het hek op eigen terrein, op een bepaald moment was ik er wel klaar mee. Met name de kleinere honden die een hekel hadden aan herders vormden bij mij het probleem. Die kwamen met een strot aanzetten en gingen in bekken en poten bijten. Tsja, als ze dat niet pikken en ik liet het honds oplossen dan had ik een probleem. Want dan waren het toch altijd weer de herders, het voortraject werd niet gezien.
Ik lees je post erna ook hoor, en ik begrijp je. En ik heb er overigens ook van geleerd van dat stel. En hoe ik het niet meer wil. Dat laatste is het belangrijkst
En helaas werden ze vaak niet leuk benaderd, geen normale kennismakingen in ieder geval in de directe omgeving bij mijn huis.
Wonden in een achterpoot door loslopende hond op straat, gebeten in de bekken door de kleinere keffers etc. ook via het hek op eigen terrein, op een bepaald moment was ik er wel klaar mee. Met name de kleinere honden die een hekel hadden aan herders vormden bij mij het probleem. Die kwamen met een strot aanzetten en gingen in bekken en poten bijten. Tsja, als ze dat niet pikken en ik liet het honds oplossen dan had ik een probleem. Want dan waren het toch altijd weer de herders, het voortraject werd niet gezien.
Ik lees je post erna ook hoor, en ik begrijp je. En ik heb er overigens ook van geleerd van dat stel. En hoe ik het niet meer wil. Dat laatste is het belangrijkst
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ben het wel met je eens.Tiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Aangelijnd en muilkorf om lijkt me ook een duidelijk genoeg signaal naar andere hondeneigenaren.
Je moet soms ook eerst door de drukkere gebieden om bij die afgelegen plekken te kunnen komen..
Laat me nou effe passeren; ben ook zo weer weg.
Wiel
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
EensTiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Mijn Kaya is ook niet gediend van andere honden, met name niet van drukke honden en daar vallen pups meestal ook onder.
Ik zou haar niet als 'hond agressief' bestempelen, maar ze is er gewoon niet leuk mee en geeft te snel een te harde correctie.
Toen ik dat eenmaal bemerkte heb ik haar en die andere honden ellende bespaard en ben gewoon in rustig gebied gaan wandelen ondanks
dat ik haar prima onder controle heb, maar waarom zou je dit je eigen hond en andere honden aandoen?
Gewoon lekker weghouden uit druk hondengebied.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Die pups altijd
de meeste pups schrikken zich kapot als een hond flink uitvalt en terecht. Hoe groot is de kans nou echt dat die dan alsnog gebeten worden? De honden die gebeten worden zijn zelf al geen lieverdjes.
Overigens mogen mijn beide honden spelen met pitbulls en staffords maar dan moet ik de eigenaren + honden kennen. Er zijn genoeg staffords die niet lomp spelen en die niet over grenzen gaan. Mijn Tyra'tje was licht autistisch dus die liep overal met een boog omheen. Prima sociaal hondje, geen agressie en geen problemen.
Als een hond niet goed matcht met de andere hond, dan niet toch
genoeg honden die niet met border collie's of mechelaars willen spelen vanwege het gedrag om maar 2 voorbeelden te geven.
Overigens mogen mijn beide honden spelen met pitbulls en staffords maar dan moet ik de eigenaren + honden kennen. Er zijn genoeg staffords die niet lomp spelen en die niet over grenzen gaan. Mijn Tyra'tje was licht autistisch dus die liep overal met een boog omheen. Prima sociaal hondje, geen agressie en geen problemen.
Als een hond niet goed matcht met de andere hond, dan niet toch
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ok, toch nog effe over die pups.
Biet was 100% ok met pups, in de zin dat ie ze leuk vond en d'r wel mee wilde spelen.
Echter, 60+kg enthousiaste Bull Mastiff is niet altijd gezond voor een pup.
Mensen vonden het wel leuk als hun pup een leuke ervaring met zo'n grote had, niks mis mee, maar geef me dan wel de gelegenheid om 'm er aan te herinneren dat ie het rustig aan moet doen.
Dan is alles mogelijk.
Biet was 100% ok met pups, in de zin dat ie ze leuk vond en d'r wel mee wilde spelen.
Echter, 60+kg enthousiaste Bull Mastiff is niet altijd gezond voor een pup.
