dinos vindt het ook niets zonder jou.Dinos schreef:Oei wat is het stil hier, ben gewend een enthousiaste Cane Corso begroeting te krijgen, maar dat zit er deze week niet in.
Hoop dat deze week super snel voorbij vliegt, vindt het 10x niks zonder hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dinos naar de da *update*
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: dinos naar de da *update*
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb met mijn honden (en ook voor mezelf) de hardnekkige neiging om ondanks dat soort problemen in beweging te blijven om mijn spieren in conditie te houden.lunaquinty schreef:daar heb ik nog over nagedacht. op het moment dat ik de diagnose kreeg, drong alleen de spondylose goed tot me door. later kwam de rest pas binnen.ranetje schreef:Ik zie niet helemaal hoe je met rust een probleem als spondylose kwijtraakt.
Ik zou zelf ook eerder denken aan stevige pijnstilling en hem in beweging houden.
Wat moet hij als zijn spieren onvoldoende actief blijven?
de da zei dat dinos zijn pijn waarschijnlijk niet werd veroorzaakt door de spondylose, want dat was pas het beginstadium. de plek achterin zijn rug was nog geen hernia, maar het kon goed zijn dat er iets op zijn zenuw drukte.
nu pas drong het ook weer tot ons door dat dinos een jaar geleden de zee in stapte, en begon te gillen van de pijn, en zijn linkerachterpoot omhoog hield. we hebben het toen gemasseerd, en hij had er verder geen last meer van.we dachten toen aan kramp. nu denk ik dat hij toen al last had van die plek achterin zijn rug, en dat hij daardoor zo scheef is gaan lopen dat hij spondylose heeft gekregen.
ik denk dat hij daarvoor ook rust moet houden, en niet voor de spondylose. hij zit nu weer op pijnstilling, maar jankt af en toe al als ik met mijn hand in de buurt kom van zijn nek, rug of achterpoten. op andere momenten heeft hij nergens last van. we gaan dus andere pillen vragen, en woensdag hoop ik dat ze om te beginnen de pijn in zijn onderrug kunnen verlichten, want ik denk dat daar wel degelijk een hernia zit, met uitstralende pijn naar zijn linker-achterpoot. als dat op te lossen is, gaat de spondylose misschien niet verder. de plek waar de spondylose zit, was veel minder gevoelig dan het achterstuk, toen de da met naalden in zijn rug prikte.
al met al zijn het een hoop "als", "misschien" en "waarschijnlijk". ik kan niet wachten tot het woensdag is.
Natuurlijk wel uitzoeken wat er aan de hand is, maar zonder goede spierfunctie wordt het voor mijn gevoel alleen maar erger.
Ik hoop dat er goede pijnstilling voor hem wordt gevonden en dat de behandeling woensdag ook helpt
-
lunaquinty
- Zeer actief
dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
dit heeft hij al langer, en elke keer dat hij gilde of piepte zat er een zenuw klem.
dit heeft ook de spondylose veroorzaakt. ze heeft het heiligbeen omhoog getrokken, en de wervels rechtgezet. over 2 weken moeten we terug voor controle, en tot die tijd moet hij aan de riem, maximaal 4x 20 minuten per dag. geen traplopen, niet springen, niet spelen met hond, bal of stok, niet zwemmen, niet rennen.
als zijn wervels goed blijven staan, mag hij na controle alles weer, en stopt de spondylose waarschijnlijk.
ik voel me alsof ik heb gevochten met een olifant, en dat is ook zo'n beetje wat ik heb gedaan.
dit heeft hij al langer, en elke keer dat hij gilde of piepte zat er een zenuw klem.
dit heeft ook de spondylose veroorzaakt. ze heeft het heiligbeen omhoog getrokken, en de wervels rechtgezet. over 2 weken moeten we terug voor controle, en tot die tijd moet hij aan de riem, maximaal 4x 20 minuten per dag. geen traplopen, niet springen, niet spelen met hond, bal of stok, niet zwemmen, niet rennen.
als zijn wervels goed blijven staan, mag hij na controle alles weer, en stopt de spondylose waarschijnlijk.
ik voel me alsof ik heb gevochten met een olifant, en dat is ook zo'n beetje wat ik heb gedaan.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Ik zal voor jullie duimen dat het goed blijft!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
lunaquinty schreef:dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
Was het zo'n gevecht dan (laatste regel)? De manuele behandelingen die ik meegemaakt heb bij dieren (niet m'n eigen) gingen vrij "soepel". Hoop dat het zo wel de goede kant op gaat met hem
-
Angelique.
