Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help mijn hond eet zichzelf op!?(met foto's !?)
Moderator: moderatorteam
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Re: Help mijn hond eet zichzelf op!?(met foto's !?)
Wat ik in de "vlooientijd" wel doe, is een flinke scheut vlooienshampoo bij het dweilwater. Verder zijn alle maatregelen al genoemd volgens mij. i.p.v. ontwormen kun je ook een mestonderzoek doen, zo hoef je je hond niet onnodig te belasten met gifstoffen.
Groetjes, Marjan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik raad Stronghold aan maar pas op met mdr1-gen.. gebruilk absoluut de goede dosiering die bij het gewicht van de hond past.
Maar, niet nu al, over een maand op zijn vroegst denk ik omdat je anders middel op middel op middel krijgt!
Suzanne
Maar, niet nu al, over een maand op zijn vroegst denk ik omdat je anders middel op middel op middel krijgt!
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe zorg je daarvoor?~Suzanne~ schreef:Vlooienbestrijding:
Zorg dat de hond buiten geen besmetting kan oplopen.
Behandel in het HELE huis kieren en naden: lees goed de beschrijving op de bussen en hou de dieren de vereiste tijd uit het huis.
Was meermalen per week alle plaiden / kleden / beddegoed / kleding op zo warm mogeljike temperatuur. Vergeet badmat en wc mat nietLeg indien mogelijk de plaiden / kleden / manden niet terug.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Proberen te achterhalen waar zich vlooien kunnen bevinden: struikgewas, spelkameraadjes.. en die plekken honden dan mijden.. het is ff niet anders ;-(ranetje schreef:Hoe zorg je daarvoor?~Suzanne~ schreef:Vlooienbestrijding:
Behandel in het HELE huis kieren en naden: lees goed de beschrijving op de bussen en hou de dieren de vereiste tijd uit het huis.
Was meermalen per week alle plaiden / kleden / beddegoed / kleding op zo warm mogeljike temperatuur. Vergeet badmat en wc mat nietLeg indien mogelijk de plaiden / kleden / manden niet terug.
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Lijkt mij bijna onmogelijk.~Suzanne~ schreef:Proberen te achterhalen waar zich vlooien kunnen bevinden: struikgewas, spelkameraadjes.. en die plekken honden dan mijden.. het is ff niet anders ;-(ranetje schreef:Hoe zorg je daarvoor?~Suzanne~ schreef:Vlooienbestrijding:
Suzanne

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik heb jaren met een hond met vlooienallergie geleefd
ALs jouw hond mijn hond van 8 jaar oud zou zijn?
Dan maakte ik dezelfde keus als die ik maakte bij mijn Sharpei reu indertijd van 5 jaar oud en dat is ;
prednison in de zomermaanden en als een bezetene spuiten met mijn eigen gemaakt anti vlooien rommeltje.
Ik kocht het eerst bij de dierendrogist, 10 euro per pot maar dat schoot niet op.
Gekeken wat de ingredienten waren en toen zelf gemaakt;
plantenspuit
druppel of 20 tea tree erin
druppel of 10 eucalyptus
druppel of 5 citronella
druppel of 5 lavendel
paar hele kruidnagelen
aanlegen met water en schudden maar
daar spoot ik beide honden mee in , twee keer per dag
Iets anders om vlooien UIT DE BUURT te houden was er niet
Fotnline is agressieve shit die pas werkt als de VLO BIJ DE HOND is, die blijven niet op afstand.
zelfde met tabletten, halsbanden etc.
En dat is nou net de pest met die vlooien.
Die beesten springen op een hond, bijten 1 keer, komen tot de conclusie dat het vies is door die frontline etc etc etc MAAR het kwaad is al geschiedt.
Ik vond al die kul verhalen wel gescheten over wat ik allemaal wel niet aan mijn hond moest gaan hangen en er op moest druppelen om die rotbeesten uit de buurt te houden ...
Ik heb gewoon LOGISCH nagedacht hoe dat nou eigenlijk zat....
En toen ik die logica bij dierenartsen of andere hondenbezitters op tafel gooide stonden ze met een bek vol tanden met hun combo rommel, frontline pipetten, halsbanden , spray voor je vloerbedekking, voor de hondenmand, voor je kieren en ramen en kozijnen en noem het maar op.
