Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor klein ras past?
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Wat voor klein ras past?
81 hoeft niet eens oud te zijn. En 31 kan hoogbejaard zijn.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Tsja, het is dat betweterige toontje van je dat de muziek maakt.Lin-C schreef:Winston schreef: Heb je last van je ongesteldheid ofzo? Ik heb je toch gezegd dat ze prima weten waar ze aan beginnen... Ze gaan er vanuit dat ze de verzorging aankunnen en ik ga ook niet daarover verantwoorden. Wij nemen de hond pas in huis als er iets mis zou gaan met hun gezondheid.
Kun je de discussie niet winnen zonder zulke domme en kinderachtige opmerkingen te maken?![]()
Verder zou ik niet weten welke discussie jij van mij zou moeten winnen aangezien ik de discussie over wel of niet een pup nemen niet met je aan wil gaan. Mijn schoonouders nemen een pup, punt. Het zal aan mijn reet roesten wat jij daarvan denkt.
-
- Actief
Bedankt voor een aantal vanwege de nuttige reacties
Het is de bedoeling dat mijn schoonmoeder wel lekker actief aan de wandel gaat. Ze heeft reuma en dan kunnen er dagen tussen zijn dat ze met wat minder aan moet doen. Mijn vriendin en ik kunnen het hondje dan gemakkelijk ophalen en meenemen op onze dagelijkse wandeling.
De hond hoeft echt niet perfect te zijn en letterlijk aan alle verwachtingen te voldoen. Maar een hondje wat rustig van aard is en gemakkelijk kan meedraaien is gewoon fijn voor mijn schoonmoeder.

De honden uit de bichongroep trekken ons nu ook het meest. We zijn ons aan het inlezen over deze rassen. Mijn schoonouders en ook mijn vriendin vinden de Havanezer erg aantrekkelijk. Zowel het karakter als het uiterlijk bevalt heel erg goed. Ik zie dat jij ook Havanezers hebt dus dan zal je de karakters vast goed kennen.Marjoleine schreef:Ik zou een ras uit de bichongroep adviseren.
En dan zou het leeuwhondje afvallen want die zijn redelijk pittig (die ik ken).
Dan houd je over: Maltezer, Havanezer, Bichon Frisé, Bolognezer, Coton de Tulear.
Bichon is leuk maar vrij veel vachtonderhoud, Maltezer is behoorlijk kwetsbaar, dan blijven er drie over.
Persoonlijk zou ik de Havanezer adviseren. Het zijn makkelijke, aanhankelijke hondjes, die best sportief zijn maar ook genoegen nemen met een dagje minder.
Ze zijn sociaal, het type dat niet wegloopt, ze jagen niet (alleen muisjes in het bos soms) en zijn altijd goedgehumeurd.
Bovendien (weet of dat het meetelt?) zijn ze er in alle kleuren die je kunt bedenken, dus als je schoonmoeder geen wit wil is dat geen probleem.
De Coton en Bolognezer zijn wel allebei altijd wit.
edit: lekker een pup nemen, hoor. Ik zie niet wat daar egoïstisch aan is.
Ik heb twee jaar terug een stabijpup verkocht aan iemand van toen 81. Leeftijd zegt helemaal niks, zat mensen van 25 die geen barst doen met hun hond ook.
Bovendien kan iedereen onder de bus komen.
Flauwekul altijd.
Het is de bedoeling dat mijn schoonmoeder wel lekker actief aan de wandel gaat. Ze heeft reuma en dan kunnen er dagen tussen zijn dat ze met wat minder aan moet doen. Mijn vriendin en ik kunnen het hondje dan gemakkelijk ophalen en meenemen op onze dagelijkse wandeling.
De hond hoeft echt niet perfect te zijn en letterlijk aan alle verwachtingen te voldoen. Maar een hondje wat rustig van aard is en gemakkelijk kan meedraaien is gewoon fijn voor mijn schoonmoeder.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Een powderpuff misschien...

