Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe zit het nu met pitbulls?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: hoe zit het nu met pitbulls?

Ongelezen bericht door M@scha »

gaat ook niet zomaar gebeuren. ben er steeds meer klaar mee. het blijft in huis een bijzonder ras, maar ik zoals gisteren was ook weer een voorbeeld.

ijsje eten in nutterden, boodschappen doen bij de boerderijwinkel in frasselt, even snel naar de slager in kranenburg en sam? die zit thuis.

ik vind het helemaal niet erg om mijn hond thuis te laten hoor want veel dingen zijn gewoon niet leuk voor honden, maar op dat ijsterrasje miste ik de bakjes-uitlikhond en hij had gráág een radijsje van frau Hebben gehad..

daarbij speelt gewoon een groot deel van ons (sociale) leven zich af in DE en meneer kan nooit mee. lola kon dat wel. niemand geloofde dat zij een kampfhund was :-)

simpele stomme middag uit mijn leventje maar tekenend voor waarom ik gewoon zo'n stomme krakerskruising met vlekken wil waar jij het eerder over had. helaas kom ik ze haast niet tegen en ik wil geen boomertje waar je wél mee doodgegooid wordt :-)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die krakerskruisingen zijn er zat. Maar dan kom je op een buitenlander uit en ik snap dat je dat niet aan durft. Hier in Neil heb je een asiel bomvol van die honden. Kruisingen in allerlei pluimage maar dan wel uit Spanje ed. De helft van de honden die ik hier tegen kom die leuk zijn komen uit dat asiel. Laatst een werkelijk bijzonder mooie hond gezien. Een cattle dog x podenco/galgo achtig iets. Een hond met 5 kleuren, een supermooie bouw en beresociaal. Erg bijzonder. En hij was los in de polder dus had weinig jachtdrift. Je kan in dat asiel met de honden wandelen. Als vrijwilliger. Dan kun je honden goed leren kennen en dan komt er misschien wat op je pad op termijn :engel: :E:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

laeken schreef:Nou, dan zal ik het wel mis hebben. Toch vreemd dat er veel meer niet pitbulls in Nederland dan andere rassen terwijl de helft van de leed topics over pitjes en co gaat ligt er ergens een uitgemergelde dode hond dan is het een pit. Laat een onverlaat zijn hond in de benchtraining verhongeren dan is het een pit. Het is altijd weer een pitbull als ergens iets dramatisch met honden gebeurd. Ben daar wel klaar mee persoonlijk.

Ja dat klopt, maar wat denk je nou werkelijk dat er gebeurt als er geen Pitjes meer zijn?
Denk nou eens na!
Hoppa, we pakken het volgende ras, of maken een nieuwe sterke kruising die wil vechten.
Ik vind dat je nogal debiel doet hoor als het hierom draait, totaal niet realistisch in wat je allemaal roept.
:zweep:
laeken
Zeer actief

Wij halen trouwens ook ijs in Nutterden. Potverdorie wat een fantastische ijstent is dat. Lekker, niet normaal haha! En Bas gaat mee. Los op dat plein en dan rent ze naar die leuke Italiaanse dame en krijgt een ijswafel. :E: Zitten er honden dan zijn die voor Bas lucht. Dat is heerlijk. Ik kan langs een uitvallende hond lopen en Bas kijkt die hond aan en vraagt zich af waarom hij zich druk maakt. Dan kijkt ze mij aan, raar beest he baasje? Waarom doet die nou zo? :I:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Die krakerskruisingen zijn er zat. Maar dan kom je op een buitenlander uit en ik snap dat je dat niet aan durft. Hier in Neil heb je een asiel bomvol van die honden. Kruisingen in allerlei pluimage maar dan wel uit Spanje ed. De helft van de honden die ik hier tegen kom die leuk zijn komen uit dat asiel. Laatst een werkelijk bijzonder mooie hond gezien. Een cattle dog x podenco/galgo achtig iets. Een hond met 5 kleuren, een supermooie bouw en beresociaal. Erg bijzonder. En hij was los in de polder dus had weinig jachtdrift. Je kan in dat asiel met de honden wandelen. Als vrijwilliger. Dan kun je honden goed leren kennen en dan komt er misschien wat op je pad op termijn :engel: :E:

albert schweizer in mehr bedoel je? dat ken ik idd. mijn buurmeisje doet daar nu maatschappelijke stage. maar idd, allemaal spanjaarden en dat houdt mij tegen. daarom ga ik er ook niet heen en mag ik van mijzelf alleen soms op hun website spieken :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Wij halen trouwens ook ijs in Nutterden. Potverdorie wat een fantastische ijstent is dat. Lekker, niet normaal haha! En Bas gaat mee. Los op dat plein en dan rent ze naar die leuke Italiaanse dame en krijgt een ijswafel. :E: Zitten er honden dan zijn die voor Bas lucht. Dat is heerlijk. Ik kan langs een uitvallende hond lopen en Bas kijkt die hond aan en vraagt zich af waarom hij zich druk maakt. Dan kijkt ze mij aan, raar beest he baasje? Waarom doet die nou zo? :I:

nou dat precies inderdaad!

en inderdaad de beste ijstent in de omgeving.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:En de mensen die zeggen dat ze dan wel andere rassen nemen moeten mij eens uitleggen waarom ze dan zelf geen ander ras nemen? Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt? Waarom neem je dan zelf geen ander ras als je zegt dat een ander dat wel doet?
Ik vind zelf niks mis met een leuke pitbull. Wel vraag ik me wel eens af waarom je er graag een zou willen? Het asiel zit vol hondagressieve pitjes en ik vraag me af wanneer er asielen komen die ze maar gaan afmaken. Ze zullen op een gegeven moment wel moeten. Of ga je als hondenmens honden meegeven aan mensen die liefst een andere hond willen mollen. Toch een dilemma als hondenliefhebber lijkt mij. Ik vind 75 % van de pitbulls gewoon zielig. Ik ben dus geen voorstander meer van het ras. Al zijn ze soms ontzettend leuk. Maar wat hebben de slecht zittende honden daar aan?

Zodra de Pit uit zou sterven, ja natuurlijk neem ik dan ook een ander ras, dan wil ik toch nog steeds een hond!
En zo gaat het ook met de mensen die ze puur als vechtmonster uitkiezen, die nemen dan ook weer een ander soort hond om te misbruiken... sjonge echt ik ken jou een stuk slimmer dan dit hoor.
laeken
Zeer actief

M@scha schreef:
laeken schreef:Die krakerskruisingen zijn er zat. Maar dan kom je op een buitenlander uit en ik snap dat je dat niet aan durft. Hier in Neil heb je een asiel bomvol van die honden. Kruisingen in allerlei pluimage maar dan wel uit Spanje ed. De helft van de honden die ik hier tegen kom die leuk zijn komen uit dat asiel. Laatst een werkelijk bijzonder mooie hond gezien. Een cattle dog x podenco/galgo achtig iets. Een hond met 5 kleuren, een supermooie bouw en beresociaal. Erg bijzonder. En hij was los in de polder dus had weinig jachtdrift. Je kan in dat asiel met de honden wandelen. Als vrijwilliger. Dan kun je honden goed leren kennen en dan komt er misschien wat op je pad op termijn :engel: :E:

albert schweizer in mehr bedoel je? dat ken ik idd. mijn buurmeisje doet daar nu maatschappelijke stage. maar idd, allemaal spanjaarden en dat houdt mij tegen. daarom ga ik er ook niet heen en mag ik van mijzelf alleen soms op hun website spieken :schrik: :mrgreen:
Ja, die bedoel ik. Ik zeg Neil omdat vrienden van mij in Neil wonen en ik me dus vergis. Dat asiel zit bomvol fantastisch leuke honden. Snap wel dat dat je tegen houdt. Mij kan het niks meer schelen. Ik heb Bas en als Bas ziek is dan heb ik in elk geval Bas gehad. Zo kijk ik er tegenaan. Is ze levenslang gezond dan heb ik Bas langer. Beter maar niet noodzakelijk om haar te nemen. Ik weet dat ze nog ziek kan worden maar dat heb ik er echt voor over. :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.
Ik ook, ik krijg in mijn omgeving totaal geen rare of nare reacties.
Iedereen vindt mijn pup leuk, en ook Romeo en Julia vonden ze leuk bij mij in de omgeving.
Ook ik merk alleen maar dit soort vooroordelen op dit forum.
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Het lijkt wel of de groep liefhebbers steeds groter word . Is er eigenlijk een relatie tussen tattoo's ,piercings en staffies ,pitjes en aanverwant.?
Want zie steeds meer lookalike bendeleden uit de achterbuurt met zo'n beest lopen.
Niet dat ik weet.
Hier in de omgeving lopen best wel wat Staffies en Pitjes rond de laatste tijd, maar allemaal zonder uitzondering netjes aan de lijn.
Ze volgen de baas prima, en zijn heel rustig en luisteren perfect.
De eigenaren zijn allemaal standaard personen, heel gemiddelde types om te zien.
Dezelfde soort mensen loopt hier bijvoorbeeld ook met een Lab of Herder of Jack of eigenlijk elk soort hond.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mojuan schreef:
laeken schreef:En de mensen die zeggen dat ze dan wel andere rassen nemen moeten mij eens uitleggen waarom ze dan zelf geen ander ras nemen? Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt? Waarom neem je dan zelf geen ander ras als je zegt dat een ander dat wel doet?
Ik vind zelf niks mis met een leuke pitbull. Wel vraag ik me wel eens af waarom je er graag een zou willen? Het asiel zit vol hondagressieve pitjes en ik vraag me af wanneer er asielen komen die ze maar gaan afmaken. Ze zullen op een gegeven moment wel moeten. Of ga je als hondenmens honden meegeven aan mensen die liefst een andere hond willen mollen. Toch een dilemma als hondenliefhebber lijkt mij. Ik vind 75 % van de pitbulls gewoon zielig. Ik ben dus geen voorstander meer van het ras. Al zijn ze soms ontzettend leuk. Maar wat hebben de slecht zittende honden daar aan?

Zodra de Pit uit zou sterven, ja natuurlijk neem ik dan ook een ander ras, dan wil ik toch nog steeds een hond!
En zo gaat het ook met de mensen die ze puur als vechtmonster uitkiezen, die nemen dan ook weer een ander soort hond om te misbruiken... sjonge echt ik ken jou een stuk slimmer dan dit hoor.
Ik denk niet dat je gelijk hebt. Ik ken de geschiedenis van de Pittbull niet, maar ik vermoed dat er minstens honderd jaar aan selectie vooraf ging, in tijden dat er op grote schaal werd gefokt voor de pittfights.
Inmiddels beland het gros van de vechtrassen bij jan-met-de-pet thuis en moet hij de huishond uit lopen hangen. Daar gaat het vaak mis. Als de pittbull niet meer beschikbaar is, kiest hij een andere hond en dat gaat waarschijnlijk stukken beter.
Dat er in het illegale circuit dan nog gefokt gaat worden met vechtrassen, is heel wat anders. Je kunt als Sjonnie op 3hoog achter in ieder geval dan geen vechtjas meer van marktplaats plukken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mojuan schreef: Zodra de Pit uit zou sterven, ja natuurlijk neem ik dan ook een ander ras, dan wil ik toch nog steeds een hond!
Dat jij er een andere mening op na houdt betekent niet dat die correct is en ik dus dom ben. Ik geloof dus niet dat mensen een ander ras nemen als de pitbull niet meer mag. Mensen die slechte dingen met honden doen weten dat er maar 1 ras bestaat waar dat mee kan. Dat is de pitbull. Die mensen willen geen honden maar die willen pitbulls. Er wordt helemaal niet gevochten met andere rassen al wordt dat hier wel beweerd. Dat gaat ook helemaal niet. Ja, je kan best twee kangals ophitsen. Maar die trekken elkaar een minuut of 5 in de nekken en dan geeft 1 zich over. Dan is er niks meer. Dat wil niemand. Om hondengevechten te houden heb je bull x terrier nodig. Nooit opgeven, vechten tot de dood en een drive die alleen bepaalde lijnen pitbulls hebben. De gemiddelde pitbull van de straat is voor die mensen al een hond om mee te oefenen. Hier worden dobermans en rottweilers als alternatief genoemd. Dat is totaal onwerkelijk want die honden kunnen niet eens vechten. Ze hebben ook helemaal de drive en motivatie niet. Zet je twee rottweilers in een pit dan liggen die na 10 minuten hijgend op hun zij. Veel te grof, veel te weinig drive en helemaal niet geschikt. Mijn herder bouvier ging vechten met een rottie. We hebben ze laten gaan. Duurde 5 minuten en de honden hadden wat gaatjes en vooral op hun tong gebeten. Daarna lagen ze nog een half uur na te hijgen. Dat zijn helemaal geen vechthonden en die worden ook door die mensen echt niet als alternatief de pit in gegooid bij weddenschappen. Dat mag jij dom vinden, ik geloof daar heilig in.

