Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogtrail Cunos 2014

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Dogtrail Cunos 2014

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken :mrgreen:
Ik neem dan Astro ook mee die eet Beau wel op

zoooo alles opgelost :lol:

Ik neem Danne echt nie mee!! Mijn arme stinkepuppie :jank:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Kit schreef:
Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken :mrgreen:

wees gerust, Solar wordt echt te oud nu
te oud om 2 dagen zo een end te lopen he
nooit te oud om Danne te killen volgens mij

:engel:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid

Podenji schreef:
Kit schreef:

wees gerust, Solar wordt echt te oud nu
te oud om 2 dagen zo een end te lopen he
nooit te oud om Danne te killen volgens mij

:engel:

Dat weet ik wel zeker
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Haha zo eng is de dogtrail ook niet. Verdwaalde ploegen worden op weg geholpen of opgehaald en iedereen is voor het donker terug op het kamp. Thuis slapen is niet het spelletje, maar als je wilt kan je ook een hotel in de buurt boeken natuurlijk (al moeten die ook maar net een hele vieze hond in huis willen...) Maar als je niet van kamperen houdt, tja dan hou je ook niet van dogtrail.

Meer dan een hele grote speurtocht is het niet. Kan je iets niet, durf je iets niet of wat dan ook, dan hoeft helemaal niks. Het is gewoon een grote wandeling met veel honden en veilig allemaal aan de lijn. En ja het eerste jaar hadden wij al enkele vreemden in ons team. Ons team is opgericht uit het border collie forum. Natuurlijk kende ik mijn man en ik nog iemand hier uit de buurt. 2 andere leden had ik nog maar 2 keer op een forumwandeling getroffen en 2 andere leden nog nooit. We hebben van te voren ook eerst afgesproken en samen gewandeld.

Dit jaar zal Hilde voor mij de enige echte onbekende zijn. Ik ken haar alleen van het forum ja. Maar de andere 2 nieuwe leden kennen de andere 2 oude leden ook nog niet. Twee jaar geleden heb ik ook een nieuw lid geintroduceert. En vorig jaar een ander teamlid. Voor de dogtrail komen we meestal wel samen om te wandelen, voor de thuisopdracht of nog andere zaken door te spreken. Dus we zorgen er meestal wel voor dat nieuwe leden in onze groep al een beetje thuis zijn. Ik moet zeggen, gezellig hebben we het altijd wel. Gewoon onderweg over de hondjes praten, beetje puzzels maken en ieder heeft iets waar hij goed in is, plus een grote mate van socialiteit. Al kan een hond iets niet goed, maar wil iets wel heel graag, ach ja waarom niet? Onze borders slagen al jaren niet in de speurspellen. Kan het ons wat schelen? Nee hoor we lachen om die desinteresse en het overdreven fanatisme bij andere opdrachten. Maar het gaat niet om de opdrachten, die leuken het geheel op. Zo onvoorspelbaar is de dogtrail niet. Elka jaar om 0.00 uur op goede vrijdag inschrijven, altijd ergens 1 van laatste weken september. Zaterdag en zondag. Altijd ergens op zaterdag een 20 a 30 km (hoe goed je puzzelt) en zondags 10 tot 15. Altijd puzzels en ook daar zitten zaken in die terugkeren en waar je handigheid in krijgt. Stippenkaart en andere zaken die heel normaal zijn in bijvoorbeeld de scouting. Kompasroute ook zo iets. Meestal wel op creatieve wijze over het water, maar ook daar zijn in de loop der jaren wel herkenningen in. Snuffelroutes, penssporen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wie kent de lunchpakketten inmiddels niet! Of de hamburgers van Feikje! De nachtopdracht en de thuisopdracht! Nee echt het is best leuk hoor. En tja dat je de locatie zo vlak van te voren weet maakt niet uit. Hij staat in Friesland net zo goed als in Drenthe. Voor een dogtrail in Frankrijk voor 75 euro? Ik zou het er ook voor doen, maar denk niet dat dat haalbaar is en uitkomt voor de organisatie haha. Nee dat gaat niet gebeuren.... Cunos is een hondenschool in Friesland, dus in die richting moet je meer denken.

En martin...... :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: Geen enkele hond is perfect, geen enkele hond is geweldig, ook al werd je hond geroemd op zijn gedrag op dat moment. Dat jou hond bepaald gedrag laat zien, foutief of niet, het lokt altijd reacties bij andere dieren op. Ik erger mij soms ook aan mensen die zich verder prima correct gedrag. Ja ik kan iemand zelfs helemaal niet mogen terwijl er niks op diegene aan te merken is.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

20 tot 30 km... lopend? Op 1 dag???

