Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, dringend raad gevraagd
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Help, dringend raad gevraagd
Volgens mij is het een asiel in België, als ik het goed begreep.
En daar gaan ze in veel asiels toch anders met de dieren en plaatsingen om dan hier.
En daar gaan ze in veel asiels toch anders met de dieren en plaatsingen om dan hier.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dringend advies vragen en krijgen, daarna niks meer laten horen, ach. 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zes weken is 30 werkdagen, dus 6 dagen meer dan jij hebtmalinois schreef:Hoe moet ik dat dan wel niet met mijn 24 dagencarinavl schreef: Wij hebben 6 weken vakantie op een jaar dus als we nog wat leuke dingen willen doen met de hond in de loop van het jaar zoals op vakantie gaan kunnen we moeilijk alles in een keer opnemen.
Denk ik
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou das weer een week die wil ik er wel bij hoorranetje schreef:Zes weken is 30 werkdagen, dus 6 dagen meer dan jij hebtmalinois schreef:Hoe moet ik dat dan wel niet met mijn 24 dagencarinavl schreef: Wij hebben 6 weken vakantie op een jaar dus als we nog wat leuke dingen willen doen met de hond in de loop van het jaar zoals op vakantie gaan kunnen we moeilijk alles in een keer opnemen.
Denk ik

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
malinois schreef:Nou das weer een week die wil ik er wel bij hoorranetje schreef:Zes weken is 30 werkdagen, dus 6 dagen meer dan jij hebtmalinois schreef:Hoe moet ik dat dan wel niet met mijn 24 dagencarinavl schreef: Wij hebben 6 weken vakantie op een jaar dus als we nog wat leuke dingen willen doen met de hond in de loop van het jaar zoals op vakantie gaan kunnen we moeilijk alles in een keer opnemen.
Denk ik
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Had gehoopt nog te lezen dat het hondje terug was gegaan maar aangezien ts niet meer reageert...
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach, wie weet komt ze later wel weer terug. Ze heeft geschreven wat ze zou gaan doen en heeft nu wellicht ff geen zin in forummen over hondjes, kan toch?
Ze zou voordat ze naar haar werk ging het hondje bij de DA droppen zodat het vandaaruit weer naar het asiel kon.
Ze zou voordat ze naar haar werk ging het hondje bij de DA droppen zodat het vandaaruit weer naar het asiel kon.
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Hallo iedereen,
Sorry, wegens de hectische situatie kon ik niet meteen online komen.
Al bij al is het goed afgelopen.
Dus, wat er is gebeurd: Ik kreeg niemand van het asiel te pakken, de hele dag niet, pas rond 16u in de namiddag werd er 1 van de telefoonnummers opgenomen. De dierenarts had me dus tijdens de nacht gezegd van de hond apart te houden en dan de dag erna naar de DA te brengen, zij kon ze even bijhouden zei ze. Ik had de hond apart gezet maar nadat ze was afgekoeld terug bij ons gelaten, en toen beet ze weer maar dreigde ik haar terug op te sluiten en toen werd ze kalm. De ochtend erna was ze ook heel kalm, ik ben niet gaan werken en ben ermee naar de DA gegaan. Zij hield ze even bij in afwachting van nieuws van het asiel omdat ik niemand te pakken kreeg. Toen ik ze naar DA bracht, gromde ze naar geen enkele hond, ook naar katten niet, maar wel naar de DA zelf en naar de secretaresse. Die zeiden toen dat het misschien een hond is dat wat heeft meegemaakt en zich daardoor zo gedraagt naar mensen.
Er was een man bij de DA met zijn andere hond, die de Stafford wel leuk vond en vroeg of hij haar mocht adopteren. Dit moest geregeld worden met het asiel. Uiteindelijk is dit gebeurd en ze is nu bij een nieuw gezin. Een gezin met kinderen en andere dieren. Ik heb eerlijk geweest en gezegd dat er met mijn hond geen enkel probleem was maar dat ze wel naar mij gromde en beet. Ze is er nog maar sinds vandaag, ik heb geen nieuws hoe ze zich gedraagt bij haar nieuwe gezin.