Mensen vonden het wel leuk als hun pup een leuke ervaring met zo'n grote had, niks mis mee, maar geef me dan wel de gelegenheid om 'm er aan te herinneren dat ie het rustig aan moet doen.
Dan is alles mogelijk.
Wiel
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Als ik alleen ben zonder hond, vind ik het geen enkel probleem, dan wil ik ook even knuffelen. Maar met hond ga ik me daar zeker niet aan wagen. Ben 1 keer een hond daardoor verloren, dat gaat me zeker geen 2e keer overkomen. No way. 

- iones
- Zeer actief
Er zijn verschillende manieren van spelen bij honden. Je hebt honden die er veel bij rennen, honden die lomp tegen elkaar aanbeuken, en je hebt honden die veel liggend op de grond met elkaar stoeien en happen.
Ik denk voor een goed spel, dat de honden in hun spel overeen moeten komen.
Honden die lomp zijn, zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor anderen honden die lomp zijn om mee te spelen. Ik schat een bordercollie in als een hond die het liefst veel rent in het spel.
Niet meer toelaten dus, dat je hond lomp behandeld wordt.
Ik denk voor een goed spel, dat de honden in hun spel overeen moeten komen.
Honden die lomp zijn, zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor anderen honden die lomp zijn om mee te spelen. Ik schat een bordercollie in als een hond die het liefst veel rent in het spel.
Niet meer toelaten dus, dat je hond lomp behandeld wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dankjewel allemaal voor de reacties.
@Iones: Skye vind het super om lekker te rennen, maar kan voor een border collie aardig goed lomp spelen met honden die liever zo spelen. Hij moet alleen nog wel kunnen bewegen en als er één bonk spier bovenop hem gaat liggen dan gaat dat niet
Ik denk idd dat je wel een punt hebt met dat het niet zo zeer om het ras gaat, maar of de manier van spelen overeen komt.
@Iones: Skye vind het super om lekker te rennen, maar kan voor een border collie aardig goed lomp spelen met honden die liever zo spelen. Hij moet alleen nog wel kunnen bewegen en als er één bonk spier bovenop hem gaat liggen dan gaat dat niet
- iones
- Zeer actief
En ik denk dat de manier van spelen ook weer rasgebonden is. Tot bepaalde hoogte natuurlijk.*Skye* schreef:Dankjewel allemaal voor de reacties.
@Iones: Skye vind het super om lekker te rennen, maar kan voor een border collie aardig goed lomp spelen met honden die liever zo spelen. Hij moet alleen nog wel kunnen bewegen en als er één bonk spier bovenop hem gaat liggen dan gaat dat nietIk denk idd dat je wel een punt hebt met dat het niet zo zeer om het ras gaat, maar of de manier van spelen overeen komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- NudityAndTheBeast
- Actief
- Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog - Aantal honden: 6
Mijn vriend kocht 18 jaar geleden zijn eerste eigen hond, een stafford... Toendertijd heel erg onbekende honden... Hij heeft er zelf een wereldhond aan gehad, maar de witte herder van zijn moeder is wel een keer omgetoverd tot een rode herder (gelukkig zonder al té ernstige schade)
Daarna heb ik zelf ook een staffie uit het asiel gehad die helaas ernstig mishandeld was én nog eens longkanker bleek te hebben. Dat is 1x bijna mis gegaan naar een méns toe...
Ik houd enorm van het ras, zal ze altijd fantastisch blijven vinden en ik kan m'n ogen er niet vanaf houden als ik er een zie... Maar helaas, vertrouw ik ze voor geen HAAR bij andere honden.
Uiteindelijk heb ik 'kwetsbare' honden, mijn franse bull met haar hernia, is 1 verkeerd geplaatste poot sowieso einde verhaal, en mijn Chinese naakthonden, die zijn nu eenmaal hap-slik-weg...
Heb het 1x meegemaakt met een vrouw die er van overtuigd was dat ze een kruising staff/pitt had, toevallig wél met een platte snuit -_- (Ik heb een bloedhekel aan zo'n mensen), dat beest nam mijn reutje z'n kop in zijn mond en stond klaar om te schudden, ik heb m nét op tijd er vanaf gekregen (en da's niet zachthandig gegaan) en hij had gelukkig alleen een gat in zijn kaak... 3 seconden later en ik was zonder mijn Quiz naar huis mogen vertrekken... Volgens de eigenaar van deze 'stafpitkruisingmetplattesnuit' was het mijn reu zijn schuld, namelijk haar beest denderde er met een enorme snelheid op af en de mijne gromde om zijn grens aan te geven, en tja, als een kleine hond gromt naar een grote hond is het automatisch een kutkeffer...