Weten jullie nog hoe lang dat ongeveer geduurd heeft dat vast groeien ?malinois schreef:hier precies hetzelfde met Dustyrenee-uk schreef:ik begrijp dat geen pijnstilling geven al helemaal nooit.
je kunt er ook zelf voor zorgen dat je hond geen gekke bewegingen maakt en een dier met pijn laten doorlopen doe je in mijn ogen gewoon niet.
gina had ook spondylose, maar toen dat vastgegroeid was had ze daar niet echt veel last meer van.
luca had het ook, die kreeg pijnstillers en werd -totdat het bruggetje gevormd was- alleen aan de lijn uitgelaten.
daarna kon ie weer gewoon zijn gang gaan en had ie ook geen pijnstillers meer nodig.
-
Dinos
Wat een grote opluchting, heerlijk dat het een hernia is en dat het in Dinos zijn geval te behandelen is, ook al is het niet te behandelen is er met een hernia goed te leven (ervaring)
Ik zou het heel slecht kunnen verteren als ik Dinos al had moeten missen om één of andere reden.
Nog 2 weken afwachten maar heb er een heel goed gevoel over.
Iedereen bedankt voor het medeleven en goede tips en bedoelingen.
Vrijdag kan ik mijn liefje en mijn grijze olifant weer in de armen sluiten, en natuurlijk kids en de andere hondjes.
Ik zou het heel slecht kunnen verteren als ik Dinos al had moeten missen om één of andere reden.
Nog 2 weken afwachten maar heb er een heel goed gevoel over.
Iedereen bedankt voor het medeleven en goede tips en bedoelingen.
Vrijdag kan ik mijn liefje en mijn grijze olifant weer in de armen sluiten, en natuurlijk kids en de andere hondjes.
-
lunaquinty
- Zeer actief
de behandeling zelf viel mee, maar ze moest eerst testen of al zijn reflexen nog werkten en er niets beschadigd was, en daarvoor moest hij op zijn zij blijven liggen. wat ze deed, deed hem pijn, dus als hij opstond ging ik mee. daarbij komt dat ik gisteren over phoenix ben gevallen, dus dat ik bont en blauw ben.(kleinigheidjes blijf je houden).crutz schreef:lunaquinty schreef:dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
Was het zo'n gevecht dan (laatste regel)? De manuele behandelingen die ik meegemaakt heb bij dieren (niet m'n eigen) gingen vrij "soepel". Hoop dat het zo wel de goede kant op gaat met hem
-
Dinos
Snap het (gevecht) wel , moest vrijdag foto,s heupen laten maken en dan moet hij recht op zijn rug op vreemde tafel met d.a die aan zijn poten trekt , dan kost dat best even moeite eer hij stil rustig is.crutz schreef:lunaquinty schreef:dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
Het feit dat hij nu weer pijnprikkels krijgt en ze uiteindelijk ondergaat is dankzij vertrouwen in lunaquinty , die ook de enige is die ik met Dinos langere tijd volledig vertrouw.
Dinos is een sterke hond en als hij echt iets niet wil gebeurd dat ook niet, dit lukt alleen als je zijn vertrouwen hebt.
-
lunaquinty
- Zeer actief
Dinos schreef:Snap het (gevecht) wel , moest vrijdag foto,s heupen laten maken en dan moet hij recht op zijn rug op vreemde tafel met d.a die aan zijn poten trekt , dan kost dat best even moeite eer hij stil rustig is.crutz schreef:lunaquinty schreef:dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
Het feit dat hij nu weer pijnprikkels krijgt en ze uiteindelijk ondergaat is dankzij vertrouwen in lunaquinty , die ook de enige is die ik met Dinos langere tijd volledig vertrouw.