Ze is dus niet meer in het asiel geweest. Het geld van de adoptie ben ik kwijt denk ik, want ze hadden gezegd dat ik een nieuwe hond mocht kiezen maar zo meteen ga ik dat niet doen omdat ik wat gechoqueerd ben, en blijkbaar staat daar een limiet op kwa tijd. Achja het belangrijkste is dat ze in een nieuw gezin is.
Zowel ik als mijn kleine reu missen haar, mijn kleine reu is heel huilerig sinds ze weg is en ligt heel de tijd op de plaats waar ze lag, terwijl hij normaal altijd op zijn kussen ligt. Ik mis haar ook, het voelt zo leeg sinds ze weg is, maar het is beter zo denk ik dan.
Ik zei tegen de DA dat dit vermoedelijk de laatste keer is dat ik adopteer, hoe erg ik het ook vind dat mensen honden kopen terwijl er zo veel honden wachten op een baasje.
Dus, wat er is gebeurd: Ik kreeg niemand van het asiel te pakken, de hele dag niet, pas rond 16u in de namiddag werd er 1 van de telefoonnummers opgenomen. De dierenarts had me dus tijdens de nacht gezegd van de hond apart te houden en dan de dag erna naar de DA te brengen, zij kon ze even bijhouden zei ze. Ik had de hond apart gezet maar nadat ze was afgekoeld terug bij ons gelaten, en toen beet ze weer maar dreigde ik haar terug op te sluiten en toen werd ze kalm. De ochtend erna was ze ook heel kalm, ik ben niet gaan werken en ben ermee naar de DA gegaan. Zij hield ze even bij in afwachting van nieuws van het asiel omdat ik niemand te pakken kreeg. Toen ik ze naar DA bracht, gromde ze naar geen enkele hond, ook naar katten niet, maar wel naar de DA zelf en naar de secretaresse. Die zeiden toen dat het misschien een hond is dat wat heeft meegemaakt en zich daardoor zo gedraagt naar mensen.
Er was een man bij de DA met zijn andere hond, die de Stafford wel leuk vond en vroeg of hij haar mocht adopteren. Dit moest geregeld worden met het asiel. Uiteindelijk is dit gebeurd en ze is nu bij een nieuw gezin. Een gezin met kinderen en andere dieren. Ik heb eerlijk geweest en gezegd dat er met mijn hond geen enkel probleem was maar dat ze wel naar mij gromde en beet. Ze is er nog maar sinds vandaag, ik heb geen nieuws hoe ze zich gedraagt bij haar nieuwe gezin.
Ze is dus niet meer in het asiel geweest. Het geld van de adoptie ben ik kwijt denk ik, want ze hadden gezegd dat ik een nieuwe hond mocht kiezen maar zo meteen ga ik dat niet doen omdat ik wat gechoqueerd ben, en blijkbaar staat daar een limiet op kwa tijd. Achja het belangrijkste is dat ze in een nieuw gezin is.
Zowel ik als mijn kleine reu missen haar, mijn kleine reu is heel huilerig sinds ze weg is en ligt heel de tijd op de plaats waar ze lag, terwijl hij normaal altijd op zijn kussen ligt. Ik mis haar ook, het voelt zo leeg sinds ze weg is, maar het is beter zo denk ik dan.
Ik zei tegen de DA dat dit vermoedelijk de laatste keer is dat ik adopteer, hoe erg ik het ook vind dat mensen honden kopen terwijl er zo veel honden wachten op een baasje.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat een apart verhaal dat ze niet terug hoefde naar het asiel. Die meneer die haar adopteerde heeft jou dan toch wel die vergoeding van het asiel betaalt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij geld aan het asiel heeft betaalt.. dat had jij al gedaan.PinkyDou schreef:Hallo iedereen,
Zo zie je maar weer hoe raar het kan lopen. ALS je nog 's adopteert zou ik er behoorlijk wat tijd insteken dat je vrij zeker weet dat je met de goede hond weer naar huis gaat.
