Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke hond zou je niet willen
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: welke hond zou je niet willen
Maar welke hond vind je nou heel leuk, maar zal er toch nooit komen?
-
Muk
Afghaan, heel mooi, maar ongeschikt voor hier.
Mastiff, super mooi, maar te ongezond.
Komondor, ook heel mooi, maar te scherp en dat is niet handig hier.
Mastiff, super mooi, maar te ongezond.
Komondor, ook heel mooi, maar te scherp en dat is niet handig hier.
-
Pakdebal
.
geen honden die kwijlen ,
met overbeten ,
kleine snuiten ,
uitpuilende ogen ,
of andere misvormingen , omdat men dat mooi vindt .
dus de helft van alle rassen kan je al voor mij doorstrepen ..
geef mij maar gewoon een hond , waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt was . , geen polonaise verder !
en verder geen rassen , die gemaakt zijn voor de " macho " , maar gewoon een lieve hondenras , met normale porporties
met overbeten ,
kleine snuiten ,
uitpuilende ogen ,
of andere misvormingen , omdat men dat mooi vindt .
dus de helft van alle rassen kan je al voor mij doorstrepen ..
geef mij maar gewoon een hond , waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt was . , geen polonaise verder !
en verder geen rassen , die gemaakt zijn voor de " macho " , maar gewoon een lieve hondenras , met normale porporties
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Pakdebal schreef:.
met overbeten ,
kleine snuiten ,
uitpuilende ogen ,
of andere misvormingen , omdat men dat mooi vindt .![]()
dus de helft van alle rassen kan je al voor mij doorstrepen ..![]()
En de vraag was...
Messi schreef:Ik heb al veel voorbij zien komen welke honden jullie geweldig vinden.
Nu ben ik wel benieuwd welke honden jullie niet zelf zouden willen, maar wel leuk vinden.
En waarom dan.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
De afgaan. Ik vind ze prachtig
Een gangwerk om van te kwijlen, maar ik kan en wil ze niet bieden wat ze nodig hebben.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarloos
het zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik blijf het zeggen. Ik denk dat een saar best zou passen bij jeSelene schreef:Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarlooshet zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
(Taran heeft vandaag zijn eerste mus gevangen en opgegeten btw
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Eentje af en toe leasen?Jeannettebo schreef:Malamute..
Ik heb er toch twee
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik vind ze werkelijk schitterend, maar denk dat het karakter net niet bij me pastLief schreef:Eentje af en toe leasen?Jeannettebo schreef:Malamute..
Ik heb er toch twee

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Welk deel van het karakter bedoel je dan?Jeannettebo schreef:ik vind ze werkelijk schitterend, maar denk dat het karakter net niet bij me pastLief schreef:Eentje af en toe leasen?Jeannettebo schreef:Malamute..
Ik heb er toch twee
- Selene
- Zeer actief
flamme schreef:Ik blijf het zeggen. Ik denk dat een saar best zou passen bij jeSelene schreef:Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarlooshet zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
![]()
(Taran heeft vandaag zijn eerste mus gevangen en opgegeten btw)
Misschien heb je gelijk hoor, ik kom nog wel eens kijken bij je als het mag, rayos is op zich ook wel een meer zelfstandige denker dan sep bijvoorbeeld. Daar ben ik na prado en rayos dan ook wel wat meer aan gewend. Dus wie weet, ooit

