Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom? Wat ging hier verkeerd?
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Waarom? Wat ging hier verkeerd?
@Angela, ik vind het wel goed dat je je verhaal deelt. Want het riep bij mij meteen de vraag in de schoot: what if? Wat zouden wij doen als Bruno een hondje dood beet. Dus daar hebben we het even over gehad gisteren. Bruno is geen hele agressieve hond en ik kan met een gerust hart over straat zonder muilkorf. Hij loopt ook los in het park, ook met andere honden, maar dan wel honden die hij kent en waarvan ik weet dat het goed gaat. Maar ja. Meneer is toch een klapkaak. En hij heeft al een paar keer gevochten toen we hem net hadden.
Maar dat lukt hem nu niet meer. We hebben veel te goed door wat hij denkt, hij kan het gelukkig slecht verbergen. Maar wat ik hoor over sommige aanvallen, is dat ze compleet uit het niks kwamen, of dat leek zo. En dan denk ik, dat kan dus iedereen gebeuren met een hond die slechte sociale vaardigheden heeft, zullen we maar zeggen.
We hebben alleen bedacht dat we de kosten zouden vergoeden, een schadevergoeding zouden betalen en Bruno voortaan zouden muilkorven. Maar dat kan veranderen, stel dat het echt gebeurt, dan moet je zien hoe je je daarna voelt. Ik vraag me af wat ik echt zou doen. Want nu heb ik godzijdank nog nooit meegemaakt dat Bruno schade heeft gemaakt, hij heeft nog nooit een andere hond verwond. En ik denk dat hij zo'n drie keer heeft gevochten. Hij bulldozert vooral. Maar die 'robbertjes', waarvan eentje een echt gevecht was, de rest niet echt, zorgen er nu nog steeds voor dat ik heul voorzichtig ben. Dus wat zou het met me doen als ie wel iets ergs had gedaan? Het is ook geen doen voor een hond om als groot gevaar gezien te worden door iedereen.
Dus ik vind dat wel een nuttige discussie, eerlijk gezegd. Vingerwijzen hoeft toch niet, iedereen die een grote hond heeft, die de neiging heeft om zijn/haar punt te maken, kan dit gebeuren. En wat doe je dan? Wat zou jij doen?
Maar dat lukt hem nu niet meer. We hebben veel te goed door wat hij denkt, hij kan het gelukkig slecht verbergen. Maar wat ik hoor over sommige aanvallen, is dat ze compleet uit het niks kwamen, of dat leek zo. En dan denk ik, dat kan dus iedereen gebeuren met een hond die slechte sociale vaardigheden heeft, zullen we maar zeggen.
We hebben alleen bedacht dat we de kosten zouden vergoeden, een schadevergoeding zouden betalen en Bruno voortaan zouden muilkorven. Maar dat kan veranderen, stel dat het echt gebeurt, dan moet je zien hoe je je daarna voelt. Ik vraag me af wat ik echt zou doen. Want nu heb ik godzijdank nog nooit meegemaakt dat Bruno schade heeft gemaakt, hij heeft nog nooit een andere hond verwond. En ik denk dat hij zo'n drie keer heeft gevochten. Hij bulldozert vooral. Maar die 'robbertjes', waarvan eentje een echt gevecht was, de rest niet echt, zorgen er nu nog steeds voor dat ik heul voorzichtig ben. Dus wat zou het met me doen als ie wel iets ergs had gedaan? Het is ook geen doen voor een hond om als groot gevaar gezien te worden door iedereen.
Dus ik vind dat wel een nuttige discussie, eerlijk gezegd. Vingerwijzen hoeft toch niet, iedereen die een grote hond heeft, die de neiging heeft om zijn/haar punt te maken, kan dit gebeuren. En wat doe je dan? Wat zou jij doen?
He ja waren er maar van dit soort baasjesDee schreef:Ik snap niet waarom er kritiek geleverd moet worden op Angela, en als dat al moet, lees eerst eens goed ( ja ik weet, las laatst ook ergens niet goed ).
Smoek d'r kritiek klopte niet, omdat ze niet eerder geposte teksten had gelezen.
Is rechtgezet, maar als je halverwege inhaakt, krijg je ook weer meningen.
Ik geloof n.a.v. de posts, en dat is wat de meesten van ons kunnen, dat zij haar verantwoording heeft genomen, en ernaar gehandeld heeft.
Waren er maar meer van dat soort baasjes.

Dat het je een keer gebeurd dat kan ik me wel voorstellen maar dat je het nog een keer laat gebeuren vind ik te dom voor woorden.
Daar zijn wmb ook geen excuses voor dat je dat niet hebt weten te voorkomen.
On topic.
Wat afschuwelijk voor je vriendin om dat mee te hebben moeten maken,en dat alles door een idioot die zich onverantwoordelijk wenst te gedragen

Voor mijn part schijt ze bij jou thuis de hele boel onder ,wat interessseert mij dat nou als dat het verschil kan zijn tussen mijn hondje dood of levend.** Angela ** schreef:Moest ze t dan ophouden ? Want in de tuin deed ze niks.
Het was 3x per dag kort aangelijnt mee naar de overkant vd straat , snel behoefte doen en weer terug.
Een hond die jij er niet van kan weerhouden dit soort dingen te doen ga je niet mee op straat zonder voorzorgsmaatregelen dat het echt ,maar dan ook echt niet , kan gebeuren.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
tineke schreef:Voor mijn part schijt ze bij jou thuis de hele boel onder ,wat interessseert mij dat nou als dat het verschil kan zijn tussen mijn hondje dood of levend.** Angela ** schreef:Moest ze t dan ophouden ? Want in de tuin deed ze niks.
Het was 3x per dag kort aangelijnt mee naar de overkant vd straat , snel behoefte doen en weer terug.
Een hond die jij er niet van kan weerhouden dit soort dingen te doen ga je niet mee op straat zonder voorzorgsmaatregelen dat het echt ,maar dan ook echt niet , kan gebeuren.
hier ben ik het mee eens. en in de tuin zou hij uiteindelijk wel gaan poepen/plassen hoor.. als je maar echt moet. toen die wond aan het helen was en ik wist dat ik zulke dingen zonder muilkorf niet kon voorkomen had ik de hond alleen nog in de tuin gelaten.
wat een verschrikkelijk verhaal van TS...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Waarom zo onaardig doen?kooi schreef:(pit)bullshit!Pat75 schreef:
Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
En 2x is er een hond dood gebeten de 3e x was bij haar eigen hond en die leeft nog.
- M@scha
- Zeer actief
Cindy52 schreef:Waarom zo onaardig doen?kooi schreef:(pit)bullshit!Pat75 schreef:
En 2x is er een hond dood gebeten de 3e x was bij haar eigen hond en die leeft nog.
het is niet aardig, ben ik met je eens.
maar wat ik persoonlijk echt hééél vreemd is hoe mensen hier met droge ogen kunnen zeggen dat hondjes doodbijten gewoon kan gebeuren... kijk dat iets totaal uit het niets de eerste keer gebeurt? héél erg maar kan idd gebeuren (dan nog vind ik dat dat niet met "onze rassen zou moeten kunnen omdat je voorbereid moet zijn) maar een tweede keer en zelfs nog een derde mogelijkheid/poging tot?
nee sorry, maar dan begeleid je de hond echt verkeerd. en het spijt mij als ik TS daarmee kwets, maar zo denk ik erover.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Machteloze woede, plaatsvervangend uit naam van de betreurde slachtoffertjes en hun eigenaren.Cindy52 schreef:Waarom zo onaardig doen?kooi schreef:(pit)bullshit!Pat75 schreef:
En voor die eigen hond, die zelfs na twee sterfgevallen nog niet veilig werd gesteld door de eigen baas.
- Pat75
- Zeer actief
Ze heeft er nooit als een zoutzak bij gestaan hoor en niks gedaan.Nanna schreef:Sorry, maar dat vind ik geen excuus.Pat75 schreef:Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
Een beetje er bij staan terwijl wéér een keer iemand geliefde huisdier verscheurd wordt "Ja, sorry, kan ik niks aan doen hoorrrr"
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed jullie weten het beter en kunnen het allemaal beter.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Het is enorm verdrietig maar dat natrappen wat ik hier lees vind ik ook enorm verdrietig en heel naar om te lezen!kooi schreef:Machteloze woede, plaatsvervangend uit naam van de betreurde slachtoffertjes en hun eigenaren.Cindy52 schreef:Waarom zo onaardig doen?kooi schreef:(pit)bullshit!Pat75 schreef:
En voor die eigen hond, die zelfs na twee sterfgevallen nog niet veilig werd gesteld door de eigen baas.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een afschuwelijk iets!
Heeft de eigenaar van de andere hond nog iets laten horen?