Dinos is een sterke hond en als hij echt iets niet wil gebeurd dat ook niet, dit lukt alleen als je zijn vertrouwen hebt.
pffff, ik ben overal stijf. dan had ik niet willen weten hoe ik me nu had gevoeld als hij me NIET had vertrouwd
-
lunaquinty
- Zeer actief
hij blijft voorlopig aan de riem. in huis is hij altijd rustig. hij herinnert zich de pijn heel goed, dus maakt bepaalde bewegingen nu nog niet.Heavy schreef:Ik hoop dat het helpt lukt het nu met rustig houden?lunaquinty schreef:dinos had een verzakking in zijn onderrug. zijn heiligbeen was verzakt, waardoor er teveel ruimte tussen de wervels zat, waar zijn zenuwen in beklemd raakten. hij had dus een meervoudige hernia.
hij heeft zware pijnstilling mee gekregen, voor als het nodig is, maar dat verwachtte ze niet.er zijn maar weinig middelen die helpen tegen zenuwpijn. zelfs morfine helpt niet altijd.
- ranetje
- Zeer actief
Hopelijk werkt het 
-
Dinos
Heerlijk weekend met roedel, beetje sneu voor Dinos dat hij niet alles mag wat hij leuk vind.
Rennen spelen rollen zwemmen graven, hij snapt niet dat dit nu even niet mag.
Ach als het goed is nog anderhalve week en mag hij alles weer.
Inmiddels wel de loopplank geïntroduceerd bij hem wat één frikandel koste en 20 min oefenen, een groot succes , want dat scheelt ons zijn achterhand er in te tillen en bovenal beter voor hemzelf.
Inmiddels wel de loopplank geïntroduceerd bij hem wat één frikandel koste en 20 min oefenen, een groot succes , want dat scheelt ons zijn achterhand er in te tillen en bovenal beter voor hemzelf.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fijn dat hij het zo goed doet met de loopplank ,behalve erin gaan is zeker eruit gaan belangrijk om hem dan over de loopplank te laten gaan.Dinos schreef:Heerlijk weekend met roedel, beetje sneu voor Dinos dat hij niet alles mag wat hij leuk vind.
Juist die sprong is belastend ,meer nog dan erin gaan maar dat kan de loopplank dan mooi ondervangen.
En hopelijk over 1,5 week weer lekker actief kunnen en mogen zijn

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Dinos
In Dinos zijn geval is het net andersom erin is slecht i.v.m uitrekken rug, normaal heb je helemaal gelijk daar er bij eruit springen de schouders een flinke klap krijgen.Tineke schreef:Fijn dat hij het zo goed doet met de loopplank ,behalve erin gaan is zeker eruit gaan belangrijk om hem dan over de loopplank te laten gaan.Dinos schreef:Heerlijk weekend met roedel, beetje sneu voor Dinos dat hij niet alles mag wat hij leuk vind.
Juist die sprong is belastend ,meer nog dan erin gaan maar dat kan de loopplank dan mooi ondervangen.
En hopelijk over 1,5 week weer lekker actief kunnen en mogen zijn
-
Dinos
Groen licht voor ons ventje.
Gisteren nog controle gehad in Helmond ,en 1 wervel rechtgezet, en groen licht gekregen na 2 weken rust.
Dit moet rustig aan gebeuren en en wel aantal dingen proberen te voorkomen , waaronder springen uit stand, traplopen.
Zijn bespiering zo zien te houden , wat geen probleem is ga weer heerlijk aan de bak met hem wat hij zelf ook erg gemist heeft.
Op fietsen na dat vindt hij niet echt geweldig, maar zal ik toch vaker gaan doen.
Straks gelijk lekker met roedel over de heide en kan hij weer eens lekker zwemmen.
Zo blij dat dit met een sisser is afgelopen en zal hem goed in de gaten houden, voor het geval het weer terugkomt.
Dagmar bedankt je had echt de gouden tip voor ons
Gisteren nog controle gehad in Helmond ,en 1 wervel rechtgezet, en groen licht gekregen na 2 weken rust.
Dit moet rustig aan gebeuren en en wel aantal dingen proberen te voorkomen , waaronder springen uit stand, traplopen.
Zijn bespiering zo zien te houden , wat geen probleem is ga weer heerlijk aan de bak met hem wat hij zelf ook erg gemist heeft.
Op fietsen na dat vindt hij niet echt geweldig, maar zal ik toch vaker gaan doen.
Straks gelijk lekker met roedel over de heide en kan hij weer eens lekker zwemmen.
Zo blij dat dit met een sisser is afgelopen en zal hem goed in de gaten houden, voor het geval het weer terugkomt.
Dagmar bedankt je had echt de gouden tip voor ons
- ranetje
- Zeer actief
Fijn dat het met een sisser af lijkt te lopen.
Weer lekker gaan genieten
Weer lekker gaan genieten