Is het dan hypocriet van mij dat mijn Chinezen wel gerust met Duitse doggen, herders, newfies, etc etc mogen spelen..? Geen idee, dat kan ook misgaan, maar die kans is toch kleiner dan bij een staff of aanverwant... Dus nee bedankt...
Daarna heb ik zelf ook een staffie uit het asiel gehad die helaas ernstig mishandeld was én nog eens longkanker bleek te hebben. Dat is 1x bijna mis gegaan naar een méns toe...
Ik houd enorm van het ras, zal ze altijd fantastisch blijven vinden en ik kan m'n ogen er niet vanaf houden als ik er een zie... Maar helaas, vertrouw ik ze voor geen HAAR bij andere honden.
Uiteindelijk heb ik 'kwetsbare' honden, mijn franse bull met haar hernia, is 1 verkeerd geplaatste poot sowieso einde verhaal, en mijn Chinese naakthonden, die zijn nu eenmaal hap-slik-weg...
Heb het 1x meegemaakt met een vrouw die er van overtuigd was dat ze een kruising staff/pitt had, toevallig wél met een platte snuit -_- (Ik heb een bloedhekel aan zo'n mensen), dat beest nam mijn reutje z'n kop in zijn mond en stond klaar om te schudden, ik heb m nét op tijd er vanaf gekregen (en da's niet zachthandig gegaan) en hij had gelukkig alleen een gat in zijn kaak... 3 seconden later en ik was zonder mijn Quiz naar huis mogen vertrekken... Volgens de eigenaar van deze 'stafpitkruisingmetplattesnuit' was het mijn reu zijn schuld, namelijk haar beest denderde er met een enorme snelheid op af en de mijne gromde om zijn grens aan te geven, en tja, als een kleine hond gromt naar een grote hond is het automatisch een kutkeffer...
Is het dan hypocriet van mij dat mijn Chinezen wel gerust met Duitse doggen, herders, newfies, etc etc mogen spelen..? Geen idee, dat kan ook misgaan, maar die kans is toch kleiner dan bij een staff of aanverwant... Dus nee bedankt...
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dat is waariones schreef:En ik denk dat de manier van spelen ook weer rasgebonden is. Tot bepaalde hoogte natuurlijk.*Skye* schreef:Dankjewel allemaal voor de reacties.
@Iones: Skye vind het super om lekker te rennen, maar kan voor een border collie aardig goed lomp spelen met honden die liever zo spelen. Hij moet alleen nog wel kunnen bewegen en als er één bonk spier bovenop hem gaat liggen dan gaat dat nietIk denk idd dat je wel een punt hebt met dat het niet zo zeer om het ras gaat, maar of de manier van spelen overeen komt.
- PaulV
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
In losloopgebied ben ik het volkomen met je eens. Mijn hond is hondagressief, en loopt daarom dus echt nooit waar dan ook los. Sterker ik mijd losloopgebieden daarom ook gewoon maar...Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.
Bij aanlijngebieden echter vind ik dit omgekeerde wereld. Iemand die daar zijn hond los laat lopen neemt zelf een risico. Ik zal uit alle macht de andere hond weghouden, maar als het ooit niet zou lukken voel ik me zeer zeker echt knap beroerd, maar voel me dan vooral heel boos op de andere eigenaar die te beroerd is zich aan de regels te houden.
Ontopic: ik houd iedere hond weg, maakt niet uit welk ras. Soms gaat een teefje nog redelijk, maar ik wil het risico niet nemen. Dit kan dus ook inhouden dat ik met mijn eigen hond onder mijn arm sta om escalatie te voorkomen...
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
PaulV schreef:In losloopgebied ben ik het volkomen met je eens. Mijn hond is hondagressief, en loopt daarom dus echt nooit waar dan ook los. Sterker ik mijd losloopgebieden daarom ook gewoon maar...Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.
Bij aanlijngebieden echter vind ik dit omgekeerde wereld. Iemand die daar zijn hond los laat lopen neemt zelf een risico. Ik zal uit alle macht de andere hond weghouden, maar als het ooit niet zou lukken voel ik me zeer zeker echt knap beroerd, maar voel me dan vooral heel boos op de andere eigenaar die te beroerd is zich aan de regels te houden.
