Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben je in ons land echt zo afhankelijk van de gemeente ??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ben je in ons land echt zo afhankelijk van de gemeente ?

Ongelezen bericht door laeken »

mmartinn schreef:Tuurlijk voorkom ik dan dat dat kleine hondje iets aan gedaan word, Castor is mijn verantwoordelijkheid, hij heeft zich maar in te houden.
Maar niet iedereen denkt er zo over, dat zie je hier al wel. En dan snap ik dus niet dat je als eigenaar van een klein hondje dat risico wil nemen.

Nee, dat snap ik ook niet. Maargoed, ook mijn honden zijn wel eens tegen mijn zin op een hond af gestoven.
Afbeelding
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

laeken schreef:
Nero12 schreef:Muilokorf is ook weer niet alles. Heb een tijdje geleden gehad dat een klein hondje lisliep en alsnog mijn hond pakte. Had zn oor vast en kon ik eraf schoppen. Mijn hond kon niets doen en wordt ook onzeker. Ook kleine honden of pups horen aan de riem en niet zomaar bij je hond te komen.

Waarom kan jij je eigen hond niet verdedigen tegen een klein mormel? En was het beter geweest als jouw hond op dat moment die kleine hond even goed toe kon takelen? Is dat dan zijn verdiende loon? De verkeerde gepakt dus nu helaas kapot gebeten. Dat kan toch niet? En hoe vaak doet zo'n kleine hond dit? En waarom juist jouw hond. Geen enkel aandeel? Niet zelf een beetje uitgelokt? Want kleine hondjes die grote herders bijten leven normaal gesproken niet zo lang. Dat doen ze 2 keer en dan is het wel een keer goed mis. Dus hoe vaak komt dit voor als je eigen hond de zaak niet loopt op te juinen?
Tegen de tijd dat ik de JR eraf had zaten er al wel 2 gaten in het oor. En nee mijn hond had geen aandeel. De hond kwam van achteren voor maar 1 ding. Rekening is nooit betaald want zijn kleine fickie doet dat nooooooit.
Nero12
Actief
Contacteer:

laeken schreef:
Nero12 schreef:Ik blijf erbij dat iedereen zn hond bij zich moet houden en anders is het het risico van de loslopende hond. Ik ben sowieso niet voor alle losloopgebieden want de praktijk is dat honden niet onder appel staan. En daarnaast is het vaak veel te weinig ruimte met veel te veel honden. Om al niet te spreken van de vele uitlaatservicen met 10 loslopende honden.
Kijk, je bekijkt het alleen vanuit jouw wereld. Want mijn hondje kan prima los en zal nooit een andere hond bijten of toetakelen. Ook zal ze nooit een pup wat doen. Mijn vorige teef idem. Gewoon prima sociaal al was dat met 100 andere honden op een voetbalveld. Dus waarom zou een losloopgebied volgens jou afgeschaft moeten worden? Waarom is er iets mis met een loslopende sociale hond daar waar dat mag? Omdat jij er dan last van hebt? Omdat je je eigen misschien minder sociale hond niet kan handelen als er een sociale hond komt snuffelen? In mijn optiek moeten mensen met asociale honden niet gaan wandelen waar sociale honden lekker kunnen spelen. Aangelijnd wandelen kan je overal. Loslopen kan haast nergens en daar waar dat kan hebben voor mij de mensen met de lieve vriendelijke honden de ruimte. Die mogen daar lekker spelen en doen.

De loslopende hond is altijd schuld? Wat een frisse redenatie. Er komt een lieve pup aan wandelen van 16 weken, wil ruiken aan jouw pitbull en dan wordt er terecht een oor af gerukt omdat jij je pitbull niet kan mannen? Daar kom je bij mij toch echt niet mee weg als je ergens loopt waar je weet dat andere honden los lopen. :wink:
Ik heb het over situaties waar kleine honden loslopen waar het niet is toegestaan. Ik loop nooit in losloopgebieden. Daarnaast is mijn hond wel sociaal en bijt niet zomaar. Maar 80% van de kleine honden hier komt grommend en keffend op mijn hond af. En de eigenaar maar lachen want die heeft lef zeg tegen een herder. Als mijn hond dan hapt is het weer fie rot herder. Nee hier in de wijk ligt het voor een groot deel echt bij de opvoeding. Mijn hond kan lang negeren en heeft nog nooit schade gemaakt door mijn maatregelen. Maar het wordt je soms wel moeilijk maakt met overal loslopende honden waar het niet mag.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