Er was er niet 1 die me gewoon vertellen kon hoe het nou zat om een vlo UIT DE BUURT te houden...
Nou... dat kon ik wel...
en dat is ervoor zorgen dat je hond zo meurt naar eucalyptus en tea tree dat het net een after eightje in het bos is
maar het is idd wel zo dat jeuk OOK Tussen de oren gaat zitten.
Ook bij mijn Sharpei ging dat zo...die ging van de zenuwerietus ook staan krabben om niets bvb
En dat is echt zielig..
Wat een dierenarts of andere hondenbezitters ook beweerden over dat je "zo wel weer van die prednison af zou komen"
ik wist donders goed dat ik er met Rimpel waarschijnlijk nooit meer vanaf kwam en dat hield me eerst ook tegen maar het was een keer klaar en toen koos ik voor kwaliteit van leven in plaats van kwantiteit..
En weet je?
Ik heb uiteindelijk van mijn Sharpei mogen genieten tot hij bijna 12 was!!
Zo levens verkorter was die prednison dus ook niet.
Dan maakte ik dezelfde keus als die ik maakte bij mijn Sharpei reu indertijd van 5 jaar oud en dat is ;
prednison in de zomermaanden en als een bezetene spuiten met mijn eigen gemaakt anti vlooien rommeltje.
Ik kocht het eerst bij de dierendrogist, 10 euro per pot maar dat schoot niet op.
Gekeken wat de ingredienten waren en toen zelf gemaakt;
plantenspuit
druppel of 20 tea tree erin
druppel of 10 eucalyptus
druppel of 5 citronella
druppel of 5 lavendel
paar hele kruidnagelen
aanlegen met water en schudden maar
daar spoot ik beide honden mee in , twee keer per dag
Iets anders om vlooien UIT DE BUURT te houden was er niet
Fotnline is agressieve shit die pas werkt als de VLO BIJ DE HOND is, die blijven niet op afstand.
zelfde met tabletten, halsbanden etc.
En dat is nou net de pest met die vlooien.
Die beesten springen op een hond, bijten 1 keer, komen tot de conclusie dat het vies is door die frontline etc etc etc MAAR het kwaad is al geschiedt.
Ik vond al die kul verhalen wel gescheten over wat ik allemaal wel niet aan mijn hond moest gaan hangen en er op moest druppelen om die rotbeesten uit de buurt te houden ...
Ik heb gewoon LOGISCH nagedacht hoe dat nou eigenlijk zat....
En toen ik die logica bij dierenartsen of andere hondenbezitters op tafel gooide stonden ze met een bek vol tanden met hun combo rommel, frontline pipetten, halsbanden , spray voor je vloerbedekking, voor de hondenmand, voor je kieren en ramen en kozijnen en noem het maar op.
Er was er niet 1 die me gewoon vertellen kon hoe het nou zat om een vlo UIT DE BUURT te houden...
Nou... dat kon ik wel...
en dat is ervoor zorgen dat je hond zo meurt naar eucalyptus en tea tree dat het net een after eightje in het bos is
maar het is idd wel zo dat jeuk OOK Tussen de oren gaat zitten.
Ook bij mijn Sharpei ging dat zo...die ging van de zenuwerietus ook staan krabben om niets bvb
En dat is echt zielig..
Wat een dierenarts of andere hondenbezitters ook beweerden over dat je "zo wel weer van die prednison af zou komen"
ik wist donders goed dat ik er met Rimpel waarschijnlijk nooit meer vanaf kwam en dat hield me eerst ook tegen maar het was een keer klaar en toen koos ik voor kwaliteit van leven in plaats van kwantiteit..
En weet je?
Ik heb uiteindelijk van mijn Sharpei mogen genieten tot hij bijna 12 was!!
- mercedes2803
- Zeer actief
Heb jij samen geleefd met een hond met vlooien allergie?~Suzanne~ schreef:Proberen te achterhalen waar zich vlooien kunnen bevinden: struikgewas, spelkameraadjes.. en die plekken honden dan mijden.. het is ff niet anders ;-(ranetje schreef:Hoe zorg je daarvoor?~Suzanne~ schreef:Vlooienbestrijding:
Suzanne
En zo ja, heb je zo geleefd als hierboven?
