Natuurlijk wel, als je gewoon op kraamvisite gaat zeg je ook leuke baby hoor, maar er is wel een kans dat het een serie moordenaar wordt of een junkSanchis schreef:laeken schreef:Ik ben echter wel zover inmiddels dat ik zelf nooit zo'n hond zal aanschaffen.
knip
Maar nogmaals, ik snap je hoor. Dus voel je zeker niet aangevallen.
Ik hoef ook geen dalmatiër, shih tzu, chihuahua of rottweiler maar dat hoef je toch niet te zeggen als iemand gewoon zn pup komt showen op het forum
Ik vind het een prachtig pupke! En leuk dat ze het zo goed doet. Die moeder vind ik echt om op te vreten. Die rednose pittbulls hebben zo'n mooie uitstraling!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze nieuwe klapkaak
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Onze nieuwe klapkaak
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
S@ndr@ schreef:Natuurlijk wel, als je gewoon op kraamvisite gaat zeg je ook leuke baby hoor, maar er is wel een kans dat het een serie moordenaar wordt of een junkSanchis schreef:laeken schreef:Ik ben echter wel zover inmiddels dat ik zelf nooit zo'n hond zal aanschaffen.
knip
Ik hoef ook geen dalmatiër, shih tzu, chihuahua of rottweiler maar dat hoef je toch niet te zeggen als iemand gewoon zn pup komt showen op het forum
Ik vind het een prachtig pupke! En leuk dat ze het zo goed doet. Die moeder vind ik echt om op te vreten. Die rednose pittbulls hebben zo'n mooie uitstraling!, gewoon statistisch gezien - ik moet t even zeggen hoor, maar ik bedoel er niets mee
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Dat zal wel een pittige ding worden, daar ga je je handen aan vol hebben als ik naar de ouders kijkS@ndr@ schreef:Natuurlijk wel, als je gewoon op kraamvisite gaat zeg je ook leuke baby hoor, maar er is wel een kans dat het een serie moordenaar wordt of een junkSanchis schreef:laeken schreef:Ik ben echter wel zover inmiddels dat ik zelf nooit zo'n hond zal aanschaffen.
knip
Ik vind het een prachtig pupke! En leuk dat ze het zo goed doet. Die moeder vind ik echt om op te vreten. Die rednose pittbulls hebben zo'n mooie uitstraling!, gewoon statistisch gezien - ik moet t even zeggen hoor, maar ik bedoel er niets mee
-
Mojuan
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Stel je toch niet zo aan zielig mens. Laat haar zelf bepalen wat ze van mijn stukje vindt ipv dat jij dat gaat lopen voorkauwen aan iemand die prima in staat is zelf te zeggen wat ze vindt van wat ik schrijf. Ik schreef dit alleen maar omdat ze zelf aangaf nooit meer een dergelijke hond te willen. Daarnaast schrijf ik dat ik het een enige pup vind en dat ik prima snap dat ze er op gevallen is. Dus mocht het lukken, hou je eigen frustraties met mij voor je en laat mensen zelf een stukje lezen zoals ik het bedoeld heb. Dat jij doordraait omdat ik ooit eens schreef dat ik me afvroeg of je je hondje nog wel wilde hebben moet jij weten. Maar zadel daar geen andere mensen mee op en doe ook niet alsof wat jij doet, je eigen frustraties uiten in andermans topic, ineens wel in orde is. Dat is minstens net zo irritant als dat ik even een kritische noot plaats.S@ndr@ schreef: Natuurlijk wel, als je gewoon op kraamvisite gaat zeg je ook leuke baby hoor, maar er is wel een kans dat het een serie moordenaar wordt of een junk, gewoon statistisch gezien - ik moet t even zeggen hoor, maar ik bedoel er niets mee
En wat ik zou zeggen als iemand een baby kreeg die zei nooit meer een baby te willen is aan mij. Ik denk niet dat ik dan zeg, leuk, een baby. Ik denk dat ik dan zeg, waarom ineens toch weer een baby als je lang geroepen hebt er nooit meer aan te zullen beginnen. Zo raar is dat niet, zeker omdat ik het helemaal niet zo negatief breng.