Eh... grapje zeker? Dat is 5 tot 8 uur lopen? Dat kun je niet menen, toch?
Dat is toch niet geschikt voor iedereen?

Enfin... waar maak ik me ook druk om. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt; mij lijkt het echt helemaal 100% niets om niet op voorhand te weten hoe of wat. Kamperen; helaas.. om meerdere redenen niet geschikt voor mij. Een hotel: zit je weer dat de hond mogelijk niet mee mag.

En dit soort dingen met vreemden doen? Met mensen die ik dus niet heel goed ken? Nee.. sorry... lijkt me niets.. dan weet je toch niet of het klikt?

Onbegrijpelijk.... volkomen onbegrijpelijk ;-(

Suzanne
Kit
Erelid

~Suzanne~ schreef:20 tot 30 km... lopend? Op 1 dag???

Enfin... waar maak ik me ook druk om. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt; mij lijkt het echt helemaal 100% niets om niet op voorhand te weten hoe of wat. Kamperen; helaas.. om meerdere redenen niet geschikt voor mij. Een hotel: zit je weer dat de hond mogelijk niet mee mag.

En dit soort dingen met vreemden doen? Met mensen die ik dus niet heel goed ken? Nee.. sorry... lijkt me niets.. dan weet je toch niet of het klikt?

Suzanne

Het is geen legermars hoor hahahha

Maar gelukkig hoef jij niet mee te doen met die gruwelen
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, Beau en ik gaan van te voren wel even spoortjes lopen en zoekspellen doen.. Dan scoren we ook op speuronderdelen, haha! Behalve als Beau opgegeten gaat worden door Astro :jank:

Ik ga dus met een voor mij compleet onbekend team mee. Sandra 'ken' ik via het forum en de rest helemaal niet. En ondanks dat ga ik gewoon een heel leuk weekend hebben hoor! Die mensen leer je vanzelf kennen, de honden ook. En een onderwerp om over te praten heb je altijd! Uiteindelijk kom je toch met een gezamelijk doel en dat is gewoon een superweekend hebben met je hond! Er zitten wel een bekenden in de andere teams, ook gezellig. Ik maak me iig geen zorgen :D
Afbeelding
Kit
Erelid

Hilde schreef:Ja, Beau en ik gaan van te voren wel even spoortjes lopen en zoekspellen doen.. Dan scoren we ook op speuronderdelen, haha! Behalve als Beau opgegeten gaat worden door Astro :jank:

Ik ga dus met een voor mij compleet onbekend team mee. Sandra 'ken' ik via het forum en de rest helemaal niet. En ondanks dat ga ik gewoon een heel leuk weekend hebben hoor! Die mensen leer je vanzelf kennen, de honden ook. En een onderwerp om over te praten heb je altijd! Uiteindelijk kom je toch met een gezamelijk doel en dat is gewoon een superweekend hebben met je hond! Er zitten wel een bekenden in de andere teams, ook gezellig. Ik maak me iig geen zorgen :D

Waar ik voor in mn broek schijt is die engerd met die bouviers, Gerda heet ze ofzo? Ik heb er nu al nachtmerries van! :goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne
Jij blij dat het geen verplichting is :ok:
wat een gezever, er zijn zoveel dingen onbegrijpelijk, zo is het voor mij compleet onbegrijpelijk waarom jij zo door blijft zeveren over een dogtrail die alleen voor mensen is die dat leuk vinden en aankunnen.
Doe je dat met alles wat jij onbegrijpelijk vind? focus je op de dingen die je wel leuk vind en steek je energie daar in zou ik zeggen , dan sta je vast ook een stuk positiever in het leven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Ja, Beau en ik gaan van te voren wel even spoortjes lopen en zoekspellen doen.. Dan scoren we ook op speuronderdelen, haha! Behalve als Beau opgegeten gaat worden door Astro :jank:

hahaha ik schets wel een lekker beeld van Astro :LOL:
Astro komt niet veel vreemde honden tegen hier, dus hij is er eigenlijk bang voor en gaat heel hard blaffen, vechten niet hoor, of ze moeten te veel in zijn private bubble komen of zich met mij gaan bemoeien. Ik ben hem daarin aan het trainen zodat hij leert dat hij het rustig allemaal langs zich heen kan laten gaan, maar ja ik kom dus niet veel vreemde honden tegen dus het trainen gaat wat moeizaam. Op dit moment doet hij het alleen nog bij grote honden, die vind hij echt heel eng ( hij is gegrepen door een duitse dog toen hij 4 maanden was en dat heeft echt heel veel indruk op hem gemaakt )
Een extra reden voor mij trouwens om met de dogtrail met Astro mee te doen, ik denk dat hij dat weekend veel zal leren :cheer:
ik schrijf dat hier trouwens maar even op, zodat de mensen die meegaan en hier ook lezen niet denken dat Astro een of andere agressieve mongool is, maar ja de meeste mensen die meedoen kunnen honden ook wel lezen en zien dat hij gewoon een vreselijk mietje is :mrgreen:
op hondenshows doet hij dit trouwens niet, dan is hij heel braaf, ik denk teveel andere honden tegelijk hahaha
Kit
Erelid

Astro is een Podenco, dat zijn allemaal losgeslagen moordenaars, is voor ons niks nieuws toch? :19: :mrgreen:
gyanty
Zeer actief

Haha ja Gerda, daar moet je voor oppassen haha :lol1: :O:

Je mag je ding vinden Suzanne, maar ik snap niet zo goed waarom je dat in dit topic moet verkondigen. Ieder doet zijn ding wat hij leuk vind toch? Ik kan echt niks met boodschappen van: ik zou dat niet kunnen. Prima, maar waarom moet ik dat 100 keer horen. Je hoeft niet altijd te zeggen wat je denkt. Soms kan je ook gewoon doorgaan naar je eigen onderwerp.

Hotelproblemen kan je zo oplossen. Hotels opzoeken in de buurt waar de hond wel mee mag. Simpel als dat. Maar zoals ik al zei: zo is dit spelletje niet, dus wil je dat, ben je hier niet aan goede adres.

Sterker nog Suzanne: de teams starten tussen een uur of 8 en 10 uur 's ochtends en zaterdags komen de teams tussen 16 uur en 19.00 uur binnen (of worden binnen gehaald). En nee het is niet geschikt voor iedereen. En ja er worden ook wel mensen halverwege met een auto opgepikt en bij het kamp gebracht. Er zijn mensen die zondags niet meer starten etc. En dat zou zelfs kunnen als het je niet zint met je team. ER is altijd een uitweg, maar zo panisch zijn de meesten niet. Ik heb best veel leuke mensen leren kennen via dogtrail eigenlijk. Ook mensen die ik hier wel op forum tref ja. Tja ik ben niet zo bang dat het niet klikt met iemand. Het is maar voor een weekend. Maar ik ben makkelijk in omgang (en mijn gehele team wel) en pas me snel aan. Ik heb het gewoon snel gezellig met iedereen. En ik denk niet graag in problemen, maar in uitdagingen.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Wees gerust Podenji. Mijn eerste dogtrail met Kay. Jonge reu van nog geen 2 jaar, met net 2,5 week de suplorinchip. Helemaal losgeslagen. Hij heeft lopen gillen alsof hij vermoord werd, terwijl er niks aan de hand was.

Oh ja nog even terug komen op onbekenden in je team. Ik heb de dogtrail ooit met mijn beide zussen gelopen. Haha laten we zeggen dat dat misschien wel de zwaarste beproeving was! Al vind ik het nog steeds tof dat mijn zussen toen mee gegaan zijn. Mijn oudste zus ging halverwege de nacht naar huis en mijn andere zus en ik zijn aangesloten bij ander team. Laat is stellen: mijn zussen hebben de dogtrail nooit weer gelopen. Ik voor de 6e keer ofzo?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Je moet wel van wandelen houden ja. Maar ik vind het altijd echt geweldig. Super leuke opdrachten, die juist zo leuk zijn omdat ze nieuw en onverwachts zijn. Helaas kan ik dit jaar niet mee (hoop tegen die tijd een andere zware klus geklaard te hebben :mrgreen: ) maar als er volgend jaar nog een plekje vrij is in het team ga ik zeker weer mee. Leukste weekendje weg wat er is :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.

Of naja...misschien wel en zien we Hilde nooit meer terug na de Dogtrail...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.

dat zou goed kunnen, dan hebben Astro en Danne haar opgegeten :F:
Kit
Erelid

_Inge_ schreef:Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.

