Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel: je hond loopt weg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Stel: je hond loopt weg

Ongelezen bericht door gyanty »

Ze blijven rondom wat rondzwerven. Kay loopt echt niet weg. Hij blijft zelf op een vreemd erf, ook als ik daarna vertrek, naar binnen ga of wat dan ook. Hier stond de tuindeur wel eens per ongeluk open. Als hij er al door gaat dan is het om snel even een plas te doen op de groenstrook achter huis.

Norah blijft ook relatief in de buurt. Ze kan wel niet meer te vangen zijn(is mij dus laatst als eens gebeurd), maar gaat ook niet zelfstandig op de scharrel.
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marloes* »

Uit ervaring weet ik dat Bo naar de dierenarts hier twee huizen verderop gaat en daar voor de voordeur gaat zitten totdat iemand toevallig naar buiten komt en ze snel naar binnen kan glippen om de baliemedewerkster en dierenarts een dikke lebber te geven en een koekie te scoren. Gelukkig brengt de baliemedewerkster haar dan weer terug of gaat ze zelfs een stuk lopen met het ontsnapte monster :boos:

Als de dierenarts dicht is blijft ze overigens gewoon in de tuin, al kan ze gemakkelijk weglopen. We hebben haar per ongeluk een nacht lang buiten laten zitten en toen we 's ochtends naar buiten keken lag ze languit op de oprit te pitten. Na het even snel terugkijken van de camerabeelden bleek ze echt alleen maar een beetje door de tuin gescharreld te hebben om vervolgens heel stoer voor de deur in slaap te vallen :I:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Bo gaat hier de deur niet uit. Sterker nog: Als iemand anders haar uit wil laten blijft ze naar huis trekken. Om dan vervolgens in de bench te gaan liggen.
Als baasjes niet thuis zij hoort dat volgens haar

Max gaat rondjes racen in het trappenhuis en bij iedereen buurten die toevallig het appartementencomplex in of uitkomt.
Als iemand dan ook nog de algemene voordeur voor hem zou opendoen zou hij konijntjes gaan najagen, gaan snuffelen en bij iedereen gaan buurten denk ik.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De stabijs gaan poezen scoren en kattendrollen. En daarna gaan ze weer naar huis.
Fien gaat helemaal nergens heen zonder ons en de wetters ook niet. Die gaan dus gewoon voor het huis liggen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Het stikt hier van de (half verwilderde) katten, ik vrees dat het na het wegloopavontuur van het geboefte ineens een stuk minder stikt van de katten hier.

Dat doen we dus maar niet :neenee: en sluiten in ons fort alles keurig achter ons gatje :mrgreen:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Eerst op bezoek een paar huizen verderop waar de puppy's zijn, spelen!!!. Als buurvrouw niet opendoet dan loopt ze een paar straten verder naar haar grote liefde Minos de Griekse brak. Een takje of leeg waterflesje dat ze tegenkomt onderweg die neemt ze dan mee en legt ze neer voor zijn voordeur. :I:
Mocht ze ondertussen een kat tegenkomen dan zal ze die wel opjagen. En ze moet ook echt niet haar aardsvijandin tegenkomen die verderop in de wijk woont, dat komt dan echt niet goed, dat wordt vechten. :schrik: Maar ze zou zelf niet naar haar op zoek gaan, ze loopt het liefste helemaal niet door die straat.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Cas zou naar de overkant gaa, daar wat snuffelen en plassen om vervolgens weer naar eigen tuin te gaan en hopen dat ik open doe
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

mijn rottweiler-teefje is wel een keer weg gelopen, we hebben haar met zijn 2en 45 minuten lopen zoeken. uiteindelijk bleek ze op het schoolplein op haar rug te liggen, zodat alle kids haar goed konden aaien :LOL:
die kids waren meteen van hun vooroordelen af.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hazel is net mijn schaduw, die gaat zonder mij niet eens naar buiten.
Bloem zal weggaan als Noa (dochter) er niet is. Dan gaat ze naar haar opzoek. Anders blijft die plakkerd ook gewoon in de deuropening staan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tot voor kort zou ik gezworen hebben dat Rasta wel naar zijn "2e thuis" zou gaan.
Mijn zoon heeft hem een keer laten ontsnappen en is ie hem gepeerd, de andere kant op naar de rondweg.
Een automobilist was gestopt en heel langzaam verder gereden om te kijken of hem niks zou overkomen, de sukkel is die auto gevolgd tot zijn huis aan de andere kant van onze woonplaats waar ik hem véél later ben komen halen pffffffff.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier staat de voordeur zeer regelmatig open terwijl ik niet binnen ben, maar aan het kletsen bij de buren op de galerij.
Boomer blijft altijd binnen. Hij mag dan echt wel naar buiten, vandaar die open deur, maar hij wil niet.

Mocht hij wel echt weglopen, en door de 3 deuren komen die we hebben voor we de flat uit zijn, dan zal hij een rondje om de flat lopen en weer naar binnen gaan.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Antonetta schreef:Mowgli zal het bos in gaan of aan de bosrand blijven scharrelen, of ze moet een kat zien die volgt ze desnoods tot bij de eigenaren in huis.
Balou zal van alles wat onbekend is schrikken en er van door gaan. Dit doet hij al aan de flexi, als hij ergens van schrikt dan zet hij het op een lopen.
Balou was ontsnapt, en zoals ik al vermoede zette hij het gelijk op een lopen. Ik schreeuwde
BALOU !!!, tot mijn verbazing ging hij plat op de grond liggen. Waarna ik rustig zeg, kom dan krijg je een koekje, waarop hij naar mij toe komt. Het is een hele geruststelling dat hij anders dan verwacht toch blijkt te komen. Ik moet wel zeggen dat ik "hier komen" regelmatig met hem aan de flex oefen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Die van mij zou zijn kop op de vensterbank leggen en naar binnen kijken waar ik bleef. Alleen op stap is namelijk he-le-maal niet leuk.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

't Is wel een keer gebeurd. Toen stond Jamie op straat de dobermann van de overburen uit te kafferen. :schrik: Kiwi zal overal wat gaan snuffelen, die vermaakt zich buiten wel. Buiten is Kiwi erg zelfstandig.

Het zijn geen weglopers maar ze zullen vast de buurt even gaan verkennen.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Shima gaat tot de oprit en dan bij de auto staan wachten en piepen: "ben je nou nog niet klaar? Kom nou!!!" :lol1:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan zal rustig gaan scharrelen en waarschijnlijk uiteindelijk bij de snackbar uitkomen.
Dieber zal eerst controleren of alle katten wel in hun tuin of vensterbank zitten en vervolgens strategisch in de straat gaat zitten of liggen zodat ze alle katten in de gaten kan houden en eventueel terug naar huis kan brengen.
Fleur zoekt een takje en gaat bij ieder mens die ze tegenkomt proberen of ze het takje voor haar willen gooien.

Dieber en Fleur buiten vergeten zal niet lukken, die beginnen beide te joelen als ze ook maar denken dat ik ze vergeet. Als ik ze een zit en blijf geef blijven ze wel rustig wachten. Daan zit meestal aan de lijn dus die zal ik ook niet vergeten.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Henk is een keer (of 2 keer sst) buiten gesloten en die ging he-le-maal nergens heen. Die bleef als een sukkeltje voor de deur zitten.
Henk hoeft dus niet per se weg maar als hij mocht kiezen, ging hij liefst naar een bos waar veel muisjes zitten. Speuren, graven en snuffelen.
Cena zou naar het strand gaan. Eindje lopen wel vanuit Tilburg ;)
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”