Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen op de dijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Aangevallen op de dijk

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

duitse herder schreef:
Hanneke2 schreef:
S@ndr@ schreef:je omschrijft ook dat je hond blijft gillen, gillen is geen voergave- Ik praat t gedrag van de Airdale niet goed :neenee: hoor,( absoluut niet) maar daar kan dus een verklaring in liggen
Dat blijf ik een rare bewering vinden. Ik bedoel, ik weet best dat overgave in principe betekent dat je met je bek dicht op je rug blijft liggen, maar dat wil niet zeggen dat een hond die blijft gillen het 'uitlokt'.

In mijn ogen zit er een verschil tussen een hond die effe op z'n plek wordt gezet door een oudere/grotere hond en die vervolgens netjes reageert met het equivalent van 'Sorry, meneer/mevrouw, ik zal het niet meer doen', en dus braaf op z'n rug gaat, en een hond die echt (al dan niet terecht) vreest voor z'n leven en dus blijft gillen. Braaf onderwerpen na een correctie voor onbeschoft gedrag is iets tussen twee honden, maar gillen omdat de andere hond niet ophoudt is volgens mij puur roepen om hulp.

Ik vind doorgaan terwijl een hond op z'n rug ligt te krijsen geen normaal sociaal hondengedrag. En al helemaal niet als er vervolgens ook gaatjes in die hond worden gemaakt. En ik vind dus niet dat je in zo'n geval de 'verliezer' iets kan verwijten.

Als een baldadige tiener finaal in elkaar wordt geschopt door een volwassen vent en blijft gillen en schreeuwen en vloeken zeg je ook niet van "Tsja, dan had dat jong maar netjes Sorry moeten zeggen." Denk ik.
Dat kunnen wij wel vinden maar in de praktijk blijkt toch altijd het tegenovergestelde. Zodra een hond gaat gillen en vluchten, word het alleen maar erger. Zou de hond daadwerkelijk meteen gaan liggen of houd zich stil, is de trigger snel voorbij. Gillen is wel een logische reactie, immers schrikt de hond zich de tandjes!
Zelf merk ik het met Noah, als pupzijnde meerdere keren de bosjes in gevlucht als een hond wilde jagen. Ze heeft zichzelf nu aangeleerd dat ze plat op de grond gaat liggen, doodstil. De lol voor de andere hond is er vanaf en die laat haar dan links liggen. Terwijl daarvoor met rennen en gillen ze juist uitlokte dat ze door gingen.
Al bedenk ik me dat het niet meer voorkomt, waarschijnlijk heeft Noah nu wel een betere houding waardoor ze het niet meer doen.
Op mijn werk zie ik het ook gebeuren, zodra 1 hond gaat gillen duikt iedereen het er liefst op (ganging up). Had de hond stil gelegen (wat ook gelukkig gebeurd) is het meteen klaar en bemoeid niemand zich ermee.
En dan verschilt dat dus blijkbaar van hond tot hond. Ganging up kan ik begrijpen, in die zin dat veel honden zonder na te denken mee zullen rennen als er blijkbaar op iets gejaagd wordt, en dan hoeft alleen de aanstichter maar besloten te hebben dat de prooi vandaag een yorkie is, en dan kunnen heel veel prima sociale honden hele akelige vergissingen maken.

Ganging up in de zin van lekker met z'n allen een gillende hond pakken, dat ken ik gelukkig niet. Wel individuele honden die getriggerd werden door gillen (toen Jack zijn teen brak sprong er meteen een bekende herderteef bovenop want gillen als je je teen breekt mag blijkbaar niet :roll:, maar het merendeel van het grote gelegenheidsroedel destijds schrok er alleen maar van, en andere bevriende honden reageerden bezorgd / speelden ramptoerist.)

