Als je het allemaal zo grappig vindt moet je misschien zelf een werklijn Mechel als scheepshond nemenPaisley schreef:Bij stabijtjes uit "mollenvangers lijnen" (:P) is dat gelukkig heel temporeel.Irta schreef: Uhm, dat gaat soms ook niet echt over zeg maar
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie reuen namen voor Mechelse herder weer nieuwe foto's
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Mooie reuen namen voor Mechelse herder
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Grappig dat je het zegtSuske schreef:Als je het allemaal zo grappig vindt moet je misschien zelf een werklijn Mechel als scheepshond nemenPaisley schreef:Bij stabijtjes uit "mollenvangers lijnen" (:P) is dat gelukkig heel temporeel.Irta schreef: Uhm, dat gaat soms ook niet echt over zeg maar
Hier een grappig filmpje van twee herder(kruisingen)
https://www.facebook.com/photo.php?v=14 ... =2&theater
Maar schippers zijn gek op herders, lijkt het. Je ziet vooral stabij's, wetters en herders als scheepshonden in de bruine vloot.
PS het filmpje is wel heel offtopic trouwens maar ik vond hem wel grappig.
Laatst gewijzigd door Paisley op 27 okt 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- Paisley
- Zeer actief
Waarom wil een africhter eigenlijk geen hond met knikstaart?Nanna schreef: Nou ja, de fokker had de pup natuurlijk ook meteen kunnen doodslaan. Maar of hij het dier nou een dienst heeft bewezen om dat niet te doen? Als het werkelijk een hond uit zo'n hevige lijn is en je raakt hem vanwege die staart niet kwijt aan africhters, dan blijft er niet veel anders over dan 'het gewone volk' hè.
Staarten couperen was tijden terug onder talloze rassen heel hip.

- Paisley
- Zeer actief
Zo heet de branche. Professionele chartervaart met historische zeilschepen, meestal klippers, tjalken en een verdwaalt skutsje.Nanna schreef:Paisley schreef: de bruine vloot.![]()
Wat moet ik me dáár bij voorstellen
Heel andere tak van sport dan binnenvaart, visserij of yaghting.
Net zo iets als een bruin kroeg, maar dan op t water

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik keur ook helemaal niet goed wat die gedaan heeft, sterker nog, ik snap dat nooit zulke dingen...Nanna schreef:Nou ja, de fokker had de pup natuurlijk ook meteen kunnen doodslaan. Maar of hij het dier nou een dienst heeft bewezen om dat niet te doen? Als het werkelijk een hond uit zo'n hevige lijn is en je raakt hem vanwege die staart niet kwijt aan africhters, dan blijft er niet veel anders over dan 'het gewone volk' hè.malinois schreef:Geen enkele africhter wil een knikstaart...Paisley schreef:Oh dear, is het echt zo erg..?![]()
Maar ter lering: Als de fokker zijn honden fokt voor de africhting, dan wíl hij toch helemaal niet dat 1 van zijn pups naar een (misschien) minder geschikte eigenaar gaat? Het gaat zijn honden alleen maar een slechte naam geven.
Dus die raakt hij aan de straatstenen niet kwijt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kan me ergens wel voorstellen dat je je belazerd voelt, anderzijds vind ik dat je als koper toch wel een paar dagen even kan nadenken en onderzoek doen naar ouders van de hond en de lijn, zeker bij een werkmechel.
Gevalletje impulsaankoop dus, en ik hoop echt dat dit wat gaat worden voor jullie, maar als ik de verhalen zo hoor is di zelfs voorr mensen met ervaring een grote uitdaging.
Gevalletje impulsaankoop dus, en ik hoop echt dat dit wat gaat worden voor jullie, maar als ik de verhalen zo hoor is di zelfs voorr mensen met ervaring een grote uitdaging.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nou, ik denk dat er wel meerdere redenen zijn.Nanna schreef:Ik denk omdat ze dan voor de fok meteen waardeloos zijn. Met zo'n hond mag je niet fokken.Paisley schreef: Waarom wil een africhter eigenlijk geen hond met knikstaart?
