Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje raar en dubbel,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Beetje raar en dubbel,

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik kan ook niet reageren in de herplaatshoek :19:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Het begint hier steeds meer op bokt te lijken met dat overmodereren van de laatste tijd...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

fes/lou schreef:Het begint hier steeds meer op bokt te lijken met dat overmodereren van de laatste tijd...

En waar hebben wij de laatste tijd zo overdreven gemodereerd, ben wel benieuwd want volgens mij was het juist heel rustig.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat een gemekker, het is nog geen vrijdag hoor? :F:

Of is het merendeel ongesteld? :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

cloris schreef:
bouvierpoedel schreef:
cloris schreef:Daar zeg je wat Fafo, dat is natuurlijk nog niet bedacht, gewoon ff vragen of er een uitzondering gemaakt kan worden, nee gelijk klagen over hoe slecht die modjes weer niet zijn :roll:
Ach jee slachtoffertje.?
Doe lekker normaal zeg ,waar heb ik gezegt dat de modjes slecht zijn. :denken:
Heb zelf de naam van modje niet genoemd die het topic weggehaald heeft.

Je kunt ook de uitzondering zijn en verder kijken als je neus lang is en het laten staan . :19:
Ach hou toch op Kees, vraag dan ff of er een uitzondering gemaakt kan worden, normaal worden aangeboden herplaatsers in de herplaats hoek gezet, dat was nu ook het idee en dat jij het graag in deze omstandigheid ff zo had gedaan kan je ook gewoon ff aangeven ipv zelf slachtoffer te spelen!
Lees dan ook even de andere post als je zo genuanceerd wilt zijn.
Ja ik heb het in mijn emotie geplaats.
En ja ik ging ervan uit dat het ooit was besproken in een topic en mocht.
Ook omdat ik niets van mijzelf aanbied.
Terwijl er zoals pas nog een wawa foto topic was waar wel degelijk puppen aangeboden werden als nog niet te koop en wel meerdere topics , ik ervan uit ging dat mijn topic dus ook wel zou mogen.
En nee ik ben geen slachtoffer ,mar werd alleen maar pissig om de wisselvalligheid en wie er op dat moment waarschijnlijk mod is en wat die wil zien of niet zien.
Daarnaast bied ik zelf niets aan qua honden maar probeer iemand te helpen.
En zoals gezegt had ik het niet zo direkt geschreven maar meer bedekt had het zo blijven staan en dat is krom.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:Wat een gemekker, het is nog geen vrijdag hoor? :F:

Ga jij nu je eigen tampon maar eens lekker heen en weer halen voor een lach op¨je gezichtje. :tongue:
cloris
Zeer actief

Kees, van mij had het in principe ook niet weggehoeven en de reden dat het verplaatst was naar de modhoek kan ik begrijpen want de lijn is ook een beetje lastig aan te duiden, had je even geduld gehad en het antwoord afgewacht ipv dit topic gelijk te openen had het topic misschien in goed overleg gewoon teruggezet geworden.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

bouvierpoedel schreef:

Ga jij nu je eigen tampon maar eens lekker heen en weer halen voor een lach op¨je gezichtje. :tongue:
Nee joh, ik ben hartstikke vrolijk! Ik moet niet ongesteld worden hoor. Andere kuch kuchh MarionKuchgrmlbllkuch wel. :F:

Maareh, waarom niet even een pb om te vragen of het topic terug mag? Voor deze ene keer? Ik ben het er in ieder geval mee eens, dat er voor jou een uitzondering gemaakt mag worden, hoe vind je die? :mrgreen:

En natuurlijk is het voor dat vrouwtje fijn als haar dieren goed terecht komen :roos:

Of de modjes plaatsen hem nu gewoon terug? Dit blijft toch een welles nietes discussie anders. En het is voor een goed doel, laten we mah zegguh.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Er is een tijdje terug precies zo'n zelfde topic geweest, maar dan over een kat. Die heeft via hier een baasje gekregen :)
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Hilde schreef:Er is een tijdje terug precies zo'n zelfde topic geweest, maar dan over een kat. Die heeft via hier een baasje gekregen :)
ja indd over een 18 jaar oude pers
en daar heb ik ook geen modje om zien janken waarom nu dan wel :19:
Afbeelding
lets have fun

frank-bobby schreef:
Hilde schreef:Er is een tijdje terug precies zo'n zelfde topic geweest, maar dan over een kat. Die heeft via hier een baasje gekregen :)
Het is ook niet te begrijpen want er valt geen pijl op te trekken :U: Ik herinner mij een topic over een grijze poedel die hals over kop weg moest en dat bleef gewoon staan. Raar hé, dat niemand het dan nog snapt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:
bouvierpoedel schreef:

Nee joh, ik ben hartstikke vrolijk! Ik moet niet ongesteld worden hoor. Andere kuch kuchh MarionKuchgrmlbllkuch wel. :F:

Maareh, waarom niet even een pb om te vragen of het topic terug mag? Voor deze ene keer? Ik ben het er in ieder geval mee eens, dat er voor jou een uitzondering gemaakt mag worden, hoe vind je die? :mrgreen:

En natuurlijk is het voor dat vrouwtje fijn als haar dieren goed terecht komen :roos:

Of de modjes plaatsen hem nu gewoon terug? Dit blijft toch een welles nietes discussie anders. En het is voor een goed doel, laten we mah zegguh.
Heb gelijk al gevraagd via PB aan modje die het weggehaald had terug te plaatsen eventueel zonder de tekst met oproep voor een goed tehuis. :ok:
Werd niet op gereageerd , wel opp dat ik dit topic geopend had.
:19:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

lets have fun schreef:
frank-bobby schreef:
Het is ook niet te begrijpen want er valt geen pijl op te trekken :U: Ik herinner mij een topic over een grijze poedel die hals over kop weg moest en dat bleef gewoon staan. Raar hé, dat niemand het dan nog snapt.
nou indd
hoe bedoelje met 2 maten meten :U:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Regels volgen anders is het niet goed, behalve dan als het om dat en dat en dat gaat want dan moet je ze aanpassen en als je dan de regels aanhoudt meet je met 2 maten :flower:

btw Kees, had je je PB al gelezen voor of na je je post hierboven plaatste?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

cloris schreef:Kees, van mij had het in principe ook niet weggehoeven en de reden dat het verplaatst was naar de modhoek kan ik begrijpen want de lijn is ook een beetje lastig aan te duiden, had je even geduld gehad en het antwoord afgewacht ipv dit topic gelijk te openen had het topic misschien in goed overleg gewoon teruggezet geworden.
Dat is het juist Cloris dat niemend het echt weet en daarom ik ook in al mijn onnozelheid en emotie het topic geplaatst heb.
Jullie vinden het al een dun lijntje hoe moeten wij er dan in staan.=
Misschien een puntje om eens even te kijken naar dat topic wat er ooit geweest is waar het volgens mij werd toegestaan.
Of anders even een polletje. :ok:
En mij zul je niet snel zien zeiken met een topic over het gezeik .Ik ouwehoer liever dingen weg. :tongue:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik ben het helemaal eens met Kees. Er worden, zelfs door mods, regelmatig honden aangeprezen die nog een goed huis zoeken. Honden die al opgevangen zijn bij een stichting. Maar in dit noodgeval mag het blijkbaar niet. Tsja, das in mijn ogen meten met twee maten. Ook Layla is uitgebreid op het forum als herplaatser aan bod gekomen bijvoorbeeld. Dus zo gek vind ik de vraag van Kees niet.

Kees, vertel eens wat meer over die honden? Leeftijd, geslacht, enz.? :mann:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Er staat nu nog een topic van vandaag in algemeen met kittens waarin ook gezegd wordt dat ze een nieuw huis zoeken. Ik begrijp prima dat er een regel is tegen het aanbieden van levende have, voor je het weet verandert het forum in een verkapt dieren-marktplaats, maar er wordt nu wel erg naar willekeur mee omgegaan. Ook al begrijp ik ook dat de modjes niet alle topics even nauwgezet kunnen bijhouden ik heb in het algemeen heel weinig kritiek op de modjes, ik wil het zelf niet doen, dus ik zeur ook niet dat anderen het niet perfect doen, in dit geval had er imo ook meteen overleg gepleegd kunnen worden over hoe deze oproep toch vorm had kunnen krijgen en dan had 'ie direkt op de juiste plek gezet kunnen worden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

En in het fokken deel van het forum staan regelmatig nestjes waarvan duidelijk wordt aangegeven dat nog niet alle pups besproken zijn. Dáár zouden de mods zich eerder mee kunnen bemoeien in plaats van zo'n situatie. Want dat mag al helemaal niet.

Dat de regels er zijn, begrijp ik. En ik ben het nog eens met de regel ook dat er geen levende have mag worden aangeboden. Maar dan moeten die ook heeeeel strikt nageleefd worden. Dus geen verkapte aanbiedingen van pups en ook niet dit soort oproepen (die dan via Cloris moeten gaan).
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat een trieste situatie, hoop dat de hondjes snel een nieuw baasje vinden :roos:
Afbeelding
lets have fun

Vertel eens over de honden, Kees?
bouvierpoedel
Zeer actief

Topic is terug geplaats in de vethoek.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Topic gelezen en lees nu dat het weggehaald is (en weer terug). Ik heb het niet gelezen als verhandelen, meer als een bericht dat Kees plaatst om verhaal kwijt te zijn. Jammer dat het weggehaald was.
Kan er dan niet beter opgelet worden op alle marktplaats advertenties en fokkers die pups over hebben? Dat zie ik namelijk wel als verhandelen en niet Kees zijn bericht
Perry en Noah

Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jeannettebo schreef:ja ik heb het weggehaald, maar tevens aangegeven dat ze zsm bij de juiste hoek aangemeld kunnen worden. Juist voor dit soort situaties is het daar ook open gesteld voor niet eigen honden

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewforum.php?f=19
Prima toch :ok: Herplaatshoek is voor herplaatsers. Ik zou niet weten waarom het dan ergens anders moet. Is het dan zo'n ramp om ff te wachten tot Cloris het geplaatst heeft?

