Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagles

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Beagles

Ongelezen bericht door River8 »

als ik dit zo lees moet je geen herder oid nemen hoor... veeeeeelll te makkelijke honden voor jou :LOL:
mijn super stoere duitse herder (het watje) heeft nog niet eens een kwart wat hierboven staat beschreven bedacht, laat staan uitgevoerd.
en tuurlijk train ik met dr, maar tis geen dagtaak. oh...en moet je eens indenken: ik laat altijd het bakje met hondenkoekjes open op tafel staan, ook gedurende de nacht dat ze alleen in de woonkamer is. en ik ga gerust nog even naar de wc terwijl ik mn eten op ooghoogte op de bank neer heb gezet :mann:

beagles zijn duidelijk teveel hond voor mij :mrgreen:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Onze buren hadden vroeger een Beagle, Floortje genaamd.
Gemiddeld kon ik haar 5 x per week bij ons uit de vuilnisbak buiten vissen en terug naar huis brengen.
Het was een ontzettend lieffie :I: maar niet bepaald gehoorzaam, ze liep altijd weg en vrat werkelijk alles :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja Mascha ik vind dat echt zijn ergste eigenschap denk ik :ugh: Boos worden heeft ook geen zin want dan denkt hij de volgende keer al helemaal dat luisteren stom is. Soms kan ik hem nog terug roepen gelukkig.. Maar schaam me altijd kapot :80:
Afbeelding
Miepmiept
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Haha of als hij losloopt met zijn liefste smoeltje voor iemand gaan zitten waarvan hij zeker weet dat die wat lekkers hebben.

Of toen ik hem nog niet lang had en hij was even bij mijn ouders. Deurbel ging en toen ze terug binnen kwamen stond hij op de eettafel de hele pan spaghetti weg te kanen. Konden ze een frietje gaan halen. Gelukkig is hij zo erg niet meer en kan ik zelfs naar de wc als er iets eetbaars op tafel staat. Prullenbak heb ik niet eens meer in huis.
Hilde
Zeer actief

Ja, Beau klimt niet op tafels. Maar op de ooghoogte-tafels kan ik niks laten staan en dan de kamer uit lopen. Toch leuk dat een DH dan makkelijker lijkt. Dat geeft de burger moed :mrgreen: Misschien toch maar herders kijken (ja, Nanna, ook puli's) :)
Afbeelding
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Hij kan ook vanaf de achterleuning van de bank op kasten springen. Net zo'n aapje, maar nooit gezien want die fratsen doet hij natuurlijk niet als ik thuis ben. Bench krijgt ook open.

Veel dingen gaan inderdaad makkelijker met een Herder. Ze willen het meer voor jou doen ipv voor dat koekje.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Niemand op dit forum wil ooit nog een beagle na dit topic. Wat een ramphondjes :LOL: Duitse Herders zijn net slaafjes vergeleken met beagles. Heb je geen werk meer aan nu je Beau gewend bent :F:
Krissie is zelfs lief voor haar eigen knuffels :I: Hoewel ze is ook al 11 nu en een beetje een saaie drol, maar toch.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Buitenlandse hondjes zitten vaak een tijdje in een gastgezin en van daaruit kan er best een redelijke beschrijving van het karakter gegeven worden door het gezin. Er zitten vaak hele leuke hondjes tussen. Maar ik ben bevooroordeeld en heb de allerleukste al in huis:)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Saai is Beau echt nooit, dat dan weer niet :F:

Daar dacht ik net al over, Beau wil best graag samenwerken, maar hij doet het wel echt voor de voerbeloning. Hij luistert ook als ik niks bij heb, maar toch. Hij doet veel voor mij en de voerbeloning, maar het duurt echt voor hij iets zelf leuk gaat vinden. Zoals behendigheid, na een half jaar begon hij het spel echt door te krijgen en leuk te vinden en toen zijn we een half jaar weer gestopt door mijn been en nu moet hij het echt weer opnieuw leuk gaan vinden. Ik zou zo graag een hond hebben die behendigheid zelf al een geweldig spel vindt bijvoorbeeld, zie je toch wel in veel herders terug.

