Op straat merk ik vaak dat vooral islamitische kinderen dol zijn op Carel. Graag willen ze ook op de foto met hem, want hij heeft dezelfde krulletjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hysterisch bij de blokker
Moderator: moderatorteam
- Saskia241
- Zeer actief
Re: Hysterisch bij de blokker
Op straat kom ik nooit echt hysterische kinderen tegen. Mijn schoonzus heeft twee kinderen. De oudste was niet bang voor Oscar, de jongste wel. Maar dan ook hysterisch bang. Inmiddels loopt jongste met Oscar aan de riem en oudste durft niet langs m te lopen op een afstand van vier meter. "Ik durf niehiehiet". Haar vriendinnetje heeft twee honden en die zijn niet eng. Ze reageert alleen zo als schoonzus erbij is met pruillip en kijken of haar moeder wel ziet dat ze bang is.
Op straat merk ik vaak dat vooral islamitische kinderen dol zijn op Carel. Graag willen ze ook op de foto met hem, want hij heeft dezelfde krulletjes.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.Brigitte schreef:Niet de honden zelf maar hun speeksel is onrein dat zeiden de 1ste Turkse eigenaren van mijn Sjon. Ze aaide Sjon soms weleens en droegen hem door het huis naar buiten om hem uit te laten en daarna waste ze wel hun handen maar in debuurt van zijn bek komen was uit den boze. Als je ook vaak foto's ziet van Kangals en hun eigenaren op b.v fb dan dragen ze ook plastic handschoenen. Maar daarin tegen zijn er ook gewoon Turken die zich daar niets van aantrekken en de honden ook hun gezicht of handen laten besnuffelen en likken.Gollum schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord, zal het mijn broer eens vragen. Mijn broer is half Turks en Moslim en aait mijn honden gewoon, zelfs Mika de zwarte die ook Turks is toevallig![]()
In het dorp waar zijn vader (mijn stiefvader) is geboren houden ze ook honden buiten. Prachtige beesten, geen idee wat voor ras maar ze leken een beetje op wolven. Ze moeten het vee en het dorp beschermen, 's nachts liepen er gewoon beren en wolven rond in de buurt. Die honden waren nog redelijk lief ook, mijn moeder nam altijd een lap vlees voor ze mee dus bij het volgende bezoek vlogen ze zowat in haar armen
edit.
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Al dit commentaar over islamieten en nederlanders of niet nederlanders....ik vind het verbazingwekkend dat iedereen bij ieder voorbeeld toch even gestopt is om een snelle check te doen van de desbetreffende mensen hun religie en nationaliteit.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ja maar dat staat op iedereen zijn voorhoofd wat voor geloof ze aanhangenLightsun schreef:Al dit commentaar over islamieten en nederlanders of niet nederlanders....ik vind het verbazingwekkend dat iedereen bij ieder voorbeeld toch even gestopt is om een snelle check te doen van de desbetreffende mensen hun religie en nationaliteit.
- Lightsun
- Actief
Zou het dan niet hindoeïsme zijn?twinkeltje schreef:Ja maar dat staat op iedereen zijn voorhoofd wat voor geloof ze aanhangen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Daar had ik ook nog nooit van gehoord. Vita is zwart, zal misschien ook wat uitmaken.Gollum schreef:Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.Brigitte schreef:Niet de honden zelf maar hun speeksel is onrein dat zeiden de 1ste Turkse eigenaren van mijn Sjon. Ze aaide Sjon soms weleens en droegen hem door het huis naar buiten om hem uit te laten en daarna waste ze wel hun handen maar in debuurt van zijn bek komen was uit den boze. Als je ook vaak foto's ziet van Kangals en hun eigenaren op b.v fb dan dragen ze ook plastic handschoenen. Maar daarin tegen zijn er ook gewoon Turken die zich daar niets van aantrekken en de honden ook hun gezicht of handen laten besnuffelen en likken.Gollum schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord, zal het mijn broer eens vragen. Mijn broer is half Turks en Moslim en aait mijn honden gewoon, zelfs Mika de zwarte die ook Turks is toevallig![]()
In het dorp waar zijn vader (mijn stiefvader) is geboren houden ze ook honden buiten. Prachtige beesten, geen idee wat voor ras maar ze leken een beetje op wolven. Ze moeten het vee en het dorp beschermen, 's nachts liepen er gewoon beren en wolven rond in de buurt. Die honden waren nog redelijk lief ook, mijn moeder nam altijd een lap vlees voor ze mee dus bij het volgende bezoek vlogen ze zowat in haar armen
edit.
