Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschermt jouw hond je??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Beschermt jouw hond je??

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ze waakt wel, als het nodig is ook op straat. 1x heeft ze blaffend iemand op afstand gehouden toen het ook nodig was. Als ze het niet vertrouwt waarschuwt ze mij eerst, als ik dan zeg dat het goed is dan dimt ze ook in maar blijft soms alert tot ze het helemaal vertrouwd.
Maar ik weet niet of ze zou happen, ik denk dat ze vooral iemand staande houdt met haar houding en geblaf.
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Ja, zeker weten er kwam een persoon op met af en toen ging djiny voor me staan om te blaffen. Het was donker en ik zag hem te laat en schrok ook een beetje. In plaats van dat die man nu doorloopt blijft staan en gaat hij sla bewegingen maken ja dan kon ik de hond dus helemaal niet meer corrigeren. Djiny was toen ik schat zo 6 maanden oud. Nu is ze makkelijker te corrgeren en doe ik dat ook want ik kan heel goed voor mezelf opkomen.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

De een meer dan de ander, yuki waarschijnlijk alleen bij uiterste nood (iemand heeft hem wel eens in het park afgepakt, stond die gewoon te kwispelen... maar hij heeft ook wel eens met ontblote tanden naar een man gestaan toen ik zwanger was van mijn jongste).
Beamer is een ware beschermer, vrouwtje moet beschermt worden en wie in de buurt komt heeft duidelijk lef 's avonds (overdag alleen als t geen zuiver persoon is)
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik had het niet gedacht maar mijn boxer is de meest rustige en zachtaardigste hond die ik heb meegemaakt. Het is een een soort oude golden retriever zeg maar.
Onverwacht had ik nachtdienst en ik had mijn hond mee. 2 overvallers probeerden het pand binnen te dringen. Hij ging enorm te keer terwijl ik boven bezig was. Ik zei nog aansteller je kent het hier niet en je schrikt van ieder geluidje, heel dom van me terwijl Bikkel dus het hele pand aan doorrennen was. Even later belden ze aan en een man vroeg of ik buiten kwam om iets te zoeken. Mijn hond rende weer naar een plek in alle staten toen zag ik dat een man van de andere kant naar binnen probeerden te komen. Ik had toevallig de alarmmobiel in mijn hand toen de mannen dat zagen gingen ze weg.

2 dagen later had ik geen dienst en toen zijn ze wel het pand binnen gedrongen en mijn collega had zich verstopt in een kast maar ze hebben haar gevonden en geslagen. De politie heeft de overvallers later op de snelweg klem gereden. Het waren dezelfde.

Ik zei ook tegen die mannen hij is zo agressief ik kan hem niet meer houden ( op het laatst had ik me aan hem vastgegrepen. Ik blijf versteld staan hoeveel kracht en gebrul er uit hem kwam.

Het bleken 3 overvallers te zijn de tweede keer hadden slagwapens bij zich, ben heel blij dat ze de eerste keer toen ik er was afzagen van hun actie. Want ik denk dat ze hem bij een tweede keer flink te pakken hadden genomen.

Ik durf hem ook nooit meer mee te nemen tijdens een nachtdienst. We hebben allebei geluk gehad
wolfslook
Actief

Ongelezen bericht door wolfslook »

zeer zeker weten
ze is direct alert
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ja, als je je raar gedraagt dan kan Manga heel goed blokken. Nog nooit gezien wat ze doet als je dan
door gaat hoor.
Zo heeft ze wel eens een dronkenlap die ruzie zocht geblokt. En een boom van een vent die heel bang voor haar was en dat op een heel drukke manier probeerde te verbergen. Die kreeg ook nog maar een halve meter. Ik weet niet hoe snel ze echt zal pakken als die mensen een stap verder gaan. Ze reageert in het donker niet op mensen die zich 'normaal' gedragen en dat is in mijn ogen ook nergens voor nodig, dus prima zo.
De hond die ik hiervoor trainde heeft me echt een keer 'gered' van een heel apart buitenlands mannetje. Die wou me een hand geven blablabla. De hond kwam tussen ons in staan en gromde flink naar die man. Als die man geprobeerd zou hebben om toch een stap verder te gaan weet ik zeker dat de hond hem gepakt zou hebben.
Maar nu schrikken herders wel wat sneller af dan een poedel of golden ofzo, qua uiterlijk
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met Apple niet echt, die vind de hele wereld lief en leuk.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier blaffen en grommen ze naar mensen die ze niet vertrouwen. In het donker is niemand te vertrouwen, aldus de dames.
Het gaat al stukken beter, en ze zijn aardig goed te corrigeren. Ze hoeven echt geen allemansvriendjes te worden van me, maar ook weer niet tegen iedereen tekeer te gaan.
Ze fokken elkaar ook wel op, het is heel anders wanneer ik met 1 of met 3 loop. Al moet ik zeggen dat als ik met ze apart loop ze wel een stuk alerter zijn dan samen. Maar samen fokken ze elkaar dus op.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb zo'n vermoeden dat ze er wel voor gaan.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Denk het wel :mrgreen:
Maar Baco zal nooit mensen aanblaffen, die zou denk ik pas wat doen als het voor het echhie is :wink:

Ik heb hem een paar weken terug wel mee naar buiten genomen, er stond om 11 uur s'avonds een auto voor mijn huis met draaiende motor en de lichten schenen in mijn kamer, na 10 minuten ben ik erheen gegaan met Baco en die liep op zijn dooie akkertje mee en kwam met zijn kop door het open raampje aan de bestuurder even vragen wat er nou was :schrik: :mrgreen:
Ze waren er voor de buurman die de deur niet open deed, en zijn shoarma werd koud :wink:
Ik vind dat zo mooi dat rustige van Baak :lief:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mooie beschrijving hierboven, billy! :D

Mila slaat wel aan als ze onraad vermoedt (zeker als het donker is). Of ze meer zou doen dan alleen blaffen als iemand mij echt wat aan zou doen, kan ik niet echt voorspellen. Ik gok dat het vooral bij bluffen zou blijven (blaffen, grommen, met een hoge houding eropaf stormen).
Ik vind het op zich wel prettig dat ze alert is en het mij laat weten als er bijvoorbeeld mensen in de bosjes staan. Ik denk dat dat menig kwaadwillend persoon al voldoende afschrikt.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli beschermt mij zeker.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, Kaya beschermt me sowieso en Puchu gaat denk ik hard blaffen ofzo :mrgreen:
Maar ik geloof niet dat iemand het in z'n hersens haalt om me aan te vallen als ik met die 2 grote zwarte honden loop,
dat is op zich al bescherming genoeg en ik moet zeggen dat ik dat toch wel een geruststellend gevoel vind.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ja Loki beschermt mij, er lopen hier nog al wat ongure dakloze rond en Loki loopt dan heel alert ze in de gaten te houden, er is zelfs een dakloze waar hij al begint te grommen maar daar krijgt hij toch een correctie omdat zomaar grommen niet mag van mij. Deze man heeft hij al een keer "weggejaagd" toen hij op de hondenweide lag, ik had de man vriendelijk verzocht weg te gaan en Loki vond het nodig even mijn woord te versterken (uiteraard kreeg hij een correctie daarvoor) en sindsdien moet die man in de gaten gehouden worden.

Het liefst loop ik de avondrondes ook niet alleen omdat Loki dan meer bezig is alles in de gaten te houden dan iets te doen, dus dan gaat of mijn vriend of wij samen en dan doet hij wel "normaal".
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Numa vermoedelijk wel, Biène zal herrie maken maar of ze ook iets doet? Ja, mij bijten :boos:
Ik ga het iig niet uitproberen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ti Jay zeker weten....vreemde mensen houdt hij sowieso niet van :wink:
Punky zal zoals gewoonlijk op standje stuiterbal staan...jippie daar is iemand :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Sandra & Phoebe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )

Ongelezen bericht door Sandra & Phoebe »

Euhh nee, dat gaat hier niet gebeuren! Had ik een ander ras moeten kiezen.;-)

Ze is ook helemaal niet waaks of zo of alerter in het donker. Vind het niet erg, al zal ik het met een volgende hond wel prettig vinden als die in huis wat waakser is.

