Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ergerlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Ergerlijk

Ongelezen bericht door iones »

Pakdebal schreef:
jacq1970 schreef:Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt.. .

tsjonge, tjonge , wat een honden zijn hier op dit forum aanwezig , de ene doodt konijnen en de anderen doodt honden .. :schrik: :schrik:

misschien toch wat meer " opvoeding " topics plaatsen ?.
Nou ja, dat een hond konijnen doodt vind ik toch wat anders dan wanneer een hond honden doodt. Het een past in zijn natuur en het ander niet.

je gaat het een kat toch óók niet kwalijk nemen dat hij klein ongedierte en vogels vangt?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

blondie schreef:
iones schreef:
blondie schreef: Want een lompe poot van Bluf erop en de hondjes zijn plat.
Ja, en dan heb jij het natuurlijk gedaan!
Want niemand is ooit eens zelf verantwoordelijk voor z'n gedrag. Dat is de huidige mentaliteit.
En met die mentaliteit leer ik leven. Het is nu eenmaal zo, en ik loop met een hond die wel kan reageren en niet in alle gevallen stoïcijns doorloopt. Vandaar dat zij wel gewoon aangelijnd is op momenten dat ik het niet vertrouw.
Maar loslopende honden op straat die ik wil ontwijken en daarom oversteek, daar voel ik me niet verantwoordelijk voor als die honden de weg overschieten en toevallig een auto treffen. Heb er wel een beetje tabak van ja om zelf dingen te ontwijken terwijl een ander ook best wel weet wat de regels zijn, en dat een hond aangelijnd kan worden als ze niet zo goed luisteren.

En dat is mij dus een keer overkomen, hond kefte altijd naar mijn dames maar altijd netjes aan de riem als ik ze tegenkwam op wandelingen.
Tot ik op een avond door een straat liep en de mensen buiten stonden te kletsen voor hun huis en hun hondje kleffend op mijn hond af kwam. Heeft ie letterlijk nooit meer gedaan!
En ik voelde mij niet verantwoordelijk, leuk is anders maar hun nemen bewust dat risico, niet ik.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

jacq1970 schreef:Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt..
Is dit vanwege het jachtinstinct? 12 jaar geleden kwam ik een groep windhonden tegen bij de renbaan en die man hield ze angstvallig bij zich (honden werden helemaal opgefokt) en was doodsbenauwd dat ik daar liep met mijn maltezer.. ik vroeg aan hem, zien ze haar aan voor een wit bontje dat ze moeten pakken? toen zei die man Ja, kleine hondjes en voornamelijk langharige, pakken ze en verscheuren ze met zijn allen :schrik: met de vraag of ik het hondje onder mijn jas wou verstoppen..

gelukkig weten onze jachtmonsters het verschil tussen een hond(je) en een konijn/vos :LOL:
Afbeelding
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

samantha! schreef:
labranwk schreef:
samantha! schreef:We kwamen haar net weer tegen :F:
Macho en Jack waren weer de pineut bij de loslopende reutjes :roll: en dat mens zegt gewoon helemaal niets!
Mijn mannen hadden chigehakt kunnen maken maar ik geloof niet dat het haar ook maar enigzins interesseert.
Is dat die groep waar ik laatst bij je moeder doof van werd? :roll:
Haha nee, die komen (gelukkig voor mij :F: ) nooit buiten de tuin.
Dus er is nog een persoon die graag zo'n zooitje tjiewafwafs heeft :O: nou ben dr maar blij mee :smile2:
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
jacq1970 schreef:Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt.. .

tsjonge, tjonge , wat een honden zijn hier op dit forum aanwezig , de ene doodt konijnen en de anderen doodt honden .. :schrik: :schrik:

misschien toch wat meer " opvoeding " topics plaatsen ?.
Misschien je eens verdiepen in het wezen hond en dan pas reageren :wink:
we hebben het hier over honden, die soortgenoten doden , verminken of aanvallen
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Pakdebal schreef:
we hebben het hier over honden, die soortgenoten doden , verminken of aanvallen
Dat schrijft ze toch niet? Ze schrijft "als ze de kans krijgt". Dat noem je zelfkennis en kennis over je hond. Dus daar zal ze vast en zeker op letten :wink: ze schrijft namelijk niet "die van mij heeft ze hier in de buurt allemaal al opgevreten" :cool2:
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Kahlan
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kahlan »

Ik heb ook een chi. Hij is als herplaatser bij mij gekomen toen ie 2 jaar oud was. Als ik buiten met hem ga lopen, altijd aangelijnd, en we komen een andere hond tegen dan blijft ie keurig zonder te blaffen bij mij lopen. Maar... Als ik de voordeur open doe en meneer ziet kans er voorbij te schieten en er loopt toevallig een hond voorbij... Bijten zal ie niet doen maar hij gaat dan wel tekeer. Gelukkig krijgt ie meestal de kans niet om zomaar naar buiten te schieten en is er nog nooit iets gebeurt. Ik denk zelf dat ie bij de vorige eigenaars continu is opgetild als er een andere hond voorbij kwam, want het lijkt alsof ie eigenlijk gewoon heel bang is. Heel jammer, maar moeilijk eruit te krijgen lijkt wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”