Knikstaart lijkt me een probleem wat met het skelet te maken heeft, dus in die zin inderdaad niet geschikt voor de fok maar ik zou ook bang zijn dat de rest van het skelet wellicht niet optimaal is. In de KNPV wordt het skelet behoorlijk belast natuurlijk, dus dat zou voor mij een reden zijn om zo'n pup te laten liggen.
Bovendien verkopen de meeste KNPV-ers hun hond na het behalen van een certificaat. Een hond met een knikstaart krijg je simpelweg niet verkocht denk ik, hoe goed de hond ook zou zijn. In het buitenland (waar de meeste honden naartoe gaan) willen ze 100% gezonde honden.
TS, wat ik jammer vind is dat je niet vooraf geïnformeerd hebt hier naar de lijnen van de pup. Veel BerryII-nakomelingen zijn doorgaans zeer eenkennig en niet bijster sociaal naar andere honden (én mensen).
Rocky (inderdaad de Rocky Malinois) was volgens mij ook geen sociale hond maar daar kan Dick of Selena je meer over vertellen.
De moederlijn van vader ken ik niet, maar ik zou voor je kunnen informeren naar Rico van dhr van de Berg, die heeft zijn object gehaald als lid van de vereniging waar ik train en er zijn nog leden die die hond kennen.
Catro schijnt wel een sociale hond geweest te zijn maar Remco van Linders heeft als ik het goed heb ook behoorlijk moeilijke honden vererft.
Als ik het zo bekijk is het echt geen makkelijke lijn, verre van. Dat hoeft niets te betekenen maar het is zeker iets om je bewust van te zijn en er rekening mee te houden.
Ik ben zeker geen deskundige, heb nu mijn eerste mechelaars uit werklijnen maar beiden zijn totaal verschillend. Beiden hebben echter wel eigenaardigheden die ik in heb kunnen calculeren bij voorbaat en waar ik ze dus zo goed als ik kan mee heb begeleid en nog doe. Bij Biène bv. haar overscherpe karakter en haar houdini-talent
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ik ben geen Dick of Selena, maar weet wel dat Rocky idd zeker niet sociaal te noemen was. Type zeer eenkennig, zeer dominant en zeer kort lontje.Inge schreef: Rocky (inderdaad de Rocky Malinois) was volgens mij ook geen sociale hond maar daar kan Dick of Selena je meer over vertellen.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je de fokker nog gebeld?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat ik niet begrijp mocht jij gelijk hebben is waarom deze Berry ll op dit moment de meest gebruikte dekreu in NL is? Hij heeft inmiddels minimaal 50 gecertificeerde nakomelingen, maw het is een zeer goed bewezen dekreu. Ik snap niet hoe jullie hierbij komen, sociaal zijn is echt wel een vereiste bij de knpv.Inge schreef:
TS, wat ik jammer vind is dat je niet vooraf geïnformeerd hebt hier naar de lijnen van de pup. Veel BerryII-nakomelingen zijn doorgaans zeer eenkennig en niet bijster sociaal naar andere honden (én mensen).
.
TS Lekker genieten van je puppert, en mocht je hem ooit kwijt willen weet ik wel iemand die belangstelling heeft.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wees maar niet bang hoor, Berry is sociaal, alleen of dat van nature is????rose schreef:Wat ik niet begrijp mocht jij gelijk hebben is waarom deze Berry ll op dit moment de meest gebruikte dekreu in NL is? Hij heeft inmiddels minimaal 50 gecertificeerde nakomelingen, maw het is een zeer goed bewezen dekreu. Ik snap niet hoe jullie hierbij komen, sociaal zijn is echt wel een vereiste bij de knpv.Inge schreef:
.