Beau wil ook echt wel samen iets doen en hij is uitzonderlijk braaf voor een beagle, maar het moet voor hem echt leuk gemaakt worden.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Toch leuk dat een DH dan makkelijker lijkt. Dat geeft de burger moed :mrgreen: Misschien toch maar herders kijken (ja, Nanna, ook puli's) :)
Ja, ik denk dat je dat vergeleken bij Beau echt een makkie gaat vinden! :ok:
Natuurlijk heeft iedere hond zijn dingetjes, maar wat jij zoekt in een hond moet in rasgroep 1 in ieder geval goed te vinden zijn.
Hilde
Zeer actief

Ja, die Kroaten vind ik ook wel erg leuk hoor. Mooie honden maar ook het karakter spreekt me aan. Puli's blijf ik ook heel leuk vinden, maar lijken inderdaad iets minder fanatiek. Ik wil wel graag wedstrijden gaan lopen, maar op het niveau wat bij de hond en mij past. Ik neem een hond om samen plezier te hebben, ook tijdens (of vooral!) tijdens het sporten. En als we een geweldige tijd hebben in de laagste klasse is dat voor mij ook goed, maar als er meer in de combinatie zit dan dat vind ik dat ook heel erg leuk. Maar we móeten niet op hoog niveau komen, het enige wat 'moet' is samen plezier hebben :)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Sommige werkende hondenrassen moet ook wennen aan een nieuwe sport. Bij Norah heeft het wel even geduurd voor ze behendigheid überhaupt snapte en leuk begon te vinden, terwijl het voor de gemiddelde border collie toch iets moet zijn waar hij zo ongeveer voor geboren moet zijn. Kay vond het meteen leuk, maar daarna alleen maar leuker en leuker. Een schotse collie is toch ook leuk om mee te werken hoor Nanna :P En past ook leuk bij een beagle.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De engelse kunnen prima nog aan debutanten en a parcours lopen. Bij de b zie je vaak dat ze door de moeilijkheid de interesse verliezen en als je dan al de c haalt dan laten ze vaak helemaal de kop hangen. Een simpel parcours is leuk, wordt het te moeilijk dan bekijk je het maar. Een amerikaan kan je inderdaad lekker met lopen,zonder dat het te gek gaat (wat ik bij kroaten nog wel eens zie)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, ik ben eea aan het lezen over Kroaten en ze lijken eigenlijk een stuk pittiger dan ik dacht. Wel heul veul werklust. Schotten hebben me altijd aangesproken, maar ik vind het ze vaak aan het fanatieke ontbreken. Mila van Diana vind ik dan wel weer heel leuk, qua doen en zo. Ik denk dat er gewoon heel veel rassen ongeveer bij mijn wensen zouden passen, maar welk ras ik precies wil moet ik uitzoeken. Ik blijf veel waterhonden ook heel leuk vinden.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, ik ben eea aan het lezen over Kroaten en ze lijken eigenlijk een stuk pittiger dan ik dacht. Wel heul veul werklust. Schotten hebben me altijd aangesproken, maar ik vind het ze vaak aan het fanatieke ontbreken. Mila van Diana vind ik dan wel weer heel leuk, qua doen en zo. Ik denk dat er gewoon heel veel rassen ongeveer bij mijn wensen zouden passen, maar welk ras ik precies wil moet ik uitzoeken. Ik blijf veel waterhonden ook heel leuk vinden.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hilde schreef:Schotten hebben me altijd aangesproken, maar ik vind het ze vaak aan het fanatieke ontbreken. Mila van Diana vind ik dan wel weer heel leuk, qua doen en zo. Ik denk dat er gewoon heel veel rassen ongeveer bij mijn wensen zouden passen, maar welk ras ik precies wil moet ik uitzoeken. Ik blijf veel waterhonden ook heel leuk vinden.
:D
Het klopt hoor, veruit de meeste Schotten hebben niet dat fanatieke, en dat vind ik ook gelden voor de Amerikaanse collies die ik ken - al hebben die over het algemeen genomen wel meer pit en werklust. Dat geldt ook voor de kortharen.