Zo nee, is dit dan gewoon knip en plakwerk?
wat je hier allemaal benoemt is gods ondoenelijk..
Ik heb het ook gelezen en heb er gewoon eens rustig over nagedacht...
Het gaat toch nergens over om zo ongeveer een week vrij te nemen van je werk om je huis te ontsmetten alsof er een godvergeten dodelijk Ebola virus uitgebroken is?
Het is geen pest of cholera waar een hond aan lijdt hoor.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat er best te leven is met een hond met vlooien en mijt allergieen.
Ik heb het tenslotte gedaan,,,,bijna 12 jaar lang
- mercedes2803
- Zeer actief
Tea Tree en Katten is trouwens een no go...
maar als je je kat vlo vrij hebt en houdt is er niets aan de hand.
Ik had naast Rimpel ook hondje Muis en die ging gewoon mee in de spuiterij maar bij een kat die
geen allergie heeft zou ik idd die pipetje houden..
ALs daar geen vlooien op afkomen is er geen probleem.
maar als je je kat vlo vrij hebt en houdt is er niets aan de hand.
Ik had naast Rimpel ook hondje Muis en die ging gewoon mee in de spuiterij maar bij een kat die
geen allergie heeft zou ik idd die pipetje houden..
ALs daar geen vlooien op afkomen is er geen probleem.
- mercedes2803
- Zeer actief
Behalve onmogelijk ook niet hondwaardig..marian* schreef:Lijkt mij bijna onmogelijk.~Suzanne~ schreef:Proberen te achterhalen waar zich vlooien kunnen bevinden: struikgewas, spelkameraadjes.. en die plekken honden dan mijden.. het is ff niet anders ;-(ranetje schreef:Hoe zorg je daarvoor?~Suzanne~ schreef:Vlooienbestrijding:
Suzanne
Voor hoe lang had je zoiets bedacht Suzanne?
Als ik me aan deze tips had vastgeklampt he?
Dan had ik na drie weken gewoon mijn hond in laten slapen zal ik je vertellen.
Zo had mijn hond niet oud hoeven worden in elk geval..
wat een droevenis
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het gaat voornamelijk om dingen die je als baas kunt/moet doen. En daar is prima mee te leven alleen draait je wasmachine overuren. So what?
Het zijn maar tips, pik eruit waarvan je denkt dat je er wat aan hebt en vergeet de rest, zo simpel kan het zijn, toch?
Suzanne
Het zijn maar tips, pik eruit waarvan je denkt dat je er wat aan hebt en vergeet de rest, zo simpel kan het zijn, toch?
Suzanne
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
mercedes2803 schreef:Ik heb jaren met een hond met vlooienallergie geleefd![]()
...
Wij hebben voor onze Westie op 7/8 jarige leeftijd dezelfde keuze gemaakt (voedselallergie die zich steeds opnieuw ontwikkelde). Onze dierenarts gaf aan dat de ernstige gevolgen van prednison pas na 5 jaar begonnen, daarvoor zijn het vooral ongemakken.
Die ongemakken bestonden voor hem vooral uit veel drinken en veel plassen, maar de jeuk verdween. 1 dag geen pred betekende krabben, krabben en janken van de pijn door het krabben. Dat was veel erger dan het plassen met af en toe een ongelukje.
Voor ons was de keuze toen een lang leven met helse jeuk of een mogelijk korter leven zonder jeuk. Aangezien ik zelf weet wat jeuk betekend was dat een hele makkelijke keuze.
Uiteindelijk is hij 12 geworden. Gestorven aan blaaskanker.
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik heb zelf geen ervaring met jeugd, wel met prednison...ZaZa schreef:mercedes2803 schreef:Ik heb jaren met een hond met vlooienallergie geleefd![]()
...
Wij hebben voor onze Westie op 7/8 jarige leeftijd dezelfde keuze gemaakt (voedselallergie die zich steeds opnieuw ontwikkelde). Onze dierenarts gaf aan dat de ernstige gevolgen van prednison pas na 5 jaar begonnen, daarvoor zijn het vooral ongemakken.