Ik was dus niet negatief, ik schreef gewoon wat ik dacht en ik denk niet dat ze TS er zoveel aanstoot aan neemt als jij. Waarom je dat doet is bekend en dat je dat in deze topic doet is zielig en ongepast.
DAAAG Sandra.
En vwbt het niets mogen vinden van andermans aanschaffen, daar heb ik ook maling aan. Als iemand een reu staff neemt bij een reu dan trek ik mijn bek open. Als iemand een nestbroer bij de eigen hond zet dan trek ik mijn bek open en nu trok ik hem vriendelijk en subtiel open omdat ik me zeer goed herinner dat er een weloverwogen keuze was nooit meer een dergelijke hond te nemen. Die is veranderd en daar heb ik alle respect voor. Maar dat ik er niets van mag zeggen vind ik larie. Zeker omdat ik dat op een zeer vriendelijke en respectvolle manier heb gedaan. Vind ik dan tenminste.
-
S@ndr@
- Zeer actief
gut gut gut drama queen is zijn gevoel voor humor kwijt, dag Marc

edit even quoten
edit even quoten
laeken schreef:Stel je toch niet zo aan zielig mens. Laat haar zelf bepalen wat ze van mijn stukje vindt ipv dat jij dat gaat lopen voorkauwen aan iemand die prima in staat is zelf te zeggen wat ze vindt van wat ik schrijf. Ik schreef dit alleen maar omdat ze zelf aangaf nooit meer een dergelijke hond te willen. Daarnaast schrijf ik dat ik het een enige pup vind en dat ik prima snap dat ze er op gevallen is. Dus mocht het lukken, hou je eigen frustraties met mij voor je en laat mensen zelf een stukje lezen zoals ik het bedoeld heb. Dat jij doordraait omdat ik ooit eens schreef dat ik me afvroeg of je je hondje nog wel wilde hebben moet jij weten. Maar zadel daar geen andere mensen mee op en doe ook niet alsof wat jij doet, je eigen frustraties uiten in andermans topic, ineens wel in orde is. Dat is minstens net zo irritant als dat ik even een kritische noot plaats.S@ndr@ schreef: Natuurlijk wel, als je gewoon op kraamvisite gaat zeg je ook leuke baby hoor, maar er is wel een kans dat het een serie moordenaar wordt of een junk, gewoon statistisch gezien - ik moet t even zeggen hoor, maar ik bedoel er niets mee
En wat ik zou zeggen als iemand een baby kreeg die zei nooit meer een baby te willen is aan mij. Ik denk niet dat ik dan zeg, leuk, een baby. Ik denk dat ik dan zeg, waarom ineens toch weer een baby als je lang geroepen hebt er nooit meer aan te zullen beginnen. Zo raar is dat niet, zeker omdat ik het helemaal niet zo negatief breng.
Ik was dus niet negatief, ik schreef gewoon wat ik dacht en ik denk niet dat ze TS er zoveel aanstoot aan neemt als jij. Waarom je dat doet is bekend en dat je dat in deze topic doet is zielig en ongepast.
DAAAG Sandra.![]()
En vwbt het niets mogen vinden van andermans aanschaffen, daar heb ik ook maling aan. Als iemand een reu staff neemt bij een reu dan trek ik mijn bek open. Als iemand een nestbroer bij de eigen hond zet dan trek ik mijn bek open en nu trok ik hem vriendelijk en subtiel open omdat ik me zeer goed herinner dat er een weloverwogen keuze was nooit meer een dergelijke hond te nemen. Die is veranderd en daar heb ik alle respect voor. Maar dat ik er niets van mag zeggen vind ik larie. Zeker omdat ik dat op een zeer vriendelijke en respectvolle manier heb gedaan. Vind ik dan tenminste.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 09 jun 2014 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh maar ik vind het ook helemaal niet erg hoor.laeken schreef: En vwbt het niets mogen vinden van andermans aanschaffen, daar heb ik ook maling aan. Als iemand een reu staff neemt bij een reu dan trek ik mijn bek open. Als iemand een nestbroer bij de eigen hond zet dan trek ik mijn bek open en nu trok ik hem vriendelijk en subtiel open omdat ik me zeer goed herinner dat er een weloverwogen keuze was nooit meer een dergelijke hond te nemen. Die is veranderd en daar heb ik alle respect voor. Maar dat ik er niets van mag zeggen vind ik larie. Zeker omdat ik dat op een zeer vriendelijke en respectvolle manier heb gedaan. Vind ik dan tenminste.
