Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hap!! ieee nee dank u
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Hap!! ieee nee dank u
Oh, sambal en andere scherpe sauzen gaan er hier ook in hoor, maar mandarijn, nee. Cherrytomaat vindt hij ook niet lekker, zelfs als we dat tussen zijn eten leggen eet hij er netjes omheen, hahaha 

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Kyra is sowieso een volledige randdebiel met eten. Laatst ook, ik was aan het koken toen er iets op de grond viel. Het was echt bloedheet, maar Kyra vliegt er natuurlijk op en ik zie aan haar bek dat het gewoon pijn moest doen. Maar wel dooreten natuurlijk. Twee tellen later valt er nog iets en weer hetzelfde
Die verbrand liever haar smoel, maar dat eten laat ze echt niet liggen hoor. En het was niet eens vlees of zo
Die verbrand liever haar smoel, maar dat eten laat ze echt niet liggen hoor. En het was niet eens vlees of zo
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh dat doet Beau ook, Veronique. Laatst ook iets laten vallen wat bloedheet is, hij tuft het dan eerst weer uit van schrik, maar probeert het dan toch zo snel mogelijk weg te krijgen
Net zoals toen hij nog van het aanrecht jatte, we de tip kregen boterhammen met sambal neer te leggen. Dik besmeerd lagen de boterhammen daar, meneer at ze met smaak op en ging op zoek naar de volgende
Net zoals toen hij nog van het aanrecht jatte, we de tip kregen boterhammen met sambal neer te leggen. Dik besmeerd lagen de boterhammen daar, meneer at ze met smaak op en ging op zoek naar de volgende

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier eten ze geen van beiden groenten en fruit. Ze zeuren er wel om als ik het eet, maar als ik ze dan iets geef is het bij nader inzien geen vleesch...
- Raika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basset Artesien Normand en Berner sennen
Ik weet niet of max ze lust maar van Raika weet ik wel dat hij ze vreselijk smerig vind.
Als ik aan het pellen ben komt hij even kijken wat ik heb maar zodra hij die geur van mandarijn of sinaasappel ruikt dan trekt hij toch een vieze bek en hij wordt helemaal gek dan.
Hij gaat rondjes door de kamer rennen enzo hahaha
Als ik aan het pellen ben komt hij even kijken wat ik heb maar zodra hij die geur van mandarijn of sinaasappel ruikt dan trekt hij toch een vieze bek en hij wordt helemaal gek dan.
Hij gaat rondjes door de kamer rennen enzo hahaha

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Haha, meer van die idioten dus.Hilde schreef:Oh dat doet Beau ook, Veronique. Laatst ook iets laten vallen wat bloedheet is, hij tuft het dan eerst weer uit van schrik, maar probeert het dan toch zo snel mogelijk weg te krijgen![]()
Kyra spuugt het niet eens uit, die zie je denken: Auw Auw heet, slik weg. Waar is er meer?
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik kan ze hier trouwens niet vrolijker krijgen dan met een komkommer
Als ze mogen kiezen tussen een hele komkommer of een kluif wordt het dus de komkommer
Sta geregeld voor lul bij de supermarkt met 5 komkommers, mensen zullen wel denken
Als ze mogen kiezen tussen een hele komkommer of een kluif wordt het dus de komkommer
Sta geregeld voor lul bij de supermarkt met 5 komkommers, mensen zullen wel denken
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
mijn honden zijn gek op mandarijn, banaan, appel, druifjes etc. mandarijn eten we ook altijd samen

-
Angelique.
ja hoor, 5 stuks eten hier mandarijn 
-
Angelique.
oh en tegenwoordig hebben we weer iets nieuws, tomaten ! dat is het ! beter als welke lap biefstuk dan ook aldus Dakotah
Ik kan echt niet meer normaal tomaat eten als hij in de buurt is (eigen schuld hoor).
Ik kan echt niet meer normaal tomaat eten als hij in de buurt is (eigen schuld hoor).
- *tweety*
- Zeer actief
Moet wel lachen om je verhaal
Maar Kyra lustte graag mandarijn en sinaasappel, Yvar moet het niet, veel te zuur
Maar Kyra lustte graag mandarijn en sinaasappel, Yvar moet het niet, veel te zuur
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
arme puchu
Elmo lust ook mandarijn, geen sinaasappel. Appel lust hij ook maar hij heeft een voorkeur (net als vrouwtje, alleen de pink lady). Tomaat is hij gek op
Komkommer ook, die krijgt hij zomers vaak als dorstlesser
Oh en groentes eet hij ook heel erg graag. Maar waar hij echt om kan zeuren en piepen en liters kwijl veroorzaken is: Soep, dat woord kan ik ook niet uitspreken. Dan is hij echt aan het dansen "mama, mama ja ja soep soep"

