Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met een streepje voor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Honden met een streepje voor

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik kom per dag zo'n beetje een triljoen snuffels, huffels en hussels tegen maar nog nooit heeft ook maar één geprobeerd mij te bijten :19:
Wawa's: hetzelfde verhaal.
Waarom zouden ze ook?

Ik vraag me af waar in NL dat is dat mensen aan de lopende band door uitsluitend kleine hondjes aangevallen worden. :19:
Jij woont ook iets anders dan de gemiddelde mens denk ik. Jij loopt je deur uit en staat in t bos. Ik loop de deur uit en sta midden in een woonwijk. Met aan de voorkant een losloopgebiedje waar ze zich nog net niet in rijen van 3 hoeven op te stellen. Met al dat aangelijnde opgefokte grut wat over t algeen niet verder komt dan elke dag 5 minuutjes daar of alleen.maar aangelijnd omdat t anders de nabij gelegen drukke b weg opdendert.
Dat is ook niet t volk wat ik gemiddeld tegenkom op t industrieterrein waar ik t meerendeel looo. Maar t laatste rondje ga ik daarvoor toch echt niet rijden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:sommige mensen nemen ook alles letterlijk he :wink:
je hebt t je wel afgevraagd, nadenken is goed :wink: .
als ik iemand je stelsel matig ontloopt dan wordt t anders denk ik, zeker als de reden voor jou een beetje vreemd is
Nee, ik vraag me niets af als iemand mij stelselmatig ontloopt. Is dat wat je bedoelt met die laatste zin?

En nee hoor, ik vraag me niets af. Ik zeg gewoon dat ik aanneem dat er een prima reden is waarom de tegenliggers zich omkeren of hun hond aanlijnen. Doen ze dat laatste, dan lijn ik de mijne ook gewoon aan. En dan groeten we elkaar en dan blijkt de tegenligger loops te zijn ofzo. Of we passeren elkaar gewoon groetend met honden aan de lijn, en als ze uit zicht zijn gooi ik de mijne weer los.

En als ze zich omkeren dan vraag ik me al helemààl niets af. Dan ben ik alleen maar blij dat ik geen nietszeggende kletspraatjes hoef te houden, of dat iemand 'gezellig' met me op wil wandelen :ugh:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:Dinos, de ene mens is de andere niet en dat geldt ook voor honden. Ik ga ook geen ex crimineel aannemen die moorden heeft gepleegd, heeft hij een keer iets gestolen dan is het misschien een ander verhaal. Ja, het zijn allemaal ex criminelen maar ik maak toch onderscheid. :wink: En dat onderscheid is helemaal niet negatief. Als jij een lieve CC hebt dan laat ik mijn schoothondje daar gewoon bij als ik je ken en vertrouw. Maak je geen zorgen. Alleen op basis van hij doet niks kan jij met je CC de tering krijgen en laat ik mijn schoothondje gewoon los bij een ander schoothondje. Ik weet eigenlijk zeker dat jij dat stiekem heel erg goed snapt maar een beetje principieel loopt te doen :engel:
Natuurlijk snap ik dat en heb er ook begrip voor , waar ik geen begrip voor heb is dat ik noem ze maar keffers (sorry) is dat kleintjes dus geen hond zijn omdat de schade miniem is, terwijl het hetzelfde slechte gedrag is wat wel degelijk ongewenst is , Als zo,n hondje gecorrigeerd wordt door mijn schoen of snauw van een klapkaak zou leiden in last zijn.By the way ik nog Dinos zou hond een rottrap geven of in Dinos zijn geval ernstig toe takelen.
En ja ik snap gevoel mensen verschil chi of C.C maar gaat mij zeker om principe en dat is dat dit bij alle twee ongewenst gedrag is , en wil men daar niets mee lijn je dus ook gewoon je Keffer aan net zo goed als je klapkaak.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kom eigenlijk allemaal lieve kleine hondjes tegen. Niet om het een of ander maar mijn hondje kan eigenlijk met alle honden. Groot en klein al is groot in eerste instantie engig. Dat vermijdt ik dus want op straat is er alleen een eerste instantie. Met honden uit de familie bijten we even door en dan is het daarna helemaal in orde. Dikke maatjes.
Ik kom dus nooit valse kleine hondjes tegen die Bas aanvallen. Wel mij maar die hond komt niet meer buiten ivm aanvallen van mensen.

