Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Er kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden( enge foto)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Er kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden( enge f

Ongelezen bericht door Jay1978 »

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:Ik vraag me af of er ook zo makkelijk gereageerd zou worden als het om kinderen ging.
:80: apporteren die ook stokken dan.?
Ja met kinderen doe je ook niet zo moeilijk ,en met jezelf ook niet.
Ik kan ook niet aanzien als kinderen rondrennen met een lolly in de mond zonder het stokje vast te houden. Eng!
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:Ik vraag me af of er ook zo makkelijk gereageerd zou worden als het om kinderen ging.
Ach houd toch op. Natuurlijk kunnen er altijd dingen gebeuren maar als je het kan voorkomen dan doe je dat toch gewoon? Als je baby gaat lopen en kruipen zorg je toch ook dat de stopcontacten bedekt zijn en de puntjes van de tafel e.d. afgeschermd? Ja de kans is misschien niet aanwezig dat je kind zijn vingers er in steekt, of precies met zijn hoofd tegen een punt aan valt. Maar je voorkomt het toch?

Je goed luisterende hond lijn je toch ook aan als je een stuk langs een hele drukke weg moet lopen, 9 van de 10 keer zal hij volgen. Maar het zou maar nét die ene keer zijn :19: Gaat helemaal niet om niet meer kunnen leven, alles wordt altijd zo overdreven gemaakt. Het gaat om het voorkomen, iets wat je makkelijk kunt voorkomen en wat niet perse nodig is of genoodzaakt is, dat doe je dan toch gewoon niet meer?
Ήυs
Zeer actief

Jay1978 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik kan ook niet aanzien als kinderen rondrennen met een lolly in de mond zonder het stokje vast te houden. Eng!
Ook een mooi voorbeeld inderdaad!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Er kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden

Ongelezen bericht door Paisley »

Hamilton schreef: Andra in de ballenbak :wink:
Afbeelding
:goeie: :goeie:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fafo schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ach houd toch op. Natuurlijk kunnen er altijd dingen gebeuren maar als je het kan voorkomen dan doe je dat toch gewoon? Als je baby gaat lopen en kruipen zorg je toch ook dat de stopcontacten bedekt zijn en de puntjes van de tafel e.d. afgeschermd? Ja de kans is misschien niet aanwezig dat je kind zijn vingers er in steekt, of precies met zijn hoofd tegen een punt aan valt. Maar je voorkomt het toch?

Je goed luisterende hond lijn je toch ook aan als je een stuk langs een hele drukke weg moet lopen, 9 van de 10 keer zal hij volgen. Maar het zou maar nét die ene keer zijn :19: Gaat helemaal niet om niet meer kunnen leven, alles wordt altijd zo overdreven gemaakt. Het gaat om het voorkomen, iets wat je makkelijk kunt voorkomen en wat niet perse nodig is of genoodzaakt is, dat doe je dan toch gewoon niet meer?
Juist ook maar niet meer gaan wandelen met 6 honden los want wie weet wat daar allemaal mee kan gebeuren.?
Kom zeg jij doet dit en ik doe dat en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Net wat je zegt alles word zo overdreven gemaakt. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef:
Ja daar denken genoeg mensen anders over. Voor sommige mensen is roltrap al een onneembare hindernis en klagen de wegbeheerder aan als ze met hun elektrische fiets in een onaangekondigd richeltje in het asfalt zijn beland. :lees: Ja, dan snap ik dat het oprapen van een stok door Fikkie ook onneembare risico's met zich mee brengt.

Weinig geduld voor

PS tuurlijk is het naar als je zoiets hebt meegemaakt. Dan geen stokken meer. Maar er is een verschil tussen ratio en emotie. Als ik een auto ongeluk krijg, zit ik ook de eerste paar ritten niet meer lekker in de auto. Maar tot die tijd geniet ik van het rijden en denk ik niet na over al die risico's die we nemen
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:
bouvierpoedel schreef:

Juist ook maar niet meer gaan wandelen met 6 honden los want wie weet wat daar allemaal mee kan gebeuren.?
Kom zeg jij doet dit en ik doe dat en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Net wat je zegt alles word zo overdreven gemaakt. :W:
Hoezo kan je nou niet meer lopen met 6 losse honden? Wat is dat nou weer voor slap tegen argument. Verzin eens wat beters joh, en als je niets beters weet (omdat je alleen maar onzin uit kraamt) hou er dan over op en probeer niet koste van het kost je gelijk te halen met dit soort onbenullige voorbeelden :U:
Ήυs
Zeer actief

Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ja daar denken genoeg mensen anders over. Voor sommige mensen is roltrap al een onneembare hindernis en klagen de wegbeheerder aan als ze met hun elektrische fiets in een onaangekondigd richeltje in het asfalt zijn beland. :lees: Ja, dan snap ik dat het oprapen van een stok door Fikkie ook onneembare risico's met zich mee brengt.

