Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sadie's eerste nacht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: sadie's eerste nacht

Ongelezen bericht door Maryanne »

Fijn Reneé dat Sadie het zo goed doet, het zal niet makkelijk voor haar zijn na 8 jaar dezelfde baas te hebben gehad. Maar ze is in de beste handen nu, dus komt helemaal goed. En ook prima dat je je principe overboord gooit, niets leuker om dat soms eens te doen :ok:
Sproetel
Actief
Mijn ras(sen): Kruising stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sproetel »

Wauw! Wat klinkt dat heerlijk hoe het gaat tussen Sadie en jou.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sadie heeft het maar getroffen met jou als haar nieuwe eigenaar (en je vriend natuurlijk). Die gaat helemaal opbloeien, dat weet ik zeker.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tijdens het lezen van dit topic, kreeg ik een glimlach van oor tot oor... :cheer:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

En? En? En? Hoe is de tweede nacht verlopen?
Ben niet nieuwsgierig, maar wil natuurlijk wel alles weten. :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hartstikke goed
ze heeft heerlijk geslapen op haar hondenbed in de slaapkamer, heb haar niet gehoord of gezien.
toen ik zelf mijn bed uitkwam stond ze meteen bij me, kreeg ik weer een ochtendzoen en was de dag blijkbaar begonnen.
gordijnen open, neus op de vensterbank en mopperen tegen de mensen die op straat liepen.

ze is van alles niet, maar wel donders waaks.
dat moet nog een beetje in banen geleid worden als we het leuk willen houden voor iedereen ;)
verder eet ze ontzettend slecht en hoewel breedgebouwd is ze best mager dus ik hoop dat ik haar toch aan het eten krijg.
ga vanaf vandaag drie keer per dag wat kleinere porties geven want ook als ze met smaak begint te eten is ze er na een halve bak al zat van en het komt bij mij niet over als kieskeurigheid, het lijkt dat ze dan ook echt genoeg heeft gehad.

volgende week als alles wat normaler is neem ik haar mee naar de da, moet die haar maar even nakijken, want ik vermoed ook dat haar rug of haar heupen haar last geven.
maar ja, dat is niet zo vreemd bij een dh van 8 jaar, ook al heeft ze dan geen glijbaanrug ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Haha, een ochtendzoen, die houdt Sadie erin. Leuk begin van de dag. :mrgreen:

De waaksheid in goede banen leiden is jou wel toevertrouwd. Misschien is het nu ook iets erger door de onzekerheid over de nieuwe situatie? Dat merkte ik althans bij onze dame. Iedereen werd aangeblaft en aangegromd, ze rende overal grommend en blaffend op af in onze tuin. Maar nu doet ze dat gelukkig niet meer.

Hopelijk gaat het eten straks ook beter en mankeert zij medisch niets op misschien wat ouderdomsartrose na.
renee-uk
Zeer actief

oh ja hoor, dat speelt zeker wel mee, maar ze hoeft mijn buren niet uit te kafferen, dat wil ik gewoon niet hebben dus daar wordt aan gewerkt ;)
ze heeft een beetje pech dat ik het bij gina in het begin hartstikke verkeerd heb aangepakt en daar jarenlang de wrange vruchten van heb mogen plukken en die fout ga ik niet nog een keer maken.
ik ben best makkelijk met haar, maar wat niet mag mag niet en dat pak ik ook aan.
met beleid weliswaar maar toch wel zo dat het heel duidelijk is dat we bepaalde dingen niet gaan doen.