Die ongemakken bestonden voor hem vooral uit veel drinken en veel plassen, maar de jeuk verdween. 1 dag geen pred betekende krabben, krabben en janken van de pijn door het krabben. Dat was veel erger dan het plassen met af en toe een ongelukje.
Voor ons was de keuze toen een lang leven met helse jeuk of een mogelijk korter leven zonder jeuk. Aangezien ik zelf weet wat jeuk betekend was dat een hele makkelijke keuze.
Uiteindelijk is hij 12 geworden. Gestorven aan blaaskanker.
Ik heb die meuk een jaar lang geslikt maar verhoudingsgewijs slikte ik veel meer dan Rimpel kreeg en het gekke is... ik werd er niet depri of zo van maar wel opgefokter...BIj Rimpel merkte ik dat hij er gewoon van bijtrok en vrolijker werd ...
Als die een pred spuit had gekregen omdat ik zelf bvb te laat was met de dosering verhogen, dan was hij dagenlang helemaal het mannetje
Dat merkende had ik er steeds minder moeite mee om het hem te geven.
Als mijn hond er sneu en depri van werd was het vast anders geweest
- webtiger
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Fly een Border Collie
- Contacteer:
Het is van iedereen goed bedoelt advies.
De enne wat rigoreuzer dan de ander.
En van het schoonmaken...
Ik ben van mezelf al wel een schoonmaak freak dus die plinten enzo komen ook minimaal 1x in de week wel aan de beurt...
En dat van die vlooien buiten vermijden lijkt me idd erg lastig.
Ik wil graag dat mijn hond hond kan zijn en vooral mag blijven doen wat hij wil doen.
Ben op het moment bezig met een plan van aanpak ook qua schoonmaken maar ook voor mezelf...
Ik ben voor ruim 2,5 jaar terug begonnen met vlooien druppels omdat bij mijn ex er steeds vlooien waren.
(Hier had mijn hond destijds nooit last van qua kale plekken of allergie of wat dan ook)
Mijn ex had ook 4 binnen katten en overal vloerbedekking, echt super met vlooien dus.
Voor die tijd druppelde ik mijn hond nooooooit....
Als ik eens vlooien tegen kwam kamde ik hem uit met een vlooienkammetje en waste hem met antivlo shampo.
Verder helemaal niks... Knoflook kreeg hij tussen door al tegen teken is mij van vroeger uit geleerd en soms een keer een haring tegen wormen.
(Of het werkt weet ik niet maar hij had er baad bij en de hond van mijn ouders is er ook oud mee geworden, 14 jaar zelfs, de rest van de familie doet dit ook geregeld)
Ik ben de eerste x dat Fly kaal werd zo dusdanig geschrokken dat ik hem overbeschermde met teveel middeltjes...
Wat uiteraard, zie ik nu ook in, alleen maar afferrechts werkt.
Morgen ga ik dus bij de dierenarts die onderzoeken en testen doen en daarna...
(Uiteraard afwachtend naar de resultaten)
Daarna is het gewoon kat vlo vrij houden en huis behandelen en Fly weer behandelen zoals voorheen....
En dat is lekker om de dag zwemmen en gek doen.
En zorgen dat hij vlo vrij blijft is een pre uiteraard en dat doe ik net als toen elke dag ff met een kammetje erdoor...
En zo nodig actie ondernemen...
(Met shampoo of eruit kammen of druppelen als de nood er is)
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
De enne wat rigoreuzer dan de ander.
En van het schoonmaken...
Ik ben van mezelf al wel een schoonmaak freak dus die plinten enzo komen ook minimaal 1x in de week wel aan de beurt...
En dat van die vlooien buiten vermijden lijkt me idd erg lastig.
Ik wil graag dat mijn hond hond kan zijn en vooral mag blijven doen wat hij wil doen.
Ben op het moment bezig met een plan van aanpak ook qua schoonmaken maar ook voor mezelf...
Ik ben voor ruim 2,5 jaar terug begonnen met vlooien druppels omdat bij mijn ex er steeds vlooien waren.
(Hier had mijn hond destijds nooit last van qua kale plekken of allergie of wat dan ook)
Mijn ex had ook 4 binnen katten en overal vloerbedekking, echt super met vlooien dus.