Weinig geduld voor

PS tuurlijk is het naar als je zoiets hebt meegemaakt. Dan geen stokken meer. Maar er is een verschil tussen ratio en emotie. Als ik een auto ongeluk krijg, zit ik ook de eerste paar ritten niet meer lekker in de auto. Maar tot die tijd geniet ik van het rijden en denk ik niet na over al die risico's die we nemen
Mijn god :roll: Auto rijden is toch gewoon heel iets anders? Als ik niet kan auto rijden kan ik mijn werk niet uitvoeren :19: Maar is het voor jou echt zo genoodzaakt om stokken te gooien? Wat gebeurt er als je dat niet meer zou doen?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Het is natuurlijk heel naar. Maar Ronja ging dood aan kennelhoest (waarschijnlijk had ze ook iets aan haar hart) en dat is nogal uitzonderlijk natuurlijk. Je mag altijd mensen waarschuwen natuurlijk en als je zelf zoiets overkomt, doe je dat ook. Volgens mij heb ik dat ook gedaan toen Ronja dood ging.

Maar zoals ik al zei, met alles wat je gooit, en in alle gevallen dat ze even een goeie sprint trekken, kunnen ze ook met hun kop tegen een boom stormen en hun nek breken.

Het is ook wel zo, die stok moet 1. op precies het juiste moment rechtop staan, 2. het zachte weefsel van het verhemelte moet er precies overheen hangen en dan moet er nog 3. in precies de juiste richting naar elkaar toe bewogen worden. De stok moet ook nog eens 4. hard genoeg zijn en 5. scherp genoeg, 6. aan de kant dat ie in de bek belandt. Ik kan geen kans berekenen maar dat is geen grote kans. Dat zijn een boel variabelen. Als je het echt uit gaat rekenen is het leven nooit eerlijk, als het jou overkomt dan.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik zeg niet dat het waar is , bedoel dat het een risico kan zijn voor sommige. je kunt de controle kwijtraken ,kan een gevecht ontstaan , kan er 1 [ meerder]weglopen , kan een andere hond je roedel binnenlopen en gaan knokken. Kortom 6 x meer kans dan met 1 hond.
Vergeet niet dat ik zelf ook een aantal honden heb. :W:
Ik probeer mijn gelijk niet te halen hoor .Probeer allen aan te geven dat overal een risico in zit en je allemaal een risico neemt om het leven ook leuk te houden.
Ik heb geen nare ervaring met stokken en jij wel terwijll ik 2 x jouw leeftijd ben en meer hionden heb gehad , dus ik ga er mee door en jij niet .
Prima toch.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:
Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef:

Weinig geduld voor

Mijn god :roll: Auto rijden is toch gewoon heel iets anders? Als ik niet kan auto rijden kan ik mijn werk niet uitvoeren :19: Maar is het voor jou echt zo genoodzaakt om stokken te gooien? Wat gebeurt er als je dat niet meer zou doen?
Gaat erom dat je overal een risco mee loopt en voor jezelf een keuze maakt.
Je kunt ook bij de bakker gaan werken om de hoek als je autorijden een risco vind omdat je een keer flink voor je fikker gereden ben.
Wat is de noodzaak van auto rijden kun je ook zeggen maar dat is met alles toch zo.
Ήυs
Zeer actief

Over de 6 honden gaat werkelijkwaar nergens over, ga ik niet eens een discussie over voeren :U:

Ik heb niks zelf meegemaakt, ik heb een verhaal gehoord van iemand die het wel heeft meegemaakt, waardoor ik besloten heb dat het gevaarlijk is en ik dat dus niet meer doe omdat ik niet graag een hond aan een stokkie heb. Waarom zo'n onnozel risico nemen?