Suzanne
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
Of hij aan het asiel heeft betaald (het asiel in Aarschot dus) weet ik niet. Aan mij in ieder geval niet.
Ik ben nog eens op de site gaan kijken en het viel me op dat er toch wel een aantal staffords, duitse en mechelse herders enz zijn. Ik had vroeger een Duitse Herder, maar die was wel afgericht op pakwerk, maar nooit problemen mee gehad.
Ik wil er zeker nog een hondje bij maar ik weet echt niet of ik nog ga durven adopteren na al wat ik heb meegemaakt.
De eerst keer dat ik adopteerde was het een Maltezer, wat ouder en een gevonden hond. Alle kosten betaald voor adoptie, chip, castratie enz want ik ben tegen voortplanting, en een maand later moest het beestje worden ingeslapen. Lief beestje, aanhankelijk, waaks en ongelooflijk dankbaar. Wat bleek, hij had een aangeboren afwijking, een soort gat in zijn aars waardoor uitwerpselen onderhuids opstapelden. Dit merk je niet maar op een gegeven moment begint de boel te ontsteken. Dit was zo en ik had meteen de DA laten komen, die zei van ik kan opereren maar het is de moeite niet, je kan hem beter laten inslapen. Ik was erbij en was er kapot van.
Dan besloot ik Bengi in huis te nemen, ik was heel tevreden van hoe alles verliep, hoewel ik wel een aantal maanden moest wachten vanaf de aanvraag tot adoptie tot dat ik hem effectief in mijn armen had. Het wachten was het waard, opnieuw een heel aanhankelijke hond, wel extreem waaks en jaloers, niet altijd aardig naar andere honden, maar doorgaans komt hij wel met grotere dames overeen. Kleinere hondjes gaat ook soms maar Jackrussels enz gaan niet, zowel reuen als teven niet. Een hond die niet wegloopt (in tegenstelling tot mijn grote) en soms wat wild is maar doorgaans heel kalm. Perfect van taille ook, niet te groot en niet te klein. Het begin verliep moeilijk, hij wilde niet eten, zijn tandvlees was ontstoken en hij voelde zich niet op zijn gemak. Deze dingen zijn nu echter allemaal opgelost. Ik hoorde daarna dat hij een versmalling van de luchtpijp zou hebben en dat dat de reden is waarom hij soms hoest. Nu gisteren heeft de DA nog eens gebeld erover en ze is daar toch niet zo zeker van, ze spreekt van een irritatie en eventueel een biopsie en asdoscopie of zoiets te doen. Hij hoest minder nu sinds de antibiotica, maar vooral wanneer hij hard trekt aan de leiband, krijgt hij wel hoest. Eten doet hij wel goed, laatst is hij aan mijn koekjes geraakt en heeft ze allemaal opgegeten. Hij eet ook korrels maar eerder zachte voeding.
En dan de 3e adoptie was de stafford...
Ik ben nog eens op de site gaan kijken en het viel me op dat er toch wel een aantal staffords, duitse en mechelse herders enz zijn. Ik had vroeger een Duitse Herder, maar die was wel afgericht op pakwerk, maar nooit problemen mee gehad.
Ik wil er zeker nog een hondje bij maar ik weet echt niet of ik nog ga durven adopteren na al wat ik heb meegemaakt.
De eerst keer dat ik adopteerde was het een Maltezer, wat ouder en een gevonden hond. Alle kosten betaald voor adoptie, chip, castratie enz want ik ben tegen voortplanting, en een maand later moest het beestje worden ingeslapen. Lief beestje, aanhankelijk, waaks en ongelooflijk dankbaar. Wat bleek, hij had een aangeboren afwijking, een soort gat in zijn aars waardoor uitwerpselen onderhuids opstapelden. Dit merk je niet maar op een gegeven moment begint de boel te ontsteken. Dit was zo en ik had meteen de DA laten komen, die zei van ik kan opereren maar het is de moeite niet, je kan hem beter laten inslapen. Ik was erbij en was er kapot van.