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Oh dan had ik hem ook verkeerd gelezen.
Er zijn veel honden die ik prachtig vind maar er nooit zullen komen.
Waaronder de Podenco, Afghaan, maar ook bijvoorbeeld de Tamaskan vind ik geweldig mooi.
Er zijn veel honden die ik prachtig vind maar er nooit zullen komen.
Waaronder de Podenco, Afghaan, maar ook bijvoorbeeld de Tamaskan vind ik geweldig mooi.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Oei heel veel rassen vind ik mooi/leuk.
Ik wil zelf nog heel graag een (Old English) Bulldog, geweldig!
Ik hou van stoere, gespierde rassen met kort haar.
Dus doggen, molossers, pitt's en aanverwante rassen.
Ik houdt persoonlijk niet van honden met half lang of lang haar die zullen er dus ook niet komen.
Verder vindt ik heel veel kruisingen ook leuk.
De reden waarom deze honden er niet komen zijn;
a. mijn man, die vindt eentje wel genoeg en houdt dus niet van platneuzen en pitt's
b. een hond is nog praktisch
c. ik vindt ze prachtig maar het zijn ook allemaal vrij krachtige rassen en als die het om de een of andere reden (ondanks een goede opvoeding) het op hun heupen krijgen kan ik ze fysiek gewoon niet aan. Ben ook net niet assertief genoeg voor dergelijke rassen denk ik.
Ik wil zelf nog heel graag een (Old English) Bulldog, geweldig!
Ik hou van stoere, gespierde rassen met kort haar.
Dus doggen, molossers, pitt's en aanverwante rassen.
Ik houdt persoonlijk niet van honden met half lang of lang haar die zullen er dus ook niet komen.
Verder vindt ik heel veel kruisingen ook leuk.
De reden waarom deze honden er niet komen zijn;
a. mijn man, die vindt eentje wel genoeg en houdt dus niet van platneuzen en pitt's
b. een hond is nog praktisch
c. ik vindt ze prachtig maar het zijn ook allemaal vrij krachtige rassen en als die het om de een of andere reden (ondanks een goede opvoeding) het op hun heupen krijgen kan ik ze fysiek gewoon niet aan. Ben ook net niet assertief genoeg voor dergelijke rassen denk ik.

- Jeannettebo
- Zeer actief
het sociale stuk en ik heb jhet idee dat de kans dat ze los kunnen lopen een stukje kleiner is dan bv bij de tatra. Naar mijn idee zit er ook meer dominantie in als bij de tatra.Lief schreef:Welk deel van het karakter bedoel je dan?Jeannettebo schreef:ik vind ze werkelijk schitterend, maar denk dat het karakter net niet bij me pastLief schreef:Eentje af en toe leasen?Jeannettebo schreef:Malamute..
Ik heb er toch twee

- Selene
- Zeer actief
Da's waar, alhoewel ik een tijdje geleden een foto kreeg van een whippet en een duitser die ruim een half uur samen aan het jagen geweest waren, kussentjes ed. Maar goed ook daar gebeurt dat niet vaak.Nanna schreef:Je hebt jaaggedrag en jaaggedrag hoorSelene schreef:Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarlooshet zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
Met een hond die zijn kokkerd aan de grond zet en es drie uur lang met oordoppen in een spoor gaat uitwerken kan ik ook niet veel.
Whippets zijn echter zichtjagers. Dat is uit het oog, uit het hart. Dat vind ik veel makkelijker om mee om te gaan.
En ik denk dat zo'n beetje de meeste honden wel zichtjagers zijn, hahahaha. De hond die dom kijkend langs een konijn loopt vind ik alvast een instinctloos wezen.
Maar het is dus makkelijker om te trainen?
En nou ophouden, anders loop ik over een aantal jaren met duitsers, een whippet en een saarloos rond te rennen in het Gooi