Ik loop dus elke dag door het bos, in de polder, door de stad in Nederland en noem maar op. Nooit is Bas aangevallen door een klein hondje. Wel door grote honden die dat willen. Niet dat ik denk dat die dat vaker doen dan kleine hondjes maar toevallig is het wel en ook wel erg anders dan wat hier beweert wordt. Kleine hondjes zijn heel leuk onderling is mijn ervaring. Kan er niks aan doen. Ik loop langs en ze snuffelen even en lopen door. Yorkies, JR en maltezers, ook shitzu's en poedeltjes, allemaal even aardig onderling :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:
laeken schreef:Dinos, de ene mens is de andere niet en dat geldt ook voor honden. Ik ga ook geen ex crimineel aannemen die moorden heeft gepleegd, heeft hij een keer iets gestolen dan is het misschien een ander verhaal. Ja, het zijn allemaal ex criminelen maar ik maak toch onderscheid. :wink: En dat onderscheid is helemaal niet negatief. Als jij een lieve CC hebt dan laat ik mijn schoothondje daar gewoon bij als ik je ken en vertrouw. Maak je geen zorgen. Alleen op basis van hij doet niks kan jij met je CC de tering krijgen en laat ik mijn schoothondje gewoon los bij een ander schoothondje. Ik weet eigenlijk zeker dat jij dat stiekem heel erg goed snapt maar een beetje principieel loopt te doen :engel:
Natuurlijk snap ik dat en heb er ook begrip voor , waar ik geen begrip voor heb is dat ik noem ze maar keffers (sorry) is dat kleintjes dus geen hond zijn omdat de schade miniem is, terwijl het hetzelfde slechte gedrag is wat wel degelijk ongewenst is , Als zo,n hondje gecorrigeerd wordt door mijn schoen of snauw van een klapkaak zou leiden in last zijn.By the way ik nog Dinos zou hond een rottrap geven of in Dinos zijn geval ernstig toe takelen.
En ja ik snap gevoel mensen verschil chi of C.C maar gaat mij zeker om principe en dat is dat dit bij alle twee ongewenst gedrag is , en wil men daar niets mee lijn je dus ook gewoon je Keffer aan net zo goed als je klapkaak.
Denk je niet dat kefffers die keffen op straat komen en CC die uitvallen in de achtertuin zitten omdat ze te gevaarlijk zijn op straat? :wink: Ik heb nooit het gevoel dat iemand zijn keffer niet kan houden. Dat heb ik bij grote honden wel. De laatste zijn daarnaast gevaarlijker dus al met al loop ik liever met een draak van een chi die super vals is dan met een XL pitbull die mens en hond naar het leven staat. Snap jij ook best neem ik aan. Met de chi ben ik volkomen relaxed, met de XL pitbull wordt ik gek van de stress als deze alles wil aanvliegen en ik moet dat maar voorkomen. Die laatste zie je dus domweg niet meer op straat. Die woont in de tuin en ligt op de bank.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

laeken schreef:Ik kom eigenlijk allemaal lieve kleine hondjes tegen. Niet om het een of ander maar mijn hondje kan eigenlijk met alle honden. Groot en klein al is groot in eerste instantie engig. Dat vermijdt ik dus want op straat is er alleen een eerste instantie. Met honden uit de familie bijten we even door en dan is het daarna helemaal in orde. Dikke maatjes.
Ik kom dus nooit valse kleine hondjes tegen die Bas aanvallen. Wel mij maar die hond komt niet meer buiten ivm aanvallen van mensen.

Ik loop dus elke dag door het bos, in de polder, door de stad in Nederland en noem maar op. Nooit is Bas aangevallen door een klein hondje. Wel door grote honden die dat willen. Niet dat ik denk dat die dat vaker doen dan kleine hondjes maar toevallig is het wel en ook wel erg anders dan wat hier beweert wordt. Kleine hondjes zijn heel leuk onderling is mijn ervaring. Kan er niks aan doen. Ik loop langs en ze snuffelen even en lopen door. Yorkies, JR en maltezers, ook shitzu's en poedeltjes, allemaal even aardig onderling :19:
En ik kan er weer niks aan doen dat mijn ervaring anders is :19:
Mijn labrador is meerdere malen aangevallen door kleine hondjes, en gemeen ook. Ik heb zelfs een keer een jackhussel een schuivert gegeven door het station, midden in zijn sprong naar mijn hond. Natuurlijk was ik de dierenbeul volgens de omstanders maar liever dat dan weer een ritje naar de dierenarts. Ook jackies kunnen flinke schade aanrichten hoor, ik heb er eens een paar een schaap om zeep zien helpen. Ze hingen met z'n tweeën in zijn strot en het bloed gutste eruit. Tot zover de ongevaarlijke kleine hondjes :schrik:
Ik loop dus om voor alle combinaties die ik niet vertrouw, klein of groot maakt niet uit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
laeken schreef:Ik kom eigenlijk allemaal lieve kleine hondjes tegen. Niet om het een of ander maar mijn hondje kan eigenlijk met alle honden. Groot en klein al is groot in eerste instantie engig. Dat vermijdt ik dus want op straat is er alleen een eerste instantie. Met honden uit de familie bijten we even door en dan is het daarna helemaal in orde. Dikke maatjes.

