Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie zou dit willen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Wie zou dit willen?

Ongelezen bericht door Suuz! »

Toch is het best verleidelijk....Een kloon van Sorbonne :I:
zouden ze aan een pluk haar voldoende dna hebben? ;-)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Nee, ik vind het maar een raar idee. Net niet, en ook niet eerlijk naar 'de kloon' toe.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als je kloont zal de hond ook exact de zelfde interpretatie van belevingen moeten hebben, en dat is niet mogelijk. De band hoe verleidelijk ook kan je nooit opnieuw doen, omdat je zelf veranderd en en ook dingen anders doet als in je verleden.Met elke hond bouw je weer nieuwe band op,en je zal met je kloon hond dus nooit die herinneringen hebben als met je voormalige hond.
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Dit moet je toch ook niet willen lijkt me??...
Ik zou dit echt niet willen...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

'De kloon'.
En hoe noem je die hond dan? Saar de tweede, of toch gewoon 'de kloon'?

Nee. Hoe langer ik erover nadenk, hoe stommer ik het vind. Ik zal ook nooit een hond dezelfde naam geven als een voorganger. Vind dat ook eigenlijk zwaar oneerlijk naar de hond toe.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Toch is de verleiding heel groot, maar dit komt door egoïstische van mens ook bij mij.
Als ik praat over mijn lab Pipo krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen ,en die is al 9 jaar dood.
Laten ze maar leven kunnen verlengen op verantwoorde manier,daar zou ik zo voor tekenen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Als Skadi over 10 jaar sneeft? Ja, dan zou ik emotioneel gezien vast een tweede Skadi willen.
Net als ik trouwens een tweede Dante wou. Maar ja.
Rationeel gezien weet ik dat het niet kan. Want 'nurture' is imo ook erg belangrijk. Ervaringen kun je niet uitvlakken.

Maar ja, ik begrijp mensen die dit willen wel. Emotioneel gezien.
Ik zou het zelf nooit doen, maar ik begrijp de behoefte.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Dit doet mij heel erg denken aan 'The Boys from Brasil' van Ira Levin.

Een kloon van Belle zou ik stiekem best graag willen. Maar een kloon zal denk ik ook dezelfde genetisch aanleg voor ziektes hebben, dus dan zou ik al van tevoren weten dat de kans op botkanker op betrekkelijk jonge leeftijd best groot zal zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: En om wat Marc eerder zei, dat rashonden sowieso al kopietjes zijn.... Tjah, ach. Is Eva ook een kopietje van Sjef dan? (of van Tapaz, weet ik niet meer wie de moeder was).
Saar en Miep waren halfzusjes, zelfde moeder. En zo verschillend als maar zijn kan. Zowel in uiterlijk als karakter. Gelukkig maar.
Zo verschillend als Saar en Miep waren zo verschillend zal een cloon van Saar of Miep worden van het origineel. En dat geldt ook voor Eva. Als ik weer een nieuwe Eva zou willen dan zou ik gewoon weer een laekense herder nemen uit die lijnen. Dus ja, ik denk dat nog steeds.

Maar een Dapper is niet meer te vinden. Net zo min als een Wuilus. Want het waren kruisingen van god weet wat en die pakken zelfs een tweede keer anders uit omdat je nooit weet welke stukjes DNA meegaan naar de pup. Bij een golden of een tweede Eva weet je al zeker wat de kleur en het uiterlijk zal zijn. Je weet ook globaal welk karakter je mag verwachten. Rashonden stammen allemaal af van enkele oorspronkelijke voorouders. Daarom zien ze er ook vrijwel hetzelfde uit. Jij zag wel heel veel verschillen tussen Saar en Miep maar ik vond ze toch behoorlijk hetzelfde om te zien. Dan heb je nog opvoeding en opgroeien waar grote invloeden zullen zijn op het karakter. Dat deel is niet te clonen. Dus dat Saar en Miep hele verschillende honden waren is zeker waar. Maar zo verschillend als Dapper en Wuilus waren van elkaar en elke andere hond op straat waren ze natuurlijk niet. Dat wil ik daarmee zeggen.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe gek ik ook op Indy ben, nee, dat zou ik niet willen.
Er is er maar één van, uniek. Moet je niet op die manier mee gaan lopen klooien.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”