Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maximum aantal honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Maximum aantal honden

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

2 vind ik wel een mooi aantal :ok: Helaas maar 1 hond, omdat man niet dezelfde mening heeft :hmmm:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik had er 8, nu 7, en 6 lijkt me nog net een tikkie makkelijker :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

3 vind ik prima te doen, acceptabel om te hebben.
Twee keer voor een aantal maanden 4 honden gehad. Maar dat vind ik gewoon nét 1 teveel.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Geheel afhankelijk van de huidige honden, hun behoeften en hun gedrag. Maar minder dan 2 zou ik niet willen, ik vind de interactie die ze onderling hebben geweldig. Toch hebben ze ook beide hun 1 op 1 aandacht nodig waardoor ik nooit meer dan een stuk of 4 zou willen, dat lijkt me gewoon niet te doen. Ook omdat ik daadwerkelijk iets wil bereiken als ik met een hond train, dus er komt meer bij kijken dan dat ene uurtje per week op de KC.

Volgend jaar komt er waarschijnlijk een pup bij, dan is Nilo 7 jaar en kan wat minder fanatiek trainen, Coda heeft dan een behoorlijke basis en dan vind ik het de ideale timing om aan de slag te gaan met een pup. Ik ben wel blij met dat leeftijdsverschil, ik zou er niet aan moeten denken om een pup erbij te nemen zodra de jongste nog maar een jaar is bijvoorbeeld, dan ben ik daar nog veel te intensief mee bezig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

3 of 4
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Geen idee....nu zeg ik 10 is de max mja dat zei ik bij no 6, 7 en 8 ook al :engel:
Zolang ik er goed voor kan zorgen en ze kan geven wat ze nodig hebben is het goed.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik wilde graag een tweede hond erbij zodat Zorro nooit meer echt alleen zou hoeven zitten.
En daarmee zit ik gelijk aan mijn max. Qua opvangadres, en vooral qua tijd. Ik neem bijna altijd allebei mee en drie (middelgrote) honden tegelijk uitlaten lijkt me in deze combi heel onhandig. Iedere dag twee keer apart de honden uitlaten zou me zo 1,5 tot 2 uur extra kosten en die tijd ben ik liever met beide honden tegelijk bezig. Ook omdat Zorro nog altijd iedere dag graag minstens 1,5 uur fietst/wandelt/rent en dus zeker niet minder nodig heeft dan jonger grut.

Ik zit er wel een beetje mee wat er gebeurt als Zorro van dertien over een jaar of vijf :pffff: overlijdt. Dan zit Dalí alleen. Geen idee hoe die daar mee omgaat, maar ik vermoed slecht. Dan wordt het heel snel zoeken naar een nieuw tweedehandsje.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Voor mij is drie de grens. Twee grote en een kleine. Ik train niet met de honden. Ik wandel en speel met ze. En we liggen samen op de bank. :mrgreen:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Oei ik denk niet dat er een max aanzit, als je op gevoel handeld
Maar ik denk dat je wel moet nadenken wat kan ik betekenen voor een hond,en kan ik geven wat die nodig heeft.
De gedachte b.v een Deense dog ,herder ,foundlander etc kunnen niet in een flatje vindt ik pers. onzin.
Als je ze hun uitlaatklep geeft, zijn ze soms beter af als op vrijstaande boerderij waar ze in buitenkennel of aan ketting liggen. Wat ik probeer te zeggen een grote hond heeft geen groot huis nodig.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Angelique. schreef:Geen idee....nu zeg ik 10 is de max mja dat zei ik bij no 6, 7 en 8 ook al :engel:
Zolang ik er goed voor kan zorgen en ze kan geven wat ze nodig hebben is het goed.
Maar jij speelt vals door er meer tegelijkertijd te kunnen trainen, zo kan ik het ook :mrgreen:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Maeve schreef:
Angelique. schreef:Geen idee....nu zeg ik 10 is de max mja dat zei ik bij no 6, 7 en 8 ook al :engel:
Maar jij speelt vals door er meer tegelijkertijd te kunnen trainen, zo kan ik het ook :mrgreen:
Ja als ik wil alle 10 tegelijk :cheer: :engel:

Maar dat gebeurt niet, 6 jonge godjes tegelijk en de 4 ouwetjes mogen dan met mij mee :mrgreen:
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik heb nu in mijn hoofd dat 4/5 de max is waarvan dan max 2 waarmee actief gesport zou 'moeten' worden. Maar dat is nu wat moeilijk te zeggen want voor hetzelfde geld heb ik als er ooit drie zijn zoiets van dit is wel genoeg. Sowieso niet meer dan dat ik in één wandeling zou kunnen meenemen. In ploegen lopen is niet mijn ding en dan moet ik weer gaan inkorten op de wandelingen en dat zou ik ook niet voor ze willen. En dan houd ik voor het gemak even geen rekening met ruimte/geld :wink:

Ik zou er eigenlijk wel nog een (kleine) derde bij willen, maar er is hier helaas maar begrijpelijk een dierenstop :mrgreen:. Nu zijn Mazzel en Boef zo'n volmaakte twee-eenheid dat ik dat eigenlijk ook niet zou willen 'verstoren'.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb er nu nog twee, maar als deze twee (11 en 13) er niet meer zijn dan wil ik er nog maar 1. En die ene komt alleen maar als dan mijn man ook met pensioen is zodat er nagenoeg altijd iemand thuis is. Een lijkt me toch een stuk makkelijker, je neemt 1 hond ook makkelijker mee als je ergens naar toe gaat. Komt ook nog bij dat ze beide niet echt sociaal waren in hun jonge jaren, en ik altijd met mijn ogen in mijn achterhoofd moest lopen. En wij gaan ook graag op reis, en dan kan de hond niet mee. 1 hond is dan ook weer makkelijker onder te brengen dan twee.
Maar goed als ik nu naar mijn honden kijk, denk ik dat mijn man eerder met pensioen is dan dat deze twee er niet meer zijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Laura84 schreef:Het topic van Nathalie en het nu tijdelijk alleen zijn samen met Fix heeft me aan het denken gezet.

Hoe erg ik Laicka ook mis en heel graag weer met haar aan de bak wil weet ik wel dat ik uiteindelijk terug ga naar 1 hond met een overlappingsperiode als de 1 oud is er dan een pup bij te zetten.

Ik merk hoe veel energie het me kost om Fix op de rit te houden en Laicka de goede uitdagingen te kunnen geven. Beide honden schelen 2 jaar dus eigenlijk qua trainingsuitdaging het zelfde plus natuurlijk het ding met fix en brommers (wat nu echt subliem gaat!)

Al met al, wat is jullie maximum aan honden en waarom?
Nadat ik éindelijk 2 honden had, heb ik altijd gezegd dat ik er nooit meer maar eentje wilde. Maar nu is het toch zo, en blijft dat zo. Drie heb ik ook regelmatig gehad, en dat vind ik er eentje teveel. En maar 1 vind ik er één te weinig. Het is nu gewoon lastiger om haar alleen te laten, want dan is ze echt alleen. Maar goed, bij Miep (bijna 12) zetten we ook geen pup meer bij. Die geniet nu zo van het "enig kind zijn" dat ze dat mag blijven doen tot haar dood. Wat hopelijk nog jaren duurt.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We willen terug van 4 naar 2 honden. Ik vind 4 honden prima, maar 2 honden neem je makkelijker mee. Ik denk wel dat ik daar heel erg aan moet wennen want ik ben gewend om zo'n groep druktemakers om me heen te hebben. Denk dat ik het stil en saai ga vinden maar dat zal uiteindelijk wel wennen.