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- Actief
jip007 schreef:Een powderpuff misschien...
Die zou best eens kunnen passen inderdaad

De Bichon-groep blijft nu even het meest in trek en dan met name de Havanezer. Ik zal Powder Puff voor hun in mijn achterhoofd houden. Het formaat en karakter kloppen ongeveer wel bij hun wensenlijst. Ik vind ze wel grappig in ieder geval.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik zat ook een aan Powderpuff te denken. Of gewoon een naakte Chinees, kan natuurlijk ook.
Qua karakter geen/weinig verschil is mijn ervaring.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Actief
moosje schreef:Ik zat ook een aan Powderpuff te denken. Of gewoon een naakte Chinees, kan natuurlijk ook.
Alleen jammer dat mijn schoonmoeder naakte dieren een beetje eng vind

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dan is een PP een betere optie.Winston schreef:moosje schreef:Ik zat ook een aan Powderpuff te denken. Of gewoon een naakte Chinees, kan natuurlijk ook.
Alleen jammer dat mijn schoonmoeder naakte dieren een beetje eng vind.

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Je kunt het gewoon niet hebben als iemand niet dom met je meelult en een andere mening heeft. Prima, maar moet je niet als een kleuter gaan lopen stampvoeten en zielige, kinderachtige opmerkingen maken. Opmerkingen als; 'Ben je ongesteld ofzo' maakte we op de middelbare school. Tenminste, dat is het denk niveau waar je dat soort kreten kunt verwachten. Het hoeft je trouwens ook niet aan je reet te roesten wat ik ervan vind, net zo goed dat het mij aan mijn reet zal roesten wat jij van mijn mening vind en het feit dat ik deze geef. Het was allemaal goed bedoelt, ben in het begin ook erg netjes tegen je geweest. Jij moest in Tokkie-modus schieten. Stoere kerel!Winston schreef:Tsja, het is dat betweterige toontje van je dat de muziek maakt.Lin-C schreef:Winston schreef: Heb je last van je ongesteldheid ofzo? Ik heb je toch gezegd dat ze prima weten waar ze aan beginnen... Ze gaan er vanuit dat ze de verzorging aankunnen en ik ga ook niet daarover verantwoorden. Wij nemen de hond pas in huis als er iets mis zou gaan met hun gezondheid.
Kun je de discussie niet winnen zonder zulke domme en kinderachtige opmerkingen te maken?![]()
Verder zou ik niet weten welke discussie jij van mij zou moeten winnen aangezien ik de discussie over wel of niet een pup nemen niet met je aan wil gaan. Mijn schoonouders nemen een pup, punt. Het zal aan mijn reet roesten wat jij daarvan denkt.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat doen jullie moeilijk, zeg.
TS heeft duidelijk gezegd: een pip.
Dan moet je niet gaan lopen drammen als ze geen herplaatser willen. Laat een ander toch eens!
Want wat mij betreft is het dat wel hoor, drammen. Als het duidelijk is dat iemand geen pup wil, dan wil ie dus geen pup. Klaar.
TS heeft duidelijk gezegd: een pip.
Dan moet je niet gaan lopen drammen als ze geen herplaatser willen. Laat een ander toch eens!
Want wat mij betreft is het dat wel hoor, drammen. Als het duidelijk is dat iemand geen pup wil, dan wil ie dus geen pup. Klaar.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik moet ineens denken aan een oudere vrouw op onze puppycursus. Het is al even geleden, geen idee hoe oud ze was en wat voor klein wit fluffy hondje ze precies had. Maar ze was er zo ontzettend gelukkig mee. Was echt prachtig om te zien. Het was geen gecompliceerde hond natuurlijk, maar toch. Het hondje had zich geen beter baasje kunnen wensen denk ik. Ze had alle tijd, ervaring met honden, geduld, etc. Zou niet weten waarom leeftijd in zulke gevallen een nadeel zou zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoeft ook niet als je het ras maar aanpast.Leonie. schreef:Ik moet ineens denken aan een oudere vrouw op onze puppycursus. Het is al even geleden, geen idee hoe oud ze was en wat voor klein wit fluffy hondje ze precies had. Maar ze was er zo ontzettend gelukkig mee. Was echt prachtig om te zien. Het was geen gecompliceerde hond natuurlijk, maar toch. Het hondje had zich geen beter baasje kunnen wensen denk ik. Ze had alle tijd, ervaring met honden, geduld, etc. Zou niet weten waarom leeftijd in zulke gevallen een nadeel zou zijn.