gister riep ik haar om even de tuin in te gaan, ze keek me aan, draaide haar kop af en liep weg.
en dat pik ik niet, hoe sneu en niet gewend ze ook is.
dus ik heb haar opgehaald en meegenomen de tuin in en dat pakt ze gelukkig ook snel op, want opeens kent ze haar naam wel en komt ze ook als ik haar roep (in huis en tuin dan he, buiten gaan we zo weer even proberen in het afgezette stukje park, als ze daar tenminste nu wat vrijer is ;) )
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

renee-uk schreef:oh ja hoor, dat speelt zeker wel mee, maar ze hoeft mijn buren niet uit te kafferen, dat wil ik gewoon niet hebben dus daar wordt aan gewerkt ;)
ze heeft een beetje pech dat ik het bij gina in het begin hartstikke verkeerd heb aangepakt en daar jarenlang de wrange vruchten van heb mogen plukken en die fout ga ik niet nog een keer maken.
ik ben best makkelijk met haar, maar wat niet mag mag niet en dat pak ik ook aan.
met beleid weliswaar maar toch wel zo dat het heel duidelijk is dat we bepaalde dingen niet gaan doen.

gister riep ik haar om even de tuin in te gaan, ze keek me aan, draaide haar kop af en liep weg.
en dat pik ik niet, hoe sneu en niet gewend ze ook is.
dus ik heb haar opgehaald en meegenomen de tuin in en dat pakt ze gelukkig ook snel op, want opeens kent ze haar naam wel en komt ze ook als ik haar roep (in huis en tuin dan he, buiten gaan we zo weer even proberen in het afgezette stukje park, als ze daar tenminste nu wat vrijer is ;) )
Terecht hoor, dat je ongewenst gedrag aanpakt. Dat doe ik ook, of een hond nu net in huis is of niet. Er mag veel, maar dat wat niet mag dat mag ook echt niet. En die duidelijkheid hebben honden ook nodig.
renee-uk
Zeer actief

ja is zeker zo, maar je moet ook best alert zijn omdat het vaak kleine dingetjes zijn die er nog al eens makkelijk tussendoor glippen.
gister ook nog even met vriendje doorgesproken dat hij haar echt geen commando's moet geven, omdat ze die gewoon niet opvolgt.
vriendje houdt heel veel van honden maar is geen hondenman, heeft eigenlijk alleen ervaring met jan en gina, die natuurlijk wel prima luisterden en daarom moet ik bepaalde dingen ook echt uitleggen.
maar hij snapt het nu dus dat zit ook wel goed ;)

toch is het leuk hoor, om weer zo bezig te zijn.
het houdt je mooi bij de les en ik heb zo ook niet echt de gelegenheid om bij de pakken neer te gaan zitten, ook al heb ik natuurlijk nog steeds hartstikke veel verdriet om jan en gina.
sadie en ik helpen elkaar en dat was nou ook precies de reden waarom ik haar heb gekozen uit al die honden die op die website staan :?
Afbeelding

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

renee-uk schreef: toch is het leuk hoor, om weer zo bezig te zijn.
het houdt je mooi bij de les en ik heb zo ook niet echt de gelegenheid om bij de pakken neer te gaan zitten, ook al heb ik natuurlijk nog steeds hartstikke veel verdriet om jan en gina.
Natuurlijk heb je dat :J: maar Sadie geeft je afleiding en doet je aan andere dingen denken en dat zorgt ervoor dat je niet helemaal instort. En de tweede ochtendkus heb je maar mooi weer te pakken :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
renee-uk
Zeer actief

ja leuk is dat he, ze komt hem echt brengen ook
ik vind dat echt zo schetig :I:
Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

renee-uk schreef:
Ariane schreef: Heb je enig idee waardoor ze, wat je in je andere topic schreef, zo ontredderd is?
ja
ze was verknocht aan haar baas en haar baas aan haar en toen dat gezin uit elkaar viel is haar wereld ook ingestort.
nadat ze een aantal maanden hele dagen alleen thuis is geweest, kwam ze in dat pension -waar dh's in het algemeen al niet goed tegen kunnen en sadie duidelijk ook niet- waar ze wegkwijnde vanwege het gebrek aan persoonlijke aandacht, het nergens bijhoren en het in een kennel zitten.
bij de opvangmevrouw kroop ze net weer een beetje uit haar schulp en toen namen wij haar mee.
het hondje weet van voren niet dat het van achteren leeft en wat er allemaal met haar gebeurt en het zal tijd kosten om haar het vertrouwen in de mensen weer terug te geven en ze zich weer helemaal durft te geven, als ze dat al ooit nog eens zal doen.