En tuurlijk praat iedereen vanuit zijn eigen honden, maar als mijn stel een hond een snauw geeft omdat er een grens wordt overschreden, of gewoon hallo zegt tegen een angstige hond, en die hond gaat in paniek gillen, dan is het drie stappen achteruit en kalmerende signalen geven. Ik heb nooit andere honden gehad dan deze twee en nooit ander gedrag gezien bij hen richting angstige/paniekende honden en ik zou werkelijk zwaar teleurgesteld zijn in mijn hond als hij of zij agressief zou reageren op angst bij een andere hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik heb tegenwoordig een pet corrector spray bij me als ik met de honden ga wandelen, de laatste tijd kwam ik iets te vaak vervelende honden tegen en zeker nu 1 van mijn honden geblesseerd is lijkt hij wel doelwit geworden voor al die asociale honden bij ons in de wijk

Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, dat kan, als honden wat mankeren dan zijn ze de lul,... alles wat zwak is :roll:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

bellabeest schreef:ik heb tegenwoordig een pet corrector spray bij me als ik met de honden ga wandelen, de laatste tijd kwam ik iets te vaak vervelende honden tegen en zeker nu 1 van mijn honden geblesseerd is lijkt hij wel doelwit geworden voor al die asociale honden bij ons in de wijk

Afbeelding
Wat zit er dan in die spray?
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Geperste lucht komt er uit als je de "kop" indrukt : het maakt een hard sissend geluid . Honden zijn niet zo gek van dat geluid .
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Waar kan men die kopen, hoeveel kosten ze en zijn ze meerdere keren te gebruiken ?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

duitse herder schreef:
lieke schreef:Ik zit ook altijd met verbazing te lezen dat 'een hond zich dient over te geven' en 'niet moet gillen of wegrennen want dat triggert een aanval'.
Leuk hoor, al die verontschuldigingen. Want dat zijn, in mijn ogen. Verontschuldigingen voor wangedrag van honden die kennelijk 'hun instinct volgen'.
Ammehoela. Mijns inziens is er helemaal geen reden voor vreemde honden om tot de aanval over te gaan zodra zij een onbekende soortgenoot ontwaren. Honden hoeven zich niet dood te houden om niet dood gebeten te worden door een hen onbekende hond.
En dat honden van pijn en angst gillen als ze worden gebeten, voor het echie dan, is niet raar. Ik gil ook hoor als mijn darmen eruit worden gescheurd. :19:

Ik ben geen agressief tiepje, maar als ik een stel mafketels in de buurt had wonen zoals TS met baas en hond, ging ik niet zonder werpstok de deur uit en had ik er beiden om de oren geslagen. Hárd.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar of de honden dat ook weten, dat denk ik niet. Anders zou het niet nog steeds voor komen en dat doet het wel. De Airdale heeft niks te maken met vreemde honden en hoeft er al helemaal niet bovenop te duiken!
Maar anderzijds als de Airdale een meerdere tegenkomt, heb ik het vermoeden dat hij ook gaat gillen en schreeuwen en toch alles gaat proberen om of eronderuit te komen of door te blijven knokken.
Heb dat hier ook echt een paar keer meegemaakt. Het hevigst op strand met een labrador die even een punt wilde komen maken en een baas die in de verte wat stond te lachen. Tot Finn de labrador omver gooide en boven de labrador stond en de labrador het op een gillen zette. Dat gebeuren vergeet ik niet snel meer. Schade viel mee, maar geen van beide honden wilden zich overgeven en het zag er behoorlijk heftig uit. Toen had ik ook zoiets van dit had niet hoeven gebeuren als de man zijn hond meer in zicht had gehad, of terug had kunnen fluiten toen hij zag dat dat beest flink aan het uitdagen was. Maar goed, dat was ook zo'n eigenaar die wist dat zijn hond behoorlijk sterk was en dus nooit zo snel een meerdere zou treffen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

ute schreef:Waar kan men die kopen, hoeveel kosten ze en zijn ze meerdere keren te gebruiken ?
Onder andere bij Zooplus.
Is goed voor 50 keer sissen staat er :mrgreen:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... 1wAig#more

