Er zijn al heel veel topics over dit onderwerp geweest. Maar okee, je vraagt het netjes (dat is wel eens andersdeugenietje schreef:Ik hoop dat het geen rel wordt, maar ik geef gewoon MIJN mening en hoop zo te begrijpen waarom en hoe mensen er over denken.
Nu de vraag?
Waarom willen we honden uit het buitenland halen, terwijl de asiels hier in Nederland bomvol zitten.
Ik zelf begrijp niet dit en wil graag weten waarom mensen perse een hond uit buitenland willen.
Ik sta open voor alle meningen.
Ik hoefde destijds helemaal niet perse een hond uit het buitenland, wij wilden gewoon een leuke volwassen herplaatser, niet al te klein, moest goed met kinderen en katten kunnen. Dan blijkt het dus heel erg lastig om een geschikte hond te vinden in de Nederlandse asiels. En vandaar dat we toen verder zijn gaan kijken naar buitenlandse honden.
Toen zag ik het verhaal van Jack op internet, hij zat in de opvang in Nederland, we zijn gaan kijken en het was gewoon helemaal onze hond.
Bij de tweede wilde ik perse weer een podenco(mix), en uiteraard weer een herplaatser, dus uiteraard weer een Spanjaardje. Het leek uit de beschrijving een geweldige match met Jack, en dat was het ook.
Ik heb ook een kat uit Portugal gehad, en onze Pindapoes is geboren in Libanon. En afgezien van het feit dat het me gewoon geen drol uitmaakt welke nationaliteit mijn dieren hebben, is het voor zo'n dierenbeschermingsorganisatie in een land waar dierenbescherming soms nog in de kinderschoenen staat, heel veel waard als ze dieren kunnen herplaatsen en donaties krijgen.