Ontopic: ik houd iedere hond weg, maakt niet uit welk ras. Soms gaat een teefje nog redelijk, maar ik wil het risico niet nemen. Dit kan dus ook inhouden dat ik met mijn eigen hond onder mijn arm sta om escalatie te voorkomen...
Helemaal mee eens.
Anders zou je nergens meer fatsoenlijk kunnen lopen.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Maar dat is natuurlijk ook onachtzaamheid van jezelf.Kells schreef: Hier idem dito. Een paar dagen geleden kwam ik een vriendin tegen met haar setter. Zij woont tegenwoordig ook weer in in ons dorp en haar setter is familie van mijn setters. Het hele roedeltje liep zoals gebruikelijk los en waren druk bezig met het apporteren van ballen uit het water. Dolle pret! Wij zagen een beetje te laat een dame met aangelijnde stafford aankomen. Onze blije jongeling liep er als eerste op af om het beest te begroeten, gevolgd door de groterds die lieten blijken dat het beest moest opzouten. Wij vonden de situatie best griezelig! Ik wandelde al een tijd met ogen op steeltjes om dit soort situaties te voorkomen. Onze blije gup vind alles gezellig, maar moeder, oma en ik denken daar vaak anders over.
je kunt niet alles op het bordje leggen van de baas met de aangelijnde hond.
De pup zal waarschijnlijk moeilijk terug te roepen zijn, maar de volwassen honden zouden in zo'n geval voldoende onder appèl moeten staan om te zorgen dat ze geen herrie gaan schoppen.
Dat je het niet in de gaten had maakt de situatie verwarrender, maar dat is niet alleen "de schuld" van de mevrouw met de aangelijnde stafford.
Honden in een roedel hebben toch al eerder de neiging om iets samen te gaan "oplossen".
Lijkt me iets om zelf rekening mee te houden.
- ranetje
- Zeer actief
OKKells schreef:Dat doe ik toch ook niet?ranetje schreef:Maar dat is natuurlijk ook onachtzaamheid van jezelf.Kells schreef: Hier idem dito. Een paar dagen geleden kwam ik een vriendin tegen met haar setter. Zij woont tegenwoordig ook weer in in ons dorp en haar setter is familie van mijn setters. Het hele roedeltje liep zoals gebruikelijk los en waren druk bezig met het apporteren van ballen uit het water. Dolle pret! Wij zagen een beetje te laat een dame met aangelijnde stafford aankomen. Onze blije jongeling liep er als eerste op af om het beest te begroeten, gevolgd door de groterds die lieten blijken dat het beest moest opzouten. Wij vonden de situatie best griezelig! Ik wandelde al een tijd met ogen op steeltjes om dit soort situaties te voorkomen. Onze blije gup vind alles gezellig, maar moeder, oma en ik denken daar vaak anders over.
je kunt niet alles op het bordje leggen van de baas met de aangelijnde hond.
De pup zal waarschijnlijk moeilijk terug te roepen zijn, maar de volwassen honden zouden in zo'n geval voldoende onder appèl moeten staan om te zorgen dat ze geen herrie gaan schoppen.
Dat je het niet in de gaten had maakt de situatie verwarrender, maar dat is niet alleen "de schuld" van de mevrouw met de aangelijnde stafford.
Honden in een roedel hebben toch al eerder de neiging om iets samen te gaan "oplossen".
Lijkt me iets om zelf rekening mee te houden.
Ik kreeg wel die indruk uit onderstaande posting, maar dat bedoelde je dan waarschijnlijk anders?
Kells schreef:Dit vind ik super en ik zou het waarderen dat anderen dit voorbeeld zouden volgen.Ik loop hier met mijn drietal de offroad route langs het water. Mijn honden moeten echt los kunnen om hun energie kwijt te raken en ze zwemmen graag. Waarom nemen mensen met een aangelijnde, niet zwemmende hond dezelfde route terwijl er een wandelpad vlak achterlangs loopt. Ik begrijp dat dus echt niet.
Het is een kleine moeite om een beetje rekening met elkaar te houden.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het blijft gewoon lastig dit soort gevallen.
Ik woon nu in een buurt waar ik met Ben echt niet fijn wandel. Allemaal loslopende honden overal, waarvan ook veel macho reuen.