Mijn labrador is meerdere malen aangevallen door kleine hondjes, en gemeen ook. Ik heb zelfs een keer een jackhussel een schuivert gegeven door het station, midden in zijn sprong naar mijn hond. Natuurlijk was ik de dierenbeul volgens de omstanders maar liever dat dan weer een ritje naar de dierenarts. Ook jackies kunnen flinke schade aanrichten hoor, ik heb er eens een paar een schaap om zeep zien helpen. Ze hingen met z'n tweeën in zijn strot en het bloed gutste eruit. Tot zover de ongevaarlijke kleine hondjes :schrik:
Ik loop dus om voor alle combinaties die ik niet vertrouw, klein of groot maakt niet uit.
Precies. Die ervaring heb ik ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:

Ik schaar fikse JR ook niet direct onder de hele kleine hondjes. Als ze hoge pootjes hebben zijn het aardige hondjes van een kilo of 10-15. Mijn herder woog 22 kilo dus een JR van 10 of meer kilo kan in meervoud best schade aanrichten. Ik dacht dat we het over chihuahua's, yorkies en maltezers hadden. En ik ken niemand die een grote hond heeft die verscheurd is door chihuahua's en maltezertjes en co. Dat een rattendoder en een vossenvechter als de JR die vrijwel gelijk is aan een jachtterrier kan bijten weet ook ik. Maar volgens mij hadden we het over schoothondjes ed. :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.

Net zo zeker als hier op forum geen gelijke monniken gelijke kappen gelden.
Eigenlijk beetje triest voor een forum wat voor hondenliefhebbers is.
Geen last van. Als ik net zo verongelukt zou gaan zeuren waarschijnlijk wel ja.
Lijkt me best eerlijk, niet?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb toch andere ervaringen. Ja, veel JR's, maar ook malthezers, boomertjes, cavaliertjes, die allemaal vreselijk uitvielen en ook echt kwamen bijten. Is het pas erg als een hond verscheurd wordt? Ik vind sowieso bijten al erg genoeg, groot of klein, ik probeer ze beide weg te sturen goedschiks of kwaadschiks. En ja, de schade kan groter zijn bij een grote hond, maar die kleine hondjes kom ik vaak gewoon los tegen, terwijl ze toch al honden hebben aangevlogen. Maar geen schade of kleine wondjes, dus mogen ze los blijven. Ik ken dan weer veel meer kleine hondjes die mensen bijten dan grote honden, juist die leuke gezelschapshondjes.

Maar goed, vooroordelen houd je, scheve verhoudingen houd je ook. Dat is bij mensen onderling ook.
laeken
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik heb toch andere ervaringen. Ja, veel JR's, maar ook malthezers, boomertjes, cavaliertjes, die allemaal vreselijk uitvielen en ook echt kwamen bijten. Is het pas erg als een hond verscheurd wordt? Ik vind sowieso bijten al erg genoeg, groot of klein, ik probeer ze beide weg te sturen goedschiks of kwaadschiks. En ja, de schade kan groter zijn bij een grote hond, maar die kleine hondjes kom ik vaak gewoon los tegen, terwijl ze toch al honden hebben aangevlogen. Maar geen schade of kleine wondjes, dus mogen ze los blijven. Ik ken dan weer veel meer kleine hondjes die mensen bijten dan grote honden, juist die leuke gezelschapshondjes.