Ik kan me levendig voorstellen dat iedereen zoiets heeft van
Want ik riep zelfs twee weken geleden nog keihard dat ik er nooit meer aan zou beginnen, en iedereen inclusief mijn familie en vrienden heeft zoiets van
En groot gelijk ook, want idd, ik vind het stukje hond-agressie echt een ramp.
Maar toen Julia er niet meer was, realiseerde ik me ineens wat een groot gat ik voelde. En dan doel ik niet op het feit dat ik Julia miste, want dat is een heel ander gat, dat is ook vandaag nog heel erg voelbaar.
Nee, ik realiseerde me dat ik smoorverliefd ben op het type hond, dat ik mezelf voor de gek hou als ik een ander soort pup uit zou kiezen. Ik ging rondkijken voor een pupje, en onbewust ging ik weer kijken naar Staffordpupjes... de andere pups deden me niets.
Ik merkte ineens dat ik helemaal geen ander soort pupje wilde uitkiezen, dat ik daar helemaal geen klik mee had, en ik werd spontaan verdrietig bij de gedachte om nooit meer een Staf-achtige hond om me heen te hebben.
En toen was de knoop snel door, want mijn man had precies hetzelfde.. die voelde ook die liefde voor dit type hond.
En toen was het snel beslist, en aangezien we weer voor hetzelfde zijn gegaan, en we hetzelfde gevoel hadden.. heet ze nu dus Tselfde.

- Sanchis
- Zeer actief
laeken schreef:Ik kan met Bas zo ergens komen waar 10 honden lopen.
..
Ik kan met Bas bij iedereen op bezoek die honden heeft die haar niks doen.
..
En ik kan met haar camperen ...
Nu maar zien of straks die baby dat ook kan.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Mojuan
- Zeer actief
Whahaha oh jullie zijn echt nog steeds even erg met z'n allen.
Ik ben een aardige tijd weg geweest hier, en er is nog altijd niets veranderd. Ik open een topic en het rellen gaat van start.
Zal ik vast een bakkie popcorn erbij pakken? Ik kan het niet helpen, het is uiterst vermakelijk.
Ik ben een aardige tijd weg geweest hier, en er is nog altijd niets veranderd. Ik open een topic en het rellen gaat van start.
Zal ik vast een bakkie popcorn erbij pakken? Ik kan het niet helpen, het is uiterst vermakelijk.

- Sanchis
- Zeer actief
Tuurlijk! Popcorn, biertje erbij, pup op schoot.Mojuan schreef:Whahaha oh jullie zijn echt nog steeds even erg met z'n allen.
Ik kan me voorstellen dat als je eenmaal verliefd bent geworden op de Staff, dat je "verdoemd" bent en met de mogelijk negatieve karaktertrekjes leert leven. Zo ben ik verdoemd tot het klitvrij houden van een collie vacht op een boerderij.
-
laeken
- Zeer actief
Valt erg mee hoor. Dit wordt geen rel en ik kan me de laatste rel niet heugen. Echt niet. Klepzakken blijven controversieel en omdat je aangeeft te snappen waarom ik dit schrijf is alles prima. Ik was met jou in gesprek en wat Sandra deed was stemming maken. Hou ik niet van. Nu ik lees dat dat bij jou mislukt is zal je mij niet meer horen. Dus valt erg mee met die rellen tegenwoordig. Gelukkig ook maar want die zijn leuk om te lezen maar erg kinderachtig om in te zitten.
Succes en veel plezier met je hondje, het wordt volgens mij een erg mooi beestje om te zien.
Succes en veel plezier met je hondje, het wordt volgens mij een erg mooi beestje om te zien.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Na Dapper, een scheet van een hond maar een draak om mee te lopen ben ik ook wel echt afgeknapt op dat gedrag. Er ging een wereld voor me open toen ik alleen nog honden had waarmee ik niet bang was op straat als er andere honden waren. Ik persoonlijk vond dat echte agressieve gedoe een enorme ballast in mijn leven. Nooit kon ik echt ontspannen en genieten en als er andere honden kwamen raakte ik enorm gestressed omdat hij er domweg een kon vastgrijpen als ze voor zijn bek kwamen.