Ik gebruikte vroeger gewoon een klein frisdrankblikje met kiezelsteentjes om opdringerige reuen zonder baas bij mijn teven weg te houden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

ute schreef:Waar kan men die kopen, hoeveel kosten ze en zijn ze meerdere keren te gebruiken ?
op internet, en de grotere dierenwinkels hebben ze ook, als je er rustig mee om ga kan je er 50 keer mee corrigeren.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Jumper verkoopt ze ook :ok:
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

snuffel11 schreef:Jumper verkoopt ze ook :ok:
ja alleen betaal je er bij jumper wel de hoofdprijs voor
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

blondie schreef:
duitse herder schreef:
lieke schreef:Ik zit ook altijd met verbazing te lezen dat 'een hond zich dient over te geven' en 'niet moet gillen of wegrennen want dat triggert een aanval'.
Leuk hoor, al die verontschuldigingen. Want dat zijn, in mijn ogen. Verontschuldigingen voor wangedrag van honden die kennelijk 'hun instinct volgen'.
Ammehoela. Mijns inziens is er helemaal geen reden voor vreemde honden om tot de aanval over te gaan zodra zij een onbekende soortgenoot ontwaren. Honden hoeven zich niet dood te houden om niet dood gebeten te worden door een hen onbekende hond.
En dat honden van pijn en angst gillen als ze worden gebeten, voor het echie dan, is niet raar. Ik gil ook hoor als mijn darmen eruit worden gescheurd. :19:

Ik ben geen agressief tiepje, maar als ik een stel mafketels in de buurt had wonen zoals TS met baas en hond, ging ik niet zonder werpstok de deur uit en had ik er beiden om de oren geslagen. Hárd.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar of de honden dat ook weten, dat denk ik niet. Anders zou het niet nog steeds voor komen en dat doet het wel. De Airdale heeft niks te maken met vreemde honden en hoeft er al helemaal niet bovenop te duiken!
Maar anderzijds als de Airdale een meerdere tegenkomt, heb ik het vermoeden dat hij ook gaat gillen en schreeuwen en toch alles gaat proberen om of eronderuit te komen of door te blijven knokken.
Heb dat hier ook echt een paar keer meegemaakt. Het hevigst op strand met een labrador die even een punt wilde komen maken en een baas die in de verte wat stond te lachen. Tot Finn de labrador omver gooide en boven de labrador stond en de labrador het op een gillen zette. Dat gebeuren vergeet ik niet snel meer. Schade viel mee, maar geen van beide honden wilden zich overgeven en het zag er behoorlijk heftig uit. Toen had ik ook zoiets van dit had niet hoeven gebeuren als de man zijn hond meer in zicht had gehad, of terug had kunnen fluiten toen hij zag dat dat beest flink aan het uitdagen was. Maar goed, dat was ook zo'n eigenaar die wist dat zijn hond behoorlijk sterk was en dus nooit zo snel een meerdere zou treffen.
Mijn hondjes zullen nooit een partij zijn voor geen ene hond.Ze zijn klein en zachtaardig en bang.
En van binnen word ik zo vreselijk kwaad als zo`n baas 50 meter verder op op zijn dooie gemak aan komt lopen,mijn hondje op haar rug ligt te gillen en die man dan zegt,hoort er bij

Romy is nu veel banger geworden,ze word vaak achterna gezeten alsof ze een konijntje is.Vergelijk het daar maar mee.

Ik ben nu ook bang geworden de laatste weken.

Kijk om even de situatie te schetsen,We hebben een park onder aan de Dijk......
Met een klein stukje waar de honden los mogen.Een veldje.Verder mogen de honden niet los in het park en ook niet op de dijk.Maar vrijwel iedereen heeft wel de hond los.

Goed mijn hondjes rennen op het veldje...ik heb niks in de gaten komt er opeens een hond aan stormen..Het lijkt wel uit het niets.Nou die kwam van de dijk af...De baas loopt nog op de dijk en kan van die afstand niks doen...Hij roept verder ook niet...