-
- Actief
Waar heb ik beweert dat jij je mening niet mag hebben? Het lijkt er eerder op dat mijn schoonouders niet van mening mogen zijn een pup te willen. Sterker nog, jij was degene die ze egoïstisch kwam noemen. Is het voor hun toegestaan om de mening te hebben nog prima in staat te zijn voor een pup te kunnen zorgen? Ik weet ook niet waar jij mij ziet stampvoeten? Ik ben gewoon van mening (want die mag ik immers hebben toch volgens jou) dat mijn schoonouders ondanks hun leeftijd evengoed recht hebben op een pup. Dat jij dat dan dom gelul vind (wat een tokkentaal zegLin-C schreef:Je kunt het gewoon niet hebben als iemand niet dom met je meelult en een andere mening heeft. Prima, maar moet je niet als een kleuter gaan lopen stampvoeten en zielige, kinderachtige opmerkingen maken.

En dit was zo'n inhoudelijke, goedbedoelde reactie van jou? Op zo'n manier geef jij dus advies?Opmerkingen als; 'Ben je ongesteld ofzo' maakte we op de middelbare school. Tenminste, dat is het denk niveau waar je dat soort kreten kunt verwachten.
Het hoeft je trouwens ook niet aan je reet te roesten wat ik ervan vind, net zo goed dat het mij aan mijn reet zal roesten wat jij van mijn mening vind en het feit dat ik deze geef. Het was allemaal goed bedoelt, ben in het begin ook erg netjes tegen je geweest. Jij moest in Tokkie-modus schieten. Stoere kerel!
Dus? Neem dan meteen zelf die pup als jij zo goed weet wat het allemaal voor tijd enz kost. En je hem toch uiteindelijk in huis gaat nemen als je schoonouders er niet meer voor kunnen zorgen.
En dan denk jij serieus dat ik die goedbedoelde mening en advies van harte van je aanneem. Nou, heel erg bedankt voor je wijze lessen. Ik mag dan misschien een tokkie zijn, maar misschien moet jij er eens over na gaan denken op wat voor manier je iets over probeert te brengen op iemand. Zoals ik al zei is het de toon die de muziek maakt.
Jouw mening is mij inmiddels wel duidelijk. Mijn schoonouders zijn egoïstisch omdat ze een pup willen. Ik ben het dus niet met je eens en heb er verder ook geen zin in om nog met jou hierover in discussie te gaan, aangezien je mij toch niet kan overtuigen en ik er mijn eigen mening op na houd. Ik ga geen woorden nog aan jouw, in mijn ogen nutteloze bijdrage, vuil maken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga het nog een keer zeggen: de leeftijd maakt niet uit. NIET!ranetje schreef:Hoeft ook niet als je het ras maar aanpast.Leonie. schreef:Ik moet ineens denken aan een oudere vrouw op onze puppycursus. Het is al even geleden, geen idee hoe oud ze was en wat voor klein wit fluffy hondje ze precies had. Maar ze was er zo ontzettend gelukkig mee. Was echt prachtig om te zien. Het was geen gecompliceerde hond natuurlijk, maar toch. Het hondje had zich geen beter baasje kunnen wensen denk ik. Ze had alle tijd, ervaring met honden, geduld, etc. Zou niet weten waarom leeftijd in zulke gevallen een nadeel zou zijn.
Er zijn mensen van 25 die geen bal met hun hond doen en mensen van 85 die elke dag een uur wandelen.
Er zijn mensen die niks mankeren en toch geen tijd voor hun hond hebben, er zijn mensen in een rolstoel die van alles en nog wat doen met hun hond.
Het hangt dus af van de persoon en dat geleuter over leeftijd is echt onzin.
En wat levensverwachting betreft: onder de bus komen kan iedereen gebeuren. En ook jonge en gezonde mensen kunnen ziek worden.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Winston schreef:Waar heb ik beweert dat jij je mening niet mag hebben? Het lijkt er eerder op dat mijn schoonouders niet van mening mogen zijn een pup te willen. Sterker nog, jij was degene die ze egoïstisch kwam noemen. Is het voor hun toegestaan om de mening te hebben nog prima in staat te zijn voor een pup te kunnen zorgen? Ik weet ook niet waar jij mij ziet stampvoeten? Ik ben gewoon van mening (want die mag ik immers hebben toch volgens jou) dat mijn schoonouders ondanks hun leeftijd evengoed recht hebben op een pup. Dat jij dat dan dom gelul vind (wat een tokkentaal zegLin-C schreef:Je kunt het gewoon niet hebben als iemand niet dom met je meelult en een andere mening heeft. Prima, maar moet je niet als een kleuter gaan lopen stampvoeten en zielige, kinderachtige opmerkingen maken.) zegt meer over jou dan over mij.
