lieke schreef:
Dat is geen vergelijking. We leven in een mensenmaatschappij. Niet in een hondenmaatschappij. Honden moeten zich dus aanpassen aan ónze maatschappij. Dat dit soms oneerlijke situaties oplevert, jammer dan.
Honden die bewezen hebben een kind te willen doden, behoren niet in ónze maatschappij te leven. Een normaal mens beschermt de eigen jongen. Zou biologisch wel raar zijn als de mens een andere soort boven de eigen soort plaatst.

We leven in een maatschappij waarin we van meet af aan dieren hebben binnen gehaald, zoals de honden.
En het leed dat mensen aan kunnen richten, naar dieren en naar elkaar is nog vele malen erger.
Maartje zei net "de honden zijn niet gestrafd maar afgemaakt om veiligheid te garanderen".
Waarom doen ze dat dan niet ook bij mensen? Slachtoffers die zo nodig moeten vallen omdat een leipo "nog een kans moet kunnen maken". Ik gun een hond eerder een kans nadat hij gerehabiliteerd is (en dat kan bij een hond nog veel beter dan bij een mens).
Dus gewoon even niet de emotionele "mensen" aspecten erbij halen maar gewoon effe heel rationeel. Want het klopt niet wat er allemaal gebeurt.
Trouwens, wat doe je hier eigenlijk als je niet van honden houdt maar een kattenliefhebber bent? Ik ga toch ook niet op een kattenforum zitten, want ik ben een honden liefhebber?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen