neemt niet weg dat er ook andere rassen (en kruisingen) zijn die ik ook erg leuk vind overigens.
Moderator: moderatorteam
tsja, dat denken we dat erin zit. Ik heb mama en papa beiden gezien. Papa leek toch echt een Beierse Bergzweethond te zijn. Ik heb foto's van papa en mama hond maar die zijn te klein om op te kunnen slaan en kan ze dus niet plaatsen. Jammer want ben wel benieuwd wat anderen denken dat erin zit.Sas schreef:ze zijn geweldig! Wat super mooi die met die splitface, het si echt een rechte lijn he?
eeen of topic: eh... kruising beierse bergzweethond??? Laat zien!!!!! Ben reuze benieuwd, die staan namelijk nr. 1 op mijn 'wat als ik geen fauven meer zou hebben' lijstje.
dat zou ook heel goed kunnen hoor! In ieder geval een van deze twee verwacht ik. Ken ze niet goed genoeg om te kunnen zien welke, heb er nog nooit eentje in levende lijve gezien. (behalve dan dus de vader van Patser)massam schreef:qua bouw vind ik hem precies een zweethond. ik zag hem en dacht dat het een hannoveraan was zoals een kennis van ons heeft
hmmm, denk het niet. nou ja. heb het geprobeerd. was wel benieuwd naar jullie inzichten naar de roots van mijn lieve vriendje. hij wordt er niet minder leuk op verder gelukkig.Maska Catahoulas schreef:https://www.facebook.com/maska.catahoul ... 889&type=3
anders kijk eens of je ze zo kunt bekijken.
nou ja, dat zou zo patser kunnen zijn!!massam schreef:Baldr:
Loewiesiejenna.tycha schreef:Officieel hoort er nog Louisiana voorNanna schreef:kattahoela lepperd dogHilde schreef:Hoe spreek je de rasnaam eigenlijk uit :bloos:
hihi, geeft niks! goed om te weten wat je wel en niet zoekt in een hond toch. ik zelf vind hem eigenlijk niet zo groot, maar het is een beetje wat je gewend bent. wij hebben thuis ook meer dan genoeg plaats (uhm voornamelijk buiten bedoel ik dan) dus dat scheelt.Sas schreef:denk inderdaad dat er een Hannoveraan in zit! Mooie honden maar mij weer nèt iets te groot.
(pieperd)
Leuk!! als je onze honden eens wilt zien of een wandeling met een groepje mee wilt gaan altijd welkom hoor.tycha schreef:Owww ik ben verliefd![]()
Weet nu bijna zeker wat mijn volgende hond wordt.
thanks elienElien schreef:prachtige pups en ik blijf het een prachtig ras vinden!
thanks elienElien schreef:prachtige pups en ik blijf het een prachtig ras vinden!
Is dat toevallig Hans Swaak geweest, van Sunnydogs? In dat geval klopt dat. De pleeghond die we een paar maanden hebben opgevangen was daar ook gefokt. Helaas zijn er uit die lijnen ook veel gezondheidsproblemen gefokt/gekomen. Cody was ook eenzijdig doof door het merle x merle fokken. Ook regelmatig HD en vaak heftige karakters. Ik zeg er niet mee dat er alleen maar ongezonde honden met een verschrikkelijk karakter uit zijn gekomen, ik ken ook een aantal leuke fijne honden die er vandaan komen....zoals de eenzijdig dove Cody. Een hond met een gebruiksaanwijzing maar wel een prima beest...., maar vind het wel heel jammer dat het fokken en daarbij letten op gezondheid niet wat zorgvuldiger gebeurd is.JYBD schreef:Ik vind het een prachtig ras, uitzien dan, ik ken het karakter niet.
De fokker waar we onze vorige 2 bullen vandaan had had ze op een gegeven moment ook, fokt(e) er ook mee, meen ik.
we hebben lang getwijfeld maar besloten deze kleine meid te houden. Gezien onze huidige honden en het feit dat we ook nog kleine kindjes hebben leek zij het beste te passen bij ons huishoudentje.mireille schreef:Ik ben wel benieuwd welke van die prachtige schatten bij jullie blijft wonen
Inderdaad, die was het. Ik hoor/lees nu weinig meer over/van hem.Maska Catahoulas schreef:Is dat toevallig Hans Swaak geweest, van Sunnydogs? In dat geval klopt dat. De pleeghond die we een paar maanden hebben opgevangen was daar ook gefokt. Helaas zijn er uit die lijnen ook veel gezondheidsproblemen gefokt/gekomen. Cody was ook eenzijdig doof door het merle x merle fokken. Ook regelmatig HD en vaak heftige karakters. Ik zeg er niet mee dat er alleen maar ongezonde honden met een verschrikkelijk karakter uit zijn gekomen, ik ken ook een aantal leuke fijne honden die er vandaan komen....zoals de eenzijdig dove Cody. Een hond met een gebruiksaanwijzing maar wel een prima beest...., maar vind het wel heel jammer dat het fokken en daarbij letten op gezondheid niet wat zorgvuldiger gebeurd is.JYBD schreef:Ik vind het een prachtig ras, uitzien dan, ik ken het karakter niet.
De fokker waar we onze vorige 2 bullen vandaan had had ze op een gegeven moment ook, fokt(e) er ook mee, meen ik.
Hij is inmiddels overigens wel gestopt met fokken heb ik begrepen
Geen herder meer???tycha schreef:Owww ik ben verliefd![]()
Weet nu bijna zeker wat mijn volgende hond wordt.