Zwarte dieren, zoals honden en katten, zijn sommige mensen nog steeds banger van.
Toch nog wat bijgeloof.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Een paar weken geleden loop ik met mijn aangelijnde chihuahua's richting park, daar kruis ik een stoep en een kind komt aanfietsen op die stoep en ziet mijn hondjes, stopt en smijt zijn fiets neer en gaat er luidkeels krijsend vandoor
Sorry hoor, maar ik moest daar toch wel om lachen en denk dat daar toch wel een taakje ligt voor de ouders.
Ik heb trouwens geen idee of het een donker of blank kind was want tegen de tijd dat ik besefte wat er gebeurde was hij al al op een aardige afstandje.
Ik begrijp dat kinderen en volwassenen bang kunnen zijn voor honden maar hier stond ik echt van te kijken van
Sorry hoor, maar ik moest daar toch wel om lachen en denk dat daar toch wel een taakje ligt voor de ouders.
Ik heb trouwens geen idee of het een donker of blank kind was want tegen de tijd dat ik besefte wat er gebeurde was hij al al op een aardige afstandje.
Ik begrijp dat kinderen en volwassenen bang kunnen zijn voor honden maar hier stond ik echt van te kijken van
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heel vreemd een stelletje volwassene die geen eens het inlevingsvermogen en begrip hebben voor een kind en dat wel van een kind verwachten voor hun hondje.
Zelf nooit kind geweest soms dames en nergens en voor niets bang geweest. ?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
bouvierpoedel schreef:Heel vreemd een stelletje volwassene die geen eens het inlevingsvermogen en begrip hebben voor een kind en dat wel van een kind verwachten voor hun hondje.
Ben inmiddels 42, maar laat er maar geen spin ineens voor mijn neus hangen want dan gaat het ongetwijfeld niet helemaal goed
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gelukkig hebben die ongevoelige kutten hier daar geen geen last van.smoekie schreef:bouvierpoedel schreef:Heel vreemd een stelletje volwassene die geen eens het inlevingsvermogen en begrip hebben voor een kind en dat wel van een kind verwachten voor hun hondje.
Ben inmiddels 42, maar laat er maar geen spin ineens voor mijn neus hangen want dan gaat het ongetwijfeld niet helemaal goed![]()

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al meerder keren gehad dat Turkse mensen mijn honden leuk vonden en wilden aaien, en toen ik mijn ouwetje een keer optilde omdat ik over een smal bruggetje moest en er meerdere turkse mensen aankwamen, kwam een jongetje op me ag, mag ik hem aaien? Ik zeg, oh, ik dacht dat je er misschien bang voor zou zijn. Nee hoor, zegt het ventje, wij hebben thuis een hele grote turkse hond..
Sta je dan met je vooroordelen en je goeie gedrag

Sta je dan met je vooroordelen en je goeie gedrag
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
bouvierpoedel schreef:Gelukkig hebben die ongevoelige kutten hier daar geen geen last van.smoekie schreef:Ben inmiddels 42, maar laat er maar geen spin ineens voor mijn neus hangen want dan gaat het ongetwijfeld niet helemaal goed![]()
Nee, gelukkig niet die hebben vast weer ergens anders last van
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat die kinderen niet van hun hondje houden en dat hun hondje misschien wel bang word van die kinderen hun angst.smoekie schreef:bouvierpoedel schreef:Gelukkig hebben die ongevoelige kutten hier daar geen geen last van.smoekie schreef:Ben inmiddels 42, maar laat er maar geen spin ineens voor mijn neus hangen want dan gaat het ongetwijfeld niet helemaal goed![]()
Nee, gelukkig niet die hebben vast weer ergens anders last van

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik reageer hysterisch op spinnen een ander op honden. Niet zo moeilijk. De buurvrouw van mijn ouders is ook vreselijk bang voor alles wat hond is. Gisteren stond ze ineens redelijk dicht voor mijn neus en ze deinsde terug met paniek in de ogen. Meteen dus maar gezegt dat ik Taran goed vasthield en even om zou lopen.