Voor die tijd druppelde ik mijn hond nooooooit....
Als ik eens vlooien tegen kwam kamde ik hem uit met een vlooienkammetje en waste hem met antivlo shampo.
Verder helemaal niks... Knoflook kreeg hij tussen door al tegen teken is mij van vroeger uit geleerd en soms een keer een haring tegen wormen.
(Of het werkt weet ik niet maar hij had er baad bij en de hond van mijn ouders is er ook oud mee geworden, 14 jaar zelfs, de rest van de familie doet dit ook geregeld)
Ik ben de eerste x dat Fly kaal werd zo dusdanig geschrokken dat ik hem overbeschermde met teveel middeltjes...
Wat uiteraard, zie ik nu ook in, alleen maar afferrechts werkt.
Morgen ga ik dus bij de dierenarts die onderzoeken en testen doen en daarna...
(Uiteraard afwachtend naar de resultaten)
Daarna is het gewoon kat vlo vrij houden en huis behandelen en Fly weer behandelen zoals voorheen....
En dat is lekker om de dag zwemmen en gek doen.
En zorgen dat hij vlo vrij blijft is een pre uiteraard en dat doe ik net als toen elke dag ff met een kammetje erdoor...
En zo nodig actie ondernemen...
(Met shampoo of eruit kammen of druppelen als de nood er is)
Groetjes Fly en Danielle.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik bedoel ook niet da tje nooit meer dingen moet doen met je hond 
Maar als je erachter komt dat ze vlooien heeft na natuurgebied X of spelen met hond Y zou ik dat ff een poosje minderen totdat het onder controle is allemaal. Anders kun je doen en laten wat je wilt en je hele huis 10 x daag stomen... dan blijft de boel zich herbesmetten en dat is denk ik ff niet verstandig.
Suzanne
Maar als je erachter komt dat ze vlooien heeft na natuurgebied X of spelen met hond Y zou ik dat ff een poosje minderen totdat het onder controle is allemaal. Anders kun je doen en laten wat je wilt en je hele huis 10 x daag stomen... dan blijft de boel zich herbesmetten en dat is denk ik ff niet verstandig.
Suzanne
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: Help mijn hond eet zichzelf op!?
Ik heb een kat met vlooienallergie en conform DA-advies krijgt hij nu elke maand een pipet. En dat helpt. Ik weet dat het zooi is, maar 1 verdwaalde vlo die kans ziet om te bijten is genoeg voor weer kale plekken en jeuk. Dus in godsnaam dan maar.webtiger schreef:Die pipetten geef ik wanneer ze nodig zijn dus gewoon na 3 maanden en het ontwormen ook zoals het hoort.
Ik geef hem niks als hij het niet nodig heeft.
Ik ben juist tegen die middeltjes maar hij had toen idd en paar vlooien.
Dus zo doende maar ook in de tijd dat ik hem bewust ruim een maand niet gewassen heb ivm de wondjes toen bleef hij ook jeuk houden....
Het ziet eruit als extreme vlooienallergie, en dat zou ik dus als eerste aanpakken en eventueel uitsluiten. Als het eruit ziet als een eend en het kwaakt als een eend...
Maandelijks druppelen, en misschien ook handig om bijvoorbeeld biergist of schapenvet met knoflook te geven zodat een overspringende vlo van een vriendje in het park echt supergedemotiveerd wordt en niet eens probeert te bijten.
Oh, en wat Rimpel zegt, prednison, daar zou ik ook niet afwijzend tegenover staan om in elke geval het ongemak weg te nemen bij die hond. Een blije hond zonder pijn of jeuk is uiteindelijk het doel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik denk eigenlijk eerder aan een voedselallergie, dus dat schraapsel van de huis lijkt me wel belangrijk. Ik heb een hond die heftige reakties vertoond bij het eten van Smuldier, overal had hij wondjes en kleine kale plekken. We zijn overgestapt naar ander KVV, nu is er niks meer aan de hand. Wat ik wil zeggen eigenlijk, laat een huidschraapsel doen en onderzoeken. Succes !!