Maar goed, vooroordelen houd je, scheve verhoudingen houd je ook. Dat is bij mensen onderling ook.
Ken jij maltezers en heb je wel eens in die bekkies gekeken? Want mensen spreken over echt bijten. Ik wil niet lullig doen maar de tanden van een hondje van 4-5 kilo zijn niet echt indrukwekkend. :LOL: Die zijn nl erg klein en erg zwak :engel:
Ik geloof eigenlijk ook bijna niet dat je zoveel kleine bijtende hondjes tegen bent gekomen. Ik heb jaaaaren met herders, kruisingen en zelfs een halve stafford gelopen zowel op het platteland als midden in het centrum van Amsterdam en geen van die honden is ooit ECHT gebeten door een maltezer laat staan een Cavalier. Ja, er vloog wel eens een rottige JR op af. Maar die deden eigenlijk niks bij mijn herders. Die blaften ze zo af dat ze dat wel uit hun kop haalden. Eerlijk gezegd geloof ik je dus niet. :engel: Dat kan best een keer gebeurd zijn maar je spreekt over allemaal rassen die allemaal echt kwamen bijten. Kom op, dat geloof je toch zelf niet? Uitvallen swah, maar echt bijten, kom! :cool2: Een keer kan ik geloven maar dit dus niet. Hoe kan ik anders 20 jaar met fikse honden lopen zonder dat er ooit een gewond is geraakt door een maltezer, Cavalier of Yorkie of wat dan ook. :denken:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik vind het best wel te begrijpen dat mensen angstiger zijn voor grotere honden dan voor kleine.
Vind ik niet zo vreemd eigenlijk en zegt mij eigenlijk weinig of je veel of weinig van honden houd.
Dat weet je toch als je aan grotere honden begint.
Ja natuurlijk vind ik kleine keffers irritant maar die heb ik toch liever dan een boerboel die krijsend over straat gaat.
Als die losbreekt vind ik dat toch veel minder geslaagd dan de kleine keffer ,die kan je in uiterste nood altijd nog lanceren :mrgreen:

Ik moest er trouwens zelf weleens stiekem om lachen als er mensen echt op de vlucht sloegen als we in het verleden met Orson ,Rio ,Tash en Beau aankwamen.
Ik heb wat snelle kapsels voorbij zien komen :engel:
Grappig is dan wel dat ze door Micron erbij dan vaak een idee krijgen dat de groterds toch wel lief moeten zijn als zo'n kleintje er ook bij hoort.

Heb in Drenthe nog weleens vreselijk gelachen met Rens waarmee ik toen op vakantie was.
Het witte huisje lag aan een fietspad en daar kwamen best wat mensen langs en Rens haar caveliers vielen dan altijd wel in de smaak.
Dan bleven ze staan om die te bewonderen ,er zit om het huisje echt een prima stevig hekwerk :wink: ,tot de fila's er genoeg van hadden en naar het hek stoven om ze te vertellen op te zouten :engel:
Dan fietste ze soms echt persoonlijk beledigd leek het wel weg :LOL: :LOL: :LOL:
Vaak nog mompelend dat het toch wel vreselijk voor die lieve kleine hondjes moest zijn om met van die grote monsters te moeten samenleven :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Natuurlijk is dat net zo onacceptabel en vervelend. Ook kleine hondjes moeten zich normaal gedragen. En natuurlijk kunnen kleine hondjes ook schade aanrichten maar dat is natuurlijk wel een verschil met wat een grote sterke hond aan kan richten.
Ik heb Jamie ook wel eens opgetild voor een woeste boomer trouwens. Eerst lief snuffelen en ineens viel 'ie uit, schrok me rot, voor ik t wist had ik Jamie omhoog gehezen.
Die mensen wisten gewoon dat ie dat doet en toch laten ze het steeds weer gebeuren, echt belachelijk. Ik werd daar ook kwaad om, als ze me nu nog zien draaien ze gauw om. :lol1:
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Ken jij maltezers en heb je wel eens in die bekkies gekeken? Want mensen spreken over echt bijten. Ik wil niet lullig doen maar de tanden van een hondje van 4-5 kilo zijn niet echt indrukwekkend. :LOL: Die zijn nl erg klein en erg zwak :engel:
Schoolvriendinnetje is door een hondje formaat bas blijvend verminkt, en goed ook.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Schoolvriendinnetje is door een hondje formaat bas blijvend verminkt, en goed ook.