TS Lekker genieten van je puppert, en mocht je hem ooit kwijt willen weet ik wel iemand die belangstelling heeft.
- Paisley
- Zeer actief
Dan vraag ik e af wat 'sociaal' betekent. Als een hond onder appèl staat er daarom niet al te onaardig tegen zn omgeving doet, vind ik dit niet sociaal. Ik vind een sociaal wanneer hij vanuit zichzelf probleemloos is in contact met zijn omgeving, dus ook wanneer er geen begeleider naast staat.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Paisley schreef:Dan vraag ik e af wat 'sociaal' betekent. Als een hond onder appèl staat er daarom niet al te onaardig tegen zn omgeving doet, vind ik dit niet sociaal. Ik vind een sociaal wanneer hij vanuit zichzelf probleemloos is in contact met zijn omgeving, dus ook wanneer er geen begeleider naast staat.
De hond moet beheersbaar zijn, of da is dat hij van nature vriendelijk is of dat het opgelegd is maakt in praktijk niet uit.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Ik vind mijn reu niet sociaal, iedereen die hem hier in de buurt tegenkomt tijden de wandelingen vinden hem super sociaal.Paisley schreef:Dan vraag ik e af wat 'sociaal' betekent. Als een hond onder appèl staat er daarom niet al te onaardig tegen zn omgeving doet, vind ik dit niet sociaal. Ik vind een sociaal wanneer hij vanuit zichzelf probleemloos is in contact met zijn omgeving, dus ook wanneer er geen begeleider naast staat.
Laatst een kind van 3 die hem vanachter vast pakte om te knuffelen terwijl ik aan het afrekenen was bij de apotheek.
Hij kijkt niet eens.
Een jack russel die zich in zijn voorpoot vastbijt terwijl ik aan het fietsen ben.
Hij draait z'n kop en blijft in het zelfde tempo gewoon door rennen.
Andere honden nergeerd ie net als mensen.
In het bos druipt iedere hond met slechte bedoelingen af en als er dan toch een bij zit die iets te ver gaat maakt hij de hond zonder gaten duidelijk op te zouten als ik dat nog niet heb gedaan.
Terwijl ik een hoogloopse teef bij me heb speelt hij gewoon met andere even oude reuen.
Geen probleem.
Tot er dus iemand hem een regel voorlegt.
Tegenhoud ergens naartoe te lopen, hem wil corrigeren of ergens naar toe wil sturen (weg sturen) maar ook gewoon omdat hij de kans ziet een bepaald iemand te coriseren.
Mijn buurman B.v loopt met zn hond (ook volle reu even oud) wel eens mee en gaat altijd goed.
Buurman wil Caïro wel eens aaien en dan gaat ie steeds iets verder eerst tegen hem aan hangen, dan opspringen, dan gaat het zogenaamd lief opdringerig likken in het gezicht over in happen en voor je het weet hangt ie in zn arm.
Zodra hij het idee heeft dat er iemand in of aan z'n roedel komt gaat ie uitproberen.
Ook eens met een nieuwe vriend gaan lopen, met de honden klikte het meteen, echter bleef Caïro de hele wandeling van 3 uur, meerdere malen op hem af rennen en stokstijf recht voor hem stilstaan terwijl hij recht in z'n ogen keek met hoge houding. En denk maar niet dat hij dan uitwijkt of opzij gaat.
Een HÈ van mij en hij gaat weer verder met spelen maar fijn is anders.
Doet ie trouwens ook bij vrouwen.
Heel erg sociaal maar tot een bepaald punt (dat erg laag ligt.)
- rose
- Zeer actief
crutz schreef:Wees maar niet bang hoor, Berry is sociaal, alleen of dat van nature is????rose schreef:Wat ik niet begrijp mocht jij gelijk hebben is waarom deze Berry ll op dit moment de meest gebruikte dekreu in NL is? Hij heeft inmiddels minimaal 50 gecertificeerde nakomelingen, maw het is een zeer goed bewezen dekreu. Ik snap niet hoe jullie hierbij komen, sociaal zijn is echt wel een vereiste bij de knpv.Inge schreef:
.
Ik (wij) ken verschillende jonge Berry's en deze zijn allen zeer sociaal, maar buiten dat om vraag ik mij af waarom deze hond zo vaak als dekreu gebruikt wordt als het sociaal zijn afgedwongen moet worden bij hem. Beheersbaar of sociaal zijn, zijn verschillende dingen in mijn ogen trouwens.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg nergens dat het afgedwongen moet worden, alleen dat ik niet weet of het van nature is. Iets met natuurlijk overwicht trainerrose schreef:crutz schreef:Wees maar niet bang hoor, Berry is sociaal, alleen of dat van nature is????rose schreef:Wat ik niet begrijp mocht jij gelijk hebben is waarom deze Berry ll op dit moment de meest gebruikte dekreu in NL is? Hij heeft inmiddels minimaal 50 gecertificeerde nakomelingen, maw het is een zeer goed bewezen dekreu. Ik snap niet hoe jullie hierbij komen, sociaal zijn is echt wel een vereiste bij de knpv.Inge schreef:
.
Ik (wij) ken verschillende jonge Berry's en deze zijn allen zeer sociaal, maar buiten dat om vraag ik mij af waarom deze hond zo vaak als dekreu gebruikt wordt als het sociaal zijn afgedwongen moet worden bij hem. Beheersbaar of sociaal zijn, zijn verschillende dingen in mijn ogen trouwens.
Waarom hij zo vaak gebruikt is? Ook weer om wie het lijntje vast houdt.
- rose
- Zeer actief
Maar dan zouden alle (het grootste deel van) mensen die met jonge Berry's trainen dat natuurlijke overwicht moeten hebben dus?crutz schreef:Ik zeg nergens dat het afgedwongen moet worden, alleen dat ik niet weet of het van nature is. Iets met natuurlijk overwicht trainerrose schreef:
Ik (wij) ken verschillende jonge Berry's en deze zijn allen zeer sociaal, maar buiten dat om vraag ik mij af waarom deze hond zo vaak als dekreu gebruikt wordt als het sociaal zijn afgedwongen moet worden bij hem. Beheersbaar of sociaal zijn, zijn verschillende dingen in mijn ogen trouwens.hij is ook om een bepaalde reden op jong volwassen leeftijd daar gekomen, wrs niet omdat hij zo makkelijk was
![]()
Verder zijn er meer geleiders die honden aanschaffen op de jong volwassen leeftijd, daar hoeft wat mij betreft niet perse een (negatieve) reden voor te zijn.
Ik moet jou gelijk geven dat Berry in eerste instantie erg goed commercieel is neergezet, maar ik denk dat hij zichzelf inmiddels wel bewezen heeft toch? Dmv zijn eigen resultaten en door de resultaten van zijn nakomelingen dus hij is zeker niet onterecht goed neergezet
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
sky schreef:Buurman wil Caïro wel eens aaien en dan gaat ie steeds iets verder eerst tegen hem aan hangen, dan opspringen, dan gaat het zogenaamd lief opdringerig likken in het gezicht over in happen en voor je het weet hangt ie in zn arm.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Lang niet alle Berry II nakomelingen zijn sociaal. Wel naar hun eigen eigenaar, daarbuiten kan dat heel anders liggen.rose schreef:Maar dan zouden alle (het grootste deel van) mensen die met jonge Berry's trainen dat natuurlijke overwicht moeten hebben dus?crutz schreef:Ik zeg nergens dat het afgedwongen moet worden, alleen dat ik niet weet of het van nature is. Iets met natuurlijk overwicht trainerrose schreef:
Ik (wij) ken verschillende jonge Berry's en deze zijn allen zeer sociaal, maar buiten dat om vraag ik mij af waarom deze hond zo vaak als dekreu gebruikt wordt als het sociaal zijn afgedwongen moet worden bij hem. Beheersbaar of sociaal zijn, zijn verschillende dingen in mijn ogen trouwens.hij is ook om een bepaalde reden op jong volwassen leeftijd daar gekomen, wrs niet omdat hij zo makkelijk was
![]()
Verder zijn er meer geleiders die honden aanschaffen op de jong volwassen leeftijd, daar hoeft wat mij betreft niet perse een (negatieve) reden voor te zijn.