maar ik heb alle tijd van de wereld, ze is ontzettend braaf dus correcties zijn niet nodig en alles wat ik met haar doe is positief.
ze mag het allemaal op haar eigen tempo doen en we zien wel hoever we komen.
het is gewoon heerlijk om weer een hond te hebben om van te houden en voor te zorgen en als sadie zich op den duur weer fijn(er) gaat voelen heb ik bereikt wat ik bereiken wil.
Geen hond, maar paard waar ik dat mee heb gemaakt. Die staat nog steeds hier en heeft zich helemaal open gesteld voor mij. Als Sadie dat net zo doet bij jou voorspel ik dat je er een gouden maatje aan krijgt! En daar duim ik heel hard voor! :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Dat is inderdaad schetig en met de rest gaat het vast helemaal goedkomen :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat klinkt al super Renee :cheer:
Heerlijk zo'n ochtendritueel met een zoen :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een prachtig onderschrift heb je en die tekst is helemaal waar! :ok: :ok:
Natuurlijk barst je nog van het verdriet, maar dat betekent niet dat je niet veel plezier, liefde en afleiding kan hebben aan een
ander hondenmaatje.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

:I: wat heerlijk Renée :I:

Ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen tussen jullie. Buster noemden ze in het asiel ook autistisch :ugh: omdat hij zich helemaal in zijn eigenste ik had terug getrokken en we namen hem toch mee om zijn lieve koppie net als sadie. En zie een grotere clown als buster heb ik als hond niet gehad

Ach een hart heeft veel kamers heb ik ontdekt dus plaats genoeg maar vergeten doe je nooit :wink:

En je onderschrift is prachtig :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik heb ook heel wat gemist, geloof ik.....

Maar wat ik lees is geweldig! :E: Heel veel plezier met Sadie..... :cheer: :I:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt toch super renee :ok:
En meteen je grenzen stellen is alleen maar goed.
Dat geeft duidelijkheid :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat lief een 2e ochtendlebber van Sweet Sadie. :I:
Afbeelding
Neeltje
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

renee-uk schreef:
Ariane schreef: Heb je enig idee waardoor ze, wat je in je andere topic schreef, zo ontredderd is?
ja
ze was verknocht aan haar baas en haar baas aan haar en toen dat gezin uit elkaar viel is haar wereld ook ingestort.
nadat ze een aantal maanden hele dagen alleen thuis is geweest, kwam ze in dat pension -waar dh's in het algemeen al niet goed tegen kunnen en sadie duidelijk ook niet- waar ze wegkwijnde vanwege het gebrek aan persoonlijke aandacht, het nergens bijhoren en het in een kennel zitten.
bij de opvangmevrouw kroop ze net weer een beetje uit haar schulp en toen namen wij haar mee.
het hondje weet van voren niet dat het van achteren leeft en wat er allemaal met haar gebeurt en het zal tijd kosten om haar het vertrouwen in de mensen weer terug te geven en ze zich weer helemaal durft te geven, als ze dat al ooit nog eens zal doen.

maar ik heb alle tijd van de wereld, ze is ontzettend braaf dus correcties zijn niet nodig en alles wat ik met haar doe is positief.
ze mag het allemaal op haar eigen tempo doen en we zien wel hoever we komen.
het is gewoon heerlijk om weer een hond te hebben om van te houden en voor te zorgen en als sadie zich op den duur weer fijn(er) gaat voelen heb ik bereikt wat ik bereiken wil.
Ik had het ook even gemist, maar Sadie heeft een gouden mandje bij jou!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat heerlijk om ook het vervolg te lezen van de 2e nacht enz. En dan weer een ochtendzoen, dat is toch wel gaaf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”