Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfels over castratie teef, wanneer?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Twijfels over castratie teef, wanneer?

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Mojuan schreef:
lunaquinty schreef:
nee, dat denk ik niet, want dan had het afvallen langer geduurd. ik heb het ook wel een beetje verkeerd geformuleerd. luna kreeg eerst een kilo, tot quinty erbij kwam, want die kreeg haar eten van het portie van luna. ze kreeg dus al wat minder voor de castratie.
je kan het geloven of niet, maar de dag na de operatie was ze ruim een kilo kwijt, en dat was te zien.
maar ja, dat is net als met het verhaal van de castratie van tommy, daarbij gelooft ook niemand dat hij de dag erna al niet meer op quinty reed. maakt mij niet veel uit wat jullie geloven, ik sta erbij en zie het zelf. :W:
Is haar baarmoeder verwijderd?
Want dan zie je wel vaker dat ze meteen een kilo lichter zijn, is niet zo vreemd. :W:
En dan is het buikje ook meteen een stuk slanker om te zien.
Dat is dan wel in combinatie met het niet eten (vanwege de narcose)
ja, dat klopt helemaal. :D
lunaquinty
Zeer actief

laeken schreef:
lunaquinty schreef:
laeken schreef:
lunaquinty schreef:luna is juist een stuk slanker geworden na haar castratie. ze werd dikker net voor haar loopsheid, en dat bleef zo tot 3 maanden na de loopsheid. ik had al het idee dat het door hormonen kwam, ze had geen taille meer. daags na de castratie was haar taille weer terug en ze is zelfs nog wat afgevallen. ze kreeg eerst een kilo kvv, en krijgt nu nog 700 gram.
Dit is een beetje vreemd allemaal. De dag na de castratie was ze afgevallen. En je geeft 30% minder voer maar zegt dat het door de castratie komt. Ik begrijp er eigenlijk weinig van. Afvallen daags na castratie is natuurlijk onmogelijk tenzij ze een liposucktie gedaan hebben en als je 30% minder voer gaat geven dan zal je hond wel afvallen omdat je minder voert denk je niet? :engel:
nee, dat denk ik niet, want dan had het afvallen langer geduurd. ik heb het ook wel een beetje verkeerd geformuleerd. luna kreeg eerst een kilo, tot quinty erbij kwam, want die kreeg haar eten van het portie van luna. ze kreeg dus al wat minder voor de castratie.
je kan het geloven of niet, maar de dag na de operatie was ze ruim een kilo kwijt, en dat was te zien.
maar ja, dat is net als met het verhaal van de castratie van tommy, daarbij gelooft ook niemand dat hij de dag erna al niet meer op quinty reed. maakt mij niet veel uit wat jullie geloven, ik sta erbij en zie het zelf. :W:
Dan had ze een baarmoeder of eierstokken van een kilo. :F: Als jij zelf niet wil zien wat wel en niet kan dan houdt het op natuurlijk. Dat rijden kan je ook wel verklaren door een suffe dag na de narcose en pijn aan de wond denk je niet? Of denk je nu werkelijk dat het weghalen van geslachtsorganen in 1 dag effect heeft? Een reu die 1 dag gecastreerd is kan nog prachtige nestjes geven dus dat die hond in 1 dag een ander gedrag laat zien is niet te wijten aan de hormonen.
Maargoed, iedereen mag zien wat ze willen zien en denken wat ze willen denken. Het is een vrij land :engel:
na castratie van een reu daalt het hormoongehalte direct, dus dat kan wel degelijk verschil maken in gedrag, maar ja, jij weet nu eenmaal alles beter. ik weet wat ik zie, en de da heeft bevestigd dat dat heel goed kan.
lunaquinty
Zeer actief

laeken schreef:
Dinos schreef:Ja hij was zo futloos na castratie dat hij bank op en af rausde staat ook in betreffende topic,maar ja je hebt gelijk we leven in vrij land.
Het is net als bij de mens, we zijn allemaal anders en zullen allemaal verschillend reageren op situatie,s,
Zowel geestelijk als lichamelijk, er is dus niet één standaard.
Wat jij wil. Gelukkig is er ook nog zoiets als realiteit en meestal probeer ik me daar vooral op te richten. Het spijt me, hoe denk jij zelf dat een hond een kilo kan afvallen in 1 dag? Dat is dan meteen het wonderdieet denk je niet? En hoe heb je dat bepaalt? Weeg jij je hond voor en na een operatie om te zien hoeveel er weg is gehaald? :engel: Op dezelfde weegschaal? :Q:
ja, inderdaad. luna is gewogen bij de da voor de operatie om te zien hoeveel narcose-middel ze nodig had, en de dag erop was ik er weer omdat het niet goed ging en heb ik haar weer gewogen omdat ze er slanker uit zag.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

