Nou, idd! Zo moeilijk is het toch ook niet te verzinnen dat je dit gewoon niet doet? Heeft niks te maken met of het hier ook openbaar stond, dat is Renee haar eigen post. En het zou ook aan haar moeten zijn om het op facebook te posten wanneer zij daar aan toe is (of gewoon niet)Fin schreef:Het wordt behandelt als een nieuwtje en gebruikt om een nieuwtje te hebben om te melden. Terwijl het voor de ander haar grote verdriet is. Zo kan het overkomen.Eefje83 schreef:ja echt he hoe bedenken ze het,meeleven met,vreselijk toch dat we dat doen.(Suzanne??)
Het stond openbaar hier en ik heb er ook iets over gezegd,goed en lief bedoeld,niet om aandacht te trekken of wat ook,beetje jammer dat het zo opgevat word......
Maar ook hier mijn welgemeende excuses,ik wist niet dat je het zo op zou vatten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
the limit
Moderator: moderatorteam
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Re: the limit
Wat ontzettend respectloos 
Ik vind het gewoon een rotstreek.
-
Ήυs
Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjes
Naja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk 
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Niets menselijks is je vreemd...toch?Cleva schreef:Oh god, nu krijg ik een pb dat ik wel vrindjes met het getokte ben. Kutfacebook. Ik snap er geen reet van.
-
Devel
Ik snap heel goed dat het momenteel heel erg gevoelig is en je niet zit te wachten op berichten op andermans facebook en al helemaal niet over je overleden hond, maar ik denk dat dit topic ook niet slim is en ook aandacht is even als het bericht op facebook en het beter via pb opgelost kon/kan worden..
Verder wens ik je veel sterkte, 2 honden verliezen in een korte tijd is niet niks.
Verder wens ik je veel sterkte, 2 honden verliezen in een korte tijd is niet niks.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Volgens mij wel meer dan 1Fafo schreef:Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjesNaja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik vind dit topic ook niet netjes.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.
Er zijn er een paar hier die er een sport van maken om mij zwart te maken, en niet alleen op t HF, ook daarbuiten, bij vrienden/kennissen...

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Ήυs
Jeannettebo schreef:Volgens mij wel meer dan 1Fafo schreef:Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjesNaja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk
Oh sorry
Twee dus
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar stop dan ook gewoon met dit soort berichten te plaatsen? Je gaat toch ook niet iemand feliciteren met hun baby als het nog niet op fb staat?moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
Er zijn er een paar hier die er een sport van maken om mij zwart te maken, en niet alleen op t HF, ook daarbuiten, bij vrienden/kennissen...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Zwartmaken lijkt me hier niet aan de orde. Ik begrijp je intentie maar ik begrijp Renee in deze ook heel goed. Het is dat ik op Facebook woon dus dat niemand anders de kans krijgt, maar ook ik maak 'liever' zelf bekend dat mijn hond is overleden 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
oh monique, ga nou niet zielig doen alstjeblieft
zeg sorry het was stom of zeg niks.
je moet eens leren, dat je niet altijd vooraan hoeft te staan met andermans nieuws, dát is niet meeleven, dat is er zelf iets uithalen wat niet gezond is.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
yamie schreef:moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
oh monique, ga nou niet zielig doen alstjeblieft![]()
zeg sorry het was stom of zeg niks.
je moet eens leren, dat je niet altijd vooraan hoeft te staan met andermans nieuws, dát is niet meeleven, dat is er zelf iets uithalen wat niet gezond is.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Even los van hoe je het bedoelde, begrijp je dat je zoiets gewoon niet doet?moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.![]()
Dat het aan de baasjes zélf is om zoiets verder dan HF te verspreiden?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Loek
- Zeer actief
Niks meelevend bericht, pure sensatie. Een rouwbericht plaatst degene die rouwt, niet een of andere hondeforummer die graag voor nieuwsblad speelt.moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.
En waarom niet?
moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
Ah kom Moos. Wees eerlijk. Als jij hier iets aangrijpends zegt over weet ik veel wat mag ik toch aannemen dat jij het toch echt niet zo op prijs zou stellen als anderen alles al op facebook zouden kwakken nog voor jij daar zelf ook maar 1 woord over zou hebben gezegd
Kan me niet zo goed voorstellen dat jij als volwassenen niet weet wat wel en wat niet gepast is. En het is in mijn ogen verre van gepast het overlijden van een dierbare(dier/mens) eerder te verspreiden dan de persoon in kwestie zelf!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
pepim
- Zeer actief
Niet netjes?Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.
Ik begrijp Renée wel, het is toch ontzettend dat je je andere hond ook nog eens 2 weken na Gina moet verliezen. En dat iemand anders dan over jouw net overleden hond elders gaat posten kan toch gewoon niet?