Elmo lust ook mandarijn, geen sinaasappel. Appel lust hij ook maar hij heeft een voorkeur (net als vrouwtje, alleen de pink lady). Tomaat is hij gek op
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Hier zijn er negen van de tien die ze lusten.
De tiende moet er nog aan wennen, maar dat is meer dat ze moet wennen aan de structuur dan aan de smaak.
Dus voor haar breek ik de partjes nog in kleinere stukjes en dan smult ze ook.
De tiende moet er nog aan wennen, maar dat is meer dat ze moet wennen aan de structuur dan aan de smaak.
Dus voor haar breek ik de partjes nog in kleinere stukjes en dan smult ze ook.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier eet Bowie ook manderijn of sinaasappel.. zolang het maar geen hele zure is 
- Hailfall
- Zeer actief
Mieska at alles ook fruit maar het lekkerste vond ze komkommerschilletjes. Dan ging ze er echt voor zitten en wachten tot wij klaar waren met schillen en dan kreeg zij de (natuurlijk gewassen) schilletjes.
Kuda vreet bijna alles zonder te blikken of te blozen (en zonder te kauwen veelal) terwijl Loki echt heel voorzichtig is. Hij wilt wel graag kijken wat ik eet want dan moet het wel lekker zijn maar als hij dan een hapje probeert bij bijv. Mandarijnen ofzo dan kijkt hij je echt aan alsof je gek bent dat je dat eet. Sowieso dingen die waterig zijn (tomaten, komkommer) vindt hij niks.
Het enige wat hij echt heerlijk vind is gekookte groente en dan voornamelijk van die kleine worteltjes, daar deed hij haast een moord voor toen ik die at. Hij moest ze helaas met Kuda delen maar dat ging niet van harte zeg maar. Rauwe wortels zijn dan weer bah.. dan gaat hij zo miepen en vieze bekken trekken.
Kuda vreet bijna alles zonder te blikken of te blozen (en zonder te kauwen veelal) terwijl Loki echt heel voorzichtig is. Hij wilt wel graag kijken wat ik eet want dan moet het wel lekker zijn maar als hij dan een hapje probeert bij bijv. Mandarijnen ofzo dan kijkt hij je echt aan alsof je gek bent dat je dat eet. Sowieso dingen die waterig zijn (tomaten, komkommer) vindt hij niks.
Het enige wat hij echt heerlijk vind is gekookte groente en dan voornamelijk van die kleine worteltjes, daar deed hij haast een moord voor toen ik die at. Hij moest ze helaas met Kuda delen maar dat ging niet van harte zeg maar. Rauwe wortels zijn dan weer bah.. dan gaat hij zo miepen en vieze bekken trekken.
- Ineke
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
mandarijnen en sinaasappels zijn heel geliefd hier, ze staan wel op gepaste afstand tijdens het afschillen
Hier lust Ollie echt alles, ook rauwe groenten die voor de cavia's zijn. Ties kijk bv bij een stuk rauwe wortel eerst of Ollie het pakt, eet die het op, dan hij ook, al is het met lange tanden
Hier lust Ollie echt alles, ook rauwe groenten die voor de cavia's zijn. Ties kijk bv bij een stuk rauwe wortel eerst of Ollie het pakt, eet die het op, dan hij ook, al is het met lange tanden
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Hier eet er een heel graag mandarijntjes en tomaten, het allerlekkerste is appel. De andere neemt uit beleefdheid een stukje mandarijn aan maar loopt er niet wild voor, tomaten vind zij vies.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Cyntha vindt mandarijn lekker, en Bayko deed er haast een moord voor. Ik heb eigenlijk (nog) nooit meegemaakt dat ze iets weigerden.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Elmo/maureen schreef:arme puchu![]()
Elmo lust ook mandarijn, geen sinaasappel. Appel lust hij ook maar hij heeft een voorkeur (net als vrouwtje, alleen de pink lady). Tomaat is hij gek opKomkommer ook, die krijgt hij zomers vaak als dorstlesser
Oh en groentes eet hij ook heel erg graag. Maar waar hij echt om kan zeuren en piepen en liters kwijl veroorzaken is: Soep, dat woord kan ik ook niet uitspreken. Dan is hij echt aan het dansen "mama, mama ja ja soep soep"
![]()
O jee ja, zelfgemaakte soep (zelfs uiensoep