Dan besloot ik Bengi in huis te nemen, ik was heel tevreden van hoe alles verliep, hoewel ik wel een aantal maanden moest wachten vanaf de aanvraag tot adoptie tot dat ik hem effectief in mijn armen had. Het wachten was het waard, opnieuw een heel aanhankelijke hond, wel extreem waaks en jaloers, niet altijd aardig naar andere honden, maar doorgaans komt hij wel met grotere dames overeen. Kleinere hondjes gaat ook soms maar Jackrussels enz gaan niet, zowel reuen als teven niet. Een hond die niet wegloopt (in tegenstelling tot mijn grote) en soms wat wild is maar doorgaans heel kalm. Perfect van taille ook, niet te groot en niet te klein. Het begin verliep moeilijk, hij wilde niet eten, zijn tandvlees was ontstoken en hij voelde zich niet op zijn gemak. Deze dingen zijn nu echter allemaal opgelost. Ik hoorde daarna dat hij een versmalling van de luchtpijp zou hebben en dat dat de reden is waarom hij soms hoest. Nu gisteren heeft de DA nog eens gebeld erover en ze is daar toch niet zo zeker van, ze spreekt van een irritatie en eventueel een biopsie en asdoscopie of zoiets te doen. Hij hoest minder nu sinds de antibiotica, maar vooral wanneer hij hard trekt aan de leiband, krijgt hij wel hoest. Eten doet hij wel goed, laatst is hij aan mijn koekjes geraakt en heeft ze allemaal opgegeten. Hij eet ook korrels maar eerder zachte voeding.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
bijzondere gang van zaken maar fijn voor jouw dat de pup weg is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Wat een raar verhaal. Ik snap niet dat je het asiel niet hebt ingelicht van hoe de hond op jou reageerde (en op andere mensen dus). En hoe kan je de hond nou zomaar aan een ander meegeven zonder tussenkomst van het asiel. Ze is niet meer naar het asiel geweest dus hoe ging het dan?! Even een telefoontje van goh ik heb hier iemand die de hond wel wil en het asiel gaat direct akkoord?
Ik snap er echt niks van en vraag me af hoe dit waar kan zijn?
Ik snap er echt niks van en vraag me af hoe dit waar kan zijn?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Tineke
- Zeer actief
Wat een vreemd verhaal en wat bizar dat dat hondje zonder enige vorm van screening zo met de volgende impulsieveling mee mag 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
Jullie oordelen tr snel, toen ik iemand van het asiel te pakken kreeg, heb ik uiteraard verteld wat er was gebeurd
Waarom zou ik dat achterhouden?
De rest is tussen DA en het asiel gegaan... Ik werd enkel op de hoogte gehouden
Waarom zou ik dat achterhouden?
De rest is tussen DA en het asiel gegaan... Ik werd enkel op de hoogte gehouden
-
Dinos
Ik denk niet dat dit allemaal serieus is , als dit het wel is mag je me gerust p.b en t.s
- dagmar88
- Zeer actief
PinkyDou schreef:Of hij aan het asiel heeft betaald (het asiel in Aarschot dus) weet ik niet. Aan mij in ieder geval niet.
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
het is wel degelijk echt gebeurd ....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Inderdaad een raar verhaal. Ik hoop dat de hond zich naar de kinderen toe gedraagt, want anders zie ik de krantenkoppen al voor me.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
Toen ik het asiel eindelijk te pakken kreeg en vertelde wat er was gebeurd, zei die dame dat ze hond dat nooit heeft gedaan in het asiel en dat ze verbaasd was. Diezelfde dag kreeg ik tel van de DA dat er daar een man was die interesse had om de hond t adopteren en dat ze dat zou regelen met het asiel.
Ik weet alleen dat ze naar mij, de DA en de secretaresse heeft gegromd. Naar andere dieren echter, nooit. En die mensen zijn professionals, ze zullen wel weten wat ze doen. Misschien liget het gewoon aan mij en gaat het gewoon niet tussen mij en die hond en andere mensen wel.