Tja, maar mensenhuid en zeker kinderhuid is geen hondenhuid. En de ene keffer is de andere niet. Bas kan dat niet, de maltezer van vrienden ook niet en de chi's van de buren hebben mij al gebeten en dat is ook niet tot ernstig letsel gekomen. Maar het kan. Feit blijft dat ik er persoonlijk niet bang voor ben en dat ik een chihuahua niet te vergelijken vindt met een hondenras dat de kop van je kinderen eraf kan trekken. Want laten we wel wezen, een maltezer of chihuahua moet wel heel ongelukkig bijten wil je blijvend letsel overhouden. Een mastino of pitbull hoeft in spel maar met een tand in je gezicht te halen en je halve gezicht kan eraf liggen. 4 kilo is niet zwaar genoeg om een huid los te trekken. :U:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef:
TessaThomas schreef:Ik heb toch andere ervaringen. Ja, veel JR's, maar ook malthezers, boomertjes, cavaliertjes, die allemaal vreselijk uitvielen en ook echt kwamen bijten. Is het pas erg als een hond verscheurd wordt? Ik vind sowieso bijten al erg genoeg, groot of klein, ik probeer ze beide weg te sturen goedschiks of kwaadschiks. En ja, de schade kan groter zijn bij een grote hond, maar die kleine hondjes kom ik vaak gewoon los tegen, terwijl ze toch al honden hebben aangevlogen. Maar geen schade of kleine wondjes, dus mogen ze los blijven. Ik ken dan weer veel meer kleine hondjes die mensen bijten dan grote honden, juist die leuke gezelschapshondjes.

Ik geloof eigenlijk ook bijna niet dat je zoveel kleine bijtende hondjes tegen bent gekomen. Ik heb jaaaaren met herders, kruisingen en zelfs een halve stafford gelopen zowel op het platteland als midden in het centrum van Amsterdam en geen van die honden is ooit ECHT gebeten door een maltezer laat staan een Cavalier. Ja, er vloog wel eens een rottige JR op af. Maar die deden eigenlijk niks bij mijn herders. Die blaften ze zo af dat ze dat wel uit hun kop haalden. Eerlijk gezegd geloof ik je dus niet. :engel: Dat kan best een keer gebeurd zijn maar je spreekt over allemaal rassen die allemaal echt kwamen bijten. Kom op, dat geloof je toch zelf niet? Uitvallen swah, maar echt bijten, kom! :cool2: Een keer kan ik geloven maar dit dus niet. Hoe kan ik anders 20 jaar met fikse honden lopen zonder dat er ooit een gewond is geraakt door een maltezer, Cavalier of Yorkie of wat dan ook. :denken:
Is alleen alles wat jij meemaakt waar? Wel makkelijk dan. Als je nu eens gewoon leest wat er staat, geen schade of kleine wondjes, want ja, veel schade richten ze niet aan, maar bijten is het wel. Of is het ineens alleen bijten als een hond verscheurd wordt? Het is de intentie die die hondjes hebben, dat ze niet de kracht hebben van een grotere hond is alleen maar een groot voordeel. Die hondjes lopen hier gewoon los of aan de flex.

Ik heb hier in de buurt geen hond agressieve staffords, nog nooit één tegengekomen ook. Maar als ik dan zeg dat ik niet geloof dat ze er zijn heb ik het zeker helemaal fout? :engel:
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 16 jun 2014 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Is ook zo.
Als een chi blaft naar mijn hond dan is het een hele stoere chi die zomaar tegen een grote hond durft te blaffen. Word ook nog beloond omdat hij zo stoer is, en iedereen lacht om die chi.
Zou mijn hond 1 keer blaffen, en hij word meteen als vals bestempeld.
Niet echt eerlijk..maar ik weet wel beter.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Juist omdat Ella zo klein is en ook zeker iets terrierbloed heeft, wat tot de DD's ons niet goed bekend was (gedrag van een terier), zeg en denk ik meestal: doe maar alsof het een DD is. Dat helpt wel. Daarvan lieten we thuis en buiten lang niet alles toe uiteraard.
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar vanaf dag 1 luistert ze buiten als een tierelier. Ook als ze bij andere honden is.
Ik erger mij zeker in de zomer, best wel aan al die keffende kleintjes waarvan er een hoop in het flatgebouw, ruimschoots, tegenover ons wonen. We wonen dus niet grenzend oid aan maar we zitten 2 ruime stoepen en een weg tussen :blah:
iones schreef:Wellcome to the world. Je wordt op uiterlijk beoordeeld. Mannen in pak worden ook serieuzer genomen. Dat heeft onderzoek uitgewezen.
Een doezig king charles spanieltje is ook meer welkom ergens binnen dan een rottweiler of stafford.
En deuren gaan nu eenmaal sneller open voor mooie vrouwen dan lelijke vrouwen.
Zelfs mannen die kleiner zijn dan gemiddeld, in pak en al, hebben minderere kansen.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:
laeken schreef:

Is alleen alles wat jij meemaakt waar? Wel makkelijk dan. Als je nu eens gewoon leest wat er staat, geen schade of kleine wondjes, want ja, veel schade richten ze niet aan, maar bijten is het wel. Of is het ineens alleen bijten als een hond verscheurd wordt? Het is de intentie die die hondjes hebben, dat ze niet de kracht hebben van een grotere hond is alleen maar een groot voordeel. Die hondjes lopen hier gewoon los of aan de flex.
Dit...
En pogingen tot bijten groot of klein is bij mij een grote no-no... dus die krijgt rustig een schop. Aangepast op het formaat van de hond, dat dan wel.