Heeft de eigenaar van de andere hond nog iets laten horen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik moet het met je eens zijn, zoveel eigenaren van dit soort rassen hebben geen idee wat hun hond mogelijk in zich heeft. De nieuwste kruising in de buurt is een stafford/boerboel, een echt leuk/mooi hondje van een paar maanden oud en nu al een bakbeest, ik houd mijn hart vast voor als hij volwassen is. Hij is de eerste hond van zijn baasje die dus geen ervaring met honden heeft, en dan deze kruising neemt. Er zal iets moeten gebeuren waardoor alleen nog mensen met ervaring met honden, en inzicht in dit soort rassen ze mogen houden, er vallen gewoon te veel dodelijke slachtoffers.massam schreef:Cindy52 schreef:Waarom zo onaardig doen?kooi schreef:(pit)bullshit!Pat75 schreef:
het is niet aardig, ben ik met je eens.
maar wat ik persoonlijk echt hééél vreemd is hoe mensen hier met droge ogen kunnen zeggen dat hondjes doodbijten gewoon kan gebeuren... kijk dat iets totaal uit het niets de eerste keer gebeurt? héél erg maar kan idd gebeuren (dan nog vind ik dat dat niet met "onze rassen zou moeten kunnen omdat je voorbereid moet zijn) maar een tweede keer en zelfs nog een derde mogelijkheid/poging tot?
nee sorry, maar dan begeleid je de hond echt verkeerd. en het spijt mij als ik TS daarmee kwets, maar zo denk ik erover.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
dit is geen natrappen.Cindy52 schreef:
Het is enorm verdrietig maar dat natrappen wat ik hier lees vind ik ook enorm verdrietig en heel naar om te lezen!
daar ben ik niet van, van natrappen.
Maar er wordt hier gesteld dat de eigenares er alles aan gedaan had, en dat zij haar verantwoording heeft genomen.
En dat is gewoon niet het geval.
Zelf vindt ze het rot dat ze in de verdediging wordt gedrongen.
Maar dat wordt ze niet.
Ze verdedigt wat niet te verdedigen is, haar gedrag en de gevolgen daarvan voor andere levende wezens.
Ik vind het rot voor haar wat er gebeurd is en ik zou haar daarbij best willen steunen of haar verdriet hierom willen respecteren.
Maar ze is gewoon niet eerlijk naar zichzelf en naar ons, want dan zou zeggen:
Wat er gebeurd is, is mijn schuld en ik had dat moeten voorkomen.
Dat heb ik niet gedaan omdat ik zoveel van dat beest hield en het zo moeilijk vond om haar leven te moeten nemen.
En daar moet ik de rest van mijn leven mee verder.
Dan zou ze mijn respect en mijn steun krijgen en dan zou ze alsnog kunnen bijdragen aan het voorkómen van topics als dit.
waarom? wat ging er verkeerd?
Nou misschien wel zoiets als dit.
-
- nieuw lid
Nanna schreef:Waar lees je dat?Fizgig schreef:Ik vind het trouwens wel goed dat de man meteen is gearresteerd. Schrik maar even heel hard, denk ik dan, en ga er maar even over nadenken tussen vier muren.
Ja, iemand had de politie gebeld en mijn vriendin zegt dat de politie hebben die man met die pitbull megenomen. Wat er daarna gaat gebeuren weet ik niet. Maar haar man, van mijn vriendin, zegt dat hij gaat ook echt aanklaagen. Hij is ook al met iets begonnen.
Bedankt iedereen voor zoveel antwoorden.
En ja, mijn vriendin is ook echt bij haar huisarts geweest en heeft wat medicijnen gekregen om rustiger te worden.
Dit is idd echt schrikken dit. En ik denk ook dat die man die zijn hond zomaar los liet lopen gewoon stom is. Helaas, is het zo denk ik dat dit soort honden bij de verkeerde mensen terecht komen. Echt waar, sommige mensen zou het verboden zijn om zo'n type hond te hebben. In de buurt waar ik woon zijn er heel veel van die grote enge honden, maar het enge zijn ook de eigenaars. Ik weet bijvoorbeeld een man met drie van die grote honden (ik weet niet precies wat voor ras het is, maar echt het is ook zo'n vechters-type honden). Die man is eng hoor!!! Hij ziet er uit als ie aan drugs is of als ie ooit drugs heeft gedaan. Maar hij heeft geen geduld, gaat vaak schreuwen tegen zijn honden. En ik heb hem zelfs die honden zien schoppen. Als ik die man ziet lopen met die honden, ze gaan voor hem en ook heel sterk zijn ze dat de man bijna gesleepen wordt. En dan wordt hij boos en gaat hij schreuwen en schoppen aan die honden. Het is de buurman van een vriendin van mij, en zij zegt dat die man is eng. Je wil echt geen problemen met hem hebben hoor. Hij wordt snel boos en heeft geen geduld.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
elke keer als ik dit soort topics lees , merk ik weer hoe naïef ik ben.. Ik liet mn hond eigenlijk altijd los als er losloop gebieden zijn ook al luistert ze niet 100% naar "hier" .. Dit is natuurlijk super dom van mij maar ik ga er altijd van uit dat baasjes met honden die bijten de hond gemuilkorfd heeft en dat het met hondentaal altijd wel goed gaat.. Zo zie je maar weer..
