Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pieterpad

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Pieterpad

Ongelezen bericht door Evertje »

bouvierpoedel schreef:Als je dat pieterpad loopt .
Wat is er aan overnachtingen onderweg.? Trekkershutten of campings.?
Dat inderdaad en een heleboel B&B (maar met honden is dat soms wat lastiger).
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Marion. schreef:
marian* schreef:Het PP gaat in wandeltempo
?????
Wat heeft het één met het ander te maken? Ik kan het Pieterpad ook best rennend of kruipend afleggen hoor :denken:
Haha... leuk...

( er worden wat wetjes voorgeschreven he... oh, oh... waarom niet iemand in zijn waarde laten. Als deze persoon aangeeft nog wel 10 maanden de tijd te hebben om dit op te bouwen etc, etc. dan respecteer je dit toch? En is aan het einde van de training duidelijk dat het hondje het toch niet aankan, dan zal TS heus niet tegen haar ervaring in, het hondje pijnigen...maar stel dat het hondje het geweldig vindt, dan zou je toch de kans van je leven mislopen door deze uitdaging niet aan te gaan.... Ik zeg gewoon doen... en kijken hoe je hondje het vindt..)
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Saschesfloor schreef:
Pakdebal schreef:
Beau en Lara schreef:Ik ben van plan om volgend jaar met mijn hond het Pieterpad te gaan lopen.

Mijn hond is een kruising shih-tzu/Maltezer leeuwtje van dan 2,5 jaar oud. Ik verwacht maximaal 20 km per dag te gaan lopen,ongeveer 25 dagen achter elkaar.

eh, wat ?? . :80: . was blij met die hondenkar , want dit is echt te veel !!!

het is een kleine hond en ik zie het al voor me , jij loopt niet de pas van die kleine , maar die kleine loopt dus dan te hard . :neenee:

ik zou ZEKER die kar meenemen anders gaan de voetzooltjes er aan, en de gewrichtjes ,
en trouwens
je mag met kleine hondjes niet zo ver lopen , had dan een soort wolf gekocht , die kunnen afstanden per dag volbrengen . :D
Sorry hoor, maar af en toe heb je echt een aparte beleving van de werkelijkheid. Ik heb kleine hondjes, de oudste is bijna 14 en die loopt zo nu en dan nog afstanden van ruim 10 km, ondanks haar toch wat krakkemikkige lijfje. Die andere 3 draaien voor 20 km echt hun pootjes niet om. Ik zal het je sterker vertellen, we gaan ieder jaar met ze naar Oostenrijk (zonder ons oudje, dat kan echt niet meer), daar lopen we behoorlijk pittige tochten met ze. Er waren op een gegeven moment mensen met een Hollandse Herder, die onze honden duidelijk niet voor vol aanzagen. Wij waren er al een week langer, hun hond wilde op donderdag al niet meer mee, die van ons stonden nog te springen bij de deur (na bijna 2 weken fanatiek wandelen dus). Ook dit jaar hebben ze menig mens versteld doen staan en dat kwamen ze ons ook zeggen, dat ze nooit gedacht hadden dat onze honden de tochten die we liepen aan konden, dat ze echt met open mond hebben staan kijken hoe behendig en makkelijk ze zich door toch best ruig terrein voortbewegen en zonder hulp behoorlijk steile stukken liepen. Tot zover het niet zo ver lopen met kleine hondjes.
hier net zo. Maar wij moesten vorig jaar wel een rustdag inlassen. We waren verdwaald en die tocht was voor de honden te zwaar. Maar wij hebben gemerkt dat de honden erg goed instaat zijn om zelf aan te geven of het te zwaar is voor ze.
Afbeelding
gevni havanezers
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou mijn matezer liep in haar goede dagen met gemak zo 20 km als je hond het gewend is kan hij dat best als hij goed gezond en gespiert is
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

twinkeltje schreef:Nou mijn matezer liep in haar goede dagen met gemak zo 20 km als je hond het gewend is kan hij dat best als hij goed gezond en gespiert is
Wat wij overigens wel doen als we weten dat we een zware wandeling gaan maken is de hond niet los laten lopen. De hond weet immers niet hoe ver het is en kan daardoor zijn energie niet doceren dat moet jij dan voor hem doen.
Afbeelding
gevni havanezers
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ts heel veel wandelplezier een gezond hondje zou dat wel moeten kunnen lopen hoor. Ik neem aan dat je ook uitrust tussendoor enz.
Als je iets van een zitje voor hem mee neemt is dat prima. Maar ik denk dat als hij zelf loopt hij dat veel leuker zou vinden.
Als ik naar Toots kijk die is niet moe te krijgen en kleiner dan jou hondje en daar wordt veel mee gewandeld. En gefietst.
Maar jou hondje is Toots niet dus ik zou gewoon kijken hoe het gaat je bent aan het op bouwen je zal zelf ook wel een beetje moeten trainen denk ik. En gewoon kijken naar hoe het hem vergaat als je twijfelt een zitje of draagtas mee nemen ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”