Het kan best goed bedoeld zijn, maar dat maakt het nog niet ok.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
moosje schreef:
Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.
Ik begrijp wel dat je het niet verkeerd bedoelde, maar begrijp je ook waarom Renee zo aangedaan is? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het enorm rot is als je hoofd er nog niet naar staat om iedereen in te lichten en berichtjes te beantwoorden, en vervolgens wordt het al door iemand anders op fb gezet.
- Irta
- Zeer actief
Pure aandachtsgeilheid
"eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat
Triest 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het heel logisch dat Renee dit topic heeft geopend, het is werkelijk van de zotte zoiets...Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.
Die idiote bemoeizucht, dat is niet netjes en dan druk ik me nog heel zacht uit...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Er is een leven naast internet, en ik zou die eens gaan ontdekken en dat kan best heel leuk zijn hoor 
-
Ήυs
luna2906 schreef:moosje schreef:
Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.
Ik begrijp wel dat je het niet verkeerd bedoelde, maar begrijp je ook waarom Renee zo aangedaan is? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het enorm rot is als je hoofd er nog niet naar staat om iedereen in te lichten en berichtjes te beantwoorden, en vervolgens wordt het al door iemand anders op fb gezet.
Nou dat dus. En het is wellicht iets wat zij beide nu gewoon op moeten lossen, en een welgemeend excuus van moosje zou niet misstaan.
De boodschap is nu duidelijk, denk ik.
- Mirella
- Zeer actief
ik kan echt begrijpen dat Renee het anders opvat,maar zoals je het nu neerzet,nee dat gevoel had ik totaal niet.Irta schreef:Pure aandachtsgeilheid"eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat
Triest
Ze schreef dat ze met haar gedachten bij Renee was,en ik denk echt niet dat er zoveel rots achterzat als hier nu beschreven wordt.
Ik kan ook echt wel even ondersteboven zijn van erg nieuws,ook al betreft het iemand die je 'maar' via internet kent.
- Branka
- moderator
Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
Het zou je sieren als je in dit geval niet de slachtofferrol aanneemt, maar je excuses aan Renee aanbiedt.
Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.
- Irta
- Zeer actief
-
Ήυs
Mwah, ik vind dit bericht dan ook wel weer onnodig:Branka schreef:Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
Irta schreef:Pure aandachtsgeilheid"eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat
Triest
-
linlin
Nog zielig doen ook.moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken.Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.![]()
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Je wou zeggen dat berichten als die van Irta volkomen normaal zijn? Dat het normaal is om naar Moosje te verwijzen met "getokte waar je geen Facebookvrienden mee moet willen zijn"? Het topic vanuit Renee vind ik meer dan logisch, maar er gaan een aantal leden weer doorslaan in hun reacties daarop. Het was niet handig van Moosje en een excuus naar Renee is op zijn plek in mijn ogen, maar zeggen dat er volkomen normaal op moosje gereageerd wordt is m.i. bijzonder selectiefBranka schreef: Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.
Het zou je sieren als je in dit geval niet de slachtofferrol aanneemt, maar je excuses aan Renee aanbiedt.
Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.
Renee heeft recht om woest te zijn, maar de rest kan gewoon op een normale manier reageren lijkt mij. Renee reageert zelf notabene normaler dan sommigen in dit topic
Edit: autocorrect weer eens aangepast
- Branka
- moderator
Ze heeft het over een aantal die haar op en buiten het forum steeds zwart proberen te maken. Dat zie ik hier in dit topic beslist niet terug.
-
Ήυs
Helemaal mee eensluna2906 schreef:Je wou zeggen dat berichten als die van Irta volkomen normaal zijn? Dat het normaal is om naar Moosje te verwijzen met "getokte waar je geen Facebookvrienden mee moet willen zijn"? Het topic vanuit Renee vind ik meer dan logisch, maar er gaan een aantal leden weer doorslaan in hun reacties daarop. Het was niet handig van Moosje en een excuus naar Renee is op zijn plek in mijn ogen, maar zeggen dat er volkomen normaal op moosje gereageerd wordt is m.i. bijzonder selectiefBranka schreef: Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.
Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.![]()
Renee heeft recht om woest te zijn, maar de rest kan gewoon op een normale manier reageren lijkt mij. Renee reageert zelf notabene normaler dan sommigen in dit topic
Edit: autocorrect weer eens aangepast
Ik wens Renée nogmaals veel sterkte
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou r gewoon afmaken
( grapje)
en nee het is zeker niet leuk wat renee is overkomen maar om zo fel te reageren vindt ik ook overdreven
waarschijnlijk zonder na te denken goed bedoeld gehandeld
en nee het is zeker niet leuk wat renee is overkomen maar om zo fel te reageren vindt ik ook overdreven
waarschijnlijk zonder na te denken goed bedoeld gehandeld