Ik had om me heen gekeken en zag niemand voordat ik de riem los deed...

Ik kan mijn hondjes nu nergens meer even los laten rennen..

En ook in de buurt kan er een schutting open vliegen en staat er een grote hond voor onze neus.

kunnen sommige wel schrijven...als een hond aan die van mij zit heeft ie een probleem.
Allemaal heel stoer,maar op dat moment kun je haast niks en het ergste is dan al gebeurd...
Ik en mijn hondjes willen geen trauma!

Het ging heel goed met ze tot dat ze dat mee maakten en nog wat van die onbetrouwbare honden tegen kwamen.

Ik denk dan rot op met je hond,je ziet toch dat ze bang zijn....nee hoor,ik krijg van die opmerkingen als;Hij doet niks hoor (nee alleen slaan mijn honden op de vlucht maar de hond blijft achter ze aan gaan)of o ik wist niet dat ze bang waren en er dan nog 5 minuten achteraan staan te vangen omdat ze hun eigen hond niet eens kunnen pakken.

Waarom denkt een honden eigenaar van een grote hond dat kleintjes zitten te wachten op hun reus?Waarom moeten sommige mensen gewoon naar me toe lopen met de lijn op lang om kennis te maken?Rot op zeg! Bah...ben er zo klaar mee.

Heel jammer want ons plezier is bedorven.
Ik ben al aan het zoeken naar een andere plek waar niemand komt en ik met de fietskar heen kan.

O en als ik ze op het los loop veldje heb houden ze me in de gaten,ik hoef maar te zeggen zachteje kom maar en ze staan aan mijn voeten.Ze zullen NOOIT zelf naar een andere hond gaan (of die moet klein zijn,dan zouden ze dat wel durven) Ze blaffen nooit naar anderen,grommen niet...

Maar zoals ik al zei,ik loop min of meer met twee konijntjes aan de lijn.Zo kun je het zien!

Nou deed deze herder niks maar Romy ging er als een haas van door.
Stel je even voor dat deze herder kwaad wil....Romy vlucht,herder er boven op en ik ben te laat.
Afbeelding

Dit is toch geen partij????
nathalie71

Foto was op de Wythermerplas.....toen wilde ik nog vertrouwen hebben..Gelukkig zijn we toen de verkeerde niet tegen gekomen.Maar ik ga dit dus niet meer doen.Mij te veel risico.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tja, als je hond angstig gedrag vertoont, wordt ie vaak alleen maar nog meer een doelwit :ugh: , probeer die circel te doorbreken met leuke hondjes in je buurt ^^
Heb je geen wandelmaatjes ? veel leuker dan iedere keer in je eentje wandelen ^^
Afbeelding
nathalie71

Nou ik vond het heerlijk lekker met hondjes ontspannen naar dat prachtige gebied.
Ik hoef niet zo nodig met anderen,en kleine hondjes zijn er niet zo veel.

Het ging goed met andere honden tot op zekere hoogte (ze kwamen bij de vorige eigenaar niet verder dan de keuken en tuin,nooit andere honden gezien)En dat ging al heel goed.

Ze moeten gewoon de hond bij zich houden als ze niet met anderen kunnen.

En ja ik had het wel heel leuk gevonden als er meerder kleintjes in de buurt woonden en daar mee gaan lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze was toch super knap!

Afbeelding

Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

wandelmaatje hoeft niet perse een kleine hond te hebben hoor, als het maar klikt tussen de honden ^^
Mijn hond Max is ook een niet zo'n hele grote hond, gewoon middelmaatje, en sinds Max 4 maanden is, loopt ie vaak samen met een doberman pinscher van 9 jaar.