Zo ook wel eens tijdens een wandeling. Honden los en we komen iemand tegen die op 50 meter afstand roept of we de honden alsjeblieft vast willen houden want hij en zijn vriendin zijn bang. Nou dan doe je dat
Ik kan me wel voorstellen dat je even raar kijkt net zoals in geval van TS. Maar het lijkt me vooral zo lastig als je zooo panisch bent. Je komt honden nu eenmaal overal tegen.
Zo ook wel eens tijdens een wandeling. Honden los en we komen iemand tegen die op 50 meter afstand roept of we de honden alsjeblieft vast willen houden want hij en zijn vriendin zijn bang. Nou dan doe je dat
Ik kan me wel voorstellen dat je even raar kijkt net zoals in geval van TS. Maar het lijkt me vooral zo lastig als je zooo panisch bent. Je komt honden nu eenmaal overal tegen.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier valt het wel mee met mensen die bang zijn voor honden.
zo woont hier wel een turks gezin. hun jongste zoon ging ook altijd krijsend naar binnen als hij honden
zag, de vader kwam dan naar buiten van wat is er aan de hand. zag hij dat ik er liep, pakte hij het kind en
kon zo naar buiten want die honden doen niets. had al eens met die man staan praten.
kind kwam later ook wel eens naar mijn toe, van stout hondje. kwam ik erachter aan van hondje is niet stout maar jij. want jij zeg dat ze stout zijn, terwijl ze dat niet zijn. naar een paar zei hij het ook niet meer. en de vader toen die
dat hoorde moest er wel om lachen.
zo woont hier wel een turks gezin. hun jongste zoon ging ook altijd krijsend naar binnen als hij honden
zag, de vader kwam dan naar buiten van wat is er aan de hand. zag hij dat ik er liep, pakte hij het kind en
kon zo naar buiten want die honden doen niets. had al eens met die man staan praten.
kind kwam later ook wel eens naar mijn toe, van stout hondje. kwam ik erachter aan van hondje is niet stout maar jij. want jij zeg dat ze stout zijn, terwijl ze dat niet zijn. naar een paar zei hij het ook niet meer. en de vader toen die
dat hoorde moest er wel om lachen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Graag zie ik de zin- en kansloze opmerking 'Oh maar hij doet niets hoor', desnoods bij wet, vervangen worden door jouw opmerking en de bijbehorende actie. Het (h)erkennen van angst, er serieus mee omgaan, een oplossing aandragen die de angstige een veiliger gevoel kan opleveren zonder er zelf iets voor te hoeven doen in 1 zin en actie. Zo simpel, en vooral menselijk, kan het zijn.flamme schreef:Gisteren stond ze ineens redelijk dicht voor mijn neus en ze deinsde terug met paniek in de ogen. Meteen dus maar gezegt dat ik Taran goed vasthield en even om zou lopen.
Als elke ontmoeting met een hond niet misselijkmakend eindigt maar met begrip, hoe onbegrijpelijk, nutteloos, aangepraat, onnodig, gespeeld, zielig de angst ook mag lijken bij volwassene of kind, ik denk dat er dan al meer wordt bereikt dan welke andere reactie, schouderophaling of gezucht dan ook.
Ik heb het helaas zelf mogen ervaren hoe het is echt bang te zijn voor honden. Ik hoop veel mensen als Flamme tegen te komen als ik de straat opga, net zolang tot ik er weer overheen ben. Volgende week dinsdag of zo. Het kan mij, en mijn roedel, niet snel genoeg gaan want lachwekkend is het allerminst. Honden zijn echt overal en uit de weg gaan is een heidens karwei. Het negeren van gezucht en schouderophalen ook. Vooral dat van mezelf.