Dat een straatschoffie een keer een rottweiler ophitst zal best. Maar de ellende van de pitbull en hondengevechten is 100% ras gebonden. Dat kan met geen enkel ander ras. Bij 2 presa's kan je er niet meer tussen komen, je hond peppen en doorgaan. Dat werkt allemaal voor geen meter.
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

De meeste mensen, en zeker hier op het forum, hebben geen flauw benul van wat een pitbull is. Zou zeggen kom eens lang op 9 augustus op de show van de pitbullclub en zie wat een pitbull is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mojuan schreef:
Valerie schreef:
laeken schreef: Want waarom neem je graag een hond waarmee half Nederland je iemand vind die met een hondenkiller of kindjesbijter loopt?
Dat is dus niet waar. De enige vooroordelen waar ik tegen aanloop zijn op het forum.
Iedereen vindt mijn pup leuk, en ook Romeo en Julia vonden ze leuk bij mij in de omgeving.
Ik geloof er niks van. Ga jij beweren dat mensen niet oversteken als jij met Romeo en Julia liep? Dat mensen gewoon met hun boemer langs je lopen op straat? Hun kinderen niet wegtrekken? Daar geloof ik niks van omdat ik dat zelfs met Eva en Wuilus had. Ook met Dapper en Cleo. En als je dan met een vechthond loopt is dat slechts vele malen erger. Zoals ik al zei, je komt bij veel hondenscholen niet eens binnen. Hoe kan het dan zijn dat jij niks merkt in je omgeving? :denken: Misschien ligt het aan de omgeving maar daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

irwi schreef:De meeste mensen, en zeker hier op het forum, hebben geen flauw benul van wat een pitbull is. Zou zeggen kom eens lang op 9 augustus op de show van de pitbullclub en zie wat een pitbull is.
Nee bedankt. Heb andere ideeën over een leuke middag.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

bij lola heb ik dat nooit gehad. bij sam vaker maar ook niet heel vaak omdat hij niet zo ver komt.

nu scheelt het natuurlijk wel dat ik engelse staffies heb. die zijn toch echt anders qua uitstraling en grootte dan de amerikanen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