Ik moet jou gelijk geven dat Berry in eerste instantie erg goed commercieel is neergezet, maar ik denk dat hij zichzelf inmiddels wel bewezen heeft toch? Dmv zijn eigen resultaten en door de resultaten van zijn nakomelingen dus hij is zeker niet onterecht goed neergezet
Ellen (Gos) kan hier vanuit haar eigen ervaring met Victor wellicht wat toelichting op geven.
Persoonlijk vind ik het wel of niet sociaal zijn naar iedereen geen vereiste, maar het is wel iets om als eigenaar rekening mee te houden.
Als ik naar mijn eigen reu Numa kijk, daar is heel wat socialisatie op losgelaten (hij ging gewoon mee naar mijn werk als pup en jonge hond), toch is hij heel eenkennig van nature. Hij zoekt bovendien de grens op bij "vreemden". Wanneer je maar iets van onzekerheid naar hem toont gaat hij een stapje verder waarna hij uiteindelijk zou durven bijten. Sta je echter stevig in je schoenen en straal je geen onzekerheid/angst uit maar ga je de confrontatie met hem aan, dan schikt hij zich en stelt hij zich "sociaal" op.
Dit is iets om duidelijk rekening mee te houden. Komen hier mensen die niet gewend zijn aan honden of hem niet geheel vertrouwen, dan gaat Numa gewoon de kennel in. Ik zoek die situaties niet op.
Het "sociale" stuk vindt voor hem plaats op de club, met de mensen die hem kennen en weten hoe hij is. Dat betekent in de praktijk dat een nieuw lid pas contact met hem mag maken als hij genoeg zicht heeft op het karakter van Numa, degenen die hem al lange tijd kennen kunnen hem gewoon aanhalen en "knuffelen".
Voor een stukje geldt ditzelfde voor het contact met andere honden. Hij leeft hier met een teef en dat gaat heel goed. Op de club heeft hij geleerd de andere honden te negeren als hij met zijn "werk" bezig is. Maar ook daarbij moet ik alert blijven. Zo liep een redelijk groen lid afgelopen week vlak achter mij door en liet zijn hond schieten richting Numa (hij is al meerdere malen erop gewezen zijn hond bij zich te houden en niet bij andere honden te laten komen) en Numa klapte er bovenop. Voor mij heel vervelend aangezien dat ook weer een terugslag betekent in zijn leerproces, Numa mág van mij niet ontdekken wat "vechten" voor succes kan hebben.
Zolang het "sociale" handelbaar is, hoeft het geen probleem te zijn dat een hond dat niet van nature is.
Het is de taak van de eigenaar echter om er rekening mee te houden in mijn ogen.
Groetjes Inge

- fredje
- Actief
Waarom interreseert het de meeste mechelaarfokkers niets waar hun honden terecht komen?
Hoeveel (x)mechels ik de afgelopen jaren al niet bij onze kynologenclub voorbij heb zien komen met onervaren eigenaars.
Vaak komen de honden ook pas als er al een groot probleem is en dan vind ik een gemiddelde kynoclub geen oplossing voor dit soort honden.Bij de fokkers kunnen ze meestal niet terecht.
Van al die lastige gevallen bij ons op de club is er naar mijn weten nog maar 1 bij zijn baas,de rest is de hondenhandel of erger ingegaan.
