laeken schreef:Nero12 schreef:Ik blijf erbij dat iedereen zn hond bij zich moet houden en anders is het het risico van de loslopende hond. Ik ben sowieso niet voor alle losloopgebieden want de praktijk is dat honden niet onder appel staan. En daarnaast is het vaak veel te weinig ruimte met veel te veel honden. Om al niet te spreken van de vele uitlaatservicen met 10 loslopende honden.
Kijk, je bekijkt het alleen vanuit jouw wereld. Want mijn hondje kan prima los en zal nooit een andere hond bijten of toetakelen. Ook zal ze nooit een pup wat doen. Mijn vorige teef idem. Gewoon prima sociaal al was dat met 100 andere honden op een voetbalveld. Dus waarom zou een losloopgebied volgens jou afgeschaft moeten worden? Waarom is er iets mis met een loslopende sociale hond daar waar dat mag? Omdat jij er dan last van hebt? Omdat je je eigen misschien minder sociale hond niet kan handelen als er een sociale hond komt snuffelen? In mijn optiek moeten mensen met asociale honden niet gaan wandelen waar sociale honden lekker kunnen spelen. Aangelijnd wandelen kan je overal. Loslopen kan haast nergens en daar waar dat kan hebben voor mij de mensen met de lieve vriendelijke honden de ruimte. Die mogen daar lekker spelen en doen.
De loslopende hond is altijd schuld? Wat een frisse redenatie. Er komt een lieve pup aan wandelen van 16 weken, wil ruiken aan jouw pitbull en dan wordt er terecht een oor af gerukt omdat jij je pitbull niet kan mannen? Daar kom je bij mij toch echt niet mee weg als je ergens loopt waar je weet dat andere honden los lopen.

Had er hier laatst toevallig nog over met iemand.
Ik ken ook beide medailles, en nee, met een hondagressieve hond liep ik niet vrolijk aangelijnd in een losloopgebied ervan uitgaand en hopen dat er geen andere Ella (is een kant en klaar brokje voor de honden die ik gewend was

) of iets anders omstuimigs op ons af kwam denderen.
Bij dat soort honden nam ik mijn maatregelen door midden in de nacht te lopen (wat ik nog steeds wel eens mis)
Mensen roepen hier van de daken dat je ten aller tijden je hond onder appel dient te hebben ('werkt niet meer op een letter

)
B.v.! tijdens forumwandeling, toen ik jaren geleden nog wel eens meeging, liep ook alles door elkaar heen en heb zelden een hond uitstekend zien luisteren
Honden werden wel op elkaar afgestemd. Ja, die van mij kan met alles, of alleen als hij zij los is

Heb nog nooit iets foutst meegemaakt. En heb toch meerdere keren meegewandeld vroegah.
Helaas nog nooit een africhtingshond gezien. Geloof direkt dat die uitstekend luisteren maar wat ik her en der lees, lopen die eigenaren dus ook niet op een zondagmiddag in een losloopgebied.