Zij en max hadden vanaf het begin een superklik, en Max wil wel eens met haar stoeien, en zelfs met stoeien doet ze voorzichtig :I:
Samen in water baggeren en molshopen uitgraven is altijd grappig om te zien.
Dus de ene (grote) hond is de andere niet :cheer:

Ik zou zelf zeggen, mocht je iemand tegenkomen met lopen die een leuke hond heeft waar er een klik mee is, vraag gewoon of ze vaker wandelen :W:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Kan je niet leren dat ze naar jou toe komen zodat je ze kan aanlijnen? Ze krijgen dan steun van jou, mocht er een hond op je af komen kan je die zelf weg bonjouren en ze krijgen geen succes met wegrennen, zowel jouw hond als de buurtende hond niet. Dat heeft bij mijn Noah erg goed geholpen!
Verder zou ik niet verlangen van andere dat ze hun hond bij zich houden. Even heel lullig gezegd, jouw honden zijn bang. Stel ze komen even snuffelen en je honden gaan er gillend vandoor. Niks leuker om daar achter aan te rennen.
Perry en Noah

Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nathalie, jouw hondjes doen hetzelfde als de mijne. Ze zijn bang en slaan op de vlucht als er een hond achter ze aan komt. Lola's andere optie is in elkaar duiken en sneppen als het te lang duurt. Beide ongewenst gedrag en bovendien gevaarlijk. Vluchten wil ik niet, want ik wil haar niet kwijtraken en sneppen wil ik niet, want er komt een keer een hond die haar dan keihard corrigeert.

Mijn strategie is dus Lola wat dichterbij houden en als er een hond in zicht komt (vaak achterom kijken...) dan roep ik Lola bij me en hou zelf de andere hond in de gaten. Als die hond op ons af komt, ga ik breed voor Lola staan/lopen en probeer ik de hond op te vangen. Dus ik zeg wat tegen 'm en zorg dat in ieder geval de snelheid eruit is voor hij eventueel bij Lola komt. En als de aankomende hond er niet uitziet als een geschikte partij, stuur ik 'm weg. Al dan niet met een 'HEEEEEY', als dat handiger lijkt.

De laatste drie reacties op mijn gedrag op een rij:
- ze doen niks hoor (3 jonge amerikaanse bulldogs die in volle vaart op Lola af kwamen)
- hij wil gewoon spelen hoor (een jonge, lompe labrador die op standje race frontaal op lola af kwam en een HEEY kreeg)
- hij mag hier loslopen, doe 'es effe normaal, dan moet je hier maar niet komen (een sint bernard :schrik: die ons bleef volgen)

Die reacties zijn stom. Die bazen zijn stom. En ik kan daar van alles van vinden. Of ik kan gewoon zelf actief anticiperen op het feit dat zulke mensen rondlopen en niet zelf iets zullen doen. Dat doe ik dus. Ik wil geen kut-ervaringen voor Lola dus dan regel ik het zelf maar. Niet leuk, wel de enige oplossing mi.

Ik woon langs de IJssel, aan de andere kant en een stuk richting Deventer, maar wie weet kunnen we eens wandelen samen. Hoewel drie bange honden in jouw omgeving blijkbaar niet echt handig is met al die tokkies in de buurt. Dat wordt dan wel een erg anticiperende wandeling :mrgreen:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

@ Nathalie Ik ga nu aan de andere kant van de IJsselcentrale wandelen. En ben je al eens in het park bij De Klokbeker of bij de Schellerhoeve geweest? Die laatste is idd wel een eindje fietsen.

Ik heb hem nog niet weer gezien en wijkagent heeft donderdag spreekuur dus dat moet nog even wachten.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

nathalie71 schreef:
kipo schreef:
Een werpstok komt niet hard genoeg aan :wink: een leren riem, dat kletst goed door.

@ts: ik vind ontegenzeggelijk de Airedale fout in dit verhaal, maar met negen maanden is jouw hond geen op en top pup meer, ook al tilt hij zijn poot nog niet op.
Die Airedale en de Ridgeback doen dit bij elke hond....deze honden zouden niet los mogen omdat het niet goed gaat met de meeste honden!!