Dat is echt vragen om problemen, en die zijn er vroeger ook genoeg geweest. Iedereen laat zijn of haar hond gewoon lopen, ongeacht het feit dat het niet mag.
Echter, als je dan een sociaal hondje hebt, dan maakt het je eigenlijk ook allemaal gewoon niet zo veel meer uit, en ervaar ik deze buurt als best gezellig. Apple loopt ook overal los.
Blijf er wel bij dat je als eigenaar je hond gewoon altijd bij je moet houden als je een aangelijnde hond tegenkomt. Doe ik ook.
Alleen in een losloopgebied wil ik nog wel eens aannemen dat men dan ook begrijpt dat er honden loslopen, maar heel eerlijk, als
ik een aangelijnde pitt/staff tegenkom, waar dan ook, dan houdt ik Apple bij me.
Het lijkt mij in ieder geval bijzonder onprettig om een hond van dat kaliber op je hond af te zien rennen, godzijdank hebben we er hier weinig van, en de honden die er zijn, zijn aangelijnd of zijn makkelijk af te leiden/redelijk sociaal.
Ik woon nu in een buurt waar ik met Ben echt niet fijn wandel. Allemaal loslopende honden overal, waarvan ook veel macho reuen.
Dat is echt vragen om problemen, en die zijn er vroeger ook genoeg geweest. Iedereen laat zijn of haar hond gewoon lopen, ongeacht het feit dat het niet mag.
Echter, als je dan een sociaal hondje hebt, dan maakt het je eigenlijk ook allemaal gewoon niet zo veel meer uit, en ervaar ik deze buurt als best gezellig. Apple loopt ook overal los.
Blijf er wel bij dat je als eigenaar je hond gewoon altijd bij je moet houden als je een aangelijnde hond tegenkomt. Doe ik ook.
Alleen in een losloopgebied wil ik nog wel eens aannemen dat men dan ook begrijpt dat er honden loslopen, maar heel eerlijk, als
ik een aangelijnde pitt/staff tegenkom, waar dan ook, dan houdt ik Apple bij me.
Het lijkt mij in ieder geval bijzonder onprettig om een hond van dat kaliber op je hond af te zien rennen, godzijdank hebben we er hier weinig van, en de honden die er zijn, zijn aangelijnd of zijn makkelijk af te leiden/redelijk sociaal.
- ranetje
- Zeer actief
Dat weet ikKells schreef:Dat was een reactie op Caro. Zij schreef dat ze zelf met haar aangelijnde hond uit drukke losloopgebieden weg bleef.ranetje schreef: OK![]()
Ik kreeg wel die indruk uit onderstaande posting, maar dat bedoelde je dan waarschijnlijk anders?Kells schreef:Dit vind ik super en ik zou het waarderen dat anderen dit voorbeeld zouden volgen.Ik loop hier met mijn drietal de offroad route langs het water. Mijn honden moeten echt los kunnen om hun energie kwijt te raken en ze zwemmen graag. Waarom nemen mensen met een aangelijnde, niet zwemmende hond dezelfde route terwijl er een wandelpad vlak achterlangs loopt. Ik begrijp dat dus echt niet.
Het is een kleine moeite om een beetje rekening met elkaar te houden.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Tiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
In tegenstelling tot anderen ben ik het niet met je eens. Totaal niet trouwens.
Als jij (en jij is gewoon even algemeen gesproken) je hond niet onder controle hebt houd jij (algemeen gesproken) je hond ook maar lekker aangelijnd
Zat honden(rassen) die niet vriendelijk naar andere honden zijn en daarom zijn aangelijnd. Dat is niet alleen maar weggelegd voor staffs en aanverwanten.
Persoonlijk vind ik het de omgekeerde wereld wanneer iemand zijn/haar hond zou gaan moeten muilkorven omdat er klunzen zijn die te beroerd zijn hun hond bij zich te houden/roepen indien ze een aangelijnde hond zien of ze niet onder appél hebben. Dan ga je (algemeen gesproken) nóg maar een keer op cursus met je hond.