lunaquinty schreef:
laeken schreef:
Dinos schreef:Ja hij was zo futloos na castratie dat hij bank op en af rausde staat ook in betreffende topic,maar ja je hebt gelijk we leven in vrij land.
Het is net als bij de mens, we zijn allemaal anders en zullen allemaal verschillend reageren op situatie,s,
Wat jij wil. Gelukkig is er ook nog zoiets als realiteit en meestal probeer ik me daar vooral op te richten. Het spijt me, hoe denk jij zelf dat een hond een kilo kan afvallen in 1 dag? Dat is dan meteen het wonderdieet denk je niet? En hoe heb je dat bepaalt? Weeg jij je hond voor en na een operatie om te zien hoeveel er weg is gehaald? :engel: Op dezelfde weegschaal? :Q:
ja, inderdaad. luna is gewogen bij de da voor de operatie om te zien hoeveel narcose-middel ze nodig had, en de dag erop was ik er weer omdat het niet goed ging en heb ik haar weer gewogen omdat ze er slanker uit zag.
Had ze een baarmoederontsteking? Als een baarmoeder vol pus zit kan die zo een kilo wegen ja, maar dat heeft dan niet zoveel te maken met eten.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gollum schreef:
lunaquinty schreef:
laeken schreef:
Had ze een baarmoederontsteking? Als een baarmoeder vol pus zit kan die zo een kilo wegen ja, maar dat heeft dan niet zoveel te maken met eten.
En al helemaal niet met afvallen :ugh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:
Nou ja, van een kilo baarmoeder weghalen vallen ze wel een kilo af :mrgreen:
Marion.

Gollum schreef:
Marion. schreef:
Hee idee! Ik laat gewoon een poot amputeren, dan blijkt dat een hond van pootamputatie ook afvalt :idea:
lunaquinty
Zeer actief

Marion. schreef:
Gollum schreef:
Marion. schreef:
Hee idee! Ik laat gewoon een poot amputeren, dan blijkt dat een hond van pootamputatie ook afvalt :idea:
misschien kun jij je handen laten amputeren? scheelt je een hoop in gewicht, en scheelt ons een hoop nutteloos commentaar. :engel:
lunaquinty
Zeer actief

Gollum schreef:
lunaquinty schreef:
laeken schreef:
nee, geen bmo, wel gezwollen slijmvlies. de baarmoeder zag er verder goed uit.
Marion.

lunaquinty schreef:
Marion. schreef:
Gollum schreef:
Marion. schreef:
misschien kun jij je handen laten amputeren? scheelt je een hoop in gewicht, en scheelt ons een hoop nutteloos commentaar. :engel:
Ons, nog wel? Namens wie praat jij dan allemaal? En dank je voor de tip, maar ik hoef geen gewicht kwijt.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Marion. schreef:Jemig. Het ding is net bij je. Je bent nu al aan het denken over castreren, en wanneer? Om haar gedrag te vormen zoals jij het graag ziet.

Bah!
Met zulke uitspraken zullen dat er best wel wat zijn schat ik.
Het ding is trouwens de hond van t.s en die stelt alleen een vraag.
Ik gok zomaar dat ze niet heel veel aan je antwoord heeft.
lunaquinty
Zeer actief

Marion. schreef: Ons, nog wel? Namens wie praat jij dan allemaal? En dank je voor de tip, maar ik hoef geen gewicht kwijt.
namens een heleboel mensen, gezien alle pb's die ik heb gehad. :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lunaquinty schreef:
Marion. schreef: Ons, nog wel? Namens wie praat jij dan allemaal? En dank je voor de tip, maar ik hoef geen gewicht kwijt.
Flauw.
lunaquinty
Zeer actief

dagmar88 schreef:
lunaquinty schreef:
Flauw.
mja, ik vind haar ook flauw, fijn dat je het met me eens bent. :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

lunaquinty schreef:
dagmar88 schreef:
lunaquinty schreef:
Flauw.
Weet je wat flauw is? Roepen dat jouw hond dunner werd ipv dikker na de castratie. Jij snapt toch zelf ook wel dat je hond 1 dag moest vasten, kan dus best een onsje afgevallen zijn van stress en niet eten, vervolgens halen ze organen eruit en snijden een gat in haar buik. Misschien een reden dat de taille er wat ingevallen uit zag? Hoe flauw is het om nu te gaan doen alsof je hond afgevallen is 1 dag na de castratie en wel 1 kilo. :roll:

Geen enkele hond kan een kilo per dag aan gewicht verliezen door castratie of dieet. Dat weet jij ook wel dus doe niet zo ontzettend kinderachtig.

