beterschap voor je mooie oude dame!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xena viel net om.. Toch GVS :-(
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Xena viel net om..
gats mal, wat akelig en wat zul je geschrokken zijn 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja ik ben wel geschrokken al hou je er toch steeds rekening mee dat ze niet de jongste meer is, het blijft heel onverwacht... zeker omdat ze gisteren zo vrolijk en zo aktief was... Heb er niet van geslapen en kon geen hap door mn keel krijgen vandaag.... Maar goed.. het is niet anders en ik hoop dat ze er van kan herstellen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hoe is het nu met haar, gaat het een beetje?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh mens wat ellendig! Is ze niet vreselijk misselijk? Jack bleef destijds maar kotsen tot hij een spuit voor de misselijkheid kreeg.malinois schreef:Helaas lijkt ze nu wel gvs te hebben...gistermiddag met zn 2-en ff lekker gewandeld. Teruggekomrn heeft ze een.paar uur liggen slapen. Toen ze wakker werd kon ze niet meer stabiel staan. Dacht eerst nog aan spierpijn. Nu houdt ze ook dr koppie scheef, trekt met dr oogjes en kan alleen naar links lopen en omvallen.
bel zo de da voor de zekerheid ff maar wat heb ik een spijt van die lekkere wandeling. Misschien heeft t toch iets getriggert.. mn mooie meissie
Ik denk niet dat die wandeling er iets mee te maken heeft, het gebeurt gewoon willekeurig.
Heel veel sterkte de komende dagen. Ik vond het best heel erg zwaar, vooral voor die hond die zo stikberoerd en diepongelukkig was, maar ook voor ons, want je kon hem nog geen minuut alleen laten.
Een lichtpunt: de meeste honden knappen na een paar dagen echt heel snel op.
Beterschap voor je ouwe dame!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze slaapt nu veel iets wat ze vanacht totaal niet gedaan heeft...renee-uk schreef:hoe is het nu met haar, gaat het een beetje?
Heeft gegeten en als ze iets hoort kraken komt ze als waggelend kijken of t iets eetbaars is ... heeft vanmiddag nog ff geprobeerd te knagen aan een kauwbot maar ze zat steeds verkeerd met dr inschatting waar t bot tov dr bek was...
Lopen gaat heel slecht. Ze plast en poept direct en wil dan ook weer naar huis.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ik denk niet (meer) dat ze misselijk is. Ze eet gewoon hetzij wat moeilijk... kan nog komen natuurlijk ik heb event antibraakpilletjes liggen die ik voor xavi had ivm dat virus.Hanneke2 schreef:
Oh mens wat ellendig! Is ze niet vreselijk misselijk? Jack bleef destijds maar kotsen tot hij een spuit voor de misselijkheid kreeg.
Ik denk niet dat die wandeling er iets mee te maken heeft, het gebeurt gewoon willekeurig.
Heel veel sterkte de komende dagen. Ik vond het best heel erg zwaar, vooral voor die hond die zo stikberoerd en diepongelukkig was, maar ook voor ons, want je kon hem nog geen minuut alleen laten.
Maar zolang ze eet...
Ja t is erg sneu om te zien ze snapt er ook niks van.
Ik hoop echt dat ze er snel van opknapt ...

-
nathalie71
malinois schreef:Ja ik ben wel geschrokken al hou je er toch steeds rekening mee dat ze niet de jongste meer is, het blijft heel onverwacht... zeker omdat ze gisteren zo vrolijk en zo aktief was... Heb er niet van geslapen en kon geen hap door mn keel krijgen vandaag.... Maar goed.. het is niet anders en ik hoop dat ze er van kan herstellen...
Veel beterschap en sterkte met het oude dametje
- Hanneke2
- Zeer actief
Van wat ik zo lees knapt ze sneller op dan Jack, dus dat gaat de goeie kant op! Jack kon echt niet lopen en heeft 3 dagen vrijwel niets gegeten, die moesten we zelfs drinken geven onder dwang.malinois schreef:Nee ik denk niet (meer) dat ze misselijk is. Ze eet gewoon hetzij wat moeilijk... kan nog komen natuurlijk ik heb event antibraakpilletjes liggen die ik voor xavi had ivm dat virus.Hanneke2 schreef:
Oh mens wat ellendig! Is ze niet vreselijk misselijk? Jack bleef destijds maar kotsen tot hij een spuit voor de misselijkheid kreeg.
Maar zolang ze eet...
Ja t is erg sneu om te zien ze snapt er ook niks van.
Ik hoop echt dat ze er snel van opknapt ...
Ik zou geen moeilijke botjes geven trouwens, die coördinatie is helemaal van slag, ook waar het eten betreft, en je wil niet dat ze zich verslikt of op haar tong bijt ofzo.
Ik zou 'makkelijk' eten geven, dingen die ze amper hoeft te kauwen. KVV met een scheut lauw water erdoorheen bijvoorbeeld, iets wat ze gewoon weg kan slobberen. En in de komende dagen moet je op gaan letten dat ze zichzelf niet overschat. Jack vond dat hij op een gegeven moment wel weer op de bank kon springen of naar de keuken kon rennen als er koekjes kwamen en dan moesten we echt snel zijn anders maakte hij een doodssmak.
Maar het komt goed! Het is heel akelig allemaal, maar de prognose is gewoon hartstikke goed bij GVS.
- Strandjutter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik duim dat ze snel opknapt
Maar het heeft even tijd nodig , is mijn ervaring .....
Beterschap met je oude dame
Maar het heeft even tijd nodig , is mijn ervaring .....
Beterschap met je oude dame

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Botjes krijgt ze ook niet meer die lag hier nog van Xavi had er ook niet aan gedacht die weg te halen. Vochtig Kvv krijgt ze idd en dat gaat goed weg. Geduld is niet mn sterkste kant zeker niet met zoiets maar we kunnen weinig anders dan t afwachten...