Ik weet alleen dat ze naar mij, de DA en de secretaresse heeft gegromd. Naar andere dieren echter, nooit. En die mensen zijn professionals, ze zullen wel weten wat ze doen. Misschien liget het gewoon aan mij en gaat het gewoon niet tussen mij en die hond en andere mensen wel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
huh wie zijn professionals?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
voor de zekerheid.PinkyDou schreef:Toen ik het asiel eindelijk te pakken kreeg en vertelde wat er was gebeurd, zei die dame dat ze hond dat nooit heeft gedaan in het asiel en dat ze verbaasd was. Diezelfde dag kreeg ik tel van de DA dat er daar een man was die interesse had om de hond t adopteren en dat ze dat zou regelen met het asiel.
Suzanne
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik vind eigenlijk alles raar en ongeloofwaardig. Hoe kan een asiel zomaar zo'n pup meegeven? Hoe kan het dat je zo bang bent van een puppie van 5 maanden dat je haar met leiband om in de badkamer parkeert? Hoe kan het dat een da eerst zegt dat je kleine hondje nooit oud zal worden omdat hij een vernauwing aan zijn luchtpijp heeft en dat het nu opeens misschien wel iets heel anders zou kunnen zijn. Hoe kun je denken dat een ongecastreerde reu niet bij een vrouwelijk pupje kan, ze was toch niet loops. Als dit allemaal waar is, dan al ik nu van de bank van verbazing.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De da en de asielmensen. Raar asiel.malinois schreef:huh wie zijn professionals?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik vind het oordeel van sommige mensen nogal hard, misschien ligt het aan mij en ben ik misschien naief maar ik zie hier geen getrol in.
Oke heel naief van ts om het hondje maar zo even tussen neus en lippen op te halen maar ja, niet iedereen is het zelfde en sommige mensen zijn nu eenmaal zo dat ze denken van hey "ze" zullen het wel beter weten.
Ik vind het maar bar slecht geregeld via dat asiel, het hondje wordt regelrecht gedumpt, je kunt er maar beter af zijn.
Ts ik hoop dat je de volgende keer je wat beter voorbereidt.
Misschien kun je beter je richten op het andere reutje, geef hem veel aandacht zodat hij bezig is met jou.
Ik ken je situatie niet en misschien sla ik compleet de plank mis maar je hebt ook al een oudere hond die misschien helemaal geen zin heeft in nóg een hondevriendje om zich heen.
Ook al bedoel je het goed, je kunt het ook te vermenselijken en is je jongere reutje al snel opgeklaard met meer aandacht en zo maar goed dat is alleen maar mijn eigen mening hé.
Mocht je ooit toch besluiten nog een hond er bij te nemen, maak dan eerst een pas op de plaats, ga niet over één nacht ijs.
Oke heel naief van ts om het hondje maar zo even tussen neus en lippen op te halen maar ja, niet iedereen is het zelfde en sommige mensen zijn nu eenmaal zo dat ze denken van hey "ze" zullen het wel beter weten.
Ik vind het maar bar slecht geregeld via dat asiel, het hondje wordt regelrecht gedumpt, je kunt er maar beter af zijn.
Ts ik hoop dat je de volgende keer je wat beter voorbereidt.
Misschien kun je beter je richten op het andere reutje, geef hem veel aandacht zodat hij bezig is met jou.
Ik ken je situatie niet en misschien sla ik compleet de plank mis maar je hebt ook al een oudere hond die misschien helemaal geen zin heeft in nóg een hondevriendje om zich heen.
Ook al bedoel je het goed, je kunt het ook te vermenselijken en is je jongere reutje al snel opgeklaard met meer aandacht en zo maar goed dat is alleen maar mijn eigen mening hé.