Reuze vriendelijk en subtiel.laeken schreef:Als iemand een nestbroer bij de eigen hond zet dan trek ik mijn bek open en nu trok ik hem vriendelijk en subtiel open omdat ik me zeer goed herinner dat er een weloverwogen keuze was nooit meer een dergelijke hond te nemen. Die is veranderd en daar heb ik alle respect voor. Maar dat ik er niets van mag zeggen vind ik larie. Zeker omdat ik dat op een zeer vriendelijke en respectvolle manier heb gedaan. Vind ik dan tenminste.
Als ik het niet kan, kan een ander het ook niet is een beetje vreemd. Heb je er ooit wel eens bij nagedacht dat dat misschien niet alleen aan je hond lag? In mijn ogen is het dan simpelweg geen match.
Er is ook geen agressief gedoe. Ze heeft een hond buiten de roedel nooit wat gedaan, heeft en maakt al tijden geen contact meer met honden daar buiten.
Ja, daar zit werk in en ik ga op een totaal andere manier met haar om dan met de rest. Maar zie niet in waarom er niet ontspannen met een opgevoede hond agressieve hond kan worden gelopen en nog minder waarom je er niet van zou kunnen genieten.
Ik kan me niet voorstellen ooit méér te kunnen genieten dan van mijn pretletter. Ze is me op het lijf geschreven.
Dit hondje komt potjandorie bij een liefhebber terecht. Mag die daar gewoon blij mee zijn?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik snap paula volkomen, zit in precies hetzelfde schuitje.
ik weet echt alle nadelen van de dh (karakter én gezondheid), misschien zelfs nog beter dan de mensen die daar altijd zo'n grote bek over hebben, maar toch kom ik er altijd weer bij uit.
zo nu en dan maak ik in gedachten een uitstapje naar een ander ras of een ander soort kruising, maar als ik dan weer een dh-pup of een dh-herplaatser zie gaat mijn hart daarvan open en raken ze me op een manier die geen enkel ander ras cq kruising kan.
denk juist dat het prima is dat een hond, van welk ras dan ook, terecht komt bij een liefhebber van dat ras die weet wat ie kan verwachten en ook weet hoe ie ermee om moet gaan.
ik weet echt alle nadelen van de dh (karakter én gezondheid), misschien zelfs nog beter dan de mensen die daar altijd zo'n grote bek over hebben, maar toch kom ik er altijd weer bij uit.
zo nu en dan maak ik in gedachten een uitstapje naar een ander ras of een ander soort kruising, maar als ik dan weer een dh-pup of een dh-herplaatser zie gaat mijn hart daarvan open en raken ze me op een manier die geen enkel ander ras cq kruising kan.
denk juist dat het prima is dat een hond, van welk ras dan ook, terecht komt bij een liefhebber van dat ras die weet wat ie kan verwachten en ook weet hoe ie ermee om moet gaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja een liefhebber in hart en nieren.dagmar88 schreef:
Dit hondje komt potjandorie bij een liefhebber terecht. Mag die daar gewoon blij mee zijn?
En ik geloof wel dat ze met haar hele lijfje in de boter is gevallen
Ze zal het goed hebben bij ons, en ik zal van haar houden, en haar begeleiden, haar sturen, haar corrigeren, haar liefhebben, haar strelen, met haar stoeien, met haar groeien, haar voeren en verzorgen tot de laatste adem.

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Wat een poeppiee!
- dagmar88
- Zeer actief
Mojuan schreef: Ja een liefhebber in hart en nieren.
En ik geloof wel dat ze met haar hele lijfje in de boter is gevallen![]()
-
Dinos
Ik hoef niet op te scheppen, ,ik zeg hoe het ook kan en, en kan het niet geen probleem neem je verantwoording en geniet van je hond.Sanchis schreef:laeken schreef:Ik kan met Bas zo ergens komen waar 10 honden lopen.
..
Ik kan met Bas bij iedereen op bezoek die honden heeft die haar niks doen.