irwi schreef:De meeste mensen, en zeker hier op het forum, hebben geen flauw benul van wat een pitbull is. Zou zeggen kom eens lang op 9 augustus op de show van de pitbullclub en zie wat een pitbull is.
Sorry nee.. ik zie er helaad sinds kort elke dag 1. Een waarvoor ik afgelopen vrijdagavond Xena voor over mn schouder heb moeten gooien :roll: pitteef kan niet aangelijnd want dan kan meneer zijn ambullreu niet houden aan de lijn. Daar gaat ie al als een veertje achteraan over straat en dan kan hij dus geen andere hond aangelijnd meenemen. Xena was loops ja daar kon pitteef niet tegen volgens meneer hoe ik t me in mn kop haalde ermee door de wijk (aanlijngebied!!!) te lopen. Dan kon t gebeuren dat zijn teef ging knokken .. ja sorry hoor ik ben er inmiddels ook helemaal klaar mee ondanks dat de vriendin van xavi en xito een geweldig leuke en lieve stafkruising is, is dat wel de enige uitzondering.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:
Mojuan schreef:
Valerie schreef:
Ik geloof er niks van. Ga jij beweren dat mensen niet oversteken als jij met Romeo en Julia liep? Dat mensen gewoon met hun boemer langs je lopen op straat? Hun kinderen niet wegtrekken? Daar geloof ik niks van omdat ik dat zelfs met Eva en Wuilus had. Ook met Dapper en Cleo. En als je dan met een vechthond loopt is dat slechts vele malen erger. Zoals ik al zei, je komt bij veel hondenscholen niet eens binnen. Hoe kan het dan zijn dat jij niks merkt in je omgeving? :denken: Misschien ligt het aan de omgeving maar daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.
Alleen jaren geleden is dat een korte periode geweest toen het 1 en ander in het nieuws was.
Toen trokken mensen hun kinderen weg. Overigens was dat nog in de periode dat ik in een nare buurt woonde, en daarnaast had ik toen nog niet voldoende controle over mijn honden (trekken aan de lijn etc).

Sinds we verhuisd zijn is dat niet meer aan de orde. Een enkel persoon loopt om met hun kleine hondje, maar dat zijn mensen die ik dat ook bij andere grote honden zie doen, niet speciaal bij een bepaald ras.

Het ligt toch echt vooral aan de omgeving.
laeken
Zeer actief

Ik ben vaak op toen nog shows geweest en heb zelfs pitbulls geshowd. Ik weet prima wat voor honden dat zijn en ik heb daar ook wel mogen zien waar ze toen in staat waren en wie er mee liepen. De meeste mensen die daar komen zijn inderdaad erg verantwoordelijk. BIJNA alles ging prima. Helaas werd er wel een pup haast kapot gebeten omdat een van de baasjes toch even wat meer op het kraampje met dikke halsbanden dan zijn hond aan het letten was. De brandslang moest er aan te pas komen. Mensen zaten met 3 man op de hond zodat hij niet meer kon schudden en zelfs de breekstick kregen ze bijna niet in die bek met de krijsende pup erin. Nee, erg gecharmeerd was ik toen even niet meer. Ook de honden die ik uitbracht vraten andere honden. Dan sta je in de ring en dan hoop je maar dat je niet tussen mensen staat die hun honden te dicht op je lieten komen tijdens het rondjes lopen. Mijn hond stond dan te krijsen als een speenvarken van opwinding in de hoop dat ze een andere hond kon bereiken om erin te kunnen hangen. Dat was een game-bred teefje en daar kon geen hond bij in de buurt komen. :neenee: Superlief beest en ik had haar bijna gekocht in mijn puberale liefde voor een dergelijke hond. Goddank heb ik dat niet gedaan want ik was 25 jaar en dat was zeker mis gegaan. Ik zou haar toch los gelaten hebben op afgelegen plaatsen gewoon omdat ik denk dat dat moet met een hond. En wee de hond die dan ineens op komt duiken. Godsamme wat waren die hondjes fel. Een soort hondje als in jouw onderschrift. Uit lijnen die direct uit echte vechters kwamen. Pa en ma en opa en oma hadden allemaal wedstrijdjes in hun afstammingbewijzen staan. Prima dieren, fantastisch mooi om te zien en wereldkarakters naar mens en kind. Maar andere honden vraten ze. En dat kan dus niet wat mij betreft. :neenee:

En ik heb nooit een ander ras gezien dat zo fel is en dus daarom ook dat ik denk dat deze honden niet klakkeloos door andere rassen vervangen worden. Dat kan niet. Er is geen ras dat lijkt op de echte pitbull. Dat is een ras apart.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:Ik geloof er niks van. Ga jij beweren dat mensen niet oversteken als jij met Romeo en Julia liep? Dat mensen gewoon met hun boemer langs je lopen op straat? Hun kinderen niet wegtrekken? Daar geloof ik niks van omdat ik dat zelfs met Eva en Wuilus had. Ook met Dapper en Cleo. En als je dan met een vechthond loopt is dat slechts vele malen erger. Zoals ik al zei, je komt bij veel hondenscholen niet eens binnen. Hoe kan het dan zijn dat jij niks merkt in je omgeving? :denken: Misschien ligt het aan de omgeving maar daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.