- Kirra
- Zeer actief
Ik houd mijn hond altijd goed bij me en stevig vast, dus het was nooit in me opgekomen om dat te mededelen.Full Monty schreef:Graag zie ik de zin- en kansloze opmerking 'Oh maar hij doet niets hoor', desnoods bij wet, vervangen worden door jouw opmerking en de bijbehorende actie. Het (h)erkennen van angst, er serieus mee omgaan, een oplossing aandragen die de angstige een veiliger gevoel kan opleveren zonder er zelf iets voor te hoeven doen in 1 zin en actie. Zo simpel, en vooral menselijk, kan het zijn.flamme schreef:Gisteren stond ze ineens redelijk dicht voor mijn neus en ze deinsde terug met paniek in de ogen. Meteen dus maar gezegt dat ik Taran goed vasthield en even om zou lopen.
Als elke ontmoeting met een hond niet misselijkmakend eindigt maar met begrip, hoe onbegrijpelijk, nutteloos, aangepraat, onnodig, gespeeld, zielig de angst ook mag lijken bij volwassene of kind, ik denk dat er dan al meer wordt bereikt dan welke andere reactie, schouderophaling of gezucht dan ook.
Ik heb het helaas zelf mogen ervaren hoe het is echt bang te zijn voor honden. Ik hoop veel mensen als Flamme tegen te komen als ik de straat opga, net zolang tot ik er weer overheen ben. Volgende week dinsdag of zo. Het kan mij, en mijn roedel, niet snel genoeg gaan want lachwekkend is het allerminst. Honden zijn echt overal en uit de weg gaan is een heidens karwei. Het negeren van gezucht en schouderophalen ook. Vooral dat van mezelf.
Ook dingen als omlopen, al is het maar niet vlak langs iemand lopen die duidelijk bang is, doe ik eigenlijk altijd zonder daar de persoon over in te lichten. Dat gaat gewoon automatisch. Als er geen ruimte is zorg ik dat ik tussen mijn hond en de persoon ben. Ook daar had ik nooit over gedacht om mee te delen.
Dan nog tot slot "hij/zij doet niets", ik vind het niet zo raar dat mensen dat zeggen.
Ik denk namelijk dat het een hele rationele benadering is van de angst die je ziet.
Mensen die bang zijn reageren natuurlijk niet rationeel, maar voor een bijstander geldt dat niet.
Al met al duidelijk antwoord van je. Mocht er nog een keer iemand echt panisch worden, zou ik de dingen mededelen die ik automatisch doe. Eigenlijk is het ook logisch dat de persoon fijn vindt om dat te horen, want die krijgt natuurlijk ook niet alles mee. Zeker niet als hij of zij op dat moment al bang is.
- Lightsun
- Actief
Toevallig gisteravond iets heel vreemds mee gemaakt op dit gebied. Ik was bij de plassen rond aan het lopen met stitch (los) en hij was met wat andere hondjes aan het spelen en allemaal leuk. Toen kwam er iemand aangelopen, een wat oudere vrouw in haar eentje, die vanaf ongeveer 20 meter riep of wij mischien de honden even bij ons konden houden aangezien ze wat bang was.Full Monty schreef: Graag zie ik de zin- en kansloze opmerking 'Oh maar hij doet niets hoor', desnoods bij wet, vervangen worden door jouw opmerking en de bijbehorende actie. Het (h)erkennen van angst, er serieus mee omgaan, een oplossing aandragen die de angstige een veiliger gevoel kan opleveren zonder er zelf iets voor te hoeven doen in 1 zin en actie. Zo simpel, en vooral menselijk, kan het zijn.
op het moment dat ze riep draaiden alle honden om om eens te zien waar dit geluid vandaan kwam en stoven ze met ze allen naar haar toe om hoi te zeggen.
Nu ben ik uberhaupt al geen fan er van als stitch zo maar naar iemand toe loopt, ondanks dat hij alleen maar even hoi wilt zeggen en kijken of hij een aai kan krijgen, laat staan iemand die net roept "Mogen ze even aan de lijn".
