Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fotomeeting Drents Friese Wold
Moderator: moderatorteam
Re: Fotomeeting Drents Friese Wold
Tja met fotomeetings worden er toch wel fotografen gezocht.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Niet op die waar ik ben geweest... En oh ik werk ook niet echt in opdracht hoor.. Het is toch een mooie gelegenheid van elkaar te leren?judith & olly schreef:Tja met fotomeetings worden er toch wel fotografen gezocht die ook al in opdracht werken enzo
Maar als we anders niet goed genoeg zijn, ook prima, al zegt het in mijn ogen helemaal niks dat je niet in opdracht werkt. Geloof dat ik er ook best leuke plaatjes tussen heb zitten, in mijn ogen soms zelfs beter dan mensen die wel in opdracht werken.

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Als mensen met de honden er geen problemen mee hebben dan kan dat toch gewoon? Het is juist handig om van elkaar te leren, want hoe wil je anders ooit 'professioneler' worden? Iedereen begint bij 0 toch?
Maar dat is mijn mening.
Voor mij nog steeds te ver

Voor mij nog steeds te ver

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Hmm de meetings die ik zie hebben proffotografen (en dan ook echt proffotografen). Dus dan denk ik fotomeeting gaat wel dat er wel wat goede fotos uitkomen
- Jeannettebo
- Zeer actief
sorry, ik vind het erg uit de hoogte... ik ben ook geen profi
maar geloof niet dat ze nou echt slecht te noemen zijn..
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=287097
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=287808
geef mensen toch gewoon de kans van elkaar te leren...
maar geloof niet dat ze nou echt slecht te noemen zijn..
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=287097
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=287808
geef mensen toch gewoon de kans van elkaar te leren...

- Jeannettebo
- Zeer actief
dank je
Dat iemand geen prof is, betekent niet dat iemand geen leuke foto's kan maken...

Dat iemand geen prof is, betekent niet dat iemand geen leuke foto's kan maken...

- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben ik het helemaal mee eens!Jeannettebo schreef:dank je![]()
en je kan dan heel goed van elkaar leren..
voor mij is het te ver weg. toch zeker 4 uur met openbaar vervoer.. dus dat ga ik niet doen..
ik zou zeggen judith geef iedereen een kans! anders moet je het niet hier vragen maar op een fotografie forum..
beetje belachelijk dat je mensen die het nog niet goed kunnen niet de kans wil geven om zich te kunnen ontwikkelen!.

- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen problemen mee, als er geen "profs" mee doen. Denk dat je anders ook lang kan wachten tot er 5 "profs" aan gaan melden voor deze fotomeeting. 

Groetjes Eva
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk ook dat je het niet vol krijgt met enkel profs. Daarnaast, ook de mensen die nog niet heel zeker van hun zaak zijn zullen er leuke plaatjes tussen hebben zitten. Het hoeft ook allemaal niet perfect en er mogen van mij ook best 'kiekjes' tussen zitten hoor. Ik vind het gewoon een leuke gelegenheid om diverse foto's van mijn hond te krijgen.
Iedere fotograaf kan dan toch op zijn eigen niveau fotograferen en van anderen leren?
Iedere fotograaf kan dan toch op zijn eigen niveau fotograferen en van anderen leren?
Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Moet ze wel ff lijstje invulle
- Jeannettebo
- Zeer actief
Vraag ik me af wat je onder een prof verstaat? Iemand die geld vraagt om foto's te maken?

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als niet als proff werken geen probleem meer is, en het ergens in augustus wordt georganiseerd, wil ik ook best proberen om leuke foto's te maken. Dus dan meldt ik mij aan als fotograaf.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Iemand die er (deels) de kost mee verdient lijkt me.Jeannettebo schreef:Vraag ik me af wat je onder een prof verstaat? Iemand die geld vraagt om foto's te maken?
Ik denk ook dat het te hoog gegrepen is om zo'n shoot te doen louter met professionele fotografen. Als ik zo'n fotograaf was zou ik er niet om staan te springen om een groot deel van de dag bezig te zijn met fotograferen en daarna nog een poos met nabewerken zonder dat daar een vergoeding tegenover staat. Want wat heb je daar aan te winnen?
Juist een hobbymatig fotograaf kan meerwaarde halen uit zo'n shoot, door ervaring op te doen met verschillende en niet eigen honden.
En de deelnemers zijn over het algemeen mensen die zelf niet de spullen, de zin of de kennis hebben om hun hond zelf mooi op de foto te krijgen, en die zullen perfect tevreden zijn met foto's van hun honden, al zijn die "maar" gemaakt door hobbyfotografen. Ik ben het met Jeannette eens dat er best wel wat hobbyfotografen zijn die mooiere plaatjes schieten dan sommige profs.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Iedereen kan een website maken, wat leuke zelfgemaakte plaatjes neerzetten en geld vragen om foto's te maken. Er is altijd wel iemand in de vrienden/familiekring of net daar buiten die wel een shoot wil afnemen als je met een dslr schiet volgens mij. Maar dat maakt iemand nog geen prof.
In mijn ogen ben je dat pas als je er normaal van kan leven...
In mijn ogen ben je dat pas als je er normaal van kan leven...