laeken schreef:
Nero12 schreef:Ik blijf erbij dat iedereen zn hond bij zich moet houden en anders is het het risico van de loslopende hond. Ik ben sowieso niet voor alle losloopgebieden want de praktijk is dat honden niet onder appel staan. En daarnaast is het vaak veel te weinig ruimte met veel te veel honden. Om al niet te spreken van de vele uitlaatservicen met 10 loslopende honden.
Kijk, je bekijkt het alleen vanuit jouw wereld. Want mijn hondje kan prima los en zal nooit een andere hond bijten of toetakelen. Ook zal ze nooit een pup wat doen. Mijn vorige teef idem. Gewoon prima sociaal al was dat met 100 andere honden op een voetbalveld. Dus waarom zou een losloopgebied volgens jou afgeschaft moeten worden? Waarom is er iets mis met een loslopende sociale hond daar waar dat mag? Omdat jij er dan last van hebt? Omdat je je eigen misschien minder sociale hond niet kan handelen als er een sociale hond komt snuffelen? In mijn optiek moeten mensen met asociale honden niet gaan wandelen waar sociale honden lekker kunnen spelen. Aangelijnd wandelen kan je overal. Loslopen kan haast nergens en daar waar dat kan hebben voor mij de mensen met de lieve vriendelijke honden de ruimte. Die mogen daar lekker spelen en doen.

De loslopende hond is altijd schuld? Wat een frisse redenatie. Er komt een lieve pup aan wandelen van 16 weken, wil ruiken aan jouw pitbull en dan wordt er terecht een oor af gerukt omdat jij je pitbull niet kan mannen? Daar kom je bij mij toch echt niet mee weg als je ergens loopt waar je weet dat andere honden los lopen. :wink:
:ok: :ok: Had er hier laatst toevallig nog over met iemand.
Ik ken ook beide medailles, en nee, met een hondagressieve hond liep ik niet vrolijk aangelijnd in een losloopgebied ervan uitgaand en hopen dat er geen andere Ella (is een kant en klaar brokje voor de honden die ik gewend was :LOL: ) of iets anders omstuimigs op ons af kwam denderen.
Bij dat soort honden nam ik mijn maatregelen door midden in de nacht te lopen (wat ik nog steeds wel eens mis)
Mensen roepen hier van de daken dat je ten aller tijden je hond onder appel dient te hebben ('werkt niet meer op een letter :gvd: )
B.v.! tijdens forumwandeling, toen ik jaren geleden nog wel eens meeging, liep ook alles door elkaar heen en heb zelden een hond uitstekend zien luisteren :U:
Honden werden wel op elkaar afgestemd. Ja, die van mij kan met alles, of alleen als hij zij los is :ok: Heb nog nooit iets foutst meegemaakt. En heb toch meerdere keren meegewandeld vroegah.

Helaas nog nooit een africhtingshond gezien. Geloof direkt dat die uitstekend luisteren maar wat ik her en der lees, lopen die eigenaren dus ook niet op een zondagmiddag in een losloopgebied.
Laatst gewijzigd door Asterix op 08 feb 2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Nero12
Actief
Contacteer:

Ik moet er ook wel bijzeggen dat hier al het natuur losloopgebied is en dat vind ik jammer. Mijn hond is sociaal maar speelt niet graag en wil niet bestormd worden. Daardoor kan ik hier nooit lopen want alles is losloop en dat betekent hier ometje telefoon bellen en ergens loopt nog een hond. Daarom mag het van mij hier weg. Dan kan ik ook weer vd natuur genieten.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Asterix schreef:Bij dat soort honden nam ik mijn maatregelen door midden in de nacht te lopen (wat ik nog steeds wel eens mis)
Serieus??? Gadverdamme, moest er niet aan denken! Heb een bloedhekel aan donker haha :oeps: (euhm tijd van de dag dan he, anders krijgen we weer heel andere discussies)
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Nero12 schreef:Ik moet er ook wel bijzeggen dat hier al het natuur losloopgebied is en dat vind ik jammer. Mijn hond is sociaal maar speelt niet graag en wil niet bestormd worden. Daardoor kan ik hier nooit lopen want alles is losloop en dat betekent hier ometje telefoon bellen en ergens loopt nog een hond. Daarom mag het van mij hier weg. Dan kan ik ook weer vd natuur genieten.
Begrijp ik wel. Hier is het enorm uitgedund door de koeien e.d. De 1 kan zijn honden daarbij wel loslaten, de ander niet en ik ben te schijterig dat ze op de hoorns worden genomen of worden getrapt haha
Nero12 schreef:Serieus??? Gadverdamme, moest er niet aan denken! Heb een bloedhekel aan donker haha :oeps: (euhm tijd van de dag dan he, anders krijgen we weer heel andere discussies)
Ja, serieus, of rond een uur om 00:00 of voor het voor de eerste lichtinval in de ochtend. Dus ook nog seizoenafhankelijk :engel:
Afbeelding Afbeelding

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Honden mogen toch niet los in gebied waar runderen grazen? Of loop ik achter?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik snap Thom prima. Ik zou ook geen aangifte willen doen tegen mensen die ik dagelijks tegenkom, en hun hun hond "afpakken". Als zij die hond muilkorven en aan de lijn houden.... prima. Mijn hond krijg ik er niet mee terug, maar nieuwe slachtoffers worden ook niet gemaakt.
Asterix
Zeer actief

rose schreef:Honden mogen toch niet los in gebied waar runderen grazen? Of loop ik achter?
Officieel mag het niet.
Afbeelding Afbeelding

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Asterix schreef:
rose schreef:Honden mogen toch niet los in gebied waar runderen grazen? Of loop ik achter?
Officieel mag het niet.
Nou in Groenendaal was dat anders ,daar liepen de runderen gewoon in het hondenlosloopbos.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Marion. schreef:Ik snap Thom prima. Ik zou ook geen aangifte willen doen tegen mensen die ik dagelijks tegenkom, en hun hun hond "afpakken". Als zij die hond muilkorven en aan de lijn houden.... prima. Mijn hond krijg ik er niet mee terug, maar nieuwe slachtoffers worden ook niet gemaakt.
Dat is ook zo hoor, maar Thom opent dit topic en verbaast zich over het feit dat de hond die Yla heeft doodgebeten nog steeds rondloopt.
Ik lees daar toch wat onvrede met de situatie.
Buurhond houdt zich aan lijn- en muilkorfplicht, schade is onderling geregeld.
Er ligt geen aangifte, voor de poltie is het dan een civiele zaak verder.
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Tineke schreef:
Asterix schreef:
Officieel mag het niet.
Nou in Groenendaal was dat anders ,daar liepen de runderen gewoon in het hondenlosloopbos.
Niet los, zover ik het heb kunnen zien, achter een klein stukje draad.
Afbeelding Afbeelding

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Asterix schreef:
Tineke schreef:
Asterix schreef:
Officieel mag het niet.
Nu wel maar ze hebben echt jaren los in het bos gelopen en sinds kort achter draad.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

labje schreef:
Marion. schreef:Ik snap Thom prima. Ik zou ook geen aangifte willen doen tegen mensen die ik dagelijks tegenkom, en hun hun hond "afpakken". Als zij die hond muilkorven en aan de lijn houden.... prima. Mijn hond krijg ik er niet mee terug, maar nieuwe slachtoffers worden ook niet gemaakt.
Dat is ook zo hoor, maar Thom opent dit topic en verbaast zich over het feit dat de hond die Yla heeft doodgebeten nog steeds rondloopt.
Ik lees daar toch wat onvrede met de situatie.
Klopt (ik lees het nu na).
labje schreef:Buurhond houdt zich aan lijn- en muilkorfplicht, schade is onderling geregeld.
Er ligt geen aangifte, voor de poltie is het dan een civiele zaak verder.
Thom, wat zou je eigenljik willen dat er gebeurde? Vanuit de gemeente, of van de eigenaren?
Asterix
Zeer actief

Tineke schreef:
Asterix schreef:
Tineke schreef: Nou in Groenendaal was dat anders ,daar liepen de runderen gewoon in het hondenlosloopbos.
Nu wel maar ze hebben echt jaren los in het bos gelopen en sinds kort achter draad.
Loop er sinds 2004, daarvoor weet ik het idd niet. PFww..lastig 3 quotes
Afbeelding Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tineke schreef:
Asterix schreef:
Tineke schreef: Nou in Groenendaal was dat anders ,daar liepen de runderen gewoon in het hondenlosloopbos.
Ik heb ze alleen los tusssen de honden meegemaakt.
Ben sinds 2005 daar niet meer geweest, is nu een beetje ver rijden :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Marion. schreef:Ik snap Thom prima. Ik zou ook geen aangifte willen doen tegen mensen die ik dagelijks tegenkom, en hun hun hond "afpakken". Als zij die hond muilkorven en aan de lijn houden....
prima. Mijn hond krijg ik er niet mee terug, maar nieuwe slachtoffers worden ook niet gemaakt.
:ok:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Pepie schreef:
Marion. schreef:Ik snap Thom prima. Ik zou ook geen aangifte willen doen tegen mensen die ik dagelijks tegenkom, en hun hun hond "afpakken". Als zij die hond muilkorven en aan de lijn houden....
prima. Mijn hond krijg ik er niet mee terug, maar nieuwe slachtoffers worden ook niet gemaakt.
Begrijp ook best dat Thom dit topic uit emotie heeft geopend:
thom schreef:Lees vanmiddag een verhaal over een 2 jarige Rottweiler op facebook, deze jonge hond schijnt een pup gebeten te hebben, is in beslag genomen. Nu is Martin Gaus zich ermee aan het bemoeien, hij wil graag met de hond en later in combinatie hond eigenaren aan de gang. De gemeente wil dit niet, er moet een roze spuit in.
Godsamme, onze Yla is bruut vermoord door een buurhond, die woont hier nog steeds, ben ik nu zo raar dat ik dit vreemd vind ??
Maar wie dit opgelegd heeft is mij onduidelijk, maakt ook niet uit, die hond kan geen anderen meer doodbijten!
thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
Afbeelding Afbeelding