We gaan allemaal naar de ratsmodee in September Inge, echt, zo dood als een pier komen we die Drentse wouden uit, met mazzel worden we allemaal geidentificeerd, anders moet je de Hunebedden uitgraven, want zo zijn die Drenten wel, nadat ze eerst alle Friesen hebben gegijzeld en onze honden hebben opgevreten
Kit
Erelid

Podenji schreef:

dat zou goed kunnen, dan hebben Astro en Danne haar opgegeten :F:

Danne kan dat niet meer, die mist wat tandjes, maar die kan wel iemand heel erg laten schriikken, misschien doet ze dat wel, zodat Astro de rest kan doen
Hilde
Zeer actief

Ja, misschien word ik wel opgegeten door m'n team of anders door andermans honden, de gevaren van een weekendje weg tussen 25 teams met 4-6 mensen zijn enorm :Q:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Heb je wel alle goede verzekeringen Hilde..anders weet je aan wie je het moet vragen he..... Zou ook even checken of de organisatie wel alles goed geregeld heeft hoor :pffff:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Suzanne
Het verschil is dat de mensen die dit leuk vinden niet zo bang zijn voor controle verlies. Die vinden het niet zo'n ramp als het een keer anders gaat als dat zij het in hun kop hadden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

20 km op 1 dag lopen is toch wel te doen? Maarja het is ook net wat je gewend bent. Woensdag heb ik met gyanty en man nog even tussen m'n werk door 10 km gelopen. We kennen elkaar amper, onze honden elkaar helemaal niet maar toch hebben we heerlijk gelopen :) vaak ben je te bange zeggen ze hier geregeld, voor Suzanne met de slingertjes is dat zeker het geval :)
Hilde
Zeer actief

Even praktisch, wil wat dingetjes gaan aanschaffen voor dan, hoeft niet allemaal nu maar kan ik me er vast mee bezig gaan houden. Waar hebben jullie goede heupriemen vandaan? Want dat lijkt me wel handig voor de lange afstand. Ook wil ik voor Beau een tuig dan, een Hurtta Lifeguard tuig, is dat wat? Of zouden jullie een ander tuig aanraden? En hoe houden jullie de honden warm 's nachts? Kan me van de vorige keer in een tent met Beau herinneren dat hij het zo koud had 's nachts, dat wil ik echt voorkomen. Veel dekens mee, of iets anders?

Moet ook nog een nieuwe tent, denk aan zo'n opgooitentje..
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Machie schreef:20 km op 1 dag lopen is toch wel te doen? Maarja het is ook net wat je gewend bent. Woensdag heb ik met gyanty en man nog even tussen m'n werk door 10 km gelopen. We kennen elkaar amper, onze honden elkaar helemaal niet maar toch hebben we heerlijk gelopen :) vaak ben je te bange zeggen ze hier geregeld, voor Suzanne met de slingertjes is dat zeker het geval :)
Ik vind 20 km op een dag niet te doen. Ik trek de grens bij wandelingen van 6,7 km. Verder kom ik niet en hoef ik ook niet te komen; dat is 1,5 uur en dat is een prima afstand voor ons ;-)
Eventueel zou ik 8 of 9 nog redden met veel pauze maar nee... 20 km vind ik voor "een wandeling" echt ondoenlijk zonder goed getraind te zijn. Het is zeker geen afstand die je ongetraind en zonder gedegen voorbereiding moet lopen dus om dan te zeggen "is ggeschikt voor iedereen"...vind ik niet helemaal conform de waarheid eerlijk gezegd.

Suzanne
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

20 km is echt geen wereld afstand hoor. T is heel prima te doen. Ook voor de honden. Csiva liep de dogtrail vorig jaar op 1 jarige leeftijd. Hond heeft er geen tel last van gehad. We hebben geregeld lekkere pauzes gehouden. Gewoon ff half uurtje niks :) mijn broertje wandelt nooit, maar liep zonder moeite en vond het zo leuk dat hij dit jaar weer mee gaat.