En dit was zo'n inhoudelijke, goedbedoelde reactie van jou? Op zo'n manier geef jij dus advies?Opmerkingen als; 'Ben je ongesteld ofzo' maakte we op de middelbare school. Tenminste, dat is het denk niveau waar je dat soort kreten kunt verwachten.
Het hoeft je trouwens ook niet aan je reet te roesten wat ik ervan vind, net zo goed dat het mij aan mijn reet zal roesten wat jij van mijn mening vind en het feit dat ik deze geef. Het was allemaal goed bedoelt, ben in het begin ook erg netjes tegen je geweest. Jij moest in Tokkie-modus schieten. Stoere kerel!
Dus? Neem dan meteen zelf die pup als jij zo goed weet wat het allemaal voor tijd enz kost. En je hem toch uiteindelijk in huis gaat nemen als je schoonouders er niet meer voor kunnen zorgen.
En dan denk jij serieus dat ik die goedbedoelde mening en advies van harte van je aanneem. Nou, heel erg bedankt voor je wijze lessen. Ik mag dan misschien een tokkie zijn, maar misschien moet jij er eens over na gaan denken op wat voor manier je iets over probeert te brengen op iemand. Zoals ik al zei is het de toon die de muziek maakt.
Jouw mening is mij inmiddels wel duidelijk. Mijn schoonouders zijn egoïstisch omdat ze een pup willen. Ik ben het dus niet met je eens en heb er verder ook geen zin in om nog met jou hierover in discussie te gaan, aangezien je mij toch niet kan overtuigen en ik er mijn eigen mening op na houd. Ik ga geen woorden nog aan jouw, in mijn ogen nutteloze bijdrage, vuil maken.
Je vergeet voor het gemak mijn andere reacties even? Die ik voor al deze reacties heb geplaatst? Natuurlijk ook een manier!
Ik heb duidelijk onderbouwd waarom ik een herplaatser zou nemen en zelfs nog leuke linkjes geplaatst van hondjes die op dit moment in het asiel zitten en geschikt zouden kunnen zijn. Ik hoef ze niet helemaal te quoten toch? Ze staan namelijk állemaal in dit topic. Ik hoef jou ook niet te overtuigen, in het begin heb ik geprobeerd op een nette manier te onderbouwen waarom ik iets vond, daarna ging het om jouw kinderachtige manier van reageren. En ja, je schoot inderdaad in Tokkie gedrag. Dan kun je niet verwachten dat een ander heel netjes blijft. Enne, iets egoïstisch vinden is dus erg? Ik zeg toch niet dat je schoonouders verschrikkelijke mensen zijn? Niks ergs aan iets egoïstisch noemen/vinden. Maar weet je, ik ben ook wel klaar met jou en je topic. Je zoekt het lekker uit.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
KloptMarjoleine schreef:Ik ga het nog een keer zeggen: de leeftijd maakt niet uit. NIET!ranetje schreef:Hoeft ook niet als je het ras maar aanpast.Leonie. schreef:Ik moet ineens denken aan een oudere vrouw op onze puppycursus. Het is al even geleden, geen idee hoe oud ze was en wat voor klein wit fluffy hondje ze precies had. Maar ze was er zo ontzettend gelukkig mee. Was echt prachtig om te zien. Het was geen gecompliceerde hond natuurlijk, maar toch. Het hondje had zich geen beter baasje kunnen wensen denk ik. Ze had alle tijd, ervaring met honden, geduld, etc. Zou niet weten waarom leeftijd in zulke gevallen een nadeel zou zijn.
Er zijn mensen van 25 die geen bal met hun hond doen en mensen van 85 die elke dag een uur wandelen.
Er zijn mensen die niks mankeren en toch geen tijd voor hun hond hebben, er zijn mensen in een rolstoel die van alles en nog wat doen met hun hond.
Het hangt dus af van de persoon en dat geleuter over leeftijd is echt onzin.
En wat levensverwachting betreft: onder de bus komen kan iedereen gebeuren. En ook jonge en gezonde mensen kunnen ziek worden.