En alles wat speels of klein is zien ze geloof ik als prooi of zo
Best grappig dat je deze conclusie trekt na 1 voorval met een ridgeback :denken:

Leg maar even uit wat er mis is met deze twee rassen als je het zo goed weet...?

Ontopic: De airedale is hier gewoon helemaal fout en Frolic (want ik weet niet hoe je echt heet), ik kan me je frustratie enorm goed voorstellen! Probeer volgende keer inderdaad op tijd aan te geven dat de andere persoon zijn hond aan moet lijnen. Ik hoop dat het niet vaker zal voorkomen!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Frolic

Crista schreef:
nathalie71 schreef:
kipo schreef:
Een werpstok komt niet hard genoeg aan :wink: een leren riem, dat kletst goed door.

@ts: ik vind ontegenzeggelijk de Airedale fout in dit verhaal, maar met negen maanden is jouw hond geen op en top pup meer, ook al tilt hij zijn poot nog niet op.
Die Airedale en de Ridgeback doen dit bij elke hond....deze honden zouden niet los mogen omdat het niet goed gaat met de meeste honden!!

Best grappig dat je deze conclusie trekt na 1 voorval met een ridgeback :denken:

Leg maar even uit wat er mis is met deze twee rassen als je het zo goed weet...?

Ontopic: De airedale is hier gewoon helemaal fout en Frolic (want ik weet niet hoe je echt heet), ik kan me je frustratie enorm goed voorstellen! Probeer volgende keer inderdaad op tijd aan te geven dat de andere persoon zijn hond aan moet lijnen. Ik hoop dat het niet vaker zal voorkomen!!
Zowel de Airdedale als de Ridgeback staan erom bekend. Nathalie en ik lopen in hetzelfde gebied, komen heel veel mensen tegen en iedereen heeft het er over. Het is niet slechts 1 voorval met een ridgeback dus. Het gebeurt regelmatig.
Ik ga ervan uit dat Nathalie het ook niet over het ras in het algemeen heeft, maar specifiek over deze twee honden.

De Airedale komt van veraf. Hij is dan nog in het park, rent bij zijn baas vandaan, onder het prikkeldraad door en stormt op je af. Er is geen sprake van dat je op tijd aan kunt geven dat baas zijn hond aan moet lijnen. In mijn geval was de baas zeker 100 meter ver als het niet meer was.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Crista schreef:
nathalie71 schreef:
kipo schreef:

Ik ben er vrij zeker van dat Nathalie hier niet alle ridgebacks en airedales bedoelt, maar die twee, die bij hun op de dijk lopen te klieren.
nathalie71

Dank je wel Frolic,

Inderdaad wie trekt hier nou conclusies.Ik heb het totaal niet over het ras!

Het gaat over deze twee honden die al veel meer incidenten hebben gehad.

Misschien moet je alles even goed lezen Crista i.p.v.in de aanval te gaan!

Ik ken een hele lieve Airedale en ook een hele lieve Ridgeback.
Maar deze zijn niet aardig en de bazen al helemaal niet.
Ik zal nooit over een ras oordelen wel over een baas die zijn hond niet onder controle heeft.
nathalie71

En op tijd aan geven dat de meneer zijn hond aan moet lijnen is onmogelijk als hij 100 meter verder op loopt van de hond vandaan
nathalie71

Frolic schreef:@ Nathalie Ik ga nu aan de andere kant van de IJsselcentrale wandelen. En ben je al eens in het park bij De Klokbeker of bij de Schellerhoeve geweest? Die laatste is idd wel een eindje fietsen.

Ik heb hem nog niet weer gezien en wijkagent heeft donderdag spreekuur dus dat moet nog even wachten.
Ja de Schellerhoeve liep ik ook vaak,maar de meeste mensen hebben daar de honden ook los op de smalle paadjes terwijl het niet mag.

Park bij de klok beker kom ik haast nooit.

Vanmorgen een grasveldje gevonden en de hondjes even los laten rennen.