En dan die castraat die na 1 dag al zijn probleemgedrag kwijt is. Beest was aan het rijden op je oude hondje, wordt opgepakt, mag na een dag niet eten mee naar de dierenarts, wordt onder narcose gespoten en zijn ballen worden geamputeerd. Dan ligt het beest bij de dierenarts bij te komen en daarna halen jullie hem op. Ziek van de narcosemiddelen, pijnlijk van het weghalen van zijn ballen en dan loop je hier dom te beweren dat binnen 1 dag zijn gedragsproblemen opgelost zijn DOOR castratie. Denk dat als je zijn staartje had laten amputeren hij de volgende dag ook niet op je teefje gereden had.

Dus wie is hier flauw? Of moet ik nu echt gaan geloven dat jij in wonderbaarlijke afval-wonderen geloofd waarbij een dier 1 kilo vet kan verbranden in 1 dag door castratie? En dat je andere hondje in 1 dag geen gedragsproblemen meer had omdat hij gecastreerd werd? Kom op zeg, van welke planeet kom je dan? :oohja:
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

laeken schreef: Weet je wat flauw is? Roepen dat jouw hond dunner werd ipv dikker na de castratie. Jij snapt toch zelf ook wel dat je hond 1 dag moest vasten, kan dus best een onsje afgevallen zijn van stress en niet eten, vervolgens halen ze organen eruit en snijden een gat in haar buik. Misschien een reden dat de taille er wat ingevallen uit zag? Hoe flauw is het om nu te gaan doen alsof je hond afgevallen is 1 dag na de castratie en wel 1 kilo. :roll:

Geen enkele hond kan een kilo per dag aan gewicht verliezen door castratie of dieet. Dat weet jij ook wel dus doe niet zo ontzettend kinderachtig.

En dan die castraat die na 1 dag al zijn probleemgedrag kwijt is. Beest was aan het rijden op je oude hondje, wordt opgepakt, mag na een dag niet eten mee naar de dierenarts, wordt onder narcose gespoten en zijn ballen worden geamputeerd. Dan ligt het beest bij de dierenarts bij te komen en daarna halen jullie hem op. Ziek van de narcosemiddelen, pijnlijk van het weghalen van zijn ballen en dan loop je hier dom te beweren dat binnen 1 dag zijn gedragsproblemen opgelost zijn DOOR castratie. Denk dat als je zijn staartje had laten amputeren hij de volgende dag ook niet op je teefje gereden had.

Dus wie is hier flauw? Of moet ik nu echt gaan geloven dat jij in wonderbaarlijke afval-wonderen geloofd waarbij een dier 1 kilo vet kan verbranden in 1 dag door castratie? En dat je andere hondje in 1 dag geen gedragsproblemen meer had omdat hij gecastreerd werd? Kom op zeg, van welke planeet kom je dan? :oohja:
in elk geval van een intelligentere planeet dan jij :goeie:
ik zie wat ik zie, en luna was de dag erna een kilo kwijt, of jij dat nu gelooft of niet. en als tommy's gedrag alleen was veranderd doordat hij "zo ziek en sloom" was van de operatie, is het wel heel vreemd dat hij daarna nooit meer heeft gereden op quinty.
hij had helemaal geen last van de narcose, en sprong rond en speelde vanaf dat hij thuis was. :D
ik kom met feiten, jij komt met veronderstellingen. nu jij weer, ik pak de popcorn vast. :pop:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ook al word er geen eten en drinken gegeven voor/na de operatie wil niet zeggen dat het beest geen vocht en stront kwijtraakt.
Je kunt zomaar een kilo kwijt zijn als het een beetje hond is , maar dat ligt natuurlijk niet aan de operatie zelf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:Ook al word er geen eten en drinken gegeven voor/na de operatie wil niet zeggen dat het beest geen vocht en stront kwijtraakt.
Je kunt zomaar een kilo kwijt zijn als het een beetje hond is , maar dat ligt natuurlijk niet aan de operatie zelf.
Precies... maar als ze zelf in hun sprookjes willen geloven doen ze dat maar lekker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