Wat dat betreft maakt leeftijd niet uit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jezus wat een gezeik en gedram weer.
Alsof je met 60 of 70 + gelijk uitgerancheert bent en je onbekwaam bent. ?
Moeten al die mensen hier die lichamelijks mankeren ook maar gelijk hun hond inleveren.?
Als ik op mijn 70e nog een pup wil maak ik dat zelf wel uit en laat mij niet dicteren door een snotneus die er nog niet de helft van de levenservaring op heeft zitten dan mij.
Ga ik morgen dood das dan jammer maar dat hondje krijgt best een goed tehuis en kan ik morgen minder dan gooi ik daar wel andere oplossingen op los. Net zoals toen ik jong was ook deed.
Ben nu 55 en ben soms ook even niet zo mobiel en dus lichamelijk gehandicapt , vind daar wel een oplossing voor en desnoods gaan ze even in de tuin voor een plas.
Alsof je met 60 of 70 + gelijk uitgerancheert bent en je onbekwaam bent. ?
Moeten al die mensen hier die lichamelijks mankeren ook maar gelijk hun hond inleveren.?
Als ik op mijn 70e nog een pup wil maak ik dat zelf wel uit en laat mij niet dicteren door een snotneus die er nog niet de helft van de levenservaring op heeft zitten dan mij.
Ga ik morgen dood das dan jammer maar dat hondje krijgt best een goed tehuis en kan ik morgen minder dan gooi ik daar wel andere oplossingen op los. Net zoals toen ik jong was ook deed.
Ben nu 55 en ben soms ook even niet zo mobiel en dus lichamelijk gehandicapt , vind daar wel een oplossing voor en desnoods gaan ze even in de tuin voor een plas.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Bedankt voor de reacties en het meedenken. In eerste instantie dachten we eigenlijk aan de Maltezer, maar na een beetje ingelezen te hebben en de ideeën van hier, zijn mijn schoonouders heel erg gevallen voor de Havanezer. Daar willen ze nu als eerst verder in gaan verdiepen. De omschrijving van het karakter lijkt ook veel op het hondje dat ze eerder gehad hebben. Ze gaan ook rustig de tijd nemen met de aanschaf van een hondje, juist omdat ze een zo goed mogelijke match zoeken.
Wij zijn ook van plan met regelmaat het hondje mee te nemen, maar mijn schoonmoeder wil graag fit blijven door te wandelen en dat is veel leuker met een hond. Ze ziet er naar uit met het hondje bezig te zijn. Omdat er misschien dagen tussen gaan zijn dat ze meer last heeft van haar reuma zoeken we dus een hond die genoegen neemt met dagje minder.
Wij zijn ook van plan met regelmaat het hondje mee te nemen, maar mijn schoonmoeder wil graag fit blijven door te wandelen en dat is veel leuker met een hond. Ze ziet er naar uit met het hondje bezig te zijn. Omdat er misschien dagen tussen gaan zijn dat ze meer last heeft van haar reuma zoeken we dus een hond die genoegen neemt met dagje minder.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk!
Het zijn erg leuke honden, ontzettend grappig en vol humor, vrolijk en sportief.
Gaan jullie vast geen spijt van krijgen!
Het zijn erg leuke honden, ontzettend grappig en vol humor, vrolijk en sportief.
Gaan jullie vast geen spijt van krijgen!
-
- Actief
Dat zal mijn schoonmoeder voorlopig nog wel kunnen, maar de ironie is dat mijn schoonvader van tutten en borstelen houdt. Het borstelen zal dus door hem gedaan gaan worden. Anders kan eventueel mijn vriendin dat overnemen.Heavy schreef:Lukt het kammen wel met reuma?
Mijn schoonmoeder wil omdat het toch slimme, ondernemende honden kunnen zijn met het hondje gehoorzaamheidscursus doen en mijn vriendin wil het hondje gaan lenen om agility of iets te gaan doen 1x in de week. Dat gaat helemaal goed komen denk ik zo