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lachen om Puchu, arme hond
Verwacht je iets lekkers.............krijg je dat
Rana was niet bij me weg te krijgen als ik een mandarijntje at.
Daar MOEST een (flink!) stuk van naar haar.
Ita het andere deel.
Soms kon ik nog net een stukje voor mezelf redden

Nou en of!!Caro. schreef: Bestaat er eigenlijk wel een hond die mandarijn en/of sinaasappel lust?
Ita het andere deel.
Soms kon ik nog net een stukje voor mezelf redden
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zinzi en Doran zaten gisteren heel geinteresseerd te kijken naar de spruiten die ik zat schoon te maken, ik heb ze er beide eentje gegeven, al snel veranderde die koppies
yuk dat is niet eetbaar....maar wel sloopbaar
heel vakkundig hebben ze alle velletjes eraf getrokken, de vloer lag vol, ze hadden een lol samen 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
O jaaaa pannenkoeken zijn ze dol op hier! met lekkende bek en al wordt 'geduldig' afgewacht totdat wij klaar zijn en hun ook ene pannenkoek krijgenlieke schreef:Elmo/maureen schreef:arme puchu![]()
Elmo lust ook mandarijn, geen sinaasappel. Appel lust hij ook maar hij heeft een voorkeur (net als vrouwtje, alleen de pink lady). Tomaat is hij gek opKomkommer ook, die krijgt hij zomers vaak als dorstlesser
![]()
O jee ja, zelfgemaakte soep (zelfs uiensoep) zijn ze ook stapel op. Maar het áller-allerlekkerste is pannekoeken. Ze krijgen dan altijd als wij klaar zijn ook een pannekoek en die duvels weten het gewoon want dan zitten ze ons de hele maaltijd te fixeren en je hoort ze gewoon denken 'eet verdorie nou 'es door
!'
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe is het mogelijk, ik had het echt niet verwacht dat zoveel honden mandarijn en/of sinaasappel lekker vinden.ranetje schreef:Lachen om Puchu, arme hond![]()
Nou en of!!Caro. schreef: Bestaat er eigenlijk wel een hond die mandarijn en/of sinaasappel lust?
Ita het andere deel.
Soms kon ik nog net een stukje voor mezelf redden![]()
Ik vond het zelfs een beetje stomme vraag van mezelf, al blijkt die achteraf ook stom, maar dan weer juist om de tegenovergestelde reden
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, o dat ga ik ook eens proberen met spruiten. Ik weet zeker dat Kaya het niet eet, maar geen idee wat Puchu ermee doet.Lunatic schreef:Zinzi en Doran zaten gisteren heel geinteresseerd te kijken naar de spruiten die ik zat schoon te maken, ik heb ze er beide eentje gegeven, al snel veranderde die koppiesyuk dat is niet eetbaar....maar wel sloopbaar
heel vakkundig hebben ze alle velletjes eraf getrokken, de vloer lag vol, ze hadden een lol samen
Eigenlijk eet hij verder alles, dus tot nu toe alleen de mandarijn/sinaasappel kunnen ontdekken wat hij niet lust. Gevallen aardappelschil
ofzo, vreet hij ook gewoon op
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben benieuwd wat Puchu doet met een spruit. Zinzi is ook echt een kliko, die eet alles normaal gesproken maar dit werd toch niet goedgekeurdCaro. schreef:Haha, o dat ga ik ook eens proberen met spruiten. Ik weet zeker dat Kaya het niet eet, maar geen idee wat Puchu ermee doet.Lunatic schreef:Zinzi en Doran zaten gisteren heel geinteresseerd te kijken naar de spruiten die ik zat schoon te maken, ik heb ze er beide eentje gegeven, al snel veranderde die koppiesyuk dat is niet eetbaar....maar wel sloopbaar
Eigenlijk eet hij verder alles, dus tot nu toe alleen de mandarijn/sinaasappel kunnen ontdekken wat hij niet lust. Gevallen aardappelschil
ofzo, vreet hij ook gewoon op
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik had verwacht dat Finca wel een sinaasappel of een mandarijn zou eten zij is net een vuilnisbak ze eet zelfs bananenschillen die ze in het park vind maar nee hoor ze draait haar kop weg als ik een stukje sinaasappel voor haar neus houdt.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Moos eet echt alles , fruit, groenten. Ik heb dus bijna nooit restjes. 