..
En ik kan met haar camperen ...
Of bij een kraamvisite gaan staan en (natuurlijk NA wat Sandra heb gezegd) opscheppen, Ik ben al zindelijk, IK kan al tot 10 tellen, IK kan mijn veters strikken.
Nu maar zien of straks die baby dat ook kan.
Hier kunnen beide volwassen klapkaken met alles en iedereen al is niet iedereen een maatje natuurlijk,wat niet wil zeggen dat er dan op elkaar geklapt wordt.
Ik zou de helft van forum wel eens R.L tegen willen komen , wat zouden er veel door de mand vallen,met hun uitspraken,en oh zo goed opgevoede honden.
Ik hoef me niet te bewijzen of gelijk te halen,wij zijn al mensen van forum tegengekomen in losloopgebied Mierlo met onze complete roedel die op chi na erg stabiel is (aan chi wordt gewerkt).
Ik ga echt niet promoten dat je elke klapkaak los moet gooien,maar om bij voorbaat al een pup te veroordelen gaat mij echt wat te ver.
Maar zoals zo vaak op dit forum is vanachter de p.c reageren oh zo makkelijk en staan de beste stuurlui aan wal.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Prima toch, super match, ( Bijna) iedereen blij 
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik bekijk haar gewoon met de dag.Dinos schreef: Ik ga echt niet promoten dat je elke klapkaak los moet gooien,maar om bij voorbaat al een pup te veroordelen gaat mij echt wat te ver.
Maar zoals zo vaak op dit forum is vanachter de p.c reageren oh zo makkelijk en staan de beste stuurlui aan wal.
Ze is nu nog een lief pupje, en ik werk dagelijks al vanaf het eerste moment aan haar interactie met andere honden.
Ze groeit hier op met drie sociale types, en wat vooral belangrijk is, dat ík veel en veel meer heb geleerd!
Want met Romeo hebt ik fout op fout gemaakt, die was volgens mij zelfs nog moeilijk geworden als hij een makkelijk ras was geweest.
Met wat ik nu allemaal weet, zal ik haar sowieso veel beter opvoeden, en veel duidelijker grenzen aan kunnen geven. Dat merk ik nu al!
Daarnaast hebben we heel bewust de pup uitgekozen die afwachtend is, en rustig.
Alle factoren bij elkaar, inclusief hoe we nu wonen (en het feit dat ik toen 18 was en onervaren, en inmiddels 31 ben en zeer ervaren), maken dat de kans zeer klein is dat deze dame extreem zal worden in haar gedrag.
Ik heb absoluut niet de illusie dat ze overal maar los moet kunnen zodra ze volwassen is, maar ik ben er heel zeker van dat ik normaal met haar over straat zal kunnen zonder gezeik.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nee, want ik laat het niet toe dat ze extreem wordt.Nanna schreef:Ze kan natuurlijk evengoed heel extreem worden in haar gedrag maar jij zult er dit keer beter op in kunnen spelen.Mojuan schreef: Alle factoren bij elkaar, inclusief hoe we nu wonen (en het feit dat ik toen 18 was en onervaren, en inmiddels 31 ben en zeer ervaren), maken dat de kans zeer klein is dat deze dame extreem zal worden in haar gedrag.
En met extreem bedoel ik helemaal gestoord over de toeren.
Ik weet nu waar ik moet corrigeren, op welk punt, om te zorgen dat ze zover nooit komt.
Dat houdt niet in dat ze makkelijk zal zijn, maar wel dat ze normaal zal doen als ik haar aan de lijn heb, gewoon omdat ik geen gezeik zal accepteren.
En ja, het kan idd zo zijn dat ze wél extreem 'geworden zou zijn' als ik haar net zo dom zou opvoeden als ik bij Romeo gedaan heb.
En ja, het kan idd zo zijn dat als ik haar altijd los zou laten lopen, dat haar extreme karakter dan de kans krijgt om zich te ontwikkelen.
En wie weet zal ze idd wel extreem doen bij iemand anders aan de lijn (als iemand anders haar uit zou laten).
Maar het wordt niet geaccepteerd, helemaal niet, het mag niet, klaar.