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Winston schreef:Dat zal mijn schoonmoeder voorlopig nog wel kunnen, maar de ironie is dat mijn schoonvader van tutten en borstelen houdt. Het borstelen zal dus door hem gedaan gaan worden. Anders kan eventueel mijn vriendin dat overnemen.Heavy schreef:Lukt het kammen wel met reuma?
Mijn schoonmoeder wil omdat het toch slimme, ondernemende honden kunnen zijn met het hondje gehoorzaamheidscursus doen en mijn vriendin wil het hondje gaan lenen om agility of iets te gaan doen 1x in de week. Dat gaat helemaal goed komen denk ik zo.
Agility vinden chihuahua's heel erg leuk.
Die hoef je ook niet te kammen.
Ze zijnwel eigenwijs en soms luidruchtig.
Uit jou eerste bericht maakte ik op dat het een heel makkelijk hondje moest zijn en ik heb eigenlijk makkelijk aangenomen dat je schoonouders gewoon een rustig hondje zoeken die gewoon af een toe zijn ronde doet.
Maar jullie en jullie schoonouders willen ook wat gaan doen met het hondje.
Iig kunnen chihihuahua's als ze genoeg uitdaging krijgen in huis ook hele leuke hondjes zijn.
Wat ik ook ineens wel vind passen is een leuk spaans mixje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Actief
Het hoeft niet echt een hond met ambitie te zijn in de sport.toots schreef:Winston schreef:Dat zal mijn schoonmoeder voorlopig nog wel kunnen, maar de ironie is dat mijn schoonvader van tutten en borstelen houdt. Het borstelen zal dus door hem gedaan gaan worden. Anders kan eventueel mijn vriendin dat overnemen.Heavy schreef:Lukt het kammen wel met reuma?
Mijn schoonmoeder wil omdat het toch slimme, ondernemende honden kunnen zijn met het hondje gehoorzaamheidscursus doen en mijn vriendin wil het hondje gaan lenen om agility of iets te gaan doen 1x in de week. Dat gaat helemaal goed komen denk ik zo.
Uit jou eerste bericht maakte ik op dat het een heel makkelijk hondje moest zijn en ik heb eigenlijk makkelijk aangenomen dat je schoonouders gewoon een rustig hondje zoeken die gewoon af een toe zijn ronde doet.
Iig kunnen chihihuahua's als ze genoeg uitdaging krijgen in huis ook hele leuke hondjes zijn.
Een Chihuahua is vaak behoorlijk eenkennig en dat is niet wat ze zoeken. Ze houden zich voorlopig even bezig met de Havanezer.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
- Contacteer:
Ik weet hun karakter niet heel goed.
Maar veel oudere mensen hier in de buurt lopen met een cairn terriër of een boomertje.
De cairn terriër vinden het allemaal geweldig om achter een bal aan te rennen in de hondenweide, maar voor de rest zijn ze ontzettend rustig, baasgericht met een hoog schoothondjes gehalte.
Weet dus niet of dat normaal is voor dit ras
Maar het zijn super hondjes om te zien!
Maar veel oudere mensen hier in de buurt lopen met een cairn terriër of een boomertje.
De cairn terriër vinden het allemaal geweldig om achter een bal aan te rennen in de hondenweide, maar voor de rest zijn ze ontzettend rustig, baasgericht met een hoog schoothondjes gehalte.
Weet dus niet of dat normaal is voor dit ras