Ik loop nu richting de Ark/Markesteen en daar kun je aan de over kant langs de weilanden lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef:En op tijd aan geven dat de meneer zijn hond aan moet lijnen is onmogelijk als hij 100 meter verder op loopt van de hond vandaan

Je moet er ook niet van uit gaan dat bazen iets doen of iets te zeggen hebben.
Zelf met de hond regelen is vaak veel makkelijker.
Die van jou bij je roepen voor ze op de vlucht gaan of bang zijn en wanneer je de andere hond hebt weggestuurd kunnen ze weer verder spelen.
nathalie71

Marco88 schreef:wandelmaatje hoeft niet perse een kleine hond te hebben hoor, als het maar klikt tussen de honden ^^
Mijn hond Max is ook een niet zo'n hele grote hond, gewoon middelmaatje, en sinds Max 4 maanden is, loopt ie vaak samen met een doberman pinscher van 9 jaar.

Zij en max hadden vanaf het begin een superklik, en Max wil wel eens met haar stoeien, en zelfs met stoeien doet ze voorzichtig :I:
Samen in water baggeren en molshopen uitgraven is altijd grappig om te zien.
Dus de ene (grote) hond is de andere niet :cheer:

Ik zou zelf zeggen, mocht je iemand tegenkomen met lopen die een leuke hond heeft waar er een klik mee is, vraag gewoon of ze vaker wandelen :W:
Dat weet ik dat de ene grote hond de andere niet is,neem Boef van het forum.Die was heel lief en rustig en dat gaat prima.

Ook in het park zoals je op de foto`s kunt zien zijn er aardige grote honden.

Die Beagle en een Cocker hier uit de straat kunnen ze ook goed mee.
Kleine hondjes zijn nooit een probleem.Grote drukke,lompe of opdringerige honden zijn ze wel bang voor.
nathalie71

dagmar88 schreef:
nathalie71 schreef:En op tijd aan geven dat de meneer zijn hond aan moet lijnen is onmogelijk als hij 100 meter verder op loopt van de hond vandaan

Je moet er ook niet van uit gaan dat bazen iets doen of iets te zeggen hebben.
Zelf met de hond regelen is vaak veel makkelijker.
Die van jou bij je roepen voor ze op de vlucht gaan of bang zijn en wanneer je de andere hond hebt weggestuurd kunnen ze weer verder spelen.

Romy en Vlinder waren bij mijn voeten toen de Ridgeback er aan kwam.
Ik zei steeds UHH tegen de hond en pakte hem aan zijn tuig om hem van Romy af te halen en zei weg,schiet op.Maar hij bleef een hele hoge houding hebben en bananen in zijn oren.
Baas kwam op zijn gemak aan lopen,Romy lag te gillen,baas zei ach dat hoort er bij,ik gritste Romy er tussen uit,zegt hij oh...zet je hondje maar weer op de grond hoor...Ik dacht,ja daag,pas als jij de hond aan de lijn hebt.Hij deed rustig hond aan de lijn corrigeerde geen enkel moment.Ik zet Romy neer en zei kom maar en we liepen verder.

Ik heb nu een extra lijn mee.Als hij er weer aan komt lijn ik hem aan,kan ik hem weghouden van mijne en wacht ik op de baas.

Verder weet ik het ook even niet
Frolic

Nathalie, als je wilt oefenen met grote honden wil ik best een paar keer met mijn aangelijnde hond langs de jouwe lopen. Zoeken we gewoon een veilig plekje.
nathalie71

Frolic schreef:Nathalie, als je wilt oefenen met grote honden wil ik best een paar keer met mijn aangelijnde hond langs de jouwe lopen. Zoeken we gewoon een veilig plekje.
Ja hoor dat wil ik wel.

Moet nu alleen even wachten.Vlinder is loops geworden en vorige keer kwam Romy daar vlak achter aan dus ben nog wel even zoet haha...

Ik stuur je t.z.t.wel een pb-tje oke?
Dank je wel!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”