Dit keer neem ik de touwtjes volledig in eigen handen, en doe ik wat nodig is.
En al zou ze alsnog extreem worden, dan accepteer ik haar zoals ze is, omdat ik van haar hou.
En dan pas ik mijn bezigheden aan, speciaal voor haar, omdat ik van haar hou.
De muilkorf ligt klaar, dus ik ben voorbereid.
Maar ik ga er nu niet al bij voorbaat vanuit dat ze extreem zal zijn, nee, ik ga er vanuit dat ik de controle heb.
En toch ben ik me heel bewust van de andere kant van de medaille.
Ik heb geleerd dat als ik niet heel sterk geloof in mijn kunnen, dat het dan bij mij de verkeerde kant op gaat.
En als ik wel heel sterk geloof in mijn kunnen en er volledig voor ga, dat ik dan erg veel kan bereiken met een hond.
Dus ik ga er helemaal voor.
Ze zal geen losloop speelhond worden voor in het park, maar dat is totaal niet mijn intentie.

- Sanchis
- Zeer actief
Te gek, mooi verwoord! En als alle stafford eigenaren er zo over zouden denken, zou er een stuk minder gedoe omheen zijn.
Ik vind dat je er ook goed aan hebt gedaan om een rustig en kalm pupje uit het nest te kiezen. Dat zal vanuit nature al een hele andere hond worden dan de dominantste en sterkste reu uit het nest, die vanaf begin af aan al al zijn nestgenootjes onder de duim heeft
Ik vind dat je er ook goed aan hebt gedaan om een rustig en kalm pupje uit het nest te kiezen. Dat zal vanuit nature al een hele andere hond worden dan de dominantste en sterkste reu uit het nest, die vanaf begin af aan al al zijn nestgenootjes onder de duim heeft
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat laatste .... dat was dus RomeoSanchis schreef:Te gek, mooi verwoord! En als alle stafford eigenaren er zo over zouden denken, zou er een stuk minder gedoe omheen zijn.
Je kunt je voorstellen dat ik als onervaren 'baasje' daar een beetje een potje van maakte.
Ik merk dat ze zelfs veel rustiger is dan Julia als pup was.
Nu is het ook wel heel erg warm op dit moment hoor, dus dat speelt vast ook wel mee.
Toch zit er in dit hondje veel minder pit, en Julia vond ik al een heel stuk makkelijker dan Romeo, dus ik vermoed dat ik Tselfde nét nog ietsje makkelijker zal gaan vinden.
Ach, en wordt ze wel heel moeilijk naarmate ze volwassen wordt, ik neem het voor lief.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik ben bang dat ik hetzelfde krijg bij beagles, maar moet mezelf dat echt verbiedenrenee-uk schreef:ik snap paula volkomen, zit in precies hetzelfde schuitje.
Hoe dan ook, wat leuk, een nieuwe klapkaak

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een enig pupje!
En ik kan me heel goed voorstellen dat je voor een bepaald ras valt. Met alle voor- en nadelen die er bij horen. Iedereen heeft zijn eigen voorliefde.
Ik geloof ook beslist dat jij precies weet wat voor nadelen er kúnnen zijn aan dit ras en dat jij daar ook heel goed mee om kunt gaan.
Bij mij in de buurt woont een jong meisje met een kruising pitbull/staffteefje van nu ca. een jaar oud. Hardstikke leuk beestje die dikke vriendinnetjes met mijn Bonnie is. Die twee rauzen en stoeien als een gek maar laatst werd zij een beetje te fanatiek in het spel en wij zagen dat Bonnie een beetje onzeker werd en de eigenaresse stapte er gelijk resoluut tussen en lijnde haar hond aan. Ze zei dat ze het heel goed in de gaten houdt omdat ze weet wat voor hond ze heeft.
Ik ben altijd heel erg blij met zulke eigenaren en ik gun ze hun hond van harte.
Net zoals ik het jou van harte gun.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je voor een bepaald ras valt. Met alle voor- en nadelen die er bij horen. Iedereen heeft zijn eigen voorliefde.
Ik geloof ook beslist dat jij precies weet wat voor nadelen er kúnnen zijn aan dit ras en dat jij daar ook heel goed mee om kunt gaan.