-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ten eerste zou ik pas ontwormen als hij wormen heeft, preventief ontwormen kan niet, en het is rotzooi.webtiger schreef:Ik heb hem woensdag gewassen en het was weer tijd voor het ontwormen, maar hij heeft de afgelopen nachten steeds weer iets van zijn vacht uit getrokken.
Ik ben "blij" dat het niet weer helemaal kapot is maar het kan zo echt niet langer er moet nu echt iets gebeuren.
Jeuk is erger dan pijn is mij wel eens gezegt en dat weet ik nu wel zeker.
Het is voor hem zo ook echt niet leuk meer...
veel honden zijn allergisch voor vlooien, maar ook voor vlooienbandjes, en dat is geen middel wat ik aan zou raden.
eventueel een druppeltje teatree-olie in de nek, of een paar keer per week een knoflookbonbon helpt ook tegen vlooien.
ook wassen moet niet te vaak, hooguit 2x per jaar, want je haalt het natuurlijke huidvet weg, waarvan de huid droog wordt, en dat jeukt.
ik heb hier ook zo'n allergische dame zitten, en heb op het punt gestaan haar in te laten slapen, omdat ze niets anders meer deed dan krabben en bijten, en haar hele huid open lag.
puur jeuk druppels helpen bij mijn hondje gelukkig goed.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Dat van het wassen is niet waar. met een goede honden shampoo heb je geen last. Hier werden de hondjes elke 6 weken gewassen. Kan best.lunaquinty schreef:ten eerste zou ik pas ontwormen als hij wormen heeft, preventief ontwormen kan niet, en het is rotzooi.webtiger schreef:Ik heb hem woensdag gewassen en het was weer tijd voor het ontwormen, maar hij heeft de afgelopen nachten steeds weer iets van zijn vacht uit getrokken.
Ik ben "blij" dat het niet weer helemaal kapot is maar het kan zo echt niet langer er moet nu echt iets gebeuren.
veel honden zijn allergisch voor vlooien, maar ook voor vlooienbandjes, en dat is geen middel wat ik aan zou raden.
eventueel een druppeltje teatree-olie in de nek, of een paar keer per week een knoflookbonbon helpt ook tegen vlooien.
ook wassen moet niet te vaak, hooguit 2x per jaar, want je haalt het natuurlijke huidvet weg, waarvan de huid droog wordt, en dat jeukt.
ik heb hier ook zo'n allergische dame zitten, en heb op het punt gestaan haar in te laten slapen, omdat ze niets anders meer deed dan krabben en bijten, en haar hele huid open lag.
Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt bij de DA.
- Lucia
- Zeer actief
Even kort gelezen, dus misschien staat het al wel ergens hoor:
Kies bij de vlooienmiddelen voor iets dat afwerend werkt ipv dat de beestjes iets bijten.
Na het behandelen van het huis, een dag of wat niet stofzuigen, dat kan ook de werkzame stof weer opzuigen namelijk.
En ook ik zou voor verder onderzoek gaan, succes, lijkt me vreselijk om je hond zo te zien.
Kies bij de vlooienmiddelen voor iets dat afwerend werkt ipv dat de beestjes iets bijten.
Na het behandelen van het huis, een dag of wat niet stofzuigen, dat kan ook de werkzame stof weer opzuigen namelijk.
En ook ik zou voor verder onderzoek gaan, succes, lijkt me vreselijk om je hond zo te zien.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
bij een hond die erg gevoelig is, zoals die van ts, is het zeker niet aan te raden. de 1 kan er beter tegen dan de ander. ik was mijn honden nooit.blacky schreef:Dat van het wassen is niet waar. met een goede honden shampoo heb je geen last. Hier werden de hondjes elke 6 weken gewassen. Kan best.lunaquinty schreef:ten eerste zou ik pas ontwormen als hij wormen heeft, preventief ontwormen kan niet, en het is rotzooi.webtiger schreef:Ik heb hem woensdag gewassen en het was weer tijd voor het ontwormen, maar hij heeft de afgelopen nachten steeds weer iets van zijn vacht uit getrokken.
Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt bij de DA.
- webtiger
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou Fly heeft zijn APK gehad...
Er zijn twee bloed buisjes genomen, 1 voor het lab en 1 voor haar zelf voor onderzoek.