Mijn advies voor de TS,zoek mensen op die ervaring hebben met deze lijnen en je evt.willen helpen.Begin daar nu mee en wacht niet tot je een probleem krijgt.Misschien is het mogelijk om alleen appel mee te draaien bij een africhtingsvereniging.
Maar nu iets positiefs.
Mijn 1e pup die ik kocht kwam uit knpv/diensthondlijnen (duitse herder)en ik kocht haar omdat het zo,n schattig langhaarpupje was.De vader vond ik een fijne hond,de moeder vond ik eigenlijk eng(scherp).
Dus idd,de goede reden om dit hondje te kopen
De wens van de fokker was dat ik bij hem op de IPO vereniging kwam omdat hij zoveel hondjes van hem wilde terugzien in de africhting.
Alhoewel IPO niet helemaal mijn ding was en ik na een jaar ben gestopt ben ik er wel van overtuigd dat ik een hele goede basis had gelegd met mijn hond.Daarna heb ik fluitend G&G 1t/m 3 gelopen.
Hoeveel (x)mechels ik de afgelopen jaren al niet bij onze kynologenclub voorbij heb zien komen met onervaren eigenaars.
Vaak komen de honden ook pas als er al een groot probleem is en dan vind ik een gemiddelde kynoclub geen oplossing voor dit soort honden.Bij de fokkers kunnen ze meestal niet terecht.
Van al die lastige gevallen bij ons op de club is er naar mijn weten nog maar 1 bij zijn baas,de rest is de hondenhandel of erger ingegaan.
Mijn advies voor de TS,zoek mensen op die ervaring hebben met deze lijnen en je evt.willen helpen.Begin daar nu mee en wacht niet tot je een probleem krijgt.Misschien is het mogelijk om alleen appel mee te draaien bij een africhtingsvereniging.
Maar nu iets positiefs.
Mijn 1e pup die ik kocht kwam uit knpv/diensthondlijnen (duitse herder)en ik kocht haar omdat het zo,n schattig langhaarpupje was.De vader vond ik een fijne hond,de moeder vond ik eigenlijk eng(scherp).
Dus idd,de goede reden om dit hondje te kopen
De wens van de fokker was dat ik bij hem op de IPO vereniging kwam omdat hij zoveel hondjes van hem wilde terugzien in de africhting.
Alhoewel IPO niet helemaal mijn ding was en ik na een jaar ben gestopt ben ik er wel van overtuigd dat ik een hele goede basis had gelegd met mijn hond.Daarna heb ik fluitend G&G 1t/m 3 gelopen.
- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Pedro! xD

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Om deze reden zou ik het pupje terugbrengen. Ik heb gezien wat dat niet meer beheersbaar kan doen met mijn (weleens waar uit een pittige) werklijn duitser, laat staan een xMH uit dit soort lijnen. Want waar moet hij dan heen? Dit zijn geen honden waar je het eerst maar eens mee moet gaan proberen mi. Maar ik zal wel hard zijn denk ikcrutz schreef:Paisley schreef:Dan vraag ik e af wat 'sociaal' betekent. Als een hond onder appèl staat er daarom niet al te onaardig tegen zn omgeving doet, vind ik dit niet sociaal. Ik vind een sociaal wanneer hij vanuit zichzelf probleemloos is in contact met zijn omgeving, dus ook wanneer er geen begeleider naast staat.
De hond moet beheersbaar zijn, of da is dat hij van nature vriendelijk is of dat het opgelegd is maakt in praktijk niet uit.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik vind dat er best veel mh fokkers zijn die hier wel naar kijken en ja er zijn er ook die dat absoluut niet doen. Schuld zijn beiden imo de verkoper moet dit niet natuurlijk doen maar ook de koper mag wel een beetje vooronderzoek doen en over wat zelfkennis beschikken.fredje schreef:Waarom interreseert het de meeste mechelaarfokkers niets waar hun honden terecht komen?