Ik denk dat je dat best wel kan/mag geloven. Dat is namelijk ook mijn ervaring hier. Er lopen hier ontzettend veel staffies en look a like's. Eigenaren die met 2-3 staffies/pitjes lopen is geen uitzondering. En ik heb werkelijk nog nooit iemand plotsklaps zien oversteken. Dat jij dat met Eva/Wuilus, Dapper en Cleo had tja, zou kunnen. Die kun je naar mijn idee qua uiterlijk dan ook zeer zeker niet vergelijken met het uiterlijk van een staff/pit dus dat neem ik dan ook graag van je aan.

Paisley schreef:
Slaat dat nou weer op :U: :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Het valt me trouwens ook steeds meer op dat mensen helemaal niet meer zo negatief zijn naar het ras. Ik heb misschien een keer een stempel gehad van iemand die met een pup liep en zei dat hij woest oogde maar dat was ook alles. Wij wonen aan een weg waar veel volk langs komt en ik krijg alleen maar complimentjes. Bij ons in de dierenwinkel is iemand helemaal gek van Darko en al het volk wat je tegenwoordig spreekt is niet meer negatief en zweert erbij dat heel veel aan de opvoeding ligt.

Heel veel mensen kennen het karakter van de pitbull niet eens worden weggemoffelt als zwaar agressieve mensen eters terwijl ze juist gefokt zijn op mensvriendelijkheid. Minder op hondvriendelijlheid maar goed er zijn wel meer rassen die op den duur niet meer met andere honden gaan. Diesel is beagle x rott en ook die is liever alleen. Ik snap niet waarom er persee om gegaan moet worden met andere honden. Als ik een lab had genomen zoals de buren van mijn schoonoudersdie ook zo hondagressief is als wat had ik het zelfde probleem gehad er hing alleen een ander ras aan. Het mag en het moet niet.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
Sorry nee.. ik zie er helaad sinds kort elke dag 1. Een waarvoor ik afgelopen vrijdagavond Xena voor over mn schouder heb moeten gooien :roll: pitteef kan niet aangelijnd want dan kan meneer zijn ambullreu niet houden aan de lijn. Daar gaat ie al als een veertje achteraan over straat en dan kan hij dus geen andere hond aangelijnd meenemen. Xena was loops ja daar kon pitteef niet tegen volgens meneer hoe ik t me in mn kop haalde ermee door de wijk (aanlijngebied!!!) te lopen. Dan kon t gebeuren dat zijn teef ging knokken .. ja sorry hoor ik ben er inmiddels ook helemaal klaar mee ondanks dat de vriendin van xavi en xito een geweldig leuke en lieve stafkruising is, is dat wel de enige uitzondering.
Hier loopt er ook een. Aangelijnd met muilkorf en dan met de auto de polder in. Daar loop ik dan ook. Meneer loopt om, is ontzettend verantwoordelijk en durft zelfs geen honden te passeren en moet dus regelmatig de weilanden in, een hele weg terug lopen of zelfs het rondje achterstevoren nog een keer om weer bij zijn auto te komen. Hond zit helemaal in het leer. Tuig, ketting, prikkeband en dikke muilkorf. Wel heeft meneer een keer tegen mij gezegd dat ALS zijn hond zou losbreken hij Bas zonder blikken of blozen naar de andere wereld zou helpen. Kijk, toen was voor mij direct de maat vol. Ik wil dat niet horen al doe je nog zo verantwoordelijk. Ik wil dat je dan gewoon oprot met dat beest. Spijt me. Je gaat iemand op straat niet even vertellen dat je met een hond loopt die liefst een Swiffer kapot komt bijten om niks. En die Swiffer is wel mijn hond waar ik erg gek op ben. Je zegt toch ook niet dat als opa uit zijn slaapkamer komt hij met zijn geweer je kinderen af zal schieten. Maar dat je wel zorgt dat hij niet kan ontsnappen. Wat is dat? Bizar vind ik dat.