(Ze wou zelf graag en buisje extra voor eigen onderzoek.)
Ze is nog ff met een vlooienkammetje overal langs geweest maar heeft geen vlooien kunnen vinden.
Al heeft ze zelf wel het vermoeden dat het toch de vlooienallergie is die op speelt en er dus toch 1 vlo geweest is.
Hij heeft een spuit gehad wat jeuk verlicht, Vetacortyl als ik het zo goed schrijf...
Zijn huid is onderzocht en er is een schraapseltje op kweek gezet en ter plaatse onderzocht en het is hetzelfde al toen ze de allergie vastelde.
Over de bloedtesten krijg ik deze week bericht terug aangezien ze er goed te tijd voor wil nemen en naar meerdere dingen wil kijken.
Dus dat is even afwachten.
Ik heb vanmiddag die tea-tree olie gehaalt, en lavendel olie heb ik als receve gehaalt.
De dierenarts vind dit in zijn geval wel een goed idee gezien zijn huidconditie op dit moment.
Ze adviseerde mij ook om hem pas te ontwormen als dit nodig is, dus als er ook in de ontlasting tekenen zijn van wormen.
Die zijn er niet dus laat ik dat mooi nog even zitten.
Nu dus afwachten wat de bloedtest verder uitwijst....
Er zijn twee bloed buisjes genomen, 1 voor het lab en 1 voor haar zelf voor onderzoek.
Ze is nog ff met een vlooienkammetje overal langs geweest maar heeft geen vlooien kunnen vinden.
Al heeft ze zelf wel het vermoeden dat het toch de vlooienallergie is die op speelt en er dus toch 1 vlo geweest is.
Hij heeft een spuit gehad wat jeuk verlicht, Vetacortyl als ik het zo goed schrijf...
Zijn huid is onderzocht en er is een schraapseltje op kweek gezet en ter plaatse onderzocht en het is hetzelfde al toen ze de allergie vastelde.
Over de bloedtesten krijg ik deze week bericht terug aangezien ze er goed te tijd voor wil nemen en naar meerdere dingen wil kijken.
Ik heb vanmiddag die tea-tree olie gehaalt, en lavendel olie heb ik als receve gehaalt.
De dierenarts vind dit in zijn geval wel een goed idee gezien zijn huidconditie op dit moment.
Ze adviseerde mij ook om hem pas te ontwormen als dit nodig is, dus als er ook in de ontlasting tekenen zijn van wormen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Van dat schraapseltje op kweek krijg je ook nog uitslag neem ik aan?
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Dat je je hond nu niet ontwormt is prima maar het niet vinden van wormen in de ontlasting wil niet zeggen dat de hond geen wormen heeft. Je kunt dan het beste wat ontlasting inleveren bij je dierenarts om te laten onderzoeken.webtiger schreef:Nou Fly heeft zijn APK gehad...
Hopelijk vind je snel de oorzaak van de jeuk.
Groetjes, Marjan
-
Dinos
Sorry had al gereageerd en alle drie de pagina,s niet meer doorgelezen dus is dit misschien dubbel excuus. Ik geef Dinos knoflook vet bonbons is goed voor vacht en ook tegen vlooien en totaal onschadelijk.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Stronghold + Prednoral = einde jeuk.
En daarnaast wel doorgaan met bestrijden via omgevingsspray en stofzuiger.
Heel de rest is dweilen met de kraan open.
Dit is mijn mening na 30 jaar verschillende honden en katten gehad te hebben.
En daarnaast wel doorgaan met bestrijden via omgevingsspray en stofzuiger.
Heel de rest is dweilen met de kraan open.
Dit is mijn mening na 30 jaar verschillende honden en katten gehad te hebben.
- webtiger
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hier krijg ik ook de uitslag van idd...ranetje schreef:Van dat schraapseltje op kweek krijg je ook nog uitslag neem ik aan?
Maar als het niks ernstigs is krijg ik het allemaal tegelijk te horen dus ik wacht nog maar even netjes af.
Hij heeft al minder jeuk door de spuit en er komen weer haartjes door.
Schapen vet krijgt hij al vloeibare van biofarm en die bon bons heeft hij gehad maar hij krijgt al knoflook tussendoor.