Dus ik heb stitch terug geroepen, en ik moet toegeven ik riep het iet wat streng. Dus de toon die heel duidelijk is "Nu hier komen of er zwaait wat!!" en stitchie kwam netjes terug. Snoepje en een aai gegeven en aan de riem gedaan. Tot mijn verbazing renden de spaniels (Gok ik, mischien een kruisig) gewoon door naar de mevrouw toe en riepen de eigenaren er achter aan "U hoeft niet bang te zijn ze doen niks hoor" Nou ja. Afin. Lang verhaal kort. Mevrouw in paniek. Hondjes helemaal door het dolle heen van alle aandacht. Flink springen en uit eindelijk moest de eigenaar er naar toelopen om te proberen ze vast te pakken terwijl ze rondjes om die mevrouw heen rende en de eigenaar HIER aan het schreeuwen was.
Wat een ongeloofelijk beschofte manier van omgang zeg. Ik heb er wat van gezegdt en ben toen snel weg gelopen want ik vind het echt niet kunnen en stond op het punt om echt los te barsten.
Ik snap dat je zegt "hij doet niks" maar als iemand vraagt om je hond bij je te houden dan doe je toch gvd gewoon je hond aan de lijn of zorgt dat hij blijft? Belachelijke vertoning. Ik was echt goed over de jank. En ook een beetje trots dat Stitch zo goed luisterde.
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.
Ja hallo, het is wolfsblut he
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
dacht ik ook altijd hoor, echt. Echter gaat dat enkel op als de persoon bang is dat de hond zou kunnen uithalen, blaffen of bijten, jouw hond dat nooit zou doen en de persoon jou ook maar gewoon even vertrouwd als je dat zegt. Vreemd genoeg was ik daar bijvoorbeeld helemaal niet mee bezig, het was gewoon het fenomeen 'hond' dat me angstig maakte. Zelfs die voorheen lieve, vertroetelende schoothondjes rustig wachtend in winkelwagentjes konden me trillend doen omlopen. Nou ja zeg! Maar rationeel was het allemaal wel voor me, op dat moment. Maar goed, dat ben ik na een nare ervaring, anderen zullen dat vast weer anders hebben en/of zien. Al denk ik dat het melden dat je de angst gezien hebt en daar rekening mee houdt nooit te vaak gezegd kan worden.Kirra schreef: Dan nog tot slot "hij/zij doet niets", ik vind het niet zo raar dat mensen dat zeggen.
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Heel vreemd een stelletje volwassene die geen eens het inlevingsvermogen en begrip hebben voor een kind en dat wel van een kind verwachten voor hun hondje.
Als ik er de goede hond voor bij heb probeer ik bange kinderen (of die nou bruin, blond of paars zijn) vaak een beetje wegwijs te maken met honden.
Of te leren hoe ze kunnen zorgen dat honden niet op ze reageren met passeren.
Vaak kénnen ze ze gewoon niet, of zijn de ouders er bang van.
Vervelend, want hoe raarder ze zich gedragen, hoe groter de kans dat ze gebeten worden.
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat goed dat je zo adequaat reageerde! En wat fijn dat Stitch ook door had dat het ernst was. Ik kan me goed voorstellen hoe trots je je dan voelt:)Lightsun schreef: Dus ik heb stitch terug geroepen, en ik moet toegeven ik riep het iet wat streng. Dus de toon die heel duidelijk is "Nu hier komen of er zwaait wat!!" en stitchie kwam netjes terug.
...
Ik snap dat je zegt "hij doet niks" maar als iemand vraagt om je hond bij je te houden dan doe je toch gvd gewoon je hond aan de lijn of zorgt dat hij blijft? Belachelijke vertoning. Ik was echt goed over de jank. En ook een beetje trots dat Stitch zo goed luisterde.
Misschien dat deze ervaring nodig was om de anderen aanwezigen er ook van te overtuigen iets sneller te reageren in het vervolg of er aan te werken. Die verwachtten dit scenario misschien ook niet.
- Lightsun
- Actief
ja ik vond het ook niet erg dat de hondjes niet goed reageerde. Atlahsn, laat ik het zo zeggen, dat gebeurt ons allemaal wel eens. Maar ik vond de reactie een beetje vreemd. Als iemand je vraagt om je hond bij je te houden dan heb je dat maar te doen. Niet het allemaal maar laten gaan.Full Monty schreef: Misschien dat deze ervaring nodig was om de anderen aanwezigen er ook van te overtuigen iets sneller te reageren in het vervolg of er aan te werken. Die verwachtten dit scenario misschien ook niet.
