Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overstappen gaat nog niet zo goed

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: overstappen gaat nog niet zo goed

Ongelezen bericht door Fizgig »

nathalie71 schreef:
En wel oppassen dat je zelf geen spanning aan het eetritueel toevoegt door er bezorgd naast te gaan staan kijken.
Dit heb je al eens eerder tegen mij gezegd en ik ga echt niet bij haar staan kijken hoor,of spanning over brengen.Geen moment!
Ik zit echt niet naast de bak het voer naar binnen te kijken.

Ik vraag op het forum naar advies omdat ik graag over wil op vers en ik het anders al op had gegeven en haar maar weer aan de brokken had proberen te zetten.Ik weet nu dat ik nog even door kan zetten omdat dit tijdelijk kan zijn.
Ik heb er ook op gegoogeld en ook daar kom ik veelal dezelfde verhalen tegen als die van mij,dus zo gek is dat niet.
Ik wil het graag goed doen en ben blij met advies,dat wil niet zeggen dat ik een overbezorgde stresskip ben,want zo komen jou berichtjes een beetje over.Dan ken je mij niet.

Ik volg ook altijd goed mijn gevoel er bij.
Sorry dat ik je die indruk gaf, ik ken je idd niet. Ik heb niet gedacht dat je een overbezorgde stresskip bent maar als dat zo overkwam, mijn excuses.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Fizgig schreef:
nathalie71 schreef:
En wel oppassen dat je zelf geen spanning aan het eetritueel toevoegt door er bezorgd naast te gaan staan kijken.
Dit heb je al eens eerder tegen mij gezegd en ik ga echt niet bij haar staan kijken hoor,of spanning over brengen.Geen moment!
Ik zit echt niet naast de bak het voer naar binnen te kijken.

Ik vraag op het forum naar advies omdat ik graag over wil op vers en ik het anders al op had gegeven en haar maar weer aan de brokken had proberen te zetten.Ik weet nu dat ik nog even door kan zetten omdat dit tijdelijk kan zijn.
Ik heb er ook op gegoogeld en ook daar kom ik veelal dezelfde verhalen tegen als die van mij,dus zo gek is dat niet.
Ik wil het graag goed doen en ben blij met advies,dat wil niet zeggen dat ik een overbezorgde stresskip ben,want zo komen jou berichtjes een beetje over.Dan ken je mij niet.

Ik volg ook altijd goed mijn gevoel er bij.
Sorry dat ik je die indruk gaf, ik ken je idd niet. Ik heb niet gedacht dat je een overbezorgde stresskip bent maar als dat zo overkwam, mijn excuses.

Excuus geaccepteerd! :ok:
LinHaasje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever & kruising

Ongelezen bericht door LinHaasje »

Dunne poep is niet erg hoor, dus daar zou ik niet al te veel zorgen over maken, hadden de herplaatsers van mij in het begin ook last van.

Ik ben overtuigd barfer en op barfplaats is iedereen het er mee eens dat smuldier beter is dan brokken, al gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat dit kwalitatief gezien het minste merk is onder alle kvv merken (en dat zijn er toch wel ongeveer 30). Daarbij is kvv duurder dan barf. Ik betaal ongeveer 2,50 - 3,00 euro voor een kg vlees per dag voor twee honden (15 kg en 30 kg) en dan heb ik het over goede kwaliteit. Als ik het zo bekijk, heb je maar een 1 kg per week nodig :80:. Dus ik zou zeggen, zelfs incl. bezorgkosten bij degomeat.nl of versvoer.nl heb je goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Mocht je dit willen doen, kijk dan wel even op voerwijzer.nl he :wink: .
Groetjes, Linette
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Pfff, ze is net over van brokken naar vlees....give it a break....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LinHaasje
Vaste gebruiker

Ik geef niks een break, en om on topic te blijven: het is aan haar wat ze met deze informatie doet. Veel mensen denken namelijk dat barf duurder is dan kvv, maar het is goedkoper en van betere kwaliteit. Het is een overweging waard.
Groetjes, Linette
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk is het haar keus, maar je kunt ook te veel en te snel willen.
Is een beetje een probleem dat bij veel BARFers voorkomt geloof ik, een soort Jehova achtige manier van promoten....
LinHaasje
Vaste gebruiker