En daar ben ik dus ook wel heel erg klaar mee hoor.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hij heeft dus niks gekorft en de pit ook nog los. De ambull valt enorm uit naar alle honden en hij vliegt er letterlijk achteraan... :(
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Paisley schreef:
Nou, als ik in de gelegenheid was zou ik dat graag eens bekijken en me onder "dat asovolk met hun pitjes" te begeven. (Let wel, zo denk ik er niet over :wink: ) Wellicht zou ik me daar prima vermaken en ontdekken dat we gewoon allemaal de liefde voor onze hondjes als gemene deler hebben.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:
Hier loopt er ook een. Aangelijnd met muilkorf en dan met de auto de polder in. Daar loop ik dan ook. Meneer loopt om, is ontzettend verantwoordelijk en durft zelfs geen honden te passeren en moet dus regelmatig de weilanden in, een hele weg terug lopen of zelfs het rondje achterstevoren nog een keer om weer bij zijn auto te komen. Hond zit helemaal in het leer. Tuig, ketting, prikkeband en dikke muilkorf. Wel heeft meneer een keer tegen mij gezegd dat ALS zijn hond zou losbreken hij Bas zonder blikken of blozen naar de andere wereld zou helpen. Kijk, toen was voor mij direct de maat vol. Ik wil dat niet horen al doe je nog zo verantwoordelijk. Ik wil dat je dan gewoon oprot met dat beest. Spijt me. Je gaat iemand op straat niet even vertellen dat je met een hond loopt die liefst een Swiffer kapot komt bijten om niks. En die Swiffer is wel mijn hond waar ik erg gek op ben. Je zegt toch ook niet dat als opa uit zijn slaapkamer komt hij met zijn geweer je kinderen af zal schieten. Maar dat je wel zorgt dat hij niet kan ontsnappen. Wat is dat? Bizar vind ik dat.

En daar ben ik dus ook wel heel erg klaar mee hoor.

dat is hetgeen wat ik ook vind. je kunt nog zo verantwoordelijk zijn maar zolang je geen plek hebt om veilig met de hond om te gaan dan is er gewoon altijd een heel gevaarlijk risico.

sam is een ouwe gek nu, doet niks al zal hij wel een poging doen als hij een goed moment heeft, maar zijn hele leven ben ik bang geweest dat hij een andere hond iets aan zou doen. is nooit gebeurt en heeft op 1 stom moment na nooit de kans gehad (toen geen schade). bij lola niet. die kon veel makkelijker met andere honden. jep het was een secreet, maar wel een redelijk stuurbaar secreet. sam werd het gewoon zwart voor de ogen. dat vind ik gevaarlijk.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb al op Google gezocht naar de Pitbullshow maar kon alleen de Facebook pagina vinden waar geen plaats op staat. Waar is het?
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

In Almere
bij de KC Pampus.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

smoekie schreef:
Paisley schreef:
Slaat dat nou weer op :U: :piew:
Alsof je alleen recht van spreken hebt, als je je in het ras verdiept door naar shows te kijken. De reactie was op een conversatie waarin het gaat om de honden waarbij het fout gaat, niet om de honden waarmee geshowd wordt en die in de ring dus geen andere honden opvreten.

Ik ga trouwens naar geen enkele show, ook niet van friese rassen.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:Het lijkt wel of de groep liefhebbers steeds groter word . Is er eigenlijk een relatie tussen tattoo's ,piercings en staffies ,pitjes en aanverwant.?
Want zie steeds meer lookalike bendeleden uit de achterbuurt met zo'n beest lopen.
Ik zie hier vooral jonge mannen (en hun vriendinnen) met klapkaken lopen en het worden er inderdaad steeds meer. Beetje testosteron typjes die niet weten wat ze aan de lijn hebben.

Het knusse 50+ stel loopt met hele andere rassen. :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het stikt hier van de engelse staffs. Meestal zijn de eigenaren in de 20 of 30. Soms ook ouder.
De oudere kerels zonder penis nemen eerder Duitse herders. Die hier overigens voor de problemen zorgen. Niet de staffs.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”