Sinds ik op t hondenforum zit hou ik mn nieuwe hond (pup) steeds aan de lijn.. ik wordt steeds wantrouwender (slimmer?) .. Bij mijn vorige hond heb ik dit nog nooit gedaan.. Vind het erg jammer dat t zo moet.. Ik wacht nu altijd tot ik de baas heb gevraagd of hun hond niks doet voordat ze mogen ruiken.. Ik hoop dat ik mijn hond zo goed getraind krijg dat deze 100% naar hier/volg luistert zodat ik met deze ook los durf..
Ik wist niet dat het zovaak voorkwam tot ik op dit forum zat.. :O
Sinds ik op t hondenforum zit hou ik mn nieuwe hond (pup) steeds aan de lijn.. ik wordt steeds wantrouwender (slimmer?) .. Bij mijn vorige hond heb ik dit nog nooit gedaan.. Vind het erg jammer dat t zo moet.. Ik wacht nu altijd tot ik de baas heb gevraagd of hun hond niks doet voordat ze mogen ruiken.. Ik hoop dat ik mijn hond zo goed getraind krijg dat deze 100% naar hier/volg luistert zodat ik met deze ook los durf..
- M@scha
- Zeer actief
nou ja "zo vaak" is natuurlijk ook relatief.. hier komen alle incidenten wel bij elkaar. ik denk dat er veel vechtpaertijtjes zijn maar dat er echt honden doodgebeten worden valt volgens mij wel mee. al is elke keer 1x te vaak natuurlijk

- Romy_
- Zeer actief
Ja er is een soort bosje hier met water eromheen en daar staat nu zoveel onkruid dat er eigenlijk niemand meer komt.. dus daar oefen ik voornamelijk.. verder heb ik haar niet veel los nee.. ze is nu 4.5 maanden , ik volg alle cursussen puppy en verder en hopelijk leer ik via daar het luisterend los lopen zodat ik het in de toekomst wel kan doen.. Mijn vorige hond ging (nog steeds, woont bij mn moeder) hele weg los.. mn moeder neemt de riem nieteens meer mee vaak
die is gewend van jongs af aan meer los dan vast te lopen dus die luistert over t algemeen goed.. als ze naar andere honden gaat weet ik dat zij niks doet en ging er dus vanuit dat andere ook nooit wat doen die daar komen maar dat is wel te makkelijk gedacht vanuit mijn kant natuurlijk 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik weet niet of dat het echt te makkelijk gedacht is. Als je gaat denken dat elke hond die je tegenkomt een attack & kil hond is, dan is dat ook niet goed.Romy_ schreef: als ze naar andere honden gaat weet ik dat zij niks doet en ging er dus vanuit dat andere ook nooit wat doen die daar komen maar dat is wel te makkelijk gedacht vanuit mijn kant natuurlijk
Dan krijgen we de gulden middenweg weer.
Ik laat mijn honden los en kijk goed om me heen. Let op de signalen van de aankomende hond. Vertrouw ik het niet, dan draai ik om. Anders loop ik door.
Daarbij blij ik ook kijken hoe mijn honden reageren op die andere hond.
Hunter is ooit ingesloten geweest door 2 rottweilers. Mylo* was slim, die liep er met een grote boog omheen. Hunter was te traag en daar stond hij. Stokstijf en niet meer tot beweging te krijgen. Die 2 stonden elk aan een kant, hoofden schuin boven Hunter. Lichamen strak. OP het moment dat ik in paniek wilde raken (of misschien eigenlijk ook wel was), riep die man 1 hard commando. Ik herhaal het hier niet, was te erg voor woorden. Honden gingen in een keer af. Op dat moment kreeg ik het antwoord van die man; ga je hond maar halen, maar wel snel, want anders grijpen ze hem nog.
Ik kan je vertellen dat ik te bibberen stond op mijn voetjes en Hunter was totaal van de kaart.
We hebben geluk gehad deze keer.
Ik probeer wel op te letten dat ik niet elke rottweiler zie als die 2. Gelukkig kwamen we kort daarna een leukerd tegen en daar heeft Hunter mee gespeeld.