Reden dat iemand zijn hond aangelijnd heeft is meestal niet voor niets. Dat kan zijn omdat de hond in kwestie niet zit te wachten op al die leuke, vriendelijke (en soms zijn ze niet eens leuk en vriendelijk) honden. Maar het kan ook zijn dat de hond in kwestie loops, ziek is etc etc. En dáár kun je, sterker nog, hóór je naar mijn idee gewoon rekening mee te houden. En dat doe je dus door te zorgen dat "jouw" (algemeen geproken) honden niet voor overlast zorgen. Oftewel. Lekker bij je (algemeen gesproken) houden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Tiny
- Zeer actief
Ik persoonlijk heb niets te zoeken in een losloopgebied met mijn agressieve, loopse of zieke hond, er zijn genoeg andere plekken waar ze aan de lijn lekker kunnen struinen. Beau kon niet met andere honden en noway dat ik met hem druk bevolkte gebieden opzocht. Niet dat ik bang was voor andere honden want hij was maar twee turven hoogsmoekie schreef:Tiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Als jij (en jij is gewoon even algemeen gesproken) je hond niet onder controle hebt houd jij (algemeen gesproken) je hond ook maar lekker aangelijnd![]()
Zat honden(rassen) die niet vriendelijk naar andere honden zijn en daarom zijn aangelijnd. Dat is niet alleen maar weggelegd voor staffs en aanverwanten.
Persoonlijk vind ik het de omgekeerde wereld wanneer iemand zijn/haar hond zou gaan moeten muilkorven omdat er klunzen zijn die te beroerd zijn hun hond bij zich te houden/roepen indien ze een aangelijnde hond zien of ze niet onder appél hebben. Dan ga je (algemeen gesproken) nóg maar een keer op cursus met je hond.
Reden dat iemand zijn hond aangelijnd heeft is meestal niet voor niets. Dat kan zijn omdat de hond in kwestie niet zit te wachten op al die leuke, vriendelijke (en soms zijn ze niet eens leuk en vriendelijk) honden. Maar het kan ook zijn dat de hond in kwestie loops, ziek is etc etc. En dáár kun je, sterker nog, hóór je naar mijn idee gewoon rekening mee te houden. En dat doe je dus door te zorgen dat "jouw" (algemeen geproken) honden niet voor overlast zorgen. Oftewel. Lekker bij je (algemeen gesproken) houden
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
smoekie schreef:Tiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Als jij (en jij is gewoon even algemeen gesproken) je hond niet onder controle hebt houd jij (algemeen gesproken) je hond ook maar lekker aangelijnd![]()
ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven

- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Ik ken beide kanten. Ik woon op een plek waar veel groen is om de wijk heen (wijk van 7 straten) het bos op 10 min lopen, is op een paar (hoog) zomer maanden na, geheel losloopgebied.
Vrijwel iedereen en ook mensen met niet gezellige honden die gewoon de aanval inzetten op je hond als die verkeerd kijkt, laat zn hond in/om de wijk loslopen.
En van terug roepen, ook niet na meerdere ruzies, hebben ze nog nooit gehoord.
Toen ik met mijn hond agressieve teef liep (door trauma) vond ik zeker dat ik mijn hond onschadelijk hoor te houden en tilde ik haar op als weer eens een hond blaffend en happend rondjes om haar heen rende en haar daarbij ook beet.
Ik wist namelijk dat als zei terug beet het misschien goed fout kon gaan.
Aan de andere kant was deze hond gek van een bal en liep regelmatig in losloop gebied omdat ze alleen daar haar energie kwijt kon en achter haar bal kon rennen, of met haar eigen roedel kon racen. wegens HD kon ze namelijk niet meer sporten en als ze niet achter haar bal aan kon rennen werd ze nog agressiever en kwamen er meer honden op haar af in de wijk enz enz.
nu loop ik met 3 hond sociale honden en die heb ik allemaal geleerd andere honden te negeren. eerder heb ik ze niet los gelaten.
want ik vind niet dat mensen last van mijn honden hoeven te hebben en daarnaast kunnen alle drie mijn honden andere honden passeren (zelfs hele groepen) zonder maar aan een hond te ruiken.
Zie ik iemand met zn hond alleen op het veld spelen hou ik mijn honden een beetje bij me en loop ik op een redelijke afstand er langs.
Ik vind dat iedereen gewoon overal met zijn of haar hond hoort te kunnen komen zonder dat ze last van andere hebben.
En ja ook een hond agressieve hond is van mij welkom in het bos, mits deze onschadelijk gehouden kan worden en als deze losloopt, heel goed luistert en ruim optijd word geroepen maar dat geld van beide kanten.