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Jeannettebo
- Zeer actief
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Ik knap wel wat af van deze reactie hoor. Dat is wat ik al zei met niet aan verwachtingen kunnen voldoen.judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Ik begin zo al met -1 een, vind ik niet zo fijn. Ik denk er nog even over na.
Ik moet het hier binnen mijn gezin regelen dat ik een hele dag weg kan en dan wil ik wel dat het een leuke dag wordt.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat kan ik me voorstellen hoor, moet zeggen dat ik zelf ook twijfel door de houding van ts..sybertje schreef:Ik knap wel wat af van deze reactie hoor. Dat is wat ik al zei met niet aan verwachtingen kunnen voldoen.judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Ik moet het hier binnen mijn gezin regelen dat ik een hele dag weg kan en dan wil ik wel dat het een leuke dag wordt.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ga met Longfields en Jeanette mee. Meestal wordt een fotomeeting georganiseerd om de fotografen te laten oefenen. Dat de deelnemers foto's krijgen is een leuke bijkomstigheid en het verschilt of je alle foto's op groot formaat krijgt of bijvoorbeeld allemaal met logo en je moet betalen om de originele foto's te krijgen. De lijst vol krijgen met profs gaat je denk ik niet lukken. De lijst vol krijgen met hobbyfotografen wel.
De fotomeetings die ik georganiseerd heb waren dus bedoeld om te oefenen, waarbij het wel een andere groep honden was als bij een normale meeting. Ik had het aan de fotografen overgelaten met wie ze gekoppeld wilden zijn, zodat ze van elkaar konden leren. En zelfs al zou Sybertje geen goede foto's maken (wie zegt dat ze niet goed zijn?) dan kan ze meteen een hoop leren van de andere fotografen. Scherpte is moeilijk, maar het is makkelijker om te oefenen op zo'n meeting, dan op wandeling met eigen honden. Zo is het voor iedereen leuk. Het is een leuke dag met z'n allen, de fotografen kunnen leren van elkaar, eventueel wat spullen van elkaar proberen en als leuke bijkomstigheid krijgen de eigenaren van de honden wat foto's. En zelfs bij professionele fotografen worden een hoop foto's weggegooid. Je kan nooit van te voren zeggen dat iemand 50 foto's krijgt, soms zijn er 100 gelukt, soms maar 20.
Ik vind het een beetje een nare reactie, eerlijk gezegd. Iedereen is ooit begonnen met oefenen en leren. Daar is een fotomeeting toch een ideale kans voor, lijkt mij.
De fotomeetings die ik georganiseerd heb waren dus bedoeld om te oefenen, waarbij het wel een andere groep honden was als bij een normale meeting. Ik had het aan de fotografen overgelaten met wie ze gekoppeld wilden zijn, zodat ze van elkaar konden leren. En zelfs al zou Sybertje geen goede foto's maken (wie zegt dat ze niet goed zijn?) dan kan ze meteen een hoop leren van de andere fotografen. Scherpte is moeilijk, maar het is makkelijker om te oefenen op zo'n meeting, dan op wandeling met eigen honden. Zo is het voor iedereen leuk. Het is een leuke dag met z'n allen, de fotografen kunnen leren van elkaar, eventueel wat spullen van elkaar proberen en als leuke bijkomstigheid krijgen de eigenaren van de honden wat foto's. En zelfs bij professionele fotografen worden een hoop foto's weggegooid. Je kan nooit van te voren zeggen dat iemand 50 foto's krijgt, soms zijn er 100 gelukt, soms maar 20.
Ik vind het een beetje een nare reactie, eerlijk gezegd. Iedereen is ooit begonnen met oefenen en leren. Daar is een fotomeeting toch een ideale kans voor, lijkt mij.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik ben er van overtuigd dat er bij iedereen leuke foto's uitkomen, juist omdat je de tijd kan nemen, naar andere kunt kijken en vragen kunt stellen/overleggen.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jeannettebo schreef:Ik ben er van overtuigd dat er bij iedereen leuke foto's uitkomen, juist omdat je de tijd kan nemen, naar andere kunt kijken en vragen kunt stellen/overleggen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kan me goed voorstellen dat je van zo'n reactie nogal afknapt. Persoonlijk zou ik het jammer vinden als je je er echt door zou laten weerhouden. Het lijkt mij namelijk hartstikke leuk als jij en JB erbij zouden zijn.sybertje schreef:Ik knap wel wat af van deze reactie hoor. Dat is wat ik al zei met niet aan verwachtingen kunnen voldoen.judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Het is precies wat TT (tessathomas dus) zegt, voor de eigenaren is het gewoon hartstikke leuk om foto's te krijgen die je zelf niet zou maken en voor de fotografen een mooie kans om de tijd te nemen en van elkaar te leren.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
pff kan het nog aardiger?judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
hier zou ik dus al op afknappen...