Afin. Goeie baasjes en minder goeie baasjes denk ik dan altijd maar. Of mischien waren het hun eerste honden.
- Kirra
- Zeer actief
Lijkt me wel een nare ervaring voor deze mevrouw.Lightsun schreef:ja ik vond het ook niet erg dat de hondjes niet goed reageerde. Atlahsn, laat ik het zo zeggen, dat gebeurt ons allemaal wel eens. Maar ik vond de reactie een beetje vreemd. Als iemand je vraagt om je hond bij je te houden dan heb je dat maar te doen. Niet het allemaal maar laten gaan.Full Monty schreef: Misschien dat deze ervaring nodig was om de anderen aanwezigen er ook van te overtuigen iets sneller te reageren in het vervolg of er aan te werken. Die verwachtten dit scenario misschien ook niet.
Afin. Goeie baasjes en minder goeie baasjes denk ik dan altijd maar. Of mischien waren het hun eerste honden.
Goed dat jouw hond wel luisterde.
Wie weet dat deze mensen wisten dat hun honden toch niet zouden luisteren. En de opmerking er één was uit onmacht.
Maar dat is absoluut geen excuus natuurlijk.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.dagmar88 schreef:Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.
Ja hallo, het is wolfsblut he![]()
Honden gelden voor Mohammedanen als »onreine dieren«, zwarte honden gelden zelfs als »shaitan« (duivels). Zwarte honden mogen islamconform in principe altijd gedood worden. Daarom vonden er in Turkije ook steeds opnieuw massale slachtingen van honden plaats, die daarna in massagraven werden begraven.
Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.
" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
bron. http://saaid.net/Doat/ehsan/138.htm
Honden zijn uiteraard onreine dieren, ze zijn gevaarlijk aan de medemensen en als zij blaffen dan jagen zij de engelen weg
Bron. islam forum
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik geloof niet in engelen dus zo hebben we allemaal wat.Wolfsblut schreef:Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.dagmar88 schreef:Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.
Honden gelden voor Mohammedanen als »onreine dieren«, zwarte honden gelden zelfs als »shaitan« (duivels). Zwarte honden mogen islamconform in principe altijd gedood worden. Daarom vonden er in Turkije ook steeds opnieuw massale slachtingen van honden plaats, die daarna in massagraven werden begraven.
Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.
" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
Honden zijn uiteraard onreine dieren, ze zijn gevaarlijk aan de medemensen en als zij blaffen dan jagen zij de engelen weg
Bron. islam forum

- Lightsun
- Actief
Sja. Ik weet niet of iemand die met 7 jarige meisjes trouwt en op 9 jarige leeftijd de huwelijksnacht uitvoert nou echt een besluit kan maken over wat wel of niet onrein is.Wolfsblut schreef: Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Vorige week zei iemand dat die Rottweiler vals was en je die kleine moest opeten
aan Dol zit meer vlees zou je toch zeggen
Volgens mij was het een man van Somalische afkomst.
Kinderen reageren hier door naar de andere kant van de straat te gaan of huilen,dat laatste zijn er niet zoveel.
Volgens mij was het een man van Somalische afkomst.
Kinderen reageren hier door naar de andere kant van de straat te gaan of huilen,dat laatste zijn er niet zoveel.

- dagmar88
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.dagmar88 schreef:Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.
Bron. islam forum
Die roept juist op tot het goed behandelen van alle dieren. Mensen die dat doen worden beloond (zelfs als ze andere dingen doen die niet mogen, bv prostitueren) en degenen die dieren mishandelen worden daarvoor gestraft.
Hadith zijn verhalen over mohammed, geschreven door mensen en beoordeeld op betrouwbaarheid (variërend van authentiek, tot televaag niveau); die vervolgens getoetst worden aan wat er in de koran staat.
According to a Sunni narration classified as authentic by Muslim ibn al-Hajjaj, black dogs are a manifestation of evil in animal form;[25] Khaled Abou El Fadl states that the majority of scholars regard this to be "pre-Islamic Arab mythology" and "a tradition to be falsely attributed to the Prophet".[26]
Daarbij, nooit gehoord van beeldspraak? Of hebben christenen ook een probleem met alles wat horens en hoeven heeft, of slangen