Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zouden jullie het doen?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: zouden jullie het doen?
Nu zijn die van mij een dikke 10 kilo te licht, maar Kay zou dit kunnen. Dit blijft stil staan al doet het hem vreselijk pijn en die zal niet als eerste reactie hebben om te bijten. Norah zou het niet kunnen, die is te bewegelijk en te mutserig. Maar een roesje bij Kay is sowieso uitgesloten, dat wordt zijn dood, dus zou het sowieso zonder moeten. Ik wilde per se ook de hd en ed foto's zonder roesje. Het is een handigheid die een dierenarts moet hebben om met dieren zonder roesje om te gaan in zulke situaties.
Waarom zo een algemeen dierenarts verstand hebben van hondengedrag? Hij heeft anatomie geleerd, geen gedragswetenschappen.... Daarnaast krijgt een dierenarts niet alleen honden over de vloer, maar van alles wat. Dan zou die de anotomie en de psychologie van alle dieren die in zijn praktijk kunnen komen moeten leren. Ik huur een dierenarts niet om vanwege het gedrag van mijn hond, maar omdat mijn hond lichamelijk iets mankeert. Dat moet hij gewoon doen en verder niet zeuren haha.
En bij titeren is hier gewoon een druppeltje bloed uit de pootader gehaald..... dat is niets vergeleken bij een bloeddonatie natuurlijk. Naast de dikker naald, want er moet inderdaad een soort van infuusbuisje in de ader geschoven worden, zodat de naald eruit gehaald kan worden, want dat is ook bij mensen als een risico om dat eventjes te moeten laten zitten.
Waarom zo een algemeen dierenarts verstand hebben van hondengedrag? Hij heeft anatomie geleerd, geen gedragswetenschappen.... Daarnaast krijgt een dierenarts niet alleen honden over de vloer, maar van alles wat. Dan zou die de anotomie en de psychologie van alle dieren die in zijn praktijk kunnen komen moeten leren. Ik huur een dierenarts niet om vanwege het gedrag van mijn hond, maar omdat mijn hond lichamelijk iets mankeert. Dat moet hij gewoon doen en verder niet zeuren haha.
En bij titeren is hier gewoon een druppeltje bloed uit de pootader gehaald..... dat is niets vergeleken bij een bloeddonatie natuurlijk. Naast de dikker naald, want er moet inderdaad een soort van infuusbuisje in de ader geschoven worden, zodat de naald eruit gehaald kan worden, want dat is ook bij mensen als een risico om dat eventjes te moeten laten zitten.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Die zwarte van mijn ouders zou het prima kunnen, de dames niet.
Neemt niet weg dat ie dan absoluut geen roesje mag krijgen, zo simpel is het
Neemt niet weg dat ie dan absoluut geen roesje mag krijgen, zo simpel is het
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
1 van onze asielhonden heeft een keer met spoed bloed gedoneerd toen ze daar in de praktijk was voor een controle.
De da heeft toen toestemming gevraagd aan ons.
Een tijd later hebben ze ons nog een keer opgebeld voor een spoedje.
Beide keren is ze heel rustig blijven liggen zonder roesje.
De da heeft toen toestemming gevraagd aan ons.
Een tijd later hebben ze ons nog een keer opgebeld voor een spoedje.
Beide keren is ze heel rustig blijven liggen zonder roesje.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn Lyndie heeft een paar jaar geleden ook bloed gegeven, uit de hals genomen, zonder roesje. Moest wel een heel stuk kraag worden weggeschoren. Maar goed, 't was voor het goede doel en ze heeft haar genoeg.
Zij bleef overigens heel lief en keurig liggen en ik had trouwens voor mijn collies een roesje ook nooit goed gevonden.
Trouwens, een paar weken geleden moesten röntgenfoto's van Lyndie worden genomen en dat lukte niet zo goed (apparaat bleek later niet in orde te zijn) en ze werd twee uur lang in alle mogelijke en onmogelijke houdingen gedraaid. En hoe ze ook werd neergelegd, de sufmuts bleef nog net zo liggen.
Van Kyra zou ik het trouwens niet meer goed vinden, die vind ik te oud en te krakkemikkig voor dat soort capriolen en ik denk dat Bonnie in paniek zou raken zonder roesje en mét roesje vind ik het voor haar ook geen goed idee.
Zij bleef overigens heel lief en keurig liggen en ik had trouwens voor mijn collies een roesje ook nooit goed gevonden.
Trouwens, een paar weken geleden moesten röntgenfoto's van Lyndie worden genomen en dat lukte niet zo goed (apparaat bleek later niet in orde te zijn) en ze werd twee uur lang in alle mogelijke en onmogelijke houdingen gedraaid. En hoe ze ook werd neergelegd, de sufmuts bleef nog net zo liggen.