lunaquinty schreef:
dagmar88 schreef:
lunaquinty schreef:
Flauw.
Kun je lollig doen, maar als intelligentere planeet juffrouw snap je het vast prima.
PB's er bij halen is flauw. Op wie je zo reageert maakt daar voor mij geen verschil in.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Natuurlijk heeft meer dan de helft van de forum leden je gePB't ,dus je hebt helemaal gelijk met je statement in je gelijk halen.
Schat, het is net zoiets als je ruzie hebt en dan je moeder erbij halen die zegt dat je gelijk hebt.
Of jaaa mijn buurvrouw vind dat ook dat zij een kutwijf is ,dus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Mojuan schreef:
luna2906 schreef:
Apple schreef:Geef een hond op zn minst de kans om uit te groeien.
En ja, dat je 99% zeker geen sociale hond zal krijgen, ook niet met een veel te vroege castratie, mag denk ik toch wel duidelijk zijn? Dan had je voor een ander ras moeten gaan.
Daar sluit ik me bij aan. Ik hoor juist vaker dat teven feller worden na castratie dan gemakkelijker. Dat is gelijk de reden dat Luna nog intact is. Los van dat het niet nodig is op medisch gebied. Ik vind haar nu een pittige, temperamentvolle, maar toch leuke, enthousiaste teef. Ze heeft flinke neiging om te regelen, maar dit is in goede banen te leiden en haar intenties zijn bij aanvang zelden gericht op een echte confrontatie. Als ze feller wordt, kon het zomaar eens wel gericht worden op knokken. Daar heb ik geen zin aan. Ik heb mijn hond niet genomen om een allemansvriendje te zijn, maar zou graag zonder ogen in mijn achterhoofd lopen. Meteen de reden dat ik niet aan staff-achtigen zal beginnen.

Ik denk dus dat als je verwacht dat het haar karakter in positieve vorm zal beïnvloeden dat A) niet reëel is en B) je dan een ander ras had moeten nemen, als je een sociaal exemplaar verwacht. Mijn ervaring is dat die zeldzaam zijn. Kyra van Veronique lijkt me wel een heel sociale teef, maar ik weet niet of die gecastreerd / gesteriliseerd is. Misschien kun je haar eens vragen? Hoewel één natuurlijk niet garant staat voor de rest.

Ik zou het medische aspect ook niet verwaarlozen.

Is hier ergens op het forum eigenlijk een overzicht van eventuele voordelen en nadelen van castratie? Wel verspreid over meerdere topics, maar niet in één topic toch?
Ik vermoed toch dat ik verkeerd word begrepen hier.
We willen sowieso castreren, om meerdere redenen.
Maar wannéér de beste tijd is, dat wil ik weten. Niet om haar karakter positief te gaan beïnvloeden, dat staat er los van.
Het is andersom, ik wil weten wanneer de beste tijd is, om haar karakter juist niet nadelig te beïnvloeden.
Dat ze eenmaal volwassen niet meer met andere honden zal kunnen, daar ben ik van op de hoogte uiteraard, dat is inmiddels wel duidelijk lijkt mij.
Nergens zie je mij schrijven dat ik haar wil castreren om haar naar mijn hand te zetten. Andere mensen roepen dit, en meteen wordt daar op in gegaan alsof het mijn woorden zijn geweest.
Als het aan ons had gelegen hadden wij Julia toen al veel eerder laten castreren, maar omdat zij zo onzeker was, wilden we wachten tot ze helemaal volwassen was, zodat haar karakter al was gevormd en we haar onzekerheid niet nog groter gingen maken door te vroeg castreren.

Aangezien dit pas onze tweede teef pup is van dit type hond, en we alleen ervaring hebben gehad met een zeer onzeker teefje, is het wel fijn om van meerdere mensen, met meerdere soorten honden, en verschillende tijden castreren, ervaringen te lezen.
Het klopt dat jij dat niet gezegd had, daarom had ik Apple ook gequote en stond er ook bij 'AlS' dat je voornemen is. Daar ben ik op verder gegaan en ik zie dat ik inderdaad verder niet op de OP heb gereageerd.