Maar nu iets positiefs.
Dus idd,de goede reden om dit hondje te kopen![]()
Een ipo vereniging waar je alleen een appel kan lopen ken ik niet. Hoort ook niet imo want t is 1 programma en dan hoor je gewoon 3 onderdelen te volgen. Het is ook niet iets wat je een uurtje per week doet. T is een hele avond en dag gemiddeld per week, minimaal.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Houd er maar rekening mee dat ze op de puppy cursus niet veel verder komen dan het advies hem strak aan te pakken.Dipsy20 schreef:Ik heb de fokker vanmiddag gesproken en die zeggen
Dat er geen pups meer te koop hebbe gestaan op marktplaats en dat ik echt de 1 na laatste pup had gekocht dat teefje was al gereserveerd
Dus het is hun woord tegen de mijne ik vind het wel goed zo
Ik ben erg blij met Milo en hij leerd aardig snel al
Hij is vanmiddag wel al op de arm mee geweest en vind de wereld nog heel erg spannend
En ik laat hem met iedereen kennis maken
Nu vind iedereen dat nog leuk en ik weet ook dat straks als hij ouder is het veel minder zal worden
Maar ik heb hem niet gekocht om door iets en iedereen aan te laten halen hij is gekocht puur voor mij en me gezin dit mag raar over komen maar ik zal hem zo goed mogelijk socialiseren en de wereld leren kennen samen met hem maar hij zal zich toch meer met mij moeten bezig houden dan met andere honden,mensen
Hij is aangemeld bij de puppy cursus vanmiddag deze mensen nemen van de week contact op met ons
We gaan woensdag na de DA met hem want ik vind hem ontzettend veel plassen en drinken
Of het aan de puppy brok cavom ligt wat hij al kreeg bij de fokker weet ik niet
Smuldier wil hij nog niks van weten en zijn brokken wil hij met iedereen delen
Gr. Tamara
Suske hing als pup op de cursus ook continue in onze armen.
Moesten we corrigeren met een zijwaartse lijn correctie, zo'n klein nekkie als ze had
Rust, rust en rust.
En vertrouwen opbouwen.
Als je dingen voor bent hoef je minder te corrigeren en heb je sneller een band.
Kom je echt een heel eind mee
- fredje
- Actief
De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
Volgens mij kon je vroeger bij het Haartje apart gehoorzaamheid doen en bij de NBG Gouda heb je ook een soort eg groep van waaruit je VZH kan doen.Dus niet samen met de IPO deelnemers maar als aparte tak maar wel van een instructeur uit de africhting.
Dus ik dacht dat er misschien wel meer verenigingen zouden zijn.
Volgens mij kon je vroeger bij het Haartje apart gehoorzaamheid doen en bij de NBG Gouda heb je ook een soort eg groep van waaruit je VZH kan doen.Dus niet samen met de IPO deelnemers maar als aparte tak maar wel van een instructeur uit de africhting.
