Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken
Ik neem dan Astro ook mee die eet Beau wel op
zoooo alles opgelost :lol:
Ik neem Danne echt nie mee!! Mijn arme stinkepuppie

Moderator: moderatorteam
Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken
wees gerust, Solar wordt echt te oud nuKit schreef:Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken
Podenji schreef:wees gerust, Solar wordt echt te oud nuKit schreef:Podenji schreef:ik neem Solar mee die eet Danne op, vrees alleen dat Solar op haar leeftijd het niet meer gaat trekken
te oud om 2 dagen zo een end te lopen he
nooit te oud om Danne te killen volgens mij
~Suzanne~ schreef:20 tot 30 km... lopend? Op 1 dag???
Eh... grapje zeker? Dat is 5 tot 8 uur lopen? Dat kun je niet menen, toch?
Dat is toch niet geschikt voor iedereen?
Enfin... waar maak ik me ook druk om. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt; mij lijkt het echt helemaal 100% niets om niet op voorhand te weten hoe of wat. Kamperen; helaas.. om meerdere redenen niet geschikt voor mij. Een hotel: zit je weer dat de hond mogelijk niet mee mag.
En dit soort dingen met vreemden doen? Met mensen die ik dus niet heel goed ken? Nee.. sorry... lijkt me niets.. dan weet je toch niet of het klikt?
Onbegrijpelijk.... volkomen onbegrijpelijk ;-(
Suzanne
Hilde schreef:Ja, Beau en ik gaan van te voren wel even spoortjes lopen en zoekspellen doen.. Dan scoren we ook op speuronderdelen, haha! Behalve als Beau opgegeten gaat worden door Astro
Ik ga dus met een voor mij compleet onbekend team mee. Sandra 'ken' ik via het forum en de rest helemaal niet. En ondanks dat ga ik gewoon een heel leuk weekend hebben hoor! Die mensen leer je vanzelf kennen, de honden ook. En een onderwerp om over te praten heb je altijd! Uiteindelijk kom je toch met een gezamelijk doel en dat is gewoon een superweekend hebben met je hond! Er zitten wel een bekenden in de andere teams, ook gezellig. Ik maak me iig geen zorgen
Jij blij dat het geen verplichting is~Suzanne~ schreef:20 tot 30 km... lopend? Op 1 dag???
Enfin... waar maak ik me ook druk om. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt; mij lijkt het echt helemaal 100% niets om niet op voorhand te weten hoe of wat. Kamperen; helaas.. om meerdere redenen niet geschikt voor mij. Een hotel: zit je weer dat de hond mogelijk niet mee mag.
En dit soort dingen met vreemden doen? Met mensen die ik dus niet heel goed ken? Nee.. sorry... lijkt me niets.. dan weet je toch niet of het klikt?
Suzanne
hahaha ik schets wel een lekker beeld van AstroHilde schreef:Ja, Beau en ik gaan van te voren wel even spoortjes lopen en zoekspellen doen.. Dan scoren we ook op speuronderdelen, haha! Behalve als Beau opgegeten gaat worden door Astro
Ik ga dus met een voor mij compleet onbekend team mee. Sandra 'ken' ik via het forum en de rest helemaal niet. En ondanks dat ga ik gewoon een heel leuk weekend hebben hoor! Die mensen leer je vanzelf kennen, de honden ook. En een onderwerp om over te praten heb je altijd! Uiteindelijk kom je toch met een gezamelijk doel en dat is gewoon een superweekend hebben met je hond! Er zitten wel een bekenden in de andere teams, ook gezellig. Ik maak me iig geen zorgen
dat zou goed kunnen, dan hebben Astro en Danne haar opgegeten_Inge_ schreef:Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.
Of naja...misschien wel en zien we Hilde nooit meer terug na de Dogtrail...
_Inge_ schreef:Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.
Podenji schreef:dat zou goed kunnen, dan hebben Astro en Danne haar opgegeten_Inge_ schreef:Eerder onbegrijpelijk hoe jij je altijd over alles zo druk kan maken Suzanne, alles wat onbekend is en waar je niet precies weet hoe het gaat, wat de planning is..vind jij eng volgens mij. Voor mij onbegrijpelijk om zo te leven en nooit iets spontaans te doen. De hf mensen vreten je niet op hoor.
