Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

the limit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Re: the limit

Ongelezen bericht door Irta »

Wat ontzettend respectloos :ugh:
Fin schreef:
Eefje83 schreef:ja echt he hoe bedenken ze het,meeleven met,vreselijk toch dat we dat doen.(Suzanne??)
Het stond openbaar hier en ik heb er ook iets over gezegd,goed en lief bedoeld,niet om aandacht te trekken of wat ook,beetje jammer dat het zo opgevat word......
Maar ook hier mijn welgemeende excuses,ik wist niet dat je het zo op zou vatten.
Het wordt behandelt als een nieuwtje en gebruikt om een nieuwtje te hebben om te melden. Terwijl het voor de ander haar grote verdriet is. Zo kan het overkomen.
Nou, idd! Zo moeilijk is het toch ook niet te verzinnen dat je dit gewoon niet doet? Heeft niks te maken met of het hier ook openbaar stond, dat is Renee haar eigen post. En het zou ook aan haar moeten zijn om het op facebook te posten wanneer zij daar aan toe is (of gewoon niet) :19: Ik vind het gewoon een rotstreek.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjes :mrgreen: Naja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk :mann:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Cleva schreef:Oh god, nu krijg ik een pb dat ik wel vrindjes met het getokte ben. Kutfacebook. Ik snap er geen reet van.
Niets menselijks is je vreemd...toch? :F:
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik snap heel goed dat het momenteel heel erg gevoelig is en je niet zit te wachten op berichten op andermans facebook en al helemaal niet over je overleden hond, maar ik denk dat dit topic ook niet slim is en ook aandacht is even als het bericht op facebook en het beter via pb opgelost kon/kan worden..

Verder wens ik je veel sterkte, 2 honden verliezen in een korte tijd is niet niks.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Fafo schreef:Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjes :mrgreen: Naja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk :mann:
Volgens mij wel meer dan 1 :pffff:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik vind dit topic ook niet netjes.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Dee schreef:Ik vind dit topic ook niet netjes.
Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken. :ugh:
Er zijn er een paar hier die er een sport van maken om mij zwart te maken, en niet alleen op t HF, ook daarbuiten, bij vrienden/kennissen...
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ήυs

Jeannettebo schreef:
Fafo schreef:Ik ben sowieso met geen HF mensen vriendjes :mrgreen: Naja, 1. Maar die ken ik dan ook persoonlijk :mann:
Volgens mij wel meer dan 1 :pffff:
:80:

Oh sorry :mrgreen:

Twee dus :mann:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

moosje schreef:
Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken. :ugh:
Er zijn er een paar hier die er een sport van maken om mij zwart te maken, en niet alleen op t HF, ook daarbuiten, bij vrienden/kennissen...
Maar stop dan ook gewoon met dit soort berichten te plaatsen? Je gaat toch ook niet iemand feliciteren met hun baby als het nog niet op fb staat?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Zwartmaken lijkt me hier niet aan de orde. Ik begrijp je intentie maar ik begrijp Renee in deze ook heel goed. Het is dat ik op Facebook woon dus dat niemand anders de kans krijgt, maar ook ik maak 'liever' zelf bekend dat mijn hond is overleden :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

moosje schreef:

oh monique, ga nou niet zielig doen alstjeblieft :ugh:

zeg sorry het was stom of zeg niks.

je moet eens leren, dat je niet altijd vooraan hoeft te staan met andermans nieuws, dát is niet meeleven, dat is er zelf iets uithalen wat niet gezond is.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

yamie schreef:
moosje schreef:

oh monique, ga nou niet zielig doen alstjeblieft :ugh:

zeg sorry het was stom of zeg niks.

je moet eens leren, dat je niet altijd vooraan hoeft te staan met andermans nieuws, dát is niet meeleven, dat is er zelf iets uithalen wat niet gezond is.
:ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

moosje schreef:Het was gewoon een meelevend bericht, niks meer en niks minder. Het wordt allemaal ontzettend uit zn verband getrokken. :ugh:
Even los van hoe je het bedoelde, begrijp je dat je zoiets gewoon niet doet?
Dat het aan de baasjes zélf is om zoiets verder dan HF te verspreiden?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

moosje schreef:
Niks meelevend bericht, pure sensatie. Een rouwbericht plaatst degene die rouwt, niet een of andere hondeforummer die graag voor nieuwsblad speelt.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

En waarom niet?

moosje schreef:

Ah kom Moos. Wees eerlijk. Als jij hier iets aangrijpends zegt over weet ik veel wat mag ik toch aannemen dat jij het toch echt niet zo op prijs zou stellen als anderen alles al op facebook zouden kwakken nog voor jij daar zelf ook maar 1 woord over zou hebben gezegd :19:

Kan me niet zo goed voorstellen dat jij als volwassenen niet weet wat wel en wat niet gepast is. En het is in mijn ogen verre van gepast het overlijden van een dierbare(dier/mens) eerder te verspreiden dan de persoon in kwestie zelf!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Niet netjes?
Ik begrijp Renée wel, het is toch ontzettend dat je je andere hond ook nog eens 2 weken na Gina moet verliezen. En dat iemand anders dan over jouw net overleden hond elders gaat posten kan toch gewoon niet?
Het kan best goed bedoeld zijn, maar dat maakt het nog niet ok.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

moosje schreef:

Ik begrijp wel dat je het niet verkeerd bedoelde, maar begrijp je ook waarom Renee zo aangedaan is? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het enorm rot is als je hoofd er nog niet naar staat om iedereen in te lichten en berichtjes te beantwoorden, en vervolgens wordt het al door iemand anders op fb gezet.
Irta
Zeer actief

Pure aandachtsgeilheid :kotz: "eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat :piew: Triest :piew:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind het heel logisch dat Renee dit topic heeft geopend, het is werkelijk van de zotte zoiets... :roll:
Die idiote bemoeizucht, dat is niet netjes en dan druk ik me nog heel zacht uit...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Er is een leven naast internet, en ik zou die eens gaan ontdekken en dat kan best heel leuk zijn hoor :ok:
Afbeelding
Ήυs

luna2906 schreef:
moosje schreef:

Ik begrijp wel dat je het niet verkeerd bedoelde, maar begrijp je ook waarom Renee zo aangedaan is? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het enorm rot is als je hoofd er nog niet naar staat om iedereen in te lichten en berichtjes te beantwoorden, en vervolgens wordt het al door iemand anders op fb gezet.

Nou dat dus. En het is wellicht iets wat zij beide nu gewoon op moeten lossen, en een welgemeend excuus van moosje zou niet misstaan.

De boodschap is nu duidelijk, denk ik.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Irta schreef:Pure aandachtsgeilheid :kotz: "eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat :piew: Triest :piew:
ik kan echt begrijpen dat Renee het anders opvat,maar zoals je het nu neerzet,nee dat gevoel had ik totaal niet.
Ze schreef dat ze met haar gedachten bij Renee was,en ik denk echt niet dat er zoveel rots achterzat als hier nu beschreven wordt.
Ik kan ook echt wel even ondersteboven zijn van erg nieuws,ook al betreft het iemand die je 'maar' via internet kent.
Branka
moderator

moosje schreef:
Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.
Het zou je sieren als je in dit geval niet de slachtofferrol aanneemt, maar je excuses aan Renee aanbiedt.

Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.
Afbeelding
Irta
Zeer actief

moosje schreef:
:80: En ook hier wil jij graag medeleven? Kom op zeg, als je even bij Renee had stilgestaan voor je dat bericht plaatste had je het wel uit je hoofd gelaten. Lekker makkelijk weer, je verantwoordelijkheid afschuiven. Hoe typisch ook weer :roll:
Ήυs

Branka schreef:
moosje schreef:
Ik zie nergens dat je zwart wordt gemaakt in dit geval en ik zie niet in wat er niet netjes aan dit topic.
Mwah, ik vind dit bericht dan ook wel weer onnodig:

Irta schreef:Pure aandachtsgeilheid :kotz: "eindelijk iets te melden", bij gebrek aan een eigen leven. Totaal ook negerend dat het om het verdriet van een ander gaat :piew: Triest :piew:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

moosje schreef:
Nog zielig doen ook.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Branka schreef: Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.
Het zou je sieren als je in dit geval niet de slachtofferrol aanneemt, maar je excuses aan Renee aanbiedt.

Je wou zeggen dat berichten als die van Irta volkomen normaal zijn? Dat het normaal is om naar Moosje te verwijzen met "getokte waar je geen Facebookvrienden mee moet willen zijn"? Het topic vanuit Renee vind ik meer dan logisch, maar er gaan een aantal leden weer doorslaan in hun reacties daarop. Het was niet handig van Moosje en een excuus naar Renee is op zijn plek in mijn ogen, maar zeggen dat er volkomen normaal op moosje gereageerd wordt is m.i. bijzonder selectief :19:

Renee heeft recht om woest te zijn, maar de rest kan gewoon op een normale manier reageren lijkt mij. Renee reageert zelf notabene normaler dan sommigen in dit topic

Edit: autocorrect weer eens aangepast
Branka
moderator

Ze heeft het over een aantal die haar op en buiten het forum steeds zwart proberen te maken. Dat zie ik hier in dit topic beslist niet terug.
Afbeelding
Ήυs

luna2906 schreef:
Branka schreef: Een onnadenkende manier om meelevend te zijn. En als je even had nagedacht had je dat zelf ook kunnen bedenken.

Je wou zeggen dat berichten als die van Irta volkomen normaal zijn? Dat het normaal is om naar Moosje te verwijzen met "getokte waar je geen Facebookvrienden mee moet willen zijn"? Het topic vanuit Renee vind ik meer dan logisch, maar er gaan een aantal leden weer doorslaan in hun reacties daarop. Het was niet handig van Moosje en een excuus naar Renee is op zijn plek in mijn ogen, maar zeggen dat er volkomen normaal op moosje gereageerd wordt is m.i. bijzonder selectief :19:

Renee heeft recht om woest te zijn, maar de rest kan gewoon op een normale manier reageren lijkt mij. Renee reageert zelf notabene normaler dan sommigen in dit topic

Edit: autocorrect weer eens aangepast
Helemaal mee eens :ok:

Ik wens Renée nogmaals veel sterkte :roos: en laat dit topic verder links liggen. Tijd voor bed ;)
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik zou r gewoon afmaken :engel: ( grapje)
en nee het is zeker niet leuk wat renee is overkomen maar om zo fel te reageren vindt ik ook overdreven
waarschijnlijk zonder na te denken goed bedoeld gehandeld
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”