Momenteel hebben we er zelfs heel eventjes 5. Flipje logeert 2 weken. We hebben een hek in huis omdat we Flip moeten scheiden van de eigen honden. Omdat heel verbazend Buck enorm lief is tegen hem maar de andere drie, waarvan ik het totaal niet had verwacht hem zouden willen opvreten. :wink: Maar met zo'n hek in huis is veel honden wel een gedoe.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb er nu 3 (4 met Whisper) en wil ook terug naar 2. In de verre toekomst wil ik graag een baby Sjonnie en baby Phantom aan houden :I:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Elmo/maureen schreef:2 vind ik wel een mooi aantal :ok: Helaas maar 1 hond, omdat man niet dezelfde mening heeft :hmmm:
Oh, daar heb ik nog wel tips voor :engel: :Q: .
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Jeannettebo schreef:Het gaat mij niet zozeer om het aantal honden, maar om wat ze nodig hebben.
knip.
hier is dat ook zo, hier lopen 5 grote honden rond, waarvan er 3 eigenlijk zo goed als "stil" liggen
oke ik neem ook die 3 oudste mee op wandeling maar in combinatie met het energie niveau van de rest,
zo neem ik bv Darko en Zena samen mee, nooit niet lang omdat Zena wel wil maar niet meer kan en darko wel kan maar niet wil :engel:
en dan Guapa, Jänta en Kita samen, de ene keer met bal, de andere keer zonder
fietsen doe ik alleen met Jänta en Kita, Zena wil dat wel, maar kan dat gewoon weg niet, Darko wil niet en Guapa is wisselend
Zwemmen doe ik enkel met de 3 jongste (Guapa, Jänta en Kita), Darko wil niet zwemmen (denkt dat zijn ballekes verdrinken :piew: ) en Zena wil wel (die wil nog heel veel maar haar lijf wil niet echt mee, of ze moet het bekopen met dagenlang mank lopen) maar zwemt heel slecht (gebruikt haar achterpoten niet) en achteraf heeft ze last van haar lijf
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Laura84 schreef: De interactie tussen zo veel honden lijkt me fantastisch alleen ben ik per hond minimaal 1.5 uur per dag aan het trainen, als je dat keer 8 doet hou ik geen tijd meer over hahahaha
Anderhalf uur per hond, per dag? :80: kanonne! Wat doe je dan allemaal wel niet :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Zamunda schreef:
Elmo/maureen schreef:2 vind ik wel een mooi aantal :ok: Helaas maar 1 hond, omdat man niet dezelfde mening heeft :hmmm:
Oh, daar heb ik nog wel tips voor :engel: :Q: .
Kells schreef: Ik ook wel! :mrgreen: :engel:
Oh please enlighten me :mann:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier blijft het bij 1 hond.
Qua gevoel zou ik er best wel eentje bij willen hebben omdat Ras best graag en leuk met andere honden speelt maar financieel gezien is 1 hond genoeg.
Ras kan ik geven wat ie nodig heeft en een tweede erbij denk ik niet.
Bovendien zou ik in mijn omgevingskring wat moeilijker 2 honden mee kunnen nemen.
's Morgens als ik uit ga met Rasta neem ik hem mee naar mijn moeder koffie drinken.
Ze is dol op hem maar ik vermoed dat het met 2 honden te druk zou zijn, ook qua oppas als ik bijvoorbeeld een dag uit ga, Rasta breng ik dan bij mijn zusje en ik denk niet dat ze dan op twee zou willen passen en niet alleen omdat ze zelf ook nog een hond hebben.
Aan dat laatste zou misschien nóg een mouw te passen zijn maar de eerste reden telt voor mij het zwaarst mee.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier 1 en dat zal ook zo blijven. En of er na Lotje nog een hond komt, ligt er maar helemaal aan hoe ik er dan zelf voorsta. Hoop van harte dat ik dan lang en breed met pensioen ben. Ik hoop van wel.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