Het sfeertje bij de dogtrail is enorm leuk. Iedereen is vriendelijk en houdt rekening met elkaar. Het is ook enorm verslavend :mrgreen: het is gewoon een puzzeltocht alleen soms iets te doen voor de honden :)
gyanty
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Machie schreef:20 km op 1 dag lopen is toch wel te doen? Maarja het is ook net wat je gewend bent. Woensdag heb ik met gyanty en man nog even tussen m'n werk door 10 km gelopen. We kennen elkaar amper, onze honden elkaar helemaal niet maar toch hebben we heerlijk gelopen :) vaak ben je te bange zeggen ze hier geregeld, voor Suzanne met de slingertjes is dat zeker het geval :)
Ik vind 20 km op een dag niet te doen. Ik trek de grens bij wandelingen van 6,7 km. Verder kom ik niet en hoef ik ook niet te komen; dat is 1,5 uur en dat is een prima afstand voor ons ;-)
Eventueel zou ik 8 of 9 nog redden met veel pauze maar nee... 20 km vind ik voor "een wandeling" echt ondoenlijk zonder goed getraind te zijn. Het is zeker geen afstand die je ongetraind en zonder gedegen voorbereiding moet lopen dus om dan te zeggen "is ggeschikt voor iedereen"...vind ik niet helemaal conform de waarheid eerlijk gezegd.

Suzanne
Ik heb het ongetraind gelopen, ik heb het gelopen terwijl ik behoorlijk ziek was, ik heb het met een oude hond gelopen. En ja natuurlijk in de loop der jaren wijzer geworden en gaan trainen. De dag erna probeer ik ook maar even vrij te houden, maar soms moet ik gewoon ook weer mijn zware werk doen. Oh ja ik heb wel eens een blaartje of behoorlijk spierpijn gehad. Ja ik ben wel eens behoorlijk moe geweest, maar niet echt onoverkomelijkheden. Heb me er nog nooit ziek voor hoeven melden ofzo. Geloof ook niet dat er ooit iemand naar het ziekenhuis is afgevoerd. Vorig jaar wel een hond naar dierenarts, maar volgens mij was dat niet een directe oorzaak van de trail (en dat voor eerst in 10 jaar)

Kan niet ligt op kerkhof, wil niet ligt ernaast....
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Wat je wilt; ik vind 20 km op 1 dag in de categorie "niet te doen" vallen ;-)
Dat zijn geen afstanden die ik normaal loop. Mijn hond zal het eventueel kunnen... al denk ik dat dat ook best pittig gaat worden maar ik red dat zeker niet.

Suzanne
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

@ Hilde: ik heb gewoon halsbanden voor mijn honden, ging met de vorige trails ook prima.
qua snachts en warmhouden....ik kan me nog goed herinneren dat ik bij de eerste trail die ik deed het snachts vreselijk koud kreeg....madam Solar had namelijk mijn slaapzak ingepikt.... :lol:
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Kit schreef: Waar ik voor in mn broek schijt is die engerd met die bouviers, Gerda heet ze ofzo? Ik heb er nu al nachtmerries van! :goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
gyanty schreef: Haha ja Gerda, daar moet je voor oppassen haha :lol1: :O:

Ahummmmmm :mep:

Ben altijd heel lief en zorgzaam voor iedereen :oeps:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca..... :cry:
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse..... :cry:
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy :cry:
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita :cry:
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho :cry:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Voor de mensen die bang zijn voor Gerda: er is iets met appeltaart :wink:
Hilde schreef:Even praktisch, wil wat dingetjes gaan aanschaffen voor dan, hoeft niet allemaal nu maar kan ik me er vast mee bezig gaan houden. Waar hebben jullie goede heupriemen vandaan? Want dat lijkt me wel handig voor de lange afstand. Ook wil ik voor Beau een tuig dan, een Hurtta Lifeguard tuig, is dat wat? Of zouden jullie een ander tuig aanraden? En hoe houden jullie de honden warm 's nachts? Kan me van de vorige keer in een tent met Beau herinneren dat hij het zo koud had 's nachts, dat wil ik echt voorkomen. Veel dekens mee, of iets anders?

Moet ook nog een nieuwe tent, denk aan zo'n opgooitentje..
Voor een hond die aan de riem trekt vind ik een gordel en een tuigje wel fijn. Welke dan fijn is, is heel persoonlijk.
2 van mijn 3 honden vinden het snel koud. Ik neem extra slaapzakken mee. Er ligt er een over mijn matje heen, de slaapzak waarin ik lig is half open geritst en dwars daar overheen ligt nog een helemaal opengeritste slaapzak. Mijn honden liggen meestal tegen mij aan. Een hond vindt dat niets, die heeft een zacht, warm mandje en dat is meestal genoeg. Is het extreem koud, ik wil nog wel eens in de winter kamperen, dan gaat ze met mand en al onder de bovenste slaapzak. Zo gaat het prima, als de slaapzakken eenmaal een beetje opgewarmd zijn is het meestal eerder te warm dan te koud, ook met -10 of erger.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”