Maar het zijn super hondjes om te zien!
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
nou Marjoleine toch een coton is niet altijd wit!! Kijk naar die van mij dat is een tri-color.Marjoleine schreef:Ik zou een ras uit de bichongroep adviseren.
En dan zou het leeuwhondje afvallen want die zijn redelijk pittig (die ik ken).
Dan houd je over: Maltezer, Havanezer, Bichon Frisé, Bolognezer, Coton de Tulear.
Bichon is leuk maar vrij veel vachtonderhoud, Maltezer is behoorlijk kwetsbaar, dan blijven er drie over.
Persoonlijk zou ik de Havanezer adviseren. Het zijn makkelijke, aanhankelijke hondjes, die best sportief zijn maar ook genoegen nemen met een dagje minder.
Ze zijn sociaal, het type dat niet wegloopt, ze jagen niet (alleen muisjes in het bos soms) en zijn altijd goedgehumeurd.
Bovendien (weet of dat het meetelt?) zijn ze er in alle kleuren die je kunt bedenken, dus als je schoonmoeder geen wit wil is dat geen probleem.
De Coton en Bolognezer zijn wel allebei altijd wit.
edit: lekker een pup nemen, hoor. Ik zie niet wat daar egoïstisch aan is.
Ik heb twee jaar terug een stabijpup verkocht aan iemand van toen 81. Leeftijd zegt helemaal niks, zat mensen van 25 die geen barst doen met hun hond ook.
Bovendien kan iedereen onder de bus komen.
Flauwekul altijd.

Die vind je veel meer maar niet echt op shows. De Coton is ook een heerlijk hondje te vergelijken met de Havanezer maar net iets robuuster. Hij hoeft net als de Havanezer niet naar de trimmer maar dan moet je zelf wel wekelijks goed borstelen.
Zorg wel dat je de coton bij een goede fokker haalt. Helaas zit er een broodfokker in België die ze aanbiedt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wit-achtigblacky schreef:nou Marjoleine toch een coton is niet altijd wit!! Kijk naar die van mij dat is een tri-color.![]()

Zoveel kleurtjes als Hava's hebben ze echt niet en ze zijn overwegend wit. Dat bedoel ik dan eigenlijk.
Hava's heb je in zwart, bruin, grijs, rood, gestroomd, beige, wit, bont in alle kleuren en alles wat daartussen zit.
Dat is behoorlijk anders van de rest van de bichons.
De andere bichons (op leeuwhondjes na) zijn overwegend wit.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Je hebt wel gelijk hoor. Maar ik moest je toch even plagenMarjoleine schreef:Wit-achtigblacky schreef:nou Marjoleine toch een coton is niet altijd wit!! Kijk naar die van mij dat is een tri-color.![]()
Zoveel kleurtjes als Hava's hebben ze echt niet en ze zijn overwegend wit. Dat bedoel ik dan eigenlijk.
Hava's heb je in zwart, bruin, grijs, rood, gestroomd, beige, wit, bont in alle kleuren en alles wat daartussen zit.
Dat is behoorlijk anders van de rest van de bichons.
De andere bichons (op leeuwhondjes na) zijn overwegend wit.