Om dan nog extra die bon bons met knoflook te geven vind ik dan jammer aangezien hij zowel vet als knoflook al wel krijgt.
- dagmar88
- Zeer actief
webtiger schreef: Schapen vet krijgt hij al vloeibare van biofarm en die bon bons heeft hij gehad maar hij krijgt al knoflook tussendoor.
Om dan nog extra die bon bons met knoflook te geven vind ik dan jammer aangezien hij zowel vet als knoflook al wel krijgt.
- webtiger
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
dagmar88 schreef:webtiger schreef: Schapen vet krijgt hij al vloeibare van biofarm en die bon bons heeft hij gehad maar hij krijgt al knoflook tussendoor.
Is ook niet bewezen dat knoflook iets zou doen.
Ook dat, maar dan nog teveel lijkt me dan ook weer niet goed
- webtiger
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Help mijn hond eet zichzelf op!?(met foto's !?)
Nou alle onderzoek resultaten zijn eindelijk binnen.
Buiten de verhoging, die waarschijnlijk door de allergische reactie komt van de vlooienallergie.
Zijn er geen afwijkende waardes of ontstekingen gevonden.
Wel blijkt dat zijn huid erg gevoelig reageert op vlooien druppels.
(Ik gebruikte frontline combo)
Mij is geadviseerd andere druppels te proberen.
Samen met de dierenarts zijn we aan het kijken wat we kunne gebruiken als vervanging van de frontline.
(En bepaalt ingrediënt in de frontline daar is hij overgevoelig voor en we zijn nu aan het kijken of het overal in zit.)
Verder zijn we tot de conclusie gekomen dat hij toch en x gebeten is door een verdwaalde vlo.
Ben nog wel dagelijks aan het stofzuigen en hij krijgt tea-trea druppels.
Ik houd me huishouden nog gewoon ff extra goed schoon elke verdieping en elk kiertje.
En het zwemmen mag natuurlijk nog steeds gewoon want zodra hij thuis komt krijgt hij druppels als hij droog is.
Zijn vacht is ondertussen al weer aan het aangroeien en sinds het zwemmen zijn de schilfers ook al beduidend minder geworden.
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en adviezen die ik gekregen heb.
Buiten de verhoging, die waarschijnlijk door de allergische reactie komt van de vlooienallergie.
Zijn er geen afwijkende waardes of ontstekingen gevonden.
Wel blijkt dat zijn huid erg gevoelig reageert op vlooien druppels.
(Ik gebruikte frontline combo)
Mij is geadviseerd andere druppels te proberen.
Samen met de dierenarts zijn we aan het kijken wat we kunne gebruiken als vervanging van de frontline.
(En bepaalt ingrediënt in de frontline daar is hij overgevoelig voor en we zijn nu aan het kijken of het overal in zit.)
Verder zijn we tot de conclusie gekomen dat hij toch en x gebeten is door een verdwaalde vlo.
Ben nog wel dagelijks aan het stofzuigen en hij krijgt tea-trea druppels.
Ik houd me huishouden nog gewoon ff extra goed schoon elke verdieping en elk kiertje.
En het zwemmen mag natuurlijk nog steeds gewoon want zodra hij thuis komt krijgt hij druppels als hij droog is.
Zijn vacht is ondertussen al weer aan het aangroeien en sinds het zwemmen zijn de schilfers ook al beduidend minder geworden.
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en adviezen die ik gekregen heb.
- Lucia
- Zeer actief
Let er dan goed op dat de werkzame stoffen echt anders zijn dan de frontline.
Exil is bijvoorbeeld bijna hetzelfde.
Succes, hopelijk knapt hij op.
Edit: en een afwerend effect natuurlijk. Volgens mij hebben advantix (tegen vlo en teek) dat en advantage ook. Verder weet ik ze zo snel niet.
Exil is bijvoorbeeld bijna hetzelfde.
Succes, hopelijk knapt hij op.
Edit: en een afwerend effect natuurlijk. Volgens mij hebben advantix (tegen vlo en teek) dat en advantage ook. Verder weet ik ze zo snel niet.
Laatst gewijzigd door Lucia op 28 mei 2014 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.