Mocht je ooit toch besluiten nog een hond er bij te nemen, maak dan eerst een pas op de plaats, ga niet over één nacht ijs.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Help, dringend raad gevraagd
Echt belachelijk om zo'n verhaal van iemand 'voor de zekerheid' te quoten. Komt op mij ook ontzettend uit de hoogte over.~Suzanne~ schreef: voor de zekerheid.
Suzanne
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Het ligt ook aan hoe je post. Uit eigen ervaring.
Eerst lees ik dat ts bij de da is omdat ze het asiel niet kan bereiken. Zit daar een man, die die hond wel wil adopteren.
Huh? Ik zie het al voor me. Vriend gaat naar de da, en komt terug met een vreemde hond.
Dat leek later al anders. Die man kwam naar de DA omdat hij geïnteresseerd was, toch?
Rest blijft raar verhaal. Ik had bij mijn eerste adoptant, hoewel ik ook twijfelde of ik me daar wel aan moest wagen, wel gelijk een heerlijk hondje.
Ben op kennismaking geweest waar Nani opgevangen zat, in Nederland dus al. Om te kijken of het zou klikken. Wij met Figo daarheen. Buiten afgesproken.
Toen ik Nani om het hoekje zag komen dacht ik al, ja die wil ik thuis hebben. Samen wandeling gemaakt.
Terug naar het opvanghuis. Zou de bedoeling zijn dat we dit allemaal zouden evalueren. Maar ik was gevallen voor Nani. En tot mijn verbazing mocht ze gelijk mee. Ik had het met vriend al uitvoerig over gehad, en hij zag ook dat ik dit hondje mee naar huis wou nemen. Dus ging hondje mee naar huis.
Beetje sneller dan verwacht. En Figo is heel geduldig met haar geweest en heel voorzichtig. Inmiddels niet meer. Maar hij heeft haar leren spelen, in hoeverre ze dat doet.
Zo kan het ook gaan TS.
Eerst lees ik dat ts bij de da is omdat ze het asiel niet kan bereiken. Zit daar een man, die die hond wel wil adopteren.
Huh? Ik zie het al voor me. Vriend gaat naar de da, en komt terug met een vreemde hond.
Dat leek later al anders. Die man kwam naar de DA omdat hij geïnteresseerd was, toch?
Rest blijft raar verhaal. Ik had bij mijn eerste adoptant, hoewel ik ook twijfelde of ik me daar wel aan moest wagen, wel gelijk een heerlijk hondje.
Ben op kennismaking geweest waar Nani opgevangen zat, in Nederland dus al. Om te kijken of het zou klikken. Wij met Figo daarheen. Buiten afgesproken.
Toen ik Nani om het hoekje zag komen dacht ik al, ja die wil ik thuis hebben. Samen wandeling gemaakt.
Terug naar het opvanghuis. Zou de bedoeling zijn dat we dit allemaal zouden evalueren. Maar ik was gevallen voor Nani. En tot mijn verbazing mocht ze gelijk mee. Ik had het met vriend al uitvoerig over gehad, en hij zag ook dat ik dit hondje mee naar huis wou nemen. Dus ging hondje mee naar huis.
Beetje sneller dan verwacht. En Figo is heel geduldig met haar geweest en heel voorzichtig. Inmiddels niet meer. Maar hij heeft haar leren spelen, in hoeverre ze dat doet.
Zo kan het ook gaan TS.
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
Voor eens en altijd:
Ik bracht de hond naar de DA omdat ik niemand vh asiel kon bereiken. De DA belde later op met de medeling dat een man die daar moest zijn met zijn eigen hond de stafford had gezien en wou adopteren. IK WERD VERDER ENKEL OP DE HOOGTE GEHOUDEN.
Waarom zet ik de oude reu er niet constant bij, omdat hij alles en iedereen bespringt en in het verleden gaf dat al problemen met andere honden, niet dat hij nooit samen zit met de andere hond maar hij slaapt gewoon apart
Verder ben ik aardig boos omwille van jullie reacties en negativiteit hier, ik hou het topic dan ook verder voor bekeken.