Het verschil is dat de mensen die dit leuk vinden niet zo bang zijn voor controle verlies. Die vinden het niet zo'n ramp als het een keer anders gaat als dat zij het in hun kop hadden.~Suzanne~ schreef:20 tot 30 km... lopend? Op 1 dag???
Suzanne
Ik vind 20 km op een dag niet te doen. Ik trek de grens bij wandelingen van 6,7 km. Verder kom ik niet en hoef ik ook niet te komen; dat is 1,5 uur en dat is een prima afstand voor onsMachie schreef:20 km op 1 dag lopen is toch wel te doen? Maarja het is ook net wat je gewend bent. Woensdag heb ik met gyanty en man nog even tussen m'n werk door 10 km gelopen. We kennen elkaar amper, onze honden elkaar helemaal niet maar toch hebben we heerlijk gelopenvaak ben je te bange zeggen ze hier geregeld, voor Suzanne met de slingertjes is dat zeker het geval
Ik heb het ongetraind gelopen, ik heb het gelopen terwijl ik behoorlijk ziek was, ik heb het met een oude hond gelopen. En ja natuurlijk in de loop der jaren wijzer geworden en gaan trainen. De dag erna probeer ik ook maar even vrij te houden, maar soms moet ik gewoon ook weer mijn zware werk doen. Oh ja ik heb wel eens een blaartje of behoorlijk spierpijn gehad. Ja ik ben wel eens behoorlijk moe geweest, maar niet echt onoverkomelijkheden. Heb me er nog nooit ziek voor hoeven melden ofzo. Geloof ook niet dat er ooit iemand naar het ziekenhuis is afgevoerd. Vorig jaar wel een hond naar dierenarts, maar volgens mij was dat niet een directe oorzaak van de trail (en dat voor eerst in 10 jaar)~Suzanne~ schreef:Ik vind 20 km op een dag niet te doen. Ik trek de grens bij wandelingen van 6,7 km. Verder kom ik niet en hoef ik ook niet te komen; dat is 1,5 uur en dat is een prima afstand voor onsMachie schreef:20 km op 1 dag lopen is toch wel te doen? Maarja het is ook net wat je gewend bent. Woensdag heb ik met gyanty en man nog even tussen m'n werk door 10 km gelopen. We kennen elkaar amper, onze honden elkaar helemaal niet maar toch hebben we heerlijk gelopenvaak ben je te bange zeggen ze hier geregeld, voor Suzanne met de slingertjes is dat zeker het geval
Eventueel zou ik 8 of 9 nog redden met veel pauze maar nee... 20 km vind ik voor "een wandeling" echt ondoenlijk zonder goed getraind te zijn. Het is zeker geen afstand die je ongetraind en zonder gedegen voorbereiding moet lopen dus om dan te zeggen "is ggeschikt voor iedereen"...vind ik niet helemaal conform de waarheid eerlijk gezegd.
Suzanne
Kit schreef: Waar ik voor in mn broek schijt is die engerd met die bouviers, Gerda heet ze ofzo? Ik heb er nu al nachtmerries van!![]()
![]()
![]()
gyanty schreef: Haha ja Gerda, daar moet je voor oppassen haha![]()
![]()
Voor een hond die aan de riem trekt vind ik een gordel en een tuigje wel fijn. Welke dan fijn is, is heel persoonlijk.Hilde schreef:Even praktisch, wil wat dingetjes gaan aanschaffen voor dan, hoeft niet allemaal nu maar kan ik me er vast mee bezig gaan houden. Waar hebben jullie goede heupriemen vandaan? Want dat lijkt me wel handig voor de lange afstand. Ook wil ik voor Beau een tuig dan, een Hurtta Lifeguard tuig, is dat wat? Of zouden jullie een ander tuig aanraden? En hoe houden jullie de honden warm 's nachts? Kan me van de vorige keer in een tent met Beau herinneren dat hij het zo koud had 's nachts, dat wil ik echt voorkomen. Veel dekens mee, of iets anders?
Moet ook nog een nieuwe tent, denk aan zo'n opgooitentje..