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Hij heeft 'm doodgeslagenSelene schreef:flamme schreef:Ik blijf het zeggen. Ik denk dat een saar best zou passen bij jeSelene schreef:Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarlooshet zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
![]()
echt?? hoe heeft hij die te pakken gekregen?
![]()
Misschien heb je gelijk hoor, ik kom nog wel eens kijken bij je als het mag, rayos is op zich ook wel een meer zelfstandige denker dan sep bijvoorbeeld. Daar ben ik na prado en rayos dan ook wel wat meer aan gewend. Dus wie weet, ooit
En ja, Tuurlijk mag je komen kijken
Oh, een ras wat ik ook nog geweldig vind (oude liefde) is de Duitse dog. Alleen hun gezondheid en jonge sterfte hè
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
O hahahaCrista schreef:Pakdebal schreef:.
met overbeten ,
kleine snuiten ,
uitpuilende ogen ,
of andere misvormingen , omdat men dat mooi vindt .![]()
dus de helft van alle rassen kan je al voor mij doorstrepen ..![]()
En de vraag was...
Messi schreef:Ik heb al veel voorbij zien komen welke honden jullie geweldig vinden.
Nu ben ik wel benieuwd welke honden jullie niet zelf zouden willen, maar wel leuk vinden.
En waarom dan.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Geen kortharige honden, terriërs, spitsen oertypes, en nog een hele boel. Vind ze allemaal leuk enz maar wel bij een ander
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Selene
- Zeer actief
Echt?!flamme schreef:Hij heeft 'm doodgeslagenSelene schreef:flamme schreef:Ik blijf het zeggen. Ik denk dat een saar best zou passen bij jeSelene schreef:Voor mij springen er 2 uit, de whippet en de saarlooshet zou kunnen dat ik ooit alsnog overstag ga maar ook ik vraag me af of ik met het jaaggedrag van de 1 of zelfstandige van de ander kan omgaan. De tijd zal het leren
![]()
echt?? hoe heeft hij die te pakken gekregen?
![]()
Misschien heb je gelijk hoor, ik kom nog wel eens kijken bij je als het mag, rayos is op zich ook wel een meer zelfstandige denker dan sep bijvoorbeeld. Daar ben ik na prado en rayos dan ook wel wat meer aan gewend. Dus wie weet, ooit![]()
![]()
En ja, Tuurlijk mag je komen kijkenlaat maar weten wanneer.
Oh, een ras wat ik ook nog geweldig vind (oude liefde) is de Duitse dog. Alleen hun gezondheid en jonge sterfte hè
En thx! ik kom zeker langs

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Selene schreef: Echt?!nou durf ik niet meer hoor! maar dan is hij wel enorm rap of niet?
Alle saarloosjes zijn snel als ze heel veel zin hebben. Mijn vorige reu, Escan , sprong in de winter altijd met 4 poten op 1 plek in de sneeuw om er dan een heel plat muisje onderuit te halen.
Meestal zijn saarloosreutjes vooral lui. Maar dit was een stomme mus. Die landde voor Taran's neus. Taran is nogal van het slaan dus ja toen had meneer mus een linkse hoek te pakken en was op slag overleden. Taran vond het wel jammer en heeft er nog een keer tegenaan getikt om te kijken of ie het echt niet meer deed. Daarna besloot hij dan maar om 'm op te vreten.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
De amstaff, leuke honden, vind ze ook mooi atletisch, maar de kans op hondagressie, nee das niet voor mij. Een aantal staande honden vind ik ook geweldig maar ben er nog niet uit of dat bij me zou passen..
Mastiff vind ik geweldig en lijkt me qua karakter ook wel wat maar zijn echt te groot!
Mastiff vind ik geweldig en lijkt me qua karakter ook wel wat maar zijn echt te groot!
- Selene
- Zeer actief
flamme schreef:Selene schreef: Echt?!nou durf ik niet meer hoor! maar dan is hij wel enorm rap of niet?
Alle saarloosjes zijn snel als ze heel veel zin hebben. Mijn vorige reu, Escan , sprong in de winter altijd met 4 poten op 1 plek in de sneeuw om er dan een heel plat muisje onderuit te halen.
Meestal zijn saarloosreutjes vooral lui. Maar dit was een stomme mus. Die landde voor Taran's neus. Taran is nogal van het slaan dus ja toen had meneer mus een linkse hoek te pakken en was op slag overleden. Taran vond het wel jammer en heeft er nog een keer tegenaan getikt om te kijken of ie het echt niet meer deed. Daarna besloot hij dan maar om 'm op te vreten.