Neeltje
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Leuk topic!
Mandarijnen, sinaasappels of ander fruit heb ik eigenlijk nog nooit aan Habibi gegeven. Wij eten zelf niet veel fruit, en in principe krijgt ze ook eigenlijk nooit iets van "menseneten".
Er is 1 GROTE belangrijke uitzondering op deze regel.... Habibi is dol op rauwe wortel.... Zowel winterpeen als bospeen. Ik ben daar ooit achter gekomen toen ik met paardlief eens bij huis langsreed. (hij staat helaas niet aan huis, geen ruimte voor. Wel op rij-afstand)
Paardlief kreeg wat wortels, en Habibi stond jaloers ietwat verlekkerd te kijken. Dus kreeg ze bin wijze van uitzondering ook een stukje. Ze at het op, ik dacht in eerste instantie uit een soort van soortement jaloezie. Paard eet het, dus Habibi neemt het ook maar.
Niets is minder waar... Als ik wortel eet (en ik eet die dingen redelijk graag) heb ik dus serieus een fanatiek schooiende hond om me heen. Terwijl het normaal absoluut geen schooi-hond is. Kleine stukjes, grote stukken, het maakt haar niets uit, ze knaagt het met plezier op.
Bij nader inzien, ik geloof dat ik maar ga trainen met wortels, is goedkoper dan gerookte kip....
Onze katten hebben ook zo hun dingen. De zwarte is een ontzettend fanatieke allesvreter, die eet eerst, en bedenkt zich pas later of het überhaupt eetbaar is. Niet praktisch gezien zijn voedselallergie. De rode is wat kieskeuriger. Op zich een makkelijke eter, maar met een paar hele absurde voedselvoorkeuren.
Aardbeien (ja, ook zonder slagroom) asperges, bij voorkeur uit een potje. En champignonschijfjes, ook uit een potje. Dat vindt de rode helemaal geweldig. Vooral die aardbeien verbaasden mij heel erg de eerste keer. Mafkat.
Mandarijnen, sinaasappels of ander fruit heb ik eigenlijk nog nooit aan Habibi gegeven. Wij eten zelf niet veel fruit, en in principe krijgt ze ook eigenlijk nooit iets van "menseneten".
Er is 1 GROTE belangrijke uitzondering op deze regel.... Habibi is dol op rauwe wortel.... Zowel winterpeen als bospeen. Ik ben daar ooit achter gekomen toen ik met paardlief eens bij huis langsreed. (hij staat helaas niet aan huis, geen ruimte voor. Wel op rij-afstand)
Paardlief kreeg wat wortels, en Habibi stond jaloers ietwat verlekkerd te kijken. Dus kreeg ze bin wijze van uitzondering ook een stukje. Ze at het op, ik dacht in eerste instantie uit een soort van soortement jaloezie. Paard eet het, dus Habibi neemt het ook maar.
Niets is minder waar... Als ik wortel eet (en ik eet die dingen redelijk graag) heb ik dus serieus een fanatiek schooiende hond om me heen. Terwijl het normaal absoluut geen schooi-hond is. Kleine stukjes, grote stukken, het maakt haar niets uit, ze knaagt het met plezier op.
Bij nader inzien, ik geloof dat ik maar ga trainen met wortels, is goedkoper dan gerookte kip....
Onze katten hebben ook zo hun dingen. De zwarte is een ontzettend fanatieke allesvreter, die eet eerst, en bedenkt zich pas later of het überhaupt eetbaar is. Niet praktisch gezien zijn voedselallergie. De rode is wat kieskeuriger. Op zich een makkelijke eter, maar met een paar hele absurde voedselvoorkeuren.
Aardbeien (ja, ook zonder slagroom) asperges, bij voorkeur uit een potje. En champignonschijfjes, ook uit een potje. Dat vindt de rode helemaal geweldig. Vooral die aardbeien verbaasden mij heel erg de eerste keer. Mafkat.

- spisty
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): border collie
nova scotia - Aantal honden: 1
Laika eet het ook gewoon, eet alle fruit wel zo'n beetje. Komkommer, tomaten, rauwe uien, worteltjes, alles lust mevrouw wel.
Zelfs sla, maar alleen als er saus op zit whaha, zonder saus pakt ze het niet aan....
Zelfs sla, maar alleen als er saus op zit whaha, zonder saus pakt ze het niet aan....
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Bo doet ook een moord voor mandarijnen.
Toen ik met haar cursussen liep nam ik ze zelfs vask mee als beloning, dan kon ze opeens heel goed luisteren haha.
Max blieft het niet.
Toen ik met haar cursussen liep nam ik ze zelfs vask mee als beloning, dan kon ze opeens heel goed luisteren haha.
Max blieft het niet.