Vrijwel iedereen en ook mensen met niet gezellige honden die gewoon de aanval inzetten op je hond als die verkeerd kijkt, laat zn hond in/om de wijk loslopen.
En van terug roepen, ook niet na meerdere ruzies, hebben ze nog nooit gehoord.
Toen ik met mijn hond agressieve teef liep (door trauma) vond ik zeker dat ik mijn hond onschadelijk hoor te houden en tilde ik haar op als weer eens een hond blaffend en happend rondjes om haar heen rende en haar daarbij ook beet.
Ik wist namelijk dat als zei terug beet het misschien goed fout kon gaan.
Aan de andere kant was deze hond gek van een bal en liep regelmatig in losloop gebied omdat ze alleen daar haar energie kwijt kon en achter haar bal kon rennen, of met haar eigen roedel kon racen. wegens HD kon ze namelijk niet meer sporten en als ze niet achter haar bal aan kon rennen werd ze nog agressiever en kwamen er meer honden op haar af in de wijk enz enz.
nu loop ik met 3 hond sociale honden en die heb ik allemaal geleerd andere honden te negeren. eerder heb ik ze niet los gelaten.
want ik vind niet dat mensen last van mijn honden hoeven te hebben en daarnaast kunnen alle drie mijn honden andere honden passeren (zelfs hele groepen) zonder maar aan een hond te ruiken.
Zie ik iemand met zn hond alleen op het veld spelen hou ik mijn honden een beetje bij me en loop ik op een redelijke afstand er langs.
Ik vind dat iedereen gewoon overal met zijn of haar hond hoort te kunnen komen zonder dat ze last van andere hebben.
En ja ook een hond agressieve hond is van mij welkom in het bos, mits deze onschadelijk gehouden kan worden en als deze losloopt, heel goed luistert en ruim optijd word geroepen maar dat geld van beide kanten.
-
Dinos
Helemaal mee eens, wij zijn hier toch allemaal verantwoorde baasjes, dus hou je staff, lab, poedel ,chi,herder of pup onder apel gaat dit niet ga je maar oefenen met uitlooplijn of extra cursus.smoekie schreef:Tiny schreef:Ik zal wel wat over mij heen krijgen maar toe maar... als jij weet dat jouw hond geen enkele andere hond accepteert in zijn of haar omgeving dan doe je maar een muilkorf om of je gaat niet in een drukbevolkte uitlaatplaats lopen. Niet iedereen heeft zijn hond 100% procent onder controle en de kans dat er een pup even komt buurten is er altijd. Je kunt gewoon geen enkel risico nemen met een hondagressieve hond.Lemuria schreef: Dit is wel wat ik tussen de regels door bij de meesten lees. Ook al lijn je je Stafford aan, als er een hond met volle vaart op afdendert en je hond bijt van zich af, is het alsnog de schuld van de Staff. Ook al luisterde die andere hond niet. Want dat is te vergeven. "Hij wou alleen maar spelen."
Je kinderen laat je ook niet los bij zee als je niet kan ingrijpen en ze nog niet kunnen zwemmen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
M@scha schreef:ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven
Ben het er nog steeds niet mee eens. Zoals het hier verondersteld wordt zou iedereen die een hond aan de lijn heeft welke nu niet bepaald op "gezelschap" van andere honden zit te wachten zijn/haar hond moeten muilkorven.
Persoonlijk vind ik dat je meer dan genoeg verantwoording neemt als je je hond aanlijnt als je weet dat deze niet vrij met andere honden kan. Behalve het aangelijnd houden van je hond heb je als eigenaar ook je mond bij je. Je hebt als eigenaar ook je handen en voeten bij je. En ik gok maar zo dat ik het niet na zal laten als er 1 of andere onverlaat zijn/haar hond op die van mij af laat stormen/gezellig "buurten" 1 van beide te gebruiken als er geen baasje te bekennen is of als het baasje van de andere hond "bout" heeft aan mijn vraag (voor zover hij/zij in de buurt is) de hond bij zich te roepen of wanneer de hond "bout' heeft aan de baas.
Ik zie in ieder geval maar weinig honden die continue aan de riem hangen en de baas uitlaten ipv andersom omdat hij/zij graag in de loslopende rakkers zou willen hangen. En tenzij het niet om zo'n hond gaat vind ik het de omgekeerde wereld de hond standaard te muilkorven. In alle andere gevallen heb en houd je beide de verantwoordelijkheid over je eigen hond.
