Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zou jij doen?
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat zou jij doen?
Ze komen eigenlijk gewoon altijd als ik ze thuis roep. Een hond die niet zou luisteren wordt na 1 commando naar binnen geholpen. Zonder geweld, maar naar binnen gaat 'ie!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- kipo
- Zeer actief
Als Pol lekker ligt te kluiven is hij waarschijnlijk al binnen, buiten begraaf je je kluiven, opeten doe je binnen, volgens hem
. Wat hij wel doet, zodra je zijn riem pakt rent hij op volle snelheid het huis door en als het kan de tuin in, helemaal naar achteren, om daar eens even lekker op de kippen te schelden. Vervolgens doet hij de terugweg meestal op zijn dooie akkertje, alsof hij alweer vergeten is dat we uit zouden gaan
.
Kunst is dus om eerst de keukendeur dicht te doen en dan pas de riem pakken, anders sta je daar voor Janmetdekorteachternaam.
Kunst is dus om eerst de keukendeur dicht te doen en dan pas de riem pakken, anders sta je daar voor Janmetdekorteachternaam.
-
Dinos
Als ik roep moet hij komen , maar zou in zo,n geval Dinos niet roepen is buiten liggen gewent dus zou alleen zijn bot afpakken of hem meenemen naar de winkel.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik niet. Skadi zou acuut ophouden met kluiven, en haar uiterste best doen om mij achterna te kunnen. En die hond is slím! Die vindt wel een manier. Als pup van 12 weken wist ze al te ontsnappen uit een 'hondproof' tuin.Marion. schreef:Wat ik zou doen? Hond lekker laten kluiven buiten, deur openlaten en naar de winkel gaan.
Pal onder de ogen van de fokker en ons. Verbijsterd stamelden we tegen elkaar "Hoe deed ze dát nou???".
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Even voor de goede orde... ik sleur mijn hond niet aan zijn nekvel naar binnen hoor. Ik ga ze wel halen als het nodig is maar ik til ze gewoon opWinston schreef:Ditiones schreef:Precies. Niet komen? Dan halen! Aan het nekvel! Doe ik met grote hond zowel als met kleine. Ik ga niet tig keer staan roepen voor niets, en ik pik het ook niet om genegeerd te worden.Anja schreef:Ik loop naar buiten en grijp hem in zijn kladden en zet hem binnen weer neer met zijn kluifje. Dat zijn de voordelen van chihuahua's![]()
.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Je onthoudt ons de ontknopingMiranda schreef:Ik niet. Skadi zou acuut ophouden met kluiven, en haar uiterste best doen om mij achterna te kunnen. En die hond is slím! Die vindt wel een manier. Als pup van 12 weken wist ze al te ontsnappen uit een 'hondproof' tuin.Marion. schreef:Wat ik zou doen? Hond lekker laten kluiven buiten, deur openlaten en naar de winkel gaan.
Pal onder de ogen van de fokker en ons. Verbijsterd stamelden we tegen elkaar "Hoe deed ze dát nou???".

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ze gaan gelijk naar binnen als ik het zeg. Ik vraag niks. En het komt ook niet in ze op om het niet te doen. Ze verkassen met kluif naar binnen.
Als ze blaffen moeten ze ook naar binnen, of als ze de konijnen willen opjagen voor het hek. Dus we hebben het commando "naar binnen" al zo vaak geoefend dat het er muurvast inzit
Als ze blaffen moeten ze ook naar binnen, of als ze de konijnen willen opjagen voor het hek. Dus we hebben het commando "naar binnen" al zo vaak geoefend dat het er muurvast inzit
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik ga tegenwoordig gewoon even weg, het duurt altijd even voor Baco binnen is
hij luistert wel maar het duurt even en dan ben ik allang weer terug van de boodschappen en ik denk dat er niemand in de tussentijd over de schutting komt 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik ben natuurlijk weer heel nieuwsgierig wat Sandra uiteindelijk gedaan heeft.
Ik zou in eerste instantie geen botje geven zo vlak voor sluitingstijd als ik nog naar de winkel moest, maar erna. Zodat ik aan het werk kon.
Als het dat toch gegeven was, zou ik niet gaan roepen. Want dat heeft dan toch geen zin.
Ik zou me nogmaals bedenken of ik echt naar de winkel moet. Zoja, dan was ik de hond gaan halen/ begeleiden naar binnen. Buiten blijven vind ik geen fijn idee.
En als ik naar de winkel moet, ben ik binnen tien minuten weer terug.
Ik zou in eerste instantie geen botje geven zo vlak voor sluitingstijd als ik nog naar de winkel moest, maar erna. Zodat ik aan het werk kon.
Als het dat toch gegeven was, zou ik niet gaan roepen. Want dat heeft dan toch geen zin.
Ik zou me nogmaals bedenken of ik echt naar de winkel moet. Zoja, dan was ik de hond gaan halen/ begeleiden naar binnen. Buiten blijven vind ik geen fijn idee.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Soms moet Lut even naar buiten of naar binnen.
Als ze niet komt draag ik haar en dan is ze beledigd.
Als ze niet komt draag ik haar en dan is ze beledigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dat staat hier bovenaan deze paginaDee schreef:Ik ben natuurlijk weer heel nieuwsgierig wat Sandra uiteindelijk gedaan heeft.
Dat kluifje had ik al eerder gegeven en het ging om een vergeten boodschap. Iets dat ik vast ook bij de buurvrouw had kunnen lenen, maar dan laat ik me dus door een niet luisterende hond naar de buurvrouw sturen, zeg maar.

Groetjes,
Sandra
- iones
- Zeer actief
Even voor de goede orde, aan de nekvel meesleuren hoeft niet pijnlijk te zijn. Hangt er van af hoe je het doet. Ik trek mijn honden ook wel eens aan het nekvel uit het water als de oever net iets te stijl is. En dat vinden ze dan allang best.Anja schreef:Even voor de goede orde... ik sleur mijn hond niet aan zijn nekvel naar binnen hoor. Ik ga ze wel halen als het nodig is maar ik til ze gewoon opWinston schreef:Ditiones schreef:Precies. Niet komen? Dan halen! Aan het nekvel! Doe ik met grote hond zowel als met kleine. Ik ga niet tig keer staan roepen voor niets, en ik pik het ook niet om genegeerd te worden.Anja schreef:Ik loop naar buiten en grijp hem in zijn kladden en zet hem binnen weer neer met zijn kluifje. Dat zijn de voordelen van chihuahua's![]()
.
Maar goed, dan ben ik weer niet de dierenbeul die mensen als BP graag in mij zien... en dat is dan weer zo jammer voor hen he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ze mogen hier niet in de tuin als ik niet thuis ben. Tay moet in zijn kennel en Tessa in huis. Tay steekt met in de kennel gaan nooit zijn middelvinger op, maar hij reageert heel goed op: 'Ben je dóóf???' En dan moet ik daarna wel heel blij tegen hem doen, want dat vindt hij heel erg. Tessa heeft tegen mij nog wel eens de neiging om haar middelvinger op te steken (vooral als er sneeuw ligt). Die roep ik 1 keer en daarna loop ik naar haar toe. Als ze echt een dwarse bui heeft gaat ze plat op de grond liggen kwispelen, dus dan til ik haar op en zet haar binnen weer neer. En dan is ze helemaal blij, want stiekem vindt zij het heel grappig om opgetild te worden, denk ik?
Nekvel slepen doe ik niet.
Nekvel slepen doe ik niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar goed, dan ben ik weer niet de dierenbeul die mensen als BP graag in mij zien... en dat is dan weer zo jammer voor hen he.[/quote]
================================================
Stel je niet aan. Het enige wat ik aangehaald heb is je zweepgebruik en daar heb ik geen oordeel over gegeven . Alleen ivt je berichten over een ander.
En als vergelijking met wat je loopt te roepen als oordeel over aan ander en wat die weer over jouw zweepgebruik kunnen vinden.
Niet wat ik daarvan vind.
Over het algemeen denk ik dat je honden het prima bij je hebben .
Alleen moet je beter leren lezen en een groter begrijpertje kweken .
================================================
Stel je niet aan. Het enige wat ik aangehaald heb is je zweepgebruik en daar heb ik geen oordeel over gegeven . Alleen ivt je berichten over een ander.
En als vergelijking met wat je loopt te roepen als oordeel over aan ander en wat die weer over jouw zweepgebruik kunnen vinden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
================================================bouvierpoedel schreef:Maar goed, dan ben ik weer niet de dierenbeul die mensen als BP graag in mij zien... en dat is dan weer zo jammer voor hen he.
Alleen moet je beter leren lezen en een groter begrijpertje kweken .[/quote]
Je begint toch iedere keer over mijn zweepgebruik, zoveel vaker dan dat ik het ooit gehanteerd heb. Daarin ligt jouw oordeel. Ken jezelf!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je begint toch iedere keer over mijn zweepgebruik, zoveel vaker dan dat ik het ooit gehanteerd heb. Daarin ligt jouw oordeel. Ken jezelf!iones schreef:================================================bouvierpoedel schreef:Maar goed, dan ben ik weer niet de dierenbeul die mensen als BP graag in mij zien... en dat is dan weer zo jammer voor hen he.
Nee hoor je draaft een beetje door in je campagne .
Als antwoord en vergelijking op je eigen oordelen.
Zal even aanhalen over het laatste.
Jij legt ergens de lat in het najagen en liken/delen van berichtjes op internet.
Die lat en ook de norm verlaag je daarmee ,dus ook in wat een ander daar van kan vinden.
Jij zegt dat X niet mag en diegeen die X deed kan dan jouw ook gaan najagen op internet wat jij deed met de zweep.
Ik heb het er niet over wat ik daarvan vind met je zweep gebruik maar wat een ander daar voor zwaarte aan kan hangen om jouw na te gaan jagen .
Ga er vanuit dat je niet standaardt met die zweep aan de gang bent en het gewoon 1malig is geweest om je hond iets af te leren zodat hij niet kapot getrapt word. Net als dat ik ervan uit ga dat je niet 24 /7 je hond aan zijn nekvel loopt rond te sleuren.
Beter gaan lezen Iones.
Ik heb helemaal geen oordeel over je als zijnde slechte hondenbaas.
Sterker nog zou zo een hond aan je geven en toevertrouwen.
Gaat alleen over je soms blinde gezeik en gelul en het doorslaan ..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
We is hier nou aan het doorslaan?bouvierpoedel schreef: Ik heb helemaal geen oordeel over je als zijnde slechte hondenbaas.
Sterker nog zou zo een hond aan je geven en toevertrouwen.
Gaat alleen over je soms blinde gezeik en gelul en het doorslaan ..