Een enkele keer heb je zo'n ervaring, maar het grootste gedeelte dat ik met mijn honden loop, gaat het goed!
-
- nieuw lid
Ik denk dat het een grote verschil is tussen honden vechten en echt dat ze iemand of een ander dier dood maken. Er zijn ook kleine hondjes die agressief zijn of dominant zijn. Maar dat een hond een ander dier doodmaakt, dat is heel anders denk ik.
Ik wil niet vingers aanwijzen. Je moet het maar zelf weten (maar ik vind dat we niet onaardig tegen elkaar doen). Persoonlijk denk ik dat als ik een hond heb die al een keer een andere hond heeft doodgebeten, zou ik niet wachten. Het zou me wel pijn doen, want je houdt wel van je huisdier, maar ik zou wel mijn hond dan meteen in laten slapen. Want als ie het een keer al heb gedaan. What next? Een klein kind?
Ik ben zelf fan van Cesar Milan. Ik vind hem geweldig. Ik heb denk al zijn programmas gezien op TV. Ik denk ook daarom dat sommige hondenrassen zijn ook niet voor iedereen, vooral diegene die dood kunnen maken. Helaas zijn ook vaak juist die rassen die bij de vekeerde mensen komen. Er zijn er een heleboel van in de buurt waar ik woon. Van die grote "macho-mannen" die maar maar buiten op straat staan te hangen met zijn vrienden. Of zoals die ene man die ik (al over heb geschreven) met die drie grote enge honden. Die honden zijn eng.... maar die man ook! Die man is zo'n type, die wil je niet per ongeluk op zijn teen staan, want dan wordt je in elkaar geslagen. Die honden van hem vertrouw ik echt niet.
(Sorry als mijn nederlands niet zo goed is, maar ik denk in het engels).
Ik wil niet vingers aanwijzen. Je moet het maar zelf weten (maar ik vind dat we niet onaardig tegen elkaar doen). Persoonlijk denk ik dat als ik een hond heb die al een keer een andere hond heeft doodgebeten, zou ik niet wachten. Het zou me wel pijn doen, want je houdt wel van je huisdier, maar ik zou wel mijn hond dan meteen in laten slapen. Want als ie het een keer al heb gedaan. What next? Een klein kind?
Ik ben zelf fan van Cesar Milan. Ik vind hem geweldig. Ik heb denk al zijn programmas gezien op TV. Ik denk ook daarom dat sommige hondenrassen zijn ook niet voor iedereen, vooral diegene die dood kunnen maken. Helaas zijn ook vaak juist die rassen die bij de vekeerde mensen komen. Er zijn er een heleboel van in de buurt waar ik woon. Van die grote "macho-mannen" die maar maar buiten op straat staan te hangen met zijn vrienden. Of zoals die ene man die ik (al over heb geschreven) met die drie grote enge honden. Die honden zijn eng.... maar die man ook! Die man is zo'n type, die wil je niet per ongeluk op zijn teen staan, want dan wordt je in elkaar geslagen. Die honden van hem vertrouw ik echt niet.
-
- Zeer actief
Bah, wat eng. Wat bezielt zo iemand dan toch om die honden los te laten.mijn goldens schreef:Ik weet niet of dat het echt te makkelijk gedacht is. Als je gaat denken dat elke hond die je tegenkomt een attack & kil hond is, dan is dat ook niet goed.Romy_ schreef: als ze naar andere honden gaat weet ik dat zij niks doet en ging er dus vanuit dat andere ook nooit wat doen die daar komen maar dat is wel te makkelijk gedacht vanuit mijn kant natuurlijk
Dan krijgen we de gulden middenweg weer.
Ik laat mijn honden los en kijk goed om me heen. Let op de signalen van de aankomende hond. Vertrouw ik het niet, dan draai ik om. Anders loop ik door.
Daarbij blij ik ook kijken hoe mijn honden reageren op die andere hond.
Hunter is ooit ingesloten geweest door 2 rottweilers. Mylo* was slim, die liep er met een grote boog omheen. Hunter was te traag en daar stond hij. Stokstijf en niet meer tot beweging te krijgen. Die 2 stonden elk aan een kant, hoofden schuin boven Hunter. Lichamen strak. OP het moment dat ik in paniek wilde raken (of misschien eigenlijk ook wel was), riep die man 1 hard commando. Ik herhaal het hier niet, was te erg voor woorden. Honden gingen in een keer af. Op dat moment kreeg ik het antwoord van die man; ga je hond maar halen, maar wel snel, want anders grijpen ze hem nog.