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Heel veel sterkte voor je oude dame. Moet vervelend zijn om haar zo te zien, ik duim voor je dat ze snel weer opknapt!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hoe gaat het vandaag met de dame?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog hetzelfde... zie nog geen verschilsamantha! schreef:Hoe gaat het vandaag met de dame?

- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Bah, ze moet gewoon snel weer opknappen, duimen draaien hard voor je mooie dame 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hé wat naar meid om dat aan te moeten zien bij je ouwe dametje
ik hoop dat ze snel opknapt en knuf voor de schrik 

- Hanneke2
- Zeer actief
Bij Jack zagen we op dag 4 pas heel duidelijk verbetering, toen stonden die ogen ook eindelijk weer echt normaal, en na ruim een week was hij weer helemaal het ventje, alleen nog wat zwabberig in de achterhand en zijn kop draaide nog wat scheef als hij bijvoorbeeld focuste op een koekje.malinois schreef:Nog hetzelfde... zie nog geen verschilsamantha! schreef:Hoe gaat het vandaag met de dame?
Ik duim dat ze morgen een stuk beter is!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je!
Ik heb het idee dat dr oogbewegingen heel iets minder zijn geworden, dus misschien een heel kleine verbetering tov vanmorgen...
Het gaat idd. langzaam heb ik begrepen Hanneke, heb er inmiddels veel over gelezen en het enige wat je kan doen is geduld hebben volgens mij...
Die ogen zijn ook het grootste probleem heb ik het idee, ze kan zich totaal niet focussen. Zeker 's avonds bij 'kunstlicht' zie je haar echt stil gaan staan, ergens op proberen te focussen en daar dan naar toe proberen te lopen.
Ik heb het idee dat dr oogbewegingen heel iets minder zijn geworden, dus misschien een heel kleine verbetering tov vanmorgen...
Het gaat idd. langzaam heb ik begrepen Hanneke, heb er inmiddels veel over gelezen en het enige wat je kan doen is geduld hebben volgens mij...
Die ogen zijn ook het grootste probleem heb ik het idee, ze kan zich totaal niet focussen. Zeker 's avonds bij 'kunstlicht' zie je haar echt stil gaan staan, ergens op proberen te focussen en daar dan naar toe proberen te lopen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Geduld, inderdaad, en veiligheid bieden, dat is zo ongeveer het enige wat je kan doen. Voor die hond is het heel angstaanjagend dat de wereld alsmaar blijft draaien.malinois schreef:Dank je!
Wat bij Jack wel iets leek te helpen, waren tabletjes tegen wagenziekte. Voordeel daarvan is ook dat je erg ontzaglijk slaap van krijgt, en slapen is goed.
Het is echt niet niks hoor, en ik heb met jullie te doen. Maar hou vol, het komt echt goed.
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Ik duim gewoon heel hard verder voor je meisje 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt ietsje beter te gaan... ik heb haar vanaf zaterdag natuurlijk alleen uitgelaten omdat zeker xavi soms onbenullig kan zijn. Wel mee in de auto omdat ze eigenlijk niet aangelijnd kan want dan gaat ze hangen in de lijn en valt ze steeds om. Loslopen gaat beter doordat ze niet steeds aan t eind van de lijn komt en dan weer een zwiepertje maakt. Goed.. net dus weer mee en eerst Xena willen doen.. die bleef naast de auto zitten want dr mannen moesten mee. Niet in beweging te krijgen. Goed de mannen eruit en ja hoor toen was t goed.
mevrouw liep (al was t nog onstabiel) met dr staartje in de lucht vrolijk mee... agos t wijffie 

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
fijn dat er ietwat verbetering lijkt te zijn, hopelijk blijft het zo verder evolueren

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat klinkt toch als een behoorlijke verbetering 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En Xavi was zo voorzichtig met dr...
is niet van dr zijde geweken terwijl hij normaal best lomp kan zijn.
Ik vond t ook wel een goed teken. T is niet veel maar beter iets dan niks...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Goed zo. Hup ouwe taart. En ook hup Xenamalinois schreef:En Xavi was zo voorzichtig met dr...is niet van dr zijde geweken terwijl hij normaal best lomp kan zijn.

-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Re: Xena viel net om.. Toch GVS :-(
Beterschap met Xena
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Beterschap voor haar!
- Hanneke2
- Zeer actief
Fijn dat ze een stukje beter is en wat lief van Xavi, heel aandoenlijk als je ziet hoe ze dan bezorgd zijn voor hun maatje.malinois schreef:En Xavi was zo voorzichtig met dr...is niet van dr zijde geweken terwijl hij normaal best lomp kan zijn.
Staartje omhoog vind ik een heel goed teken trouwens, ga zo door, Xena!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja das zo lief om te zien. Er gebeurt dr niks hoor nu hij er bij is 
Oke ik heb echt geen idee wat nu een grote vooruitgang is en hoe snel t verloopt. Dr oogjes zijn nu weer normaal geen geflits meer.
Oke ik heb echt geen idee wat nu een grote vooruitgang is en hoe snel t verloopt. Dr oogjes zijn nu weer normaal geen geflits meer.