Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En daarom laat ik me hond dus niet castreren!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: En daarom laat ik me hond dus niet castreren!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Badu schreef:Badu is bijna acht & fucking irritant als ze loops is. Draait wel een week of twee met haar muts voor de cairns.... Nakers zijn haar zoontjes dus daarvan pikt ze niks. Van de Cairns alles dus hommeles....

Maar ja, laat ik haar castreren... krijg ik een sufgepikte - met een beetje tegenslag incontinente - dikke, trage muts terug.... Kweet nog niet hoor :roll:
Charlie is vijf en de afgelopen loopsheid/schijnzwangerschap is voor haar totaal atypisch verlopen.
Het was echt een depressieve draak. Nu is ze tot mijn verbazing net zo lief, vrolijk en actief als anders gebleven. En er zijn voor de verandering maar een handjevol plasjes in huis gedaan. Voorheen was het een wandelend vergiet.
Dus wie weet, is er nog hoop :tongue:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Badu schreef:Badu is bijna acht & fucking irritant als ze loops is. Draait wel een week of twee met haar muts voor de cairns.... Nakers zijn haar zoontjes dus daarvan pikt ze niks. Van de Cairns alles dus hommeles....

Maar ja, laat ik haar castreren... krijg ik een sufgepikte - met een beetje tegenslag incontinente - dikke, trage muts terug.... Kweet nog niet hoor :roll:
Of niet. Niet alle gecastreerde teven worden dikke, trage mutsen. Kita iig al niet, die is maar heel even een trage muts geweest en dat was vlak voordat ze doodging.
edit: en incontinent is ze ook nooit geweest.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Fafo schreef:
Maeve schreef:Ook al ben ik persoonlijk tegen onnodig castreren, ik ben er nog veel meer tegen dat een wet mij gaat voorschrijven of ik dat wel of niet mag. Laat die keuze toch a.u.b. bij de eigenaar zelf liggen. Ik ken trouwens nogal wat Duitse hondeneigenaren die hun honden gewoon gecastreerd hebben, ik kan me niet voorstellen dat die regel echt bestaat en zo nageleefd wordt?
Jaap* schreef:
silvester schreef:gewoon weer onder je steen kruipen!
Ik meende overigens, maar dit terzijde, dat jij laatst beloofd had om hier niet meer te posten.
Nu word ik wel vaker blij gemaakt met een dooie mus, maar toch.
Daar moest ik ook meteen weer aan denken ja. Dit was niet de afspraak :hmmm:
Ja maar Tineke is ook weer terug he, dus in principe mag 'ie weer :cheer:
Eerst nog Muk terug, toch?
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

kipo schreef:

Of niet. Niet alle gecastreerde teven worden dikke, trage mutsen. Kita iig al niet, die is maar heel even een trage muts geweest en dat was vlak voordat ze doodging.
veel mensen weten niet dat je ze minder moet voeren, zo'n 30% minder, anders worden ze idd dik. ik heb vaak geholpen teefjes in huis gehad, maar nooit dik, traag of incontinent. luna is de 3de die ik heb laten casteren. de 1ste teef overleed, maar de 2de was zeker niet dik, traag of incontinent.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Mijn gecastreerde teef is zeker niet dik of traag, integendeel. Zij krijgt evenveel te eten als haar -niet gecastreerde- broer die ook nog eens 2 kg zwaarder is. Toen ze bij ons kwamen wonen was ze wel dik, dat kwam omdat ze gelijk in de voerbak van haar broer dook als ze de hare leeg had, ze eten nu gescheiden.. Traag waren ze ook beiden, maar dat kwam door de 0 conditie die ze hadden.

De reuen die ik hiervoor gehad heb zijn nooit traag of dik geworden, die waren ook gecastreerd. Had zelfs moeite om Maxje op gewicht te houden, die werd zo snel dun, die kreeg zelfs hoog energie brok..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

lunaquinty schreef:
kipo schreef:

veel mensen weten niet dat je ze minder moet voeren, zo'n 30% minder, anders worden ze idd dik. ik heb vaak geholpen teefjes in huis gehad, maar nooit dik, traag of incontinent. luna is de 3de die ik heb laten casteren. de 1ste teef overleed, maar de 2de was zeker niet dik, traag of incontinent.
Nou dat 'men' alle gecastreerde honden 30% minder MOET voeren is zeker niet waar. Tessa krijgt nog net zoveel te eten als voor haar castratie (5 jaar geleden). Ze krijgt +/- 340 gr Smuldier bij een gewicht van ong. 14,5 kilo. Luuk krijgt +/- 380 gr bij een gewicht van 19,5 kilo. En Luuk is nog intact, maar hij krijgt verhoudingsgewijs minder dan Tessa.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

silvester schreef:
Kimmie schreef:nou woon ik al heel wat jaren in duitsland,maar hier is het echt niet verboden je hond te laten castreren.. :scratch:
Tierschutzgesetz §6
Straf: max 3 jaar gevangenis en € 25.000,- (en je honden worden in beslag genomen).

Ik weet niet of je wel zo goed bent ingebeurgerd Kimmie? Maar: "Das nicht Wissen Schütz nicht für Straffe"! Hier in Duitsland.

Jullie zijn niet echt de slimste, dat blijkt wel weer, want stereliseren kan gewoon ook, en is wel toegestaan, krijg je ook geen ongewenste nestjes van.

Het is dus duidelijk, hele volksstammen hier op het o zo grote en geweldige hondenforum waar ze het allemaal zo goed weten, amputeerd en verminkt graag hun eigen hond zonder er maar een seconde over na te denken wat voor inpakt dat heeft op de hond.

Ik ben weer weg, wordt niet graag met intellectuele uitdagingen gezien. :mrgreen:
Waarom ben je weer weg? Is dat omdat je bewezen hebt dat je A niet begrijpend kan lezen? Noch in het Nerderlands, noch in het Duits. Of B omdat je gewezen kan worden op je taalfouten? (Ik heb er 6 geteld in jouw reactie.)

Ik heb het stuk gelezen en kan er achter staan, maar nergens staat dat castreren verboden is in Duitsland.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”