Het zal wel :wink:, ik snap niet wat jouw probleem is. Mijn eerste reactie is goedbedoelde info mbt het probleem van de TO, geen promotie, marketing oid voor zomaar een groep mensen.
Groetjes, Linette
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ts heeft een hondje wat altijd brokken gegeten heeft. Die geeft ze nu Smuldier, met wisselende ontlasting tot gevolg.
Maw, de darmen moeten nog wennen. Dan lijkt me Barfwerk met bot en orgaan wel een hele grote belasting.
Laat ze nou eerst dat hondje een beetje op de rails krijgen, dan kan ze daarna altijd nog info zoeken over barf als ze dat wil.
Wat mij tegenhoudt zij trouwens niet de kosten maar het werk en het berekenen van de samenstellingen, ik denk dat dat voor meer mensen geldt
LinHaasje
Vaste gebruiker

Oke dat begrijp ik. Het kost inderdaad tijd om alles te onderzoeken en te kijken waar je je informatie vandaan wilt halen. Misschien is het ook een idee om, als dit probleem langer aanhoudt, een betere kvv te proberen (zoals barfmenu/tinlo, Alaska, haaksbarf, darf). Ik zeg niet dat Smuldier slecht is, maar het kan beter en elke kvv is toch weer andere kwaliteit.

Mijn honden komen ook van jarenlang (droge) brokkenvoer af, dus dat hoeft geen belemmering te zijn als je het rustig opbouwt (met 1 soort vlees in de week).
Groetjes, Linette
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden doen het tnt het beste op Smuldier met wat brokken erdoor, en als afwisseling krijgen ze af en toe pens, kippennekken of strotjes...Bevalt ons prima!
nathalie71

Nou,ik word er zo langzamerhand schijt ziek van (letterlijk)zo heeft ze om 7 uur een prachtige drol en net weer aan de race.Die ontlasting is dan van gister avond,vervolgens wil ze nu niks hebben.
Met Hills had ze geen enkel probleem.

Dit lijkt me niks meer met wennen te maken te hebben.Ik heb het idee dat die Smuldier niet voor haar geschikt is.Ik heb niks tussendoor gegeven en de Smuldier op kamer temp.gegeven.in 3 kleinere porties.
Het helpt niks.

Denk dat ik bij Hills moet blijven.En dan nu maar hopen dat ze die brokjes wil gaan eten.

Andere suggesties?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Meng eens wat brokken door de smuldier, bij mijn honden doet dat de truc
nathalie71

Dat had ik eerder ook gedaan toen ik over wilde van brok naar Smuldier omdat ze de Smuldier er tussen uit likte en de brokjes liet liggen :19:

Pft,word er een beetje moe van.

Haar darmen zijn weer lekker herrie aan het maken.
Zit nu niks in haar buikje.
nathalie71

Ben daar mee naar de da geweest en dan krijg je Hills voorgeschreven......
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Jouw hondje kan dus niet tegen Smuldier. Heb je al andere soorten KVV geprobeerd?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
nathalie71

Alleen in het begin een hamburger Rodi maar ik vond dat er zo onsmakelijk uit zien dat ik dacht dat dat wellicht ook niks was.Ze vond het wel lekker maar ook dunne poep.(wel wat weinig om daar over te oordelen)Hier in het winkelcentrum verkopen ze Smuldier,energique,en van alles van Rodi.

Ik weet het niet hoor.....
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 25 jun 2013 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik wel, dat postte ik al eerder maar dat mag hier niet gezegd worden ;-).
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
nathalie71

Tulp schreef:Ik wel, dat postte ik al eerder maar dat mag hier niet gezegd worden ;-).
Ah...even terug gelezen.(Het is een open forum dus je mag je eigen mening hebben lijkt me,niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn)

Ja vroeger werd er praktisch alleen brok gegeven.Ik weet nog wel dat onze Duitse Staander vroeger Pitah kreeg met een scheutje levertraan en daar is ze mooi 14 jaar op geworden en super gezond.(kreeg op haar 14e uiteindelijk kanker maar dat is een ander verhaal)Ze glom ook mooi.

Ik weet dat er veel troep in bep.brokken zit.
Dydo kreeg vroeger ook Beneful en kreeg blaasgruis.

Hills dieetvoer zal er wel niet voor niks zijn.

Ik had gehoopt dat vlees het goed deed,leek me een stuk natuurlijker dan brokken waar bijna geen vlees in zit.

Maar goed,blijkbaar werkt dit niet voor hondjes met gevoelige darmpjes...