Die van mij voldoet niet aan de geldende norm maar in elk nest zit er wel één zoals die van mij als je geluk hebt. Is dat niet zo dan zijn ze naar mijn mening te wit gefokt.
Als ik ts was zou ik overigens ook voor een Havanezer gaan. Super hondjes zijn dat.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Winston schreef:Het hoeft niet echt een hond met ambitie te zijn in de sport.toots schreef:Winston schreef:Dat zal mijn schoonmoeder voorlopig nog wel kunnen, maar de ironie is dat mijn schoonvader van tutten en borstelen houdt. Het borstelen zal dus door hem gedaan gaan worden. Anders kan eventueel mijn vriendin dat overnemen.Heavy schreef:Lukt het kammen wel met reuma?
Een Chihuahua is vaak behoorlijk eenkennig en dat is niet wat ze zoeken. Ze houden zich voorlopig even bezig met de Havanezer.
Ok pin je niet vast op één bepaald kenmerk. Onze Toots is een allemansvriend

Heeft wel zijn uitdaging echt nodig. Maar volgens mij hebben jullie je keuze al enigszins gemaakt en dat is goed om daar dan mee verder te gaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Chineesjes staan er ook om bekend dat ze eenkennig zijn, maar 'mijn' Chineesjes hebben vandaag maar weer bewezen dat het lang niet altijd zo is.toots schreef:Winston schreef:Het hoeft niet echt een hond met ambitie te zijn in de sport.toots schreef: Agility vinden chihuahua's heel erg leuk.
Ok pin je niet vast op één bepaald kenmerk. Onze Toots is een allemansvriendHeel sociaal en heel leergkerig altijd vrolijk.
Heeft wel zijn uitdaging echt nodig. Maar volgens mij hebben jullie je keuze al enigszins gemaakt en dat is goed om daar dan mee verder te gaan.
Vraag maar aan Safari, haha. Die was behoorlijk verbaasd dat ze zo open waren.

-
- Actief
De Havanezer is een heel leuk ras wat heel goed bij ze zou kunnen passen. Maar... mijn schoonouders hebben na goed nadenken en overwegen ergens een idee om misschien toch voor een herplaatser te gaan. Ze vinden het een voordeel is dat het karakter al bekend is. Het idee is er toch wel.
Ze gaan nog niet gelijk voor een hond, dat gaat minstens nog een jaar duren. Nogmaals bedankt voor alle adviezen
Ze gaan nog niet gelijk voor een hond, dat gaat minstens nog een jaar duren. Nogmaals bedankt voor alle adviezen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dat is dan echt een geval apart idd dat ze eenkennig zouden zijn.Hier moet ik mensen waarschuwen voor zeer opdringerige chineesjes. Niet 1 is eenkennig of wat dan ook. Meer opdringerigmoosje schreef:Chineesjes staan er ook om bekend dat ze eenkennig zijn, maar 'mijn' Chineesjes hebben vandaag maar weer bewezen dat het lang niet altijd zo is.toots schreef:Winston schreef:Het hoeft niet echt een hond met ambitie te zijn in de sport.toots schreef: Agility vinden chihuahua's heel erg leuk.
Ok pin je niet vast op één bepaald kenmerk. Onze Toots is een allemansvriendHeel sociaal en heel leergkerig altijd vrolijk.
Vraag maar aan Safari, haha. Die was behoorlijk verbaasd dat ze zo open waren.

If i trow a stick...... will you leave????