Ik kan je vertellen dat ik te bibberen stond op mijn voetjes en Hunter was totaal van de kaart.
We hebben geluk gehad deze keer.
Ik probeer wel op te letten dat ik niet elke rottweiler zie als die 2. Gelukkig kwamen we kort daarna een leukerd tegen en daar heeft Hunter mee gespeeld.
Een enkele keer heb je zo'n ervaring, maar het grootste gedeelte dat ik met mijn honden loop, gaat het goed!

- Romy_
- Zeer actief
Ja mijn vorige hond heeft 1x van een rottweiler toevallig verloren. Verder was zij altijd de dominante hond maar nooit échte ruzie.. en toen zij verloren had liep zij vanaf toen gewoon met een grote bocht om die hond heen.. dat was t
Ik had altijd zoiets van.. honden lossen dat zelf wel onder elkaar op met hondentaal... Maar dan was die van mij zelf niet agressief alleen "duidelijk" (snauwen/niet bijten) en ze was zelf een erg sterke hond dus ze kon ook wel wat hebben van andere honden.. dat is bij een kleine poedel natuurlijk een ander verhaal
Maarja.. ik had eigenlijk altijd nul zorgen omdat ik in hondentaal geloofde.. maar bij sommige honden gaat er blijkbaar iets mis en dan werkt dat niet meer .. ik dacht altijd dat, dat door de opvoeding van de baasjes kwam
maar het kan natuurlijk ook door een hersentumor of iets komen dat zoiets onverwacht gebeurd.

Maarja.. ik had eigenlijk altijd nul zorgen omdat ik in hondentaal geloofde.. maar bij sommige honden gaat er blijkbaar iets mis en dan werkt dat niet meer .. ik dacht altijd dat, dat door de opvoeding van de baasjes kwam

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Je mag ook uitgaan van hondentaal, maar je hebt er altijd eentje tussen zitten die niet sociaal is. Dus die weet niet om te gaan met de goede hondentaal.
Het verhaal met die Rottweilers vindt ik een extreme situatie, gelukkig ben ik dat nog maar 1x tegengekomen.
Als je veel in je eigen buurt, dus op bekend terrein loopt, kun je ook veel beter inschatten. Welke hond op welk tijdstip en waar loopt.
Het verhaal met die Rottweilers vindt ik een extreme situatie, gelukkig ben ik dat nog maar 1x tegengekomen.
Als je veel in je eigen buurt, dus op bekend terrein loopt, kun je ook veel beter inschatten. Welke hond op welk tijdstip en waar loopt.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
littleminna schreef:Ik denk dat het een grote verschil is tussen honden vechten en echt dat ze iemand of een ander dier dood maken. Er zijn ook kleine hondjes die agressief zijn of dominant zijn. Maar dat een hond een ander dier doodmaakt, dat is heel anders denk ik.
Hmm hier een hond die zeker weten voor de kill gaat als er een hond aan haar wil snuffelen en na mijn wegsturen niet weg gaat. Maar inplaats van dat ik wacht tot ze er een doodbijt voorkom ik dat liever.
Mijn hond is zo geworden door verschillende incidenten tijdens haar pup tijd.
Overgens kan ze heel erg sociaal zijn hoor, ze loopt regelmatig met een groep honden ook vreemde erbij ze moet ze alleen eerst even kennen voordat ze ermee los kan lopen en ze ermee speelt.
Verder snap ik niet wat kinderen hiermee te maken hebben, het enigste wat mijn honden met kinderen doen is knuffelen en spelen.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
-
Ik heb met van dit soort honden letterlijk moeten vechten om van m'n hondje eraf moet krijgen en de 1ste keer is me ook nog niet eens gelukt. En helaas blijft bij mij nog steeds als een film die nooit tot einde is gekomen afdraaien. M'n hond heeft bijna met de dood moeten bekopen vanwege ernstige letselschade in haar buik gehad.
En ik blijf nog steeds zeer huiverig voor ze als ik met Pepper loop behalve de hond (zie foto in een andere topic). Er zijn echt heel erg weinig honden van het vechttype die ik wel kan vertrouwen. Ik kan zelf nooit meer erop vertrouwen als ik loslopende Stafford's en aanverwanten tegen kom. Pepper gaat of z'n fietsmand of in m'n armen en in de wijk met een flinke boog omheen of zo kort mogelijk bij me houden.