De laatste jaren hadden we altijd drie honden. Tot op een bepaald moment Isa en Dora overbleven. Toen heb ik heel lang getwijfeld over een derde. Isa en Dora konden het zo goed vinden samen dat ik bang was dat een derde dit zou verstoren. Een paar keer zag ik leuke honden op marktplaats en iedere keer toch weer niet gedaan. Tot Vera een tijdje bij kwam logeren. Dat ging hartstikke goed en ze hadden het leuk met z'n drieën. Toen was het besluit snel genomen, er zou weer een pupje komen als Vera weer weg was. Het toeval wilde ook nog dat er halfzusjes/broertjes van Vera zouden komen en zo is Suus erbij gekomen. En ik vind het heerlijk, weer drie honden. Als ik er een meeneem om te trainen, zijn de anderen altijd nog met z'n tweeën thuis, als er een zin heeft om te spelen, is er altijd wel een van de anderen die mee wil spelen en er is er altijd wel een die wil knuffelen.
Drie is denk ik wel het maximum. In ieder geval voor Rob, en die heeft nog wel enige inspraak :D
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Lysette schreef:
Laura84 schreef: De interactie tussen zo veel honden lijkt me fantastisch alleen ben ik per hond minimaal 1.5 uur per dag aan het trainen, als je dat keer 8 doet hou ik geen tijd meer over hahahaha
Anderhalf uur per hond, per dag? :80: kanonne! Wat doe je dan allemaal wel niet :denken:
Ik vind t best meevallen, het is niet 1.5 uur achter elkaar. Fix wordt getraind op basis training als voorbereiding voor g&g, tevens alvast basis gelegd voor behendigheid, plus daarbij het brommer probleem. Laicka wordt getraind op earl grey speuren, gehoorzaamheid en behendigheid. Ze liggen 2 dagen per week stil zodat ik kan bijtanken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Earl Grey speuren? Om de illegale import van thee met bergamotolie te bestrijden? :mrgreen:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Twee is de max. Maar voorlopig houden we het bij één hond. Ik geloof dat Saffie het wel leuk vindt om alle aandacht voor haarzelf te hebben. Bovendien heb ik nu oppas voor haar achter de hand, en met twee honden is dat lastiger.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

eigenlijk 2. Maar zolang ik wil sporten zullen het er 3, mss in de toekomst een korte tijd, 4 zijn.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Twee is het maximale hier, zolang ik alleen ben althans. Daarna zien we wel weer verder, haha.
Maar ik zeg nooit nooit. Als er iets op mijn pad komt zie ik wel weer verder.
Ik weet wat ik wil, en vooral wat ik niet wil. :mrgreen:
En met de logeetjes die regelmatig komen is 2 eigen honden eigenlijk ook meer dan voldoende.
Als ik nou ergens buitenaf zou wonen en veel ruimte zou hebben dan is het iets anders.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Twee honden vond ik makkelijk om te hebben maar toch blijft Akira alleen. Ik heb geen zin in gedoe en constant opletten, dat zal op een gegeven moment wel over zijn maar toch. Het gekke is dat Hans al een paar keer over een tweede hond is begonnen :80: Mocht ik ooit genoeg in het geld zitten een stuk land kunnen kopen dan wil ik oudjes een thuis geven maar dat is alleen maar een droom helaas.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

wij hebben er altijd 8 tot 10 gehad.
en we wilden eigenlijk terug naar 4, maar ik vind 4 tibetaantjes dus niks aan, ze zijn me alles, maar trainen is niet echt hun ding.
dus toen onze nizinny reu op het laatst liep, heb ik tegen Henk gezegt dat ik na hem weer een grote hond wilde en het liefst een hollander.
Sjoerd, de hollander heeft Dobry onze nizinny reu nog 2 weken meegemaakt.
Abby onze nizinny teef is dit jaar ingeslapen met een leeftijd van 14 jaar.
Dus onze max. zou op 5 blijven. Tot Henk zei dat hij er eigenlijk wel graag een hollandse herder korthaar bij wilde, hij kreeg ook weer zin om te gaan trainen met een hond.
Zo doende hebben we nu ook een korthaar.
Dit is echt de max voor ons 6 honden. waarvan, zodra de pup volwassen is. 2 groten en 4 kleintjes en dat is goed te doen.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”