Over de tijd van castratie denk ik zelf dat een hond zijn hormonen ook nodig heeft voor de groei en zou ik dus wachten tot ze uitgegroeid zijn. Verder zou ik altijd wachten tot na de eerste loopsheid, zoals je zelf al aangeeft.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

lunaquinty schreef: ik zie wat ik zie, en luna was de dag erna een kilo kwijt,
Zal best dat zij een kilo kwijt was, maar dat is niet een kilo vet geweest. Dat was een kilo aan organen en lichaamsvocht. Kan niet anders want vet verbrand niet zo snel en al zeker geen kilo per dag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

lets have fun schreef:
Zal best dat zij een kilo kwijt was, maar dat is niet een kilo vet geweest. Dat was een kilo aan organen en lichaamsvocht. Kan niet anders want vet verbrand niet zo snel en al zeker geen kilo per dag.
:ok:
Kan best dat ze voor de operatie wat veel vocht had vastgehouden en dat dat na de operatie versneld is afgevoerd?

Zeggen dat de hond geen kilo kan hebben verloren (zoals in het topic hier en daar wordt verklaard) is grappig als je het met eigen ogen op de weegschaal aangegeven ziet :wink:
Het is alleen niet ten gevolge van hormonale veranderingen door de castratie dat ze af is gevallen, maar waarschijnlijk ten gevolgen van het kwijtraken van een te veel aan vocht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Natuurlijk heeft meer dan de helft van de forum leden je gePB't ,dus je hebt helemaal gelijk met je statement in je gelijk halen.
Schat, het is net zoiets als je ruzie hebt en dan je moeder erbij halen die zegt dat je gelijk hebt.
:mrgreen:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik kreeg na mijn operatie een injectie met vochtafdrijvers en piste zo op 1 dag 3 liter uit :80: Ik weet dat het 3 liter was want ik had een catheter en op de zak staat een maatverdeling. Waar al dat vocht heeft gezeten, god mag het weten maar ik was het wel mooi kwijt :cool2: Dat was ook terug te zien op de weegschaal. Dus ja, dat een hond na een operatie gewicht kwijt raakt geloof ik prima, maar dat is geen vet geweest.
Marion.

bouvierpoedel schreef:Natuurlijk heeft meer dan de helft van de forum leden je gePB't ,dus je hebt helemaal gelijk met je statement in je gelijk halen.
Hé laat nou Kees! Ik voel me wel vereerd dat de helft van het forum mij zo belangrijk vind dat erover gePB't moet worden met lunanogwat :LOL: :LOL: :LOL:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nou ik ben eruit, Csiva wordt, als ze nu bedenkt deze maand loops te worden... in oktober gecastreerd, dan is ze 2. en 2x loops geweest. Dikke prima :)
lunaquinty
Zeer actief

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:Ook al word er geen eten en drinken gegeven voor/na de operatie wil niet zeggen dat het beest geen vocht en stront kwijtraakt.
Precies... maar als ze zelf in hun sprookjes willen geloven doen ze dat maar lekker.
ik heb nooit beweerd dat het door de operatie kwam, dat word er hier weer eens van gemaakt. ik heb alleen gezegd dat ze daags na de operatie een kilo minder woog. :LOL: dat is het grappige van dit forum, je woorden worden constant verdraaid.
lunaquinty
Zeer actief

ranetje schreef:
lets have fun schreef:
:ok:
Kan best dat ze voor de operatie wat veel vocht had vastgehouden en dat dat na de operatie versneld is afgevoerd?

Zeggen dat de hond geen kilo kan hebben verloren (zoals in het topic hier en daar wordt verklaard) is grappig als je het met eigen ogen op de weegschaal aangegeven ziet :wink:
Het is alleen niet ten gevolge van hormonale veranderingen door de castratie dat ze af is gevallen, maar waarschijnlijk ten gevolgen van het kwijtraken van een te veel aan vocht.
dat denk ik ook, maar ik denk wel dat dat vocht vasthouden door de hormonen kwam, aangezien ze opzwol als een ballon net voor de loopsheid.
lunaquinty
Zeer actief

Marion. schreef:
Hé laat nou Kees! Ik voel me wel vereerd dat de helft van het forum mij zo belangrijk vind dat erover gePB't moet worden met lunanogwat :LOL: :LOL: :LOL:
fijn voor je, is jouw dag ook weer goed :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”