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Asterix schreef:
Pepie schreef:
Begrijp ook best dat Thom dit topic uit emotie heeft geopend:
thom schreef:Lees vanmiddag een verhaal over een 2 jarige Rottweiler op facebook, deze jonge hond schijnt een pup gebeten te hebben, is in beslag genomen. Nu is Martin Gaus zich ermee aan het bemoeien, hij wil graag met de hond en later in combinatie hond eigenaren aan de gang. De gemeente wil dit niet, er moet een roze spuit in.
Godsamme, onze Yla is bruut vermoord door een buurhond, die woont hier nog steeds, ben ik nu zo raar dat ik dit vreemd vind ??
Maar wie dit opgelegd heeft is mij onduidelijk, maakt ook niet uit, die hond kan geen anderen meer doodbijten!
thom schreef:De betreffende hond heeft toen meteen een aanlijn- en muilkorfplicht gekregen, daar houden zij zich aan.
Dat was precies de reden van het openen van dit topic, met de vraag of het zo anders is per gemeente.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Tineke schreef:[
of ze nu voor altijd en definitief achter draad zitten weet ik niet. Het is nog maar een paar maanden geleden, ik geloof dat ik daar met o.a. Guus liep, dat er een op hol geslagen rund over het pad op ons af kwam denderen. Ze zitten geloof ik maar een deel van het jaar op dat weiland ( maar zeker weten doe ik het niet. ) Het tweede deel van groenendaal is voor zover ik weet ook niet van het eerste afgesloten, dus als ze daar lopen, kunnen ze ook oversteken. En voor zover ik begrijp zijn ze daar toch voor de natuur ooit neergezet.

Vroeger was het helemaal bizar en liepen de runderen daar zelfs met kalveren.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Je kunt niet zomaar zeggen dat een hond moet worden afgemaakt als er een pup of kleine hond is doorgebeten. Mijn vorige buurvrouw heeft twee pomeranians die als pup van 10 weken al vreselijk uitvielen naar andere honden(angstagressie). Een pup kan dus zeker een rol hebben gehad in het uitlokken van het gedrag.

Ik heb bij mijn ouders altijd kleine hondjes gehad(havanezers) en weet ook de keerzijde van de medaille. Echter als zij maar aanstalte maakten om uit te vallen, dan kregen ze een bulder dat ze daar onmiddellijk mee moesten ophouden. Op het strand is 1x van die twee uit het niets gegrepen door 2 rhodesian ridgebacks. Waarom? De eigenaar had een auto-ongeluk gehad toen hij terug reed van het strand, zijn 2 honden ontsnapte en gedreven door stress en commotie waren die op zoek naar iets om dat af te reageren. De schade bleef beperkt tot enkele gaatjes en gezien de situatie hebben we geen aangifte gedaan.

Ben het absoluut niet eens met Laeken, je veronderstelt dat als een grote hond in welke situatie dan ook een klein hondje (dood)bijt, deze dan moet ingeslapen worden omdat dat de consequentie is. Dat is precies hetzelfde als ik zou zeggen dat elk brutaal/onopgevoed klein hondje maar doorgebeten moet worden door mijn honden als ze hem lastig vallen.

Ik heb mijn honden uitstekend onder appèl en beide zijn sociaal, echter mijn huidige mechel is net als de vorige niet gesteld op opdringerige honden. Ik houd mijn honden keurig bij mij, ik waarschuw de eigenaar en probeer zo nodig de andere hond(groot of klein) op afstand te houden. Maar zodra mijn hond wordt gebeten, dan is het helaas pindakaas voor de andere hond als hij wordt terug gebeten. Ik ken mijn honden en hun inhibitie. Als mijn hond 'out of the blue' een pup zou doodbijten, dan ben ik nog eerder bij de DA om hem in de slapen als dat de eigenaar aangifte kan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”