En natuurlijk zijn er heel veel honden die het erg goed doen op vlees,dan snap ik de negtieve reacties wel op brok.
Ik denk dat dat persoonlijk is.Ik geef graag iets wat gezond is maar als ze daar juist niet gezond van wordt.........
Fizgig
Zeer actief

Carnibest proberen, echt. Je zult begrijpen wat ik bedoel als je de rol opensnijdt, het ziet er goed uit en stinkt niet. Ik heb nu eend/rijst, kip/rijst, lam/rijst en eend/rijst. En ze vinden ze allemaal heerlijk en mijn honden zijn erg kieskeurig als het op kvv aankomt. Verder lusten ze ook alleen smuldier pens. Ze verkopen het in de meeste dierenwinkels en het is ook online te bestellen.

Maar ik denk zelf eigenlijk dat het zou kunnen dat je hondje rund niet zo goed verdraagt. Ik zou een soort als lam proberen, dat ligt niet zo zwaar op de maag als rund. Of geef haar eens een dag gewoon rauwe kip, kipfilet ofzo en kijk dan hoe de drollen eruit zien. Als dat okee is, zou je carnibest kunnen proberen met kip en rijst. En zo verder uitbouwen, als ze het verdraagt.

Volgens mij lust jouw hondje beide, smuldier en hills, dus dan kun je ook zeggen, dit is wat de pot schaft, je doet het er maar mee. Ik voer zelf trouwens om de dag brokken en vlees. Kun je ook overwegen.
Fizgig
Zeer actief

Had je haar op giardia laten testen? Daarbij zie je namelijk dat de diarree wordt afgewisseld door normale ontlasting. Dat heeft te maken met de levenscyclus van die parasiet. Verder hebben ze vaak nergens last van. Veel dierenartsen vinden het onzin om erop te testen maar het komt veel voor. Mijn honden hebben het ook gehad, die waren er wel snel vanaf gelukkig. Nu hebben ze alleen slappe ontlasting als ze bijvoorbeeld slagroom hebben gehad, haha. Maar ik moest wel even assertief zijn om hem die snap-test te laten doen, hij dacht aan hele andere dingen, allergie ed. Heb me nog een allergietest laten aansmeren. Maar ik bleek gelijk te hebben. Dat had ik trouwens van dit forum, anders had ik waarschijnlijk nog gezocht naar de oorzaak.
nathalie71

Nee daar is ze niet op getest.Hoe gaat dat dan in z`n werk?

Weet niet of het er mee te maken heeft maar ze is een week of 4 terug geënt en ontwormd.

Maar als ze van de brok gewoon dagen achterelkaar normale poep heeft,gaat dat dan nog steeds op die giardia?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

LinHaasje schreef:Oke dat begrijp ik. Het kost inderdaad tijd om alles te onderzoeken en te kijken waar je je informatie vandaan wilt halen. Misschien is het ook een idee om, als dit probleem langer aanhoudt, een betere kvv te proberen (zoals barfmenu/tinlo, Alaska, haaksbarf, darf). Ik zeg niet dat Smuldier slecht is, maar het kan beter en elke kvv is toch weer andere kwaliteit.

Mijn honden komen ook van jarenlang (droge) brokkenvoer af, dus dat hoeft geen belemmering te zijn als je het rustig opbouwt (met 1 soort vlees in de week).
ik ben het met je eens (ook al voer ik hoofdzakelijk brok), maar kraakbeen (wat in BARF zit) is wel heel goed voor een stevigere ontlasting ( en voor een mooi gebit), althans dat zie ik bij mijn eigen honden. ik voer naast brokken ook regelmatig eendennekken.' ik BARF dus niet, maar zie daar absoluut wel de voordelen van.

maar even over de KVV, Smuldier is ook in mijn ogen een mindere KVV soort. Carnibest bijvoorbeeld, daar doen mijn honden het veel beter op. qua vacht, maar zeker ook de ontlasting.

ik heb dus ook in de jaren wel veel Kvv gevoerd, maar hier doen ze het op cavom beter, afgewisseld met wat KVV en eendennekken/kippennekken e.d.

ik wil TS adviseren, om -als de ontlasting wisselend blijft op smuldier- toch eens carnibest te proberen. het is wat duurder, maar je hebt een klein hondje, dat scheelt !
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou een giardia test laten doen, daar lijdt je hondje niks van en als ze het heeft kun je blijven tobben met voer maar gaat die diarree niet over, wat voor voer je ook geeft.
even da bellen, vragen of ie en snaptest kan doen en zo niet van drie dagen poep opvangen en wegbrengen zodat ze het kunnen testen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LinHaasje
Vaste gebruiker

Ik ben het er mee eens dat je keuze voor het voer van je hond persoonlijk is! Ik wil je ook zeker niet overtuigen.