Als je een hond zoekt om lekker mee te werken, zijn er best collies te vinden die in dat plaatje passen. Maar je moet je dan wel echt even goed verdiepen, want de meeste hebben gewoon niet zo veel temperament.
Als je juist dat fanatieke wel zoekt, zou ik denk ik voor een ander ras gaan.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kroaten zijn heel veel hond ja :F:
De Mudi ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is in alles net een tandje minder :) Maar nog werkers hoor. Denk dat ze qua werklust redelijk gelijk liggen met een border collie. Elke dag een uurtje lopen is niet genoeg. Maar het zijn wel allemaal gewoon honden ;)
Hilde
Zeer actief

Ja, ik sluit een Collie zeker niet uit!
En ja, Marleen, daar kwam ik ook achter. Kroaat is wel heel veel hond. Misschien is een mudi of pumi (die zijn ook redelijk fanatiek dacht ik?) dan betere opties :) Hoewel een mudi me dan meer aanspreekt.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Mudi's zijn een tandje minder dan een kroaat maar nog steeds bc's qua energie niveau. En keffers :LOL: Maar dat zijn de kroaten en de pumi's ook.
Maar waarom niet gewoon een bc?
Hilde
Zeer actief

Alsof ik qua blaffen niks gewend ben :mrgreen:
En BC kan ook nog hoor. Ik twijfel nog steeds of ik het te veel hond heb maar als ik de ervaringen hier lees zijn beagles meer hond dan BC's :F:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Het is net wat je veel hond vind ;) Honden met een will to please zijn denk ik makkelijker in de basisopvoeding dan eentje die zn eigen neus het belangrijkste vind ;)
DeDiana
Zeer actief

Machie schreef:Het is net wat je veel hond vind ;) Honden met een will to please zijn denk ik makkelijker in de basisopvoeding dan eentje die zn eigen neus het belangrijkste vind ;)
Voor mij zou een beagle zo ongeveer het moeilijkst opvoedbaar zijn wat ik kan bedenken :mrgreen:
Machie
Zeer actief

DeDiana schreef:
Machie schreef:Het is net wat je veel hond vind ;) Honden met een will to please zijn denk ik makkelijker in de basisopvoeding dan eentje die zn eigen neus het belangrijkste vind ;)
Voor mij zou een beagle zo ongeveer het moeilijkst opvoedbaar zijn wat ik kan bedenken :mrgreen:
Voor mij ook ;)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

"te veel hond" vind ik altijd een uitspraak waarvan ik niet helemaal weet wat ik ermee moet. Je komt bij een Border andere problemen tegen dan bij een Beagle. Ik ken weinig rassen die zo ver uit elkaar liggen ;) Het ligt er maar net aan wat je ligt en wat voor energie je zelf uit straalt, en waar je ervaring mee hebt.
Ik denk dat ikzelf in de dagelijkse routine makkelijker met een beagle overweg kan dan met een border. Het geen waar ik de allergrootste hekel aan heb, is onbereikbare zenuwenleierij en daarin zou ik een hond alleen maar in versterken
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Hilde schreef:Alsof ik qua blaffen niks gewend ben :mrgreen:
En BC kan ook nog hoor. Ik twijfel nog steeds of ik het te veel hond heb maar als ik de ervaringen hier lees zijn beagles meer hond dan BC's :F:
Als ik mocht kiezen had ik liever 5 of meer borders, dan 1 beagle (en dan bedoel ik Loe, de beagle van mijn zus).
Loe is heel lief, maar ik had altijd kleine snoepjes bij me, daar deed hij alles voor.
Had ik die niet bij me en ik wilde iets van hem, dan zag ik bijna die middelvinger verschijnen en draaide hij zich om.
Ik vind het ook wel iets komisch hebben en heb er vaak om gelachen.
Ik wist dat hij na 4 weken weer terug naar mijn zus ging.