Van Kyra zou ik het trouwens niet meer goed vinden, die vind ik te oud en te krakkemikkig voor dat soort capriolen en ik denk dat Bonnie in paniek zou raken zonder roesje en mét roesje vind ik het voor haar ook geen goed idee.

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Ik ben eens uit mijn bed gebeld om met Momo te gaan voor een spoedje, maar dat nam de da via zijn poot af.
dat duurt wel even, en 't was maar voor een klein hondje... maar ging toch ook. Als het kwestie van tijd is dat men via de hals bloed afneemt, tja dan duurt het toch weer even voor er iemand anders kan langskomen... Of doen ze dat gewoon omdat het afnemen sneller gaat?
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Wij hebben altijd bloed gegeven met Manga voor de bloedbank.
Dat gebeurde altijd zonder roesje.
Dat gebeurde altijd zonder roesje.
-
Angelique.
Zonder roesje doe ik het met alle liefde, met roesje zullen ze echt een ander moeten gaan zoeken.
Niet al mijn honden zijn hier geschikt voor maar 3 zeker weten wel en die zouden dat gerust mogen doen, ZONDER roesje, MET mij erbij.
Niet al mijn honden zijn hier geschikt voor maar 3 zeker weten wel en die zouden dat gerust mogen doen, ZONDER roesje, MET mij erbij.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Mijn eerste berner bloed laten afnemen voor onderzoek naar een middel tegen MH. Ze was toen 12 jaar. Erg belangrijk dat bloedonderzoek van oudere berners, want die krijgen geen MH meer.
Maar d.a. prikte drie keer mis en toen was ik wel een beetje van slag. Dacht toen, dit doe ik niet meer.... maar als het weer gevragd wordt, weet ik het zo net nog niet. Ik heb altijd geluk met mijn berners en hun leeftijden en mijn hart krimpt van al die jonge dieren die het loodje leggen. Aan de andere kant zou ik zelf kiezen voor niet meer fokken in zo'n geval.
Maar d.a. prikte drie keer mis en toen was ik wel een beetje van slag. Dacht toen, dit doe ik niet meer.... maar als het weer gevragd wordt, weet ik het zo net nog niet. Ik heb altijd geluk met mijn berners en hun leeftijden en mijn hart krimpt van al die jonge dieren die het loodje leggen. Aan de andere kant zou ik zelf kiezen voor niet meer fokken in zo'n geval.
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Sorry, beetje kramiekig geschrevenInge O schreef:wat bedoel je met het vetgemaakte-Mieke- schreef:Ik ben eens uit mijn bed gebeld om met Momo te gaan voor een spoedje, maar dat nam de da via zijn poot af.dat duurt wel even, en 't was maar voor een klein hondje... maar ging toch ook. Als het kwestie van tijd is dat men via de hals bloed afneemt, tja dan duurt het toch weer even voor er iemand anders kan langskomen... Of doen ze dat gewoon omdat het afnemen sneller gaat?
?
en ja, het afnemen gaat veel sneller in de hals.
Snappie?
groetje, Mieke
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ben met Zarah een keer naar de EVBH geweest om bloed te geven.
Meestal werkten ze daar ook met een roesje vertelden ze, maar ze wilden het wel zonder proberen toen ik zei dat ze zeer waarschijnlijk wel rustig bleef liggen. En het is ook zonder roesje gedaan.
Mijn huidige honden zouden ook blijven liggen denk ik.
Bleza mag niet omdat ze te licht is, en ik weet niet wat het met haar hart zou doen.
Met Jade wil ik er binnenkort een keer heen. Dan eens zien of ik gelijk heb en ze idd netjes blijft liggen.
Als ze een roesje zou moeten gaat het feest niet door.
Meestal werkten ze daar ook met een roesje vertelden ze, maar ze wilden het wel zonder proberen toen ik zei dat ze zeer waarschijnlijk wel rustig bleef liggen. En het is ook zonder roesje gedaan.
Mijn huidige honden zouden ook blijven liggen denk ik.
Bleza mag niet omdat ze te licht is, en ik weet niet wat het met haar hart zou doen.
Met Jade wil ik er binnenkort een keer heen. Dan eens zien of ik gelijk heb en ze idd netjes blijft liggen.
Als ze een roesje zou moeten gaat het feest niet door.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: ik zou het ook alleen doen als het zonder roesje zou kunnen.
Dat zou bij Mila niet nodig zijn (die is zo mak als een lam bij de dierenarts) en brengt een extra risico mee voor mijn hond, dus dat zou ik er niet voor over hebben.
Dat zou bij Mila niet nodig zijn (die is zo mak als een lam bij de dierenarts) en brengt een extra risico mee voor mijn hond, dus dat zou ik er niet voor over hebben.