Als laatste advies zou ik nog willen zeggen dat twee keer per dag voeren beter is dan drie keer, omdat de hond alles in zijn maag verteert. Op het moment dat er een maaltijd halfverteerd in zijn maag zit en je geeft hem weer eten, werkt dat niet. Aangezien jouw hondje nog moet wennen, doet hij dus wat langer over verteren en zijn maag krijgt geen rust met drie keer voer per dag. De maagspieren zijn slap door de brokken en worden nu aan het werk gezet.

Carnibest is een goed merk, maar er zit wel rijst in wat een vulmiddel is.

Misschien moet je inderdaad testen op giardia, omdat ontwormen niet betekent dat de hond geen wormen oid kan krijgen.
Groetjes, Linette
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

LinHaasje schreef: Misschien moet je inderdaad testen op giardia, omdat ontwormen niet betekent dat de hond geen wormen oid kan krijgen.
giardia wordt niet veroorzaakt door een worm maar door een een protozoaire parasiet, daarom pakken normale ontwormingsmiddelen giardia niet aan :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Ik had zo juist het advies van 3 x per dag opgevolgd.

Maar goed.Eerst maar eens vragen naar zo`n test.
Als daar verder niks uit komt dan zou ik wat anders kunnen proberen.

Ze verkopen Carnibest wel in Zwolle maar niet dichtbij.Ik zag via de site dat ze ook voeding kunnen bezorgen.Ik zou dan misschien eerst eens naar die winkel kunnen gaan met de bus.En dan eens kijken wat ze allemaal verkopen.

http://www.woofenmiauwshop.nl/contents/ ... layStyle=T
LinHaasje
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
LinHaasje schreef: Misschien moet je inderdaad testen op giardia, omdat ontwormen niet betekent dat de hond geen wormen oid kan krijgen.
giardia wordt niet veroorzaakt door een worm maar door een een protozoaire parasiet, daarom pakken normale ontwormingsmiddelen giardia niet aan :neenee:
Oh sorry, ik had gelezen over een wormenonderzoek in Utrecht en nam zonder meer aan dat dat een worm was. Dank voor de correctie.
Groetjes, Linette
Afbeelding
nathalie71

Ah...ze hebben er nog meer in Zwolle;Misschien ook handig voor andere Zwollenaren om te weten;

Balansdiervoer Zwolle
van Hasseltmarke 19
8016 BT Zwolle
Mobiel: 06-20128073 Carnibest versvleesvoeding
Glucobest
Carnibest snacks
Vlees en botten
Supplementen

Woof en Miauw shop Zwolle
Klein Grachtje 8 (Diezerpoortpassage)
8021 JC Zwolle
Tel. 038 4549744
Openingstijden: maandag 14:00 - 18:00
dinsdag, woensdag, vrijdag 10:00 - 18:00
donderdag 10:00 - 21:00
zaterdag 10:00 - 17:00 Carnibest versvleesvoeding
Carnibest snacks
Vlees en botten

Pets Place XL Zwolle
Zwolle

Dobbe 67
8032 JX Zwolle
Tel.038-4538055
Openingstijden:
maandag
13:00 -
18:00
dinsdag, woensdag, donderdag
9:00 -
18:00
vrijdag
20:00
zaterdag
17:00
Carnibest versvleesvoeding
nathalie71

Maar als ik dan de Carnibest wil proberen,welke start ik dan mee gezien haar achtergrond?
Nog even de link met het overzicht van de soorten;

http://www.woofenmiauwshop.nl/contents/ ... layStyle=T
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hazel krijgt van smuldier ook dunnere ontlasting. Ze krijgt nu al een hele poos Degomeat. Dat hebben ze ook in kleinere rolletjes (200gr), dan hoef
ik ook niet zoveel te hakken :mrgreen: om juiste portie te krijgen. Alleen van de geit variant krijgt ze diarree, jammer want die vindt
ze wel heel erg lekker. Wij boffen, want vers-vlees leverancier zit hier bijna om de hoek.
Een hond aan de diarree is echt niet fijn en al helemaal niet met dat lange haar :schrik:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”