Bij mij in de buurt woont een jong meisje met een kruising pitbull/staffteefje van nu ca. een jaar oud. Hardstikke leuk beestje die dikke vriendinnetjes met mijn Bonnie is. Die twee rauzen en stoeien als een gek maar laatst werd zij een beetje te fanatiek in het spel en wij zagen dat Bonnie een beetje onzeker werd en de eigenaresse stapte er gelijk resoluut tussen en lijnde haar hond aan. Ze zei dat ze het heel goed in de gaten houdt omdat ze weet wat voor hond ze heeft.
Ik ben altijd heel erg blij met zulke eigenaren en ik gun ze hun hond van harte.
Net zoals ik het jou van harte gun.

-
laeken
- Zeer actief
Pardon? Waar haal je deze onzin vandaan als ik vragen mag? Zeg ik ergens dat zij dit niet kan? En wat weet jij van matchen van mij en een van mijn honden af?dagmar88 schreef: Als ik het niet kan, kan een ander het ook niet is een beetje vreemd. Heb je er ooit wel eens bij nagedacht dat dat misschien niet alleen aan je hond lag? In mijn ogen is het dan simpelweg geen match.
Zeg ik dit ergens? Je reageert wel erg jammer moet ik zeggen.Dit hondje komt potjandorie bij een liefhebber terecht. Mag die daar gewoon blij mee zijn?
Ik vond het een beetje vreemd dat iemand zegt nooit meer en dan binnen 2 weken wel weer.... Dat was alles. Verder is het een mooi hondje, heb ik gezegd dat ik begreep dat ze er voor viel en heb ik er alle vertrouwen in dat ze dit hondje goed kan begeleiden. Waarom jij dan over de match met Dapper moet beginnen als een soort steek onder de gordel en er nog wat lelijkheid bij moet halen is mij een raadsel. Maar het mag. Reageer er alleen wel even op als je het niet erg vindt.
En eerlijk gezegd, ik heb inderdaad een korter lontje gekregen naar vechthonden. Spijtig dat het zo moest, zeker omdat ik ze eerder erg leuk vond. Ik heb er bijna een gekocht en Dapper was de liefste mensenhond die er was. Tot zover de slechte match. Maar ik heb ook gezien dat ik niet alles onder controle kon houden. Je komt nu eenmaal wel eens een loslopende hond tegen. Ik vond het vreselijk dat mijn hond die hond dan wilde grijpen. Toch niet zo raar? En toen ik hoorde dat ook de hond van mijn nichtje nu is gegrepen en de 14 jaar oude golden van mijn tante inmiddels ook raakt mijn geduld rondom die honden wel een beetje op. Het zijn er teveel bij teveel niet capabele baasjes. Misschien was ik daar ook een van. Ik was gewoon niet zo van het schoppen van mijn honden en een TT of prikband wilde ik ook niet gebruiken. Dapper was te gemotiveerd en teveel terrier om met koek en lieve woordjes het matten af te leren. Dus misschien was de match wel verkeerd. Maar ik denk dat Dapper wel gelukkig was en 1 ding, hij heeft nooit meer gedaan dan 4 deuken gemaakt in een hond. Dus maak er ook geen drama van. Altijd hebben wij direct ingegrepen en hem losgewrikt. Maakt echter niet dat het niet traumatisch was voor de andere hond en baas. Dat laatste vind ik dus wel een klein beetje ingewikkeld als ik lees dat iedereen maar doorgaat met het nemen van honden gefokt om honden te mollen.