Toen ik van de zomer een logeerhond had, die wel waaks was, durfde ik voor het eerst het raam aan de galerijkant open te laten staan ( was toen zo warm ) omdat ik wist dat hij wel zou aanslaan. Best handig/prettig!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva scheld gewoon iedereen uit, maar beschermen, mwah neuh. Eigenlijk is ze zelf bang :engel:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Iarik beschermt mij. Hij heeft het ook al een keer gedaan, op zijn eigen beheerste manier.
Benthor weet ik niet zeker. Hij is wel een goede waker (onraad melden).
Mukkie hebben we voor de gezelligheid.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Nanna schreef:Nee. En ik wil het ook niet hebben ook.
Ze hoeft ook zeker niet alles te gaan blaffen op straat. Ook niet in het donker. Dat wil ik ook niet hebben.
Maar ze heeft op de juiste momenten wel laten zien dat ze kan blokken (wat de volgende stap zal zijn weet ik niet).
Kan dat eigenlijk wel waarderen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Na denk het niet, denk eerder dat ze achter mijn benen kruipt. Maar goed, daarvoor heb ik haar ook niet genomen. Ik bescherm haar wel.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Ik ben 1 maal bedreigd door 3 dronken droppen in het donker op een verlaten plek die hardop fantaseerde over wat ze met mij konden doen terwijl ze al insluitend op mij af kwamen.
Alhoewel ik ook alle mensen zijn leuk honden heb voelden zij toch echt wel het verschil en gingen voor mij in de verdediging.
Zo laatst ook toen ik door de hondenhater hier in het dorp werd bedreigd, ook toen stonden ze klaar voor me ook al kon ik dat prima alleen af en voelde ik mij niet bedreigd (zij dachten echter anders over zijn manier van benadering)
Ook 1 keer meegemaakt dat sancho heel agressief een vreemde man die ik in de middle of nowhere tegen kwam weg blafte, dat doet hij nooit dus ik heb feilloos op zijn oordeel vertrouwd dat deze man niets goeds in de zin had.
Honden voelen dat soort situaties feilloos aan
Afbeelding
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

de golden sjouwt gewoon door (die hoort en ziet nog vrij weinig)
de teckel begint snoeihard te blaffen
en de amstaff gaat wel in de beschermingsmodus. Maar dat sta ik niet toe aangezien ik geen hond nodig heb om me te beschermen tegen iets waarvan zij denkt dat gevaar vormt. Ik bepaal dat niet zij zelf...
jveen
Actief

Ongelezen bericht door jveen »

ja, sita en nelis bijten, en hard ook, lady weet ik niet zeker of ze bijt maar zal zeker dreigen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou eigenlijk spontaan nee zeggen tot ik me herinnerde dat Gol eens een hardloper de stuipen op het lijf gejaagd heeft. Ik liet Gol uit in het stikdonker, ik liep op het fietspad en Gol was net de bosjes ingedoken om te poepen. Ik werd ingehaald door een geruisloze hardloper, ik schrok me het rambam toen hij me passeerde. Op dat moment springt Gol de bosjes uit, maakt zich groot en loopt op de hardloper af :80: Krijsen dat die hardloper deed! In het Chinees :LOL:
Ik schrok best wel van Gol en riep haar snel bij me en stamelde sorry naar de hardloper, de arme man :lol1:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Tyson zeker
Jessy is wel meer waaks in het donker, maar of ze verder gaat dan alarmerend blaffen weet ik niet
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo is in het donker en schemerdonker wel blafferig als er iemand aankomt. Maar de enige keer dat ik een engerd in het donker ben tegengekomen liet ze zich door hem aanhalen. Nou já zeg!!
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ja, absoluut.

Pizzakoerier nam een keer de tuiningang ipv voordeur. :oohja: Het was donker en laat en ik hoorde gerommel in de tuin, was nog maar een kwartiertje na de bestelling, had de pizzakoerier nog niet verwacht. Kijk door het raam en zie dus een schaduw van een man in de tuin, wilde zelf eerst naar buiten gaan, maar de honden duwden me aan de kant en sloten de man in. Die greep mij angstig beet en toen zag ik Kyara ernstig verstarren en heel diep grommen. Dus pizza gered, man gekalmeerd, honden gekalmeerd en pfff. Die vergist zich echt nooit meer in de voor- of achterdeur.

En ik vertrouw ook feilloos op hun instinct. Ze vinden mensen over het algemeen leuk, dus als ze naar iemand grommen vanuit hun buik, dan sla ik een ander paadje in. Nou moet ik ook zeggen, dat als kwaadwillende mensen mij met de drie dames zien naderen, daar zelf wel voor kiezen :wink:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hahah Toots is de grootste schijtluis dus nee ik voel me met hem beslist niet veiliger.
Gelukkig voel ik me in onze buurt veilig in het donker.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie niet, ze ziet slecht en is bijna helemaal doof, en vertrouwd blindelings op mij.

Do zonder twijfel. die wil ook hapjes mens nemen als er niets aan de hand is als je niet oplet.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”