En over het omlopen voor grote honden, deden ze het maar... graag zelfs. Scheelt mij weer oversteken en omlopen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb overigens wel eens een van mijn eigen honden in mijn gezicht gekregen. Spelen, hoektand onder mijn oog en rang! Enorme bloeduitstorting. Ik heb een rottweiler een fox zien doodbijten en ik heb mijn beste vriendin aangevallen zien worden door bordercollies. Ook is mijn tante gebeten door een rottweiler die een lap van 20 x 20 cm uit haar dijbeen heeft getrokken. 3 maanden revalidatie na lang in ziekenhuis liggen. Ik ga hoe dan ook niet mee in het gelijk stellen van honden zonder te kijken naar ras of naar kracht of naar eigenschappen. Dat is domweg bezopen! Spijt me. :wink:

Ik heb niks tegen grote honden. Altijd gehad. Van stafford miks tot dog x mechel. Ben dol op grote honden en nu heb ik een kleine hond. Ik ben dus geen kleine hondenbaas die iets tegen grote honden heeft. Ook niet tegen staffords, pitbulls en co. Ik vind ze gaaf. Gister nog CM gezien over de pitbull. Dacht meteen, zal ik ook een pitbull nemen. Maar dan besef ik ook meteen weer dat ik dat niet (meer) wil. Ik wil rust en vrede en geen zorgen. En wij hebben een kindje dat vaak komt, andere honden over de vloer en dieren en bezoek. Ik wil gewoon nu even geen gezeik met honden maar een gezellige lieve meegaande leuke niet agressieve brave hond. :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Tja, maar mensenhuid en zeker kinderhuid is geen hondenhuid. En de ene keffer is de andere niet. Bas kan dat niet, de maltezer van vrienden ook niet en de chi's van de buren hebben mij al gebeten en dat is ook niet tot ernstig letsel gekomen. Maar het kan. Feit blijft dat ik er persoonlijk niet bang voor ben en dat ik een chihuahua niet te vergelijken vindt met een hondenras dat de kop van je kinderen eraf kan trekken. Want laten we wel wezen, een maltezer of chihuahua moet wel heel ongelukkig bijten wil je blijvend letsel overhouden. Een mastino of pitbull hoeft in spel maar met een tand in je gezicht te halen en je halve gezicht kan eraf liggen. 4 kilo is niet zwaar genoeg om een huid los te trekken. :U:
Ja, daar valt en staat de laatste tijd alles mee, jouw angst. Jammer hoor.
Heeft niets te maken met ongelukkig bijten, maar met gerichte agressie.
Als een klein hondje barf kan eten, kan dat hondje ook schade aanrichten.
Hoeft niet langs een meetlat gelegd te worden, is op zichzelf al erg genoeg voor de mensen die er mee te maken hebben.
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:
Gollum schreef:

Ik schaar fikse JR ook niet direct onder de hele kleine hondjes. Als ze hoge pootjes hebben zijn het aardige hondjes van een kilo of 10-15. Mijn herder woog 22 kilo dus een JR van 10 of meer kilo kan in meervoud best schade aanrichten. Ik dacht dat we het over chihuahua's, yorkies en maltezers hadden. En ik ken niemand die een grote hond heeft die verscheurd is door chihuahua's en maltezertjes en co. Dat een rattendoder en een vossenvechter als de JR die vrijwel gelijk is aan een jachtterrier kan bijten weet ook ik. Maar volgens mij hadden we het over schoothondjes ed. :wink:
Je noemde zelf de JR in je bericht, ik nam aan dat je daar Jack Russels mee bedoelde. Maar goed, Gol is ook eens door een 'boomertje' zo in het zachte gedeelte van haar neus gebeten toen ze heel beleefd kwam snuffen. Dat is wel niet levensgevaarlijk maar toch niet leuk, ze piepte en kwam tussen mijn benen staan, er kwam bloed uit haar neus.
Daarmee wil ik zeggen dat ook kleine hondjes opgevoed moeten worden, hondjes die niet worden opgevoed worden vervelende etters die ook flink kunnen bijten. Misschien wel niet levensgevaarlijk voor de gebeten hond maar wel onwenselijk en in potentieel wel gevaarlijk voor het bijtende hondje.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ik maak altijd de afweging of ik het vertrouw.
Klapkaken vertrouw ik niet, dus die ontwijken we / mag hij niet mee spelen. Er zijn genoeg andere honden waar hij wel mee mag spelen.
Simpelweg omdat ik niet op een gewonde hond (of erger) zit te wachten. Als een chi mijn hond aanvalt weet ik redelijk zeker dat iig mijn hond het na kan vertellen, bij een staff durf ik dat niet 100% te garanderen.