Ik bracht de hond naar de DA omdat ik niemand vh asiel kon bereiken. De DA belde later op met de medeling dat een man die daar moest zijn met zijn eigen hond de stafford had gezien en wou adopteren. IK WERD VERDER ENKEL OP DE HOOGTE GEHOUDEN.
Waarom zet ik de oude reu er niet constant bij, omdat hij alles en iedereen bespringt en in het verleden gaf dat al problemen met andere honden, niet dat hij nooit samen zit met de andere hond maar hij slaapt gewoon apart
Verder ben ik aardig boos omwille van jullie reacties en negativiteit hier, ik hou het topic dan ook verder voor bekeken.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
ja, maar.. je kunt een hond toch niet naar de DA brengen en daar achterlaten?PinkyDou schreef:Voor eens en altijd:
Je verhaal is vaag en ongeloofwaardig. Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een asiel zo reageert.. hoewel .. ik ken 1 asiel wat dat inderdaad zo zou doen ;-(
Suzanne
-
PinkyDou
- Vaste gebruiker
Jullie moesten beschaamd zijn trouwens, zitten roepen voor een beter leven voor dieren en wanneer iemand dan met de beste bedoelingen een dier adopteert, zo een commentaren geven. Straks is het hier nog mijn schuld dat die hond gromt en mijn schuld dat die nu in een gezin met kinderen zit terwijl die 'een gevaarlijk beest is'.
Ik heb plaats genoeg voor een 3e hond, ik woon in een groot huis met grote tuin in een natuurlijke omgeving (Huldenberg in België - een buurt met enkel villa's - zoek maar eens op) en kwa 3e hond heb ik alls dat nodig is een kast vol hondenvoeding, speelgoed, kussens, leibanden, halsbanden,... Ik ben koopverslaafd wat honden accesoires betreft dus ik heb meer dan genoeg. Ik durf zelfs te stellen dat ik groter woon dan elk van jullie hier! Ik heb niet de gewoonte om over iets van mij op te scheppen maar jullie reacties hebben mij gewoon boos gemaakt.
Ik heb daarnaast nog een 15 - tal Vlaamse Reuzen en 3 kippen. Allen in de tuin. En nee, geen enkele zit in een kooi. Ze hebben wel elk een houten huisje om hun te beschermen tegen slechte weersomstandigheden en waar ze 's avonds ingaan omdat er achter mijn tuin bos is en ik ben bang voor vossen. Ik eet dan ook altijd eieren van mijn eigen kippen.
Aan de mensen die wel lief tegen mij zijn geweest en mij NUTTIGE INFO hebben bezorgd en geen verwijten, hartelijk dank daarvoor, en de voorgaande frustratie is natuurlijk niet op jullie van toepassing.
Ik heb plaats genoeg voor een 3e hond, ik woon in een groot huis met grote tuin in een natuurlijke omgeving (Huldenberg in België - een buurt met enkel villa's - zoek maar eens op) en kwa 3e hond heb ik alls dat nodig is een kast vol hondenvoeding, speelgoed, kussens, leibanden, halsbanden,... Ik ben koopverslaafd wat honden accesoires betreft dus ik heb meer dan genoeg. Ik durf zelfs te stellen dat ik groter woon dan elk van jullie hier! Ik heb niet de gewoonte om over iets van mij op te scheppen maar jullie reacties hebben mij gewoon boos gemaakt.
Ik heb daarnaast nog een 15 - tal Vlaamse Reuzen en 3 kippen. Allen in de tuin. En nee, geen enkele zit in een kooi. Ze hebben wel elk een houten huisje om hun te beschermen tegen slechte weersomstandigheden en waar ze 's avonds ingaan omdat er achter mijn tuin bos is en ik ben bang voor vossen. Ik eet dan ook altijd eieren van mijn eigen kippen.
Aan de mensen die wel lief tegen mij zijn geweest en mij NUTTIGE INFO hebben bezorgd en geen verwijten, hartelijk dank daarvoor, en de voorgaande frustratie is natuurlijk niet op jullie van toepassing.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.