Ik vind het ook beetje raar staan en ik vind dat een nooit een excuus bij honden die alleen maar over the kill gaan om andermans hond(je) te doden of zeer ernstig letsel toebrengen.Nanna schreef:Sorry, maar dat vind ik geen excuus.Pat75 schreef:Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
Een beetje er bij staan terwijl wéér een keer iemand geliefde huisdier verscheurd wordt "Ja, sorry, kan ik niks aan doen hoorrrr"
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb met van dit soort honden letterlijk moeten vechten om van m'n hondje eraf moet krijgen en de 1ste keer is me ook nog niet eens gelukt. En helaas blijft bij mij nog steeds als een film die nooit tot einde is gekomen afdraaien. M'n hond heeft bijna met de dood moeten bekopen vanwege ernstige letselschade in haar buik gehad.
En ik blijf nog steeds zeer huiverig voor ze als ik met Pepper loop behalve de hond (zie foto in een andere topic). Er zijn echt heel erg weinig honden van het vechttype die ik wel kan vertrouwen. Ik kan zelf nooit meer erop vertrouwen als ik loslopende Stafford's en aanverwanten tegen kom. Pepper gaat of z'n fietsmand of in m'n armen en in de wijk met een flinke boog omheen of zo kort mogelijk bij me houden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Begrijpelijk maar toch ook wel jammer dat je nu je onbevangenheid kwijt bent. Als jij gespannen gaat reageren op andere honden, heeft dat ongetwijfeld zijn weerslag op jouw hond.Romy_ schreef:elke keer als ik dit soort topics lees , merk ik weer hoe naïef ik ben.. Ik liet mn hond eigenlijk altijd los als er losloop gebieden zijn ook al luistert ze niet 100% naar "hier" .. Dit is natuurlijk super dom van mij maar ik ga er altijd van uit dat baasjes met honden die bijten de hond gemuilkorfd heeft en dat het met hondentaal altijd wel goed gaat.. Zo zie je maar weer..
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik heb dit ook meegemaakt.Yvet schreef:-Ik vind het ook beetje raar staan en ik vind dat een nooit een excuus bij honden die alleen maar over the kill gaan om andermans hond(je) te doden of zeer ernstig letsel toebrengen.Nanna schreef:Sorry, maar dat vind ik geen excuus.Pat75 schreef:Soms kan je er niks aan doen dat het gebeurd hoor.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik was met mijn hond de stafford van mijn buren al gepasseerd toen deze zich uit zijn halsband wist te bevrijden. Hij kwam van achteren, als hij van voren was gekomen had ik Gizmo misschien nog op kunnen tillen. Hij hing gelijk vol in de voorpoot van mijn cairn, ik moet eerlijk zeggen zijn baasje heeft echt alles geprobeerd om hem eraf te krijgen, maar het lukte gewoon niet. Ik ben op den duur hulp gaan halen, toen die arriveerde lag Gizmo alleen aan de bosrand. We zijn gelijk met hem naar de da gereden, hij bleek in shock, hij is opgenomen en de volgende dag aan zijn zwaar beschadigde poot en scheurwonden geopereerd, later zou blijken dat ook zijn kniebanden kapot waren door het schudden en gooien.
Het baasje van de stafford was net zo geschrokken als ik, hij had niet verwacht dat zijn hond dit in zich had. Het gedrag van zijn hond tijdens de aanval heeft mijn buurman laten besluiten om de hond de zelfde avond nog te laten inslapen, hij wilde niet de kans lopen dat het de volgende keer een kind zou zijn. Natuurlijk moet je er niet aan denken dat hij een kind te pakken neemt.
Maar wat had hij anders kunnen doen met een hond van nog geen jaar oud, die overduidelijk probeerde een andere hond te doden? Nu ontsnapte hij uit zijn halsband, wat als hij uit huis weet te ontglippen? Ik vind het prima dat hij is ingeslapen, hij was in mijn ogen gewoon een te groot risico voor andere honden.
Ik ben voor altijd mijn vertrouwen in dit soort honden kwijt, gewoon omdat ik heb gezien waartoe ze in staat zijn. Ik probeer ook altijd een ontmoeting te voorkomen, en til Balou voor de zekerheid op als ik er een zie.