Ik zorg ervoor dat de mijne niet bij jouw loslopende kan komen en jij (algemeen gesproken) zorgt er maar voor dat de jouwe niet bij mijn aangelijnde komt. En als je dat niet kunt. Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat jij (algemeen gesproken) de jouwe dan ook aanlijnt
Zoals gezegd. Het gaat niet alleen maar om uitvallende (agressieve) honden. Zijn tal van andere redenen waarom een hond vaak aangelijnd is en dáár mag ook rekening mee gehouden worden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Bedoel je dit ook in een losloop gebied?smoekie schreef:M@scha schreef:ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven
Ben het er nog steeds niet mee eens. Zoals het hier verondersteld wordt zou iedereen die een hond aan de lijn heeft welke nu niet bepaald op "gezelschap" van andere honden zit te wachten zijn/haar hond moeten muilkorven.
Persoonlijk vind ik dat je meer dan genoeg verantwoording neemt als je je hond aanlijnt als je weet dat deze niet vrij met andere honden kan. Behalve het aangelijnd houden van je hond heb je als eigenaar ook je mond bij je. Je hebt als eigenaar ook je handen en voeten bij je. En ik gok maar zo dat ik het niet na zal laten als er 1 of andere onverlaat zijn/haar hond op die van mij af laat stormen/gezellig "buurten" 1 van beide te gebruiken als er geen baasje te bekennen is of als het baasje van de andere hond "bout" heeft aan mijn vraag (voor zover hij/zij in de buurt is) de hond bij zich te roepen of wanneer de hond "bout' heeft aan de baas.
Ik zie in ieder geval maar weinig honden die continue aan de riem hangen en de baas uitlaten ipv andersom omdat hij/zij graag in de loslopende rakkers zou willen hangen. En tenzij het niet om zo'n hond gaat vind ik het de omgekeerde wereld de hond standaard te muilkorven. In alle andere gevallen heb en houd je beide de verantwoordelijkheid over je eigen hond.
Ik zorg ervoor dat de mijne niet bij jouw loslopende kan komen en jij (algemeen gesproken) zorgt er maar voor dat de jouwe niet bij mijn aangelijnde komt. En als je dat niet kunt. Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat jij (algemeen gesproken) de jouwe dan ook aanlijnt![]()
Zoals gezegd. Het gaat niet alleen maar om uitvallende (agressieve) honden. Zijn tal van andere redenen waarom een hond vaak aangelijnd is en dáár mag ook rekening mee gehouden worden.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
Tiny
- Zeer actief
Dat is wat mij betreft de wereld op zijn kop. Je zult maar met je pup een eigenaar met een agressieve hond treffen die het wel gescheten vindt dat zijn hond jouw pup aan gort bijt. Had die maar niet moeten komen buurtensmoekie schreef:M@scha schreef:ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven
Ik zorg ervoor dat de mijne niet bij jouw loslopende kan komen en jij (algemeen gesproken) zorgt er maar voor dat de jouwe niet bij mijn aangelijnde komt. En als je dat niet kunt. Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat jij (algemeen gesproken) de jouwe dan ook aanlijnt![]()
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Zoie
- Zeer actief
totaal oneens. Ik vind b.v. dat je ook controle moet kunnen hebben over uitvalgedrag, aanblaffen, en ja, zeer zeker ook bijten. Zeker als je een hond hebt die voor de kill gaat.smoekie schreef:[Persoonlijk vind ik dat je meer dan genoeg verantwoording neemt als je je hond aanlijnt als je weet dat deze niet vrij met andere honden kan..
Ik kan begrijpen dat dat met bepaalde honden, door ras en/of opvoeding erg moeilijk kan zijn, maar controle tot niks anders reduceren dan je hond bij je kunnen houden, is wat al te simpel. Elke idioot kan een hond aangelijnd houden, voor controle is training en vaardigheid vereist.
Heb je die controle niet, dan zorg je ervoor dat die situatie zich niet kan voordoen, of je muilkorft. Zeker geen uitlaatgebied opzoeken.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar dat heb je niet altijd in de hand Nanna... echt niet... ik heb destijds Xantos genomen juist om zijn sociale lijnen zeker aan vaders kant... helaas bleek het hele nest later behoorlijk het tegenovergestelde...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi