Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Woezel. Rust zacht mannetje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Willen jullie meedenken???? DM update

Ongelezen bericht door blondie »

Roxywoezel schreef:Vertel me dat de ziekte nu gaat stagneren en we echt nog ff mogen genieten van elkaar!!!!!! :boos:
Woezel staat steeds lager, hij zakt door zn knieën zeg maar, waardoor hij met een bolle rug loopt. :roll:
Zijn stand is ook heel raar, het lijkt nu op O-benen. :(:
En vanavond tijdens het poepen viel hij bijna om, maar wist nog net zn evenwicht te pakken met zn voorpoten. Hij hangt nu dus tijdens het poepen volledig en alleen op zn voorpoten. Met zn achterpoten nog maar licht gebogen..... :ugh: :cry: :jank:

Ik weet het ff niet meer......... :U:
Mijn da waarschuwde mij, dat het af en toe zou lijken alsof je met een dronken hond aan het lopen was. Ja, dat is zo. Het is ook vreselijk voor een baasje om te aanschouwen. Ook ik heb op punten gestaan dat ik dacht, moet dit nu zo verder. Ik schoot weleens een foto op een moment dat pijnlijk duidelijk werd hoe een ogenschijnlijk sterke gezonde hond, helemaal niet meer stabiel en sterk was.
Daartegenover stond dan weer dat hij na die momenten weer verder ging en mij ook weer liet zien dat hij ondanks dat ongemak toch echt nog wel genoot.

Voor mij wist ik vaak in te schatten wanneer hij net even dat extra steuntje nodig had, of even mijn helpende hand, en dat deed ik dan ook. Even ondersteunen aan de halsband, of even mijn been in de buurt waar hij tegenaan kon leunen, of om te voorkomen dat hij omviel van een helling af :mrgreen:
Hij had nog lol, dat merkte ik en dat kon je zien, aan zijn vacht aan zijn ogen. Het moment dat ik zelf enorm twijfelde maar hij nog stug doorzette gaf ik hem nog het voordeel van de twijfel. Twee dagen later gaf hij mij het voordeel van de twijfel en was de tijd om de dierenarts te bellen.

Het belangrijkst is dat je naar de emoties van je hond kijkt, niet naar hoe hij loopt, of hoe hij omvalt. Ik kan je een filmpje laten zien van Finn die niets meer waard was, en dat filmpje was van 2 jaar voor zijn dood.
Je moet niet rekken voor jezelf, maar eerlijk kijken naar je hond en wat hij aangeeft. Heeft hij nog zin om weg te gaan, of hoeft het voor hem eigenlijk allemaal niet meer zo. Wil hij nog spelen en snuffelen of denkt hij, als ik lig, lig ik goed en het kost me teveel om op te staan etc..
Heel veel sterkte meid, ik weet zo hoe dit voelt en hoe moeilijk het is om dit proces te zien. :J:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach, wat moeilijk. Wat ik in je berichten denk te lezen is dat hij er eigenlijk geen lol meer in heeft en dat je maar probeert om die lol weer in hem te krijgen en dat dat maar niet wil lukken. Klopt dat?
Het lijkt me 'fijner' zoals bij blondie, waar Finn na de diagnose nog een tijd heeft gehad waarin ie echt wilde en nog lol had en dáárna aangaf dat het genoeg was. Jij hebt woezel sinds de diagnose niet meer echt blij gezien (behalve tijdens de loopsheid van Roxy :F: ) en dat blije wil je nog heel graag terug, dat zou ik ook willen in jouw plaats. Maar hoe moeilijk en oneerlijk ook, misschien komt dat niet meer.
Pff meid, wat ontzettend moeilijk om je lieverd zo te zien en wat een moeilijke keuze :knuffel: .
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat moeilijk zeg :roos:
Ik hoop dat jullie toch nog even samen gaan hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Zamunda schreef:Ach, wat moeilijk. Wat ik in je berichten denk te lezen is dat hij er eigenlijk geen lol meer in heeft en dat je maar probeert om die lol weer in hem te krijgen en dat dat maar niet wil lukken. Klopt dat?
Het lijkt me 'fijner' zoals bij blondie, waar Finn na de diagnose nog een tijd heeft gehad waarin ie echt wilde en nog lol had en dáárna aangaf dat het genoeg was. Jij hebt woezel sinds de diagnose niet meer echt blij gezien (behalve tijdens de loopsheid van Roxy :F: ) en dat blije wil je nog heel graag terug, dat zou ik ook willen in jouw plaats. Maar hoe moeilijk en oneerlijk ook, misschien komt dat niet meer.
Pff meid, wat ontzettend moeilijk om je lieverd zo te zien en wat een moeilijke keuze :knuffel: .
Klopt precies wat je zegt! Heel egoïstisch misschien, maar wat nou als blijkt dat hij echt niet meer wil..... Ik kan en wil nog geen afscheid nemen! Ik heb een afspraak met mezelf gemaakt om het per dag te bekijken. Snuffelen vind ie nog leuk en gaat zn staart ook weer omhoog, dat ga ik nu uitbreiden en hopen dat ie weer meer zin in het leven krijgt. Tenzij er natuurlijk iets drastisch duidelijk veranderd.... Of juist helemaal niks meer.
Anders is het klaar...... :jank:

Bedankt allemaal voor het medeleven en meedenken. :roos: Doet me goed!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo afschuwelijk lijkt me dit... heel veel sterkte, ik hoop voor jullie dat hij toch weer wat opknapt en dat jullie nog een fijne tijd samen kunnen hebben.
blondie
Zeer actief

foute quote
Laatst gewijzigd door blondie op 08 aug 2014 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

:roos:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat een vreselijk toestand, wens je heel veel wijsheid en sterkte toe :roos:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Zie net een topic van Finn in mei, toen dacht ik overduidelijk nog aan LSI. viewtopic.php?f=16&t=243782&hilit=finn+loopt+moeilijk
Nu valt bij mij pas het kwartje dat die DM al wat langer sluimerde.
Het is heel lastig om te gaan beslissen voor je hond. Er staan genoeg topics over, dus ik bespaar je de link naar het verhaal van Finn van de constatering op 4 januari tot zijn overlijden op 16 april. Ik schrik nu eigenlijk zelf van de foto's toen ik schreef "de koek is op". Het is dat ik weet dat hij echt nog wel dolde en speelde voor zover hij dat kon met Bluf, op de dag dat de dierenarts kwam zelfs nog.
Maar ik schrik van de vermoeide blik in zijn ogen in dat topic, en de achterhand die niet meer gespierd was.

Houden van is loslaten als het nodig is. Ik hoop dat hij weer wat lol krijgt en zich schikt in zijn gestel nu, dat klinkt raar, maar dat is hoe het met Finn ging, omdat hij zich schikte in zijn afnemende kracht, en mij hem liet helpen vonden we een balans blijkbaar.
Maar een hond die het zelf niet meer leuk vind en niet meer geniet, daar word je als baas ook verdrietig van en dan is hij nog wel levend bij je, maar ten koste van wat?
Enorm veel sterkte, ik weet hoeveel pijn het doet en hoe moeilijk het is. :J:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb een golden gehad met DM. ik heb haar in laten slapen toen ze nog maar een rondje van 10 minuten kon lopen. ze liep altijd graag en zwemmen was het helemaal. maar als ze dat had gedaan kon ze niet meer overeind. ik had toen 2 opties, uitlaten aan de lijn en niet meer laten zwemmen of in laten slapen. ik heb voor inslapen gekozen want ik vond het hondonwaardig om een hond welke zo graag zwom en rende aan een lijntje uit te moeten laten en niet meer te laten zwemmen.
ellen
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:ik heb een golden gehad met DM. ik heb haar in laten slapen toen ze nog maar een rondje van 10 minuten kon lopen. ze liep altijd graag en zwemmen was het helemaal. maar als ze dat had gedaan kon ze niet meer overeind. ik had toen 2 opties, uitlaten aan de lijn en niet meer laten zwemmen of in laten slapen. ik heb voor inslapen gekozen want ik vond het hondonwaardig om een hond welke zo graag zwom en rende aan een lijntje uit te moeten laten en niet meer te laten zwemmen.
ellen

Bedankt iedereen!
Ja hier loop ik dus ook tegenaan. Met mij hardlopen was zijn leven.
Dit doet hij nu al 2 maanden niet meer.
Het pp rondje duurt steeds langer en hij slaapt veeeeeeel meer.

Hij heeft af en toe nog wel opleef momenten, maar zoals vanmiddag blijft ie liggen tijdens het blaffen omdat zn vijand (jr) voorbij loopt.
Net ligt ie naast me, heel zwaar te slikken.
Ik denk dat ik de waarheid onder ogen moet gaan zien.
Maar ik wacht in ieder geval nog op mn dochter, zij komt zondag thuis na een week bij dr vader.

Ik denk (maar hoop het niet) dat het moment dan is gekomen.....

Duimen jullie mee voor een wonder!!!!! Duimen voor een blije woezel? Zoals Blondi zegt, dat ie zich schikt naar zn lichaam en weer blij kan zijn?????

Ik tik dit al huilend, want diep van binnen is het besef gekomen........
Zamunda
Zeer actief

:knuffel:
Bishy
Zeer actief

Lukt het zwemmen nog?
Ik vind zo erg voor je. :(
Mijn hond gaat nu ook heel erg achteruit, maar ik heb na de diagnose bijna 3 mooie jaren met hem gehad. Jij krijgt niet eens de tijd om te wennen aan de gedachte dat hij DM heeft lijkt het.
Roxywoezel
Zeer actief

Nee hij wilt maximaal pootje baden, verder krijg ik hem niet.
3 jaar! Jeetje! Nou dat wordt ons niet meer gegund denk ik zo....

Jij ook heel veel sterkte!!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:knuffel1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat gaat dat snel :(:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief

:knuffel:
Roxywoezel
Zeer actief

Jaaaaa Woezel had gister vanaf 16 uur een opleving!!!! Hij was helemaal blij!!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

We hebben toen lekker gespeurd in de tuin, flinke uitdaging met die wind hahaha. :LOL:
Ook vanochtend heeft ie zn pp rondje met plezier gedaan. :ok:

Ik hoop zo dat dit nog ff aanhoudt!!!!! :roos:

En bedankt voor alle knuffels en steun!!!!! Dat doet me zoooo goed!!!! Voelt het toch alsof ik er niet alleen voor sta. :J:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Re: Woezel even blij!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat fijn :cheer:
Bishy
Zeer actief

Yeah wat heerlijk! :cheer: :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Dat neemt niemand jullie meer af :knuffel: .
Roxywoezel
Zeer actief

Woezel lijkt wat meer vrede te krijgen met zijn "nieuwe" lijf. :D
Hij heeft vanmiddag zelfs weer gespeeld met Roxy.
Wel liggend op zn zij en zn staart kon niet kwispelen want hij was moe na zn pp rondje.
Maar hij was wel blij en "praatte" weer volop. :cheer:

So far so good!!!! Zo kunnen we voorlopig wel even voort en duimen voor nog meer goeie dagen!!!! :E:

Hij blijft wankeliger worden, maar hij is weer blij!!!!!!!!! Het meeste van de tijd!!!!! :I:
Zamunda
Zeer actief

Dat klinkt heel fijn RW, zou mooi zijn als jullie op die manier nog een fijne tijd gegund is :ok: !
Roxywoezel
Zeer actief

Kleine update:

Afgelopen week is echt genieten geweest! Hij weet precies wat ie wel en wat ie niet kan. :cheer:
Hij plast nu weer als een meisje, na een ongelukkig val plat op zn buik. Heel af en toe tilt ie zn poot nog op, maar dan sta ik naast hem om hem te ondersteunen met m,n been.

Hij kijkt weer wat blijer en is niet bij mijn dochter weg te slaan. :I:
Daar heb ik ook een link kunnen leggen. Mijn dochter is nu voor het weekend bij haar vader en hij is gelijk weer wat down. :(:

Dus met vader overlegt en volgend weekend gaat Woezel met mn dochter mee, om te kijken of ie dan wat blijer blijft. :ok:

Vandaag op controle geweest en helaas kwamen we tot de conclusie dat de anabolen niks hebben gedaan. :boos: Dat is natuurlijk ook niet zo gek, gezien ie niet wilt zwemmen of langer wilt lopen. :ugh:
Dus hebben we in gezamenlijk overleg besloten om het maar niet meer te doen.
En de ziekte op zijn beloop laten. :(
Vreselijke moeilijke beslissing, maar voor een hond met een overgevoelige huid die absoluut geen gewriemel wilt is dit het beste. Zelfs aaien mag niet te zacht. En ook alleen op bepaalde plekken. :ugh:

Dus dit was het dan......
Wachten tot het moment, het moment dat hij niet meer wilt...... :jank:

Ik hou van je kerel!!!!!
En ik ga nog elke seconde van jouw leven van je genieten!!!!
Ik hoop dat je met me mee geniet en me duidelijk kan maken wanneer het voor jou klaar is.
Dikke kus en knuf :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Re: Woezel. Kleine update

Wat mooi dat ie zo gek is met je dochter :I: . Hopelijk gaat het nog een tijdje goed zo.
Roxywoezel
Zeer actief

Zamunda schreef:Wat mooi dat ie zo gek is met je dochter :I: . Hopelijk gaat het nog een tijdje goed zo.

Ja supermooi om te zien! :I:
Ik hoop het ook thnx! :J:
Bishy
Zeer actief

Jammer dat de anabolen niet hebben geholpen. Hoop dat jullie nog lang van hem mogen genieten.
Roxywoezel
Zeer actief

Bishy schreef:Jammer dat de anabolen niet hebben geholpen. Hoop dat jullie nog lang van hem mogen genieten.
Dank je wel! Ja het was te verwachten. Je moet de spieren weer trainen na een anabolen injectie. Maar aangezien woezel geen stap extra wilde zetten, ging dat niet lukken.
Hoe erg ik ook mn best heb gedaan.

Ik hoop dat het een beetje stagneert en we voorlopig zo door kunnen gaan, maar helaas geen invloed op.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Klinkt beter, ik hoop dat jullie nog een mooie tijd samen gaan hebben!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik sluit me bij het bovenstaande aan...jammer dat het niet gewerkt heeft, die anabolen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”