Waar slaat dat nou weer opjanine lola en dips schreef:pff kan het nog aardiger?judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft

ah oke nou dit is mijn eerste fotomeeting die ik organiseer. Aangezien ik vrij chaotisch ben kijk ik wel ff af hoe anderen het organiseren maar ik vind het niet erg als ze komt hoorTessaThomas schreef:Ik ga met Longfields en Jeanette mee. Meestal wordt een fotomeeting georganiseerd om de fotografen te laten oefenen. Dat de deelnemers foto's krijgen is een leuke bijkomstigheid en het verschilt of je alle foto's op groot formaat krijgt of bijvoorbeeld allemaal met logo en je moet betalen om de originele foto's te krijgen. De lijst vol krijgen met profs gaat je denk ik niet lukken. De lijst vol krijgen met hobbyfotografen wel

OkidoBarnsley schreef:Als niet als proff werken geen probleem meer is, en het ergens in augustus wordt georganiseerd, wil ik ook best proberen om leuke foto's te maken. Dus dan meldt ik mij aan als fotograaf.
wordt ook ergens in augustus denk ik.
denk tussen 5-15 augustus
kan je lijstje invullen?
Laatst gewijzigd door judith & olly op 16 jul 2014 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Precies zoals ze het zegt, het komt erg onaardig over...judith & olly schreef:Waar slaat dat nou weer opjanine lola en dips schreef:pff kan het nog aardiger?judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Vraag ik me dus nog steeds af wat je onder prof verstaat...

Zoals ik al zei kijk ik af bij andere fotomeetings aangezien ik zelf chaotisch ben. Dáár zitten profs bij had ik gezegd.Jeannettebo schreef:Precies zoals ze het zegt, het komt erg onaardig over...judith & olly schreef:Waar slaat dat nou weer opjanine lola en dips schreef:pff kan het nog aardiger?judith & olly schreef:Najah doe dan maar als niemand er problemen mee heeft
Vraag ik me dus nog steeds af wat je onder prof verstaat...
Maar ik ben ook geen prof.. ik heb geen opleiding. Hobbyfotografen is al voldoende, maar het leukste is wel als de hond er al wat scherp op staat enzo. Dat het goede foto's zijn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zijn er nog reserve hondjes nodig? Voor het geval er mensen af vallen? Zo ja, heb ik nog een golden en 2 xshi tzu in de aanbieding. Ik hoor het wel:)
Oh en ik zou het juist leuk vinden als er een mix komt van "prof" en "hobby" fotograven. Vaak zijn de hobbyfotograven nog niet zo bezig met DE perfectie compositie e.d. wat soms verrassend leuke foto's opleverd.
Oh en ik zou het juist leuk vinden als er een mix komt van "prof" en "hobby" fotograven. Vaak zijn de hobbyfotograven nog niet zo bezig met DE perfectie compositie e.d. wat soms verrassend leuke foto's opleverd.

Dag monster... *14-01-2016
- Jeannettebo
- Zeer actief
Maar zoals gezegd, juist met zo'n groep leert iemand dat dus ook en heeft iedereen dus scherpe foto's.
Ik ben met een eosdigitaal forum regelmatig met een aantal op stap geweest, daar zaten zowel hele ervaren mensen als beginnende mensen tussen. Iedereen had altijd leuke foto's ertussen zitten.
Zie het als een win-win, mensen leren ervan, krijgen de tijd en de mogelijkheid eigenlijk om zich goed te concentreren op de camera en de foto's, de hondenbaasjes hebben sowieso leuke foto's op verschillende manieren, vijf fotografen betekent ook vijf paar ogen die andere dingen zien en vastleggen.
Bovenal moet het gewoon een gezellig dagje worden van mensen met een gezamenlijke hobby, honden en/of fotografie.
Ik ben met een eosdigitaal forum regelmatig met een aantal op stap geweest, daar zaten zowel hele ervaren mensen als beginnende mensen tussen. Iedereen had altijd leuke foto's ertussen zitten.
Zie het als een win-win, mensen leren ervan, krijgen de tijd en de mogelijkheid eigenlijk om zich goed te concentreren op de camera en de foto's, de hondenbaasjes hebben sowieso leuke foto's op verschillende manieren, vijf fotografen betekent ook vijf paar ogen die andere dingen zien en vastleggen.
Bovenal moet het gewoon een gezellig dagje worden van mensen met een gezamenlijke hobby, honden en/of fotografie.