Onderstaande foto met een snoepje voor mijn neus.
Afbeelding

Deze foto is gemaakt toen hij een keer in de winter bij ons heeft gelogeerd. Wij gaan vaak wandelen bij de Maas en daar zitten heel veel ganzen. Ik dacht: Fijn, een 8 meter lijn voor Loe, maar ik zie Jan nog rennen met Loe aan een hele korte lijn. Want Loe wilde alleen maar naar de ganzenpoep. We hebben die dag niet veel meer gewandeld, omdat Loe alleen maar naar poep aan het zoeken was.
Afbeelding
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Paisley schreef:"te veel hond" vind ik altijd een uitspraak waarvan ik niet helemaal weet wat ik ermee moet. Je komt bij een Border andere problemen tegen dan bij een Beagle. Ik ken weinig rassen die zo ver uit elkaar liggen ;) Het ligt er maar net aan wat je ligt en wat voor energie je zelf uit straalt, en waar je ervaring mee hebt.
Ik denk dat ikzelf in de dagelijkse routine makkelijker met een beagle overweg kan dan met een border. Het geen waar ik de allergrootste hekel aan heb, is onbereikbare zenuwenleierij en daarin zou ik een hond alleen maar in versterken
Ik ken zo ontzettend veel borders, maar daar zitten zo goed als geen zenuwpezen bij.
Mijn Judy kan soms hyper zijn. Zij is bij ons komen wonen toen ze 3 was. Ze is een nestzus van mijn Meagan.
Meagan was de grootste druktemaker in het nest, Judy was echt een heel rustig pupje.
Ik heb Meagan alleen maar positief opgevoed, heel rustig, weinig druk en ze is het eerste jaar echt pup mogen zijn. Wel cursussen gedaan. Ze is nu heel relaxed en rustig. Als ze mag werken is ze heel fanatiek, maar heel goed te sturen.
Judy was 13 maanden toen ze steeds eerste werd op gehoorzaamheidswedstrijden, met haar is dus haar 1e levensjaar heel erg intensief getraind. Ik denk dat ze daardoor soms gestressd is en alleen maar wil werken.
Ik leg nu totaal geen druk meer op haar, ze hoeft bij mij niet te presteren. Het werken bij onze schapen is het einde voor haar, daar kan ze haar energie kwijt.
Meagan en Judy luisteren allebei heel goed, ik fiets veel met Judy, altijd los naast de fiets.
Ze lopen bijna overal los, alleen bij wegen waar auto' s komen heb ik ze vast. In huis is het altijd rustig, daar merk ik ze eigenlijk nooit.
Ik vind border heel makkelijke honden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik denk ook dat het te maken heeft met wat je referentie kader is. Ik bedoelde het zenuwachtige niet persé als kritiek, maar ik vind zelf borders al gauw nerveus overkomen. Misschien op momenten waar iemand anders het niet nerveus vind ;)
De borders die ik ken van de hondenschool vind ik eigenlijk allemaal nerveus overkomen. Soms staan ze te tieren en te springen bij het behendigheid parcours en tetteren overal bovenuit.

Noem me een oud wijf, maar voor mij zou dat soort gedrag gewoon mijn dag verpesten ;) Ik neem het over en raak ervan aan de kook.
Dan heb ik liever een Beagle die met hier en daar kattenkwaad vaak wel gewoon cool is.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Paisley schreef:Ik denk ook dat het te maken heeft met wat je referentie kader is. Ik bedoelde het zenuwachtige niet persé als kritiek, maar ik vind zelf borders al gauw nerveus overkomen. Misschien op momenten waar iemand anders het niet nerveus vind ;)
De borders die ik ken van de hondenschool vind ik eigenlijk allemaal nerveus overkomen. Soms staan ze te tieren en te springen bij het behendigheid parcours en tetteren overal bovenuit.

Noem me een oud wijf, maar voor mij zou dat soort gedrag gewoon mijn dag verpesten ;) Ik neem het over en raak ervan aan de kook.
Dan heb ik liever een Beagle die met hier en daar kattenkwaad vaak wel gewoon cool is.
Ik snap wel wat je bedoelt iig, voor mij zou een border ook niets zijn, denk dat ik me daar dood aan zou ergeren. Het is gewoon de manier van doen, ik kan er helemaal niks mee. Ik hou ook niet zo van dat 'kruiperige' moet ik zeggen.
Hilde
Zeer actief

Ja, dat vond ik nooit leuk, maar sinds een tijdje ken ik iemand met 5 borders en daarvan is er maar één zo'n typische border en dan ook maar echt een klein beetje. Zo weinig dat het amper op valt en ik me er al helemaal niet aan stoor. Ik hoor vaak dat (Odi schrijft het al) borders die in hun hele jonge jaren al zo overpusht worden, later veel vervelender worden. Terwijl als ze gewoon pup kunnen zijn.. Geen probleem. En als ik voor een herplaatser ga kan ik dus goed selecteren op 'niet kruiperig'.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, dat vond ik nooit leuk, maar sinds een tijdje ken ik iemand met 5 borders en daarvan is er maar één zo'n typische border en dan ook maar echt een klein beetje. Zo weinig dat het amper op valt en ik me er al helemaal niet aan stoor. Ik hoor vaak dat (Odi schrijft het al) borders die in hun hele jonge jaren al zo overpusht worden, later veel vervelender worden. Terwijl als ze gewoon pup kunnen zijn.. Geen probleem. En als ik voor een herplaatser ga kan ik dus goed selecteren op 'niet kruiperig'.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”