- Selene
- Zeer actief
Het haartje doet IPO en KNPV zoekhonden en dan wel graag het hele programma anders zijn mensen dagen tijd kwijt aan een hond die nergens komtfredje schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
En er zit al zoveel vrije tijd in van deze mensen
Meestal gaat het grootste gedeelte van dit soort nesten de sport in, blijkbaar lukte het niet vanwege de staart, maar het karakter zit er wsch wel in. Een KNPV hond moet wel heel zelfstandig kunnen werken en denken, daar zijn deze lijnen blijkbaar ook lang op geselecteerd. Je hebt mi dus niet te maken met een makkelijke hond maar een hond die zelf in gaat vullen als je de leiding niet voldoende neemt, vandaar dat ik van mening ben dat dit pupke beter terug gebracht kan worden. Het is niet niks waar je aan begint en ja, dat kun je zelf als pupkoper ook zien als je je erin verdiept.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
En toch he Selene.Selene schreef:Het haartje doet IPO en KNPV zoekhonden en dan wel graag het hele programma anders zijn mensen dagen tijd kwijt aan een hond die nergens komtfredje schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
Dus ik dacht dat er misschien wel meer verenigingen zouden zijn.![]()
Meestal gaat het grootste gedeelte van dit soort nesten de sport in, blijkbaar lukte het niet vanwege de staart, maar het karakter zit er wsch wel in. Een KNPV hond moet wel heel zelfstandig kunnen werken en denken, daar zijn deze lijnen blijkbaar ook lang op geselecteerd. Je hebt mi dus niet te maken met een makkelijke hond maar een hond die zelf in gaat vullen als je de leiding niet voldoende neemt, vandaar dat ik van mening ben dat dit pupke beter terug gebracht kan worden. Het is niet niks waar je aan begint en ja, dat kun je zelf als pupkoper ook zien als je je erin verdiept.
Suske komt ook (deels) uit Knpv lijnen.
En ze is echt te handhaven.
Als je vanaf dag 1 weet wat je in huis hebt en daar naar handelt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook reu-teef maakt veel uit zoals ik je volgens mij al eerder verteld hebSuske schreef:En toch he Selene.Selene schreef:Het haartje doet IPO en KNPV zoekhonden en dan wel graag het hele programma anders zijn mensen dagen tijd kwijt aan een hond die nergens komtfredje schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was ik ff vergeten.crutz schreef:Ook reu-teef maakt veel uit zoals ik je volgens mij al eerder verteld hebSuske schreef:En toch he Selene.Selene schreef:Het haartje doet IPO en KNPV zoekhonden en dan wel graag het hele programma anders zijn mensen dagen tijd kwijt aan een hond die nergens komtfredje schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
Maar het Suske piest als een reu.
Telt dat ook ?
- Selene
- Zeer actief
Yep, dat wist jij en dat wist ik dat is waar en eerlijk gezegd ken ik ts niet maar ik heb hier wel mijn bedenkingen bij. Zeker als ik de opmerkingen van de kenners van deze lijnen lees en het feit dat ze pupke heeft meegenomen zonder te weten wat ze kocht. Ik zou alvast passen denk ikSuske schreef:En toch he Selene.Selene schreef:Het haartje doet IPO en KNPV zoekhonden en dan wel graag het hele programma anders zijn mensen dagen tijd kwijt aan een hond die nergens komtfredje schreef:De verantwoordelijkheid ligt altijd als 1e bij de pupkoper.Maar ik vind het raar dat je als fokker een bepaalde combinatie maakt en dan vervolgens enkele pups bij ongeschikte mensen plaatst.Gaat het dan om die paar hondjes die in de sport komen en rest is surplus?
Ik hoop dat het goed komt maar ook jij weet dat als je een werkhond als 'huishond' gaat houden dat je er veel werk aan hebt om het leuk te houden voor de hond en jezelf. Sep is een hele makkelijke hond met een duidelijke uit knop maar zodra die gaat wil hij alleen maar werken. Rayos kent nauwelijks een uit knop en daar moet je handig mee omgaan, het zoeken in samenwerken anders gaat hij het zelf wel verzinnen. En als hem iets niet aanstaat laat hij dat ook merken als je er druk op zet terwijl meneer het er niet mee eens is, nadat hij ontspoort is werd dat toch echt wel behoorlijk moeilijk om weer recht te zetten (er zijn mensen geweest die hem af zouden laten spuiten) Ik denk dat het pupke in de categorie rayos voor zijn problemen hoort maar dan nog een beetje erger
(het verschil tussen mijn honden zit ondermeer in de reu die gebruikt is, Jagger kende die uit knop ook nauwelijks terwijl Gremm die wel heeft, de fokker heeft met beide honden gelopen en herkent dit ook in de lijnen)