Een keffende chi die naar mijn hond uitvalt is vervelend, maar ik weet bijna 100% zeker dat het baasje de hond in bedwang kan houden.
Een blaffende c.c. die naar mijn hond uitvalt vind ik een stuk erger. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde persoon een cc in bedwang kan houden als het echt mis gaat.

Maar ik kijk dus zeker eerst naar het ras (en dan vallen er dus al wat honden af), en dan naar gedrag / eigenaar, en dan vallen er nog wat af. Maar er blijven genoeg leuke honden waar hij mee kan spelen over.
laeken
Zeer actief

Ik ga me echt niet laten wijsmaken dat een maltezer gevaarlijk is en ik vind het echt helemaal best. :LOL: Als jullie dat zo ervaren dan zal dat zo zijn bij jullie en voor jullie. Ik geloof er echter geen reet van en vindt dit echt een onzinnig topic geworden. :piew:
Lopen jullie maar lekker een blokje om voor mij en Bas en alle andere gevaarlijke keffers want dat scheelt mij ook weer een hoop gezeik. Ik ben de enige die risico loopt en als jullie vinden dat al die gevaarlijke kleine hondjes echt gevaarlijk zijn voor mens en grote hond dan doe ik het maar gewoon even in mijn broek. :cool2:

Omdat de topic een nare en persoonlijke wending krijgt ga ik me weer bezig houden met andere positieve zaken ipv met kleine gevaarlijke mini-wolfjes die mens en hond verminken met hun witte haartjes en hun 3-5 kilo. Spoken zijn het. Gelukkig zie ik die spoken nooit :engel: :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ja, daar valt en staat de laatste tijd alles mee, jouw angst. Jammer hoor.
Heeft niets te maken met ongelukkig bijten, maar met gerichte agressie.
Als een klein hondje barf kan eten, kan dat hondje ook schade aanrichten.
Hoeft niet langs een meetlat gelegd te worden, is op zichzelf al erg genoeg voor de mensen die er mee te maken hebben.
Flikker op meid. Je weet niks van mijn angst en het gaat hier over mijn NIET-angst. Dus zoek het uit :lekkerpuh: . Mensen met een klapkaak hebben een verdomde kort lontje hier. Ik verlies mijn tolerantie en schiet maar even uit mijn slof. Je moet dieren wel langs een meetlat leggen en dat doe jij zelf net zo goed. Doe even niet zo hypocriet zeg :kotz: :roll:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:Ik ga me echt niet laten wijsmaken dat een maltezer gevaarlijk is en ik vind het echt helemaal best. :LOL: Als jullie dat zo ervaren dan zal dat zo zijn bij jullie en voor jullie. Ik geloof er echter geen reet van en vindt dit echt een onzinnig topic geworden. :piew:
Lopen jullie maar lekker een blokje om voor mij en Bas en alle andere gevaarlijke keffers want dat scheelt mij ook weer een hoop gezeik. Ik ben de enige die risico loopt en als jullie vinden dat al die gevaarlijke kleine hondjes echt gevaarlijk zijn voor mens en grote hond dan doe ik het maar gewoon even in mijn broek. :cool2:

Omdat de topic een nare en persoonlijke wending krijgt ga ik me weer bezig houden met andere positieve zaken ipv met kleine gevaarlijke mini-wolfjes die mens en hond verminken met hun witte haartjes en hun 3-5 kilo. Spoken zijn het. Gelukkig zie ik die spoken nooit :engel: :E:
Volgens mij legde ik het echt heel vriendelijk en normaal uit en het enige persoonlijke wat ik in mijn bericht kon ontdekken was de verwijzing naar de JR die je in je bericht gebruikte :19:
Ik vind alle onopgevoede honden gevaarlijk, of ze nou groot of klein zijn. Is het niet voor het slachtoffer dan wel voor de dader. Ik schatte jou toch wel zo intelligent in dat je dat zou kunnen snappen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

dagmar88 schreef:

Jij kan het zeuren vinden , is je goed recht.
Ik vind dat grote ,kleine hond geen verschil moet maken en bij onaangepast gedrag aan de lijn moet worden gehouden. Voor de rest maakt het mij niet uit of broek van chi of van c.c kapot is.
Daarbij komt dat zo,n Keffer bijter een keer slecht terecht komt,omdat een andere hond zijn gedrag niet accepteert en dus in verhouding gezien net zo hard terugbijt en dit hem dus waarschijnlijk een poot kost.maar dan hebben we de poppen aan het dansen! en moeten we maar hopen dat een koningspoedel dit doet i.p.v een klapkaak want die zijn bij voorbaat al vals.
Maar topic zegt het al er zijn hondjes met een streepje voor.
Gollum
Zeer actief

Dinos schreef:
dagmar88 schreef:

Jij kan het zeuren vinden , is je goed recht.
Ik vind dat grote ,kleine hond geen verschil moet maken en bij onaangepast gedrag aan de lijn moet worden gehouden. Voor de rest maakt het mij niet uit of broek van chi of van c.c kapot is.
Daarbij komt dat zo,n Keffer bijter een keer slecht terecht komt,omdat een andere hond zijn gedrag niet accepteert en dus in verhouding gezien net zo hard terugbijt en dit hem dus waarschijnlijk een poot kost.maar dan hebben we de poppen aan het dansen! en moeten we maar hopen dat een koningspoedel dit doet i.p.v een klapkaak want die zijn bij voorbaat al vals.
Maar topic zegt het al er zijn hondjes met een streepje voor.
Dat vind ik dus ook. Toen Gol nog wat jonger was liet ze alles over zich heenlopen maar ze word wat ouder en pikt niet alles meer. Als ze nu word aangevallen vecht ze terug. Ik moet er niet aan denken dat ze reageert op een piepklein hondje en die per ongeluk in tweeën bijt :schrik:
Honden reageren gewoon op gedrag van een andere hond, ze zien echt niet hoe groot de hond is en wat voor effect een correctie kan hebben op een hond die veel kleiner is dan zij zijn. Natuurlijk doe ik er alles aan om te voorkomen dat dat gebeurd maar het zou prettig zijn als andere hondeneigenaren dat ook doen. Welke grootte of ras de hond ook heeft.
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:Volgens mij legde ik het echt heel vriendelijk en normaal uit en het enige persoonlijke wat ik in mijn bericht kon ontdekken was de verwijzing naar de JR die je in je bericht gebruikte :19:
Ik vind alle onopgevoede honden gevaarlijk, of ze nou groot of klein zijn. Is het niet voor het slachtoffer dan wel voor de dader. Ik schatte jou toch wel zo intelligent in dat je dat zou kunnen snappen.
Ik vind jouw reacties ook prima. Ik erger me echter aan Dinos en nu ook aan Dagmar omdat ze persoonlijk wordt. Ik vind niet alle honden gevaarlijk al zijn ze niet opgevoed maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Ik vind niks eng aan een onopgevoede chhihuahua maar als andere mensen bang zijn dat dat hondje hun hond verwond dan mag dat. Ik ben daar niet bang voor want ik til dat hondje met duim en wijsvinger aan zijn nekvel op en werp het bij wijze van in de kliko. Weg ermee! hupla. Ik vind dat elke hond opgevoed moet worden maar om te gaan beweren dat alle honden gelijk zijn en dat elke hond gevaarlijk kan zijn gaat mij gewoon te ver. En blijkbaar mag dat niet en komen mensen allemaal hele gevaarlijke keffers tegen die bloedbaden veroorzaken. Ik ken alleen rottweilers en co die honden vermoorden, kinderen verminken en mensen grijpen en toetakelen. Ik ken geen verhalen van levensgevaarlijke maltezers en dat wil ik ook graag zo houden. :E:

Verder laat ik de topic nu echt voor wat hij is want na wat persoonlijk gedoe van Dagmar is me de lol vergaan en ik vind het ook werkelijk niet serieus te nemen dat een chi gelijk staat aan een CC zoals Dinos graag wil. Onzin, en daar blijf ik bij. Discussie is zinloos merk ik. :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:Maar topic zegt het al er zijn hondjes met een streepje voor.
Aansteller! :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”