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik loop ook weg als ik er eentje zie die ik niet hoogstpersoonlijk ken. Niet eens vanwege die hond maar meestal vanwege een stuk tok dat erachter hangt die van z'n gezond niet afweet.Antonetta schreef:Ik ben voor altijd mijn vertrouwen in dit soort honden kwijt
maar dat doe ik ook en ik heb zelf 2 van die idioten rondlopen

-
- Zeer actief
Ik hetzelfde. Ik vertrouw niet op de (on)kunde van de persoon die er bij hoort.massam schreef:Nanna schreef:Ik loop ook weg als ik er eentje zie die ik niet hoogstpersoonlijk ken. Niet eens vanwege die hond maar meestal vanwege een stuk tok dat erachter hangt die van z'n gezond niet afweet.Antonetta schreef:Ik ben voor altijd mijn vertrouwen in dit soort honden kwijt
maar dat doe ik ook en ik heb zelf 2 van die idioten rondlopen
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik loop ook niet voor allemaal wegmassam schreef:maar dat doe ik ook en ik heb zelf 2 van die idioten rondlopenNanna schreef:Ik loop ook weg als ik er eentje zie die ik niet hoogstpersoonlijk ken. Niet eens vanwege die hond maar meestal vanwege een stuk tok dat erachter hangt die van z'n gezond niet afweet.Antonetta schreef:Ik ben voor altijd mijn vertrouwen in dit soort honden kwijtIk ga reuzeleuk om met Puk, een supergezellie staffachtig dik beesje. Die is al zes jaar oud en die moet ik nog een eerste keer zien bijten
Wat zeg ik, die zou ik best als huishondje willen.
![]()
![]()
Ook lopen hier twee verschillende eigenaren met Bullterriërs. Weten PERFECT wat ze aan de riem hebben, geen centje pijn. Kunnen mijn honden gewoon loslopend langs af gaan, gebeurt niks.
Het kan dus prima.
Maar naar mijn smaak weten veel teveel mensen niet wat ze aan de riem hebben. OF ze denken dat het zo'n goed gesocialiseerde speelse jojo is, totdat het gruwelijk misgaat en ze stomverbaasd er bij staan (en dan liever niet met mijn hond, dankuwel) OF het zijn van die stoere tokken die juist wíllen dat het beest zich agressief gedraagt en foor se staot
jep. onwetende mensen zijn eigenlijk het allerergst.. maar die coole gasten zijn vooral eng vind ik...
kijk vooral lola van mij zal waarschijnlijk ook uitvallen hoor.. schreeuwlelijk

jaren terug staffordforum wandelingen.. elke keer was het bal.. "echt zo vervelend dat de honden in elkaar hingen"... ja losert, als je het touwtje eraan houdt gebeurt er niks hoor...
en dat elke wandeling opnieuw. ik ben 1x meegeweest en verder nog 1x zonder hond maar wat een ellende is dat.. mensen leren het gewoon nooit

- Antonetta
- Zeer actief
Dit is inderdaad vaak zo, maar mijn buurman kun je zeker geen tok noemen en een patser die met zijn hond liep te pronken was hij ook zeker niet. Hij heeft zoals velen een leuke pup aangeschaft zonder zich eerst in het ras of zelfs het hebben van een hond te verdiepen. Er is waarschijnlijk niet verder gedacht dan, leuk een pup. Om deze reden zitten er ook zoveel, vooral van dit soort honden in het asiel.Nanna schreef:Ik loop ook weg als ik er eentje zie die ik niet hoogstpersoonlijk ken. Niet eens vanwege die hond maar meestal vanwege een stuk tok dat erachter hangt die van z'n gezond niet afweet.Antonetta schreef:Ik ben voor altijd mijn vertrouwen in dit soort honden kwijt

Voor TS heel veel sterkte, mijn beste vriendin is op eenzelfde manier haar teckeltje verloren.
Ik kijk ook behoorlijk goed rond als ik ergens met Lotje loop. Er is een nieuwe stafford hier in de wijk, ik ken de man niet en de hond niet en dat beest loopt dus gewoon altijd hier los in de wijk, volgens mij heeft hij niet eens een riem bij zich. Ik ga dan altijd maar een andere kant uit.
Terwijl Tirsa's beste vriend Tommy, een schat van een Stafford was, samen spelen en zo. Maar zo gauw de eigenaar reuen zag aankomen, ging Tommy aan de lijn.
Maar goed, als ik een hond zou hebben die een ander dier doodt, is het linea recta hemelen.
Ik kijk ook behoorlijk goed rond als ik ergens met Lotje loop. Er is een nieuwe stafford hier in de wijk, ik ken de man niet en de hond niet en dat beest loopt dus gewoon altijd hier los in de wijk, volgens mij heeft hij niet eens een riem bij zich. Ik ga dan altijd maar een andere kant uit.
Terwijl Tirsa's beste vriend Tommy, een schat van een Stafford was, samen spelen en zo. Maar zo gauw de eigenaar reuen zag aankomen, ging Tommy aan de lijn.
Maar goed, als ik een hond zou hebben die een ander dier doodt, is het linea recta hemelen.