Maar blijf jij lekker je stokken gooien, moet je helemaal zelf weten joh :ok: Jij wilt liever dat er een hond vreselijk verwond raakt of overlijdt voor je niet meer zal gooien. Prima :U: Ik voorkom liever :ok: En weet je wat, ik kan gewoon nog normaal leven! Ook al gooi ik geen stokken! Wie had dat nou gedacht? :O:
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:Over de 6 honden gaat werkelijkwaar nergens over, ga ik niet eens een discussie over voeren :U:

Ik heb niks zelf meegemaakt, ik heb een verhaal gehoord van iemand die het wel heeft meegemaakt, waardoor ik besloten heb dat het gevaarlijk is en ik dat dus niet meer doe omdat ik niet graag een hond aan een stokkie heb. Waarom zo'n onnozel risico nemen?

Maar blijf jij lekker je stokken gooien, moet je helemaal zelf weten joh :ok: Jij wilt liever dat er een hond vreselijk verwond raakt of overlijdt voor je niet meer zal gooien. Prima :U: Ik voorkom liever :ok: En weet je wat, ik kan gewoon nog normaal leven! Ook al gooi ik geen stokken! Wie had dat nou gedacht? :O:
Je reageert de laatste tijd wel weer heel erg drama en overemotioneel . :ugh:
Ik ga gewoon door hoor ,weinig risico en veel plezier. :W:
Ήυs
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:Over de 6 honden gaat werkelijkwaar nergens over, ga ik niet eens een discussie over voeren :U:

Je reageert de laatste tijd wel weer heel erg drama en overemotioneel . :ugh:
Ik ga gewoon door hoor ,weinig risico en veel plezier. :W:
Jammer dat als je niet meer inhoudelijk weet te, of kunt reageren je persoonlijk wordt, en dan weer zo'n kansloze reactie als hierboven geeft. Een teken van zwakte.

Ik kan er genoeg op zeggen van hoe ik vind dat jij over komt. Maar ik ga er de energie niet eens insteken :ok: Het heeft namelijk niets met de discussie te maken.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

marian* schreef:
-Saskia- schreef:Nu gooi ik al een tijdje geen stokken meer maar ik heb het al veel vaker meegemaakt dat mijn honden tijdens het rennen verkeerd op een stok lopen en deze dan rechtop gaat staan, met alle risico's van dien.
Ook maar niet meer laten rennen in bossen dan?
Je kunt ook een safestick kopen.
Ze hebben al een hele tijd een alternatief voor de stokken :wink:
Maar al rennend achter elkaar (en dus niet achter een stok of speeltje) is het al voorgevallen dat ze verkeerd op een liggende stok lopen die vervolgens rechtop komt te staan en theoretisch óók voor verwondingen zou kunnen zorgen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:[Ja daar denken genoeg mensen anders over. Voor sommige mensen is roltrap al een onneembare hindernis en klagen de wegbeheerder aan als ze met hun elektrische fiets in een onaangekondigd richeltje in het asfalt zijn beland. :lees: Ja, dan snap ik dat het oprapen van een stok door Fikkie ook onneembare risico's met zich mee brengt.

Weinig geduld voor

Niet overdrijven :8):
Mijn hond raapt regelmatig stokken op en sjouwt er mee.
Alleen, ik gooi er niet mee.

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar je hoeft het niet op te zoeken.
Zeker niet als er een alternatief is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kan jij zulke grote stokken gooien Nanna? :80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Als je een risico kán vermijden door een alternatief te zoeken, waarom zou je dit niet doen? Ik heb net de basiscursus afgerond met Sproetje en hier vertelde men ook over de risico's van het spelen met stokken. De instructrice gaf hierna alternatieven waarmee gespeeld konden worden in plaats van een dun stokje, zoals die prachtige Safestick, haha of de Kong Pet Stix en de Ruff Dawg twig .
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli is ook een keer in een schuin in de grond terecht gekomen stok gerend, ook zij had letsel in haar bek en bloedde behoorlijk. Uiteindelijk bleek het gelukkig mee te vallen.
Hierna was het wel afgelopen met het stokken gooien, nu sleept ze met halve bomen.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli is ook een keer in een schuin in de grond terecht gekomen stok gerend, ook zij had letsel in haar bek en bloedde behoorlijk. Uiteindelijk bleek het gelukkig mee te vallen.
Hierna was het wel afgelopen met het stokken gooien, nu sleept ze met halve bomen.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hier word ook niet met stokken gegooid, Elmo mag ook geen takken hebben (die breekt ze tijdens het lopen in stukken), hij heeft een poos geleden nog gehad dat een stokje dwars vastzat in zijn gagel :ugh:

Hier hebben we dus zo'n safestick (ook wel dildo genoemd door Sjaak).
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Hier een aantal jaren geleden meegemaakt met Guus, sindsdien echt geen stokken meer!!