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niets van de kansen en al helemaal niet hoe dat normaal bij tatra's zit maar ik heb 2 uit 2 die los kunnen lopen (en nee dat doe ik niet overal en het is niet dat ik ze dan niet in de gaten hoef te houden) en dat vind ik een behoorlijk percentage. Het is ook niet het loslopen wat het probleem vormt, het is het jagen én het dominante gedrag in combinatie met het zelfstandige wat zo onbeheersbaar lijkt als ze loslopen..Jeannettebo schreef: het sociale stuk en ik heb jhet idee dat de kans dat ze los kunnen lopen een stukje kleiner is dan bv bij de tatra. Naar mijn idee zit er ook meer dominantie in als bij de tatra.
Ik weet niet of een Tatra nu zoveel gemakkelijker zal zijn dan een Malamute op die punten (gemiddeld genomen dan). Maar misschien had ik me ze lastiger ingedacht dan ze zijn.
- Jeannettebo
- Zeer actief
aan Bo heb ik op zich ook best wat werk gehad. Met andere reuen wilde hij zeker een potje patsen. Met teven en kleinere reuen nooit een probleem eigenlijk. Jagen, oh hij vind het wel geinig om een stukje achter een konijn aan te rennen, maar daar houdt het dan ook mee op. Hij is ooit eens achter een ree aangegaan, maar dat kwam doordat hij eerst een stuk met een ander mee rende. Laatste kon ik hem op stem bij me houden toen er een ree voorbij rende. Ook in Oostenrijk wel een een ree gespot die hij absoluut geroken moet hebben als hij er mee bezig was geweest. En echt kwaad doen zal hij ze ook niet, er is ooit eens een eend onder hem doorgelopen, enige wat bo deed is zn neus tussen de veren steken.Lief schreef:Ik weet niets van de kansen en al helemaal niet hoe dat normaal bij tatra's zit maar ik heb 2 uit 2 die los kunnen lopen (en nee dat doe ik niet overal en het is niet dat ik ze dan niet in de gaten hoef te houden) en dat vind ik een behoorlijk percentage. Het is ook niet het loslopen wat het probleem vormt, het is het jagen én het dominante gedrag in combinatie met het zelfstandige wat zo onbeheersbaar lijkt als ze loslopen..Jeannettebo schreef: het sociale stuk en ik heb jhet idee dat de kans dat ze los kunnen lopen een stukje kleiner is dan bv bij de tatra. Naar mijn idee zit er ook meer dominantie in als bij de tatra.
Ik weet niet of een Tatra nu zoveel gemakkelijker zal zijn dan een Malamute op die punten (gemiddeld genomen dan). Maar misschien had ik me ze lastiger ingedacht dan ze zijn.
Nu had ik hem al even zo ver dat hij ook vervelende reuen aan mij over liet en het niet zelf ging oplossen. Het zelfstandige is eigenlijk best goed beheersbaar bij loslopen. Als ik hem bij me roep dan komt hij wel, soms duurt het een paar seconde langer of komt hij op zn gemakje aangelopen. Een 'wacht' doet hij over het algemeen prima bv.
Op zich is Bo denk ik qua karakter redelijk een echte tatra die zich de pis niet lauw laat maken zeg maar.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind windhonden prachtig, maar wil ze niet omdat ik graag mijn honden loslaat. Nu weet ik best dat er in individuele gevallen best honden zijn die los kunnen, maar ik wil dat risico toch niet lopen dat zo'n hond echt de benen neemt.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Je hebt gelijk, maar Deerhounds vind ik dan weer net niet lang genoeg mee gaan over het algemeen.Nanna schreef:Hangt van de windhond af. Ik heb Deerhounds gehad en die staan er totáál niet om bekend dat ze de benen nemen. Integendeel.Miezemuis schreef:Ik vind windhonden prachtig, maar wil ze niet omdat ik graag mijn honden loslaat. Nu weet ik best dat er in individuele gevallen best honden zijn die los kunnen, maar ik wil dat risico toch niet lopen dat zo'n hond echt de benen neemt.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik weet het niet, soms vind ik een hond op voorhand niet leuk ofzo, maar als ik dan die hond in het echt zie, is het karakter zo leuk, dat mijn mening bijgesteld moet worden.
Toch houd ik over het algemeen toch echt van honden, die langharig zijn, goed los kunnen lopen en een hoog knuffelbaarheidsgehalte hebben.
Toch houd ik over het algemeen toch echt van honden, die langharig zijn, goed los kunnen lopen en een hoog knuffelbaarheidsgehalte hebben.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik wil in elk geval geen hond die ik fysiek/psychologisch niet kan handelen.

Groetjes,
Sandra
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Maar welke vind je wel leuk al zou je die zelf nooit nemen?[Sandra] schreef:Ik wil in elk geval geen hond die ik fysiek/psychologisch niet kan handelen.