Als een nieuweling een topic verkeerd plaatst wordt er gelijk geroepen dat het in een andere hoek moet, want... medische vragen horen in medisch. Herplaatsers in de hoek overplaatsing. Die hoek is er toch ook juist nieuw gekomen naast het "asiel-hond-van-de-week-gedoetje" zodat forummers ook honden onder de aandacht kunnen brengen? Het zal aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet :19:

Wel hoop ik natuurlijk dat de hondjes en andere dieren snel een goed huisje vinden. Wat een zorgen moet hun baasje hebben nu ze weet dat ze nog maar beperkte tijd heeft om een goed huis te regelen.

Wilde Marije niet nog een poedel :mann:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Ik snap het nut van de regel niet zo.
Het is een hondenforum. Daar zitten mensen die van honden houden. Doorgaans. En vaak hebben ze ook een netwerk. Ik heb er over nagedacht maar ik kan geen reden bedenken waarom je in dit soort probleem situaties niet een topic kunt openen om het zo ' in de groep te gooien '.

:19:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef: En dan staan hondjes in de herplaatshoek. Waar geen hond kijkt, en al helemaal niet kan reageren. Ja, dan hebben de honden vast heel snel een nieuw huisje :piew:
Ik kijk altijd via 'toon actieve onderwerpen': ik zie nooit op welk subforum iets staat :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

tekkel schreef:
Marion. schreef: En dan staan hondjes in de herplaatshoek. Waar geen hond kijkt, en al helemaal niet kan reageren. Ja, dan hebben de honden vast heel snel een nieuw huisje :piew:
Ik kijk altijd via 'toon actieve onderwerpen': ik zie nooit op welk subforum iets staat :19:
Ik ook. Een herplaats topic zakt, omdat je niet mag reageren, zo snel weg dat ik bijna nooit een zie. Je moet er echt naar op zoek.
Maar goed, je mag in noodgevallen dus niet onomwonden vragen of iemand interesse heeft in een hondje (van eigen fok) wat dreigt in het asiel te belanden, maar mag je wel via allerlei opvang topics en foto topics de aandacht op allerlei buitenlandse hondjes vestigen.
Het mag zolang je maar niet duidelijk aangeeft wat de bedoeling is. En dat vind ik erg vreemd voor een hondenforum :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik lees ook via 'toon nieuwe berichten'. Maar eens in de zoveel tijd kijk ik wel in de herplaats-hoek.
Ook misschien omdat ik laatst bij een betrokken was. Toen hier besloten was dat er een tweede kwam heb ik daar ook gekeken.
Verder lees ik het forum niet op subforums. Enkel op nieuwe berichten.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

bouvierpoedel schreef:
beppie schreef:
Melanie 74 schreef:Kan het helaas alleen met je eens zijn Kees.
Verdrietige situatie ..msterkte.
Ik ben het ook met je eens Kees, maar wat heb je eraan dat ik dat hier opschrijft.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor deze verdrietige situatie.
Misschien heb je er zelf wat aan als er iemand in jouw omgeving dood gaat en je met spoed een oplossing voor hun wilt helpen zoeken ,of dat je zelf iets hebt en je honden weg moet doen en hier zelf een oproep mag en kan plaatsen.-
Ik krijg ( heel waarschijnlijk ) een oudere poedeldame in de opvang : vrouwtje is hervallen ( kanker ) en weet niet of ze het deze keer gaat halen . Ik heb die dame beloofd dat ik altijd voor haar hondje ging zorgen . Toen ik haar dat vertelde ze me dat ze eindelijk wat rust gevonden had en dat ze ondanks de pijn wat beter ging slapen . Ik hoop, dat ik ook iemand ga vinden in tijden van nood .
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

bouvierpoedel schreef:Topic is terug geplaats in de vethoek.
Daar is het enkel voor "leden" te lezen ......
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Coockie schreef:
bouvierpoedel schreef:Topic is terug geplaats in de vethoek.
Daar is het enkel voor "leden" te lezen ......
Wilde ik net zeggen. Wat een idioot gedoe. Kunnen dan misschien ook alle berichten van al die 'zielige' hondjes op marktplaats verdwijnen, dàt vind ik irritant.

En ik kom nooit in de herplaatshoek, maar kan me toch heel wat hondjes herinneren die via 'Algemeen' een ander baasje hebben gekregen. Zo van die zielige hondjes van Marktplaats die dan hals over kop gered moeten worden. Ja, natuurlijk zijn er regels, maar lijkt me toch dat daar niet altijd halsstarrig aan vastgehouden moet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”