Pap gooide de stok en die kwam schuin in de grond terecht, Guus liep hier vol in en kreeg de stok achterin zijn keel..
Guus gilde het uit en ik ben als een gek naar hem toegerent en heb de stok uit zijn keel getrokken.
Meteen naar de dierenarts, gelukkig geen ernstige verwondingen maar wel een aardige wond.
Ik hoop dan ook echt dat mensen deze waarschuwing serieus nemen!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier gooit de hond en moet ik er zelf achterna om het te halen maar gelukkig zijn het speeltjes anders struikel ik en zit ik met stok, ik vind het link
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mickie schreef:Bij veel van de incidenten gaat het om stokken die door de hond opgevangen worden, dat vind ik ook link (en lomp) want je weet niet hoe dat ding dan in de bek terecht komt. Ik gooi nooit in de richting van de honden, maar altijd van hen af. En ik gooi zodanig dat de stok altijd plat op de grond komt. Als ze een stok als een sigaar vastpakken, corrigeer ik dat.

Vaak neem ik dummy's of een balletje mee om te gooien, maar als dat toevallig niet zo is, pak ik rustig een stok. Lijkt me dat met een beetje opletten het met de risico's best mee zal vallen en ik blijf dus lekker gooien.
nee. het is juist erg vaak, dat ze in de grond blijven steken en dat de hond er zo in rent.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Doerak versjouwt ook graag halve bomen, en het liefst duikt hij ze op uit het water, en dat mag hij van mij maar ook ik gooi niet meer met stokken sinds het laatste topic hierover op HF.
Ik deed hetaaltijd al met beleid (dus grote stokken en plat gooien) maar na het laatste topic hierover pakte Doerak opeens zelf een takje van de grond, gooide het omhoog en ving het verkeerd op.
Hij was flink in paniek want het stokje zat dwars in zijn bek vast. Heb het er gelukkig helemaal uit kunnen halen maar hij had toch wel wat wondjes in zijn bek en aan zijn tong. Schrok me rot! Toen bedacht ik dus dat een zelfopgeraapt takje al zo veel ellende kan veroorzaken, laat staan een bewust geooide stok di verkeerd neerkomt?
Nee ook ik ben bekeerd sinds ik een beetje heb kunnen meemaken van die ellende.
Maar zo krijgt hij ook geen tennisballen, buffelhuiden (hij is ooit bijna gestikt in zo'n kleffe lap) en botten.
Mijn kinderen moeten ook op een stoel zitten met een lolly in de mond, mogen niet met gevaarlijke gereedschappen spelen etc...
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Re: Er kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden

Ongelezen bericht door Roompie »

Hamilton schreef: vraag eens bij de plaatselijke tennisvereniging naar afgekeurde ballen ( eind van het speelseizoen) heb je zomaar 'n tas vol, vaak voor noppes

of 'n doos vol :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Andra in de ballenbak :wink:
Afbeelding
Oooooh Romy zou krankjorum worden van enthousiasme :cheer: :cheer:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Iedereen voor zich natuurlijk, denk dat iedereen zich wel bewust is van het risico wat je er mee kan lopen.

Ik kies voor een safestick (incl alle lollige opmerkingen) of een oude voetbal
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

twinkeltje schreef:Hier gooit de hond en moet ik er zelf achterna om het te halen maar gelukkig zijn het speeltjes anders struikel ik en zit ik met stok, ik vind het link
Het veiligste is toch de hond naar de stok gooien. :19:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Heb ong. een maand geleden de buitenband van zo'n bolderkarwiel afgehaald (had het stalen wiel ergens anders voor nodig).
Sinds die dag speelt Layla er dagelijks mee en ondanks dat ze toch een harde beet heeft, kan ik er nog geen beschadiging aan ontdekken.
Als je dat ding bovenhands gooit (als een frisbee), accelereert het ook nog eens als het de grond raakt.
Het stuitert over elke oneffenheid, wat de feestvreugde alleen maar verhoogt.
Kan het wel aanraden dus.
Wiel
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Muis Sleept met halve boomstammen - als in de Off the leash stripjes op facebook -
Daar zie ik het niet snel misgaan, maar goed..een ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk want ook knaagt ze weleens op een dunnere tak.
Stikken in een bal kunnen ze dat aangaand ook als ze het ding slopen..
het leven moet wel een beetje leuk blijven vind ik, ik kan ze anders net zo goed onder een glazen stulpje zetten als ik alle gevaren uit hun leven moet bannen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”