Hoeveel mensen denk je dat er een agressieve pitbull of staff hebben die nog nooit een hond gegrepen heeft? Ik denk weinig. Ze zijn er en dat is super. Maar er zijn ook genoeg van dit soort honden die wel incidenten op hun naam hebben. Meer dan genoeg. En elke keer was er iemand met zijn hond dus de dupe. Dat stoort me. Ik vind het ook erg dat Dapper een paar keer een hond vast kon grijpen. Niet te voorkomen in mijn ogen. Nu denk ik dat de TS een grote kans heeft om dit teefje incidentvrij te houden. Ze heeft kennis van zaken, weet wat ze doet, heeft bewust gekozen en heeft ook het inzicht om te zien dat het alsnog kan mislukken en is dan bereid maatregelen te treffen. Helemaal goed en complimenten. Daar zal je mij ook niet over horen. Ik denk dat dit hondje het niet beter had kunnen treffen. Maar ik hoop wel dat het zo loopt als gewenst. Er zijn hondjes van dit soort miksen die alsnog een hond naar de andere wereld helpen en dat is dan gewoon eigenlijk onacceptabel. Daarom dat ik zo mijn vraagtekens heb bij deze rassen. Altijd en bij iedereen. Maar had ik deze pup gevonden dan ging hij zonder twijgel naar de TS. Dus zo negatief als het voorgeschilderd wordt zie ik het helemaal niet. Hoop dat dat inmiddels wel duidelijk is en anders weet ik het ook niet meer verder.
-
Mojuan
- Zeer actief
Voor mij is het duidelijk hoor.
Jij ziet net als ik de twee kanten die deze honden hebben.
Alleen door jouw ervaringen weegt de negatieve kant net even iets zwaarder.
En zeker, ik zal absoluut mijn maatregelen treffen. Ik laat het niet toe dat ze ooit ook maar 1 hond naar de hondenhemel zal bijten.
Dat heeft zelfs Romeo nooit gedaan.... ik denk dat ik mijn hond dan ook meteen in zou laten slapen als het zo heftig zou zijn hoor.
Nee, ze krijgt een hele strakke, maar liefdevolle opvoeding.
Jij ziet net als ik de twee kanten die deze honden hebben.
Alleen door jouw ervaringen weegt de negatieve kant net even iets zwaarder.
En zeker, ik zal absoluut mijn maatregelen treffen. Ik laat het niet toe dat ze ooit ook maar 1 hond naar de hondenhemel zal bijten.
Dat heeft zelfs Romeo nooit gedaan.... ik denk dat ik mijn hond dan ook meteen in zou laten slapen als het zo heftig zou zijn hoor.
Nee, ze krijgt een hele strakke, maar liefdevolle opvoeding.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Kort na Quasar's dood wilden wij ook weer een hond van dat kaliber in huis halen. We misten die witte zo en dachten ook 'dan maar moeilijk, we weten nu wat het is maar we willen er weer zo eentje.' Uiteindelijk hebben we het niet gedaan en daar ben ik écht heel blij om, het is nu een stuk eenvoudiger.
Maar ik snap het dus heel goed, zeker zo kort na een verlies. En het is zo, die rotzakken zijn zó lief voor mensen, dat was ook wat wij weer wilden. Enfin, hier is het gelukkig niet doorgegaan.
Ik hoop dat dit hondje je heel veel geluk zal brengen, ik vind het een knap ding
Maar ik snap het dus heel goed, zeker zo kort na een verlies. En het is zo, die rotzakken zijn zó lief voor mensen, dat was ook wat wij weer wilden. Enfin, hier is het gelukkig niet doorgegaan.
Ik hoop dat dit hondje je heel veel geluk zal brengen, ik vind het een knap ding
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het een leukerd 
Het verbaast me wel maar meningen zijn er om van af te wijken, toch?
Veel geluk met haar!
Het verbaast me wel maar meningen zijn er om van af te wijken, toch?
Veel geluk met haar!
-
Mojuan
- Zeer actief
Hoe het is om met makkelijke en sociale honden te lopen weet ik natuurlijk ook heel goed.Mit schreef:Kort na Quasar's dood wilden wij ook weer een hond van dat kaliber in huis halen. We misten die witte zo en dachten ook 'dan maar moeilijk, we weten nu wat het is maar we willen er weer zo eentje.' Uiteindelijk hebben we het niet gedaan en daar ben ik écht heel blij om, het is nu een stuk eenvoudiger.
Want ik neem de andere drie vaak genoeg mee naar het park. En ja dat is best wel ontspannend, dat klopt.
Alleen ik heb met die drie niet zo'n hele sterke band, en ik hou écht van die drie hoor, en ook deze honden zitten compleet in mijn hart. Toch is het niet hetzelfde gevoel wat ik met een Staf/Pit heb.
En aangezien er ook zoiets bestaat als een goede muilkorf, is het probleem opgelost.

[/url]